eitaa logo
عصر ایرانیان
721 دنبال‌کننده
204 عکس
8 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕ تاملی در الهیات مقاومت - بخش اول ✍ وحید جلیلی 🔹 در مواجهه با تحولات منطقه، ذکری اگر باید گفت؛ «سبحان الله»، است. ۱۴ ماه پس از ۷ اکتبر؛ ظلم‌ها و مصیبت‌ها و جنایت‌ها البته به عین‌الله است و در مرئی و منظرِ ملکوت. همان‌طور که مومنان «متی نصرالله» می‌گویند و گاه گلایه یا تعجب می‌کنند که: «عجب صبری خدا دارد!» و چه بسا در دل می‌پرسند: «پس کی نصرت خدا می‌رسد؟»؛ ملکوت هم با تعجب بیشتر و گلایه شدیدتر می‌پرسد: «مالکم لا تقاتلون»؟ «مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انْفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ ۚ أَرَضِيتُمْ بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَةِ ۚ فَمَا مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ» * دو پرسش یکی از زمین به آسمان می‌رود و دیگری از آسمان به زمین نازل می‌شود. تقاطع این دو پرسش جایی است که «دین » معنا می‌یابد. دین صرفاً عهده‌دار تبیین کارهایی که خداوند به قدرت خود می‌کند، نیست بلکه شاید مهم‌تر از آن، دین عهده‌دار تبیین کارهایی است که خدا به حکمت و سنت خود، نمی‌کند! 🔹 «سبحان الله» خدا را از دو چیز مبرا می‌کند: ضعف و ظلم. خدا ناتوان نیست از اینکه ظالمان را ناکام بگذارد و مانع نشدنش از ظالمان را نشانِ قدرتِ طواغیت در برابر خدا و عجز عرش نباید دانست و این از بدیهیات و اوّلیات توحید است. اما از دیگر سو خداوند - برخلاف انسان‌ها - در این مظالم شریک نیست و مانع نشدنِ تکوینی‌اش از جنایاتِ ظالمان، نشان رضایت او به ظلم یا تاوان نداشتن ستم برای ستمکاران نیست. «سبحان الله» یعنی مشارکت در ظلم و رضا دادن به ستم را از خدا نفی باید کرد و مقصر را نه در آسمان، که در زمین باید جست. «سبحان الله»؛ نافی ادعای مارکسیست‌هاست که گفتند: دین؛ پذیرندگان جور را مأجور؛ و تاوانِ ستم در این جهان را معلق و موکول به جهان دیگر می‌کند. چگونه می‌توان چنین روایتی از دین را پذیرفت در حالی که کتاب خدا پر است از: «و قاتلوا ائمه الکفر» و «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى‌ الْقِتالِ‌» و «وَ قاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ‌ يُقاتِلُونَكُمْ‌» و «الا تُقاتِلُونَ‌ قَوْماً نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ» و «وَ قاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ» و... . * البته مؤمنان مأمور به دعا هستند و مؤمنی که دعا نکند در دینش شک باید کرد و صد البته همان مؤمنان؛ مأمور به جهاد و قتال هم هستند و مؤمنی که فریضه بودن جهاد را - در عمل - انکار کند، متدین واقعی نیست و در ایمانش تردید باید کرد. دعا آمده‌ست که مومنان را در انجام ماموریت‌هایشان قوی‌تر کند نه آنکه جایگزین جهاد و قتال و تعاون و تواصی و امر به معروف و نهی از منکر و قیام باالقسط و قوامیتِ لله شود. دعا نیامده است که دین را از دل جامعه و میدان و اقتصاد و سیاست و دفاع و... جمع کند و به کنج خلوت، راضی سازد. از بالاترین دعاهای اولیای خدا «اللهم تقبل منا هذا القربان» است. کار دعا صرفاً نازل کردن آسمان به زمین نیست که بالا بردن زمین تا آسمان هم هست. آن‌ها که بضاعتی و توشه‌ای برای دعای «تقبل منا» ندارند؛ نمی‌توانند دائماً «اَنزِل علینا مائده من السماء» بخوانند. اتوبانِ عرش و فرش؛ مُلک و ملکوت دو طرفه است و آن‌ها که یک سوی این اتوبان را با نگاه ناقص خود به دین و دعا، مسدود کرده‌اند، نمی‌توانند متوقع فعال بودن طرف دیگر باشند. اگر ما از پیشروی نکردن قوای ملکوت تعجب می‌کنیم، در عرش هم شگفتی از عقب‌نشینی‌های غیر تاکتیکی ما موضوع بحث است و درباره آن هشدارهای خطیر و اکید داده می‌شود: «وَمَنْ يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ» ادامه در بخش دوم ✅ @asreiranian_ir
⭕ تاملی در الهیات مقاومت - بخش دوم ✍ وحید جلیلی 🔹 خدا برای آزادی فلسطین باید چه امکاناتی به مسلمانان می‌داده که دریغ کرده است؟ نزدیک به ۲ میلیارد جمعیت و بیش از ۵۰ کشور اسلامی. اختصاص عمده منابع انرژی جهان از نفت و گاز و بسیاری معادن به کشورهای اسلامی. قرار گرفتن مهم‌ترین تنگه‌های سوق‌الجیشی جهان از تنگه هرمز تا باب المندب تا داردانل تا کانال سوئز تا جبل الطارق و... در اختیار مسلمانان حمایت افکار عمومی و عواطف بشریت در سرتاسر جهان از مظلومان غزه انگلستان جزیره‌ای است با وسعت ۱۳۰ هزار کیلومتر مربع در نزدیکی قطب شمال. تقریباً به اندازه استان یزد و کوچکتر از استان کرمان. با مساحت کمتر از یک‌چهارم افغانستان، سومالی، ماداگاسکار و بوتسوانا. کمتر از نصف گابن و بورکینافاسو. یک‌چهاردهم اندونزی و یک‌دوازدهم ایران. بدون هیچ کدام از امتیازات ارضی و مرزی و مادی و معدنی و سوق‌الجیشی پیش گفته. هرچه در تاریخ و جغرافیای جهان معاصر بیشتر غور کنیم عمق «سبحان الله»‌های‌مان ژرف‌تر خواهد شد. حالا که به مرحله پاسخگویی و تعیین سهم تقصیرها در تداوم جنایات رژیم صهیونی رسیده‌ایم منصفانه و صادقانه ببینیم ملکوت باید پاسخگوی ما باشد یا ما پاسخگوی او؟ بیش از ۴۰ هزار مسلمان در غزه قتل عام شوند و در بسیاری از کشورهای اسلامی حتی یک گوجه فرنگی گندیده به دیوار سفارت رژیم صهیونی و پشتیبانان غربی‌اش اصابت نکند؟! مسلمانان اتفاقاً اگر می‌خواهند نجات پیدا کنند نه تنها نباید تسبیح‌هایشان را کنار بگذارند و اسلحه به دست بگیرند، بلکه باید در کنار سلاح‌ها و ابزارها و امکانات و امتیازات و فرصت‌ها و ظرفیت‌های لاتعد و لا تحصی‌یشان تسبیح بگویند. شاید هیچ ذکری به اندازه «سبحان الله»؛ مسلمانان را به مسیر هدایت و صراط مستقیم رهنمون نکند. ذکری که ضعف و ظلم را از ملکوت سلب و به ایمان‌های ناقص و امکانات کاملِ امت الصاق می‌کند. ✅ @asreiranian_ir
⭕باید با خودمان رو راست باشیم! ✍️رضا صالحی 🔹دمشق در یک هفته سقوط کرد؛ مطلبی که شاید پیش از آن هیچ کسی باور نمی کرد حتی نیروهای نظامی خودمان. زمانی که تحریرالشام شهر ها را یکی پس از دیگری تصاحب می کرد نیروهای ارتش سوریه مقاومتی نداشتند و عملا سرعت پیشروی تحریرالشام به سرعت حرکت ادوات نظامی شان بستگی داشت. 🔹امروز اگر چه بسیار دیر است اما موعد نگاه و عبرت گیری از آنچه رخ داده است می باشد. بله بشار نتوانسته بود بر معضلات اقتصادی کشورش فائق بیایید. بله بشار اسد عملا بازی را باخت و شکست خورد بدون آنکه بخواهد ذره ای بجنگد. بله بشار اسد تغییراتی داشت و نگرانی هایی در رفتارش مشخص شده بود که حضرت آقا هم در خرداد ماه امسال هشدار آن را داده بودند اما آیا همه ماجرا همین بود؟ 🔸آیا واقعا آن گونه که برخی تحلیل گران داخلی ادعا دارند ایران هشدار تروریست های تحریرالشام را پیش از آغاز جنگ لبنان به سوریه داده بود؟ اگر آری، آیا واقعا سطح هشدار این بود که یک هفته ای می توانند بیاییند و دمشق را تصاحب کنند؟ آیا واقعا راهبرد ایران آن بوده که بشیند و پایین رفتن دولت سوریه را مشاهده کند یا نهایتا مجبور به چنین واکنشی،‌چه درست و چه غلط شده است؟ آيا واقعا در بحبوحه جنگ داعش اگر ما نبودیم بشار رفتاری بسیار متفاوت داشت؟ 🔹از این سوالات که بگذریم حقیقت آن است ما درگیر جنگ هستیم؛‌نه یک خط پایین و نه یک خط بالا! جنگ؛ جنگ است، شرایط جنگی می طلبد، هوشیاری جنگی می طلبد و صداقت با مردمان خویش! جنگ پیروزی و شکست را با هم و توامان دارد که عدم توجه به این مساله همواره در نبرد ها نه تنها یاری رسان نبوده بلکه مایه شکست شده است. 🔸باید با خودمان رو راست باشیم! ما بشار را رها نکردیم چون رویکردش ممکن بود یا داشت تغییر می کرد ؛ چرا که سوریه با بشار با همه تفاوت و اتفاقات برای محور مقاومت بهتر از سوریه تحریر الشام بود، چرا که سوریه یکی از محور های حیاتی مقاومت بود. بلکه ما بشار را رها کردیم چرا که غافلیگر شدیم، چرا که ضعف اطلاعاتی و عملیاتی در سوریه ایجاد شد و چرا که هنگامی که طرف مقابل با سینه ای ستبر می ایستاد و با یاران ما در منطقه می جنگید؛ و فرماندهان مقاومت از هنیه تا سید حسن و از سید حسن تا سنوار را شهید می کرد عده ای در داخل سخن از «تله تنش» و «تله جنگ» می کردند. 🔹گرچه ادعا شده که ایران در لحظات آخر با بشار درباره ورود صحبت هایی کرده بود و شروط گذاشته بود اما حتی اگر این ادعا واقعیت داشته باشد باز دیگر هنگام بوده و چیزی از غافلگیری ما و شیوه قبلی را توجیه نمی کند 🔸خیال خام برخی در داخل موجب شد تا دشمن تله واقعی را در برای آن ها در دیپلماسی تعبیه کند به عنوان مثال در حالی که بیست و چهار ساعت از نشست آستانه نگذشته بود دمشق سقوط کرد. هنوز مشخص نیست سوریه بعد از سقوط دمشق و تقریبا ورود به دوران پسا بشاری چه واکنشی نسبت به لبنان و فلسطین خواهد داشت؟ 🔹توان یاری ما و قدرت نظامی نیروهای مقاومت در این سرزمین ها چه تغیراتی خواهد کرد؟ به خلاف برخی تحلیل های روی اجبار وقتی دولت مستقر و دشمن تحریر الشام یار شفیق شما بوده و همچنین دست های رژيم صهیونیستی در این ماجرا به وضوح مشخص است چندان هم نمی توان به ادامه ارتباط با سوریه حتی به اندازه طالبان امیدوار بود چرا که طالبان مزدوران یک کشور دیگر نبودند در حالی تحریر الشام مزدور چند کشور و رژيم خارجی همزمان اند. 🔸هنوز ۲۴ ساعت از تسلط تروریست های تحریرالشام نگذشته که خبرهایی از بی حرمتی به سفارت ایران یا حرم حضرت زینب به گوش می رسد که البته میزان صحت و یا سرخود بودن یا نبودن آن ها هنوز مشخص نیست اما نمایانگر روحیه ضد ایرانی در بخشی از این بدنه است و... خلاصه نمی توان امیدوار بود مگر آنکه معجزه ای رخ دهد یا به تعبیر دقیق تر معجزه ای رخ دهیم! آنچه مشخص است آن است که با یک غافلیگری کامل مواجه شدیم که هم ضعف تصمیم گیری ما و هم ضعف دیپلماسی و هم ضعف نظامی ما در آن مشخص است( البته اگر به جای پذیرش آن نخواهیم به کسی که آن را بیان می کند ناسزا بار کنیم!) 🔹البته این غافلگیری خود معلول عقب نشینی های غیر تاکتیکی ما بود که همانطور که حضرت آقا فرمودند دچار عقوبت آن هم شدیم. به هر حال هر چه بود خیلی زودتر از بدتر ین شرایطی که در خیال مان بود دمشق سقوط کرد و امروز با آنکه گره سختی در کارمان افتاده با اتکا به مقاومت در منطقه که هنوز هم یک جبهه قدرتمند و گسترده است و البته با پذیرش این مطلب که اولا ایراد داشته ایم دوما شرایط مان تماما جنگی است و سوما در جنگ در تله های گوناگون تصمیم گیری داخلی و خارجی مانند «تله دیپلماسی» نیفتیم می توان مانند همیشه ورق را به نفع مقاومت برگرداند. ✅ @asreiranian_ir
✍️بریده هایی از یادداشت وحید جلیلی https://asre-iranian.ir/Newspaper/item/186411 ✅ @asreiranian_ir
💬 علیه فراموشی ▫️صفحه اول روزنامه عصر ایرانیان ▫️ سه شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۳ ▪️مشاهده نسخه کامل روزنامه در asre-iranian.ir@asreiranian_ir
📷عکس نوشت تیتر یک؛ علیه فراموشی سخنان دکتر سعید جلیلی در جمع دانشجویان در بوشهر... ✅ @asreiranian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ویدئو نوشت تیتر یک؛ علیه فراموشی ▫️سخنان دکتر سعید جلیلی در جمع دانشجویان دانشگاه بوشهر ✅ @asreiranian_ir
💬 شهدای مدافع حرم در حقیقت با رژیم صهیونیستی مبارزه می کردند ▫️صفحه اول روزنامه عصر ایرانیان ▫️ چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۳ ▪️مشاهده نسخه کامل روزنامه در asre-iranian.ir@asreiranian_ir
⭕استبداد رای یا گوش شنوا؟ ✍️سرمقاله | مسعود براتی 🔸سخنگوی محترم دولت در سخنانی عجیب و همراه با کنایه درباره دولت سایه، بیان کرده است که نیازی به وجود چنین چیزی نیست و به دلیل آنکه دولت شنوای انتقادها هست!!! نیازی به فعالیت دولت سایه نیست و با کنایه از لزوم حضور در روشنایی صحبت کردند. درباره این سخنان سطحی چند نکته به نظر می‌رسد که خانم سخنگو مناسب است مورد توجه قرار دهد: اول اینکه به نظر می‌رسد ایشان با مفهوم و کارکرد دولت سایه آشنایی حتی کم هم ندارد و لذا تصورش این است که دولت سایه کارکردی پنهانی داشته و حال که به ادعای ایشان (که محل تردید جدی است و در ادامه مثال‌هایی بیان می‌شود) دولت شنوای انتقادات هست نیاز به این کارکرد نیست. 🔹در صورتی که اگر ایشان کمی با واقعیت روبرو شود و اقدامات دولت سایه را دنبال کند، متوجه می‌شود که دولت سایه فعالیتی کاملاً شفاف و آشکار داشته و تمام آنچه که در بررسی‌های کارشناسی به دست می‌آورد را با دولتمردان و از آن مهمتر با افکار عمومی از طریق رسانه‌ها طرح کرده و چیزی پنهانی وجود ندارد که نیاز به شفاف کردن داشته باشد. بیش از ۱۱ سال است که این کار در قالب دولت سایه استمرار داشته و چه در دولت‌هایی که از نظر سیاسی همراه نبودند و چه در دولت شهید رئیسی که با این ایده همراه بود، این فعالیت ادامه داشته و لذا تصور سخنگوی محترم دولت یک تصور غیر واقعی و احتمالاً برخاسته از فضاسازی‌های رسانه‌ایست که البته خود جریان رسانه‌ای طرفدار دولت آن را علیه دولت سایه ایجاد کرده است. 🔸نکته دوم به نظر می‌رسد سخنگوی محترم دولت از بیان این حرف به دنبال «ساکت» کردن صداهای منتقد است و نوعی «استبداد رای» در این حرف پنهان است. در چند ماه گذشته ما شاهد بودیم که جریان رسانه‌ای طرفدار دولت یک حمله بسیار بزرگ در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی علیه دکتر سعید جلیلی و دولت سایه انجام داده و این حملات برای ایجاد هزینه از طریق دولت سایه هراسی و با هدف توقف فعالیت دولت سایه است. 🔹البته موفق نشدند اما این حرکت حکایت می‌کند که آیا واقعاً دولت آماده شنیدن انتقادها هست؟! و گوش شنوایی دارد یا خیر؟ نکته سوم سخنگوی محترم دولت اگر کمی تحولات مربوط به دولت سایه را دنبال بکند متوجه می‌شود که در این چند ماهه چندین موضوع مهم از سوی دولت سایه و جناب آقای جلیلی مطرح شده که متاسفانه در دولت هیچ شنونده‌ای برای آن پیدا نشده است. برای نمونه موضوع مهم توجه به رشد ۸ درصدی در لایحه بودجه ۱۴۰۴ که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است بارها مطرح شده است. متاسفانه دولت در لایحه خلاف قانون برنامه هفتم که رشد ۸ درصدی را تاکید کرده است، در لایحه بودجه نهایت رشد سه و نیم درصدی را در نظر گرفته است. این موضوع بارها از سوی جریان دولت سایه و شخص آقای دکتر سعید جلیلی مطرح شده اما هیچک از دولتمردان شنوای این انتقاد و این تذکری که قانونیست و مبتنی بر قانون برنامه هفتم است نبودند. 🔸 مثال دیگر بحث طرح موضوع توافق جدید که از سوی دولت رئیس جمهور محترم و از ابتدای دولت مطرح شده است. جالب است که دولت بدون توجه به انتقادها در همین مسیر گفتگوهایی را با اروپایی‌ها صورت داده است، در حالیکه این یک تجربه شکست خورده بوده که در چند سال گذشته تجربه شده است. نقد به غلط بودن این کار به درستی وارد است و این سوال مهم مطرح است که چرا دولت وقت و زمان و توجهات مردم را به یک موضوع و یک تجربه شکست خورده معطوف می‌کند؟ و با این ادعا هزینه‌های جدیدی بر کشور تحمیل می‌کند. پس اگر سخنگوی محترم دولت واقعاً گوش شنوایی در دولت می‌بیند مناسب است که این موارد را دنبال کرده و نتیجه را به افکار عمومی اعلام کند. ✅ @asreiranian_ir
💬 مقاومت گسترده تر ، ایران مقتدرتر ▫️صفحه اول روزنامه عصر ایرانیان ▫️ پنج شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۳ ▪️مشاهده نسخه کامل روزنامه در asre-iranian.ir@asreiranian_ir
💬 تردید در نرم افزار مقاومت،‌مقدمه پیشروی سخت افزاری دشمن ▫️صفحه اول روزنامه عصر ایرانیان ▫️ شنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۳ ▪️مشاهده نسخه کامل روزنامه در asre-iranian.ir@asreiranian_ir
⭕دوچرخه شوم ✍️محمدرضا طاهری 🔹در خبرها آمده بود که فقرا دیگر نمی توانند هزینه ترمیم دندان را بپردازند و چاره ای جز کشیدن دندان ندارند. باور کنید دندانی که از روی فقر کشیده می شود خیلی درد دارد. آنقدر که هیچ داروی بی حسی روی آن اثر نمی کند. درد فقر از آن دردهایی است که درمان آن فقط عدالت است و اگر عدالت نباشد، این درد به ارث می رسد نسل به نسل. 🔸همانگونه که ثروت دست به دست می شود در میان اغنیا. و خداوند به عدالت فرمان داد تا به این هر دو چرخه شوم پایان دهد. درباره گردش ثروت و قدرت و سایر خیرهای اجتماعی در میان اغنیا سخن بسیار گفته شده است. اما به چرخه فقر و محرومیت در میان فقرا کمتر پرداخته شده است. 🔹دندانی که به سبب فقر کشیده می شود، تنها بخش کوچکی از ماجرا است و اگر به فرض محال دولتمردی این خبر را قابل اعتنا بداند و باز به فرض محال تر ترمیم دندان را برای فقرا به هر نحوی رایگان کند، مشکل همچنان باقی است. پوسیدگی دندان، تنها یکی از صدها نمود تبدیل پذیری فقر است. 🔸برایان بری در کتاب اهمیت عدالت اجتماعی نشان داده است که در نبود مناسبات عادلانه، پیشاپیش چشم انداز آینده کودکان تعیین شده است؛ کودکی که در یک خانواده فقیر به دنیا آمده است، تا پایان عمر خود گرفتار محرومیت های متعدد اجتماعی خواهد بود. 🔹سلامت، رفاه و تغذیه مناسب والدین از زمان انعقاد نطفه تا زمان بارداری و تولد و شیردهی و رشد، نقشی مهم در سلامت فرزند ایفا می کند. پژوهش ها نشان داده است که آلودگی آب و هوا که در مناطق محروم تر شهری بیشتر است، به کوچک تر شدن مغز منتهی می شود. 🔸لذا فقر بر توانائی های ذهنی فرد نیز تاثیر گذار است که به نوبه خود به محرومیتهایی دیگر بویژه در فرصت های شغلی منتهی می شود. حتی دایره واژگانی که کودک در خانواده های متوسط به بالا در معرض آن هستند، عموما بیشتر و غنی تر از دایره واژگانی است که فرزندان در طبقات محروم اجتماعی در معرض آن قرار می گیرند و این امر نیز در میزان موفقیت در مصاحبه های شغلی تاثیرگذار است. 🔹تبدیل پذیری فقر چهره های ترسناک تری هم دارد، از جمله تبدیل فقر به مرگ و معلولیت. جدای از نقش فقر در بنیه ضعیف فرد و ناتوانی در درمان، اگر آمار مرگ ها و معلولیت های ناشی از تصادفات مورد بررسی قرار گیرد، روشن می شود که سهم دهک های بالائی بسیار ناچیز است. میزان مرگ و معلولیت به سبب تصادف با خودروهای ایمن تر خارجی به مراتب کمتر از مرگ و معلولیت با خودروهای ارزان تر داخلی است که عموما متعلق به اقشار محروم تر جامعه است، امری که مورد تایید پلیس راهور نیز هست. 🔸 از این رو به کسانی که سنگ خانواده را به سینه می زنند و قانون حیرت انگیز حجاب را می نویسند، توصیه می شود قانونی نیز درباره مرگ و معلولیت ناشی از ایمنی پایین خودروهای داخلی نیز بنویسند که سالانه موجب فروپاشی دهها هزار خانواده می شود. 🔹داستان فقر و آموزش نیز بر همگان اشکار است. مدارس خصوصی و کلاس های خصوصی و بطور کلی پولی شدن آموزش در ایران یکی دیگر از چهره های این دو چرخه شوم است. در ایران امروز ثروت به آموزش بهتر، رفاه بهتر، سلامت بهتر، منصب بهتر و شان اجتماعی بالاتر تبدیل می شود. 🔸دولت اسلامی اگر به بقای خود می اندیشد باید به این دو چرخه شوم پایان دهد. گردش ثروت در میان اغنیا که دست به دست شدن همه خیرهای اجتماعی میان آنهاست و چرخه فقر میان مستضعفین که تبدیل پذیری فقر به انواع و اشکال مختلف محرومیت های اجتماعی است. ✅ @asreiranian_ir
📷عکس نوشت تیتر یک؛ تردید در نرم افزار مقاومت، مقدمه پیش روی سخت افزاری دشمن سخنان دکتر سعید جلیلی در نشست ایران آینده و تشکل پیشرفت ✅ @asreiranian_ir