eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
465 عکس
171 ویدیو
15 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin @charkhtabyan ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
حجت الاسلام اسلامی تنها فایل صوتی_1.mp3
6.45M
| ♦️موضوع: انسان معطوف به تصویر و حجاب 🎙 ⏳ ۱۰ دقیقه 📌 گزیده: ✓ با دو انسان روبروییم: • انسان مدرن: انسان معطوف به تصویر که میل به تکشف و بی حجابی دارد. • انسان دینی: انسان معطوف به کلمه، تکلم یعنی تحجر ✓ انسان امروزه نه تنها می‌خواهد همه چیز را ببیند بلکه می‌خواهد همه چیز را نشان دهد. ✓ روند تصویری شدن انسان عبارة اخری اخلاق ارتباطی پروتستانی است. ✓ انسان معطوف یه تصویر، از جهت ناظر بودن: تماشاگر است، ادراکش مبتنی بر تصویر است، در نظر او هیچ چیزی وجود ندارد جز صوَر، یا بالصوَر یا مع الصوَر 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|
13.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 📌 تحلیل و بررسی دو مساله با دو رویکرد: ۱. جایگاه اصالت بدن‌مندی در اعتراضات و اغتشاشات اخیر کجاست؟ و اساسا اصالت بدن و روح چه جایگاهی دارند؟ ۲. تمدن و تاب‌آوری چه رابطه‌ای با یکدیگر دارند؟ بدن و روح در این تاب‌آوری چه نقشی ایفا می‌کنند؟ 🔻 با حضور: دکتر آرش حیدری دکتری جامعه شناسی فرهنگ از دانشگاه علامه طباطبایی دکتر احمد اولیایی دکتری مطالعات فرهنگ و ارتباطات 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|
4_5958567533157027354.mp3
8.07M
| ♦️ موضوع: برگ برنده ما 🎙 آیت الله ⏳ ۶ دقیقه 📌 گزیده: 🔹حجاب، یکی از لبه‌های جنگ تمدنی با غرب است. 🔸 حجاب، پایه و آغاز است که اگر آن را برداریم ساختارها و مفاهیم اجتماعی گسترده‌ای را از بین برده‌ایم. 🔹 باید نشان دهیم که برداشتن حجاب چه عواقب سویی را به دنبال دارد و جامعه را تا به کجا می‌کشاند. 🔸 حجاب برگ برنده ما در قبال دنیای غرب است ولی متاسفانه تبدیل به برگ بازنده‌اش کرده‌ایم، یعنی تحلیل و تبیین از آن نداریم. در حالی که حجاب تعارض تمدنی ما با دنیای غرب است. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
🎥 ۸ فیلم دهه نودی با محوریت قهرمانِ زن 🔸حتما بارها و بارها فیلم‌ها و ملودرام‌هایی درباره زنان را مشاهده کرده‌اید اما در معدود آثاری زنان به عنوان قهرمان با قدرت در فیلم‌ها حضور دارند. شخصیتی که در برابر مشکلات، سر خم نمی‌کند. بلکه سعی می‌کند بحران و مشکلات را سامان دهد. 🔹 ناخودآگاهِ جمعیِ ما از حافظه مشترک جهانی و تصاویری تشکیل شده که به ‌اصطلاح «کهن‌الگو» نامیده می‌شوند. «ویلیام ایندیک» در فصلی از کتاب «روانشناسی برای فیلم‌نامه‌نویسان» طیف‌های گوناگونِ ظهور و بروز شخصیت در نمایش را واکاوی کرده است. او معتقد است کهن‌الگوها «مفاهیمی بنیادی»‌ و «تصاویر اولیه»‌ و صورت‌های مهم ناخودآگاهند که همه انسان‌ها قادرند با آنها ارتباط برقرار کنند. برای مثال، کهن‌الگوی مادر در فیلم‌ها و داستان‌ها، به نام‌ها و شکل‌های گوناگونی وجود دارد اما مفهومی بنیادی در پسِ ذهن همه این بازنمایی‌ها یکسان است که می‌توان آن را «کهن‌الگوی مادر»‌ نامید. 🔸 البته نمی‌شود گفت شخصیت قهرمان زن همه این فیلم‌ها براساس یک کهن‌الگو وجود دارد. گاهی شخصیت زن براساس کهن‌الگوی «الهه به‌مثابه مادر»، گاهی براساس کهن‌الگوی «شیرزن» و گاهی نیز براساس اسطوره دِمِتر (مادر پرورش‌دهنده) است. 🔹اما قهرمان زن در فرهنگ ایرانی ما مولفه‌های خاص ایرانی اسلامی خودش را دارد که باید هنگام تولید اثر هنری درباره او، به آن مولفه‌ها توجه کرد. مثلا زن ایرانی در متن هر صحنه اجتماعی که باشد، وقار و حجب و حیا را فراموش نمی‌کند. 🔸در این فرسته به فیلم‌هایی توجه کرده‌ایم که در آن‌ها، زنان نقش پررنگی ایفا کرده‌اند. زنانی که در عمده این فیلم‌ها نقش مادرانه را ایفا می‌کنند و فداکارند و هرکدام به نوعی و تا حدی به آن الگوی زن قهرمان ایرانی نزدیک می‌شوند. شما چه فیلم‌های دیگری با محوریت زنان می‌شناسید؟ 📚 | منبع: @baftar_resane 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|
🎥 فیلم‌ها: ♦️ هناس / حسین دارابی روایتی واقعی از تلاش‌های عاشقانه همسر یک دانشمند هسته‌ای است برای به آرامش رساندن زندگی در تلاطم خاص شغل همسرش ♦️ ویلایی‌ها / منیر قیدی ما در این فیلم با «روح جمعی زنانه» روبرو هستیم حتی سکوت آنها هم در برابر مشکلات و خطرها قهری و از سر ضعف و باخبر نبودن آنها نیست؛ بلکه انتخاب صبر است مانند وقتی که همه منتظر خبری از همسران‌شان بودند. ♦️ دسته دختران / منیر قیدی منیر قیدی که در ویلایی ها به زنان پشت خط مقدم پرداخته بود، این بار زنانی را به تصویر کشیده است که رو در رو با دشمن و در وسط جنگند. ♦️ اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند / نرگس آبیار لیلا (گلاره عباسی) از طرفی باردار است و از طرفی نباید در جامعه حضور داشته باشد و کارها را سامان دهد و همین نقطه ای است که چالش هایی را به همراه دارد. ♦️ شیار ۱۴۳ / نرگس آبیار قهرمان زن این فیلم مادر شهیدی است که منتظر بازگشت پسرش است. «شهید دادن» یک هنر اوست و «در انتظار پیکر فرزندش سوختن و ساختن» هنر دیگرش ♦️ دهلیز / بهروز شعیبی شیوا (هانیه توسلی) زنی است که در غیاب همسرش (رضا عطاران) که به دلیل نزاعی باعث قتل غیرعمد شده است، باید به تنهایی زندگی را جمع و جور کند و نگذارد ازهم بپاشد. ♦️دلبری / سیدجلال دهقانی اشکذری قهرمان این فیلم همسر جانباز قطع نخاعی است قهرمانی در دل زندگی که فداکارانه جوانی‌اش را به پای قهرمان جنگ گذاشته است. ♦️روزهای زندگی / پرویز شیخ‌طادی قهرمان زن در این فیلم، پرستاری است که یک تنه در میان مردان میدان جنگ حضور دارد و در تلاش برای نجات جان مردان محروح ایرانی است. 📚 | منبع: @baftar_resane ≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈ 📍عصر زنان را با همین نشانی در اینستاگرام، روبیکا تلگرام و ایتا دنبال کنید... @asrezanan_ir
عصر زنان
| ✍️ | الهه سادات شفیعی 💢 از بازیگری تا نمایندگی ❗️ «جمهوری اسلامی ایران فقط دشمن مردم ایران نیست، و این حکومتِ گروگان‌گیر معترضان را با گلوله جنگی به قتل می‌رساند. شمار کشته‌شدگان اعتراضات ضد حکومتی در ایران بیش از آمار اعلام شده است، و جمهوری اسلامی به وسیله‌ی روش‌های متفاوت، از جمله با ضربات باتوم و شلیک به سر معترض‌ها آن‌ها را کشته است. جمهوری اسلامی ایران یک حکومت توتالیتر است و این نظام شهروندان خود را شکنجه می‌کند. انتخاب در کشور ایران نمایش است و جمهوری اسلامی ایران اصلاح‌پذیر نیست. علی‌رغم سرکوب‌های وحشیانه و قطع اینترنت، معترضان در آنچه که به اولین انقلاب تحت رهبری زنان در زمان ما تبدیل شده است، عقب نشینی نکرده‌اند. این اعتراضات به چیزی فراتر از اعتراض به حجاب اجباری تبدیل شده که خود نمادی از ستم سازمان‌یافته علیه زنان ایران بوده است. گذار به دموکراسی در ایران می‌تواند عاملی کلیدی به صلح در خاورمیانه باشد. وقت آن است که از کمک به جمهوری اسلامی خودداری کنیم.» (منبع: سایت فارسی زبان ایندیپندنت) ⭕️ چهارشنبه ۱۱ آبان ماه نشست غیررسمی شورای امنیت موسوم به «آریا فرمولا» در نیویورک برگزار شد. نشستی که در آن چند نفر هم دعوت شده بودند و به ایراد سخنرانی پرداختند. 🔸 «نازنین بنیادی» بازیگر ایرانی - بریتانیایی مدافع حقوق بشر و شیرین عبادی(حقوقدان) از جمله کسانی بودند که از سوی آمریکا به این نشست دعوت شدند.  🔹 در اول خرداد ۱۳۵۹ در تهران متولد شد و در بیست روزگی به همراه خانواده‌اش که پناهندگی سیاسی گرفته بودند، عازم انگلستان می‌شود. او تا ۱۹ سالگی در انگلستان زندگی می‌کند و بعد از آن برای ادامه‌ی تحصیل به آمریکا می‌رود و در ۲۶ سالگی بعد از اتام تحصیلات در رشته‌ی "زیست شناسی" وارد حرفه‌ی بازیگری می‌شود. 🔸 در این بین آشنایی او با تام کروز از طریق کلیسای ساینتولوژی(مانند آموزه‌های کابالا افکار خاصی را وارد دین مسیحیت کرده‌اند و برخی آن را مذهب جدیدی در مسیحیت می‌دانند) که مادرش از فعالین آن بود سبب ورود بیش از پیش او به سینمای آمریکا و هالیوود می‌شود. 🔹 در سال‌های اخیر نیز اقداماتی در راستای افزایش تحریم‌ها علیه ایران به اسم فعالیت‌های حقوق بشرمدارانه داشته است و امروز علنا با اظهار نظراتش در پی تحریم بیشتر ایران و اخراج ایران از سازمان حقوق بشر و ایجاد فضای خصمانه علیه‌ جمهوری اسلامی به اسم کمک به مردم ایران است! 🔸 با نگاهی گذرا به بیوگرافی نازنین بنیادی می‌توان دریافت که او هیچ تجربه‌ی زیسته‌ای از زندگی در ایران ندارد و صرف اینکه در ایران به دنیا آمده و می‌تواند فارسی صحبت کند به خودش حق می‌دهد در مورد شرایط و وضعیت مردم ایران اظهار نظر کند! 🔹 او نیز مانند مسیح علینژاد، مهدیه گلرو، مجریان منو تو،  و بی‌بی سی فارسی و... دریافته است که آمریکا بودجه‌ی هنگفتی برای تخریب ایران توسط فارسی زبانان درنظر گرفته است و نمی‌خواهد از سفره‌ای که پهن شده بی‌بهره بماند، حتی اگر تا دیروز نهایت هنرش رقاصه‌گری برای خوانندگان مبتذلی همچون افشین بوده باشد! 🔸 اگر حمایت از حقوق بشر، تحریک به تحریم دارو و کشته شدن کودکان ای‌بی و سرطانی‌ست، مرگ بر این حقوق بی‌بشر! 🔹 با شعار به جنگ افروزی و تحمیل فشار بر مردم ایران دامن می‌زنند و آن را احیای حقوق بشر می‌خوانند! ‼️ این‌ها در حالی است که بازیگران هالیوود با پروتکول‌های بسیار سخت‌گیرانه حق ندارند وارد مباحث سیاسی آمریکا شوند و در صورت اظهار نظرسیاسی علیه سیاست‌های آمریکا با مجازات و جریمه‌های سنگین مواجه می‌شوند! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|
فایل صوتی حجت الاسلام بابایی_1.mp3
7.86M
| ♦️ موضوع: استخفاف؛ راهی برای عرفی شدن و سکولاریسم ⏳ ۱۳ دقیقه 📌 گزیده: 🔹 صحبت از سکولاریسم نه فقط جدایی دین از سیاست که جدایی دین از ساحت زندگی است. 🔸 سکولاریسم حداقلی در یک فرایند روان‌شناختی، لاجرم به سکولاریسم حداکثری منتهی خواهد شد. 🔹 استخفاف یک واژه قرآنی است و نکاتی در بر دارد: ✓ ولا یستَخِفنّ: • مقاومت در برابر استخفاف، راهی است برای تحقق وعده الهی. • مقاومت در برابر استخفاف، در برابر انکار آیه است. ✓ فاستخفّ قبول استخفاف یا منتهی به انکار آیات توحیدی می‌شود یا به اطاعت فرعونیان منجر میشود 🔸 استخفاف حجاب لزوما از غیر صورت نمی‌گیرد بلکه قبول این استخفاف از جانب خودی‌ها صورت می‌گیرد. 🔹 استخفاف درصورتی رخ می‌دهد که اراده‌ای بر پذیرش آن وجود داشته باشد. 🔸 مقاومت برابر استخفاف یا مکانیکی است یا پویا؛ ما در برابر سوال از چرایی حجاب فقط یک جواب را تکرار میکنیم و پویایی نداریم. عملا قبول خفت انجام شده و راه برای تخفیف حجاب هموار شده. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|
...اگر زن بتواند یک اتصالی با خدا برقرار کند، خداوند با همان بُعد لطیف به آن زن توجه میکند، حالا فرض کن اگر در سبزوار ما در یک شب ده هزار دختر جوان شب داشته باشند، سوز و گداز با خدا داشته باشند، اینها با همان اسم یا لطیف اتصال پیدا میکنند، وقتی که خداوند با ده هزار انسان با آن بُعد لطیف بودن اتصال برقرار بکند، شهر لطیف میشود، حالا تو بگو چرا اخلاق جامعه بد است؟ چرا مردم بداخلاق هستند؟ چرا قتل زیاد است؟ چرا بچه ها روبروی پدر و مادرشان می ایستند؟ چرا خلق و خوی مردم خشن است؟ اگر به یک جامعه شناس بگویی، میگوید مشکلات اقتصادی زیاد است... از من بپرسی میگویم زنان جامعه عبادت خودشان را ترک کرده اند، وظیفه لطیف کردن جامعه و خلق و خوی جامعه با زن است... ...دین در یک لایه خیلی ظاهری در جامعه رواج دارد... استاد مروجی سبزواری @Mahdi_Takallou
پوشش، پیشرفت اسلامی، توسعه غربی.mp3
14.03M
| ♦️ موضوع: پوشش، پیشرفت اسلامی، توسعه غربی 🎙 (برنامه جهان آرا) ⏳۱۴ دقیقه 📌 گزیده: 🔹 برای تحقق فروعات دین، ازجمله حجاب، باید اقامه دین شود. 🔸اقتضای ساختار مدرن، پوشش مدرن است. 🔹 ساختارهای اجتماعی در تسهیل یا مشکل کردن یک امر موثرند. ساختار اجتماعی مدرن امر پوشش را تسهیل می‌کند. 🔸ساختارها باید مناسب اقامه دین باشند تا فروعات اقامه شوند. 🔹بحران‌های موجود برخواسته از دوگانه فرهنگ «توسعه غربی» و «پیشرفت اسلامی» است. 🔸مساله حجاب در ایران، مساله پذیرش الگوی توسعه غربی و الگوی پیشرفت اسلامی است. 🔹مبارزه با آثار توسعه غربی، مبارزه با معلول است. اقامه جرم، جرم اصلی است و نه صرفا ارتکاب جرم. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|
| ♦️ زن، عبدالحمید، رفراندوم! ✍🏼 | الهه سادات شفیعی ✔️ بخش اول: 🔺 تصویر بالا گویای مهمترین پیام مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه‌ی ۱۳ آبان ۱۴۰۱ می‌باشد. ▪️مولوی عبدالحمید به برگزاری رفراندوم و با تاکید بر حضور ناظران بین المللی یک پیام واضح را مخابره می‌کند و آن القای بی‌اعتمادی نسبت به ساختارهای نظام است! گویی اعتماد ایشان نسبت به نهادهای بین المللی که این روزها دشمنی خود را با اسلام و جمهوری اسلامی ایران،بیش از پیش نمایان کرده‌اند، بیشتر است! ▪️اما یکی از همین نهادهای بین المللی، کنوانسیون حقوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) است. شاید بپرسید خب چه ربطی دارد؟! ربطش برمیگردد به سال‌ها قبل و تصویب قانون سن ازدواج در ایران. ♦️ ماده قانون۱۰۴۱ قانون مدنی که جزء معدود قوانینی است که بارها مورد تغییر قرار گرفته، بعد از فراز و نشیب‌های فراوان در آخرین مصوبات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۰، «حداقل سن ازدواج دختران را، ۱۳ سال شمسی تمام و حداقل سن ازدواج پسران را، ۱۵ سال شمسی تمام» اعلام می‌کند. این در حالی است که میانگین سن ازدواج دختران و پسران در ایران به ترتیب۲۳ و ۲۶ سال بوده است و این قانون با مخالفت‌های بسیاری مواجه می‌شود. ♦️ بیشتر منتقدین معتقد هستند سن قانونی ازدواج برای دختران و پسران باید به ۱۸ سال افزایش پیدا کند و افراد با سن کمتر از ۱۸ سال کودک تلقی می‌شوند و جواز ازدواج ایشان جواز کودک همسری است. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐|@asrezanan_ir|