eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
53.3هزار عکس
41.6هزار ویدیو
874 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرح حدیثی از امام سجاد علیه‌السلام : 🔶 مؤمن هر جا مینشیند، در صدد فرا گرفتن و آموختن است. هر جا سکوت میکند، سکوت او برای این است که در گفتن، خطر و اشکالی بر دین خود مشاهده میکند. 🔷 آنچه را که به عنوان سخن راز و امانت به او سپرده شود، حتی برای دوستانش هم آن را افشا نمیکند. 🔶اگر یک وقت کسی برای احقاق حقّش به گواهی او احتیاج داشته باشد، گواهی و شهادت خود را کتمان نمیکند؛ ولو آن شخص از او دور باشد. 🔷هیچ کار نیکویی را از روی ریا انجام نمیدهد. 🔶هیچ کار خیری را هم از روی خجالت و حیا ترک نمیکند. ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠امام اعتقاد داشت که این ملت، ملتی است با ایمان عمیق، باهوش و شجاع؛ که اگر پیشوایان لایقی در میان آن‌ها پیدا شوند، این ملت می‌تواند مثل خورشید در میدان‌های مختلف بدرخشد؛ امام این را قبول داشت. ۱۳۹۲/۰۳/۱۴ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠 مختصری از زندگی امام سجاد(ع)💫 :او فرزند حسين بن على(علیه السلام) سومين امام شيعيان جهان، مادرش«شهر بانويه»(1)، مشهورترين لقبش«زين العابدين» و«سجاد» است. امام سجاد(علیه السلام) در سال سى و هشت قمرى ديده به جهان گشود(2) و دوران كودكى خود را در شهر مدينه سپرى كرد. حدود دو سال از خلافت جدش امير مؤمنان(علیه السلام) را درك نمود و پس از آن مدت ده سال شاهد حوادث دوران امامت عموى خويش امام مجتبى(علیه السلام)كه تنها در شش ماه آن عهده دار خلافت اسلامى بود. پس از شهادت امام مجتبى(علیه السلام) در سال 50 هجرى، به مدت ده سال در دوران امامت پدرش حسين بن على(علیه السلام) كه در اوج قدرت معاويه با او در ستيز و مبارزه بود، در كنار او قرار داشت. در محرم سال 61 هجرى در جريان قيام و شهادت پدرش حسين(علیه السلام) در سرزمين كربلا حضور داشت. پس از فاجعه كربلا كه امامت به او رسيد، همراه ديگر اسيران اردوگاه حسينى به اسيرى به كوفه و شام برده شد، و در اين سفر سر پرست و تكيه گاه اسيران در كوران مصائب و گرفتاري ها بود. او در اين سفر با سخنراني هاى آتشين خود حكومت يزيد را رسوا ساخت و پس از باز گشت از شام، در شهر مدينه اقامت گزيد تا آنكه در سال 94 يا 95 هجرى به شهادت رسيد و در قرستان معروف «بقيع» در كنار قبر عمويش امام حسن(علیه السلام) به خاك سپرده شد. امام على بن الحسين در دوران امامت خود با زمامداران ياد شده در زير معاصر بوده است: 1 - يزيد بن معاويه (61 - 64 ق).(3) 2 - عبد الله بن زبير (61 - 73).(4) 3 - معاويه بن يزيد (چند ماه از سال 64). 4 - مروان بن حكم (نه ماه از سال 65). 5 - عبد الملك بن مروان (65 - 86). 6 - وليد بن عبد الملك (86 - 96).(5)
(ادامه مطلب قبل شناخت مختصری از زندگی امام سجاد علیه السلام ) پی نوشت: (1). محمد بن يعقوب كلينى، اصول كافى، تصحيح و تعليق: على اكبر الغفارى، تهران، مكتبه الصدوق، 1381 ه.ق، ج 1، ص 467؛ شيخ مفيد، الارشاد، قم، مكتبه بصيرتى، ص 253؛ فضل بن حسن طبرسى، اعلام الورى با علام الهدى، الطبعه الثالثه، تهران، دار الكتب الاسلاميه، ص 256؛ حسن بن محمد بن حسن قمى، تاريخ قم، ترجمه حسن بن على بن حسين قمى، تصحيح: سيد جلال الدين تهرانى، تهران، انتشارات توس، 1361 ه.ش، ص 196؛ على بن عيسى اربلى، كشف الغمه فى معرفه الأئمه، تبريز، مكتبه بنى هاشمى، 1381 ه.ق، ج 2 ص 286. در كتب تاريخ زندگانى ائمه نام مادر چهارم سخت مورد اختلاف است و علاوه بر شهر بانويه، به دوازده صورت ديگر نيز همچون: شاه زنان، جهان شاه، شهر ناز، جهان بانويه، خوله، سلافه و... آمده است. جهت اطلاع بيشتر رجوع شود به: دكتر شهيد، سيد جعفر، زندگانى على بن الحسين، چاپ اول، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامى، 1365 ه.ش، ص 27 - 29 ؛ دكتر كريمان، حسين، رى باستان، چاپ دوم، تهران، انتشارات دانشگاه ملى ايران، ج 1، ص 403 - 416؛ آقاى دكتر كريمان به مناسبت بحث پيرامون مقبره بى‏ بى شهر بانوت - كه بر اساس شهرتى عاميانه، محل دفن شهر بانوت همسر امام حسين پنداشته مى شود - اقوال مختلف پيرامون نام مادر امام چهارم را بر شمرده و انتساب اين محل به آن بانوا را رد كرده است. (2) . شيخ مفيد، همان كتاب، ص 253؛ علامه طبرسى، تاج المواليد (ضمن مجموعه ‏اى بنام«مجموعه نفيسه)» مكتبه بصيرتى، ص 112؛ شيخ مفيد، مسار الشيعه(ضمن همان مجموعه) ص 67؛ محمد بن جرير بن رستم طبرى، دلائل الامامه، الطبعه الثالثه، قم، منشورات رضى، 1363 ه. ش، ص 80؛ كلينى، همان كتاب، ص 466؛ سبط ابن الجوزى، تذكره الخواص، نجف، المطبعه الحيدريه، 1383 ه. ق، ص 324؛ مسعودى، اثبات الوصيه، الطبعه الرابعه، نجف، المطبعه الحيدريه، 1373 ه. ق، ص 167؛ فتال نيشابورى، روضه الواعظين، تصحيح و تلعيق: الشيخ حسين الأعلمى، الطبعه الأولى، بيروت، مؤسسه الأعلمى للمطبوعات، 1406 ه. ق، ص 222؛ فضل بن حسن طبرسى، همان كتاب، ص 256؛ ابن ابى الثلج البغدادى، تايخ الأئمه (ضمن مجموعه نفسيه)، قم، مكتبه بصيرتى، ص .9 برخى از مورخان تولد امام على بن الحسين(عليه‏ السلام) را در سال 36 يا 37 نوشته‏ اند. (3). ارقام داخل پرانتز گوياى مدت حكومت خلفا در زمان امامت حضرت سجاد مى باشد. (4). عبد الله بن زبير از معدود كسانى بود كه با يزيد بيعت نكرده بود، از اين رو پس از مرگ معاويه، اندكى پيش از حركت حسين بن على(عليهما السلام) به سوى مكه، به اين شهر گريخت و در آنجا سرگرم فعاليت‏ هاى سياسى شد. پس از شهادت امام حسين(عليه‏ السلام)، چون رقيبى در حجاز نداشت، طرفدارانى پيدا كرد و خود را خليفه خواند. يزيد تا آخر عمر نتوانست او را شكست بدهد و او تا سال 73 همچنان در مكه پرچم حكومت را در دست داشت. عبد الله حجاز و عراق و مصر و قسمتى از شرق اسلامى را مطيع خود ساخت و قلمرو حكومت جانشينان يزيد تنها به شام و پاره ‏اى از مناطق ديگر محدود شد. بنابر اين از سال 61 تا 73 قمرى، دو خليفه در دو منطقه از كشور اسلامى حكمرانى مى كردند، ولى با شكست و كشته شدن عبد الله بن زبير توسط نيروهاى عبدالملك(در سال 73) همه مناطق اسلامى تحت حكومت مروانيان قرار گرفت و شام از نو مركزيت كلى يافت. (5). گردآوري از کتاب: سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، موسسه امام صادق(علیه السلام)، قم، 1390هـ.ش، ص 233. منبع: پایگاه اطلاع رسانی مکارم شیرازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹♨️ آقای رفسنجایی کجایی ببینی؛ 🔹آیت الله دکتر رئیسی آمد؛ 🔺با دنیا ارتباط برقرار کرد، 🔺به آمریکای جنوبی رفت با دستی پر به ایران بازگشت، 🔺چند روز قبل، به آفریقا رفت و با امضای ۱۲۱ سند همکاری برگشت، 🔺دیگه به سوی چند کشور ظالم و زورگوری غربی دست گدایی دراز نمی کنیم. 🔺عضو سازمان اقتصادی شانگهای شدیم، 🔺بناست عضو گروه بریکس بشیم، 🔺تحریم ها را داریم دور می زنیم، 🔺نفت را داریم براحتی می فروشیم، 🔺کارخانه های راکد شده دوره شاگرد شما حسن روحانی یکی یکی داره فعال و راه اندازی میشه، 🔺بدهی های کلان حسن روحانی ات داره تسویه میشه، 🔺موشک های غرورآفرین و دشمن ستیز از جمله هایپرسونیک، هم بازدارندگی ایجاد کردند و هم سایه جنگ را از سر ملت ایران دور کردند، 🔺برای خرید پهپاد ساخت ایران، کشورهای زیادی از جمله چین، در صف قرار دارند، 🔺آمریکا ضعیف شده و در حال فروپاشی است، 👈 بهر حال عزت ملت ایران داره جایگزین ذلت دوره شما و شاگردانت میشه، 🛑و اما در باره شما هم می دانیم؛ آنجا که هستی راحت نیستی چون بی ولایت رفتی! محمدعلی برزگر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هیج وقت سوال کردید آن چند هزار بیعت کننده کوفه کجا رفت؟! در زمانه خود بجویید... 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
‌اولین ضربه را بر پیکر حضرت علی‌ اکبر (ع) شخصی به نام «مرة بن منقذ» با نیزه خود زد ! حالا ابن‌منقذ کیه ؟! از یاران امیرالمؤمنین و علمدارِ قبیله‌ عبدالقیس در جنگ جمل تعجب کردید؟! مبهوت شدید ؟! طرف در فتنه‌ جمل، حق رو شناخته و در رکاب حق جنگیده ! اما در عاشورا، در سپاه عمربن‌سعد 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
به بهانه شهادت حضرت علیه السلام 🌴 سلاح 🔹جهاد تبیین از تاکیدات مقام معظم رهبری است. جهاد تبیین الزاماتی دارد. بهره گیری از منابع غنی، منطقی و مستدل از الزامات جهاد تبیین است. یکی از منابع مورد تاکید مقام معظم صحیفه سجادیه است. "و به نظر من امروز آن چیزی که میتواند به بهترین وجهی به صورت یک سلاح مؤثّری عمل کند، تبیین مفاهیم عالی اسلامی است در زمینه‌های مختلف. ما در زمینه‌ی مسائل معرفتی، مسائل معارفی، حرفهای نگفته زیاد داریم؛ حرفهای قابل گفتنی که برای دنیا جذّاب و شیرین است، زیاد داریم. در زمینه‌ی مسائل مربوط به سبک زندگی اسلامی، ما خیلی حرفِ نگفته داریم. فرض کنید حالا یک قلم، بحث محیط زیست است، یک قلم بحث معامله‌ی با حیوانات است، یک قلم بحث خانواده است؛ اینها سبک زندگی است دیگر. در همه‌ی اینها اسلام حرفهای جذّاب دارد؛ معارف اسلامی‌ای که اینها را میشود از درون متون اسلامی تخلیص کرد و تجرید کرد و در اختیار همه گذاشت. یا در زمینه‌ی آئین حکمرانی اسلامی؛ یکی از موضوعاتی که بسیار مهم است و میتوان این را مطرح کرد، مسئله‌ی حکمرانی اسلامی است. حکمرانی در منطق اسلام از بن و بنیاد با حکمرانی‌های رایج جهان متفاوت است؛ نه شبیه سلطنت است، نه شبیه ریاست‌جمهوری‌های امروز دنیا است، نه شبیه فرماندهی‌ها است، نه شبیه رؤسای کودتاگر است؛ شبیه هیچ کدام از اینها نیست؛ یک چیز خاصّی است متّکی به مبانی معنوی. سبک حکمرانی اسلامی این است: مردمی ‌بودن، دینی‌ بودن، اعتقادی بودن، اَشرافی نبودن، مسرف نبودن، ظالم نبودن؛ نه ظالم [و نه مظلوم]: لا اُظلَمَنَّ وَ اَنتَ مُطیقٌ لِلدَّفعِ عَنّی وَ لا اَظلِمَنَّ وَ اَنتَ‌ القادِرُ عَلَى‌ القَبضِ‌ مِنّی (۱) در این دعاهای صحیفه‌ی سجّادیّه [هست]؛ اینها هر کلمه‌کلمه‌اش مبانی مهمّ معرفتی است؛ اینها چیزهایی است که سلاحهای جدید ما است، باید از اینها استفاده کرد.۱۴۰۰/۱۲/۱۹ 🔺شرایط اجتماعی زمان حضرت سجاد علیه السلام، نقش تبیین گری ایشان پس از حماسه عاشورا، عرضه محتوای مکتوب برای جهاد تبیین و موفقیت آن حضرت در این جهاد، بهترین الگوی نظری و عملی برای مجاهدان عرصه تبیین است. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi https://splus.ir/asatid_enghelabi
سلام خدمت شما عزیز بزرگوار با عرض تسلیت ایام و آرزوی قبولی عزاداریهاتون 🙏🤲 قصد داریم باری دیگر ختم نهج‌البلاغه را به یاری خدا شروع کنیم این ختم بصورتی که در فایل تقسیم بندی شده اجرا میشه بیزحمت فایل فرستاده شده رو باز کنین و مطالعه کنین در صورت تمایل در شرکت قرائت به بنده اطلاع بدین تا تاریخ شروع رو اعلام کنم البته اگه به حد نصاب برسه یعنی 110 نفر پس شما هم با من همکاری کنین تا این ختم اجرا بشه پس به اطرافیانتون اطلاع رسانی کنین ممنونم از لطفتون منتظر پاسخ شما هستم 🙏🌺 انشاالله بتونیم از فرمایشات مولامون کمال استفاده رو ببریم 🤲
این ختم همانطور در فایل مشاهده کردین ظرف 110 روز به اتمام میرسه روزی فقط 10دقیقه زمان میبره که شما مطالعه کنین واقعا حیفه که این زمانو از دست بدیم انشاالله همگی حاجت روا باشین 🤲🙏❤️🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ بخشی از یک سخنرانی امام سجاد (ع) 📣 امتحان سخت با پرسشهایی ساده اي مردم! اهل خدا شوید! بازگشت همه شما به سوي اوست. هر کس در دنیا مطابق عمل کرده است، در قیامت، آن را پیش روي خود خواهد یافت و هر کس کرده باشد، آرزو می کند که میان او و اعمال بدش فاصله ای دور بیفتد. خدا شما را از برحذر داشته است. وای به حال تو اي فرزند آدم که غافلی! اما از تو غافل نیستند. مرگ سریعتر از هر چیز به سویت می آید و به دنبال توست و به زودي تو را خواهد یافت. آن هنگام اجلت فرا می رسد و تو را به تنهایی وارد قبر می کنند و فرشـتگان خدا، منکَر و نکیر، براي بازجویی و امتحانی سخت نزد تو می آیند. نخستین سؤال آنان از خدایی است که بندگی اش را می کردي. (خدایت که بود؟) سپس از پیامبرت که براي هـدایت تو آمده بود، می پرسند و از دینی که به آنان پایبند بودي و از کتابی که می خواندي و از امامی که بودي و از دستوراتش می نمودي. آن گاه از عمرت می پرسند که در چه راهی مصرف کردي. (در راه حلال یا حرام؟) سپس از مالت می پرسند که از کجا آوردي و در چه راهی خرج کردي؟ (حلال یا حرام؟) پس ای فرزند آدم! مراقب باش و پیش از بازجویی، پاسخ را آماده کن! اگر ایمان داري و دین شناس هستی و از پیشوایان راستگو می کنی و دوست دار دوستان خدایی، نگران نباش که خدا زبانت را به حق گویا خواهـد کرد و تو را به بهشت و رضاي خویش بشارت خواهـد داد و فرشتگان با نعمت هاي فراوان به استقبال تو خواهند آمد. اما اگر غیر از این است، زبانت بند خواهد آمد و از عهده پاسخ بر نخواهی آمد و تو را به آتش جهنم وعده خواهند داد و فرشتگان با آب جوشان و آتش سوزان از تو پذیرایی خواهند کرد. 📖 أيُّهَا اَلنَّاسُ اِتَّقُوا اَللَّهَ وَ اِعْلَمُوا أَنَّكُمْ إِلَيْهِ رَاجِعُونَ فَ‍ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ مٰا عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُحْضَراً وَ مٰا عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَيْنَهٰا وَ بَيْنَهُ أَمَداً بَعِيداً وَ يُحَذِّرُكُمُ اَللّٰهُ نَفْسَهُ وَيْحَكَ يَا اِبْنَ آدَمَ اَلْغَافِلَ وَ لَيْسَ مَغْفُولاً عَنْهُ إِنَّ أَجَلَكَ أَسْرَعُ شَيْءٍ إِلَيْكَ قَدْ أَقْبَلَ نَحْوَكَ حَثِيثاً يَطْلُبُكَ وَ يُوشِكُ أَنْ يُدْرِكَكَ فَكَأَنْ قَدْ أَوْفَيْتَ أَجَلَكَ وَ قَدْ قَبَضَ اَلْمَلَكُ رُوحَكَ وَ صُيِّرْتَ إِلَى قَبْرِكَ وَحِيداً فَرَدَّ إِلَيْكَ رُوحَكَ وَ اِقْتَحَمَ عَلَيْكَ مَلَكَاكَ مُنْكَرٌ وَ نَكِيرٌ لِمُسَاءَلَتِكَ وَ شَدِيدِ اِمْتِحَانِكَ أَلاَ وَ إِنَّ أَوَّلَ مَا يَسْأَلاَنِكَ عَنْ رَبِّكَ اَلَّذِي كُنْتَ تَعْبُدُهُ وَ عَنْ نَبِيِّكَ اَلَّذِي أُرْسِلَ إِلَيْكَ وَ عَنْ دِينِكَ اَلَّذِي كُنْتَ تَدِينُ بِهِ وَ عَنْ كِتَابِكَ اَلَّذِي كُنْتَ تَتْلُوهُ وَ عَنْ إِمَامِكَ اَلَّذِي كُنْتَ تَتَوَلاَّهُ وَ عَنْ عُمُرِكَ فِيمَا أَفْنَيْتَ وَ عَنْ مَالِكَ مِنْ أَيْنَ اِكْتَسَبْتَهُ وَ فِيمَا أَنْفَقْتَهُ فَخُذْ حِذْرَكَ وَ اُنْظُرْ لِنَفْسِكَ وَ أَعِدَّ اَلْجَوَابَ قَبْلَ اَلاِمْتِحَانِ وَ اَلْمُسَاءَلَةِ وَ اَلاِخْتِبَارِ فَإِنْ تَكُ مُؤْمِناً عَارِفاً بِدِينِكَ مُتَّبِعاً لِلصَّادِقِينَ مُوَالِياً لِأَوْلِيَاءِ اَللَّهِ لَقَّاكَ اَللَّهُ حُجَّتَكَ وَ أَنْطَقَ لِسَانَكَ بِالصَّوَابِ فَأَحْسَنْتَ اَلْجَوَابَ وَ بُشِّرْتَ بِالْجَنَّةِ وَ اَلرِّضْوَانِ مِنَ اَللَّهِ وَ اِسْتَقْبَلَتْكَ اَلْمَلاَئِكَةُ بِالرَّوْحِ وَ اَلرَّيْحَانِ وَ إِنْ لَمْ تَكُنْ كَذَلِكَ تَلَجْلَجَ لِسَانُكَ وَ دَحَضَتْ حُجَّتُكَ وَ عَيِيتَ عَنِ اَلْجَوَابِ وَ بُشِّرْتَ بِالنَّارِ وَ اِسْتَقْبَلَتْكَ مَلاَئِكَةُ اَلْعَذَابِ بِنُزُلٍ مِنْ حَمِيمٍ وَ تَصْلِيَةِ جَحِيمٍ. 📚 تحف العقول , جلد۱ , صفحه۲۴۹ 📱 سبک زندگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببینید|حدیث خانم تو سن ۱۴ سالگی داره کارشناسی ارشد می خونه، خواهرشم نابغه هست. اما خب چون با حجابن باید بایکوت بشن!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ✅ آیت‌الله سیدحسن نصرالله: ▪️ ما از لبنان به همه‌ی جهانیان اعلام می‌کنیم که امام ما، رهبر ما، آقای ما، عزیز ما و حسین ما در این زمان، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام سید علی حسینی خامنه‌ای است.
📢 تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی 👈 از اقدامات امام سجاد(علیه‌السلام) ✏️ رهبر انقلاب: ‌امام سجاد به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست. چرا؟ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابن‌زیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند... ممکن نبود حکومتها - ولو فاسد باشند؛ ولو بیدین و جائر باشند - بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعه عظیمی؛ یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها وادار کنند. ۱۳۷۲/۰۴/۲۳ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔍 | الگوی چندبعدی امید 🎤 گفتگو با دکتر حامد حاجی حیدری، عضو هیأت‌علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با موضوع امید در کشور 🔹 منطق عملکرد و حرکت امامین انقلاب، «انقلابی‌گری» بوده و هست. «انقلابی‌گری»، یعنی پذیرفتن این واقعیت که پدیده‌های تاریخی نامطلوب، محصول اراده‌هایی است که می‌توان با اتکا به اراده‌هایی دیگر، با اتکال به خداوند متعال، آنها را کنار زد و نظم برتری را جایگزین ساخت. 🔹 طیف وسیع و مهمی از تحلیل‌گران اجتماعی امروز، هویت برنامه‌دار و مجاهد دینی در ادیان توحیدی را اصلی‌ترین هویت‌های تاریخ‌ساز فعال در شرایط امروز جهان می‌شمارند یا با طرح ایده پساسکولاریزاسیون، از بازگشت پرقدرت نفوذ و عظمت به شاخه‌های مختلف ادیان توحیدی، به مرکز زندگی اجتماعی و خلق معنا برای زندگی فردی خبر می‌دهند. 🔹 وقتی «الگوی چندبعدی امید» را بررسی می‌کنیم، به نقاط مهمی می‌رسیم که به تمرکز سیاست‌گذاری نیاز دارد. در سطح اول اهمیت، یعنی در سطح رسانه‌ای و سایبرفضا، حقیقت آن است که ما با یک نبرد شناختی مواجه هستیم که همه سطوح جامعه ما را هدف گرفته و به‌ویژه نخبگان علمی و سیاسی را در کانون منظور خود قرار داده است. 🔹 بسیار جالب‌توجه است که پس از حمله پلیس آلبانی به پایگاه منافقین، ترافیک گروه‌های واتساپی و تلگرامی، تغییر چشمگیری نشان داد؛ اینها، در برنامه‌ها و عملیات برنامه‌ریزی‌شده شناختی است که هدف اصلی خود را مدیران و نخبگان جامعه هدف قرار می‌دهند تا بر دیدگاه‌ها و تصمیمات و عملکردهای آنها تاثیر بگذارند. 🔹 یک کلید نکته دیگر که نظر ما را به نکات درست متوجه می‌کند، عبارت «نبرد شناختی» است؛ نبرد شناختی ایجاب می‌کند تا دفاع و تهاجم شناختی و به تناسب، «قرارگاه دفاع شناختی» شکل بگیرد. واضح است که هدف تهاجم شناختی قرار گرفته‌ایم و اگر سازمان دفاعی درستی برای رویارویی نچینیم و صرفاً به دفاع‌های پراکنده یا عملکردهای معمول صلح‌آمیز دل خوش کنیم، مغلوب می‌شویم. 🔍 ادامه را بخوانید👇 khl.ink/f/53455
🎙 | احیاگر دین پیغمبر(ص) ✏️ رهبر انقلاب: «و انا من حسین»؛ یعنی دین پیامبر، زنده شده حسین‌بن‌علی است. 🎧 بشنوید👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 📖 پای درس امام خامنه ای حفظه الله تاریخ: ۸۴/۸/۸ 📖 موضوع: که باعث شد رضاخان، روی کار بیاید! ‼️ ملتی که در شهر تهران ایستادند و تماشا کردند که مجتهد بزرگی مثل [] شیخ فضل‌اللَّه نوری(ره) _را که از بانیان و بنیانگذاران و رهبران مشروطه بود، به جرم اینکه با جریان انگلیسی و غربگرای مشروطیت همراهی نکرد، ضد مشروطه قلمداد کردند_ بالای دار کشیدند و دم نزدند ۵۰سال بعد چوبش را خوردند و در همین شهر تهران مجلس مؤسسانی تشکیل شد و در آن‌جا انتقال سلطنت و حکومت به رضاشاه را تصویب کردند. این یک گناه ملی بود! 🔥 جمعی ملت ها که مجازات عمومی را به دنبال دارد! گناهی که نعمت های بزرگ را زایل میکند و بلاهای سخت را بر سر جماعت ها و ملت های گنهکار مسلط می نماید! گناهی که مخصوص خود را دارد. 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ 💠شاید [در میان] کسانی که مثلاً صد سال پیش زندگی میکردند، ایمانهای قرصی در بین مردم متدیّن وجود داشت لکن جلوه‌ی عملی نداشت. 🔸شما ملاحظه کنید شیخ فضل‌الله نوری با آن عظمت را، ملّای به آن بزرگی را، اینجا وسط تهران به دار کشیدند، آن کسی هم که او را به دار کشید یک ارمنی بود -یک افسرِ ارمنیِ ایرانی؛ یعنی غیر مسلمان بود- عده‌ای هم گوشه ‌کنار یک اشکی ریختند، امّا هیچ حرکتی انجام نگرفت؛ با اینکه آن وقت رضا‌خانی هم سر کار نبود که حالا بگوییم مثلاً حکومت دیکتاتوریِ آنچنانی‌ای بود؛ یعنی تحرّک وجود نداشت. ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
✍️ به مناسبت ایام شهادت و برگزاری یادواره بزرگداشت حضرت آیت الله العظمی علامه شیخ فضل الله نوری اعلی الله مقامه الشریف، زعیم نهضت اسلام خواهی مشروطه(مشروعه) ۱۱ مرداد ۱۲۸۸ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ 💠شاید [در میان] کسانی که مثلاً صد سال پیش زندگی میکردند، ایمانهای قرصی در بین مردم متدیّن وجود داشت لکن جلوه‌ی عملی نداشت. 🔸شما ملاحظه کنید شیخ فضل‌الله نوری با آن عظمت را، ملّای به آن بزرگی را، اینجا وسط تهران به دار کشیدند، آن کسی هم که او را به دار کشید یک ارمنی بود -یک افسرِ ارمنیِ ایرانی؛ یعنی غیر مسلمان بود- عده‌ای هم گوشه ‌کنار یک اشکی ریختند، امّا هیچ حرکتی انجام نگرفت؛ با اینکه آن وقت رضا‌خانی هم سر کار نبود که حالا بگوییم مثلاً حکومت دیکتاتوریِ آنچنانی‌ای بود؛ یعنی تحرّک وجود نداشت. 🔹حالا این را مقایسه کنید با این شهیدِ طلبه‌ی همدانی ما؛ یک طلبه‌ی همدانی، در خیابان با مظلومیّت به شهادت رسید؛ شما دیدید همدان چه غوغایی شد برای تشییع او! چه انعکاسی در ایران پیدا کرد؟ 🔸همه احساس همدردی کردند، همه احساس علاقه کردند؛ اگر آن جنازه‌ی مطهّر در تهران یا در مشهد یا در اصفهان یا در تبریز تشییع میشد، همین ‌جور اجتماع عظیمی به وجود می‌آمد؛ 👌امروز مردم این‌ جوری‌ هستند. ♦️حالا یک عده‌ای تبلیغ میکنند که مردم از دین فاصله گرفته‌اند؛ نخیر، به هیچ وجه این‌ جوری نیست. ما آن زمان را هم دیده‌ایم، آن زمان هم طلبه بودیم. ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ☀️ (مدظله‌العالی) ‏‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
امروز ایمانهای مردم متدیّن جلوه‌ی عملی هم دارد شاید [در میان] کسانی که مثلاً صد سال پیش زندگی میکردند، ایمانهای قرصی در بین مردم متدیّن وجود داشت لکن جلوه‌ی عملی نداشت. شما ملاحظه کنید شیخ فضل‌الله نوری با آن عظمت را، ملّای به آن بزرگی را، اینجا وسط تهران به دار کشیدند، آن کسی هم که او را به دار کشید یک ارمنی بود -یک افسرِ ارمنیِ ایرانی؛ یعنی غیر مسلمان بود- عده‌ای هم گوشه ‌کنار یک اشکی ریختند، امّا هیچ حرکتی انجام نگرفت؛ با اینکه آن وقت رضا‌خانی هم سر کار نبود که حالا بگوییم مثلاً حکومت دیکتاتوریِ آنچنانی‌ای بود؛ یعنی تحرّک وجود نداشت. حالا این را مقایسه کنید با این شهیدِ طلبه‌ی همدانی ما؛ یک طلبه‌ی همدانی، در خیابان با مظلومیّت به شهادت رسید؛ شما دیدید همدان چه غوغایی شد برای تشییع او! چه انعکاسی در ایران پیدا کرد؟ همه احساس همدردی کردند، همه احساس علاقه کردند؛ اگر آن جنازه‌ی مطهّر در تهران یا در مشهد یا در اصفهان یا در تبریز تشییع میشد، همین ‌جور اجتماع عظیمی به وجود می‌آمد؛ امروز مردم این‌ جوری‌ هستند. حالا یک عده‌ای تبلیغ میکنند که مردم از دین فاصله گرفته‌اند؛ نخیر، به هیچ وجه این‌ جوری نیست. ما آن زمان را هم دیده‌ایم، آن زمان هم طلبه بودیم. ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ 💠آغاز دعوت پیغمبران الهی با زبان نصیحت است؛ اما بعد از آن‌که توانستند طرفداران خود را گرد آورند و تجهیز کنند، آن‌گاه با دشمنان توحید و دشمنان بشریت، با زبان قدرت حرف میزدند. ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
🔴غفلت علمای صدر مشروطه از غربزدگان ♦️امام خامنه ای :باید دشمنیها را شناخت. مشکل ما این است. اینکه بنده مسئله‌ی بصیرت را برای خواص تکرار میکنم، به خاطر این است. گاهی اوقات غفلت میشود از دشمنیهائی که با اساس دارد میشود؛ اینها را حمل میکنند به مسائل جزئی. ما در صدر مشروطه هم متأسفانه همین معنا را داشتیم. ♦️ در صدر مشروطه هم علمای بزرگی بودند - که من اسم نمیآورم؛ همه میشناسید، معروفند - که اینها ندیدند توطئه‌ای را که آن روز غربزدگان و به اصطلاح روشنفکرانی که تحت تأثیر غرب بودند، مغلوب تفکرات غرب بودند، طراحی میکردند؛ توجه نکردند که حرفهائی که اینها دارند در مجلس شورای ملىِ آن زمان میزنند، یا در مطبوعاتشان مینویسند، مبارزه‌ی با اسلام است؛ این را توجه نکردند، مماشات کردند. ♦️نتیجه این شد که کسی که میدانست و میفهمید - مثل مرحوم شیخ فضل‌اللَّه نوری - جلوی چشم آنها به دار زده شد و اینها حساسیتی پیدا نکردند؛ بعد خود آنهائی هم که به این حساسیت اهمیت و بها نداده بودند، بعد از شیخ فضل‌اللَّه مورد تعرض و تطاول و تهتک آنها قرار گرفتند و سیلی آنها را خوردند؛ بعضی جانشان را از دست دادند، بعضی آبرویشان را از دست دادند. این اشتباهی است که آنجا انجام گرفت؛ این اشتباه را ما نباید انجام بدهیم. 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 یکی از کارهایی که امروز بشدّت در برنامه‌ریزی‌های دشمنان انقلاب و دشمنان نظام جمهوری اسلامی مطرح است، عبارت است از حسّاسیّت‌زدایی نسبت به اصول و بیّنات و مبانی انقلاب. ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
شیخ_فضل_الله_ها_مقاومت_میکنند__346687975_5917762217108832337.mp3
1.62M
🌹به مناسبت ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا 🌹۱۱ مرداد ۱۲۸۸: شهادت شهید بزرگ اسلام شیخ فضل‌الله نوری و ادامه دهندگان راهش، در کلام امام خامنه ای(حفظه الله) 🔶امام خامنه‌ای: « وقتی که مردم مسلمان همت می کنند حکومت مشروطه را در سال ۱۳۲۵ بر سر کار می آورند دیگر غرب زدگان و شرق زدگان نباید به خود حق بدهند که زمام امور را در دست بگیرند و اگر گرفتند و راه انقلاب را عوض کردند شیخ فضل‌الله‌ها مقاومت خواهند کرد.» ۱۳۵۹/۰۳/۰۹ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠در ، در حادثه‌ی ، بر پیروز شد - که واقعاً شد - عامل این پیروزی، حضرت بود... این حادثه نشان داد که زن در حاشیه‌ی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهمِ تاریخی قرار دارد. ۱۳۸۹/۰۲/۰۱ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
🍃گناه عمومی، زایل‌کننده نعمت‌های بزرگ [راجع به انواع گناه] نوع سوم، گناهان جمعی ملتهاست. بحث یک نفر آدم نیست که خطایی انجام دهد و یک عده از آن متضرر شوند؛ گاهی یک ملت یا جماعت مؤثری از یک ملت مبتلا به گناهی می‌شوند. این گناه هم استغفار خودش را دارد. یک ملت گاهی سال‌های متمادی در مقابل منکر و ظلمی سکوت می‌کند و هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهد؛ این هم یک گناه است؛ شاید گناه دشوارتری هم باشد؛ این همان «انّ اللَّه لا یغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بانفسهم»(۱) است؛ این همان گناهی است که نعمت‌های بزرگ را زایل می‌کند؛ این همان گناهی است که بلاهای سخت را بر سر جماعت‌ها و ملت‌های گنهکار مسلط می‌کند. ملتی که در شهر تهران ایستادند و تماشا کردند که مجتهد بزرگی مثل شیخ فضل‌اللَّه نوری را بالای دار بکِشند و دم نزدند؛ دیدند که او را با این‌که جزو بانیان و بنیانگذاران و رهبران مشروطه بود، به جرم این‌که با جریان انگلیسی و غربگرای مشروطیت همراهی نکرد، ضد مشروطه قلمداد کردند - که هنوز هم یک عده قلمزن‌ها و گوینده‌ها و نویسنده‌های ما همین حرف دروغ بی‌مبنای بی‌منطق را نشخوار و تکرار می‌کنند - پنجاه سال بعد چوبش را خوردند: در همین شهر تهران مجلس مؤسسانی تشکیل شد و در آن‌جا انتقال سلطنت و حکومت به رضاشاه را تصویب کردند. آنها یک عده آدم خاص نبودند؛ این یک گناه ملی و عمومی بود. «و اتّقوا فتنة لاتصیبنّ الّذین ظلموا منکم خاصّة»(۲)؛ گاهی مجازات فقط شامل افرادی که مرتکب گناهی شدند، نمی‌شود؛ مجازات عمومی است؛ چون حرکت عمومی بوده؛ ولو همه‌ی افراد در آن شرکت مستقیم نداشتند. همین ملت آن روزی که به خیابان‌ها آمدند و سینه‌شان را مقابل تانک‌های محمدرضا پهلوی سپر کردند و از مرگ نترسیدند؛ یعنی تحمل و صبر و سکوت گناه‌آلود پنجاه ساله را تغییر دادند، خدای متعال پاداش آنها را داد؛ حکومت ظلم ساقط شد، حکومت مردمی سر کار آمد؛ وابستگی ننگ‌آلود سیاسی از بین رفت، حرکت استقلال آغاز شد و ان‌شاءاللَّه ادامه هم دارد و ادامه پیدا خواهد کرد و این ملت به توفیق الهی و به همت خود، به آرمان‌های خودش خواهد رسید. این به خاطر این بود که حرکت کرد. بنابراین گناه نوع سوم هم یک‌طور استغفار دارد. •─────•❁•─────• 🔻۱ ) سوره مبارکه الرعد آیه ۱۱ لَهُ مُعَقِّباتٌ مِن بَينِ يَدَيهِ وَمِن خَلفِهِ يَحفَظونَهُ مِن أَمرِ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم ۗ وَإِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَومٍ سوءًا فَلا مَرَدَّ لَهُ ۚ وَما لَهُم مِن دونِهِ مِن والٍ ترجمه: برای انسان، مأمورانی است که پی در پی، از پیش رو، و از پشت سرش او را از فرمان خدا [= حوادث غیر حتمی‌] حفظ می‌کنند؛ (امّا) خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند! و هنگامی که خدا اراده سوئی به قومی (بخاطر اعمالشان) کند، هیچ چیز مانع آن نخواهد شد؛ و جز خدا، سرپرستی نخواهند داشت! 🔻۲ ) سوره مبارکه الأنفال آیه ۲۵ وَاتَّقوا فِتنَةً لا تُصيبَنَّ الَّذينَ ظَلَموا مِنكُم خاصَّةً ۖ وَاعلَموا أَنَّ اللَّهَ شَديدُ العِقابِ ترجمه: و از فتنه‌ای بپرهیزید که تنها به ستمکاران شما نمی‌رسد؛ (بلکه همه را فرا خواهد گرفت؛ چرا که دیگران سکوت اختیار کردند.) و بدانید خداوند کیفر شدید دارد! •─────•❁•─────• ▪️بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام ۱۳۸۴/۰۸/۰۸ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠اسلام سیاسی یعنی همین اسلامی که توانسته با تشکیل حکومت، دستگاه‌های گوناگون، نظام‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و غیره به وجود بیاورد و یک هویّت دینی و اسلامی را برای یک ملّت ایجاد بکند. ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷