eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
610 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سلوک با صلوات... 💠نسبت به هیچ پیامبری این را نداریم تنها نسبت به حضرت رسول(ص) است: «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلَائِکتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيمًا» خدای متعال و ملائکه الهی مرتب صلوات می فرستند. شما هم اقتدای به ملائکه کنید صلوات بفرستید 💠صلوات ما موجب می شود خدا بر ما صلوات بفرستد. «هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْکمْ وَمَلَائِکتُهُ لِيُخْرِجَکمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ» صلوات خدا ما را از ظلمات به سمت نور هدایت می کند. گناهان، صفات رذیله، شرک؛ ظلمات است و توحید نور است. «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ»«اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ» اگر خدای متعال بر کسی صلوات فرستاد نتیجه صلوات خدا این است که انسان را از ظلمات به وادی نور هدایت می کند. 💠 در روایتی هست که فرمود اگر شما یک صلوات بفرستید خدای متعال در هزار صف از ملائکه بر شما صلوات می فرستد. این است که اگر کسی اهل کثرت صلوات بود خدا دائما بر او صلوات می فرستد؛ لذا اگر دائم الصلوات باشیم؛ خدای متعال هم بر صلوات بر ما مداومت می کنند و صلوات خدا «يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ». است برای همین می فرمایند؛ صلوات طهارت نفس می آورد.  💠 اینها خاصیت صلوات است لذا در زیارت جامعه کبیره می خوانیم: «وَ جَعَلَ صَلَوَاتِنَا عَلَيْکمْ … طِيباً لِخَلْقِنَا» با کثرت صلوات خلقت آدم پاک و گوارا می شود طیب و معطر می شود. 🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری ۵ اسفندماه ٩۴ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.safaee_fozesalekTSB-3.mp3_98388.mp3
6.06M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع سخنرانی: فوزسالک(٣) ✔️هدف از خلقت، آمادگی نفس و قلب است برای رسیدن به کمال حقیقی و با همت عالی می توان به غنای حقیقی رسید. 3⃣ جلسه سوم 🕗 مدت: ٢۵:۱٣ 📶حجم: ۵ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🆔 @ashora_karbala
🔰حیات والای انسانی را نشناختیم.... ✍استاد #علامه_جعفری 💠حیات انسان یك پدیده بسیار با عظمت است كه در دسترس بودن آن موجب شده تا ساده لوحان آن را مانند یك پدیده معمولی تلقی نمایند. كسانی كه سعی كرده اند پدیده حیات را با ماده تفسیر كنند و یا منشاء حیات را مجهول بدانند، نمی توانند به عظمت و ارزش های والای حیات انسانی بنگرند 💠لهذا بدون به فعلیت رسیدن بعد روحی حیات، حیات انسانی شناخته نخواهد شد. این یك قانون كلی است كه اگر انسان در پدیده ای غوطه ور شود، چون بر آن پدیده احاطه نخواهد داشت، لذا نه تنها فهم و درك آن پدیده به نحو عمیق امكان پذیر نخواهد بود، بلكه آن پدیده چهره حقیقی خود را نیز نشان نخواهد داد. اگر حیات انسان شكوفا شود، مبداء حركت و مسیر و مقصد حیات مشخص خواهد شد 💠اما اگر بعد روحی حیات به فعلیت برسد، ابزارهای شناسایی انسان تحت تأثیر هوی و هوس ها قرار نگرفته، به نحو صحیح به فعلیت منطقی خود خواهد پرداخت، زیرا بعد روحی حیات یك نوع روشنایی را برهمه معلومات و معارف ما خواهد افكند كه جلوی هر نوع فریبكاری را می گیرد و اگر بعد روحی حیات به فعلیت نرسد، حیات جلوه حقیقی خود را از دست خواهد داد و آدمی با آرایش و پیرایش حیات، آن را به بازی خواهد گرفت 💠اگر انسان حیات را در زندگی طبیعی محض - یعنی در احساس و حركت و تمایلات ناشی از غرایز حیوانی و توالد و تناسل - خلاصه كند، هیچ گاه هدفی والا برای حیات پیدا نخواهد كرد. انسان باید از حیات طبیعی بالاتر رود تا حیات معنای حقیقی خود را باز یابد 📚تفسیر و نقد و تحلیل مثنوی (ج ٩ ص ٢۵۶) 🆔 @ashora_karbala
🔰دو سنت معمول؛ میان ائمه (علیهم السلام) ✍استاد متفکر #شهید_مطهری 🔹 شما دو سنت را در میان همه ی ائمه( علیهم السلام) می بینید كه به طور وضوح و روشن هویداست. 💠 یكی عبادت و خوف از خدا و خداباوری است. یك خداباوری عجیب در وجود اینها هست، از خوف خدا می گریند و می لرزند، گویی خدا را می بینند، قیامت را می بینند، بهشت را می بینند، جهنم را می بینند. درباره ی موسی بن جعفر می خوانیم: {حَلیفِ السَّجْدَةِ الطَّویلَةِ وَ الدُّموعِ الْغَزیرَةِ}، یعنی هم قَسم سجده های طولانی و اشكهای جوشان. تا یك درونِ منقلبِ آتشین نباشد كه انسان نمی گرید. 💠 سنت دومی كه در تمام اولاد علی (علیه السلام) از ائمه ی معصومین، دیده می شود همدردی و همدلی با ضعفا، محرومان، بیچارگان و افتادگان است. اصلاً «انسان» برای اینها یك ارزش دیگری دارد. امام حسن را می بینیم، امام حسین را می بینیم؛ زین العابدین، امام باقر، امام صادق، امام كاظم و ائمه ی بعد از آنها؛ در تاریخِ هر كدام از اینها كه مطالعه می كنیم، می بینیم اصلاً رسیدگی به احوال ضعفا و فقرا برنامه ی اینهاست، آن هم به این صورت كه شخصاً رسیدگی كنند نه فقط دستور بدهند، یعنی نایب نپذیرند و آن را به دیگری موكول نكنند. بدیهی است كه مردم اینها را می دیدند. 📚مجموعه آثار (سیرى در سیرهء ائمه اطهار علیهم السلام) ج۱٨، ص: ۱۰۶ 🆔 @ashora_karbalaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (شرح حکمت ۶۶) 💠امام در اين كلام پربار حكمت آميز به نكته اى اشاره مى كند كه سبب عزت و سربلندى هر انسانى است، مى فرمايد: 🍃فَوْتُ الْحَاجَةِ أَهْوَنُ مِنْ طَلَبِهَا إِلَى غَيْرِ أَهْلِهَا ( از دست رفتن حاجت بهتر از آن است كه آن را از نااهل طلب كنى) 💠 كسانى كه انسان برای برطرف ساختن نیازهای خود دست حاجت به سوى آنها دراز مى كند دو گروه اند: گروه اهل و گروه نااهلان. اهل كسى است كه داراى سخاوت و انسان دوستى و مهر و محبت و علوّ طبع باشد. نااهلان آنها كه بخيل اند و تنگ نظر و منت گذار 💠بديهى است هرگاه انسان دست طلب به سوى نااهل دراز كند از يك سو خود را حقير كرده و از سوی دیگر اگر این افراد اقدام به رفع نياز و حاجت هم كنند؛ ممكن است ماه ها يا سال ها دست از منت گذارى بر ندارند، پس چه بهتر كه انسان قناعت ورزد و شخصيت خود را حفظ نمايد و از دست رفتن حاجتى را تحمل كند و دست نياز به سوى اين گونه افراد دراز نكند 💠یکبار امير مؤمنان در محضر پیامبر عرضه داشت: خداوندا مرا به احدى از خلقت نيازمند نكن. حضرت رسول فرمود: اى على! اين سخن را مگو، زيرا هر انسانى نيازمند به ديگران است. امير مؤمنان عرض كرد: اى رسول خدا! چگونه بگويم فرمود بگو:قُلْ اللَّهُمَّ لاَ تُحْوِجْنِي إِلَى شِرَارِ خَلْقِكَ; خدايا مرا به انسان هاى شرور نيازمكن. على (ع) عرض كرد: «يَا رَسُولَ اللَّهِ وَمَنْ شِرَارُ خَلْقِهِ؛ شرار خلق كيانند؟» فرمود: «الَّذِينَ إِذَا أَعْطَوْا مَنُّوا وَإِذَا مَنُّوا عَابُوا؛ كسانى كه اگر چيزى ببخشند منت مى گذارند و هنگامى كه منت مى گذارند بر انسان عيب مى گيرند 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TanTanVaSandbad(@informationit).pdf
2.89M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب «تن‌تن و سندباد» اثری خیالی و استعاری از تقابل دو شخصیت تن‌تن و سندباد به نمایندگی از دو فرهنگ غرب و شرق؛ که برای رده سنی نوجوانان می باشد. ✍مؤلف محمد میرکیانی 📚کتاب تن‌تن و سندباد نمونه‌ای موفق از نگاه اجتماعی یک هنرمند و دغدغه‌ی او درباره‌ی حفظ فرهنگ بومی کشور است، میرکیانی با نگاهی دقیق از کارکرد ماهواره و ابزارهای رسانه‌ای جدیدتر و پیچیده‌تر برای تسلط و یکسان‌سازی فرهنگی و خدمت ابزاری آنها به دگرگونی فرهنگی مطلع شد و این مسئله را در کتاب خود به شکل داستانی مطرح کرده است. 📖برشی از کتاب در جایی در انتهای کتاب، پس از شکست تن‌تن و دوستانش، کاروان سندباد به شهری می‌رسند و می‌فهمند که این بار غربی‌ها از آسمان حمله کرده‌اند، چنین می‌خوانیم: علاءالدین پرسید: «چطور از آسمان حمله کرده‌اند؟» پیرمرد آهی کشید و گفت: «می‌گویند با ماهواره. صنعت این قرن است. آن‌ها اینبار از بالا به سرزمین قصه‌های مشرق زمین حمله کرده‌اند. می‌گویند قصد کرده‌اند با این دستگاه همه چیز ما را عوض کنند. می‌خواهند رنگِ‌رو، زندگی، حرف زدن، راه رفتن، خورد و خوراک؛ پوشاک و همه‌چیز ما را به جانبی که خودشان صلاح می‌دانند ببرند. 🔰 #رهبر_معظم_انقلاب در یادداشت کوتاه خود بر این کتاب چنین نوشته‌اند: «من هم همین قصه( تهاجم فرهنگی) را همیشه تعریف می‌کردم! حیف که خیلی‌ها آن را باور نداشتند... حالا دیگر کار من آسان شد! همین بس است که نسخه‌ی این کتاب را به همه‌ی بچه‌ها بدهم.» 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰ایمان آگاهانه (بخش پنجم) [تخطئه ایمان نا آگاهانه] 🔹یک مطلب سومی هم هست که آن را خیلی مختصر عرض میکنم؛ مطلب این است که چون ایمان آگاهانه ازنظر اسلام مطلوب است، چونکه خدای متعال ایمان ناآگاهانه ر ا قبول ندارد و ارج و ارزشی برایش قائل نیست؛ لذا چندین جای قرآن، ایمانهای کورکورانه؛ مقلّدانه؛ متعصبانه؛ که غالباً هم اینجور ایمانها آدم را بامغز به زمین میکوبند، این چنین ایمان هایی را با شدت توبیخ می کند. 🔹 یک آیه را اینجا نوشتیم که اگر بخواهیم پیدا کنم در قرآن یک قدری مشکل می شود."وَ إِذَا قِیلَ لَهُمْ تَعَالَوْا إِلَی مَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَ إِلَی الرَّسُولِ" ۱-صحبت از کافران و مرتجعان است- و چون به آنان گفته شود که بیایید به سوی آنچه خدا فرستاده است و پیامبر می آموزد؛ بیازمیید و بفهمید؛ بیایید به سوی پیامبر. 🔻خب بیایید نزدیک بفهمید دیگر،بیایید گوش کنید ؛ ببینید چه میگوید پیغمبر؟ حرفی دارد پیغمبر؟ جوابشان چیست؟ به جای اینکه بیایند، به جای اینکه فکر کنند، به جای اینکه سعی کنند تا بفهمند و راهشان را انتخاب بکنند،"قالوا" می گویند: "حَسْبُنَا مَا وَجَدْنَا عَلَیهِ آبَاءَنَا" راه و رسمی که پدران خور را بر آن یافتیم، ما را بس. ما دنبال این حرفهای تازه نمیرویم. 🔻کافر، به گفته یکی از محققین، کفار در قرآن، همه جا یک اسم و تعبیر دیگری هستند از مرتجعان قرنها و عصرها. همه جا پیغمبر، روشنفکرِ زمان است، حرف نو دارد، راه نو دارد، به سوی نو دعوت می کند، اما کافران و مخالفان، متعصبان و مقلّدان و متحجّران و مرتجعانی هستند که راه نوی او را نمی پسندند. 🔹حرفشان هم این است که: ره چنان رو که رهروان رفتند -٢. ما، پدر، مادرهایمان را اینجور ندیدیم، ما پدرهایمان را جور دیگری دیدیم، می خواهیم همان جور بفهمیم، همان جور عمل کنیم. 🔻 آنوقت قرآن در جواب چه میگوید؟ "أَوَلَوْ کَانَ آبَاؤُهُمْ لاَ یعْلَمُونَ شَیئاً وَ لاَ یهْتَدُونَ"، اینها کارتقلید از پدران را به آنجا رساندند که قرآن به اینها میگوید: ولو پدرهایتان هیچ چیز نمی داشتند؛ هیچ چیز نمی فهمیدند، هیچ راهی نمی یافتند، نمی توانستند درست خیر و شرّ خودشان را بفهمند؛ بازهم شما از آنها تقلید میکنید؟ ببینید تقلید را چطور ملامت و شماتت میکند... ▫️۱- سوره مبارکه مائده آیه ۱۰۴ ▫️٢- این نصیحت قبول کن از ما / تا درآیی به جنه المأوی _ ره چنان رو که رهروان رفتند / راه رفتند و راه را رفتند (شاه نعمت الله ولی) --------------------------------------------------- ✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر (حفظه الله تعالی) 🆔 @ashora_karbala