5.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 دُوَل آمریکا و انگلیس از #اخبثِ_خبائث روی زمیناند!
📽 آیت الله العظمی #بهجت (قدسسره):
💢نمیتوانیم ما #سعادتمند شویم مگر اینکه در یک دستمان #قرآن باشد و یک دستمان #عترت باشد و الا در همین دنیا پشیمان میشویم. و الا همین دنیایمان از دستمان گرفته میشود، کما اینکه گرفته شد! دست برداشتند از قرآن و عترت، رضاخان وطن و #مملکت_شیعه را فروخت. مصطفی کمال هم مملکت عثمانی اسلامی را فروخت. ابنسعود هم حجاز را فروخت و تسلیم همینهایی که آلان هستند کرد.
💢 یجوز الاستعانة بالکفار لحمایة الحرمین. بابا، راستش را بگو؛ یجوز الاستعانة بالکفار لهدم الحرمین! یجوز الیوم کما جاز بالأمس. بروید نگاه کنید اینها هدّاماند؟ یا نه، بانیاند؟ بانی حرمیناند یا هدّام حرمیناند؟
💢باید بدانند به اینکه گم کرده بودیم راه را که اینطور گرفتار شدیم. الآن ما دوَل اسلامیه شدیم ذلیلِ دوَل آمریکا و انگلیس و اینها، که از اخبث خبائث روی زمیناند! بلکه از متوحشترین کسانیاند که اسم انسانیت گذاشتهاند روی خودشان!
🌐 @ashora_karbala
1_8661477.pdf
1.07M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
"جریان شناسی نفوذ در صدر اسلام"
تحلیل تاریخ صدر اسلام "زمان پیامبر (ص) و حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) از منظر مفهوم نفوذ
📕باید توجه داشت که جریانات نفوذ در آن دوران بیشتر به صورت درونی بودهاند و تحت تأثیر این ویژگی، تاکتیکهای نفوذ نیز چندان توسط مردم عادی قابل تشخیص نبوده است. در واقع آن چیزی که برای جبهۀ مقابل اسلام حربۀ کارآمدتری بوده و هست، بحث نفوذ و از آن طریق تغییر روندها و ذهنیتها بوده است. در واقع میتوان گفت که دشمن با کاشتن درخت نفوذ در زمین اسلام مقاوم و متحد، با در پیش گرفتن سیاست صبر و انتظار از دور صحنهای را تماشا میکند که در آن این درخت به بار نشسته است و میوههای آن نیز تشتت، چند دستگی، تفاسیر تحریف شده، تضاد، درگیری، جنگ قومی و فرقهای و ارتداد و بیدینی است و حاصل این وضعیت چیزی خواهد شد که تفسیر امام علی (ع) از کل روند آیندۀ تاریخ اسلام است؛ یعنی «روزگاری بر مردم بیاید که از قرآن جز نشانی بر جای نماند و از اسلام نیز جز نامی نماند»
📕در این کتاب تلاش شده تا با استفاده از منابع کتابخانهای و مقالات پژوهشی، به تحلیل و تبیین جریانهای نفوذی تاریخ صدر اسلام به طور دقیق پرداخته شود
📖بخشی از فهرست کتاب
▫️جریانهای نفوذی صدر اسلام
▫️جریان نفوذ عریان
▫️جریان نفوذ نقابدار
▫️تاکتیکهای نفوذ در صدر اسلام
▫️تأثیرات نفوذ
▫️نفوذ در ذهنیت اجتماعی مردم
▫️بسترهای زمانی و مکانی نفوذ
▫️انفعال و گمراهی خواص صدر اسلام
▫️شیوههای مقابله با جریان نفوذ
و..
📕 این کتاب که توسط مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی منتشر شده است.
🆔 @ashora_karbala
💠با دو قطره اشک فکر می کنیم جای ما در بهشت است !
✍ #علی_صفایی_حائری
🍃گاهی با حرف زدن با خدا ، با دو قطره اشکی که از چشمان ما جاری می شود می خواهیم به ما بهشت را بدهند و اسرافیل و عزراییل و مکاییل و جبرئیل چهارگوشه زندگی ما را بگیرند یکی بچه ام را بزرگ کند یکی نازم را بکشد و یکی هم ... اینجاست که متوقع می شویم
🍃یکی از گرفتارهایی که در چنین سلوکی بعد از ریاضت ها شکل می گیرد، اغترار و طلبکاری است؛ یعنی انسان از خدا متوقع و طلبکار می شود و خدا را بدهکار می داند. متوقع و منتظر است. و اینجاست که اگر دری هم به رویش باز کنند، جز اینکه دور شود چیزی دیگری برایش نخواهد بود
📚اخبات صفحه ۴۹ و ۵۰
🌐 @ashora_karbala
#تفسیر_قرآن_کریم
(ادامه تفسیر آیه ۱۴٢ سوره آل عمران)
💠 {وَلَمَّا يَعْلَمِ اللّهُ الَّذِينَ جَاهَدُواْ مِنكُمْ وَيَعْلَمَ الصَّابِرِينَ} برای ورود به این جنّت لازم است این دو ویژگی (جد و جهد و صبر _جاهدوا ... الصابرین) را داشته باشید.
💠بدون جدّ و جهد و بدون مقاومت دینی، انتظار رسیدن به مقامات خاص؛ ممکن نیست. مؤمن برای طلب جنّت؛ باید جدّ و جهد داشته باشد و تمام تلاشش را به بندگی معطوف کند؛ اگر کسی گمان کند به صرف آرزو میتواند به مقامات عالیه راه پیدا کند در هلاکت افتاده است، آرزو آرزوی باطلی است
💠به عبارت دیگر ؛ در نظام عالَم ورود به جنت تصادفی و شانسی نیست؛ بلکه باید زحمتی متحمّل شد و توانمندیهایی به نمایش گذاشته شود تا در این جایگاه رفیع قرار گیرند. همچنانکه اگر مؤمن بخواهد خُلق نیکویی؛ برایش ملکه بشود؛ باید زحمت زیادی متحمل شود والا با صرف دعا و آرزو و بدون عمل و تلاش؛امکان ندارد تا خُلق مثبت ملکه کسی شود
💠ویژگی دیگر صبر است؛ معلوم میشود این راه سختی زیاد دارد و باید صبور باشد. اما ؛صابر کیست؟صابر آنستکه در مقابل آسیبهای مختلف جزع و فزعی ندارد ؛ علت اینکه شتر مظهر صبر است به این جهت است که جزع و فزع ندارد؛ راه طولانی را با غذا و آب کم طی میکند؛چون چشمش پایان سفر را میبیند.
💠اگر هر یک از ما؛ عمق جدّ و جهد و عاقبت صبوریمان را بدانیم به یقین جزع و فزع نداریم و بدانیم که مقاومت دینی؛ چه جایگاهی را نصیب ما میکند و این تلاش بیوقفه ما چه عنایتی را شامل حالمان میسازد. اصلاً در عرصه تلاش عقبنشینی نکرده و معترض به خدای سبحان نمیشویم.
🌐 @ashora_karbala
🔰 فرصتها منتظر شما نمی مانند تا آماده شوید
✍ استاد سید محمد مهدی میرباقری:
💠کسی که در اين عالم میخواهد به امام(ع) برسد و با امام خودش سالک شود و راه را با امامش طی کند، منتظر آن لحظه است؛ همۀ عمر مراقب است که ثانيهها از کف او نرود. اين میشود «سرعت». دیگر حادثهها بر او سبقت نمیگيرند.
💠گاهی انسان صبر میکند، حادثهها هم میآيند و از انسان جلو میزنند! هيچ وقت شب جمعه منتظر من نمیماند. من اگر میخواهم شب جمعه را درک کنم، بايد از قبل آماده شده باشم. هيچ وقت سحر منتظر من نمیماند که من سير خواب شوم و بعد بيدار شوم. من اگر میخواهم سحر را درک کنم، بايد خوابم را تنظيم کنم تا فرصت از من سبقت نگيرد. اگر این نباشد تا بفهمم که سير خواب شدهام یا نه، سحر گذشته است. نماز اول وقت هم همينطور است.
💠جوانی مثل باد میرود؛ هيچوقت منتظر نمیماند که شما مهيا شويد و از اين جوانی استفاده کنید. اکثر انسانها اينگونهاند که وقتی جوانی از کفشان میرود، تازه به پشت سر نگاه میکنند و میفهمند که چه استفادههايی میتوانستند بکنند.
💠اينها اهل سرعت نيستند. «اهل سرعت» کسی است که قبل از اينکه جوانی تمام شود، بار جوانیاش را بسته است. بعد که به پشت سرش نگاه میکند ميبيند همه بهرهاش را برده است. اگر از نو هم تکرار شود، همينطور است. بيش از اين، کاری از او نمیآيد. او خودش را برای شب امتحان آماده کرده است. اهل سرعت بودن يعنی همین.
🌐 @ashora_karbala
12.safaee_ekhbatTSB-2.mp3_98382.mp3
6.6M
🎙 #علی_صفایی_حائری
🔰موضوع : مبحث « #اخبات »
( تواضع، خشوع؛ انکسار؛ باعث قرب به حق می شود)
⬅️بخشهایی از مباحث مطرح شده در جلسه دوم :
🔹آیا خیال مى کنى قتل ابا عبداللَّه کار مشکلى است؟ وقتی من شخصیتم را دوست دارم، عنوانم را دوست دارم، پرستیژم را دوست دارم، رفتارم را دوست دارم. وقتى شهوت و نیاز، تبدیل به حبّ و محبت، تبدیل به یک نوع جنبه عقلانى و ذهنى شد، که تو باید این طور رفتار کنى و باید این گونه باشى، دیگر احتمال خلاف نمى دهى.
🔹عقل، تجربه، توهّم، تخیّل، تفکّر، تأمّل، مشورت و قلب و شهوت تو، همه به یک نتیجه مى رسند، که حسین را بکشى. آیا خیال مى کنید بعد از این انسان مى ایستد یا براى کشتن او از هر وسیله ممکن استفاده مى کند؟!
🔹این وضعیت ماست. پس با خوفى که در اینجا مى آید، چه چیزى براى ما باقى مى ماند؟ به چه چیزى رجاء و امید داشته باشیم؟ به رحمت حق؟! که حتى به محسن قریب است، نه واصل!
⏱زمان: ٢٧:٢٨دقیقه
📶حجم:۶ مگابایت
🔍با دقت بشنوید
🌐 @ashora_karbala
🔰 همه ضرر و زیانهای افراد و اجتماع در اثر چهار صفت
✍ #مقام_معظم_رهبری
💠من مواعظ علی (علیهالسلام):
من استطاع أن یمنع نفسه من أربعة اشیاء فهو خلیق بأن لاینزل به مکروهٌ أبداً قیل: وما هنّ یا أمیرالمؤمنین! قال: العجلة واللجاجة والعُجب والتّوانی - ۱
💢هرکس این چهار صفت را از خود دور کند خواه فرد باشد، خواه مجموعه دستاندرکاران و رؤسأی جامعه، هیچگاه حادثه و واقعه ی ناخوشایندی، متوجه او نخواهدشد:
1⃣ عجله: بدون تأنّی و دقت، تصمیمگیری کند یا کاری را اجراء نماید (عجله غیر از سرعت در عمل است).
2⃣لجاجت: یکی از مسائل خطرناک و بلاهای دامنگیر، اصرار و پافشاری ناحق، در مسألهای است که چون این حرف را گفته و یا چنین موضعی اتخاذ کرده حاضر نیست عقبنشینی کند و لو خلاف آن ثابت شود.
3⃣ غرور : مغرورشدن و خودشگفتی
که انسان نقصها و ضعفهای خود را ندیده و احیاناً محسناتش را بزرگ بشمرد.
4⃣ کاهلی و سستی: کار امروز را به فردا افکندن و تأخیر انداختن.
💢بنده، در اثر تجربیاتی که در سالهای متمادی پیدا کردم به این نتیجه رسیدم که این سخن علی(علیه السلام) واقعاً حکمت تمامی است و همه ضرر و زیانهایی که متوجه جامعه شده است در اثر این امور بوده. خداوند ان شاءاللّه ما را با مجاهدت خودمان و با توفیق خودش از این صفات دور بدارد. -٢
▫️۱- (تحف العقول صفحه۲۲۲)
▫️٢- مطرح شده در آغاز جلسه چهلم درس خارج فقه
🌐 @ashora_karbala