eitaa logo
بنیاد بین‌المللی عاشوراء
216 دنبال‌کننده
378 عکس
307 ویدیو
4 فایل
این کانال، تولیدات بنیاد بین‌المللی عاشوراء و نیز مواضع آن را منتشر می‌کند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمایی از صحن مسجد الاقصی با کیفیت بالا ایمان داشته باش که روزی زیر باران، اینجا قدم می زنیم😍 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 😍بانک‌ 🌐 پورتال بزرگ امام حسین (علیه السلام) و بنیاد بین‌المللی عاشوراء را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: در پیام‌رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/ashura_i_f در پیام‌رسان بله 👇 ble.ir/ashura_i_f در سرویس ویدیوی آپارت 👇 www.aparat.com/imamhusaynportal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠کلیپ تصویری: برگشت به سوی خدا 🔸گزیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 😍بانک‌ 🌐 پورتال بزرگ امام حسین (علیه السلام) و بنیاد بین‌المللی عاشوراء را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: در پیام‌رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/ashura_i_f در پیام‌رسان بله 👇 ble.ir/ashura_i_f در سرویس ویدیوی آپارت 👇 www.aparat.com/imamhusaynportal
🌙 همراه با احکام و اخلاق و آداب ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ 4⃣2⃣ روز بیست و چهارم: آداب سحر‌ی خوردن 😋 یکی از اوقات بسیار پرفضیلت در ماه مبارک رمضان، «اوقات سحر» است؛ و در این ماه، اعمال مخصوصی نیز برای سحر‌ها سفارش شده است. از آنجا که دین مبین اسلام، آیینی جامع و کامل بوده و برای «امور جسمی و مادی انسان» نیز مانند «ابعاد روحی و معنوی او» اهمیت قائل است، نه فقط شب‌زنده‌داری و خواندن قرآن و دعا، بلکه حتی «خوردن سحری» را نیز عبادت محسوب نموده است. از این رو، پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) می‌فرمایند: «تَسَحَّرُوا وَ لَوْ بِجُرعَةٍ مِنْ مَاءٍ ؛ ألَا صَلَواتُ اللَّهِ عَلَی الْمُتَسَحِّرِین». یعنی: «سحری بخورید هر چند یک جرعه آب باشد؛ همانا صلوات خدا بر سحری خورندگان». 🌔 اما خوردن سحری، آدابی دارد که رعایت آنها، موجب ثواب و فضیلت بیشتر خواهد شد؛ از جمله: ۱. حلال بودن: اولین ادب از آداب هر نوع غذاخوردنی این است که حلال باشد؛ یعنی غذا علاوه بر اینکه از اطعمه و اشربهٔ حرام (مانند حیوانات حرام گوشت یا طعام متنجس) نباشد، از راه حلال به دست آمده باشد. خوردن غذا از پولِ به دست آمده از ربا و نزول، تصرف ناحق در مال یتیم و صغیر، کم‌فروشی (چه در کار اداری، چه در بازار و کاسبی)، گران‌فروشی، خواندن آواز حرام و نواختن موسیقی لهو و لعب، فالگیری و کف بینی، تن‌فروشی، دزدی، اختلاس، قمار و دیگر درآمدهای نامشروع (مانند فروش مشروب، مواد مخدر، سگ‌های تزئینی، فیلم‌های مستهجن و...) و نیز تهیهٔ غذا از پولی که خمس و زکات آن را نداده‌ایم، همچون «خوردن آتش» است. حضرت محمد مصطفی(ص) فرمود: «کسی که لقمه حرامی بخورد تا چهل شب، نمازش قبول نخواهد شد و تا چهل روز، دعایش مستجاب نمی‌شود». ۲. ترک نکردن سحری: از آداب مهم ماه مبارک رمضان این است که فرد مؤمن، سحری خوردن را ترک نکند، گرچه به خوردن یک خرما یا نوشیدن یک لیوان آب. در حدیث وارد شده است که که خدا و فرشتگان صلوات می‌فرستند بر آن‌هایی که در سحرها استغفار می‌کنند و سحری می‌خورند. ۳. شستن دست‌ها، قبل و بعد از سحری: یکی دیگر از آداب هر نوع غذا خوردن، شستن دست‌ها است. نبیّ اعظم(ص) فرمود: «هر که می‌خواهد خیر و خوبی او بسیار ادامه یابد، وقتِ غذا خوردن دست‌هایش را بشوید». و نیز فرمود: «شستن دست پیش از غذا فقر را از بین می‌برد؛ و بعد از غذا اندوه را برطرف می‌سازد و چشم را سالم می‌دارد». ۴. ذکر "بسم الله الرحمن الرحیم" در آغاز سحری: از امام صادق (علیه السلام) روایت است که: «وقتی سفره گشوده شود، چهار فرشته دور آن می‌نشینند. وقتی بنده خدا بسم الله بگوید، آن ملائکه به شیطان گویند: دور شو که دیگر کاری نتوانی کرد...». ۵. قرائت "سورهٔ قدر": در روایت است که هر کس سوره‌ مبارکه إنا أنزلناه في لیلة القدر... را هنگام سحری خوردن و افطار کردن بخواند، در فاصله بین این دو زمان، ثواب کسی را دارد که در راه خدا به شهادت رسیده و در خون خود غلطیده است. ۶. گفتن "بسم الله جداگانه" برای هر غذای متفاوت: از امیر مؤمنان (علیه السلام) است که اگر انسان در یک وعده غذایی غذاهای متنوع می‌خورد، برای هر غذا، بسم اللهِ جداگانه بگوید. همچنین از امام صادق(ع) است که: «هرکس فراموشش می‌شود که برای هر نوع غذا، جداگانه بسم الله گوید، بگوید: بسمِ اللهِ عَلیٰ أوّلِهِ و آخِرِه». ۷. شکرِ خداوند را گفتن پس از پایان غذا: پیغمبر اکرم(ص) به مولا علی(ع) فرمود: «یا علی! به هنگام غذا خوردن بسم الله و بعد از غذا الحمد للّه بگو؛ که فرشتگان موکّل بر تو، تا پایان غذا از نوشتن [حسنه] برایت بیکار نمانند». نیز از امام صادق(ع) روایت است که: «تاکنون به ناراحتی معده مبتلی نشده‌ام؛ زیرا به هیچ غذایی شروع نکردم مگر آن که بسم الله گفتم و از غذا فارغ نشدم مگر آن که الحمد للّه گفتم». ---------- 🍀 اخلاق و اعتدال ؛ کانال سید علیرضا حسینی (عارف) در پیام‌رسان ایتا @alirezahoseiniaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانی شیوا و کوتاه از دلسوخته و شیدای (عج)، حاج ، در مورد اهمیت توسل به (عج) در سختی ها و مشکلات 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 😍بانک‌ 🌐 پورتال جامع امام حسین (علیه السلام) و بنیاد بین‌المللی عاشوراء را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: در پیام‌رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/ashura_i_f در پیام‌رسان بله 👇 ble.ir/ashura_i_f در سرویس ویدیوی آپارت 👇 www.aparat.com/imamhusaynportal
🌙 همراه با احکام و اخلاق و آداب ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ 5⃣2⃣ روز بیست و پنجم: آداب افطاری خوردن ☕️ دیروز در ادامه سلسله مطالب رمضانیِ امسال، درباره "وقت پرفضیلت سحر" نوشتم. در مطلب دیروز آوردم: از آنجا که دین مبین اسلام، آیینی جامع و کامل بوده و برای «امور جسمی و مادی انسان» نیز مانند «ابعاد روحی و معنوی او» اهمیت قائل است، نه فقط شب‌زنده‌داری و خواندن قرآن و دعا، بلکه حتی «خوردن سحری» را نیز عبادت محسوب نموده است. سپس برخی آداب سحری خوردن را ذکر نمودم. 🌔 افطار کردن نیز همینگونه است و آدابی دارد که رعایت آنها، موجب ثواب و فضیلت بیشتر خواهد شد؛ از جمله: ۱. حلال بودن. ۲. شستن دست‌ها، قبل و بعد از غذا. ۳. ذکر "بسم الله الرحمن الرحیم" در آغاز افطار. ۴. قرائت "سورهٔ قدر". ۵. گفتن "بسم الله جداگانه" برای هر غذای متفاوت. ۶. شکرِ خداوند را گفتن پس از پایان غذا. این شش مورد👆 آدابی است که در سحر نیز باید رعایت کرد؛ بنابراین دیروز هم ذکر شد و برای دیدن روایات آن، می‌توانید به پست "روز بیست و چهارمِ کانال" مراجعه فرمایید. و اما آداب اختصاصی افطار 👇 ۷. خواندن نماز مغرب پیش از افطار، مگر در موارد استثناء: مستحب است که نماز مغرب را بر باز کردن روزه مقدم کنیم؛ یعنی پس از خواندن نماز مغرب، افطار کنیم. امام صادق (علیه السلام) فرمود: «مستحب است که روزه‌دار اگر توانایی دارد، ابتدا قبل از افطار، نمازش را بخواند». اما در دو حالت، این استحباب وجود ندارد: اول اینکه ضعفِ ناشی از گرسنگی یا تشنگی بر ما چیره شده باشد؛ یا میل به افطار، مانع از تمرکز ما در نماز شود. امام باقر (علیه السلام) فرمود: «اگر میل تو به افطار و غذا خوردن، تو را از نماز باز می دارد ابتدا افطار کن، تا وسوسه‌های نفس ملامت گر از تو دور شود [و هنگام نماز با فراغ بال و آرامش نماز بخوانی]». دوم اینکه افرادی برای خوردن افطار یا باز کردن روزهٔ خود منتظر ما باشند. امام باقر(ع) فرمود: «در ماه رمضان، ابتدا نماز بخوان سپس افطار کن، مگر با گروهی باشی که آنها منتظر افطار هستند». ۸. دعا کردن قبل از افطار: معمولاً در اسلام، دعای سفره بعد از خوردن غذا انجام می‌شود. اما در ماه مبارک رمضان، برای پیش از افطار دعاهایی وجود دارد. از جمله اینکه بگوییم: «اللّٰهُمَّ لَكَ صُمْتُ، وَعَلَىٰ رِزْقِكَ أفْطَرْتُ، وَعَلَيْكَ تَوَكَّلْتُ». همچنین روایت شده است که امیرالمؤمنین (علیه‌ السلام) هرگاه می‌خواست افطار کند، می‌گفت: «بِسْمِ اللّٰهِ، اللّٰهُمَّ لَكَ صُمْنا، وَعَلَىٰ رِزْقِكَ أفْطَرْنا، فَتَقَبَّلْ مِنّا، إنَّكَ أنْتَ السَّمِيعُ الْعَلِيم». ۹. دعا در هنگام خوردن لقمهٔ اول: مستحب است که در هنگام خوردن لقمهٔ اول بگوییم: «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ، يا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ، اِغْفِرْ لي». ۱۰. گفتن ذکر لا اله الا الله: امام صادق(ع) فرمود: «هر کس روزهٔ خود را با کلام صالح و عمل صالح به پایان رساند، خداوند، روزه او را قبول می‌فرماید». گفته شد: ای پسر رسول خدا، کلام صالح چیست؟ فرمود: «شهادت به کلمه "لا اله الا الله" و عمل صالح، خارج کردن فطریه از مال خویش است». ۱۱. آغاز افطار با خرما: بهتر است با خرما، روزهٔ خود را باز کنیم. پیامبر اعظم(ص) فرمود: «کسی که با خرمای حلال افطار کند، ثواب نماز وی، چهار صد برابر خواهد شد». ۱۲. افطار کردن با خوراکی شیرین، آب گرم، شیر یا حلوا: نقل شده که پیامبر اکرم(ص) با شیرینی افطار می‌کرد و اگر چیز شیرینی نمی‌یافت، با آب گرم افطار می‌کرد. آن حضرت(ص) فرمود: «آب گرم، کبد و معده انسان را پاک، و دهان را خوشبو می‌کند؛ دندان‌ها و حدقه چشم را قوت می‌بخشد؛ دید چشم را زیاد و گناهان را می‌شوید؛ رگهای هیجان آور را تسکین می‌بخشد؛ و درد سر را از بین می برد». ۱۳. صدقه دادن. ۱۴. دیگران را در افطار خود شریک کردن: از رسول خدا(ص) روایت شده است: «هر که روزه‌داری را افطار دهد همچون پاداش آن روزه‌دار برایش خواهد بود بی‌آنکه از پاداش آن روزه‌دار چیزی کاسته شود، و نیز برای او خواهد بود همانند آن عمل خوبی که آن افطار کننده با توانِ حاصل از آن غذا به جا بیاورد». ثواب و فضیلت های بزرگ افطاری دادن را در "مطلب روز شانزدهم" ذکر کردیم و در صورت تمایل مراجعه فرمایید. ---------- 🍀 اخلاق و اعتدال ؛ کانال سید علیرضا حسینی (عارف) در پیام‌رسان ایتا @alirezahoseiniaref
🌙 همراه با احکام و اخلاق و آداب ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ 6⃣2⃣ روز بیست و ششم: سنت‌های شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان؛ از اعمال مستحبی تا خوردن کله‌پاچه! 🐑 شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، از شب‌های پُرفضیلت‌تر در این ماه عزیز است. برخی نیز گفته‌اند که پس از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ احتمال اینکه این شب، لیلة القدر باشد وجود دارد. شاید از همین روست که در دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان می‌خوانیم: «اللهمّ ارزُقنی فیهِ فَضلَ لَیلَةِ القَدر...». این شب، اعمالی دارد؛ و نیز سنت‌های جالبی در برخی شهرها در این شب انجام می‌شد و می‌شود: الف) اعمال شرعی 🤲 ۱. غسل کردن ۲. خواندن دعای امام سجاد(ع): روایت شده که حضرت زین العابدین (علیه‌السلام) در این شب این دعا را از اول تا آخر شب تکرار می‌کرد: «اللَّهُمَّ ارْزُقنى التَّجافِىَ عَنْ دارِ الغُرُورِ، وَالإنابَةَ إلىٰ دارِ الْخُلُود، وَالاسْتِعدادَ لِلْمَوتِ قَبْلَ حُلولِ الْفَوت». ۳. خواندن دعاى «يَا مادَّ الظِّلِّ وَلَوْ شِئْتَ لَجَعَلْتَهُ ساكِناً وَجَعَلْتَ الشَّمْسَ عَلَيهِ دَليلاً ...» متن کامل در مفاتیح الجنان وجود دارد. ۴. نماز شب بیست و هفتم: از امیرالمؤمنین علی (علیه‌ السلام) دربارهٔ فضایل نماز در ماه رمضان سؤال شد. ایشان فرمودند: «هر کس در شب بیست و هفتم ماه رمضان چهار رکعت نماز بخواند به این صورت: سوره حمد و ملک در هر رکعت هر کدام یک بار (و اگر سوره تبارک را حفظ نیست و نمی‌تواند، سوره توحید را ۲۵ مرتبه بخواند)، خداوند او و والدینش را می‌آمرزد». ۵. دعایی منقول از پیامبر اکرم(ص): رَبَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنا ذُنوبَنا وَ کَفِّرْ عَنَّا سَیِّئاتِنا وَ تَوَفَّنا مَعَ الأبْرار؛ رَبَّنا وَ آتِنا ما وَعَدْتَنا عَلى‌ رُسُلِکَ وَ لا تُخْزِنا یَوْمَ القِیامَةِ إِنَّکَ لا تُخْلِفُ المِیعاد؛ رَبَّنا أمَتَّنَا اثْنَتَیْنِ وَ أحْیَیْتَنَا اثْنَتَیْنِ فَاعْتَرَفْنا بِذُنُوبِنا فَهَلْ إلى‌ خُرُوجٍ مِنْ سَبِیل؛ رَبَّنَا اصْرِفْ عَنَّا عَذابَ جَهَنَّمَ إنَّ عَذابَها کانَ غَراما؛ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِینَ إِماما؛ رَبَّنا عَلَیْکَ تَوَکَّلْنا وَ إلَیْکَ أَنَبْنا وَ إِلَیْکَ المَصِیر؛ رَبَّنا لا تَجْعَلْنا فِتْنَةً لِلَّذِینَ کَفَرُوا؛ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنَا وَ لِإخْوانِنَا الَّذینَ سَبَقونا بِالإِیمانِ وَ لا تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنا غِلًّا لِلَّذِینَ آمَنُوا رَبَّنا إنَّکَ رَؤُوفٌ رَحِیم؛ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اسْتُرْ عَلَیَّ ذُنُوبِی وَ عُیُوبِی وَ اغْفِرْ لِی بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدِ إنَّکَ الرَّؤوفُ الرَّحیم‌. ۶. اعمال شب قدر: بر این مبنا که ممکن است شب قدر باشد، برخی از علمای بزرگ، اعمال شب قدر را در این شب انجام می‌دادند. لذا "احیاء و بیدار ماندن"، "زیارت امام حسین(ع)" یا "قرآن بر سر گرفتن" در این شب بسیار نیکوست. ب) سنت‌های مردمی 👹 ماه مبارک رمضان از قدیم همراه با رسوم و آداب مردمی خاص بود که این ماه مبارک را از بقیه ماه‌ها متمایز می‌کرد. متأسفانه بیشترِ این آداب و رسوم در زندگی پر مشغله امروز به فراموشی سپرده شده است. ۱. کله‌پاچه خورون: یکی از این آداب که در شهرهای مذهبی‌تر - مانند قم و زنجان - انجام می‌شد، مراسم «مراد کشون» یا «ابن ملجم کشون» بود که در حال حاضر بیشتر آن را با نام «کله پاچه خورون» می‌شناسند. رسم چنین بود که همزمان با ۱۹ ماه مبارک و ضربت خوردن امیرمومنان(ع) مراسم احیاء شب قدر و عزاداری انجام می‌شد. این عزاداری‌ها تا روز ۲۶ یا ۲۷ ماه مبارک رمضان ادامه می‌یافت. در این رسم، در شب قدر هنگام خواندن دعای جوشن کبیر نخی در دست می‌گرفتند و با خواندن هر بند از دعا یک گره به آن نخ می‌زدند تا اتمام هزار گره‌. بعد با جمع کردن این نخ‌ها طنابی درست می‌کردند و با آن آدمک ابن ملجم را به دار می‌کشیدند و بعد آتش می‌زدند. این کار نماد بغض و بیزاری آنان از این اشقی الاشقیاء بود. سپس در مکانی جمع می‌شدند و افطار می‌خوردند که غالباً «کله پاچه» بود. از همین رو این مراسم به «کله پاچه خورون» نیز معروف شده است. این مراسم در شب بیست و هفتم یا شب بیست و هشتم برگزار می‌شد. ۲. نذر کله‌پاچه: در تهران قدیم به یُمن قصاص ابن ملجم، کله‌پاچهٔ نذری می‌پختند و یا به شکل خام به در خانه‌ها می‌دادند. نیز برای حاجات خود، برای سال‌های بعد نذر کله‌پاچه می‌کردند. ۳. خوردن آجیل مراد: به عنوان جشن به درک واصل شدن ابن ملجم، خوردن آجیل هم از مراسم این شب است. ۴. حنابندان و آرایش زنان: زنان در این روز و شب، مشغول به تخمه بو دادن، رنگ و حنا و آرایش کردن، و کندن طلسم‌های سفیدبختی و انگشتر قولنج و شرف شمس می‌شدند. ---------- 🍀 اخلاق و اعتدال ؛ کانال سید علیرضا حسینی (عارف) در پیام‌رسان ایتا @alirezahoseiniaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محب امیرالمومنین علیه السلام در لحظه احتضار و جان دادن، چه می بیند !؟ 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 😍بانک‌ 🌐 پورتال جامع امام حسین (علیه السلام) و بنیاد بین‌المللی عاشوراء را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: در پیام‌رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/ashura_i_f https://eitaa.com/imamhusaynportal در پیام‌رسان بله 👇 ble.ir/ashura_i_f ble.ir/imamhusaynportal در سرویس ویدیوی آپارت 👇 www.aparat.com/imamhusaynportal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای زیبا از حفظه الله بعد از مراسم سخنرانی و عزاداری در قدس 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 😍بانک‌ 🌐 پورتال جامع امام حسین (علیه السلام) و بنیاد بین‌المللی عاشوراء را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: در پیام‌رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/ashura_i_f https://eitaa.com/imamhusaynportal در پیام‌رسان بله 👇 ble.ir/ashura_i_f ble.ir/imamhusaynportal در سرویس ویدیوی آپارت 👇 www.aparat.com/imamhusaynportal
32.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ زیبای قسمتی از بیانات زیبای مقام معظم رهبری، درباره قدرت معجزه گون جمهوری اسلامی که سد راه استکبار جهانی شده و به حول و قوه الهی، تمام نقشه های دشمنان را خنثی خواهد کرد. 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 😍بانک‌ 🌐 پورتال جامع امام حسین (علیه السلام) و بنیاد بین‌المللی عاشوراء را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: در پیام‌رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/ashura_i_f https://eitaa.com/imamhusaynportal در پیام‌رسان بله 👇 ble.ir/ashura_i_f ble.ir/imamhusaynportal در سرویس ویدیوی آپارت 👇 www.aparat.com/imamhusaynportal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب غیورانه و حکیمانه (قدس) به خبرنگار بی حجاب ترقی به کمالات انسانی و نفسانی است شماها آزادید که در کارهای صحیح و درست وارد بشوید... 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 😍بانک‌ 🌐 پورتال جامع امام حسین (علیه السلام) و بنیاد بین‌المللی عاشوراء را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: در پیام‌رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/ashura_i_f https://eitaa.com/imamhusaynportal در پیام‌رسان بله 👇 ble.ir/ashura_i_f ble.ir/imamhusaynportal در سرویس ویدیوی آپارت 👇 www.aparat.com/imamhusaynportal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
، در نگاه و 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 😍بانک‌ 🌐 پورتال جامع امام حسین (علیه السلام) و بنیاد بین‌المللی عاشوراء را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: در پیام‌رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/ashura_i_f https://eitaa.com/imamhusaynportal در پیام‌رسان بله 👇 ble.ir/ashura_i_f ble.ir/imamhusaynportal در سرویس ویدیوی آپارت 👇 www.aparat.com/imamhusaynportal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این صدای امام موسی صدر است صحبتهای زیبای پیرامون ضرورت الگوگیری از سیره علیه السلام 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 😍بانک‌ 🌐 پورتال جامع امام حسین (علیه السلام) و بنیاد بین‌المللی عاشوراء را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: در پیام‌رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/ashura_i_f https://eitaa.com/imamhusaynportal در پیام‌رسان بله 👇 ble.ir/ashura_i_f ble.ir/imamhusaynportal در سرویس ویدیوی آپارت 👇 www.aparat.com/imamhusaynportal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۷ ماه مبارک رمضان، سالروز وفات عالم وارسته علامه مجلسی صاحب بحارالانوار سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در مورد شخصیت علامه مجلسی ره 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 😍بانک‌ 🌐 پورتال جامع امام حسین (علیه السلام) و بنیاد بین‌المللی عاشوراء را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: در پیام‌رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/ashura_i_f https://eitaa.com/imamhusaynportal در پیام‌رسان بله 👇 ble.ir/ashura_i_f ble.ir/imamhusaynportal در سرویس ویدیوی آپارت 👇 www.aparat.com/imamhusaynportal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و وعده آزادی 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 😍بانک‌ 🌐 پورتال جامع امام حسین (علیه السلام) و بنیاد بین‌المللی عاشوراء را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: در پیام‌رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/ashura_i_f https://eitaa.com/imamhusaynportal در پیام‌رسان بله 👇 ble.ir/ashura_i_f ble.ir/imamhusaynportal در سرویس ویدیوی آپارت 👇 www.aparat.com/imamhusaynportal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلمی زیرخاکی از حضور فرمانده کل قوا آیت الله حفظه الله در مراسم تشییع یکی از سربازان خود! () 🗓 فروردین ۱۳۷۲ 🔸شاید الان بعضی ها حضور ۳۰ سال پیش رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع را کم اهمیت بدانند، اما نکته ای که برجسته می نماید اینکه در آن زمان سید اصلاً معروف و شناخته شده نبود و شخصیتی شهرستانی و نهایتاً استانی بود. از طرفی، مسائل امنیتی به خاطر ترورهای سازمان مجاهدین و دیگر جنایتکاران نیز بسیار شدید بود. با این حال، رهبر معظم انقلاب به همراه جمعیت حاضر، در حوزه هنری تهران در تشییع حاضر می شود. نکته: اساساً مگر ایشان در این ۳۰ سال در تشییع چند نفر حاضر شده است؟ 🔸به راستی، رهبر معظم انقلاب در سید چه دیده بود که فرمود: یاد او غالباً با من است و ایشان است؟ آری، سید مرتضی بوده و هست و کلامش شهدای آینده را پرورش می دهد. بله، مرتضی هنوز هم یک انقلابی پای کار است... 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 😍بانک‌ 🌐 پورتال جامع امام حسین (علیه السلام) و بنیاد بین‌المللی عاشوراء را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: در پیام‌رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/ashura_i_f https://eitaa.com/imamhusaynportal در پیام‌رسان بله 👇 ble.ir/ashura_i_f ble.ir/imamhusaynportal در سرویس ویدیوی آپارت 👇 www.aparat.com/imamhusaynportal
26.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برشی کوتاه از شخصیت و زندگی زاهدانه و بی رغبتی او به پست و مقام دنیا و اهمیت دادن به به نماز نگویید کار دارم، به کار بگویید نماز دارم 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 😍بانک‌ 🌐 پورتال جامع امام حسین (علیه السلام) و بنیاد بین‌المللی عاشوراء را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: در پیام‌رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/ashura_i_f https://eitaa.com/imamhusaynportal در پیام‌رسان بله 👇 ble.ir/ashura_i_f ble.ir/imamhusaynportal در سرویس ویدیوی آپارت 👇 www.aparat.com/imamhusaynportal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 😍بانک‌ 🌐 پورتال جامع امام حسین (علیه السلام) و بنیاد بین‌المللی عاشوراء را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: در پیام‌رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/ashura_i_f https://eitaa.com/imamhusaynportal در پیام‌رسان بله 👇 ble.ir/ashura_i_f ble.ir/imamhusaynportal در سرویس ویدیوی آپارت 👇 www.aparat.com/imamhusaynportal
🌙 همراه با احکام و اخلاق و آداب ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ 7⃣2⃣ روز بیست و هفتم: روزهٔ ماه مبارک رمضان و «روح ایمان» از امام صادق (علیه‌ السلام) روایت است که فرمود: «مَن أفطَرَ یَوماً مِن شَهرِ رَمضان خَرَجَ روحُ الإیمانِ مِنه» یعنی: «هر کس یک روز از ماه رمضان را [بدون عذر] روزه‌خواری کند، روح ایمان از او جدا می‏شود».  (وسائل الشیعة، ج ۷، ص ۱۸۱ - من لا یحضره الفقیه، ج ۲، ص ۷۳) 🤔 «روح ایمان» چیست؟ در قرآن کریم و روایات اهل بیت (علیهم السلام) افزون بر «روح عمومی» که همه انسان‌ها دارند، از روحی خاص ذکر به میان آمده است که «روح ایمان» نامیده می‌شود. در روایتی از مولای متقیان علی (علیه السلام) آمده است که: پیامبران دارای پنج روح، مؤمنان دارای چهار روح و کفار دارای سه روح هستند. آن حضرت(ع) با اشاره به آیات شریفه سورهٔ واقعه که مردم را به سه گروه «السابقون السابقون»، «اصحاب میمنه» و «اصحاب مشأمه» تقسیم کردند، با این مضمون: 🕋 السابقون آنها پیامبران هستند که خداوند در آنها پنج روح قرار داده است: ۱. روح القدس، ۲. روح الایمان، ۳. روح القوة، ۴. روح الشهوة، و ۵. روح البدن. به وسیله روح القدس بعثت آنها انجام شد و همه چیز را دانستند؛ با روح ایمان خدا را عبادت کردند و چیزی را شریک او نساختند؛ با روح قوت با دشمن خود جنگیدند و به امر معاش خود پرداختند؛ با روح شهوت از طعام و ازدواج حلال برخوردار گشتند؛ و با روح بدن حرکت کردند و راه رفتند. 😇 اصحاب المیمنة آن‌ها مؤمنان حقیقی هستند که خدا در آن‌ها چهار روح نهاده است: ۱. روح الایمان، ۲. روح القوة، ۳. روح الشهوة و ۴. روح البدن. بندهٔ مؤمن همواره درصدد تکمیل و تقویت این ارواح است و حالاتی برایش پیش آید ... 👿 اصحاب المشأمة یهود و نصارایی هستند که پیامبر اکرم(ص) را از طریق تورات و انجیل می‌شناسند، همانطور که فرزندان خود را در خانه‌های خویش می‌شناسند... و چون آنچه را شناختند و میشناسندغ انکار کردند و می‌کنند، خدا به این بلا گرفتارشان کرد که روح ایمان را از آن‌ها گرفت و تنها سه روح را در پیکرشان جای داد: ۱. روح القوة، ۲. روح الشهوة و ۳. روح البدن. سپس آنها را به چهارپایان تشبیه کرد (سورهٔ فرقان، آیه ۴۴) زیرا چهارپا هم با روح قوت بار می‌کشد، با روح شهوت علف می‌خورد و با روح بدن راه می‌رود. (کافی، ج ۲، ص ۲۸۱) بنابراین روح الایمان یکی از مراتب روح انسانی است که مبدأ حیات طیبهٔ الهی و منشأ آثار فرا مادّی - مانند عبودیت، تقوا و بصیرتِ تمیزدهنده میان حق و باطل - است. آثار این روح در اثر اکمال و تقویت مراتب ایمان، از طریق انجام واجبات و مستحبات و ترک محرمات و مکروهات، دارای دامنه‌های وسیع و افزون‌تر می‌شود و انسان را به قرب الهی می‌رساند. همچنین اگر انسان مؤمن مرتکب گناه شود، مثلاً بدون عذر، روزهٔ واجب ماه مبارک رمضان را نگیرد، این روح‌ را از دست می‌دهد؛ و در نتیجه ممکن است بتدریج به حیاتی حیوانی دچار گردد. ---------- 🍀 اخلاق و اعتدال ؛ کانال سید علیرضا حسینی (عارف) در پیام‌رسان ایتا @alirezahoseiniaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(ع) السلام علیک یا نور الله فی ظلمات الارض 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 😍بانک‌ 🌐 پورتال جامع امام حسین (علیه السلام) و بنیاد بین‌المللی عاشوراء را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: در پیام‌رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/ashura_i_f https://eitaa.com/imamhusaynportal در پیام‌رسان بله 👇 ble.ir/ashura_i_f ble.ir/imamhusaynportal در سرویس ویدیوی آپارت 👇 www.aparat.com/imamhusaynportal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ناصر، یقین به روز جزا شافعت علیست شرم از رخ علی کن و کمتر گناه کن 😭 محبت امیرالمومنین(ع) برای زندگی انسان، امنیت می آورد، امنیت از هوای نفس... 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 😍بانک‌ 🌐 پورتال جامع امام حسین (علیه السلام) و بنیاد بین‌المللی عاشوراء را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: در پیام‌رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/ashura_i_f https://eitaa.com/imamhusaynportal در پیام‌رسان بله 👇 ble.ir/ashura_i_f ble.ir/imamhusaynportal در سرویس ویدیوی آپارت 👇 www.aparat.com/imamhusaynportal
🌙 همراه با احکام و اخلاق و آداب ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ 8⃣2⃣ روز بیست و هشتم: اندر ماجراهای رؤیت هلال 🧐 هر ساله با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، یکی از موضوعات مهم، "اعلام روز اول ماه مبارک" است و در پایان آن نیز، "اعلام عید سعید فطر". البته این امر فقط اختصاص به این ماه ندارد؛ بلکه اعمال شرعی دیگر ـ مانند مناسک حج، مراسم محرم، اربعین، احیاء نیمه شعبان و... ـ نیز بستگی تامّ و تمام به رؤیت هلال دارد. از صدر اسلام تا سده اخیر، رؤیت به‌طور طبیعى و بدون استفاده از ابزارهایى مانند دوربین و تلسکوپ صورت مى‌گرفت؛ اما در این سال‌ها براى رؤیت از ابزار هم استفاده مى‌شود. همچنین در برخی از کشورها از محاسبات نجومی استقاده می‌کنند. در نوشتار امروز، برآنیم که به سؤالات عموم مردم درباره "دلایل اختلاف در اعلام اول و آخر ماه" اشاره و پاسخ‌هایی مختصر به آنها دهیم: 🌓 انواع ماه در نجوم و اوقات در علم نجوم، چهار نوع ماه وجود دارد: «ماه وَسَطی یا زیجى»، «ماه نجومى یا طبیعى»، «ماه اقترانى یا اصطلاحى» و «ماه هلالى عرفى یا ماه شرعى». واژه «شهر» به معنی «ماه» در قرآن کریم و روایات شریفه، اشاره به معناى چهارم (ماه هلالی شرعی یا عرفی) دارد که با رؤیت هلال شروع و با رؤیت هلال ماه بعد خاتمه مى‌یابد. این معنا نیز از ابداعات اسلام نیست؛ بلکه پیش از آن هم مردم همینگونه محاسبه می‏کردند. به‌عبارت دیگر، همانگونه که ملاک شروع ماه نزد عرف، رؤیت‌پذیرى هلال هنگام غروب آفتاب است، ملاک شروع ماه به نظر شرع هم، رؤیت‌پذیرى هلال هنگام غروب آفتاب می‏باشد. تذکر مهم اینکه ماه هلالی، گاهى ۲۹ روز و گاهى ۳۰‌ روز است. ممکن است چهار ماه متوالى ۳۰ روزه و سه ماه متوالى ۲۹ روزه باشد؛ اما بیش از این ممکن نیست. 🗓 ملاک آغاز ماه در روایات بسیار، نشانه حلول ماه یا وجوب روزه و افطار «رؤیت هلال» دانسته شده است؛ از جمله: «إذا رأیتَ الهلال فصُمْ وإذا رأیتَه فأفطر»، «لیس على أهل القبلة إلاّ الرؤیة»، «صیام شهر رمضان فریضة، یصام للرؤیة ویفطر للرؤیة»، «صوموا لرؤیته وأفطروا لرؤیته» و «لاتصم إلاّ للرؤیة». یعنی: «با دیدن هلال ماه رمضان، شروع به روزه گرفتن کنید؛ و با رؤیت ماه شوال به روزهٔ این ماه پایان دهید». پس، بنا بر این روایات صریح، محاسبات نجومی برای تعیین اول ماه غير معتبر است و ملاک شرعی برای ثابت شده حلول ماه نيست. 🕋 آیا در زمان معصومین(ع) هم در رؤیت هلال اشکال پیش می‏آمد؟ اختلاف رؤیت هلال در صدر اسلام و زمان ائمه(ع) هم وجود داشته است. یعنی در آن زمان هم گاهی این مسئله موجب بروز اختلاف می‌شد و برخی افراد اعلام می‌کردند که هلال، رؤیت و اول ماه شده است و برخی دیگر قبول نداشتند. دلیل این اختلافات این بوده است که در بسیاری از اوقات، هلال، باریک است و ممکن است به چشم خیلی‌ها نیاید. علاوه بر این، زمان امکان رؤیت هم کوتاه است. همچنین صاف یا ابری بودن هوا و غبارآلوده بودن و وجود ریزگردها نیز بر رؤیت و عدم آن مؤثر است. لذا در روایات آمده است که اگر هلال ماه رؤیت نشد، ماه را سی‌روزه به اتمام برسانید. روایتی هم وجود دارد که در زمان امیرالمؤمنین(ع) مردم برای ماه مبارک رمضان از رؤیت هلال تا رؤیت هلال ماه بعد روزه گرفتند و بعد حساب کردند و دیدند که از هلال تا هلال تنها ۲۸ روز شده است! پس از آن حضرت امیر(ع) دستور دادند که جارچی‌ها به مردم اعلام کنند که یک روز قضا کنند؛ چراکه ماه کمتر از ۲۹ روز نیست. 🤯 اختلاف ثبوت اول ماه در عصر حاضر ناشی از چیست؟ اینکه گاهی در بین اعلام اول ماه مبارک رمضان و عید فطر ـ یا ماههای دیگر ـ بین برخی از مراجع اختلاف وجود دارد، به «مبانی مختلف فقهی» آنان بر می گردد: 1. اعتبار یا عدم اعتبار ابزار (دیده شدن با چشم مسلح یا غیر مسلح) 🔭 یک اختلاف مبنایی، «اعتبار یا عدم اعتبار ابزار دیدنِ دور، در رؤیت هلال» است. یعنی اگر هلال با ابزار دیده شود، قابل قبول است و رؤیت حاصل شده است یا خیر؟ عده‌ای از فقهاء معتقدند که این ابزار، معتبر هستند. به زبان ساده، اگر کسی با دوربین یا تلسکوپ، هلال را ببیند، مانند کسی است که دوست خود را با دوربین روی کوه دیده است و نمی‌توان گفت که دیدن صورت نگرفته است. حضرات آيات «خامنه‌ای»، «فاضل لنكرانی(ره)» و «هاشمی شاهرودی(ره)» بر اين نظر هستند و بودند که رؤیت هلال با «چشم مسلح» معتبر است. اما برخی از مراجع بر این باورند که فقه، آنچه در عرف زمان معصومین(ع) برای رؤیت وجود داشته را تأیید می‌کند؛ لذا دیدنِ هلال را تنها با «چشم غیرمسلح» قبول دارند... پایانِ بخش ۱ از ۲ 👆 برای دیدن ادامه مطلب، پست بعد را ببینید. ---------- 🍀 اخلاق و اعتدال ؛ کانال سید علیرضا حسینی (عارف) در پیام‌رسان ایتا @alirezahoseiniaref
🌙 همراه با احکام و اخلاق و آداب ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ 8⃣2⃣ روز بیست و هشتم: اندر ماجراهای رؤیت هلال 🧐 بخش ۲ از ۲ 👇 ... اما برخی از مراجع بر این باورند که فقه، آنچه در عرف زمان معصومین(ع) برای رؤیت وجود داشته را تأیید می‌کند؛ لذا دیدنِ هلال را تنها با «چشم غیرمسلح» قبول دارند. حضرات آيات «تبريزی(ره)»، «صافی گلپايگانی(ره)»، «وحيد خراسانی»، «سیستانی»، «شبيری زنجانی»، «سبحانی» و «جوادی آملی» به عدم اعتبار رؤيت با چشم مسلح فتوا داده و دیدنِ هلال با ابزار را حجت نمي‏دانند. البته برخی، آن را طريقی برای كمك به چشم غير مسلح در يافتن مكان هلال می‌شمارند. یعنی با دوربین و تلسکوپ می توان جای هلال را پیدا کرد، اما باید با چشم عادی آن را دید. آيات «بهجت(ره)» و «نوری همدانی» رؤيت با چشم مسلح را به شرط يقين آور بودن مؤثر می‌دانند. 2. افق، محدوده جغرافیایی و اشتراک در شب 🌅 یکی دیگر از اختلاف مبناها که به اختلاف فتاوا منجر شده است مسألهٔ «محدوده جغرافيايی» است. برخی از مراجع، محدوديتی در این زمینه قائل نيستند و هم‏افق بودن را شرط نمی‌دانند؛ لذا رؤيت هلال را در هر نقطهٔ زمين - به شرط آن كه در قسمتی از شب با منطقهٔ جغرافيايی مكلّف، مشترک باشد - معتبر می‌دانند. حضرات آيات «فاضل لنكرانی(ره)»، «تبريزی(ره)»، «وحيد خراسانی» و «نوری همدانی» از این گروه هستند و تمامی نقاط زمین كه در قسمتی از شب با هم اشتراک دارند را تابع يک حكم بر می‌شمارند. اما آيات عظام «خامنه‌ای»، «مكارم شيرازی»، «سيستانی» و «شبيری زنجانی» رؤيت را فقط در مناطقِ هم‏افق معتبر می‌دانند. آیت الله «جوادی آملی» هم می‌فرماید: ثبوت اول ماه قمری برای بلاد شرقی موجب ثبوت آن برای بلاد غربی است. ثبوت اول ماه قمری برای بلاد غربی، فقط موجب ثبوت آن برای بلادی از شرق است که بر اثر قرب افق، با هم در مقداری از شب، شریک باشند. در نتیجه اگر هلال، در یک کشور که با ایران هم‏افق نیست دیده شود، گروه اول عید اعلام می‌کنند و گروه دوم خیر؛ و می‌شود اختلاف. 🤕 آیا عدم اعتقاد به ابزار جدید، به معنی عقب مانده بودن فقه است؟! برخی از مردم فکر می‌کنند که اعتماد نکردن به رؤیت با تلسکوپ و ابزارهایی نظیر آن در اثبات اول ماه، «بی‌اعتنایی به علوم و دستاوردهای مدرن» است! برخی نیز از این اختلاف فتوا، «امروزی یا غیرامروزی بودنِ مراجع» را نتیجه می‌گیرند! در حالی که این موضوع صرفاً به مبانی فقهی مراجع بازمی‌گردد؛ نه به بی‌اعتنایی به علم یا ابزارهای نوین. توضیح بیشتر اینکه: آنچه موضوع حکم شرعی قرار گرفته، باید وجود آن برای عموم مردم قابل تشخیص باشد. مثلاً در موضوع ثبوت هلال، باید هر کسی چشم سالم دارد - در شهر، روستا و حتی صحرانشینانی که برای تشخیص برآمدن هلال در افق، ابزاری جز چشم خود ندارند - بتوانند مخاطب آن باشند. به عبارت دیگر، طبق این آیه شریفه «يسْأَلُونَكَ عَنْ الأهِلَّةِ قُلْ هِيَ مَواقِيتُ لِلنَّاس...» (آیهٔ ۱۸۹ سورهٔ بقره)، تنها در صورتی هلال‌ها، موجب معلوم شدن اوقات برای عموم مردم خواهد بود که تمام آنها بتوانند آن را تشخیص دهند. این صورت، فقط با چشم غیر مسلح حاصل می‌شود. برای فهم بهتر موضوع به این مثال توجه کنید: «حدّ ترخّص» برای مسافر این است که از وطن یا محلّ اقامتش به اندازه‌ای دور شود که صداى اذان شهر را با گوش عادی نشنود و مردم شهر با چشم عادی او را نبینند. حال اگر ساکنان شهر با دوربین و ابزارهایی مانند آن بتوانند وی را ببینند و یا او با تلفن همراه خود با داخل شهر تماس بگیرد و آواز اذان شهر خود را بشنود، آیا حکم شرعی در مسأله حد ترخّص تغیییر می کند؟ خیر؛ حد ترخص ارتباطی به این ادوات و وسایل ندارد، بلکه آن فرد هنگامی به حد ترخّص می‌رسد که همشهریان او با چشم عادی او را نبینند و وی با گوش عادی خود صدای اذان شهر را نشنود؛ زیرا موضوعِ حکمِ «شکسته شدن نماز» و «جوازِ روزه نگرفتن در ماه رمضان» در سفر، صِرف دور شدن به همین مقدار از شهر است، نه عنوان دیده نشدن وی و نشنیدن صدای اذان. 😥 وظیفه ما چیست؟ یک سؤال مکرّر این است که: وظیفه مکلّف در صورت اختلاف‌ نظر مراجع در رؤیت هلال و اعلام عید چیست؟ بزرگان پاسخ داده اند که: رؤیت هلال "حکم شرعی" نیست تا نیاز به تقلید داشته باشد؛ بلکه "تشخیص موضوع" است که باید برای مکلّف ثابت شود. یعنی یا خودش هلال را ببیند؛ یا از حرفِ افراد عادل و راستگویی که آن را دیده‌اند برایش ثابت شود. پس این امر اگر از شهادت دادنِ افراد عادل ـ از جمله، اعلام یک مرجع تقلید که بر اساس گزارش عادلان صورت می‌گیرد ـ برای ما ثابت شد، می‌توانیم طبق آن عمل کنیم. اما در "خواندن نماز عید فطر به جماعت"، همه باید مطابق روزی که ولی فقیه آن را اعلام می‌کند نماز را برگزار نمایند. ---------- 🍀 اخلاق و اعتدال ؛ کانال سید علیرضا حسینی (عارف) در پیام‌رسان ایتا @alirezahoseiniaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداوند به موسی(ع) فرمود: من نمی خواهم آبرویش حتی پیش تو برود!!!😭 ✨✨✨✨✨ 🚩 ╭═••⊰💠﷽💠⊱••═╮ 🚩 @ImamHusaynPortal 🚩 ╰═••⊰💠⊱○⊰💠⊱••═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیان مکاشفه ای از آیت الله توسط آیت الله : تاثیر ذکر (ع) هنگام مواجه شدن با نامحرم ✨✨✨✨✨ 🚩 ╭═••⊰💠﷽💠⊱••═╮ 🚩 @ImamHusaynPortal 🚩 ╰═••⊰💠⊱○⊰💠⊱••═╯