eitaa logo
کانون گفتگوی قرآنی
786 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
322 ویدیو
61 فایل
با توجه به عدم پاسخگویی به سوالات در انجمن های مرکز ملی برای طرح سوال خود از سامانه پاسخگو استفاده کنید 📱 نرم افزار پاسخگو app.mmpd.ir 🌐 پایگاه پاسخگوی من my.pasokhgoo.ir آیدی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در پیام رسان ها @pasokhgoo
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 🏴 امام علی (علیه السلام): آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. 📚نهج البلاغه(صبحی صالح) ص223 ، خطبه 158 🏴 @askquranir
🍂🌻🍂 🍂🌻🍂 🍂🌻🍂 🍂🌻🍂 🍂🌻🍂 🖥موضوع در حال بحث در سایت: آیه معروف ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون، میگه شهدا زنده اند و نزد پروردگارشون روزی میخورن. از طرفی خب بقیه افراد مومن و سالک و متدین هم که از دنیا رفتند همین وضعیت رو دارند، یعنی نزد پروردگارشون روزی میخورند و از طعامهای بهشتی متنعم هستند.پس فرق شهدا با اونها چیه؟ در لینک زیر بحث را ببینید و اگر ثبت نام کرده اید می توانید در بحث مشارکت کنید:👇👇 http://www.askquran.ir/showthread.php?t=62678 🏴 @askquranir 🍂🌻🍂 🍂🌻🍂 🍂🌻🍂 🍂🌻🍂 🍂🌻🍂
تذکرات شهید باکری به فرماندهانش: ۱- بعد از همه نیروها غذا بگیرید، کمتر و دقیقا هم نوع آن‌ها باشد. ۲- در داشتن وسایل چادر و پتو و غیره فرقی با بقیه نداشته باشید. ۳- در داشتن مواد غذایی، کمپوت و میوه و چای و غیره همانند بلکه کمتر از بقیه باشید. ۴- در گرفتن لباس و پوشاک و کفش کمتر از بقیه داشته باشید. ۵- اولین کسی باشید که در اول وقت در صف مقدم نماز و دعاها می‌باشد. ۶- مراسم بزرگداشت و ترحیم و... برای شخصیت‌ها و شهدا و... بگیرید و فعالانه شرکت کنید. ۷- در توجیه مسائل به نیروها جهت روشن شدن نسبت به مسائل کوتاهی نکنید که عدم توجیه موجب بوجود آمدن خیلی از ابهامات و مشکلات است. 🏴 @askquranir
🍃🌷🍃 ✨ 🍃🌷🍃 ✨ 🍃🌷🍃 ✨ 🍃🌷🍃 (رحمة الله علیه): اولین قدم واصلی ترین مرحله در سیر وسلوک الی الله، است،تا انسان گناه را کنار نگذار نمی تواند ترقی معنوی کند و عبادات او نیز موثر نخواهد بود. 🏴 @askquranir 🍃🌷🍃 ✨ 🍃🌷🍃 ✨ 🍃🌷🍃 ✨ 🍃🌷🍃
ثواب قرائت روزانه را به حضرت سید الشهداء(علیه السلام) و شهدای کربلا تقدیم می کنیم 🏴 @askquranir
🏴 🏴 پيامبر خدا (صلى الله عليه و آله) : براى ملازم قرآن شايسته نيست با كسى كه نسبت به او تندى كرده است، تندى كند و كسى كه در اندرونش كلام خداست، با كسى كه [نسبت به وى ]رفتار جهالت آميز مى كند، جاهلانه رفتار نمى كند. 📚كنز العمّال، حدیث 2347 🏴 @askquranir
🍃امام جواد (عليه السلام): ✅هر كه كار زشتى را نيك بشمارد، در آن كار شريك است. 📚بحار الأنوار ، ج 75 ، ص 82 🏴 @askquranir
⁉️آیا امام حسین (علیه السلام) را خود شیعیان نکشتند و حالا بخاطر کردار بد شان عزا داری میکنند؟ پاسخ کامل را در سایت مطالعه کنید: http://www.askquran.ir/showthread.php?t=56814 🏴 @askquranir
🍂🌼🍂☀️🍂🌼🍂☀️🍂🌼🍂☀️🍂🌼🍂☀️🍂🌼🍂☀️ رحمان و رحیم هردو از ریشه رحمت گرفته شده منتهی با دو عنایت و نگاه متفاوت با تعبیری از دو بعد متفاوت -رحمن صیغه مبالغه است، رحمن نشان دهنده کثرت رحمت و افزونی رحمت است نشان دهنده سعه دایره رحمت الهی است. رحیم از همان ماده رحمت است، منتهی صفت مشبهه است، نشان دهنده ثبات و دوام است. پس اگر «الرحمن الرحیم» را منهای آن خصوصیتی که بعداً عرض خواهم کرد همینطوری در نظر بگیریم از این دو کلمه و دو چیزی می‌فهمیم - از «الرحمن» می‌فهمیم که خداوند دارای رحمت بسیار زیادی است و دامنه رحمت خدا بسیار وسیع است از «الرحیم» می‌فهمیم که رحمت خدا مستمر و مستدام است و ثابت برای اوست هیچ وقت این رحمت زایل نمی‌شود این دو معنی را در نظر داشته باشید در عرف قرآن رحمن و رحیم به دو معنی به کار رفته است رحمن به عنوان رحمت خدا در دنیا نسبت به همه موجودات به کار رفته. وقتی خدا را با رحمانیت ستایش می‌کنیم در حقیقت می‌گوئیم که خداوند رحمتش شامل همه موجودات عالم است پس رحمن به معنای دارنده رحمت همگانی، این رحمت همگانی چیست؟ رحمت خلق آنها و آفریدن آنها، رحمت هدایت عمومی آنها «اعطى کل شیء خلقه ثم هدی» خدای متعال همه چیز را در یک مجرائی هدایت می‌کند، درخت را هم خدا هدایت می‌کند به سمت رشد و کمال، دانه را به سمت ثمر دادن و روئیدن و حیوان را همینطور جمادات را همین‌‌طور آفرینش و هدایت طبیعی همه موجودات رحمت خدا است بر همه موجودات، بر هر موجودی رحمت متناسب با او از سوی خداست، در دنیا به انسان رحمت می‌دهد، به همه انسان‌ها رحمت حیات، تنفس زاد و ولد، رحمت لذت‌های همه عالم، به حیوانات هم فراخور همین نیازها رحمتی داده شده، به جمادات به فراخور نیازهایشان رحمتی داده شده پس این آن رحمت عام الهی است نسبت به همه موجودات. خدا را به اعتبار این رحمت، رحمان می‌گویند پس «الرحمن» یعنی بخشنده رحمت همگانی و وسیع که می‌بینید رحمت بسیار زیادی هم هست اما این رحمت موقت است و محدود به همین دنیا است، بعد از این عالم نوبت این رحمت نیست مگر به شکل بسیار محدود و محصوری، مثلاً در قیامت خداوند انسان‌ها را مجدداً زنده می‌‌کند این هم رحمت است اما این رحمت رحمانی رحمت همگانی و عمومی گرچه گسترده و همگانی است اما محدود و موقت است مخصوص این دنیا است ولی رحمتی که از کلمه رحیم فهمیده می‌شود نوعش نوع دیگری است رحمت خاص است، رحمتی است مخصوص جمعی از موجودات و آن جمع عبارتند از مؤمنین بندگان صالح خدا وقتی بگوئیم «الرحیم» خدا را با صفت رحیم ستایش کنیم، در حقیقت اشاره می‌کنیم به نوع خاص از رحمت پروردگار و آن رحمت مخصوص مؤمنین است آنها چیست؟ آن عبارتست از هدایت خاص از مغفرت، از پاداش نیکوی کارها، از رضا و رضوان که مخصوص مؤمنین است، اما این رحمت اگرچه دامنه‌اش محدود است اما همیشگی است پس «الرحیم» یعنی دارنده رحمت ویژه اما همیشگی، «الرحمن» یعنی دارای رحمت گسترده اما محدود به زمان خاصی که عبارتست از دنیا. با تلخیص: بیانات در جلسه دوم تفسیر سوره حمد https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=40897 🏴 @askquranir 🍂🌼🍂☀️🍂🌼🍂☀️🍂🌼🍂☀️🍂🌼🍂☀️🍂🌼🍂☀️