eitaa logo
عصرانه (تقی شجاعی)
227 دنبال‌کننده
880 عکس
246 ویدیو
5 فایل
دخمه‌ای مجازی جهت داد زدن با صدای: #تقی_شجاعی 😎 ( فعال انفرادی🚶 نویسنده پلنگ‌زخمی، احتناک، وقتی‌بابا‌رئیس‌بود، شریان و...) ارتباط با ادمین: @Shojaei66 اینستاگرام: https://www.instagram.com/taghishojaei66?r=nametag
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 کتاب: نوشته این کتاب در گفت‌و‌گوهایی صمیمانه تلاش دارد برخی مباحث تربیتی و دینی را در قالب استدلال‌هایی منطقی با نوجوانان در میان بگذارد. همنشین بد، بی‌تفاوتی در جامعه، و برخی دیگر از ارزش‌های اخلاقی موضوعات ۲۵ گفت‌وگوی ساده و خودمانیِ نویسنده با نوجوان را در این کتاب تشکیل می‌دهد. [ @asraneh313 ]
22.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ هرکس نسبت به یک دستور‌العمل دینی به هر اندازه معرفت داشته باشه، آن عمل به همان اندازه آن شخص را رشد می‌دهد. ✅در نسخه‌های دنیایی اگه مریض نسبت به دارویی که بهش میدن آگاهی نداشته باشه؛ حتی مثلا ندونه اسمش چیه، اون دارو اثر خودشو روی مریض میگذاره. اما در نسخه‌های دینی اینطور نیست؛ انجام اعمال دینی بدون آگاهی و شناخت، تاثیر مورد نظر رو نداره. ♤♤♤ حجه‌الاسلام سید احمد صفوی از دوستان فعال ما در حوزه معارف دینی هستند که حرف‌های نویی در بحث معرفت دینی دارند. توصیه می‌شود کانال ایشون رو دنبال کنید رستگار بشید🤗 👉@rahille_ir👈
بسیجیان جیره‌خور تو تعطیلات عید هم دست از سر مردم برنمی‌دارند 🙄 [ @asraneh313 ]
به هرحال بعد از خوندن هر کدوم از کتابها اگه خوشتون نیومد کتاب رو پس می‌گیریم 😌
اینجا هنوز یک ساعت قبل از اذان، صف نانوایی‌ها طویل میشود. هنوز ماه رمضان که میشود، در ویترین شیرینی‌فروشی‌ها زولبیا بامیه‌های زعفرانی دلبری میکنند. در کوچه ما هنوز موقع سحری، چراغ خانه‌ها یکی‌یکی روشن میشود. هنوز در مهمانی‌های خانوادگی، درباره «زندگی پس از زندگی» بحث میکنند. هنوز همه به دختربچه‌های روزه‌اولی فامیل ماشالله میگویند. اینجا هنوز رمضان که میشود جلوی رستوران‌ها نوشته‌ای علَم میشود که « هلیم داغ موجود است» هنوز از ارک صدای «مولای یا مولا» حاج‌منصور به گوش میرسد. هنوز مرحمت‌ خانوم روی شله‌زردهایی که برایمان می‌آورد با دارچین مینویسد «یاعلی» هنوز دختر سه‌چهار ساله‌ای که با مادرش در تاکسی کنارم نشسته، میپرسد که «مامان توت‌فرنگی هم روزه‌م رو باطل میکنه؟» و مادر مهربانانه میگوید « نه مامان‌جون، بخور» هنوز نزدیک اذان که میشود، پیرمردهای پارک سرکوچه، صندلی‌های تاشو خودشان را جمع میکنند و به سمت خانه‌هاشان پراکنده میشوند. هنوز در رمضان رفیق‌هایم هر روز دعای مخصوص همان‌روز را استوری میکنند. انقدر زیاد که اگر نخوانده رد بشوم عذاب وجدان میگیرم. هنوز صدای اذان از مأذنه‌ها بلند است. هنوز ناامیدی گناه کبیره است. من به حرف آنهایی که میخواهند دین را مرده و فراموش شده جلوه دهند، حرف‌ آنها که میخواهند بگویند رمضان دیگر تمام شده و مردم روزه نمیگیرند باور ندارم. . هنوز بی‌دین‌ها پویش روزه‌خواری علنی راه می‌اندازند تا با رمضان مبارزه کنند. پس رمضان هست. ده‌ها میلیون‌ نفر روزه‌دارند. صدای «اللهم لک صمنا» از تلوزیون‌ها بلند است. مبادا هوچی‌گری و سروصدای بلند روزه‌خوارها ناامیدت کند. مبادا «برو بابا کی دیگه روزه میگیره» گفتن‌های چند نفر، عصبی‌ات کند و جامعه را کافر بپنداری. خطای‌ شناختی دست و پایت را نبندد. شب‌قدر که جمعیت فوق‌العاده شب‌زنده‌داران را ببینی میفهمی که تو تنها روزه‌دار شهر نبوده‌ای. زیر پوست شهر پر است از روزه‌دار هایی که لب‌هایشان ترک خورده. اینجا همه ما روزه‌ایم. نماز و روزه هات قبول بچه مسلمون :) 🍃🍃🍃 (پ.ن: نویسنده‌ی متن نمیدونم کیه ولی هر کیه دمش گرم!) [ @asraneh313 ]
اونقدری که مقیدیم حتما گوشی رو قبل از خوابیدن و بعد از بیدار شدن چک کنیم؛ اگه مقید بودیم یه صفحه یا حتی یه آیه قرآن بخونیم الان اینهمه افسردگی روحی نداشتیم☹️ [ @asraneh313 ]
پیرمرد روزه نبود. یعنی نمی‌توانست باشد. زورش به روزها نمی‌رسید. یک پوست بود یک خروار استخوان. دستش را گذاشت روی شانه‌ام. دستش حالا دیگر نمی‌لرزید. چشم توی چشم شدیم. چشمش آبی بود. شاید هم سبز. شاید هم رنگ اصلی چشمش رفته بود و داشت با نگاه رنگ و رو رفته نگاهم می‌کرد. به زحمت حرف می‌زد. انگار برای هر جمله‌اش باید یک کیلو نفس می‌کشید. گفت: تا ۴۰ سالگی هر غلطی کردی کردی؛ نکردی دیگر بعید است بتوانی بکنی. می‌گفت تا وقتی جوان بودم می‌گفتم نماز و روزه برای پیرهاست. وقتی پیر شدم چشمم ماند دنبال جوانی‌ام. بعد دستش را از روی شانه‌ام برداشت و گذاشت روی کله‌ی عصایش و بلند شد و خرامان‌خرامان از کنارم رد شد. درحالیکه سرش را به چپ و راست تکان می‌داد و می‌گفت: حیف و میلش کردم. همه‌اش یک چشم به هم زدن بود. عمرش را می‌گفت. می‌گفت و می‌رفت. آنقدر رفت که گم شد. داغی دستش هنوز روی شانه‌ام بود. ♤♤♤ [ @asraneh313 ]
لَعَلّکَ عن بابک طَرَدتَنی؛ شاید ازم خوشت نمیاد و نمیخوای ریختمو ببینی، اَو لَعَلّک لَم تُحِب اَن تَسمَع دُعائی فباعَدتَنی؛ شاید هم دوست نداری صدامو بشنوی برای همین هی از خودت دورم می‌کنی. 🍃🍃🍃 🥀از: دعای ابوحمزه ثمالی🥀 [ @asraneh313 ]
📚 کتاب نوشته علیرضا پناهیان ۶ قدم مهم برای ترک گناه و شیوه‌هایی برای بهره بردن بهتر از زندگی را بیان می‌کند. این کتاب کاملا کاربردی برای همه سنین و قشرها با بیانی جذاب و نگاهی نو به موضوع گناه و دینداری، مخاطب را به چالش و تفکر درباره گناه و لذت‌های زندگی می‌کشاند. 👈 خواندن این کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان که احساسِ موقتیِ آدم‌شدن در انسان‌ها کمی بیدارتر است توصیه می‌شود 🤗 [ @asraneh313 ]
عصرانه (تقی شجاعی)
📚#معرفی_کتاب کتاب #رهایی_از_گناه نوشته علیرضا پناهیان ۶ قدم مهم برای ترک گناه و شیوه‌هایی برای به
❇️ دین یک امر عمیق است و با بعضی از نیازهای سطحی انسان در تعارض است؛ برای همین دیندار شدن نیازمند تفکر است. ❇️ اولین قدم برای ترک گناه، داشتن برنامه در زندگی است. کسی که به زندگی کردن با برنامه عادت نکرده نباید درباره دین با او سخن گفت! ❇️ کسی که برای ده سال آینده‌اش نمی‌تواند برنامه‌ریزی کند قطعا برای قیامت هم نمی‌تواند برنامه داشته باشد. کسی که برای زندگی‌اش برنامه نمی‌ریزد، چطور برای بعد از مرگش برنامه بریزد؟! ❇️ گناه یعنی خطایی که در اجرای برنامه رخ داده است. ❇️ دین؛ برنامه‌ای است که بر اساس منافع انسان طراحی شده است؛ هم منافع دنیوی و هم اخروی. ❇️ کسی که در جامعه بصورت علنی بی‌دینی می‌کند مانند کسی است که به صورت ممتد وسط خیابان بوق می‌زند و اعصاب همه را خرد می‌کند. باید جلوی چنین کسی را گرفت. ♡♡♡ [ @asraneh313 ]
✍ ماست‌مالیِ فرهنگی زن‌زندگی‌آزادی اگه هیچی نداشت، یه خوبی داشت و اونم این بود که فعالان فرهنگی و دست‌اندرکاران فرهنگ کشور بفهمند که امروز دیگه با بنرهای خزِ "خواهرم صدف!" نمی‌تونند دین رو برای دختر و پسر نوجوان امروزی که هر روز هزار تا کالای ضد فرهنگیِ لوکس بهش عرضه میشه؛ جا بندازند. مسئله‌ی حجاب در مملکت قطعا یک برنامه‌ی جامع و دقیق میخواد که اجراش هم زمان‌بر خواهد بود. اما اگه درست اجرا بشه نتایج ماندگاری داره که اگه همه‌ی متدینین هم ماست‌به‌دست بشن نمی‌تونند یک هزارم از اون آثار ماندگار رو ایجاد کنند. به نظر می‌رسه که ماست‌به‌دست‌های امروز همون پونز به دست‌های اول انقلاب‌اند که درک عمیقی از دین و فرهنگ ندارند. ما همون‌قدر که معتقدیم نباید ماست باشیم، همانقدر هم با ماستی‌کردنِ ضعیف‌الحجاب‌ها مخالفیم. و همون قدر هم با ماست‌مالی کردن فرهنگ با کارهای بی‌اثری که صرفا جنبه‌ی گزارش‌دهی برای بالادستی‌ها یا جنبه‌ی از سر بازکنی داشته و نشان داده که در این ۴۴ سال نتونسته حتی فلسفه‌ی دستورات دینی رو هم به نفع جامعه بیان کنه، مخالفیم. ♤♤♤ ✍ [ @asraneh313 ]
یک نمونه از ماست‌مالی فرهنگی اگه بخوام بگم، سخنرانی‌های برخی روحانیون در ماه مبارک رمضان در مساجده. وقتی حاج‌آقای عزیز مسجد، بخش عمده‌ی سخنرانی ماه رمضانش رو مبطلات روزه و کفاره و احکام مسافر تشکیل میده و ته تهش اگه حدیثی آماده کرده، حدیث درباره بوی دهنِ روزه‌داره؛ خب انتظار داریم چند تا نوجوان در ایام سال رغبت کنند بیان مسجد؟ چند تا دختر خانم جذب دین بشن؟ بدی‌ش اینه که همین آقای سخنران تا یه ضعیف‌الحجاب می‌بینه شعار مرگ بر بد حجاب سر میده! بابا مرگ اصلی باید بر اون تفکری باشه که برنامه‌ای برای تبیین واقعیت دین نداره. دین رو یه طوری کسالت‌بار معرفی می‌کنه که انگار فقط به درد پیر پاتال‌ها میخوره. فقط به درد بیکارهای خسته‌ای که سواد و حوصله‌ی خوندن دو تا حکم شرعی از تو رساله هم ندارند و اومدند حاج‌آقا نحوه‌ی غسل و سایر احکام رو براشون تبیین کنه. البته که گفتن احکام هم لازمه؛ اما اینکه عمده‌ی سخنرانی شما رو احکام تشکیل بده پس کی و کجا قراره درباره مسائل اساسیِ جامعه بحث کنید و تبیین کنید و ذهن فعال نوجوان و جوان تشنه‌ی امروز رو به چالش بکشید؟ اینها همه‌شون مصداق ماست‌مالی‌های فرهنگیِ ماست. نتیجه‌ی این نگاه‌های ساده و خسته است که الان نوجوان امروز حوصله‌ی نشستن پای منبر رو نداره. ♤♤♤ ✍ [ @asraneh313 ]