eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
456 عکس
153 ویدیو
14 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ جریان‌شناسی جنبش‌های زنان در ایرانِ پسا انقلاب ✔️ بخش اول ✍🏼|اعظم شیری ▪️جریان‌های حامی حقوق زنان بعد از انقلاب اسلامی را در سه محور کلان می‌توان تقسیم‌بندی کرد: ۱. جریان‌های سیاسی ۲.جریان‌های سکولار ۳.جریان‌های دینی ▪️۱. جریان‌های سیاسی: ▫️سال‌های ۵۷ تا ۶۱ دوره خمودگی جریان سیاسی است. با روی کار آمدن جمهوری اسلامی گروه‌های فعال زنان خصوصا گرایشات کمونیستی و چپ فعال شدند و از فرصت اول انقلاب جهت فعالیت در بحث زنان استفاده کردند تا بتوانند با بهره‌گیری از فضای انقلابی زنان در آن دوره، زنان را به سوی آرمان‌های خویش بکشانند. آن‌ها از نقطه مشترک مبارزه با استعمار برای جذب زنان استفاده کردند. جریان فمنیستی دهه‌ی شصت، جریان چپ سیاسی و ضد حاکمیت بودند. ▫️شروع فعالیت و نقطه آغاز حرکت‌ها از ۳۰ خرداد سال ۶۰، با عزل بنی‌صدر و شروع فعالیت جبهه ملی با اعلام اینکه لایحه قصاص غیر انسانی است و حکم امام مبنی بر ارتداد این افراد بود. با فعالیت‌های مسلحانه مجاهدین خلق (فدائیان اسلام) و مقابله حاکمیت با این افراد، بسیاری زندانی شده و تعداد قابل توجهی نیز اعدام می‌شوند. زنان زندانیان یا زنانی که همسران‌شان اعدام شده بودند که خود اغلب منتسب به جریان چپ بودند جلسات مشترکی را آغاز کردند (ازجمله افراد حاضر در این جلسات مهرانگیز منوچهریان (سناتور دوره‌ی شاه) و پروانه فروهر بودند). اولین اقدام علنی و فعالیت روشن این گروه از فمنیست‌ها بزرگداشت ۸ مارس بود. ▫️آرمان‌هایی که فعالین چپ در حوزه زنان دنبال می‌کردند بیشتر حول محور کار مساوی، دستمزد مساوی، تدابیراجتماعی برای زنان باردار شاغل، ایجاد مراکز پرورش کودکان، تعلیم زنان به ویژه در زمینه حقوق و وظایف، تجهیز و آموزش نظامی زنان و مردان جهت مقابله با امپریالیسم، القای قوانین چندهمسری و ازدواج موقت، برابری در طلاق، قوانین برابر با مردان در درون خانواده و جامعه، برابری در امکان دسترسی آزاد تحصیلات، تامین وسایل رفاهی برای زنان مانند مهدکودک برای اطفال بود. ▫️از طرفداران این جریان می‌توان به "جمعیت بیداری زنان، جمعیت زن مبارز، جمعیت زنان دموکرات، اتحادیه انقلابی زنان مبارز" نام برد. ▪️۲.جریان‌های سکولار ▫️جریان سکولار ازسال ۶۸ به موازات جریان‌های خارجی در داخل کشور رشد کرد. دهه اول انقلاب به جهت درگیری جامعه با جنگ و بحران‌های ابتدایی انقلاب زنان کمتر درگیر مسائل صنفی زنانه بودند. اما از سال ۶۸ دشمن با ناامیدی از سقوط نظام تلاش خود را در موضوع زنان حاکم کرد. ▫️گذر از تب و تاب انقلاب و سال‌های جنگ در کنار ورود به دوره رفاه و سازندگی، گسترش حوزه نشر، در کنار افزایش زنان نویسنده و همچنین همراهی جریان‌های خارجی حامی حقوق زنان با فعالین حوزه زن که اعتقادی به اسلام و جمهوری اسلامی نداشتند زمینه را برای کنشگری جریان سکولار در داخل کشور هموار می‌کند. ▫️جریان سکولار فعال در حوزه زنان در ابتدای راه کمتر علیه‎ نظام موضع می‌گرفت اما موضع‌گیرهای این جریان در مساله زنان نیز جنس اسلامی نداشت. این جریان در بدنه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند و گاها تحت نظرگاه و تدبیر جریان‌های سیاسی است. این جریان دو راهبرد با نگرش متفاوت را دنبال می‌کند: ۱.براندازی نظام، ۲.لیبرال کردن نظام. ▫️بیشترین تمرکز این جریان در مقطع زمانی ۷۰ تا ۷۶ نگرش حقوقی به مسائل زنان است. به عبارت دیگر حقوق زنان چکشی برای احقاق آنچه حق می‌دانستند بود. لذا زنان اصلی این جریان سعی کردند حقوق بخوانند و وکیل شوند. زنان فعال جریان سکولار به دنبال گرفتن خواسته‌های قانونی زنان، تغییر قوانین مربوط به زنان و حمایت از فعالان حقوق زن -که مشکلات حقوقی و زندان و... پیدا می‌کردند- بودند. ▫️از سال ۷۶ به بعد با تغییر محسوس فضای فرهنگی و سیاسی کشور این جریان علاوه بر مباحث حقوقی به نقد مباحث مبنایی و تئوری‌پردازی درباب برابری زن و مردم پرداخت. در جریان سکولار، «دین» ابزاری برای مبارزه است. چرا که جامعه اسلامی- ایرانی دیدگاهی غیردینی را پذیرش نمی‌کرد. عمده فعالیت این گروه در سال‌های اولیه برگزاری نشست، همایش، کنفرانس، چاپ و نشر مقاله است. ▫️پس از اتفاقات دهه ۸۰ و چرخش سیاسی کشور فعالین فمنیست حوزه زنان با توجه به تجربه‌های کشورهای دیگر در زمینه عمل‌گرایی و جنگیدن برای آرمان مشترک، تصمیم گرفتند با حفظ هویت خویش برای رسیدن به هدف مشترک با یکدیگر تلاش کنند، به عبارت دیگر فمنیست از حوزه نظری و اندیشه با اختلافات فکری و عقیدتی گروه‌های مختلف وارد فاز «عمل‌گرایی» و تلاش برای رسیدن به آرمان مشترک شد. 📥 ادامه دارد... 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
28.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 «امروز طی دیدار رسمی "گروسی" رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی با مسئولان آژانس انرژی اتمی، خانم "آرمیتا رضایی نژاد" دختر شهید "داریوش رضایی نژاد"، سخنرانی کوتاهی داشت. در این سخنرانی آرمیتا از نقش پدرش به عنوان دانشمندی مسئول در قبال هم‌وطنان بیمارش در سازمان انرژی اتمی سخن گفت.» 📂 ادامه یادداشت 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبر_روز 📌 «امروز طی دیدار رسمی "گروسی" رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی با مسئولان آژانس انرژی ات
♦️ زنان ایرانی، رهبران نهضت 📌 «امروز طی دیدار رسمی "گروسی" رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی با مسئولان آژانس انرژی اتمی، خانم "آرمیتا رضایی نژاد" دختر شهید "داریوش رضایی نژاد"، سخنرانی کوتاهی داشت. در این سخنرانی آرمیتا از نقش پدرش به عنوان دانشمندی مسئول در قبال هم‌وطنان بیمارش در سازمان انرژی اتمی سخن گفت.» ▪️امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان ایرانی را به عنوان رهبران نهضت خطاب کرده‌بودند و رهبری انقلاب نیز بارها در دیدارهای‌شان با بانوان نخبه، خصوصا در دیدار ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ از صمیم قلب به وجود بانوان تحصیل کرده و نخبه افتخار نمودند. این دو مولفه‌ی رهبری و تحصیل‌کردگی زنان ایرانی دو مولفه‌ای مهم برای به ثمر نشستن اصلاح جامعه، اصلاح مردان و زنان جامعه است، چنان‌که امام خمینی(ره) معتقد بودند نقطه‌ی ثقل اصلاح جامعه، اصلاح زنان است. ▫️حقیقت این است که می‌بایست زنانی باشند که با تکیه بر ایمان و تهذیب نفس‌شان، با ابزار علم و دانش گَرد جهل را از جامعه بزدایند، روایت کنند آن حقیقت‌هایی را که زیر غبارهای دروغ پمپاژهای رسانه‌های دروغ‌ساز درحال دفن شدن هستند و این امر اتفاق نمی‌افتد جز با زنانی که با احساس مسئولیت، رهبری حرکت جامعه اسلامی به سوی تمدن اسلامی را رقم بزنند. آرمیتا رضایی نژاد از نسلی است که دخترانش چنین استعدادی را دارند. این آرمان در مقابل آن تبلیغات شی‌انگارانه‌ای است که رسانه‌های غربی در حال پمپاژ لحظه به لحظه‌ی دختران و مسمومیت ذهن و روح‌شان می‌باشد، هویت انسانی و اثرگذار زن را می‌بلعد درحالی‌که هویت زنانه او سرشار از توانمندی است به گونه‌ای هدایت جامعه را رقم می‌زند. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ جریان‌شناسی جنبش‌های زنان در ایرانِ پسا انقلاب #اختصاصی ✔️ بخش اول ✍🏼|اعظم شیری ▪️جریان‌های حا
♦️ جریان‌شناسی جنبش‌های زنان در ایرانِ پسا انقلاب ✔️ بخش دوم ✍🏼|اعظم شیری ▪️۳.جریان دینی ▫️دراین جریان تلاش می‌شود تعریفی دوباره ازجایگاه زن در اسلام شود تا به نیازهای امروز زنان پاسخ داده شود، اما در این جریان دو راهبرد با توجه به جریان‌های مختلف وجود دارد: الف. با اصل قراردادن تحولات دنیای مدرن به تجدید نظر دربرخی اصول اسلام بپردازد تا جریان متدین جهان را با خود همراه کنند. ب. با حفظ اصول و مبانی دین اسلام، تعریف متناسب با شرایط زمان و مکان از زن مسلمان ارائه دهند. ▫️جریان های مختلف طیف دینی • طیف تجددگرا الف: تجددگرایی با گرایش فقهی: شروع به کار این طیف را می‌توان درابتدای دهه 70، همزمان با انتشار اولین شماره مجله زنان دانست. سردبیرمجله زنان می‌گوید: «وقت آن است که عالمان و روشنفکران، قدری جدی تر به اجتهاد بیندیشند، و از رخسارمهربان و معقول و پیشرو مذهب پرده بردارند.» این نشریه ابتدا با نام مستعار مقاله چاپ می‌کند و پس از آنکه می بیند حساسیتی در عوام و خواص جامعه ایجاد نشده نویسنده با نام واقعی مقاله چاپ می‌کند. ویژگی های این جریان: اولا: ناآگاهی یا تجاهل نسبت به منابع اجتهاد: مثل استناد به یک یا دو آیه برای مساوی دانستن حکم قصاص زن دربرابر مرد، درحالی که یا فهم دقیق از آیه ندارند و یا روایات را مورد توجه قرار نمی‌دهد. ثانیا: غفلت ازمبانی اجتهاد: مثل نفهمیدن حکم الله که همان حکم ظاهری است نه واقعی / برداشت نادرست ازاحکام امضایی. ب. طیف تجددگرایی با گرایش غیرفقهی: دوم خرداد نقطه عطفی در تحولات و دگرگونی های فرهنگی جامعه است و سرآغاز حاکمیت روشنفکری برمباحث نظری و اجرایی است، دراین دوره ابتدا روشنفکران به علل متفاوت از پرداختن در مسایل زنان و راهکار دادن برای مسائل زنان کناره‌گیری می‌کردند که مورد اعتراض سکولارها قرار گرفتند. آنها به نداشتن مبانی تئوریک لازم به مباحثی درمورد زنان پرداختند که سابقه نداشت، آنها اصول و چارچوب مدرنیته را داشتند و تلاش خود را صرف همگام سازی دیدگاه اسلام درمورد زنان با مولفه‌های فرهنگ مدرن کردند. ▫️این دو جریان تجددگرا از اسلام به طور تاکتیکی استفاده می‌کنند و هدف مطلوب را مشابهت حقوق زنان و مردان برای غربی شدن قرار داده‌اند. • جریان اصول‌گرایی جریان بعدی که ازسال 84 به اوج می‌رسد جریان اصول‌گرایی است، که مبتنی بر نظریات اسلام است. این جریان از پیش از انقلاب خصوصا با فعالیت شهید مطهری تقویت می‌شود اما در این دوره جان دوباره‌ای می‌گیرد و جریان‌های فمنیستی دیگر به حاشیه می‌روند. از متفکران اصلی این جریان می‌توان به امام خمینی، مقام معظم رهبری، شهید مطهری، آیه الله جوادی آملی و... نام برد. همچنین راهبرد اصلی این جریان تعریف دقیق از زن بر اساس مبانی صحیح اسلام با نگرش تمدن سازی بوده است. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار می‌کند: ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️ نشست دوم: مبارزات زنانه؛ از آغاز تا انجام ♨️ ارائه: دکتر فرشته روح‌افزا 📅 زمان: پنجشنبه ۱۸ اسفند 🕰 ساعت ۱۶ 📡 پخش زنده در کانال ایتا |@asrezanan_ir| 📌در صورت تمایل برای شرکت حضوری در نشست، به آیدی زیر پیام دهید. @asrezanan_admin ♦️ پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
♦️تراژدی دیگر از پروژه‌های کثیف اپوزیسیون ✍🏼|صغری عاشوری ▪️ماجرای مسمومیت‌های سریالی که این روزها بیشتر شهرهای کشور را درگیر نموده است، متمرکز بودن این ماجرا حول مدارس دخترانه دو مواجهه‌ی جدی، در دو جبهه مخالف هم در این موضوع قابل رویت می‌باشند. ▫️جبهه‌ی اول شبکه‌های سعودی، انگلیسی و آمریکایی هستند که اخبار مسمومیت‌های سریالی را در راستای محورهایی که از اهداف راه‌اندازی این شبکه‌ها می‌باشد یعنی براندازی جمهوری اسلامی و چندپاره شدن ایران، دنبال می‌کنند. آنچه شبکه‌های خبری فارسی‌زبان خارجی طی مهر ۱۴۰۱ تا اسفند ۱۴۰۱ نشان دادند تمسک به خبرسازی ولو اخبار جعلی در راستای خشونت‌سازی، ایجاد بذر بی اعتمادی نسبت به مسئولان نظام و تهدیدهای لفافه‌گونه‌ای که از مریم رجوی سردسته گروهک منافقین و سفیر انگلیس در تهران فضا را به سمت ملتهب شدن هدایت می‌کند و تمرکز نهادهای امنیتی را برای شناسایی عوامل خرابکار و ایجاد مصونیت امنیتی برای سلامت دختران دانش آموز و خانواده‌هایشان می‌کاهد. در این بین اما شاهد تحرک‌های زنانی از اوپوزیسیون لندن‌نشین و نیویورک‌نشین می‌باشیم که فعالیت‌های سیاسی براندازانه‌ خودشان را به دلیل نداشتن اعتباری در بدنه‌ی اوپوزیسیون و مخاطبین شبکه‌های فارسی‌زبان تحت عنوان فمینیست، مدافعین حقوق زنان، مدافعین آزادی‌ و برابری زنان قد علم نمودند. اما علیرغم ادعاهای‌شان در به‌دست آوردن آزادی و برابری مدنی برای زنان، شاهد آن هستیم که در عمل با وجود شواهدی چون توئیت‌های معاندین و عناصر براندازی با محتوای ایجاد مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس با استفاده از نفتالین برای به خیابان کشاندن دانش‌آموزان و به تعطیلی کشاندن مدارس، انگشت اتهام را به سوی جمهوری اسلامی گرفته و برچسب طالبانیسم به آن می‌چسبانند! بازار داغ اتهام‌زنی ها نیز توسط سلبریتی‌های همیشه در صحنه، همان‌ها که جلوی دوربین خود را خادمین ملت خطاب می‌کنند اما همیشه در شرایط ملتهب در صدد افزایش آشفتگی جامعه هستند گرم می‌شود. ▫️در مقابل اما شاهد آن بودیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از عفو عمومی عوامل ایجاد التهاب در آشوب‌های اخیر، در سخنرانی ۱۵ ام اسفند خود به طور قاطع از لزوم شناسایی و اشد مجازات بی عفو و تخفیف با عوامل مسمومیت‌های زنجیره‌ای برای دختران دانش آموز که از مظلوم‌ترین اقشار کشور می‌باشند سخن گفتند. ایشان در دیدارهای مکرر با اقشار مختلف بانوان خصوصا در دیدار ۱۴ دی ۱۴۰۱ از افتخار به وجود بانوان تحصیل کرده ایرانی سخن گفتند و از خدمات انقلاب اسلامی به جامعه‌ی زنان را افزایش خیره کننده‌ی زنان تحصیل کرده و نخبه برشمرده بودند. ▫️نکته‌ی دیگر در رابطه با تحصیل زنان ایرانی آنکه آمار منتشر شده‌ی سالانه از نهادهای بین المللی خصوصا سازمان ملل متحد در گزارش جهانی شکاف جنسیتی مشخص‌کننده‌ی آن است که در ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و روی کار آمدن جمهوری اسلامی با افزایش خیره‌‌کننده‌ی برابری زنان و مردان؛ دختران و پسران در دسترسی به آموزش‌ و تحصیلات دیده می‌شود. عزم جمهوری اسلامی برای افزایش نرخ شهروندهای تحصیل‌کننده‌اش در نهضت سواد آموزی، نبود محدودیت سنی و جنسیتی در آموزش و تحصیلات بوده است. طی آمار منتشر شده براساس پایش‌های انجام‌شده بی‌سوادی در ایران ۱۴۰۱ در آستانه‌ی ریشه کنی است و بالای ۹۷.۱٪ مردم در ایران باسواد می‌باشند و در جهت تشویق سایرین برای آموختن سواد یک میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است. علیرغم اذعان نهادهای بین المللی چون کمیسون مقام زن در رشد خیره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی در برابری سوادآموزی و تحصیل مردان و زنان ایرانی، تحصیل نمودن اغلب مهره‌های اپوزیسیون اجیر شده توسط دولت‌های معاندی چون عربستان سعودی، انگلستان و آمریکا در ایران شاهد آن هستیم که این عناصر بی آنکه ذره‌ای به اخبار تولید شده‌ خود مبنی بر طالبانیسم بودن جمهوری اسلامی و جلوگیری از درس خواندن دختران، بخندند درحال پیشبرد پروژه‌ی کثیفی هستند که سلامت دختران دانش آموز کشور را مورد تهدید قرار داده است و تمام این‌ها به قول محمد اصفهانی خواننده‌ی ایرانی "واسه نونه"! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺کسب علوم، فعالیت‌های اقتصادی و... اگرچه بر زن واجب نیستند، فضیلت‌اند و زن می‌تواند با آن‌ها تفاخر کند. درحالیکه تفاخر بر مردان حرام شده است. 🎙حجت‌الاسلام قنبریان ♦️ جریان || مساله زن در جمهوری اسلامی؛ از گفتمان تا میدان 📅 برگزار شده در: شنبه ۲۲ بهمن 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشست نهاد اجتماعی ♦️ بهینه‌سازی فضای اجتماعی مبتنی بر نیازها، توانمندی‌ها و اختصاصات بانوان ، مخصوص بانوان 🔹 سخنران: دکتر عباس جهان‌بخش؛ عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان ⏱ زمان: شنبه (۲۰ اسفند) ساعت ۱۶ الی ۱۸ 🏠 مکان: خانه اندیشه‌ورزان 🎁 همراه با از فعالان علاقه‌مند 🎴ثبت‌نام از طریق: yun.ir/w3jam6 شبکه ایران 🔹@shipaa 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ زن، ابزار نوین استعمار 📌 «جایزه‌ی بین‌المللی زنان شجاع که هرساله توسط وزارت امور خارجه‌ی آمریکا برگزار می‌شود طبق معیارها و سیاست‌های نظام سیاسی آمریکا به زنانی اهداء می‌شود که در راستای احقاق حقوق زنان، کاردانی و دلیری مدنظر سیاستهای آمریکا را داشته باشند. امسال اما این جایزه به یک مرد تعلق گرفت.» 📂 ادامه یادداشت 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ زن، ابزار نوین استعمار 📌 «جایزه‌ی بین‌المللی زنان شجاع که هرساله توسط وزارت امور خارجه‌ی آمریکا
♦️ زن، ابزار نوین استعمار 📌 «جایزه‌ی بین‌المللی زنان شجاع که هرساله توسط وزارت امور خارجه‌ی آمریکا برگزار می‌شود طبق معیارها و سیاست‌های نظام سیاسی آمریکا به زنانی اهداء می‌شود که در راستای احقاق حقوق زنان، کاردانی و دلیری مدنظر سیاستهای آمریکا را داشته باشند. امسال اما این جایزه به یک مرد تعلق گرفت.» ▪️وزارت امورخارجه‌ی آمریکا به طور مداوم به اشکال مختلف از زنان به عنوان ابزاری برای نیل به اهداف خود استفاده می‌کند. گاه در قامت زنان سیاستمداری چون هیلاری کلینتون، میشل اوباما و گاه در قامت لیما جیبووه، مریم درانی برندگان سابق این جایزه!. جایزه‌ی امسال زن شجاع ایالت متحده که روز گذشته به مردی اهدا شد که تغییر بیولوژیک داده است، برگی دیگر از سیاست‌های استعماری آمریکا است اما این بار استعمار روح انسان‌ها و در خط مقدم آن استعمار روح زنان در جهت منافع خود! در این راستا جشنواره زن شجاع امسال یک جایزه‌ی ویژه را استثنائا به خود اختصاص داد که از قضا تقویت کننده‌ی پروژه‌ی استعمار زنان است و آن اختصاص نمادین جایزه‌ای به زنانی که در ایجاد رعب و وحشت چندماهه‌ی خیابان‌های کشور با شعار "زن، زندگی، آزادی" فعالیت می‌کردند و مخل امنیت و آرامش هم‌جنس‌های خود، کودکان و بیماران شدند! ▫️استفاده‌ی ابزاری از زن در سیاست خارجه‌ی آمریکا یعنی آنکه در جهت مبارزه با فطرت انسانها در عدم پذیرش انحرافات جنسی که از آن با اصطلاح "جنسیت برساخت اجتماعی و تحت لوای +LGBTQI" یاد می‌شود، به مردی جایزه‌ی زن شجاع اهدا می‌شود و روح زن و زیبایی‌های ذاتی زنانگی را که منحصرا در جنس زن وجود دارد منسوخ می‌دارد و این نسخ با عنوان جنسیت برساخت اجتماعی شکل می‌دهد! ▫️زن ابزار سیاست‌های استعماری آمریکا یعنی آنکه از زنان ایرانی همچون شهره پیرانی، امینه وهاب زاده و طوبی کرمانی و شجاعت‌ها و مظلومیت‌هایی که به واسطه‌ی نظام تروریستی آمریکا متحمل شدند سخنی گفته نمی‌شود و رسما بایکوت می‌شوند اما معدود زنان آشوبگر و مخل امنیت کشورمان را البته در حاشیه‌ی جایزه‌ی بین المللی زن شجاع خود نه در متن اصلی!! یاد می‌کنند. البته نگاه ابزاری نظام آمریکا به این زنان آشوبگر نیز از حاشیه‌ای بودن و کم اهمیت دیدن آنان قابل توجه است. اگرچه نظام سیاسی آمریکا در صدد پنهان نمودن اصالت خوی وحشی‌گری خود و پنهان نمودن خشونت‌ها و تضییع حقوق زنان جهان زیر نقاب جایزه‌ی زنان شجاع است و به نوعی در تلاش است تا خود را از انقلاب زنانه‌ای که در جهان و همچنین در قلب آمریکا بر علیه خودش در حال جان گرفتن است مصون دارد اما از آنجا که "ذات بد نیکو نگردد چونکه بنیادش بد است" ، خوی ضد زنانه‌ای که در پس این رویدادهای به ظاهرا زنانه از سیاست‌های آمریکا منتشر می‌شود این نظام را دیر یا زود با خروش زنان علیه خودش مواجه خواهد ساخت. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
✅ پیج khameneistudies_en وابسته به سایت Khamenei.ir است که به تازگی فعالیت خود را در اینستاگرام شروع کرده و رسالتش پرداختن به مقالات علمی و نظریات انقلاب اسلامی حول مباحث علوم انسانی _اسلامی است و در جهت آشنایی مردم جهان با منظومه‌ی فکری انقلاب اسلامی و ابتکار نخبگان جوان ایرانی این مهم را پیش می‌برد. ♦️مقاله "The Leader's Eye-opening Statements On Women" (منظومه نگاه رهبری به جایگاه زن) نوشته سرکارخانم ، عضو تحریریه پایگاه عصر زنان به زبان انگلیسی ترجمه و در این سایت منتشر شده است. 🔸ضمن عرض تبریک به سرکارخانم عاشوری، @Aneseh1995 برای دسترسی به چکیده مقاله به این لینک مراجعه بفرمایید. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
33.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺خطبه هشتاد نهج‌البلاغه سندیت ندارد! / روایات زن‌ستیزانه در بصره تولید می‌شد و در کوفه گسترش می‌یافت / دکتر ناهید طیبی 📌 بخشی از برنامه‌ی سوره شبکه چهار؛ با اجرای کارشناس مرحوم مسعود دیانی 🔺حجت الاسلام دکتر مسعود دیانی از پژوهشگران دین و اهل قلم بود که ۱۸ اسفندماه بر اثر بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت. روحش شاد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️ زن ایرانی؛ تعیین‌کننده‌ی بشری (بخش اول) ✍🏼| راضیه شعبان ▪️[۱]. در طول تاریخ، زن، شخصیت و جایگاه اجتماعی او از آن‌دست موضوعاتی بوده که همواره در معرض آراء و تفاسیر گوناگونی قرار گرفته است. گاه کج‌اندیشی‌ها و عدم‌تعادل در این باب، دامن زن را گرفته و گاه دود افراط و تفریط، چشم زن را کور کرده است. جامعه ایرانی نیز از این امر کم، آسیب ندیده است؛ در دوران پیش از انقلاب، زنان یا در انزوای خانه و خانه‌داری و یا در جلوت خودنمایی و تبرّج به سر می‌بردند. خلآهای ذهنی در مردم به‌خصوص بانوان فرصت مناسبی برای بداندیشان فراهم آورد تا الگوهای فرهنگ صنعتی غرب را به صورت ذهنی و واقعی در جامعه مطرح و زن ایرانی را به سمت آنها سوق دهند. در چنین هیاهویی زن، خود را محتاج الگویی مجسّم دید، الگویی از جنس فطرت، روح و اندیشه خویش تا بتواند هویت گم شده خود را در او بیابد. اکنون و امروز نیز بدان محتاج است. ▪️[۲]. خداوند در قرآن، الگوهای خوب و بد را برای همه‌ی بشر از زنان معرفی می‌کند؛ این یعنی زن حرکت‌‌دهنده است. این میزان از توجه قرآن به ارائه الگو در قالب زن نشان‌دهنده آن است که زن از چنان قدرت روحی بلندی برخوردار است که می‌تواند خود و اطرافیان و حتی جامعه را به تعالی یا به سقوط، نه که نزدیک، بلکه دقیقا وصل کند. اینجاست که به یقین دریافت می‌شود که زن اگر فاسد شد، احتیاج نیست در جهت فساد مردها تلاش کند، مردها به خودی خود فاسد می‌شوند، زیرا زن تربیت‌کننده است، تربیت‌کننده انسان بافضیلت یا تربیت‌کننده انسانی در ضلالت. زن به همین معنا می‌تواند ضمن خودسازی، جهان‌سازی کند؛ تاریخ‌ساز و آینده‌ساز باشد، آینده‌ای درخشان یا تاریخی رو به افول را. ▪️[۳]. استعمارگران در پیش از انقلاب و دشمنان اسلام در پس از انقلاب، قدر و اهمیّت جنس زن را به‌یقین دریافتند، نه از آن رو که او را تکریم کنند و مقام ببخشند، بلکه از آن‌رو که او را در جهت دستیابی به منافع خود خرج کنند. سلطه‌گران دریافتند که اگر بخواهند ریشه‌ی عزم و اراده و جدیّت را در ملّتی بخشکانند، باید روح غیرت، شجاعت، فداکاری و ایثار را از آن ملّت بگیرند. به این ترتیب، یکی از برّنده‌ترین حربه‌ها، بهترین بهره‌ها و کاراترین ضربه‌ها را در استفاده ابزاری از "زن" و به دنبال آن، به فساد کشاندن آن جامعه دیدند. پیش از انقلاب، با خیانت خاندان پهلوی، سایه‌ی شوم این خواب ننگین، قدری تعبیر شد اما به برکت انقلاب اسلامی، زن مسلمان بیدار شد، با تنفّس در سرای انقلاب جانی دوباره یافت و با درک اندیشه‌های ناب درباره‌ی جنس خود، به رشد فکری رسید. اینک او خود به سدّ بلندی در برابر سیل بنیانکن فرهنگ خائن، مبتذل و بی‌ریشه‌ی استعمار غرب تبدیل شد. او برای استوار ماندن این سدّ به الگو نیاز داشت، پرجاذبه‌ترین، زیباترین، متعالی‌ترین و مقدّس‌ترین ترسیم از زن را در وجود زهرای اطهر(سلام‌الله‌علیها) و شجاعت، مقاومت، صلابت، عقل و متانت، صراحت و بلاغت به‌علاوه احساس عاطفی را در زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) دید و دریافت. ▪️[۴]. تا پیش از این، زن در تعریف غالب شرقی، عنصری "سربه‌زیر/بی‌نقش/بی‌حاشیه" در جامعه و تاریخ‌سازی، و در تعریف غالب غربی، موجودی که جنسیّتش بر انسانیّتش کاراتر است، معرفی می‌شد. اما زنان ایران در انقلاب اسلامی و بعدها در دفاع مقدّس، الگوی دیگری برای زن تعریف کردند؛ زنی که نه شرقی است و نه غربی است، او شیرزن ایرانی است. زن ایرانی با تآسی از حضرت زینب (سلا‌الله‌علیها) نشان داد که می‌توان با یک عظمت خیره‌کننده و درخشنده در عرصه ظاهر شد و دشمن را به زانو درآورد، می‌توان اداره‌ی عظیم‌ترین حوادث تاریخ را با حکیمانه‌ترین روش در سخت‌ترین شرایط به عهده گرفت؛ پس زن "ضعیفه" نیست. زن ایرانی با گرفتن شعاعی از خورشید وجود زهرای اطهر (سلام‌الله‌علیها) نشان داد که می‌توان حجب و حیای زنانه داشت و در عین حال، عزّتِ مجاهدانه به خرج داد و در متن حوادث مهّم تاریخی قرار گرفت؛ پس زن "درحاشیه"‌ی تاریخ نیست. حال نوبت زن ایرانی بود که با صلابت در میدان سیاست قدم بگذارد، در دفاع مقدّس جهاد کند، در دانشگاه حضور یابد و بر کرسی تدریس بنشیند و نسل‌ها تربیت کند برای فردای ظهور. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ زن ایرانی؛ تعیین‌کننده‌ی بشری (بخش اول) #اختصاصی ✍🏼| راضیه شعبان ▪️[۱]. در طول تاریخ، زن، شخص
♦️ زن ایرانی؛ تعیین‌کننده‌ی بشری (بخش دوم) ✍🏼| راضیه شعبان ▪️[۵]. دشمنی استعمار و غرب، پیش‌تر از آن‌روی بود که تجسّم عینی قدرت زن ایرانی را ندیده بود، پس به‌راحتی جولان می‌داد، اینک که صلابت و شجاعت زن ایرانی را در حصار عفّت و عصمت و حجاب مشاهده کرد، در تلاش است تا با درهم شکستن این حصار، زن ایرانی را از پا دربیاورد، او را فلج کند و به وضع قبل از انقلاب برگرداند. "آنان با نام ایجاد تحوّل اجتماعی و اقتصادی، الگوهای فاسد و پلید خویش را در نقابی از پیشرفت و تمدّن بر زنان جهان تحمیل می‌کنند. به دروغ شعار "آزادی زن" سر دادند، درحالی‌که می‌خواهند او را به اسارت فرهنگ مصرفی و مصرف فرهنگ منحطّ مخرّب بکشند، تا آسان‌تر بتوانند فرزندان و تربیت‌یافتگانِ سست‌عنصر چنین مادرانی را چون ابزاری بی‌اراده استثمار کنند"(در پیام به سمینار کوثر شیراز؛ ۱۳۶۶/۱۱/۲۰). اما هرگز نمی‌توانند. ▪️[۶]. امروز زن ایرانی الگوی مجسّمی از زن، همچون مادر شهید "محمد معماریان" دارد. او مادر شهید "سلیمانی" را پیش‌روی خود دارد، مادری روستایی و بی‌سواد که با دلی روشن و عظمتی درخشنده، فرزندی تربیت کرد که نه تنها دنیای ما که دنیای دشمنان را هم تکان داد. امروز زن ایرانی هوشیار است، استعدادها و ارزش‌های خود را دریافته است، می‌داند که "می‌تواند" و آن را برای کودکانش "هجی"می‌کند. او فهمید که می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز "سنگرسازی" و "سنگربانی" کرد. اینک زن ایرانی است که برای همه زنان جهان الگوست. زنان در کشورهای جهان بالاخص کشورهای اسلامی، به زن ایرانی نیاز دارند، انقلاب به زن ایرانی محتاج است. او رسالتی عظیم برعهده دارد و باید احساس شخصیّت زن را و پیام متعالی خود را به گوش جهانیان برساند؛ چراکه او گرداننده‌ی تاریخ و تعیین‌کننده‌ی بشری است. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#پرونده_ویژه ♦️ «ورزش بانوان»؛ نگاهی جهانی به مسائل و بحران‌ها ✍🏼|صغری عاشوری ▪️چندین سال است که
♦️ بسته خبری هفتم؛ شکاف جنسیتی در ورزش بریتانیا ❕توضیح: «ورزش بانوان و بررسی اوضاع پیرامون آن در داخل کشور و همچنین قواعد حاکم بر این حوزه در خارج از کشور، به انحاء مختلف باعث اعتراضاتی بین بانوان ورزشکار داخل و خارج از کشور شده است. "پرونده ورزش بانوان" در عصر زنان، در بسته‌های خبری متفاوت، به وضعیت ورزش بانوان با یک نگاه جهانی پرداخته است.» 📌 «به گزارش خبرگزاری گاردین، کمپینی تخت عنوان Sport England از لایه‌ی پنهانی از ورزش زنان در غرب خصوصا بریتانیا و شکاف جنسیتی موجود در ورزش خصوصا ورزش‌های همگانی پرده برداشته است. به گزارش این خبرگزاری از هر ۱۰ زن بریتانیایی که در پارک ها و خیابان ها ورزش می‌کنند، ۳ زن آزار جنسی، روحی را به همراه تهدید و خشونت تجربه می‌کنند.» 🔗 لینک‌خبر ▪️پدیده‌ی آزار زنان بریتانیایی حین ورزش در پارک به نوعی تبدیل به یک مسئله‌ی اساسی برای جامعه زنان بریتانیا تبدیل شده است و روایات زنان آسیب دیده از این مسئله نیز که پیوست اخبار آن در خبرگزاری‌های انگلیسی زبان شده است از این مسئله خبر می‌دهد. عبارت شکاف جنسیتی برای ورزش در تحلیل این آزارهای گسترده علیه زنان در حین ورزش نیز بازنمایی ظلمی علیه زنان بریتانیایی را می‌کند که نه تنها مردان به عنوان شهروند در ایجاد آن سهیم اند، بلکه دولت بریتانیا و نهادهای پدیدار کننده‌ی امنیت همچون پلیس نیز در ایجاد و تشدید این پدیده موثر هستند. ▪️در یکی از روایت‌های زنان بریتانیایی در مواجهه با خشونت و آزار حین ورزش از عدم پیگیری پرونده‌ی شکایتش توسط پلیس و همچنین قرین بودن این اتفاق با قتل سارا اوارد دختر بریتانیایی که به دست یک نیروی پلیس ربوده شد و پس از مورد تجاوز قرار گرفتن به قتل رسید. دو چندان شدن ترس زنان بریتانیایی از تجاوز احتمالی حین پناه بردن به پلیس از مردان متجاوز و آزارگر به دیگر دغدغه‌های زنان بریتانیایی اضافه شده است. به راستی بریتانیا به عنوان کشوری که جنبش فمینیسم خصوصا نحله‌ی لیبرالی آن، در آن حیات دارد آیا طرحی که دست کم مرتفع کننده‌ی بخشی از آلام زنان بریتانیایی در مواجهه با آزار و خشونت حین ورزش در مکان عمومی باشد در دست دارد؟! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار می‌کند: ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عص
روح افزا.mp3
17.88M
♦️آیا جنبش‌های زنانه در طول تاریخ، زنان را به نقاط مطلوب خودشان رسانده است یا خیر؟! ▪️اگر رسانده چرا ما تبعیت نمی‌کنیم و اگر نرسانده ما چه نسخه‌ای می‌توانیم تجویز کنیم؟ مبارزات زنان؛ از آغاز تا انجام 🎙 ارائه: دکتر فرشته روح‌افزا 📆 برگزار شده در: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ تصویر زنده‌ی تکریم زن در ایدئولوژی انقلاب اسلامی 📌 «حرکتی نادر در مراسم عمامه‌گذاری طلاب یکی از حوزه‌های علمیه کشور تحسین همه‌گان را در پی داشت. به پیشنهاد امام جمعه‌ی رامسر دونفر از مادران طلاب حوزه‌ی علمیه المهدی برای مراسم عمامه‌گذاری دعوت شدند و خودشان پسرهایشان را معمم کردند.» 📂 ادامه یادداشت 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ تصویر زنده‌ی تکریم زن در ایدئولوژی انقلاب اسلامی 📌 «حرکتی نادر در مراسم عمامه‌گذاری طلاب یکی از
♦️ تصویر زنده‌ی تکریم زن در ایدئولوژی انقلاب اسلامی 📌 «حرکتی نادر در مراسم عمامه‌گذاری طلاب یکی از حوزه‌های علمیه کشور تحسین همه‌گان را در پی داشت. به پیشنهاد امام جمعه‌ی رامسر دونفر از مادران طلاب حوزه‌ی علمیه المهدی برای مراسم عمامه‌گذاری دعوت شدند و خودشان پسرهایشان را معمم کردند.» ▪️این اتفاق نادر و خلاقانه درحالی به وقوع پیوست که طی روال مرسوم معمم‌شدن طلاب به دست علمای قدیمی و بزرگ حوزه‌های علمیه انجام می‌شد. امام خمینی(ره) عظمت زن را معادل کلام‌الله مجید عنوان می‌کردند و این معادل‌سازی را به واسطه‌ی انسان‌سازی مقام زن عنوان کرده بودند، همان‌گونه که قرآن انسان‌ساز است. رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید بر گرامی داشت مقام زن در جایگاه مادری، در خانه و خانواده تاکید داشتند و بوسیدن دست مادر توسط فرزند را نماد این تکریم عنوان کرده بودند. ▪️حقیقت این است که حرکت‌های این چنینی مولفه‌ی قدرتمندی زن در ابعاد اجتماعی، خانوادگی و فردی را طبق آموزه‌های اسلام و انقلاب اسلامی که در همسویی با فطرت زنانه است تقویت می‌کند. مولفه‌ی قدرت زنانه این روزها با کارکترهای خشونت، کبر، سنگدلی، بی‌رحم بودن و دوری از خوی زنانگی عجین گشته‌اند و به واسطه‌ی تولیدات رسانه‌ای در جهان منتشر شده‌اند، سنخیتی با فطرت و خوی انسانی ندارند اما با این حال دختران نوجوان زیادی را به سوی خود جلب نموده‌اند، دخترانی که در عنفوان هویت‌سازی و تثبیت آن برای خود هستند! علت آن است که هر انسانی میل به قدرتمند بودن دارد اما بروز و ظهور این مولفه در عصر حاضر به واسطه‌ی غولهای رسانه‌ای در زنان به صورت طرد زنانگی و تبدیل به موجود خشن و سنگدل بازنمایی می‌شود. نیازمند بازخوانی اصالت قدرت زنانه که در تطابق با فطرت انسانی و گوهر وجودی زن است می‌باشیم، حرکت‌های جدیدی چون مراسم عمامه‌گذاری در رامسر نمونه‌ای از حرکت‌هایی است که این نیاز را پاسخ می‌گوید. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺کسب علوم، فعالیت‌های اقتصادی و... اگرچه بر زن واجب نیستند، فضیلت‌اند و زن می‌تواند با آن‌ها تفاخر کند. درحالیکه تفاخر بر مردان حرام شده است. 🎙حجت‌الاسلام قنبریان ♦️ جریان || مساله زن در جمهوری اسلامی؛ از گفتمان تا میدان 📅 برگزار شده در: شنبه ۲۲ بهمن 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
واحد فرهنگی دانشکده دین و رسانه برگزار می کند: 🔴 نشست علمی《فمینیسم و رسانه در ایران》 🎓 ارائه دهنده: دکتر ابوالفضل اقبالی پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده 🕰 زمان: دوشنبه ۲۲ اسفند ساعت ۴ الی ۶ لینک حضور مجازی: https://connect.iribu.ac.ir:443/riab8pyao7a5/?proto=true 🌐 کانال اطلاع رسانی @qomiribu 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️ زن غربی، سرگردان در اعوجاج نظریه‌ها (بخش اول) ✍🏼| نسا خلیلی ▪️اگر دنیا را کارخانه‌‌ای منظم با تنظیمات الهی، در حال تحول و رشد و تولید دائمی بدانیم، آنگاه تصدیق می‌کنیم که هر برهم‌زدن نظمی، موجب آسیب‌های فراوانی می‌شود. با نگاهی به تاریخ و بررسی دوره‌ها و نظریه‌های مختلف این موضوع بیشتر روشن می‌شود. از قرون وسطی شروع می‌کنیم که خاصیت آن اقتدارگرایی، ایزدسالاری و اندام‌وارگی جامعه بود. می‌بینیم که صاحبان کلیسا‌، پادشاهانی بودند که حتی قطعات بهشت را به اهالی زمین می‎‌فروختند و به واسطه خودخداپنداری، این آفت را به جامعه هم سرازیر می‌کردند و مردان قرون وسطی، تصمیم‌‎گیران در جزئی‌ترین موارد صحنه عمومی و خصوصی شدند؛ زنان، کودکان، بیماران و پیران عناصری طفیلی معنا شدند. البته این اتفاق دفعی رخ نداد بلکه ابتدا زنان از تعاملات اجتماعی محروم شدند. ▪️زنان بر اساس نظر فلاسفه یونان، ناقص‌العقل و جنس شر بودند؛ در نتیجه، قادر به خرید و فروش بی اذن همسر خود نبودند، در منزل نیز احترام و شأنیتی جز تولید موالید نداشتند و باید آنگونه بودند که مرد می‌پسندید. در حالی‌که ما در روایت داریم «المرأة رَیحانة» یعنی زن گُل است؛ موجودی است رقیق، مظهر زیبایی و لطافت و رقت و مرد به این چشم به او می‌نگرد. اما احوال زن در قرون وسطی بسان این شعر قیصر امین‌پور بود که «گفت: احوالت چطور است؟ گفتمش: عالی است. مثل حال گُل! حال گُل در چنگ چنگیز مغول!» ▪️طغیان رنسانس، آغاز دوره مدرنیته و پیش‌زمینه انقلاب‌های فرانسه و آمریکا منجر شد تا زنانی که در ایجاد انقلاب‌ از بافندگی گرفته تا امور نظامی سهیم بودند؛ خود را محق بداند که از حقوق شهروندی اعطایی انقلاب بهره‌مند شوند. سردمداران موج اول فمینیسم، درخواست خود را با توسل به خردگرایی موجود در لیبرالیسم فریاد زدند. زن و مرد را عاقل و برابر دانستند که ویژگی‌های جسمانی هیچ تاثیری بر آن‌ها نمی‌گذارد؛ به مرور دستاوردهایی هم داشتند از جمله کسب حق رای، فرصت‌های برابر آموزشی و شغلی، اصلاح قوانین مربوط به حق مالکیت، طلاق. اما همین برابری و ندیدن تفاوت جسمانی زن و مرد کار دست آن‌ها داد. شاغل بودن برای زنان امری ضروری شد نه امتیازی برای آن‌ها، صفات و آمال مردانه را به زنان تحمیل کردند و زنان را به کارهایی واداشتند که خارج از توان جسمی، عصبی و فکری آن‌ها است و ساعت کار برابر با مردان بر آن‌ها تحمیل کردند و.... همین موجب شد که در همان اوایل اقلیت دیگری از فمینیسم ایجاد شود که قائل به تفاوت بود؛ که به جای برابری در قانون و فرصت‌ها در پی برابری در نتایج بود و مطلوب آن‌ها وضع قوانین حمایتی برای زنان بود تا بی‌عدالتی گذشته در حق زنان را جبران کند. ▪️زنان فیمنیست هم مانند مردان قرون وسطی، یک طرفه به قاضی رفتند؛ هرچند با زحمات فراوان در طول دویست سال در برخی موارد راضی برگشتند اما با ندیدن کل و دادن ارکان فمینیسم به دست نظریه‌های معاصر خود، بذر آسیب‌های فراوانی را کاشتند. فمنیسیم مبتنی بر لیبرالیسم فشار روحی رقابت با مردان را به زنان تحمیل کرد، خانواده را با فردگرایی از آن‌ها گرفت، لذت مادر بودن و تربیت فرزند را در کام او تلخ کرد و ارزش جنس زن بودن را به ضد ارزش مبدل کرد؛ ارزش‌های مردوارگی را تحمیل و او را از آفرینش خود بی‌زار کرد. 📂 ادامه دارد... 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|