eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
618 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
#شرح_نهج_البلاغه (ادامه شرح حکت ۴٧) 💠حضرت امیر(ع) در سومين سخن حكمت آميز خود مى فرمايد: 🍃وَشَجَاعَتُهُ عَلَى قَدْرِ أَنَفَتِهِ شجاعت هر كس به اندازه بى اعتنايى او به ارزش هاى مادى است 💠روشن است وابستگى هاى انسان به مقام و مال و شهوات دنيا از شجاعت او مى كاهد و او را به اسارت مى كشاند؛ اما هنگامى كه خود را از اين امور آزاد سازد، با شجاعت حرف خود را مى زند و راه خود را مى پيمايد و در برابر كسى ذليلانه سر تعظيم فرو نمى آورد و با توكل بر خدا در برابر حوادث سخت مى ايستد. 💠در لسان العرب آمده است كه «أنَفْ» به معناى كراهت داشتن چيزى و خود را برتر از آن دانستن است، بنابراين «أنف» در جمله حضرت مى تواند اشاره به بى اعتنايى نسبت به ارزش هاى مادى باشد 💠ارزشهای مادی در هر جامعه ای رشد یابد به همان اندازه ارزشهای معنوی افول می یابد؛ و اگر در جامعه ای ارزشهای الهی و معنوی افول کند آن جامعه دچار ابتلائاتی خواهد شد ؛ البته بلا فقط زلزله و سیل و طوفان نیست ؛ اگر در جامعه آمار اعتیاد و طلاق و خیانت و امثالهم بالا برود یعنی این جامعه مبتلا به بزرگترین بلاها شده است 💠 مثلا در امر ازدواج اگر انسان ارزشهای مادی و درآمد و مسکن و ماشین را برتر از ایمان و پاکی و اعتقاد و اخلاق قرار بدهد یقینا همان گرفتاری که جوامع خداناباور غربی دچار آن شدند را ما هم دچار خواهیم شد؛ یا در انتخاب همسر زیبایی ظاهری را بر تمام وجوه انتخاب اولویت بخشد نیز همین مشکلات بوجود خواهد آمد 💠لذا حضرت میفرماید شجاعت این است که شما بر خلاف جریان حاکم در دنیای مادی پشت به این ارزشها کنی شجاعت این است. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
imam_mahdi.pdf
2.1M
📚پیشنهاد دانلود و (اعلام الهدایه _ ) برای مطالعه تاریخ و سیره ی اهل بیت(ع) ✍مؤلف:سید منذر حکیم 📕 جلد چهاردهم➖زندگانی بقیة اللّه امام مهدی(ع) 🔰 ما همین‌قدر مى‌دانیم که وجود مقدس امام زمان، مصداق وعده‌ى الهى است همین‌قدر مى‌دانیم که این بازمانده‌ى خاندان وحى و رسالت، علم سرافراز خدا در زمین است«السلام علیک ایها العلم المنصوب و العلم المصبوب و الغوث و الرحمة الواسعة وعدا غیر مکذوب حجت خدا در بین مردم زنده است؛ موجود است؛ با مردم زندگى میکند؛ مردم را مى‌بیند؛ با آنهاست؛ دردهاى آنها، آلام آنها را حس میکند. این، خصوصیت عقیده‌ى ما شیعیان است.  📖جلد چهاردهم مجموعه اعلام الهدایه پنج فصل دارد 1⃣ فصل اول درباره بشارت کتاب‌های مقدس آسمانی به ظهور منجی و غیبت ایشان در قرآن و روایات فریقیناست 2⃣فصل دوم به رشد و پرورش امام مهدی(عج) و مراحل زندگی ایشان تا شهادت امام حسن عسکری(ع) اشاره دارد 3⃣فصل سوم به مباحث؛ غیبت صغری، علل غیبت صغری و اقدامات امام مهدی(عج) در عصر غیبت صغری می‌پردازد 4⃣فصل چهارم درباره غیبت کبری و علل آن، اقدامات امام مهدی(عج) و وظایف شیعیان در زمان غیبت کبری است 5⃣فصل پنجم در مورد علائم ظهور امام مهدی(عج)، سیره ایشان در عصر ظهور و روایاتی از امام مهدی(عج) می‌باشد 📘کتابی بسیار ارزنده که در عین موجز بودن و فشردگی بحث، از غنای کامل برخوردار است و با تحقیقی کافی و وافی که برای آن انجام پذیرفته، می‌تواند به عنوان یکی از منابع بسیار خوب تاریخی مورد عموم مردم و نیز محققان حوزوی و دانشگاهی استفاده قرار گیرد 🌐 @ashora_karbala
✍شهید #سیّد_مرتضی_آوینی دنیا وارونه است و دیوانه‌ها و قداره‌بندها بر آن حاکمیت دارند، اما چه غم، که صالحین و مستضعفین وارث زمین خواهند بود و طلیعه‌ی آن از هم‌اکنون در انقلاب اسلامی ایران ظهور یافته است. 📚گنجینه ی آسمانی(صفحه ۱٧٨) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (ادامه تفسیر آیه ٢ سوره عنکبوت) 💠بعد از روشن شدن اهداف آزمایش الهی، این سؤال را باید پاسخ داد که فلسفة آزمایش الهی چیست؟ مگر خداوند، عالم به سرّ و غیب نیست. خدایی که هر آن چه در زمین و آسمان است بر او مخفی نیست، برای چه آزمایش می کند؟فرمود: [هیچ چیز در آسمان و زمین، بر خدا مخفی نمی ماند] پس چرا آزمایش می کند⁉️ ⬅️علل متعددی بر آزمایش الهی وجود دارد که عبارتند از:  1⃣ظهور حقیقی شخصیت افراد مهم ترین فلسفه و حکمت ابتلاء و آزمایش از دیدگاه قرآن کریم، و شناسایی چهرة واقعی افراد به معنای ظهور طهارت و خباثت نفس انسان است؛ چرا که برجستگی ها و کرامت های روحی انسان در شرایط ابتلاء خود را نشان می دهد 💠صریح قرآن است که فرموده: [ما همة شما را قطعاً آزمایش می کنیم تا معلوم شود، مجاهدان واقعی و صابرین از میان شما کیانند] 2⃣معیار ثواب و پاداش امام علی(ع)می فرماید: گرچه خداوند به روحیات بندگانش از خودشان آگاه تر است، ولی آنها را امتحان می کند تا کارهای خوب و بد که معیار پاداش و کیفر است از آنها ظاهر گردد 💠یعنی صفات درونی انسان به تنهایی نمی تواند معیاری برای ثواب و عقاب گردد، لذا خداوند بندگان را می آزماید تا آن چه در درون دارند در عمل آشکار کنند، استعدادها را از قوه به فعل برسانند و مستحق پاداش و کیفر او گردند ⬅️سیدالشهداء،(ع)در روز عاشورا فرمود: مردم، بندگان دنیایند و دین، تنها لق لقة زبان آنان است؛ تا زمانی پیرامون دین می گردند که زندگانیشان بچرخد و هرگاه به بلا و سختی گرفتار شوند، تعداد دین داران اندک خواهد شد ♻️ادامه دارد... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰علی(ع)مردی دشمن ساز و ناراضی ساز... ✍استاد متفکر 💢علی(ع) مردی دشمن ساز و ناراضی ساز بود. این یكی دیگر از افتخارات بزرگ اوست. هر آدم هدفدار و مبارز و مخصوصاً انقلابی كه در پی عملی ساختن هدفهای مقدس خویش است و مصداق قول خداست كه: [یُجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اَللّهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ]در راه خدا می كوشند و از سرزنش سرزنشگری بیم نمی كنند. دشمن ساز و ناراضی درست كن است. 💢علی در راه خدا از كسی ملاحظه نداشت بلكه اگر به كسی عنایت می ورزید و از كسی ملاحظه می كرد به خاطر خدا بود. لهذا دشمنانش، مخصوصاً در زمان خودش، اگر از دوستانش بیشتر نبوده اند كمتر هم نبوده و نیستند. 💢اگر شخصیت علی، امروز تحریف نشود و همچنانكه بوده ارائه داده شود، بسیاری از مدعیان دوستی اش در ردیف دشمنانش قرار خواهند گرفت. ⬅️پیغمبر؛ علی را به فرماندهی لشكری به یمن فرستاد. در برگشتن برای ملاقات پیغمبر عزم مكه كرد. در نزدیكیهای مكه یكی از لشكریان را به جای خویش گذاشت و خود برای گزارش سفر زودتر به سوی رسول اللّه شتافت. 👈 آن شخص حُلّه هایی را كه علی همراه آورده بود در بین لشكریان تقسیم كرد تا با لباسهای نو وارد مكه شوند. علی كه برگشت به این عمل اعتراض كرد و آن را بی انضباطی دانست، زیرا نمی بایست قبل از اینكه از پیغمبر اكرم (ص) كسب تكلیف شود تصمیمی درباره ی حلّه ها گرفته شود، و در حقیقت از نظر علی (ع) این كار نوعی تصرف در بیت المال بود بدون اطلاع و اجازه ی پیشوای مسلمین. 2⃣ از این رو علی (ع) دستور داد حلّه ها را از تن خود بكَنند و آنها را در جایگاه مخصوص قرار داد كه تحویل پیغمبر اكرم (ص) داده شود و آن حضرت خودشان درباره ی آنها تصمیم بگیرد. ↖️لشكریان علی (ع) از این عمل ناراحت شدند. همینكه به حضور پیغمبر اكرم (ص) رسیدند و رسول اكرم احوال آنها را جویا شد، از خشونت علی در مورد حلّه ها شكایت كردند. 💢پیغمبر اكرم (ص) آنان را مخاطب ساخت و فرمود: [یا اَیُّهَاالنّاسُ! لا تَشْكوا عَلِیّاً فَوَاللّهِ اِنَّهُ لَأَخْشَنُ فی ذاتِ اللّهِ مِنْ اَنْ یُشْكی] مردم! از علی شكوه نكنید كه به خدا سوگند او در راه خدا شدیدتر از این است كه كسی درباره ی وی شكایت كند. 💢 در میان اصحاب پیغمبر هیچ كس مانند علی دوستانی فداكار نداشت، همچنانكه هیچ كس مانند او دشمنانی اینچنین جسور و خطرناك نداشت. مردی بود كه حتی بعد از مرگ، جنازه اش مورد هجوم دشمنان واقع گشت. او خود از این جریان آگاه بود و آن را پیش بینی می كرد و لذا وصیت كرد كه قبرش مخفی باشد و جز فرزندانش دیگران ندانند. 💢یكی از مظاهر جامعیت و بودن علی این است كه در مقام اثبات و عمل، با فرقه های گوناگون و انحرافات مختلف روبرو شده است و با همه مبارزه كرده است. گاهی او را در صحنه ی مبارزه با پول پرست ها و دنیاپرستان متجمّل می بینیم، گاهی هم در صحنه ی مبارزه با سیاست پیشه های ده رو و صدرو، گاهی با مقدس نماهای جاهل و منحرف ⬅️قهراً این حالت دشمن ساز است و روحهای پر طمع و پر آرزو را رنجیده می كند و به درد می آورد. 💠سراسر وجود علی، تاریخ و سیرت علی، خلق و خوی علی، رنگ و بوی علی، سخن و گفتگوی علی درس است و سرمشق است و تعلیم است و رهبری است. 💢همچنانكه جذبهای علی برای ما آموزنده و درس است، دفعهای او نیز چنین است. ما معمولاً در زیارتهای علی و سایر اظهار ادب ها مدعی می شویم كه ما دوستِ دوست تو و دشمنِ دشمن تو هستیم. تعبیر دیگر این جمله این است كه ما به سوی آن نقطه می رویم كه در جوّ جاذبی تو قرار دارد و تو جذب می كنی و از آن نقاط دوری می گزینیم كه تو آنها را دفع می كنی. 📚مجموعه آثار (ج۱۶، ص ٢٩۰) 🌐 @ashora_karbala
🔰نعمت‌ها ملاك ارزش و افتخار نيست چون... ✍استاد #علی_صفایی_حائری: 💠در مناجات خمسة عشر مى‌خوانيم: «واسئلك من اليقين ما تهوّن على مصيبات الدنيا و تجلو به عن بصيرتى غشوات العمى». از تو مى‌خواهم يقينى كه رنج‌هاى دنيا را بر من سبك كند و پرده‌ى كدرى را از بصيرت و بينش من كنار بزند تا بتوانم با دنياهاى ديگر رابطه داشته باشم و ادامه‌ى كارها و حاصل حالت‌هاى خودم را ببينم كه پس از اين ديدار مسؤوليت از نعمت‌ها و امكانات، جلوه و نمايش آن را كنار مى‌زند و انسان را از تكاثر و زياده‌طلبى و جمع آورى نعمت‌ها،به كوثر و بهره بردارى از آن مى‌رساند. چون مى‌يابد كه نعمت‌ها ملاك ارزش و افتخار نيست و چون به اختيار ما نبوده، افتخار ما نخواهد بود. 💠و اساس مسؤوليت انسان بر همين توانايى استوار است نه بر آگاهى. چون از تو مى‌پرسند كه چرا آگاه نشده‌اى در حالى كه مى‌توانستى و چرا اقدام نكردى با آن‌كه امكانش را داشتى. چون در امكانات تو ديگران سهم داشته‌اند و در منافع و سود دست‌هاى تو هم شريك بوده‌اند. 💠با اين توجه به نعمت و با اين درك از مسؤوليت، ديگر نه افتخار و نمايش و تكاثر شكل مى‌گيرد و نه انتظار مطالبه و باز خواست، كه تو بايد بار خودت را به جايگاهش برسانى و نامه‌ى هر كس را به صاحبش بسپارى. 💠با اين توجه به مسؤوليت است كه مى‌خواهى آن‌چه از صاحب نعمت، در نزد تو مانده به مأمن و حصن منتقل كنى و از خطرات برهانى و از فتنه‌ى نعمت‌ها و فرو رفتن در آن نجات بيابى و از بازى‌ها و ملعبه‌ها بر كنار بمانى 📚 وارثان عاشورا، (صفحه ٨٢) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
37.safaee_sobat.F-2.mp3_101162.mp3
6.09M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع : پیرامون عوامل ثبات و تغییر شخصیت انسان (٢) ✔️«چه کنیم که در شرایط مختلف شخصیتمان تغییر نکند» 2⃣[جلسه دوم] 🕙مدت: ٢۵:٢٢ 📶حجم: ۵ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 (علیه السلام) الگوی کامل تلاش و مبارزه و مجاهدت... 🔲اقامه‌ى دین، وظیفه است. حاکمیت دین، هدف مهم همه‌ى ادیان است؛ «لیقوم النّاس بالقسط».  قیام به قسط، قیام به عدل و حاکمیت الهى، هدف بزرگ ادیان است. اصلاً ائمه‌ى ما (علیهم‌الصّلاة و السّلام) تمام زجر و مصیبتشان به خاطر این بود که دنبال حاکمیت الهى بودند؛ والّا اگر امام صادق و امام باقر(صلوات‌اللَّه‌ علیهما) یک گوشه مى‌نشستند و چند نفر دور خودشان جمع مى‌کردند و فقط یک مسأله‌ى شرعى مى‌گفتند، کسى به آنها کارى نداشت.  خود امام صادق در یک حدیث مى‌فرماید: «هذا ابوحنیفة له اصحاب و هذا الحسن البصرى له اصحاب»؛ ابوحنیفه اصحاب دارد، حسن بصرى اصحاب دارد. پس، چرا به آنها کارى ندارند؟ چون مى‌دانند که آن حضرت داعیه‌ى امامت دارد؛ اما آنها داعیه‌ى امامت نداشتند. ابوحنیفه داعیه‌ى امامت نداشت. این علماى معروف اهل سنت - محدثان و فقهایشان - داعیه‌ى امامت نداشتند. اینها امام زمان را که هارون، منصور و عبدالملک بود، قبول داشتند 🔲 اما این‌ بزرگوار که‌ حدود هجده‌ سال‌ دوران‌ امامتشان‌ طول‌ کشید، الگوی‌ کامل‌ تلاش‌ و مبارزه‌ و مجاهدت‌ خستگی‌ناپذیر و پر از مشکلات‌ برای‌ اشاعه‌ی‌ دین‌ و کلمه‌ی‌ حق‌ و راه‌ انداختن‌ جریان‌ فکری‌ درست‌ در دنیای‌ آن‌ روز بودند. هدفی‌ که‌ امروز ملت‌ ایران‌ برای‌ آن‌ تلاش‌ می‌کند ـ یعنی‌زنده‌ کردن‌ سخن‌ حق‌ در دنیای‌ مادی‌ و منحط و گمراه‌ کننده‌ و غرق‌ در فساد ـ کاری‌ است‌ که‌ (علیه‌السلام‌) یک‌تنه‌ به‌ کمک‌ معدودی‌ از اصحاب‌ خود، در دنیای‌ بزرگ‌ آن‌ روز اسلام‌ انجام‌ می‌داد 🔲شهادت (علیه‌السّلام) هم یک شهادت داراى پیام بود؛ لذا خود امام باقر وصیت کرد که بعد از او تا ده سال در منا به مناسبت این رحلت، یادبود برپا شود. در میان ائمه‌ى ما این بى‌سابقه است، بى‌نظیر است.  یاد امام باقر، یعنى یاد سر برآوردن حیات دوباره‌ى جریان اصیل اسلامى در مقابله‌ى با تحریفها و مسخهائى که انجام گرفته بود. 🎤سخنرانی‌ در جمع‌ علما و روحانیون‌ استان‌ لرستان‌،۳۰ /مرداد/ ۱۳۷۰ 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (ادامه تفسیر آیه ٢ سوره عنکبوت) 💠در بررسی علتهای آزمایشهای الهی دو مورد را عرض کردیم و فی الحال دو مورد دیگر هم عرض میکنیم 3⃣ سومین مورد؛ مشخص شدن عمل احسن است اعمال آدمی در فرهنگ قرآنی در یک تقسیم کلی دو نوع است: ۱) عمل صالح ٢) عمل غیر صالح عمل صالح هم به دو قسم تقسیم می شود: ۱) عمل حسن ٢) عمل احسن ازفلسفه های آزمایش الهی این است که مشخص شود چه کسی عمل احسن انجام داده است. فرمود: او همان کسی است که مرگ و حیات را آفرید تا شما را بیازماید که کدام یک بهتر عمل می کنید (ملک/٢) ⬅️در توضیح عمل احسن گفته می شود که عمل نیک از دو حیثیت برخوردار است: ۱) کمیت عمل ٢) کیفیت عمل 💠اگر تعبیر این بود که چه کسی بیشتر عمل می کند، تکیه بر روی کمیت عمل بود، ولی وقتی که فرمود: «لیبلوکم ایکم احسن عملا»، تکیه روی کیفیت است. خدا انسان را مورد آزمون بهترین عمل قرار داده است، نه آزمون زیادترین عمل. این است که در حدیث آمده است که مراد از -احسن عملا- ، -اصوب عملا-است. آن چه جنبة صواب بودنش بیشتر باشد 4⃣چهارمین مورد؛ برگشت به سوی حق است خداوند انسان را در بوته گرفتاری ها قرار می دهد تا انسان عقل و فکر خود را به کار اندازد و از علت سختی ها و بلاها عبرت بگیرد و مسیر خود را به سوی خدا سوق دهد. قرآن به این حقیقت که برگشت بشر به سوی حق از علل فلسفه آزمایش الهی است، اشاره نموده و می فرماید: و آن ها را (قوم بنی اسرائیل) در زمین به صورت گروهی پراکنده ساختیم، گروهی از آنان صالح و گروهی غیر آن هستند و آن ها را به نیکی و بدی آزمودیم شاید بازگردند (اعراف/۱۶٨) ♻️ادامه دارد... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂بهترین بندگان خدا....... 🎬 شرح حدیثی از #امام_باقر(علیه السلام) توسط امام خامنه ای. 💠عَن أَبِی جَعفَرٍ مُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ بَاقِرِ (عَلَیه‌ِالسَّلَام) قَال سُئِلَ رَسُولُ الله صَلَّی الله عَلَیهِ وَ آلِه عَن خِیارِ العِباد؟ فَقَال أَلَّذِینَ : إِذَا أَحسَنُوا إِستَبشَرُوا؛ وَ إِذَا أَسَاءُوا إِستَغفَرُوا؛ وَ إِذَا أُعطُوا شَکَرُوا؛ وَ إِذَا ابتلوا صَبرُوا؛ وَ إِذَا غَضِبُوا غَفَرُوا 💠امام محمد باقر (علیه السلام) فرمود؛ از پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) سؤال کردند؛ بهترین بندگان خدا چه کسانی هستند؟ حضرت در پاسخ فرمودند: وقتی کار نیک می‌کنند خوشحالند؛ وقتی کار بدی کردند استغفار می کنند، وقتی خدا به آنهاچیزی می‌دهد، سپاسگزار باشند ؛ وقتی ابتلایی پیش آمد؛ در آن صبر کنند؛ و وقتی از کسی خشمگین شدند، از او بگذرند 📚الامالی شیخ صدوق، صفحه‌ی ۶۰ 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰گاهی حجاب‌ها را نمی‌توانیم ببینیم و خودمان را مُدام به درهای بسته می‌کوبیم!! ✍استاد سید محمّدمهدی #میر_باقری 💠اهلِ سیر؛ اهلِ عبرت‌ هستند. عبرت این است که انسان بتواند پشت صحنه ‌های یک واقعیتِ ملموس را ببیند 💠دیده‌اید گاهی یک پرنده‌ای وارد یک فضای بسته‌ای می‌شود؛ از یک جایی وارد می‌شود و خودش را مدام به شیشه می‌کوبد! خیال می‌کند آنجا راه باز است. 💠آن آدمی که اهل عبرت است، وقتی این صحنه را می‌بیند، درس عبرت می‌گیرد که ای چه‌بسا ما هم در مسیر خودمان حجاب‌هایی داریم و خودمان را به درهای بسته‌ای می‌کوبیم و متوجه نیستیم که از آنجا راه نجاتی نیست و نمی‌شود از آن درهای بسته بیرون رفت. 💠باید یک درِ گشوده‌ای باشد یا کسی یک دری را به روی ما باز کند تا بتوانیم از این زندان نجات پیدا کنیم. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.safaee_harekat_F-1.mp3_101156.mp3
4.91M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع : "خود باوری" وقتی به داشته های خود باور داشته باشیم، ضرورت حرکت الی الله پیش می آید. 1⃣[جلسه اول] 🕙مدت: ٢۰:٢٣ 📶حجم: ۴ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
🔰شما چه هستید!؟..... ✍استاد متفکر #شهید_مطهری 💠شخصی می گوید: با امام زین العابدین (ع) در صحرای عرفات بودیم؛ دیدم صحرا از حاجی موج می زند. به امام عرض كردم:[ما اَكْثَرَ الْحَجیج] الحمدللّه چقدر امسال حاجی زیاد است! امام فرمود: [ما اَكْثَرَ الضَّجیجَ وَ اَقَلَّ الْحَجیج]َ چقدر فریاد زیاد است و چقدر حاجی كم است! 💠می گوید: من نمی دانم امام چه كرد و چه بینشی به من داد كه وقتی به من گفت: حالا نگاه كن، دیدم صحرایی است پر از حیوان، یك باغ وحش كامل كه یك عده انسان هم در لابلای این حیوانها حركت می كنند. فرمود: حالا می بینی؟ باطن قضیه این است ؛ از نظر اهل باطن و اهل معنی این امری واضح است؛ حالا اگر ذهن متجددمآب بعضی از ما نمیخواهد قبول کند اشتباه میکنیم. 💠انسانی كه مانند یك بهیمه و چهارپا جز خوردن و خوابیدن و جز عمل جنسی فكر دیگری ندارد و فقط در فكر اینها است ؛ اصلاً روحش یك چهارپاست و غیر از این چیزی نیست. واقعاً باطن و فطرت چنین انسانی مسخ شده است؛ یعنی خصلتهای انسانی و انسانیت بكلی از او گرفته شده و بجای آنها خصلتهای حیوانی و خصلتهای بهیمه ای و درندگی كسب كرده است 💠 {یُحْشَرُ النّاسُ عَلی نِیّاتِهِم} مردم در قیامت مطابق منویّات و مقاصد و خواسته ها و مطابق خصلتها و صفات واقعی شان محشور می شوند. شما در این دنیا چه هستید؟ چه می خواهید باشید؟ چه چیز را می خواهید؟ آیا خواسته های شما خواسته های یك انسان است یا خواسته های یك درنده است یا خواسته های یك چرنده؟ هرچه كه خواسته ی شما باشد، شما همان هستید و همان محشور می شوید كه هستید 📚مجموعه آثار (ج٢٣، ص: ۱۰٨) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬این جامعه لجن است.... #شهید_بهشتی: 🌒 بالا بروید یا پایین بیایید، اصلاً قرآن رابر سر جامعه ای پهن کنید، مادام که در آن #جامعه در یک سو گرسنه بیچاره ی از سرما لرزان وجود دارد، و از سوی دیگر متنعمان برخوردار از همه چیز، این جامعه #لجن است. تمام چهره اش را هم که با #قرآن بپوشانید باز لجن است. 🌒آیا کسی در دنيا منتظر این می شود که ببیند ان جامعه جامعه قرآنی است، یا انجیلی، یا توراتی، بودایی، اوستايي، یا مائوئیست؟ 🌒نگاه می کند اگر در جامعه به همه انسانها به چشم انسان نگاه می شود و ضرورتهای زندگی آنها تأمین می شود و در جامعه ای دیگر به انسانها به عنوان انسان نگاه نمی شود، احتیاجات آنها بی ارزش است، خیابانهای یک طرف شهر گلکاری دارد، اما طرف دیگرش چندین سال است که چاله چوله هایش به دره و ماهور تبدیل شده. این جامعه هر برچسبی می خواهد داشته باشد. 🌒آیا مردم سالم دنیا در رده بندی این دو نوع جامعه و خوب و بد کردنش حالت انتظار پیدا می کنند و می گویند ببینیم آیات قرآن در این زمینه چه می گوید. یا انجیل در این باره چه گفته؟ یا نصوص اوستا چه می فرماید؟ یا اوپانیشادهای آیین هندی چه می گوید؟ کتاب مائو در این باره چه آورده؟ لنین در این زمینه چه گفته؟ مارکس چه گفته؟ این حرفها نیست. منتظر اینها نیستیم. می گوییم این #جامعه_بد است؛ #نافص است؛ دارای #کمبود است. شکی نیست. این قدر بحث نمی خواهد." 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (ادامه شرح حکمت ۴٧) 💠امام(ع) در چهارمين و آخرين سخن حكيمانه اش مى فرمايد: 🍃وَعِفَّتُهُ عَلَى قَدْرِ غَيْرَتِهِ عفت هر كس به اندازه غيرت اوست 💠غيرت به معناى حفظ ارزش هاى مربوط به خود و جلوگيرى از تجاوز ديگران به حريم اوست كه غالباً در عرف ما در امور ناموسى به كار مى رود 💠انسان غیرتمند حاضر نیست پاکدامنی خود و خانواده اش مخدوش شود بنابراین با تمام مظاهر فساد و هر آنچه سبب می‌شود به عفاف صدمه وارد کند ستیز می‌نماید. در صد عفت افراد به اندازه درصد غیرت آنهاست؛ هر چه برخورداری از غیرت در آن‌ها ضعیف باشد پاکی و عفاف نیز در آنهاضعیف است 💠امام صادق (ع) فرمود: اِنَّ اللهَ تبارَکَ و تعالی غیُورٌ یُحِبَّ کُلَّ غیورٍ و لِغیرتِهِ حَرَّمَ الفواحِشَ ظاهِرها وَ باطِنَها خدای تبارک و تعالی غیرتمند است و هر غیرتمندی را دوست می‌دارد و از غیرتمندی اوست که زشتکاری‌ها را پیدا و ناپیدا حرام فرموده است 💠عفت به معناى خوددارى و حالت انزجار از ملاحظه صحنه هاى زشت و غيرت؛ هرگونه اهتمام و دفاع از حقوق الهى و انسانى خويش است و بعيد نيست كه منظور از امام(ع)از جمله بالا همان معناى وسيع كلمه در هر دو مورد باشد 💠 از اين رو در حديثى از امام باقر(ع) مى خوانیم: برترين عبادت پاك بودن از نظر تغذيه و امور جنسى است. یا فرمودند:هيچ كس خدا را عبادتى بهتر از اين نداشته كه عفت را در مورد شكم و امور جنسى رعايت كند 💠 نتیجه آنکه هر مومنی که از حرام و فحشاء خود و خانواده اش را بر حذر بدارد عفیف است و غیرتمند. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Sorkh-Siah.rar
7.41M
📚پیشنهاد دانلود و - رمان "سرخ و سیاه" ✍نویسنده : "استاندال" ، نویسندهٔ مشهور فرانسوی 🔰 ؛ در مقایسه‌ی رمان «سرخ و سیاه» استاندال و داستان حضرت یوسف(ع) که شبیه همان ماجرا میباشد؛ می‌گویند: 📕ماجرای یوسف فقط ماجرای چشم پوشیدن از یک شهوت جنسی نیست. مسئله از این فراتر است. پسر جوان زیبای برازنده‌‌ای در یک خانواده‌ی صد در صد اشرافی مورد توجه ویژه‌ی بانوی آن خانه و مورد اعتماد مرد آن خانه قرار می‌گیرد. این را در ذهن‌تان فرض کنید. در خانه‌ی عزیز مصر، نوکران، خدمتکاران و مباشرین؛همه نوع انسانی هستند. وقتی جوانی که خود از شخصیتی هم برخوردار است عاقل است،‌ آگاه است، نجیب و پاکیزه است و در نهایت زیبایی است ؛ به یک صورت سوگلی مرد خانه‌ و به یک صورت هم مورد نظر زن خانه است. همه‌ی اجزای این خانه از او فرمان می‌برند و برایش احترام قائلند. ناگهان این جوان در معرض یک امتحان قرار می‌گیرد. در آن امتحانی که هم شنیده‌اید و می‌دانید و این جوان، سربلند بیرون می‌آید. غلبه بر شهوت جنسی بخش کوچک‌تر مسئله است. ببینید! فرهنگ قرآنی این است. این هنوز مرحله‌ی پایین‌تر آن است. 📕 این کتاب هم از رمان‌های درجه‌ی یک و یکی از ۱۰ رمان معروف دنیاست. رمان را فقط برای این نمی‌نویسند که کسی سرگرم شود. این‌ها پیام دارند و نشان دهنده‌ی فرهنگند. یعنی در واقع زندگی را به نحوی به خواننده‌ی خودش تعلیم می‌دهند. 🔷دیدار با تشکل های مختلف دانشجویی ٧٧/۱۰/٢۴ 📚کتاب دو جلد می باشد؛ لذا برای بارگذاری در قالب یک فایل فشرده شده قرار داده ایم. 🌐 @ashora_karbala