eitaa logo
عصر هوشمندی
511 دنبال‌کننده
749 عکس
221 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
عصر هوشمندی
@asrehooshmandi
⭕️ «هلیا» به روایت بیگ دیتا ✍🏻معصومه نصیری ـ کارشناس و تحلیلگر رسانه 🔸روز گذشته ویدئوی دختر نوجوانی که در یک نزاع قمه در دست دارد در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد؛ ویدئویی که از چند جهت مورد توجه کاربران قرار گرفته است. برخی با تکرار عنوان «دهه هشتادی‌ها» سعی در الصاق این رفتار به نوجوانان یک دهه را دارند. برخی این رفتار را به موضوعات سیاسی و اقتصادی پیوند زده و این افراد را خروجی سیستم معیوب می‌دانند و کمتر کسی تا امروز تحلیل جامعه‌شناختی- روان‌شناختی دقیقی از این موضوع که بیش از غیرقانونی بودن، غیرعرفی بودنش موجب توجه افکار عمومی شده را مورد بررسی کارشناسی قرار داده است. 🔻رصد دیتاک از چهار بستر خبر، اینستاگرام، تلگرام و توییتر نیز تایید‌کننده دسته‌بندی‌های مذکور است. 📊بر این اساس ۴۰٫۱ هزار توییت نتیجه واکنش اهالی توییتر به این موضوع بوده است. واکنشی که با ۱۳٫۸ هزار ریتوییت و ۲۹۲٫۵ هزار لایک و استفاده از هشتگ‌های ، و پیگیری شده است. 🔹توییتری‌ها بیش از سایر بسترها با رویکرد طنز به این موضوع پرداختند. از تهدید باشگاه فوتبال برای انتشار قراردادها با چاشنی تهدید به اینکه «اگر قراردادها را منتشر نکنید می‌گیم هلیا بیاد» تا متن «من انتظار داشتم هلیا با یه بد بد بد قهلم، سر و تهش رو هم بیاره ـ قمه شو در میاره یا ابللفضل» که با ۱۰۳۶۰ لایک، پرلایک‌ترین محتوای توییتر بوده، نمونه‌هایی از واکنش توییتری‌ها بوده است. 📊اما در تلگرام علاوه بر اطلاع‌رسانی این کلیپ، بیشتر سعی در الصاق این رفتار به دهه هشتادی‌ها صورت گرفته است. نتیجه کنش اهالی تلگرام ۵٫۴ هزار پست با ۲۲٫۵ میلیون بازدید بوده است. پست کانال گیزمیز با متن «چه خبره تو پارکا. این دهه هشتادیا چرا قمه بدستن. تو باید الان دنبال درس و مشقت باشی نه قمه‌کشی» با ۲۹۳٫۱ هزار بازدید پربازدید ترین محتوای تلگرام بوده است. 📊کنش کاربران اینستاگرام که حول بازنشر و لایک این کلیپ بوده است با ۱٫۸ هزار پست، ۹۹٫۷ هزار لایک و ۹٫۹ هزار کامنت بوده است که تلاش برای پیوند زدن این کلیپ با ضعف سیستم حاکمیت در ابن بستر بیشتر دیده می‌شود. 📊«هلیا» در بستر خبر با ۶۶۰ محتوا که سهم پایگاه‌های خبری در آن بیشتر بوده پیگیری شده است. 🔹آنچه بیش از هر چیز درباره رفتار هلیا که برخی آن را نشانگر گونه‌ای نوظهور و البته متفاوت از خشونت در زیرپوست این نسل می‌دانند، باید مدنظر قرار گیرد، پرهیز از برچسب‌زنی به او و همسالانش است. رفتار رسانه‌ای ما دقیقا در این نقاط دارای اهمیت است. ما می‌توانیم فرد و یک گروه را ذیل یک صفت و رفتار قرار دهیم و آن‌ها را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم یا می‌توانیم این رفتار را واکنشی هیجانی و از روی ناپختگی معرفی کنیم که امری قبیح است و نه دستمایه طنز و سرگرم شدن. ما باید «رفتار» را تقبیح و علل آن را واکاوی کنیم اما از فرد، نسل و جنسیت صیانت کرده و صفات «ساختارشکن»، «بی‌فایده» و «ضداجتماعی» را کنار بگذاریم. واکنشی که یک نسل و جنسیت را مورد هجمه قرار دهد قطعا منجر به بازتولید رفتارهای مشابه خواهد شد. @asrehooshmandi
📚 کتاب «پساحقیقت» ـ جهان در تسخیر اخبار جعلی و مبتذل 📚کتاب «پساحقیقت» نوشته جیمز بال با ترجمه مسعود میرزایی و توسط انتشارات روزنامه ایران منتشر شد. «قدرت ابتذال و دروغ»، «چه کسانی دروغ و ابتذال را اشاعه می‌دهند؟»، «چرا مطالب دروغ و مزخرف تاثیرگذارند؟» و «چگونه جلوی مطالب دروغ و مزخرف را بگیریم؟» عناوین اصلی فصل‌های چهارگانه این کتاب است. جیمز بال در پیش‌گفتار کتاب می‌نویسد: عواقب تولید و انتشار انبوه مطالب جعلی، مبتذل و مزخرف حتی برای رسانه‌های صادق و متعهدی که تلاش‌شان گزارش منصفانه و دقیق مسائل است نیز بسیار سنگین است، به گونه‌ای که ممکن است تلاش‌شان ناکام بماند. دلیل آن هم روشن است؛ فرهنگ و هنجارهای حاکم بر چنین رسانه‌هایی که عمیقا عادت کرده‌اند استدلال‌های مخالفت و موافق را به طور متوازن در مورد یک موضوع پوشش دهند، نمی‌تواند از پس تهاجم همه‌جانبه مطالب مزخرف برآید. در واقع کار جریان اصلی رسانه‌ای برای مقابله با اشاعه‌دهندگان مطالب جعلی و مزخرف، مثل وارد شدنِ با چاقو به یک جنگ مسلحانه تمام‌عیار است. ✅، مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻نکات ضروری در استفاده از باز ی های رایانه ای: ۰۱ در خرید بازی برای فرزندان،به نظام رده‌بندی سنی بازی توجه کنید. ۰۲استفاده از بازی های رایانه ای برای فرزندان را زمانبندی کنید. ۰۳بازی ها را با توجه به شرایط جسمی، روحی و روانی فرزندان و بر اساس هولوگرام نصب شده بر روی بازی انتخاب کنید. ۰۴ سعی شود تا خرید بازی های رایانه ای از فروشگاه معتبر، جایگزین دانلود آنها از سایتهای اینترنتی نامعتبر گردد. ۰۵والدین، زمانی را برای همراهی فرزندشان در استفاده‌ از بازی رایانه‌ای اختصاص دهند. @asrehooshmandi
🎯 چطور در شبکه‌های اجتماعی بهتر گفت‌و‌گو کنیم؟ — نباید از مخالفت با دیگران بترسیم یا بپرهیزیم؛ باید روش درستِ مخالفت‌کردن را بیاموزیم 📍در دنیای حیوانات، وقتی تعارض منافعی پیش می‌آید، دو راه‌حل بیشتر وجود ندارد: جنگ یا گریز. خیلی وقت‌ها در رویارویی‌های انسانی هم از همین قاعده پیروی می‌کنیم. مثلاً وقتی در محیط کار موضوعی پیش می‌آید که شدیداً با آن مخالفیم، یا باید بحث‌وجدلی پرحرارت را به جان بخریم که ممکن است باعث عصبانیت و کدورت شود، یا باید حرفمان را بخوریم و برای حفظ همکاری و روحیۀ تیمی سکوت کنیم. اما محققانی که مدت‌ها دربارۀ جدل‌های انسانی مطالعه کرده‌اند، معتقدند راه‌های دیگری هم وجود دارد. 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://tarjomaan.com/barresi_ketab/10282/ ترجمان علوم انسانی @asrehooshmandi
🔹تفاوت گزارش‌ بی‌بی‌سی از وضعیت سیل در ایران و اروپا ◀️در ایران؛ برجسته سازی در تیتر با اعلام «دو کشته و سه مفقود در سیل کرمان». ◀️در اروپا؛ با تیتر «تلاش برای نجات مفقودان ادامه دارد» در حالی که بیش از ۱۵۰ نفر در این سیل جان‌ باختند و هزاران نفر مفقود شدند. 💢نکته: ۱: هدف یادآوری این نکته است که چگونه در تیتر می‌توان موضوعات را خفیف سازی یا بزرگ‌نمایی کرد. لذا براساس تیتر درباره رویدادها نتیجه گیری نکنیم. تیترها اکثرا آنچیزی هستند که رسانه ها میخواهند در نگاه نخست شما ببینید و فهم کنید. ۲: یادمان باشد محتوای رسانه ها بشدت تحت تاثیر «ایدئولوژی» و «اقتصاد» حاکم بر آنهاست. بی بی سی بر این اساس باید به بزرگنمایی مشکلات در ایران بیش از حدی که هستند و کوچک نمایی دستاوردها بپردازد. معصومه نصیری _مدرس سواد رسانه‌ای @asrehooshmandi
🔸انسان زمانه دیجیتال انسان زمانه دیجیتال چه نوع انسانی خواهد بود؟ به گمانم کانون نبرد شاید همین رویارویی انسان باشد با . به خصوص که هوش مصنوعی حالا دارد روندهای مشابه در تفکر انسانی را هم ذخیره می‌کند و چه بسا فردا به عنوان پشتیبان تصمیم‌سازی برای انسان کاملا هم وارد عمل شود. از دید من؛ اینکه ما حالا صرفا پای دیوایس‌های جدید می‌‌نشینیم و از تجارب اجتماعی‌مان کم می‌شود هم یک نکته بسیار مخاطره‌آمیز است. اما در همین حال؛ اینکه کتابخانه‌ای یا موزه‌ای دیجیتال می‌شود دارد یک تجربه جهانی هم متولد می‌شود. تجربه‌ای شبیه تولد یک هشتگ. موضوع انباشت بی‌اندازه اطلاعات در قالب یک حافظه جهانی در اینترنت موضوع بسیار عجیبی است که دارد در بزرگترین دستاورد ارتباطی بشر رخ می‌دهد. مردم حالا حتی دوست دارند فلان نسخه قدیمی از یک روزنامه یا کتاب را در یک کتابخانه دیجیتال از راه دور اسکن کنند و حتی برای دیدنش هم در همان کتابخانه ترغیب شوند؛ مولانا حالا به اندازه گوته در دسترس است. ببینید انسان بیش از این فقط تجربه مفهوم‌ها و چیزها را به طور منتزع داشت ولی حالا با مفهوم‌های متمرکز شده و چیزهای متمرکز شده سرو کار یافته است. این اتفاق به نظر من پایان نیست؛ یک آغاز است، انسان حذف نشده؛ بلکه در میانه یک کارزار بزرگ قرار گرفته است. برداشت من از این اتفاق نه حذف انسان که رسیدن به حس متفاوت از انسان است. به ماجرای بدیع یا همان نگاه کنید؛ یک جامعه بزرگ همزمان از جای جای جهان مثل یک عقل و همه و همه همزمان کمک می‌کنند تا یک مشکل حل شود. این فرصت است. قبول هم دارم که باید به مخاطرات فکر کرد. آب‌انبارهای قدیم یادتان هست؟ مایه‌های حیات بودند و امان از روزی که آلوده به میکروبی می‌شدند. @asrehooshmandi
⭕️بررسی اولویت‌های رسانه‌ای دولت جدید معاون باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران: تقویت و توسعه حکمرانی سایبری ازجمله اولویت‌های دولت سیزدهم باشد ◽️دوره نگاه زینت الایامی به رسانه‌ها گذشته و امروز رسانه رکن مهم عرصه حکمرانی است. ◽️متأسفانه یکی از نقاط ضعف جدی در کشور ما ناظر به در موضوعات مهم و دارای دربگیری بالاست. ◽️بی‌توجهی به ضرورت افکار عمومی و داشتن پیوست رسانه‌ای نیز باعث شده که ما در مغلوب باشیم. ◽️چنانچه دولت سیزدهم نتواند در حوزه و تقویت آن اقدامات لازم را انجام ندهد، با استفاده از همین شبکه‌های اجتماعی می‌توان بسیاری از اقدامات مفید دولت را به ضد خودش تبدیل کرد. ◽️ از آمال، آرزو و شعار تبدیل به یک موضوع عینی و قابل لمس شود، به‌نحوی‌که شاهد آثار مطلوب آن در کشور باشیم. 🔻متن مصاحبه را در لینک زیر بخوانید: https://hawzahnews.com/xbfsn @asrehooshmandi
http://mehrnews.com/xVJMy طرح فضای مجازی مجلس اصلاح شد/ ضوابط جدید برای فیلترشکن و پلتفرم‌ها پیش‌نویس اصلاح‌شده و نهایی طرح قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی مجلس منتشر شد. @asrehooshmandi
⭕️تشریح آخرین جزئیات از برگزاری و داوری "جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال" دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال به‌عنوان با قدمت‌ترین رویدادی که شناسایی، معرفی آثار و تلاش فعالان و تولیدکنندگان محتواهای فرهنگی، هنری و رسانه‌‌‎ای در فضای دیجیتال را در دستور کار دارد امسال با رویکردی متفاوت برگزار می‌شود. معصومه نصیری ـ دبیر کمیته داوران دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه جشنواره امسال بر محتوای آثار تاکید دارد، اظهار کرد: برای این دوره از جشنواره برخی شاخص‌های عمومی جهت داوری در نظر گرفته شده است و آثار در مرحله نخست پس از بارگذاری در پایگاه «پلتزار»، بر اساس این شاخص‌های عمومی داوری اولیه خواهند شد. وی همخوانی با موضوعات جشنواره، نوآوری و تکراری نبودن موضوع، داشتن قابلیت‌های فنی و کاربری، زیبایی و کاربرپسند بودن، تطابق آثار با قوانین، اصول و ارزش‌های جمهوری اسلامی، برخورداری از قابلیت کسب‌وکاری و درآمدزایی، دارا بودن جنبه‌های بین‌المللی مثل داشتن محتوا به چند زبان و کیفیت اولیه را از شاخص‌های عمومی داوری آثار شرکت‌کننده در دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال عنوان کرد و افزود: قابلیت کسب‌وکاری و درآمدزایی یکی از شاخص عمومی قابل‌توجه جشنواره امسال است. نصیری افزود: در این دوره از جشنواره این مولفه که آثار بتوانند به تولید یا رونق حوزه کسب‌وکار دیجیتال کمک کنند مورد توجه است. دبیر کمیته داوران دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال از موضوعات «انقلاب اسلامی و مقاومت»، «خانواده و سبک زندگی»، «اقوام، فرهنگ محلی و گردشگری»، «مسجد و مناسک دینی»، «سواد رسانه‌ای و زیست مجازی»، «امید، تفریح و نشاط اجتماعی»، «حکمرانی و مدیریت فرهنگی» و «خدمات مطالعاتی، آموزشی و پژوهشی» به‌عنوان محورهای تخصصی این جشنواره یاد و تصریح کرد: به دلیل شرایطی که کرونا برای جهانیان ایجاد کرده، «روایت کرونا در فضای مجازی» محور ویژه جشنواره دوازدهم در نظر گرفته شده است. وی خاطرنشان کرد: در تعریف شاخص‌های عمومی و تخصصی داوری آثار شرکت‌کننده در جشنواره دوازدهم رسانه‌های دیجیتال تلاش شده تا مواردی تعیین شود که در نهایت آثاری با استانداردهای بالا که توان اثرگذاری فرهنگی و هنری و رسانه‌ای مطلوب در فضای دیجیتال را دارند به جامعه معرفی شوند. https://tn.ai/2532370 @asrehooshmandi
🌺 عید قربان، جشن رهیدگی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان و یقین بر همه ابراهیمیان مبارک باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬⭕️ شیوه جنگ روانی علیه ایران در فضای مجازی 🔹به راحتی هر عکس و فیلمی را قبول و منتشر نکنید 🔹طبق‌ برآوردهای متخصصان علوم ارتباطات ایرانی‌ها ۱۸۰ برابر کشورهای دیگر تحت هجوم اخبار جعلی و جنگ روانی قرار دارند. 🔺کافی‌ست این موشن را ببینید تا متوجه شوید هجمهٔ اخبار جعلی به کشورمان چقدر جدی‌ست! @asrehooshmandi
⭕️نگاهی به عکس منتسب به بحران آبی اخیر در خوزستان و یک هشدار ◀️با استناد قانونی که خبرگزاری رویترز در معرفی خودش منتشر کرده و به عنوان قانون بین الملل بسیاری از رسانه های معتبر جهان از آن پیروی می کنند، رسانه ها موظف هستند از انتشار هر تصویری که بیننده را گمراه کند بپرهیزند، در واقع اگر فیلم و عکس در همان زمان وقوع خبر هم ثبت شود اما موضوعیتی با خبر نداشته باشد و سبب گمراه شدن مخاطب شود، باید از انتشار آن پرهیز کرد. ◀️اگر به عنوان یک خبرنگار و فتوژنالیسم به گردش صحیح اطلاعات اهمیت می دهیم، نه حتی به عنوان یک فرد رسانه ای بلکه به عنوان یک مخاطب آگاه، باید هر ویدئو یا تصویری که دریافت می کنیم را قبل از اینکه سریع قضاوت کنیم و برای دیگران بفرستیم، بررسی کنیم؛ اگر هر کسی به اندازه اطلاعات خودش هم نسبت به این موضوع حساس باشد، شاهد اخبار و تصاویر جعلی نیستیم. ◀️با بررسی جزئیات عکس باید گفت اگر به تصویر دقت کنیم، می بینیم که بالای سوژه در سمت راست، خودرویی دیده می شود که شماره پلاک قدیمی دارد و مشخص است که برای این روزها نیست. ✅متن توضیحات کامل درباره عکس و قوانین رسانه ای دنیا درباره انتشار عکس را در لینک زیر بخوانید: https://www.isna.ir/news/1400043122105/ 💢، مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 چکمه سرباز سپاه بر صورت دختر افغانی‼️‼️ 🔹 تهدیدات فضای مجازی را جدی بگیریم.... 🔹 تصاویر در فضای مجازی معصوم نیستند‌.... 🔹 در فضای مجازی هم خدا هست و تقوا لازم است.. 🔹ملاحظات اخلاقی، فرهنگی ، امنیتی، حفاظتی جدی بگیریم... 🔹تعداد لایک های دیگران نشانه حقانیت متن، عکس و صحت کلام و استوری ارسالی ما در گروه ها و صفحات نیست! 🔹فضای مجازی بازار نامحرمان است. یوسف دین را به ثمن بخس نفروشیم! #زود_باور_نکنیم #زود_بازنشر_نکنیم #زود_لایک_نفرستیم #زود_قضاوت_نکنیم #زود_استوری_نکنیم #سواد_رسانه 🖌 #محمدصادق_سلطانزاده_بشرویه 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات @GhararGahShayeat
یکی از شگردهای مجرمان سایبری درج آگهی دروغین در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی است که در آن آگهی دهنده سعی دارد به بهانه های مختلف مبلغی را تحت عنوان بیعانه یا پیش پرداخت از شهروندان دریافت کند. این آگهی‌ها معمولا قیمت‌های وسوسه انگیز و زیرقیمت بازار دارند و فروشنده شما را ترقیب می‌کند قبل از روئیت کالا و برای جلوگیری از فروش آن به فرد دیگری، مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت کنید. لذا به شهروندان گرامی توصیه می‌کنیم قبل از مراجعه حضوری به فروشنده مبلغی را تحت عنوان بیعانه پرداخت نکنند. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ(ع) وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ ... @asrehooshmandi
💢کوتاه دربار طرح صیانت از مخاطبان در فضای مجازی ✍معصومه نصیری _ مدرس سواد رسانه‌ای 🔻هر اقدامی از جمله طرح مجلس برای صیانت از کاربران در فضای مجازی، فارغ از خوب و بد بودنش که باید در جلسات کارشناسی و با حضور افکار متنوع مورد بررسی قرار گیرد، نیازمند تشریح و تبیین برای افکار عمومی است. در عصر رسانه بدون ، هر اقدامی میتواند به ضد خودش تبدیل شود چه رسد که در مارپیچ جنگ رسانه‌ای هم بیفتد. 🔻 ضرورتی غیرقابل اجتناب برای اقدامات مهم است. بدون این پیوست که باید شامل سه مرحله «قبل»، «حین» و «بعد» اقدامات و تصمیمات باشد، باید روایت های متناقض، متفاوت و دستکاری شده را جمع کرد که موفق به این امر نیز نخواهید شد. 🔻نکته مهم دیگر بازه زمانی اجرای تصمیمات است. هنوز یادمان نرفته چطور اجرای نامناسب، بدون پیوست رسانه‌ای و اقناع افکار عمومی و در بازه زمانی غیر دقیق افزایش قیمت بنزین، منجر به برهم خوردن نظم عمومی شد. پس توجه به برای اجرای تصمیمات که دارند، گاها از خود آن تصمیم هم مهمتر هستند. 🔻در کنار نکاتی که عرض شد، تقاضا دارم به عنوان مخاطب هوشمند عصر رسانه خودتان یکبار طرح را بخوانید، اظهارات متفاوت را بررسی کرده و به نتیجه برسید. مخاطبان دارای سواد رسانه‌ای بدون مطالعه و بررسی دقیق، نباید نکته ای را تایید یا رد کنند. بدون توجه به القائات رسانه‌ای خودتان موضوعات را بررسی و استنتاج کنید. ✅وقتی از اهمیت سخن می‌گوییم، یعنی آقای مجلس! به فرامتن توجه کن، جناب مردم! واگویه های رسانه‌ای را منفعلانه و چشم بسته قبول نکن و رسانه گرامی! با جلسات کارشناسی و غیر جناحی رفع ابهام کن. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📧آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال ⏰دوشنبه ۱۱مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ 🖥️به صورت برخط بر روی پایگاه های اینترنتی https://saramad.farhang.gov.ir/ https://gharar.ir/live/6d708211 https://www.aparat.com/ITDMC/live @asrehooshmandi
پاسخ به چند سوال رایج درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی @asrehooshmandi
🔴 در زمینه کار تبلیغاتی و رسانه‌ای باید قوی تر و هوشمندانه تر عمل کنیم رهبر معظم انقلاب: 🔹دشمنان ما امروز بیشترین تحرک شان علیه ما بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم است، تبلیغات رسانه‌ای است برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلط بشوند. ما در این زمینه ضعف داریم. در زمینه کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای باید قوی تر و هوشمندانه تر عمل بکنیم. ۱۴۰۰/۵/۱۲ @asrehooshmandi
🔸سطوح سواد رسانه‌ای سواد رسانه‌ای قدرت درک نحوه کارکرد رسانه‌ها و معنی سازی در آنها است. سواد رسانه‌ای را می‌توان دسترسی، تجزیه و تحلیل و تولید ارتباط در شکل های گوناگون رسانه‌ای و مصرف انتقادی محتوا دانست. سه جنبه سواد رسانه‌ای عبارتند از: 1⃣ ارتقای آگاهی نسبت به رژیم مصرف رسانه‌ای و یا به عبارت بهتر تعیین میزان و نحوه مصرف غذای رسانه‌ای از منابع رسانه‌ای گوناگون 2⃣ آموزش مهارت‌های مطالعه یا تماشای انتقادی 3⃣ تجزیه و تحلیل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رسانه‌ها که در نگاه اول قابل مشاهده نیست. در واقع سواد رسانه‌ای امروزی‌تر؛ به دنبال مقابله با كاركردهای رسانه‌های بزرگ غالب است كه هدف شان تامین ؛ تعمیم و حفظ قدرت‌هائی است كه خود این رسانه‌ها محصول آنها هستند. به نظر می‌رسد كه سواد رسانه ای به عنوان دافعه این فضا و در ستیز با غالب رسانه‌های بزرگ در شرایط اشباع رسانه‌ای؛ در نسبت به سایر رسانه‌ها سریعتر رشد كرده و به نوعی می‌توان آنرا نوه دیجیتال نقد رسانه‌ای كلاسیك به حساب آورد. @asrehooshmandi