eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
464 عکس
170 ویدیو
15 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin @charkhtabyan ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 آنچه در محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه زن و خانواده گذشت؛ 📌خانه‌داری اصیل‌ترین شغل زنان از نگاه رهبر انقلاب 🖇 اینجا بخوانید 📌حجاب و پاکیِ دل / عین صاد 🖇 اینجا بخوانید 📌حجاب‌استایل‌ها از کجا مجوز بگیرند؟ 🖇 اینجا بخوانید 📌آنقدری که فمینیست‌ها در سینمای خانگی به اقتدار مردانه می‌کوبند مردها به زن‌ها نمی‌زنند 🖇 اینجا بخوانید 📌ویژگی‌های زن مسلمان در منظومه الگوی سوم 🖇 اینجا بخوانید 📌بهائی‌ها و کوشش برای ترویج برهنگی در پیش از انقلاب 🖇 اینجا بخوانید 📌زن را فارغ از نقش‌های خانوادگی‌اش هم ببینیم 🖇 اینجا بخوانید 📌نظریه‌ی مکملیت / دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🖇 اینجا بخوانید 📌 زینب(س) چگونه جامعه را توبه داد؟ / حجت‌الاسلام محسن قنبریان 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️اقتدار مردان را دریابیم 🔹امروز که در عصر رسانه به سر می‌بریم و اذهان به امتداد شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده‌ یا محصور تبلیغات رسانه‌ای هستند و یا در حال الگوگیری از سریال‌های شبکه‌ی خانگی و فیلم‌های سینمایی، شاهد فرهنگ‌سازی غلط در راستای تضعیف جایگاه مرد و پدر در خانواده و همچنین بازنمایی نادرستی از چهره‌ی مردان هستیم. به عنوان مثال مدتی قبل تبلیغی از رسانه‌ی ملی پخش شد که در آن زن با لحن طلبکارانه در مقابل پسر بزرگ خانواده به همسرش می‌گفت: «نمی‌شد یخچال بزرگتر بخری؟» مرد که با ایما و اشاره تلاش می‌کرد به زن بفهماند رعایت حالش را مقابل فرزندش بکند، می‌گفت: «می‌دونی که پول نداریم!» زن با حالتی متکبرانه پاسخ می‌داد: «این شد دلیل؟» این سیاست‌‌های تبلیغی سرمایه‌سالارانه علاوه بر اینکه مروج مصرف‌گرایی‌اند، ذبح‌کننده‌ی اخلاق و مدارای زنانه در محیط خانواده هستند که در نهایت منجر به درهم شکستن اقتدار مردانه می‌شوند. چنین راهبردی با آموزه‌های دینی ما نیز کاملا در تضاد است. امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در وصف حضرت فاطمه(س) فرمودند: «خدا می‌داند که فاطمه در تمام مدت زندگی ....برای خود از من چیزی نخواست، مبادا که من نتوانم آن را فراهم کنم و شرمنده شوم..» بر مبنای این سیره زن و مرد می‌بایست در شرایط سخت زندگی حامی یکدیگر باشند. زن بیش از توان مرد توقع نداشته باشد. 🔸چندی پیش نیز به منظور معرفی یک جعبه بیسکوییت، پیامی بازرگانی از رسانه‌ی ملی پخش شد که در آن شاهد بازنمایی چهره‌ای حیوانی از مردان بودیم. دراین تبلیغ، مردی همچون خرس گرسنه با شکستن در وارد خانه می‌شد، با رفتاری درنده خویانه غذا می‌خورد. در پاره‌ای از تبلیغات نیز شاهد جابجایی نقش زن و مرد در خانواده هستیم؛ زن شاغل و مرد خانه‌دار. این در حالی است که بر طبق آیه‌ی «الرجال قوامون علی النساء» و به فرموده‌ی رهبر انقلاب: «مرد باید برود کار کند. معیشتِ خانواده به عهده‌ی اوست.» ایشان در جای دیگری می‌فرمایند: «بعضی از مسلک‌های غلط که مخصوص زنها هم نیست ـ مردها هم گاهی همان مسلک‌ها را دنبال می‌کنند ـ دنبال این هستند که بگویند: نه! بیاییم اجناس این ترازو (نقش‌های زن و مرد) را جابه‌جا کنیم. گاهی اتفاق می‌افتد مرد در خانه نقش زن را پیدا می‌کند. زن حاکم مطلق می‌شود و به مرد دستور می‌دهد این کار را بکن، آن کار را نکن. مرد هم دست بسته تسلیم است. خب چنین مردی دیگر نمی‌تواند تکیه‌گاه زن باشد. زن یک تکیه گاه خوب را دوست می‌دارد.» 🔹در سینمای خانگی اوضاع بدتر از این است. مردان یا عموما هوس‌بازند یا طماع. فیلم برادران لیلا که در عریان‌ترین شکل ممکن با ارائه‌ی تصویری به غایت چرک از مفهوم پدر و بی‌عرضگی برادر، حمایت و قوامیت مردانه را به بدترین شکل ممکن لگدمال کرد. در حالی‌که جایگاه پدر در نظام الهی، با مفهوم مقدس «ولایت» عجین گشته است. در کتاب اهل بیتی‌ها در رابطه با جایگاه پدر می‌خوانیم: «پدر در نظام تکوینی خانواده، واسطه‌ی رساندن رزق خدای سبحان به بندگان خودش می‌شود؛ از این رو در نظام تشریع خانواده، به او ولایت داده‌اند و اهل خانواده را نسبت به پدر واجب‌النفقه قرار داده‌اند. همین پدر در خانواده مظهر اسمای الهی است؛ به گونه‌ای که مظهر خالقیت، قدرت، متانت، رازقیت و ...در نزد فرزندان است.» غفلت در بازنمایی چهره‌ی مرد در رسانه را حتی در تدوین لایحه‌ی ارتقاء امنیت زنان نیز شاهدیم. در ماده‌ی 10 این لایحه که سازمان صدا و سیما در راستاي آگاهی بخشی و ارتقاي فرهنگ عمومی مکلف به اموری چند گانه شده، آمده: «تهیه، تنظیم و اجراي شاخص‌هاي عملیاتی در راستاي حفظ منزلت زنان و مادران و تکریم و حفظ امنیت آنها و تحکیم خانواده و ترویج نقش موثر زن در خانواده سالم به تفکیک در رسانه ملی و شبکه خانگی و نظارت بر آنها» اما هیچ تکلیفی متوجه این سازمان در جهت ترویج نقش موثر مرد در خانواده نشده است. حفظ اقتدار مرد، یکی از عوامل افزایش امنیت زنان است. همان‌طوری که زن به محبت نیاز دارد تا بتواند روحیه‌ی شادابش را حفظ کند، مرد نیز نیازمند اقتدار است. 🔹در سال 1954 شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا، در برنامه‌ي «پدر بهتر از همه می‌داند»، بر نقش موثر پدر در خانواده تأکیـد می‌کرد. به مرور زمان و با شروع فعالیت مخرب فمنیست‌ها خصوصا رادیکال‌ها، این جایگاه تضعیف شد و اثرات مخرب آن در جامعه‌ی غربی نمود یافت که تبعاتی چون افزایش انحراف و جرایم فرزندان را به دنبال داشته است. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🔻مراجعه به تصویر 🗞 خطرناک ترین فناوری قرن 📌"بنابر گزارش خبرگزاری گاردین، اگر کسی بتوانددولت ایالات متحده را وادار کند که پورن عمیق جعلی را جدی بگیرد، سوئیفتی‌ها (طرفداران تیلور سوئیفت) هستند. خشم جمعی آن‌ها نسبت به تصاویر جنسی صریح تیلور سوئیفت که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود ممکن است به ایجاد تغییرات در قوانین فدرال در مورد پورن‌های جعلی کمک کند. یک مطالعه در سال 2022 در بریتانیا نشان داد که دختران 9 تا 18 ساله کمترین اولویت را برای رهبری، در فهرستی از 17 ویژگی برای کار آینده خود دارند. چرا آن‌ها بخواهند رهبر باشند، چرا بخواهند در معرض دید عموم باشند، وقتی می‌بینند که این زنان از چه نوع آزار و اذیتی برخوردارند؟" 🔸این اتفاق این‌روزها ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. عکس‌هایی از زندگی روزمره مثل سفر، وقت گذرانی با دوستان یا جشن‌های خانوادگی که با اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی به اینترنت راه پیدا می‌کند. داستان از اینجا شروع میشود: با یک تلفن همراه هوشمند، به راحتی می‌توان عکس های به اشتراک گذاشته شده در اینترنت را به تصاویر مستهجن جنسی تبدیل کرد. در دنیای مدرن امروزی، هم زمان با گسترش سریع تکنولوژی، عوامل نوظهوری به وجود آمده است که به شدت حریم خصوصی افراد را تهدید می‌کند. بعد از جرایم سایبری، حال با "دیپ فیک های پورنوگرافیک" به عنوان جدیدترین پدیده در بهره کشی جنسی مواجه هستیم. پدیده‌ای که در آن تصویر شخصیتی را بر روی یکی از شخصیت‌های فعال در فیلم‌های مستهجن پیاده‌سازی می‌کنند. 🔹تیلور سوئیفت معروف، یکی از شاخص ترین قربانیان هوش مصنوعی است، اما در حقیقت ماجرا به تیلور سوئیفت ختم نمی‌شود و خطر دیپ فیک‌ها در کمین همگان است، حتی مردان! برآوردی کلی نشان می‌دهد که پورن های دیپ فیک عمدتا زنان را با تکیه بر مسائل جنسی هدف قرار میدهند این نمود اعلای مردسالاری است. هدف اصلی دیپ فیک ها انتقام، تحقیر، القای حس ناامنی، به حاشیه راندن و انزوای اجتماعی زنان است. این فناوری نشات داده است هر قدر که مشهور، قدرتمند و ثروتمند باشید باز هم از آزار سایبری مصون نخواهید بود. جرایم اینترنتی از جمله جرایم نوینی هستند که نیازمند قوانین بازدارنده کیفری هستند زیرا بستر آزار در محیط آنلاین بسیار ساده و تعقیب قضایی متهم پیچیده و گاهی نیز نیازمند همکاری های بین المللی است. بیش از ۲۰۰ سال است که قانون گذاران به لزوم قانون‌گذاری همگام با پیشرفت فناوری پی برده اند اما آیا قانون‌گذاری اتفاق افتاده است؟ 🔸در حال حاضر آمریکا هیچ قانونی پیرامون جرم انگاری دیپ‌ فیک‌های پرنوگرافیک ندارد. با این حال برخی متخصصان معتقدند که دیپ فیک‌ها ممکن است نیاز به قانون جدید نداشته باشند و قوانین موجود برای بازدارندگی کافی باشد. سوالی که به ذهن متبادر می‌شود این است که قوانین حاضر در آمریکا و کشورهای اروپایی، توانسته اند با پدیده دیپ فیک مقابله کنند؟! یکی از نتایج قانون‌گذاری، فرهنگ سازی در رابطه با مواجهه با مسائل و جرایم ایجاد شده است تا شدت و میزان وقوع این جرایم کاهش یابد، اما آیا قوانین موجود در رابطه با جرایم نوظهور فضای سایبر در کشورهای مختلف از جمله ایران علاوه بر قابلیت پیاده‌سازی، قابلیت فرهنگ سازی در راستای کاهش پدیده‌های غیر اخلاقی مجرم گونه را دارند؟! 🔹در میان دعوای قانون‌گذاری، چین تنها کشوری است که قوانین سخت گیرانه ای علیه ممنوعیت دیپ فیک ها دارد. در کشور ما نیز جرم انگاری جدی و قوانین روشنی پیرامون جرایم سایبری نوظهوری چون دیپ فیک‌ها ایجاد نشده است! برای اینکه یک قانون کیفری تاثیر کامل خود را برای بازدارندگی و مجازات رفتار مجرمانه داشته باشد، مستلزم آن است که مجریان قانون و قوه قضاییه آگاهی بیشتری از دیپ فیک های پورنوگرافیک و آسیب های آن به دست آورند. علاوه بر آن افزایش سواد رسانه ای در میان افراد جامعه، آموزش والدین و محدودیت دسترسی کودکان و نوجوانان میتواند تاثیرگذار باشد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
📌 آنچه در محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه زن و خانواده گذشت؛ 📌زن تماشاچی، زن بازیگر یا زن کارگردان؟ / دکتر هاجر اختری 🖇 اینجا بخوانید 📌زنان محجبه در غرب؛ از چالش‌ تبعیض و پیشداوری تا تقویت همبستگی و بردباری 🖇 اینجا بخوانید 📌 زنان محمدرضا پهلوی/ خاطرات حسین فردوست 🖇 اینجا بخوانید 📌بانوی ژاپنی که روی پشت‌بام، الله اکبر می‌گفت 🖇 اینجا بخوانید 📌ژست سیگار؛ برای هیچ / امان‌الله قرایی‌مقدم 🖇 اینجا بخوانید 📌تراش و خوشگلم کن / مریم مؤمن 🖇 اینجا بخوانید 📌 در جمع دختران چه گذشت؟ / آ.ز.محمودیان 🖇 اینجا بخوانید 📌کفر نمی‌گم، سؤال دارم / پرستو علی عسگر نجاد 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🔻مراجعه به تصویر 🗞 وقتی ورزش تبدیل به کابوس می‌شود 📌" به گزارش خبرگزاری ان‌بی‌سی، گریسی گلد اسکیت باز نمایشی زن معروف آمریکایی از مخاطراتی که به واسطه‌ی تعرضات جنسی اتفاق افتاده برایش پس از کسب اولین قهرمانی او در مسابقات رسمی اسکیت نمایشی حاصل شد گفت. او از دعوای همیشگی که در درون خود سپری می‌کند مبنی بر وداع با این حرفه و ماندن در آن گفت. او در سال 2017 از رقابت برای درمان آنچه که به عنوان اختلال خوردن و اضطراب به طور عمومی اعلام شده بود، فاصله گرفت. علت این امر درگیری او با افکار خودکشی ناشی از عذاب وجدان سرکوب حیثیت خود و بی توجهی نمودن به تجاوزات بود." 🔹یکی از اقسام تفریحات مفرح و سالم برای مردان و زنان ورزش است؛ چه ورزش همگانی و چه ورزش حرفه‌ای. مسابقات ملی و بین‌المللی چون المپیک و جام‌ ملت‌ها نیز بهانه‌ی خوبی برای هدفمند شدن و تخصصی در پیش گرفتن رشته‌های ورزشی است. اما مصاحبه‌ها و خاطرات بیان شده از زنان ورزشکار بسیاری علی‌الخصوص از زنان غربی گویای صدمات روحی جدی است که آنان به واسطه‌ی ورزش حرفه‌ای در میادین تخصصی دیده‌اند. در بسیاری از موارد همچون گریسی گلد، زنان ورزشکار به دلیل آزار جنسی که به آنان وارد می‌شد و از طرفی عدم کناره گیری از این میادین احساس گناه می‌کردند. جالب آنکه گریسی گلد از تعرضات اتفاق افتاده به عنوان "فرهنگ" یاد کرده و می‌گوید می بایست تغییر نماید. چرا تعرضات به زنان و شکستن حریم شخصی آنان به دلیل رخ‌ دادن‌های پرتکرار باید به مثابه فرهنگ قلمداد شود؟! آیا اراده‌ای بر میادین ورزشی بین‌المللی حاکم است که می‌خواهد بر اساس تکرار عملی غیر انسانی و مخالف با حیثیت، تعرض به حریم زنان را به عنوان پدیده‌ی غالب، "فرهنگ" جانمایی کند؟! 🔸 این شبه فرهنگ، بیشتر نمود بارز همان "مردسالاری" است که زن را مایه لذت مرد می‌داند و در نهایت علت این سرنوشت او را ریشه در اغواگری حوا در ارتکاب گناه آدم می‌دانند. قرن‌ها این تفکر اشتباه که مولودش مردسالاری است عرصه حیات را بر زنان غربی تنگ کرده است و این تفکر حتی در میادین ورزشی که نمود برقراری سلامتی ورزشکاران اعم از زن و مرد است نیز نفوذ دارد. مبارزه با تفکر منحوسی که ریشه مردسالاری است تنها با تفکری ممکن است که با فطرت انسانی بیگانه نباشد و آن تفکر در اسلام ناب نهفته است. اسلامی که کرامت زن را با تعریف حرمت حریم شخصی او بیان نموده است. چارچوب امن حریم او برای نامحرمان بسته است و تنها به روی محارم گشوده است. حجاب و رفتار عفیفانه او متضمن حفظ حریم اوست. این گونه است که مردسالاری قادر به تسخیر این زن دارای حریم نمی‌شود و هتک حریم برای او رقم نمی‌خورد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
♦️فیلم سینمایی: 🔹« به همین سادگی» ساخت ایران تولید 1386 (درباره سپری شدن یک روز زنی به نام طاهره که دو فرزند (پسر و دختر) کوچک دارد. شوهرش یک مهندس ساختمان است و به خاطر مشغله‌ های کاری که دارد طاهره احساس تنهایی می‌کند. از طرفی مشکلات مربوط به فرزندانش او را عصبی کرده‌ است. او که از خانواده ایی عشایری است دلش سخت هوای روستایشان را کرده… او الان زنی افسرده‌ است که دلخوشی اش در خاطرات گذشته‌ اش هست… او می‌ خواهد برای مدتی خانواده‌اش را ترک کند و با برادرش به ولایتشان برود… اما شرایط طور دیگری رقم می‌خورد…) 🔹«نابخشودنی» ساخت آمریکا تولید ۲۰۲۱ ( زنی را بازی می‌کند که پس از گذراندن 20 سال حبس به دلیل ارتکاب قتل، سعی در بازسازی زندگی خود دارد اما با جامعه و خانواده خود ماجراهایی دارد.) ‼️نکته؛(معرفی فیلم‌ های سینمایی به معنای تایید محتوای آنان نیست بلکه برای تقریب ذهن مخاطبین با فیلم‌ هایی است که در آینده زیر تیغ نقد رسانه عصر زنان خواهند رفت). ♦️یادداشت: 🔹دوگانه مستوریت و خودافشاگری در عصر شهرت نویسنده: حوریه بزرگی 🖇مطالعه 🔹جناب آقای شیخ‌طادی، سلام و سعادت نویسنده : محمد عشایری منفرد 🖇مطالعه ♦️کتاب: 🔹«دختران زیرزمینی کابل» نویسنده: جنی نوردبرگ مترجم: آیسان شموسی ناشر: انتشارات کتاب کوله پشتی (روایتی قدرتمند و جذاب از زندگی و سرنوشت دخترانی ارائه می‌دهد که لباس مردانه می‌پوشند و در سطح شهر تردد می‌کنند. البته ناگفته نماند که چنین اقدامی در افغانستان سابقه‌ای دیرینه دارد و به عنوان «بچه‌پوش» از آن یاد می‌شود. ) 🔹«اتاقی از آن خود» نویسنده:ویرجینیا وولف مترجم:معصومه مهرشادی انتشارات: روزگار نو (در این کتاب که ادامه یک سخنرانی در دانشگاه کمبریج است به بررسی موانع رشد خلاقیت زنان به خصوص در حیطه‌ی هنر و ادبیات، استقلال زنان، تک صدایی و مردانه‌شدنِ روایت تاریخ، فقر تحصیلی، مالی، فرهنگی زنان نسبت به مردان، نادیده گرفته شدن زنان در شاهکارهای ادبی، طرد شدن، منزوی شدن و برون رانده شدن آنان از ساختارهای قدرت می‌پردازد.) ♦️ پیشنهاد ویژه هفته: 🔹 فیلم| راز درآمد ۳۲میلیارد دلاری دیزنی چیه؟ 🖇مطالعه 🔸 شما مخاطبین گرامی هم اگر خواندنی، شنیدنی، دیدنی‌ و یا یادداشت‌هایی پیرامون نقد فیلم‌های معرفی شده در اختیار دارید که تمایل دارید علاقمندان بیشتری بهش دسترسی داشته باشند، می‌تونید با ما درمیان بذارید تا بعد از تایید، در کانال منتشر کنیم. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️جهاد فمنیستی 🔹احتمالا صحبت‌های آقای شیخ طادی را شنیده‌اید. فارغ از مغالطه‌آمیز بودن این صحبت‌ها، باید دید ریشه‌ی چنین تفکراتی در کجاست؟ موج دوم فمنیسم زمانی به وقوع پیوست که دنیا شاهد حاکمیت آمریکا بر نظام جهانی سرمایه‌داری و بسط و گسترش سرمایه‌داری سازمان یافته بود. ویل دورانت در کتاب لذت فلسفه می‌نویسد: «کارخانه‌داران که به فکر سود بیشتر خود بودند و اخلاقیات برایشان بی‌اهمیت بود، زنان را که کارگران ارزان‌تری بودند بر مردان سرکش سنگین قیمت ترجیح می‌دادند و آنان را هنگام استفاده از دستگاه‌های خطرناک به استفاده از لباس‌های تنگ و کوتاه وادار می کردند. بدین ترتیب در جامعه صنعتی زن نیز صنعتی شد و مردانی که طالب حذف شرم و حیا بودند به بهانه آزادی زن و در واقع برای سوءاستفاده بیشتر از او، زنان را به عرصه فحشا کشاندند. این برهنگی اجباری زنان در کنار رواج فرهنگ مصرف‌گرایی، سرمایه‌داران را ترغیب کرد که از جذابیت‌های جسمی زنان بعنوان وسیله‌ی لذت و سرگرمی برای کسب سود بیشتر و تجارت‌ خود استفاده کنند.» اینگونه بود که زن به ابژه‌ای برای دامن زدن به مصرف بیشتر تبدیل شد. 🔸چرایی ابژه شدن زن برای نظام سرمایه‌داری فارغ از جذابیت‌های تنانه‌ی زن را باید در دیدگاه فیلسوفان غربی به زن جستجو کرد که به صورت گسترده در سنت فلسفی غرب وجود دارد. فلسفه‌ای که اصالت را به جنس مرد داده و همواره زنان را به منزله‌ی موجود درجه دوم، فروتر و طفیلی قلمداد کرده و او را به مثابه حیوانی می‌داند که برای خدمت به مرد آفریده شده است. به عنوان مثال پولس در رساله‌ی خود به قرنتیان می‌گوید: «مرد به جهت زن آفریده نشده، بل‌که زن برای مرد.» از آکویناس فیلسوف مسیحی که معتقد بود مرد آغاز و سرانجام زن است، نیز این جمله نقل شده: «زن حیوانی است که نه استوار است نه ثابت قدم» با صنعتی شدن غرب و نیاز سرمایه‌داری به کارگر ارزان این نگاه با شعار حمایت از حقوق زن، او را به استخدام سرمایه‌سالاران درآورد. با بالا گرفتن کار رسانه و نیاز به تبلیغات بیشتر، زن تغییر کاربری داد و کالایی شد برای ترغیب مشتری. اما این‌بار جاذبه‌های جنسی زن در جامعه‌ای که با شتاب به سمت انقلاب جنسی پیش می‌رفت، ابزار پول‌سازی سرمایه‌داران شد. 🔹مکتب فمنیست که در چنین بستری و بر مبنای چنین فلسفه‌ای شکل گرفته بود به اسم دفاع از حقوق تا جایی پیش رفت که شعار آزادی جنسی سر داد و آزادی زنان برای هرگونه رابطه‌ی جنسی را از الزامات غلبه بر پدرسالاری دانست.(شولامیث فایراستون، فمنیست رادیکال آمریکایی) فمنیست مزورانه به زنان گفت هیچ‌گونه تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد. بر مبنای چنین بینشی حجاب سمبل استبداد مذهبی شد و به صراحت اعلام گردید «ما فقط مخالف حجاب اجباری نیستیم، مخالف حجاب اسلامی هستیم.»(آذر ماجدی، سخنرانی در بنیاد آزادی و اندیشه بیان) به عبارتی درگفتمان فمنیستی آنچه اساسی‌ترین جهاد زنانه قلمداد می‌گردد، برداشتن حجاب است.( عصرا نومانی، روزنامه‌نگار هندی-آمریکایی). 🔹اما امروزه چنین نگاهی به زن صدای اعتراض اندیشمندان غربی را نیز درآورده است و بر وجوب حیا و حجاب برای زنان صحه گذارده‌اند. وندی شلیت نویسنده‌ی آمریکایی در کتاب «بازگشت به عفاف» خود می‌نویسد: «در گذشته مردانی که به دنبال روابط جنسی راحت و دست یافتنی بودند، معمولا به سراغ زنان روسپی می‌رفتند، اما امروزه انتظار دارند که بتوانند با همه‌ی زنان همانند روسپیان رفتار نمایند، تنها تفاوت این است که هزینه‌ای هم نمی‌کنند.» سوزان اف. هاردینگ در نقد انقلاب جنسی می‌گوید: «انقلاب جنسی، زن‌ها را از قید عفت خلاص کرد ولی مفهوم قابل احترام بودن نادیده گرفته شد.» جودیت میل خبرنگار نیویورک تایمز در مقاله‌ی «زنان در آغوش اسلام، امنیتی تازه می‌یابند» با تأکید بر اینکه حضور زنان، به همراه حجاب در اجتماع سبب کاهش مزاحمت برای آنان می‌شود، آورده است: «پوشش حجاب، برای زن این امکان را فراهم ساخته که در شهرهای شلوغ بتواند به راحتی فعالیت کند و از مزاحمت مردان جوان در امان بماند. پیام غیرقابل تردید این لباس به اطرافیان این است که : این زن نجیب است، به او کار نداشته باشید.» 🔸 مگی نویسنده‌ی مقاله‌ی «هنر عفت» نیز می‌نویسد: « به آسانی نمی‌توان کاری کرد که مردها به عقاید و ارزش‌های شما توجه کنند، اما اگر اجازه ندهید ظاهر شما را زیاد ببینند، مجبور می‌شوند توجه خود را به باطن شما معطوف کنند.» اینها تنها چندین نمونه از نظرات اندیشمندان و نویسندگان غربی در موج بازگشت به عفافی بود که در غرب شکل گرفته است. موجی که سبب شد تا در سال 2017 یک سوم بودجه‌ی فدرال برای برنامه‌های آموزش سلامت جنسی نوجوانان، به آموزش خویشتنداری اختصاص یابد و در سال 2021 به 100 میلیون دلار افزایش یابد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir|
📌 آنچه در محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه زن و خانواده گذشت؛ 📌 زنان تاثیرگذار و موفق کشور شناسایی و معرفی می شوند/ انسیه خزعلی 🖇 اینجا بخوانید 📌 سوء تعبیری که ابرزن دست‌نیافتنی می‌سازد / زینب شریعتمدار 🖇 اینجا بخوانید 📌 توهین‌هایی که زنان را از زایمان می‌ترساند؛ بارداری ممنوع است؟/ فاطمه زهرا نصراللهی 🖇 اینجا بخوانید 📌 انقلاب اسلامی، «الگوی سوم زن» را به جهان عرضه کرد/ نیره قوی 🖇 اینجا بخوانید 📌 امام خمینی(ره) زن را مایه دوام پایه‌های انقلاب اسلامی می‌دانست/ نورا فرحات 🖇 اینجا بخوانید 📌 نپتون روایتی دیگر از ماجرای زن و مدرنیته 🖇 اینجا بخوانید 📌 لزوم به روز شدن فقه در حوزه خانواده / محسن جوادی 🖇 اینجا بخوانید 📌 ساعت کاری زنان کاهش یابد / آیت‌الله محمدرضا ناصری 🖇 اینجا بخوانید 📌 زنان ۵.۵ برابر مردان درخواست طلاق می‌دهند/ مسعود فیروزی 🖇 اینجا بخوانید 📌 نقش کلیدی اطلس زنان و خانواده در ارتقای عدالت اجتماعی حوزه زنان/ لاله فرهنگ متین 🖇 اینجا بخوانید 📌 زن ، آرامش ، اقتدار/ محمدمهدی بهداروند 🖇 اینجا بخوانید 📌 «مادر» که باشی 🖇 اینجا بخوانید 📌 فوتبالی که دوست داشتنی شد! 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|