eitaa logo
عصر ایرانیان
3.9هزار دنبال‌کننده
459 عکس
13 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💬 دلبستگان آمریکا همواره طعم شکست را چشیده اند. ▫️صفحه اول روزنامه عصر ایرانیان ▫️چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ ▪️مشاهده نسخه کامل روزنامه در asre-iranian.ir@asreiranian_ir
💬 حرکت بزرگ ملی ▫️صفحه اول روزنامه عصر ایرانیان ▫️پنج شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۳ ▪️مشاهده نسخه کامل روزنامه در asre-iranian.ir@asreiranian_ir
⭕️ میدان تاریخی 🎙️ مصاحبه با استاد اصغر طاهر زاده ✔️ بخش دوم 🔶 وقوع انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی نمایی از صحنه حضور حداکثری مردم بود و توانست تصویری نو به جهان مدرن اراُئه دهد و یک عرصه تاریخی ایجاد کرد که نمایی از آن را در صحنه های حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشاهده کردیم؛ مطلبی که می خوانید بخش دوم مصاحبه با اصغر طاهرزاده است که پیش از ۲۲ بهمن ماه انجام شده است و آن را امروز و پس از ۲۲ بهمن ماه می خوانیم:؟ 🔷 با شنیدن خبر رحلت امام همه قلب ها نگران شد، نه در ایران که بسیاری از آزادگان جهان ناآرام شدند اما در کمتر از چند ساعت حضرت آقا انتخاب شدند؛ این انتخاب را چگونه توصیف می کنید؟ آن سلوک معنوی را در آقا هم وصف می کنید یا خیر؟ جنس این انتخاب چه بوده است؟ بدون تردید استحضار دارید، در هنگامی که رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) به کره شمالی عزیمت نمودند و بازدیدی به عمل آوردند، فیلم آن بازدید را به حضرت امام خمینی (ره) نشان داده بودند و پس از مشاهده فیلم، امام (ره) به مرحوم حاج احمد آقا فرموده بودند: «این شخص، شایسته رهبری است.»؛ مردم به حمدالله، با شناخت حضور تاریخی خود، توانستند رهبری را به عنوان آینه‌ای که امام (ره) را به ظهور رسانده است، به تماشا بنشینند. در اینجا دیگر بحث شخص مطرح نیست، بلکه بحث اراده الهی است که انسان‌های خاصی را برای عزم و تاریخی خاص می‌پروراند. 🔶 تصاویر تشیع امام را که می بینیم حس مان این است که گویا روح خدا به عرش اعلی سفر کرده است؛ خاطره یا حسی از این تشیع مافوق معادلات زمینی در خاطر شما هست یا اساسا این حس را چگونه می توان توصیف کرد؟ خاطره‌های از زمان رحلت و تشییع امام خمینی (ره) بسیار پیچیده است. در مورد شخصیت امام (ره) نمی‌توان به آسانی سخن گفت. بنده شخصاً از مشاهده کسانی که در فقدان ایشان اشک می‌ریختند، در شگفت بودم؛ افرادی که گمان می‌کردیم اساساً تعلق خاطری به دین ندارند. کسانی در آنجا حضور داشتند که تصور می‌کردیم اگر ادعای دینداری کنند، نمی‌توان باور کرد. با این حال، نسبت خود را با امام (ره) چنان تعریف کرده بودند که تحمل فقدان ایشان برایشان دشوار بود. 🔷 بعضی ها شرکت اقشار مختلف مردم در تشییع امام یا مراسمات بدین شکل را برخواسته از احساس مردم یا به نوعی جوگیری می دانند؛ نظر شما در این رابطه چیست؟ شاید بسیاری بر این باور باشند که این دسته از افراد، از سر جوگیری در این مراسمات شرکت می‌کنند. در پاسخ باید گفت: قبول، اما چرا این جوگیری فقط در این مکان و زمان حاضر می‌شود؟ چرا در سایر موقعیت‌ها حضور ندارد؟ یعنی چه چیزی را گم کرده است که تحت تأثیر جریانی خاص قرار می‌گیرد و در اینجا بیشتر می‌تواند خود را حس کند؟ قبول که گاهی سرگشته است، اما چرا در اینجا بیشتر از هر جای دیگری احساس “خود” می‌کند؟ از بیرون که نظاره می‌کنید، شاید به قول شما “جوگیر” شده باشد، اما چرا وقتی خودش را در این مکان حس می‌کند، درمی‌یابد که باید در همین جا باشد؟ اگر صرفاً جوگیری بود، باید می‌رفت پی کارش. چرا می‌ایستد؟ چرا گریه می‌کند؟ به تعبیر حاج قاسم سلیمانی، چه چیزی باعث این گریه می‌شود؟ نمونه‌های فراوانی از این دست وجود دارد. با این فرض، مسئله به پایان می‌رسد؟ خیر! این افراد به ظاهر جوگیر شده و تحت تأثیر جمع قرار گرفته‌اند، اما چرا می‌ایستند؟ چرا در این حضور، خود را بیشتر حس می‌کنند؟ یعنی با این واژه نمی‌توان به مسئله خاتمه داد. 🔶 به قول بزرگان، باید دنبال کرد و دید آیا فرضی که مطرح شده را می‌توان در میدان عمل نیز اثبات کرد یا خیر. وقتی جلو می‌آیید، متوجه می‌شوید که در توهمات خود غرق نبوده‌اید، بلکه اتفاقاً عکس آن رخ داده است. تا دیروز فکر می‌کردیم که مردم در ازای سختی‌ها، انقلاب را رها می‌کنند، اما اکنون با تعجب می‌بینیم که با وجود این همه دشواری، این همه امید وجود دارد. چیز عجیبی است که هر وقت میدان، میدان حضور در اصل انقلاب است، این همه امید و شور دیده می شود؛ شما در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال خواهید دید، خانم‌هایی که از ظاهرشان پیداست اگر صبحانه هم خورده‌اند، نان و پنیر بوده است به راهپیمایی آمده اند؛ یعنی اتفاقاً همان سختی‌ها، همان فقر، همان فشارهای اقتصادی بر همان کسانی وارد شده است که پای انقلاب ایستاده‌اند. این نشان می‌دهد که قضیه فراتر از آن است که با سختی‌ها و فشارها منصرف شوند. این‌ها جهان خود را دریافته‌اند؛ جهانی که نه مدرنیست است و نه حتی سرمایه‌داری. و اینجاست که ما وقتی دقت می‌کنیم -من خودم همیشه وقتی به این صحنه‌ها می‌روم، عمداً نگاه می‌کنم که این‌ها از چه تباری هستند، تبار این آدم‌هایی که آمده‌اند چه ریشه‌هایی دارد- آدم می‌بیند که عجیب است، مردمی که در سخت‌ترین شرایط هستند، پای این انقلاب ایستاده‌اند. ادامه ی متن در سایت عصر ایرانیان : https://asre-iranian.ir/Newspaper/item/189408
💬 انتظار و امید ▫️صفحه اول روزنامه عصر ایرانیان ▫️شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ ▪️مشاهده نسخه کامل روزنامه در asre-iranian.ir@asreiranian_ir
💬 متوهم ▫️صفحه اول روزنامه عصر ایرانیان ▫️یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۳ ▪️مشاهده نسخه کامل روزنامه در asre-iranian.ir@asreiranian_ir
یادداشت تیتر یک | متوهم ✍️ محمدرضا طاهری ▪️ بیانیه‌ای که ترامپ برای احیای کارزار فشار حداکثری علیه ایران منتشر کرده است، در حقیقت بیانیه‌ای برای احیای استعمار حداکثری است. این بیانیه هم واقعیت‌هایی را بدون پرده پوشی بیان می‌کند و هم تحریف‌هایی از واقعیت را در بردارد. بیانیه ضد ایرانی ترامپ با این عبارات آغاز می‌شود که بالاترین اولویت وی تضمین امنیت ایالات متحده و مردم آمریکا است. 🔷 واقعیتی که این عبارت آشکار می‌سازد آن است که ترامپ دیگر نیازی نمی‌بیند سیاست‌های استعماری خود را تحت پوشش شعارهای حقوق بشری و گسترش آزادی و دموکراسی بیان کند. چنین شعارهایی مادامی ارزش دارند که در خدمت منافع و امنیت آمریکا باشند. و تحریفی که از واقعیت صورت می‌دهد آن است که دولت سرمایه سالار ترامپ به امنیت مردم آمریکا اهمیت می‌دهد، حال آنکه بالاترین اولویت دولت ترامپ نه تضمین امنیت عموم مردم آمریکا که تضمین امنیت تنها بخش کوچکی از جامعه آمریکاست که الیگارشی ثروت و قدرت را تشکیل می‌دهد. 🔶 یکی دیگر از مهمترین جعل‌ها و تحریف‌های این بیانیه آنجایی است که می‌گوید حکومت ایران از آغاز انقلاب با آمریکا، متحدین و شرکایش خصومت ورزیده اند و در میان کشورهای جهان پیشتاز حمایت از ترور بوده است. این در حالی است که حکومتی که از آغاز پیدایش به استعمار و تعرض و تجاوز روی آورده و بلکه اساس پیدایش و گسترش آن بر سلطه جویی و استعمار بنا شده است، حکومت آمریکا است که نخستین آن قتل عام بومیان آمریکا و غصب زمین‌های آنها بوده است. 🔷 آنچه امروز کشور آمریکا را ساخته است، زنجیره‌ای به هم پیوسته از غصب و غارت و برده داری بوده است. اینکه امروز ترامپ بحث خرید برخی مناطق را مطرح می‌کند به اندازه عمر این کشور قدمت دارد. برای مثال تامس جفرسون، سومین رئیس جمهور آمریکا که نویسنده اعلامیه استقلال نیز هست ایالات لوئیزیانا را با بیش از دو میلیون کیلومتر مربع مساحت، از استعمار فرانسه به قیمت پانزده میلیون دلار می خرد. از نظر استعمارگران اروپایی و سپس آمریکایی کسانی که در سایر مناطق جهان زندگی می‌کردند، صرفاً ساکنان آن سرزمین‌ها بودند و نه صاحبان آن. لذا تصاحب این سرزمین‌ها با زور، تجاوز، قتل عام و نسل کشی، سیاست معمول آنها بوده است. 🔶 تهدید اعمال تعرفه صد درصدی به بریکس نیز در همین چارچوب استعماری قابل تبیین است چرا که تضعیف دلار می‌تواند کارساز بودن ابزار تحریم را به شدت تضعیف کند. کارزار فشار حداکثری ترامپ نیز بیانگر یکی از دیگر از اشکال این استعمار است. البته ذکر این نکته ضروری است که سایر رؤسای جمهور آمریکا مثل اوباما نیز تفاوت ماهوی با ترامپ ندارند. اختلاف آنها در تاکتیک‌های استعماری است و نه راهبرد استعمارگری. 🔷 تاکتیک اوباما آن بود که سیاست خود را گام به گام و از طریق برجام های یک و دو و سه و.. محقق سازد، اما تاکتیک ترامپ آن است که همه خواب‌های استعماری خود درباره ایران را با یک برجام به واقعیت تبدیل کند. اینکه ترامپ می‌نویسد حکومت ایران از آغاز انقلاب با آمریکا، متحدین و شرکایش خصومت ورزیده اند تحریف این واقعیت آشکار تاریخی است که خصومت با ایران را آمریکا با مشارکت در کودتای انگلیسی آمریکایی ۲۸ مرداد آغاز کرد که به سرنگونی دولت مصدق انجامید، و این در زمانی بود که فرصت مناسبی برای تحقق دموکراسی در ایران فراهم شده بود. بعد از اشغال ایران توسط متفقین و پایان دیکتاتوری رضاخان، زمانی که شاه جوان هنوز نتوانسته بود پایه‌های دیکتاتوری خودش را مستحکم کند، مجلس قدرت گرفته بود و همین قدرت یابی و ضعف شاه بود که توانست به ملی شدن صنعت نفت بیانجامد. ادامه ی متن در سایت عصر ایرانیان : https://asre-iranian.ir/Newspaper/item/189514
📷عکس نوشت تیتر یک؛ متوهم ✍️ محمد رضا طاهری ✔️ بخش اول ✅ @asreiranian_ir
📷عکس نوشت تیتر یک؛ متوهم ✍️ محمد رضا طاهری ✔️ بخش دوم ✅ @asreiranian_ir