eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
611 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
khoda_az_dedgah_goran.pdf
1.76M
پیشنهاد دانلود و (خدا از دیدگاه قرآن) از معدود نوشتار های بر جای مانده از ✍ مؤلف: شهید آیت الله دکتر سید محمد حسینی 🔰 تعالیم قرآن در زمینه مسائل ما بعدالطبیه اساسی ترین بخش از معارف پر ارزشی است که این گنجینه معرفت الهی در اختیار جستجو گران نهاده است. از آنجا که این تعالیم  در حقیقت سنگ زیر بنایی اسلام شناسی است آگاهی بر آنها نقش موثری در کسب آگاهی صحیح از تعالیم دیگر اسلام دارد. كتابى كه اينك به جستوجوگران تقديم مىشود، گامى اسـت بـه سـوىاين هدف، در زمينه مسائل مابعدالطبيعه در قرآن. 📘مقدمه کتاب نويسنده هرگز اين دعوى را ندارد كه اين گام را تمام و كمال، بـدون هيچ عيب و نقص، برداشته و از هر گونـه خطـا و لغـزش مصـون مانـده است. او همين اندازه مىتواند دلخوش باشد كه با تمام وجودش خواهان چنين تحقيقى درباره اسلام اسـت، و ايـن گـام را از روى چنـين شـوقىبرداشته است، و اگر كار او تنها همين ارزش را داشته باشد كه قـدمى نـو در راه شناختن و شناساندن تعاليم واقعى قرآن، و راهگشـاى راهی نو بـه سوى اين مقصود باشد، آن را توفيقى بزرگ از جانب خداى توفيق بخش مىشمرد و او را بر اين نعمت سپاس مىگزارد. اميدوارم در راه پرنشيب و فراز و پرپيچ و خم دين شناسى، همگـان ازهدايت الهى برخوردار و از لغزشهاى انحراف آور مصون باشيم. (٢٧شهریور ۱٣۵٢-٢۰ شعبان ۱٣٩٣) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬مرحوم کوثری روضه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) عقیده‌ی همه یاران؛ به اتفاق این است که اشک شور؛ بیاد حسین شیرین است کنار قتلگه او؛ به گریه جان دادن ز وعده‌ها که به خود داده‌ام؛ یکی این است... [ اللهم الرزقنا زیارة الحسین فی الدنیا و شفاعة الحسین فی الآخره] _"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_" السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ _"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_"_" #شب_جمعه #شب_روضه #شب_زیارتی 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (ادامه تفسیر آیه ۶ سوره هود) 💠در آیه کریمه خداوند میفرماید؛ ما روزی هر جنبنده ای را در هر کجا باشد به او میدهیم حال سؤال اینجاست که آیا روزى هر کس؛ خواه ناخواه به او مى رسد یا این که باید به دنبال آن رفت؟ 💠بعضى از افراد با اتکاء به تعبیراتى همانند آیه فوق، یا روایاتى که روزى را مقدر و معین معرفى مى کند، فکر مى کنند: لزومى ندارد که انسان براى تهیه معاش زیاد تلاش کند؛ چرا که روزى مقدر است، و در هر حال به انسان مى رسد، و هیچ دهان بازى بدون روزى نمى ماند! 💠این چنین افراد نادان، که شناختشان درباره دین و مذهب فوق العاده سست و ضعیف است، بهانه به دست دشمنان مى دهند، که مذهب، عاملى است براى تخدیر، رکود اقتصادى و خاموش کردن فعالیت هاى مثبت زندگى، و تن در دادن به انواع محرومیت ها، به عذر این که، اگر فلان موهبت نصیب من نشده، حتماً روزى من نبوده، اگر روزى من بود، بدون چون و چرا به من مى رسید. 💠در حالى که، مختصر آشنائى با قرآن و احادیث اسلامى، براى پى بردن به این حقیقت کافى است که، اسلام پایه هر گونه بهره گیرى مادى و معنوى انسان را سعى و کوشش و تلاش مى شمرد، تا آنجا که در جمله شعارگونه قرآنى[لَیْسَ لِلإِنْسانِ إِلاّ ما سَعى] بهره انسان را منحصراً در کوشش و کارش قرار مى دهد. 💠پیشوایان اسلامى، از چوپانى گرفته، تا خیاطى، زره بافى و کشاورزى،را انجام میدادند اگر مفهوم تضمین روزى از طرف خدا، نشستن در خانه و انتظار رسیدن روزى باشد، نباید پیامبران و امامان، که از همه آشناتر به مفاهیم دینى هستند، این همه براى روزى تلاش کنند. ♻️ادامه دارد... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بهره مندی از امام زمان(عج) در دوران غیبت... ✍استاد سیدمحمدمهدی 🔷حداقل سه غیبت برای امام داریم 1⃣ یک غیبت که جسم امام از ما پنهان شده است. این امتحان سنگینی برای دوستان حضرت است؛ که البته حکمتهایی دارد. 2⃣غیبت دوم که از آن مهم‌تر است این است که حقیقت ولایت امام در پرده حجاب رفته است. گاهی در قرآن از آن به «وَالَّیْلِ إِذَا یَغْشىَ‏، وَ النهَّارِ إِذَا تجَلىَ»‏ یک خورشیدی باید می‌تابیده و جهان هستی را روشن می‌کرده و یک غشایی و شب تاریکی در این ولایت حجاب انداخته است. این یک غیبتی است که از زمان حضرت امیر(ع) هم به نقطه غلبه خودش رسیده است. 3⃣یک غیبت خاصی هم به تعبیر قرآن در باب امام عصر(عج) است که امام عصر همان کلمه‌ غیب الهی و آن حجت غیب الهی هست که با آن حجت تمام حقایق تمام می‌شود و کار به نتیجه می‌رسد و حجت بر تمام تاریخ تمام می‌شود؛ به تعبیر قرآن حضرت کلمه غیب هستند. ⁉️ اما آيا میتوان در اين غیبت و حجاب؛ از امام استفاده كرد؟ 🔷بله، امكان استفاده از امام هست و می توان به نور امام رسيد. خداي متعال در قرآن اين مطلب را توضيح داده است: [أَوْ كَظُلُماتٍ في بَحْرٍ لُجِّيٍّ يَغْشاهُ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ سَحابٌ ظُلُماتٌ بَعْضُها فَوْقَ بَعْض]ٍ از ظلمات و تاريكي هايي ظلماني در عمق يك درياي عميق موّاج صحبت مي كند. ⬅️درياي عميقي كه موجي رويش آمده است، در وراي اين موج؛ موج ديگري است. كسي که در ته دريا هست اين امواج؛ بالای سر او هستند، از وراي اين دريا هم يك ابر تيره هست، «ظُلُماتٌ بَعْضُها فَوْقَ بَعْضٍ»؛ تاريكي روي تاريكي؛آن قدر فضا تاريك مي شود كه «إذا أخرَجَ يَدَهُ لَم يَكِد يُراها» در اين تاريكي ها خودش را نمي تواند ببيند، حتی دستش را هم نمي تواند ببيند. 🔷 ما الآن در اين دوران هستيم. در این دوران؛مؤمن از حقایق وجودي، سرمايه ها و مقامات خودش هم غافل است. الآن اكثر مومنين اين طور هستند. ما معمولاً از معرفت نفس خودمان كه راه بسوي خدا دارد غافل هستيم. خود را در حد غرایز و نيازهاي طبيعي مي شناسيم؛ چون در اين فضاي تاريك هستيم. ⁉️خوب، حالا در اين ظلمت چه بايد كرد؟ 🔷تنها راه هدايت اين است كه خداي متعال نوري براي انسان قرار دهد، و الا «فما له من نور»؛ هيچ نور ديگری براي او نيست. ⁉️اين نور چيست كه اگر انسان در اين ظلمات به آن رسيد از اين ظلمات به راحتي عبور مي كند؟ 🔷فرمود: «إماماً من ولد فاطمة» اين، نورِ امام زمان و ائمه از نسل حضرت زهرا سلام الله عليها هست كه اگر انسان در اين تاريكي به نور اهل بیت رسيد مي تواند از اين ظلمات عبور كند. ⬅️ و عجيب اين است که اگر كسي در اين تاريكي دستش به امام نرسيد «وَ مَنْ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِنْ نُورامام يومَ القيامهِ» يعني اگر در دنيا به امام نرسيديم اين تاريكي تا قيامت هم هست، در قيامت هم كه مي رويم در وادي ظلمات هستيم. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
17.safaee_harekat_F-17.mp3_101135.mp3
5.8M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع : "حرکت الی الله" ✔️ضرورت تمرین؛ تمرین نکردن روی آگاهی ها باعث ضعف می شود. کسانی‌که روی مرز حرکت می‌کنند و هماهنگ با نظام‌ها و سنت‌ها هستند، اگرچه هم کم باشند زیاد می‌شوند و آن‌ها که بیرون از مرزند، زیادشان هم به نابودی می‌انجامد ⏯[جلسه چهاردهم] ⏱ مدت: ٢۴:٨ 📶حجم: ۵ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
🔰خیلی ها مشرکیم اما نمیدانیم... ✍آیت الله #جوادی_آملی 💠 به ما فرمودند هر کاري را که انجام مي‌دهيد،ديگر نگوييد:خدا هست«ولي»! خدا هست «اما»! خدا ديگر «ولي و اما» قبول نمي‌کند. در بخش پاياني سوره مبارکه يوسف دارد: [وَ مَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُم بِاللَّهِ إِلّا وَ هُم مُشْرِكُون] تنها غدّه بدخيم ما؛ آن شرک است. 💠فرمودند: خيلي‌ها مشرک هستند؛ منتها نمي‌دانند. هر کار خيري که مي‌کنند دلشان مي‌خواهد يک نام از ايشان برده بشود يا نام ايشان اوّل باشد؛ همين بازي‌هايي که هست. وقتي از امام(عليه السلام) سؤال کردند که چگونه اکثر مؤمنين مشرک‌ هستند؟ فرمود همين که مي‌گويند: «لَولا فَلانٌ لَهَلَکْتُ»اوّل خدا، دوم فلان! مگر خداي اوّلي است که دومي داشته باشد؟! اگر فلان کس نبود من تلف مي‌شدم! اگر فلان کس نبود مشکل من حلّ نمي‌شد! عرض کرد پس چگونه بگوييم؟ فرمود: خدا را شکر که از فلان راه مشکل ما را حلّ کرد. 💠همه مجاري قدرت او هستند. هر کسي در هر نشئه‌اي کاري انجام مي‌دهد، به اذن خداست. ما بگوييم اوّل خدا دوم فلان شخص! يا خودم بودم؛ خود را در برابر خدا قرار دادم، يا ديگري را در برابر خدا قرار دادن. 💠 چرا گفتند اگر کسی يک «لا اله الا الله» در قيامت بگويد در بهشت به روي او باز است؛ اما کدام زبان است که بگويد. مگر هر کسي آن توفيق را دارد که هنگام مرگ بگويد «لا اله الا الله»؟! زمان حياتمان، زمان زندگي‌مان؛ توحيد را بايد قبول کنيم. 💢جلسه درس اخلاق (۱٣٩٧/۴/٢۱) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا