eitaa logo
عصر هوشمندی
511 دنبال‌کننده
749 عکس
221 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹بررسی نقش هوش مصنوعی در دوران کرونایی 🔻گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با معصومه نصیری ـ عضو کمیته علمی کنفرانس علوم شناختی و رسانه 🔸مسوولان به‌واسطه مزایای گوناگون هوش مصنوعی باید دیر یا زود آن را به رسمیت شناخته و به سمت ، و حرکت کنند. 🔸امروز در شیوه های نوین حکمرانی و در عصر جامعه شبکه ای کشورها می دانند که اگر از تدوین برنامه درازمدت و استراتژی مشخص برای توسعه و به‌کارگیری غفلت کنند در آینده‌ای نه‌چندان دور با تهدیدهای جدی در حوزه های عمومی و تخصصی مواجهه خواهند شد. ▫️متن کامل را در لینک زیر بخوانید: 👉 http://fna.ir/ewm018 @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آشنایی با چند راهکار برای تشخیص خبر درست از نادرست 🔸اگر این پرسش را در خواندن خبرها رعایت کنید به‌تدریج خود را افزایش خواهید داد. 1️⃣خبر را نوشته است؟ 2️⃣خبر می‌خواهد بگوید؟ 3️⃣خبر منتشر شده است؟ 4️⃣خبر در منتشر شده است؟ 5️⃣از خواندن خبر به شما دست می‌دهد؟ معاونت فضای مجازی صداوسیمای همدان @asrehooshmandi
4_5828128989830448912.mp3
7.54M
# گوشی_تکانی 🔻لطفا چند لحظه به این سوالات فکر کنید: 🔹ما در شبکه‌های اجتماعی دنبال چه چیزی می‌گردیم؟ 🔹چه محتواهایی در فضای مجازی به ما مربوط است؟ 🔹آیا همه صفحاتی که در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنیم حرف جدید برای گفتن دارند یا تکرار مطالب هم هستند؟ 🔹چرا ما این حرف‌های تکراری را می‌خوانیم؟ 🔹چرا ما از ترک صفحات با محتوای تکراری می‌ترسیم؟ 🔹لازم است ما تا این حد مطلب بخوانیم؟ 🔹اگر نخوانیم از چه چیزی عقب می‌مانیم؟ 🔸شاید نیاز باشد گوشی تکانی داشته باشیم و صفحات غیر ضروری را حذف کنیم. @asrehooshmandi
♻️محاصره را بشکنیم 💣 📡 ✅ مقام معظم رهبری: فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و ، است اما اگر از فضای مجازی غافل شویم ، اگر این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد. ♨️دومین جلسه از دوره سواد رسانه و گام دوم 💥موضوع: 🔻 جنگ روایت‌ها 🔻 چیستی و چگونگی آن 🔻روش های روایت سازی رسانه‌ای 🔺 اثرات روایت‌های رسانه‌ای استاد: خانم معصومه نصیری_کارشناس رسانه 🌑 سه شنبه 2 ادریبهشت ماه 🕰 ساعت 21:30 🌾🌻🌾🌻🌾🌻 💥 در گروه رسانه گام دوم منتظر شما هستیم👇 https://eitaa.com/joinchat/4217176109C612a40aa48 لینک گروه☝️ @asrehooshmandi
مراقب اطلاعات دروغین هدفمندی که توسط رسانه ها ارائه میشود، باشیم. ، بلای امروز رسانه ها هستند، همینها هستند که مخاطب را گمراه و بدبین می کنند. در طول روز چه میزان در معرض این مدل اطلاعات قرار میگیرم؟ ضریب خطای شناختی ما در برابر این اخبار را کاهش میدهد. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اطلاعات ما چه اهمیتی دارند ؟ چیست؟ فروش اطلاعات چگونه صورت می گیرد؟ @asrehooshmandi
🔹اطلاعاتی به یک اقیانوس و یک بند انگشت! 🔸معصومه نصیری ـ عضو شورای راهبری سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی 🔻نداشتن استراتژی دقیق جهت زیست رسانه ای مخصوصا در شرایط بحرانی مانند شیوع کرونا به دلیل ایجاد اختلال دائم در فرایند تفکر مخاطبان، برای آنها عوارضی همچون و در پی خواهد داشت؛ مخاطبانی با اطلاعات به وسعت یک اقیانوس و عمق یک بند انگشت از تبعات در معرض مداوم اخبار بودن است. @asrehooshmandi
یک شهروند با تابعیت اسرائیلی در جمهوری آذربایجان به شهید مطهری توهین می‌کند و باعث اعتراض عمومی و برپایی دهه یادمان این شهید در آن کشور می‌شود. در زمانه‌ای که جریاناتی می‌خواهند دنیا را در جهالت نگه دارند و همیشه جریان‌سازند. ما شیشه عطریم بکوبید به سنگ ... @asrehooshmandi
🍃🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🍃 📢 گروه "تریبون آزاد اتحادیه عماریون" برگزار می کند: کنفرانس↪️ 💎موضوع: 👤 استاد مدعو 🗓زمان:پنج شنبه شنبه ۹۹/۰۲/۰۴ ⏰ساعت ۲۲ در ساعت اجرای برنامه ارسال پست و پیام⛔️ گروه گفتمان عماریون👇 https://eitaa.com/joinchat/1907425297C40136ba990
📱نگاهی به اینستاگرام و رونق «لایو» در عصر قرنطینه 🔻نگاهی آماری به اینستاگرام: هر روزه بیش از ۱۰۰ میلیون عکس در اینستاگرام منتشر می‌شود. تعداد کاربران اینترنت در ایران ۷۴ میلیون و ۵۱۸ هزار نفر است. در این بین، تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام ۲۴ میلیون نفر اعلام شده است. این یعنی ۳۲ درصد ایرانیان کاربران فعال دارای صفحه شخصی در این نرم افزار هستند. 🔻کاری که اینستاگرام می کند فیلترهای اینستاگرام، اصلی است که واقعیت‌ها را پنهان می‌کند. عکس‌هایی که نیستند و برای گرفته شدنشان مدت‌ها زمان صرف شده تا به بهترین شکل ویرایش شوند. از طرفی دست بالای دست بسیار است. بسیاری دیگر هستند که همواره این روش را برای زیباتر دیده شدنشان به کار می‌گیرند. درنتیجه زنجیره‌ای از شکل می‌گیرد. اینجاست که به صرف زمان طولانی برای این کار توجهی نمی‌کنند و این رقابت پایان ندارد. اگر برای مدتی فیلترهای اینستاگرام غیرفعال شوند احتمالاً خیلی از خانه‌ها، غذاها، اندام‌های بدن و قیافه‌های پیشین قابل شناخته شدن نیستند. همه ما با یک جستجو ساده در اکسپلورر اینستاگرام دنیای متفاوتی را شاهد هستیم؛ زندگی‌هایی با بالاترین سطح ایده آل ها و به اصطلاح لاکچری. افرادی که لباس‌های شیک و فاخر می‌پوشند، مرتب و آراسته‌اند، غذاهای رنگارنگ با ظاهری زیبا می‌خورند، کمترین نوشیدنی صبحانه شأن قهوه است، مدام دنبال تفریح و سفر هستند و سلفی گرفتن. زندگی رویایی که آرزوی خیلی هاست. اما همه اینها مختص است. هر کسی که این گونه زندگی‌ها را می‌بیند با خود می‌اندیشد که چقدر از زندگی عقب مانده است. دچار حسادت و به هر وسیله و ابزاری متوسل می‌شود تا خود را به آن شکل بیاراید و زندگی اش را تغییر دهد در نتیجه از واقعیت دورتر و دورتر می‌شود. غافل از اینکه همه این تصاویر فقط یک روی سکه را نشان می‌دهند. 🔻لایوهای جنجال‌ساز کرونایی و ویژگی های لایو لایو تبدیل به ابزار پرمخاطبی در فضای مجازی ایرانی‌ها شده است. اینستاگرام با به وجود آوردن این ابزار و مستقیم یک بار دیگر از شبکه‌ها و رسانه‌ها و نرم‌افزارهای مشابه پیش افتاده است و از ۸ شب به بعد بازار لایوهای اینستاگرامی داغ می‌شود. لایو امکان دارد. کامنت‌هایی که ممکن است در همان زمان توسط لایودهنده خوانده شود و جواب داده شود و به این ترتیب یک تعامل واقعی دوطرفه اتفاق بیفتد. این تعامل به دوران کرونا منحصر نخواهد شد و لایو در حال تبدیل به یک ارتباط رسانه‌ای دو طرفه و هیجان برانگیز است. بدون هیچ کنترل و محدودیت رسانه‌ای (تنها یک ساعته بودن زمان) آدم‌های روبروی یکدیگر می‌نشینند و بدون هیچ گونه محدودیت فرمی و محتوایی درباره هر آنچه می‌خواهند صحبت می‌کنند. امکانی که در رسانه‌های رسمی حتی قابل‌تصور نیز نیست. رسانه‌های رسمی دوباره با رقیب سرسختی مواجه شده‌اند و دوباره به زحمت زیادی افتاده‌اند تا مشتریان همیشگی شب‌هنگام خود را حفظ کنند. 🔹متن کامل را در لینک زیر بخوانید: 👉mehrnews.com/xRHSQ @asrehooshmandi
🔹نگاهی به ویژگی‌های ویروس‌های خبری و راه مقابله با آن 🔸ویروس‌های خبری مانند بسیاری از ویروس‌های دیگر عمل می‌کنند با این تفاوت که بستر آن‌ها می‌تواند ارزش‌ها، باورها، نگرش‌ها و حتی روح و جسم آدمی باشد. خبرهای ویروسی یعنی خبرهایی که بزرگنمایی یا کوچک نمایی می‌کنند، خبرهای ناقص یا گزینشی هستند و اساساً بناست به شکل ویروس با سرعت و وسیع پخش شوند تا شناخت انسان را مختل کنند. 🔸معمولاً این اخبار از ابعاد مختلف شباهت‌هایی به ویروس‌ها دارند: 1️⃣معمولاً این اخبار به دلیل گسترش فناوری و وسایل ارتباط اجتماعی از سرعت انتشار بالایی برخوردارند. 2️⃣درجه تخریب این اخبار زمانی که جنگ تبلیغاتی و رسان‌هایی وجود داشته باشد، بالاست. تخریب این اخبار عمقی و چندبعدی است. 3️⃣این اخبار توانایی اثرگذاری بر روی عقاید، ارزش‌ها و باورهای ما را دارند. 4️⃣این ویروس‌ها بر روی عواطف و احساسات (یاس، ناامیدی، اعتمادبه‌نفس کاذب، ترس و..) اثر دارند. 5️⃣آگاهی کاذب ایجاد می‌کنند. آگاهی کاذب زمانی به وجود می‌آید که فرد با این اخبار مواجه شده و با توجه به محتوای این خبر به تجربه و کنش اجتماعی می‌پردازد. 6️⃣این اخبار بیشتر گریبان گیر افرادی می‌شوند که سیستم دفاعی ضعیفی دارند. 🔻راه‌های مقابله با ویروس‌های خبری: 💠اصالت یک خبر می‌تواند با اصالت منبع پیام ارتباط مستقیم داشته باشد پس منبع مهم است. 💠یکی از راه عدم بازنشر اخبار ویروسی است که باعث شکست زنجیره خبر معیوب می‌شود. 💠از صاحب‌نظران کمک بگیریم. صاحب‌نظران مانند پزشک هم توانایی پیشگیری به ابتلا و هم درمان آن را دارند. 💠ارتقای سواد رسانه‌ای راه مقابله با اخبار ویروسی است. ✍️حسین کریمی @asrehooshmandi
وقتی ما از برای همه بویژه کودکان صحبت میکنیم اما مواجه هستیم با پخش برنامه های تا سحر، یعنی شما دَرستان را بدهید ما هم کارمان را می کنیم. سواد رسانه‌ای را از شعارهای زیبای سازمانی به اعتقاد و دغدغه تان تبدیل کنید تا نتیجه دهد. @asrehooshmandi
💢چرا تغییر سبک زندگی در حوزه سرگرمی راحت‌تر است؟ ❇️به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، معصومه نصیری ـ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران، در برنامه اکسیر رادیو گفت‌وگو با محوریت «رسانه‌های بیگانه و ترویج سبک زندگی غربی» به تغییر استراتژی رسانه‌ای از سال 2003 اشاره کرد و گفت: از این تاریخ رسانه‌های خارج از کشور بر روی حوزه سرگرمی متمرکز بطوریکه ساخت برنامه‌های سرگرم کننده در تمام حوزه‌ها مانند مستند، سریال، انیمیشن و ... مورد توجه قرار گرفت. ❇️وی در تشریح دلایل گرایش رسانه‌ها به حوزه سرگرمی اظهار کرد: مدیران رسانه به‌درستی می‌دانند بیشترین و البته راحت‌ترین روش برای تغییرات مخاطبان در بخش سرگرمی است؛ چراکه در این حالت مخاطب ندارد و خود را در برابر رسانه رها کرده است و به قصد لذت بردن از محتوا، در معرض تولیدات رسانه‌ای قرار می‌گیرد. ❇️این مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به روش‌های رسانه‌ای منجر به تغییر سبک زندگی افزود: تکنیک‌های رسانه‌ای وجود دارند که باعث می‌شوند باور ما دستخوش تغییر شده، درونی و در نهایت به رفتار ما تبدیل شود به گونه‌ای که حتی پس از گذشت مدتی از آن دفاع می‌کنیم؛ یعنی از آنچه که تا دیروز قبیح می‌پنداشتیم، اکنون جانانه دفاع می‌کنیم. ✅متن کامل را در لینک‌های زیر ملاحظه فرمایید: 👉 http://fna.ir/ex2a7l 👉 http://radiogoftogoo.ir/NewsDetails/?m=179100&n=625816 🆔 @asrehooshmandi
⭕️ نسرا برگزار می‌کند: 💥 ششمین دوره مجازی تربیت مدرس سواد رسانه ای 📅 مهلت ثبت‌نام: 5-19 اردیبهشت 🗓 زمان برگزاری دوره: 20 اردیبهشت تا 9 خرداد 🗂 ثبت‌نام در بخش پورتال آموزش وب‌سایت: lms.nasraa.ir 📍 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی @asrehooshmandi
اگر بسرعت تغییری رخ ندهد زندگیمان تباه خواهد شد 👨🏼‍💻«کال نیوپورت» در کتاب خود، درباره مینیمالیست دیجیتال می‌‌گوید: 🔹تقریباً همه افرادی که با آن‌ها صحبت کرده‌ام به قدرت اینترنت اعتقاد داشتند؛ اما احساس می‌کردند دیگر نمی‌توانند میزان استفاده‌شان را کنترل کنند. ▪️یعنی اگر به‌سرعت تغییری رخ ندهد، شاید زندگی‌شان تباه شود! 🔹به نتیجه رسیدم که به یک جور «فلسفه استفاده از فناوری» نیاز داریم، که در ارزش‌های شما ریشه دارد. ▪️به سوالات شما درباره هر کدام از این ابزارها و چگونگیِ استفاده از آن‌ها به شکلی مفصل جواب می‌دهد و کاری می‌کند که قابلیتِ بی‌تفاوت‌شدن نسبت به مسائل را به دست بیاورید. 🔸 من اسم آن را می‌گذارم؛ فلسفه‌ای که معتقد است هر چه کم‌تر از فضای مجازی استفاده کنید، موفقیت، بهره و لذت‌تان از زندگی بیشتر خواهد شد. ▪️کلید پیشرفت در دنیای فوقِ مدرنِ ما، صرف زمان کم‌تر برای استفاده از فناوری‌ست. 🔹قرار‌گرفتن مداوم در معرض تصاویر گلچین‌شده زندگی دوستانتان، در شما احساس بی‌کفایتی ایجاد می‌کند. ▪️این روشی بی‌رحمانه‌ در خصوص نوجوانان است که باعث ایجاد حس طرد‌شدن در آن‌ها نیز می‌شود. ـ لایف وب @asrehooshmandi
🔸جامعه اطلاعاتی (Information Society): جامعه‌ای را که در آن کیفیت زندگی، گستره دگرگونی اجتماعی، و توسعه اقتصادی به‌گونه‌ای روزافزون به اطلاعات و بهره‌وری از آن متکی است می‌گویند. در این جامعه، استانداردهای زندگی و الگوهای کار و فراغت، نظام آموزشی، و فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی از پیشرفت اطلاعات و دانش فنی تأثیر می‌پذیرد. نشانه این امر، تولید رو به گسترش کالاها و خدمات مرتبط با و اشاعه آنها از طریق حلقه گسترده‌ای از ، به‌ویژه فن‌آوری‌های چندرسانه‌ای الکترونیکی، و به‌طور کلی غلبه فن‌آوری اطلاعات در امر ، ، و اطلاعات است. جامعه اطلاعاتی جامعه‌ای وابسته به خدمات اطلاعاتی رسانه‌های همگانی است و با آهنگی سریع‌تر از دیگر جوامع و با سلطه بیشتر بر اندوخته‌های علمی و تجربی پیش می‌رود. در چنین جامعه‌ای، عامل واقعی انتقال برای ایجاد تحول در افراد به‌منظور دستیابی به اطلاعات است و ارزش‌های اطلاعاتی عامل تعیین‌کننده در توسعه جامعه محسوب می‌شود. انديشه‌هاي مربوط به پيدايي و پيشرفت جامعه اطلاعاتی، براي نخستين‌ بار در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ در آثار علمي چند تن از اقتصاددانان و جامعه‌شناسان دانشگاه‌هاي آمریکا و پيش از همه در كتاب‌ها و مقاله‌هاي و مطرح شدند. براساس ديدگاه‌هاي این دو محقق، جامعه اطلاعاتی سه ویژگی برجسته دارد که عبارتند از: • كارگران اطلاعاتی (Information Workers) که بیشترین تعداد آنها را كارگران صنعتی تشكيل می‌‌دهند، به عنوان يك طبقة جديد معرفتی به وسيع‌ترين گروه در حال اشتغال تبديل شده‌اند. • نوعی ساختار فنّاوری فكری در كنار فنّاوری صنعتی به وجود آمده است. • عنصر اصلي تولیدات و فرآورده‌ها را اطلاعاتِ بسته‌بندی ‌شده تشكيل داده است. دکتر یونس شکر خواه @asrehooshmandi
خوشتر آن باشد که سر دلبران گفته آید در حدیث دیگران اردشیر زاهدی به سردار سلیمانی و جوانان ایران افتخار میکند، برای آمریکا جایگاهی قائل نیست، قدرت نظامی، موشکی و ماهواره‌ای ایران را می ستاید و... باید به امثال زیباکلام و تاج زاده گفت یکم زاهدی باشید. بگذریم که گفت آنهایی که از دشمن ایران پول می‌گیرند و علیه مردم ایران کار میکنند یا برای ویزا و ... با دشمن متحد میشوند، شرف ندارند و ایرانی نیستند. از امثال مسیح علی‌نژاد تا ... معصومه نصیری @asrehooshmandi
🔸دکتر حسن خجسته: لایوهای اینستاگرام نیازمند فضای امن است نه امنیتی وسیع‌تر از مهارت‌هاست 🔹شعور سواد رسانه‌ای وسیع تر از مهارت‌هاست؛ چراکه سواد رسانه‌ای به کاربر می گوید که چه محتوایی را با چه هدفی ببیند و حتی در مقابل با محتوا و تولیدات چه واکنشی باید داشته باشد. 🔹پیش از این زمانی که فردی خلوتی را پیدا می‌کرد، باید از جمع می‌رفت، اما هم‌اکنون به‌گونه‌ای شده که آن خلوت ممکن است در داخل جمع اتفاق بیفتد یعنی کاملا از جمع ایزوله است و فرد با دیگرانی ارتباط دارد که پیش از این برای ارتباط با آنها باید به جمع آنها می رفت، اما امروزه خلوتش در میان جمعی است که به صورت مجازی با یکدیگر در ارتباط هستند. 🔹ما در فضا مجازی ضعف های اساسی در امن کردن برای استفاده عام داریم، همانطور که شهر را برای زندگی مردم امن می کنیم باید فضای مجازی را هم تبدیل به محیطی امن برای کاربران کنیم. البته منظور از امن کردن، ایجاد فضای امنیتی نیست و این دو کلمه نباید با یکدیگر اشتباه شود؛ امن از این جهت که افراد بدون هیچ دردسری بتوانند از فرصت های فضای مجازی بهره مند شوند. 🔹افزایش مهارت به تنهایی کافی نیست چراکه مهارت بخش کوچکی از سواد رسانه ای است. سواد رسانه ای وسیع تر از مهارت ها به شمار می رود چرا که در این نوع سواد کاربر می تواند بداند که محتوا با چه هدف و منظوری تولید شده و در پشت صحنه تولید آن چه خبر است. او به واسطه این نوع سواد می تواند فضا را درک کند؛ چراکه درک این فضا سخت است و دانش و معارف بسیار می طلبد. 🔹مهارت توسعه یافته در کنار سواد رسانه و دانش مناسب می تواند کاربر را در فضای مجازی به ویژه لایوهای اینستاگرامی در امان نگهدارد. زمانی که مهارت و سواد در کنار هم باشند، بهتر می توان مصرف کننده را به سمت محتوای مفید سوق داد. 🔹متأسفانه برخی از لایوهای اینستاگرامی یک سری سبک زندگی را تغییر می‌دهند، از مدل پوشش گرفته تا نظر کارشناسی دادن درباره هر موضوعی. در واقع بسیاری از افراد پرمخاطب در لایوها در مورد هر چیزی نظر می دهند .مصرف کننده نیز به نوعی مشوق تولیدکننده است، یعنی او با شرکت در لایوهای اینستاگرام به نوعی به صاحب آن لایو می بخشد؛ بنابراین مخاطبان اینستاگرام باید مراقب باشند با شرکت در لایو چه کسانی چه اعتباری به آن‌ها می‌دهند. ✅متن کامل این گفت‌وگو را در لینک زیر بخوانید: 👉 http://fna.ir/ex1n9k @asrehooshmandi
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
🔸 اعاده عدالت است. 🔸️جنگ واقعی در فضای مجازی امروز تلاش برای است. 🔹️برخی فکر می کنند سواد رسانه ای یعنی فرق خبر و مصاحبه .یا فرق فرمت های مختلف یک عکس 🔹️ یعنی بدانیم محتوایی که می‌آید پرتاب شده و کجا می‌آید؛ یعنی را در متن روشن کنیم؛ و کنیم..من انرا می نامم. بین سواد رسانه ای و تفاوت بسیار است. 🔹️سواد رسانه ای الزاما دانش بکار گیری ابزارهانیست. وبلاگ باز کردن و نوشتن آکنون راحت است..سواد رسانه ایده دسترسی به پدیده های نوین نیست. همچنان که بین سوشال مدیا و سوشال نتورک تفاوت است سوشال مدیا می‌تواند رسمی باشد ولی سوشال نتورک، هرگز. 🔹️متأسفانه کلمات در عرصه فضای مجازی به سهو یا به سبب بی‌اطلاعی، به جای یکدیگر به کار برده می‌شوند. شبکه اجتماعی سوشال نتورک است و رسانه اجتماعی سوشال میدیا جنگ واقعی در فضای مجازی برای تغییر واقعیت است . 🔹️الان کشورها دو چهره دارند؛ یکی روی زمین و یکی تصویر فضای سایبریشان. شما کشوری مثل کره شمالی را ندیدید اما به واسطه تصویری که رسانه‌ها از کره شمالی ساخته‌اند از آن می‌ترسید. 👈بخش هایی از گپ دکتر یونس شکرخواه، در لایو صفحه یونسکو ایران @andisheengelabi
چند نکته مهم: ۱: رسانه بیطرف یک شوخی بزرگ است. ۲: واقعیت بیان شده از سوی رسانه، لزوما همان حقیقت نیست. ۳: ما همان چیزی را می بینیم که رسانه‌ها می خواهند. ۴: در عصر رسانه با رخ می دهد و نه با محدودیت. ۵: ما تصور می‌کنیم که در انتخاب محتوا آزادیم. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انجمن خانواده و اینترنت: ⚠️ توصیه پلیس فتا به معلمان و خانواده ها برای مراقبت از حریم خصوصی خود و دانش آموزان در زمان استفاده از پیام رسان ها و سامانه های آموزش از راه دور @asrehooshmandi
🔻هری فرانکفورت فیلسوف، در سال 1985 سخنرانی‌ای در دانشگاه ییل ارائه داد به نام «دربارۀ حرف مفت» (on bullshit). این سخنرانی در سال 1986 در قالب یک مقاله منتشر شد و در سال 2005 در قالب یک کتاب 75 صفحه‌ای نشر یافت و به قدری مورد اقبال قرار گرفت که در مدت کوتاهی، بیش از 175 هزار نسخه از آن در آمریکا فروش رفت. ✅حرف مفت از نظر فرانکفورت، حرفی است که نه دروغ است و نه راست. حرف مفت، حرفی است که نه به واسطۀ تحریف عمدی حقیقت، بلکه به واسطۀ نادیده انگاشتن حقیقت و ندیدن آن بروز می‌کند. گویی انگار نه انگار که حقایق اثبات شده‌ای درباره یک موضوع وجود دارد که برای صحبت کردن راجع به آن موضوع، می‌توان به آن مراجعه کرد، مطالعه نمود و موثق سخن گفت. ✅حرف مفت، از نظر فرانکفورت، یک موضوع فلسفی برای جهان امروز است. حرف مفت، پدیده‌ای است که از بروز می‌کند و از نظر او، مهمترین دلیلش، دنیای جدید ارتباطات و فضاهای گسترده‌ای است که برای سخن گفتن و نشر مطلب به خصوص به واسطه فناوری اطلاعات بروز یافته است. ✅با این تعریف در طول روز چه میزان حرف مفت می شنویم؟ ما باید حقیقت را ببینیم حتی اگر در محاصره حرف های مفت باشیم. @asrehooshmandi
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
🔎چهارضلعی بحرانی فرهنگ در سونامی کرونا رهآورد کرونا برای جامعه دینی ما چه بوده و شاخص سهام چه مقولاتی در بازار فرهنگی و تربیتی و تمدنی مان امکان سیر نزولی داشته و جای تامل جدی دارد؟ درواقع با سونامی کرونا چه شده ایم یا تبدیل به چه موجوداتی در حال شدن هستیم؟ آموزش از مقولاتی است که خیلی واضح دچار ضعف و لاغری شده و مجازی شدن تعلیمات هم بدلیل و حضور معلمان و مربیانی صبور و دلسوز، گسستی جدی در تربیت یک مردم آموزش دیده و بافرهنگ می باشد. بدلیل وسعت زمانی که در اختیار عموم مردم برای حضور در فضای مجازی ایجاد شده، میل به دیده شدن و بدلیل فقدان شاخص های هویت ساز و ، اوردوز نموده و ماحصل آن به تعبیر گافمن، شخصیت های نمایشی و کاریکاتوری است که در قالب لایوهای پرتعداد اینستاگرامی قابل مشاهده و ارزیابی است. موردسوم آسیب دیده در کش و قوص کرونایی، معنویت ازدست رفته می باشد. منبع و مرجع معنوی مردم ما، مساجد و هیئات و زیارتگاه هایی است که در کنار مدارس و آموزشگاه ها، مهرتعطیلی بر پیشانی شان خورده و جامعه ازین لحاظ نیز دچار فقدان جدی گشته و به نحیف شدن با محوریت منابر و مساجد دچار شده است. نکته چهارمی که عامل انسجام اجتماعی در جامعه دینی ما بوده و برخلاف دنیای مکانیکی و اتمیزه شده غربی، مقوله قدرت در سیستم ما را عینیت بخشیده و حمایت می کند، فرهنگِ خودِتعمیم یافته(انسان ایثارگر و درفکر همنوع) می باشد که با شرایطی که کرونا رقم زده و در صورت ادامه دار بودن قضیه، به و سوبژکتیویسم مهارنشده تبدیل خواهد شد. مفاهیم و معانی دیگری نیز قطعا مورد تهاجم جدی قرار گرفته اند و در مناسبات جدید بین المللی چه بسا تحولات جدی در معانی، سوژه ها،‌ساختارها و فراروایت ها صورت بگیرد که نیازمند ، چشم اندازنویسی و راهبردسازی است تا در رقابت تمدنی، قابل توجهی بتوانیم برای عرضه جهانی داشته باشیم. 🖌علیرضامحمدلو @andisheengelabi
🔺اگر قدیم‌ترها رگ غیرت رقبای عشقی دربرابر هم باد می‌کرد، حالا هر دو بالای سر معشوقه مشترکشان در حال همکاری برای گرفتن انتقام او از آقای رئیس مسن‌اش هستند، که مدتی باهم در رابطه بودند! (کرگدن) 🔺اگر قدیم‌ترها مادر در فیلم‌های ایرانی نماد تقدس و احترام بود حالا پسر به مادرش که با لباس ورزشی به منزل برگشته می‌گه: چرا با این تیپ میری بیرون مادر؟ اینجوری منم بیرون ببینمت عصبانی می‌شم[هر دو می‌خندند و مادر به پسر می‌گه بی حیا] (هم‌گناه) 🔺اگر قدیم‌ترها عشق‌های مثلثی خط قرمز رسانه‌ها بود حالا پیرمردِ پولدار عاشق دختر جوانی شده که شوهرش در زندان طلاق غیابی را به رسمیت نمی‌شناسه! شوهر مرخصی می‌گیره و وارد منزلی می‌شه که پیرمرد برای معشوقه جوانش گرفته و دو روز در را بروی پیرمرد بیچاره باز نمیکنند! (دل) پ‌ن: به شکل شفاف و غیرقابل انکاری کارتل‌های لیبرالِ به اصطلاح فرهنگی چونان اختاپوسی بیرحم در سینما، تلویزیون و شبکه‌ خانگی، بر حیا و غیرت ایرانی چنبره زده‌اند. دختر و پسرِ کوچک و بزرگ درکنار پدر و مادر، بی هوا و بیچاره و بی جایگزین، مظلومانه سیبل این شکارچیان بی‌رحم خانواده ایرانی شده‌اند. @asrehooshmandi