فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴یکی از سوابق روح الله زم!
🎥⭕️ روح الله زم: من در سال ۸۴ رئیس بخش جنگ روانی ستاد آقای هاشمی رفسنجانی بودم
مدعیان دروغین.mp3
168.6K
🌟🌟کوتاه و شنیدنی🌟🌟
🎙مدعی دروغین
✅ حاج آقای قرائتی
🌹الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ
وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداَهُم أجْمَعِینَ🌹
✅درنشرمعارف اهل بیت سهیم باشیم.
❇️ هشت ویژگی مؤمن
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: يَنْبَغِي لِلْمُؤْمِنِ أَنْ يَكُونَ فِيهِ ثَمَانِي خِصَالٍ وَقُوراً عِنْدَ الْهَزَاهِزِ ، صَبُوراً عِنْدَ الْبَلَاءِ، شَكُوراً عِنْدَ الرَّخَاءِ ،قَانِعاً بِمَا رَزَقَهُ اللَّهُ، لَا يَظْلِمُ الْأَعْدَاءَ وَ لَا يَتَحَامَلُ لِلْأَصْدِقَاءِ، بَدَنُهُ مِنْهُ فِي تَعَبٍ وَ النَّاسُ مِنْهُ فِي رَاحَةٍ.
🔻امام صادق(ع) فرمود: شایسته است مؤمن هشت ویژگی داشته باشد:
1⃣ در ناملایمات روزگار، سنگین(باوقار) باشد
2⃣ در هنگام نزول بلا بردبار باشد
3⃣ هنگام راحتی شکرگزار باشد
4⃣ به آنچه خداوند به او داده قانع باشد
5⃣ به دشمنان خود ظلم نکند
6⃣ بار خود به دوش دوستانش نیفکند
7⃣ بدنش از او خسته؛
8⃣ مردم از دست او آسوده باشند.
📚 کافی، ج۲، ص۴۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فيلم
🔴شکست حصر رسانه ای اربعین؛ مقدمه تحقق مطالبه رهبری برای شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن در گام دوم انقلاب
🔸آمارهايي جالب درباره #حب_الحسين_يجمعنا
◀️ مسلم معين، مسئول سازمان فضاي مجازي بسيج در گفت و گوي زنده تلويزيوني برنامه سلام صبح بخير شبكه سه:
🔹حصر رسانه ای اربعين در سال جاری با جهاني شدن
"حب الحسين يجمعنا" به عنوان نخستين كليدواژه پر تكرار جهان در شبكه هاي اجتماعي، شكسته شد
🔹نقطه عطف ايجاد موج در شبكه هاي اجتماعي پيرامون اربعين، سخنان رهبر انقلاب در دانشكده افسري امام حسين(ع) بود كه اشاره كردند «اربعين رسانه بي همتاست»
🔹این مقدمه ای برای شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن به عنوان مطالبه رهبری در گام دوم انقلاب است
🔹وقتي رسانه هاي بين المللي، پدیده بزرگ اربعين حسيني (ع) را سانسور ميكنند اما مردم در شبکه های اجتماعی جهان حرف پرتکرارشان می شود: "حب الحسین یجمعنا" دو پيام دارد:
نخست اينكه اين رسانه ها بي اعتبار هستند و از سوي ديگر به هيچ وجه نماينده افكار عمومي در جهان نيستند
📝
❇️
🌾🍃🍂🌱🍁🌷🍃🍁🥀🍂🍃🕊
🌷🍃🍁🌾
🌱🍁
🥀
🔴 نهضت امام حسین(ع) هر سال يک پيروزى جديد به دست مىآورد
🔷اگر ما مبارزه حسين بن على عليه السلام را با لشكريان يزيد و ابن زياد از جنبه نظامى، يعنى از نظر ظاهرى و صورى، در نظر بگيريم امام حسين(ع) شكست خورد و آنها پيروز شدند؛ اما اگر ماهيت قضيه را در نظر بگيريم، فكرى و اعتقادى است، يعنى حكومت يزيد سمبل جريانى بود كه مىخواست فكر اسلامى را از بين ببرد و امام حسين(ع) براى احياى فكر اسلامى جنگيد، در اين صورت بايد ببينيم آيا امام حسين(ع) به مقصودش رسيد يا نرسيد؟
🔶آيا توانست يک فكر را در دنيا زنده كند يا نتوانست؟ مىبينيم كه توانست. هزار و سيصد سال است كه اين نهضت هر سال يک پيروزى جديد به دست مىآورد؛ يعنى هر سال عاشورا، عاشوراست و معنى «كلّ يوم عاشورا» اين است كه هر روز به نام امام حسين(ع) با ظلم و باطلى مبارزه مىشود و حق و عدالتى احياء مىشود.
🔷اين پيروزى است و پيروزى بالاتر از اين چيست؟ يزيدها و ابن زيادها مىروند ولى حسينها و عبّاسها و زينبها باقى مىمانند، البته به عنوان يک ایده نه به عنوان يک شخص، بلكه به عنوان يک صاحب اختيار و حاكم بر جامعه خويش. آرى، آنها مىميرند اما اينها زنده و جاويد باقى مىمانند.
📚 شهید مطهری، کتاب نبرد حق و باطل، ص۴۱
💥
✨ #بِسْمِاللهِالرَّحْمنِالرَّحِيم✨
✨لَقَدْ حَقَّ الْقَوْلُ عَلَي أَكْثَرِهِمْ فَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ (7)
إِنَّا جَعَلْنَا فِي أَعْنَاقِهِمْ أَغْلاَلاً فَهِيَ إِلَي الأَذْقَانِ فَهُم مُّقْمَحُونَ (8)
/یس
🍁به يقين فرمان (عذاب) بر بيشتر آنان سزاوار گشته است پس ايشان ايمان نمى آورند.
🍂به راستى كه ما در گردن هاى آنان غل هايى قرار داديم، كه تا چانه شان را مى پوشاند در نتيجه سرهاى آنان بالا مانده است (و نمى توانند اطراف و پيش پاى خود را ببينند).
🍃
🔹«اذقان» جمع «ذقن» به معناى چانه و «مقمحون» از «قمح البعير» به معناى سر بالا كردن شتر است. يعنى همان گونه كه به شتر آب عرضه مى شود ولى او سر خود را بالا مى برد، به اين مردم نا اهل نيز حقّ ارائه مى شود، امّا آنان سر خود را بالا گرفت و در برابر حقّ سر تعظيم فرود نمى آورند.
🔻مراد از زدن غل بر گردن آنان، يا كيفر آخرت آنهاست، نظير آيه ى «اذ الاغلال فى اعناقهم»(591) و يا مراد وجود عقايد خرافى است كه همچون غل هاى سنگين بر گردنشان است، نظير آيه 157 اعراف كه مى فرمايد: «يضع عنهم اصرهم و الاغلال الّتى كانت عليهم» كه از وظايف انبيا برداشتن خرافاتى است كه همچون غل هاى سنگين آنان را به بند كشيده است. آرى، انبيا مى خواهند غل ها را بردارند ولى خود مردم نمى خواهند.
🔸مراد از «القول» به قرينه آيه 13 سوره سجده كه فرمود: «و لكن حقّ القول منّى لاملئنّ جهنّم من الجنّة و النّاس اجمعين»، فرمان خداوند در مورد عذاب پيروان شيطان است.
591) غافر، 71.
🍃
🔴- اكثر مردم غافل، به حقّ گرايش ندارند. «فهم غافلون لقد حقّ القول على اكثرهم»
🔷- مخالفت اكثريّت، نبايد مبلّغ و رهبر را دلسرد كند. «اكثرهم... لايؤمنون»
🔶- غفلت، زمينه ى كفر است. «فهم غافلون - فهم لا يؤمنون»
💥- گرچه خداوند بر گردن كافران غل هايى مى نهد، ولى زمينه ى آن را خودشان فراهم كرده اند. «لا يؤمنون انّا جعلنا فى اعناقهم اغلالاً»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸
#کلیپ
🔴🎥 زمانی که از کوفیان پرسیدند چی شد که زدید زیر قولتون؟ گفتند یارانه مون رو قطع میکردند...
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره مکرر میفرمودند: «ذکری از امام سجاد علیهالسلام است که اگر گفته شود و تسبیح، بدون گفتن ذکر چرخانده شود برای گوینده ثواب گفتن ذکر خواهد بود و همچنین برای او مایۀ فرج و گشایش است».
🔹 امام سجاد علیهالسلام از پدران خود از رسول خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلم نقل میکند که حضرت هرگاه نماز صبح را به پایان میبرد با کسی سخن نمیگفت و تسبیح خود را به دست میگرفت و میفرمود: اللَّهُمَّ إِنِّي أَصْبَحْتُ أُسَبِّحُكَ وَ أُحَمِّدُكَ وَ أُهَلِّلُكَ وَ أُكَبِّرُكَ وَ أُمَجِّدُكَ بِعَدَدِ مَا أُدِيرُ بِهِ سُبْحَتِي؛ خدایا! همانا صبح میکنم درحالیکه تو را تسبیح میگویم و تو را تمجید میکنم و تو را ستایش میکنم و تو را تهلیل (لاالهالاالله گفتن) میگویم به عدد آنچه میچرخانم تسبیحم را.
🔹 سپس تسبیح را میگرداند، بدون آنکه تسبیح گوید و با دیگران صحبت میکرد. همینگونه بود تا وقتی به رختخواب میرفت، پس دوباره آن ذکر را تکرار میکرد و تسبیح را زیر سر خود میگذاشت.
📚 بهجتالدعا، ص ٣۵۵
🌷🌷
✅ #دعاىروزدوشنبه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يُشْهِدْ أَحَداً حِينَ فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ وَ لاَ اتَّخَذَ مُعِيناً حِينَ بَرَأَ النَّسَمَاتِ لَمْ يُشَارَكْ فِي الْإِلَهِيَّةِ وَ لَمْ يُظَاهَرْ فِي الْوَحْدَانِيَّةِ كَلَّتِ الْأَلْسُنُ عَنْ غَايَةِ صِفَتِهِ وَ الْعُقُولُ عَنْ كُنْهِ مَعْرِفَتِهِ وَ تَوَاضَعَتِ الْجَبَابِرَةُ لِهَيْبَتِهِ وَ عَنَتِ الْوُجُوهُ لِخَشْيَتِهِ وَ انْقَادَ كُلُّ عَظِيمٍ لِعَظَمَتِهِ فَلَكَ الْحَمْدُ مُتَوَاتِراً مُتَّسِقاً وَ مُتَوَالِياً مُسْتَوْسِقاً (مُسْتَوْثِقاً) وَ صَلَوَاتُهُ عَلَى رَسُولِهِ أَبَداً وَ سَلاَمُهُ دَائِماً سَرْمَداً اللَّهُمَّ اجْعَلْ أَوَّلَ يَوْمِي هَذَا صَلاَحاً وَ أَوْسَطَهُ فَلاَحاً وَ آخِرَهُ نَجَاحاً وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْ يَوْمٍ أَوَّلُهُ فَزَعٌ وَ أَوْسَطُهُ جَزَعٌ وَ آخِرُهُ وَجَعٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَغْفِرُكَ لِكُلِّ نَذْرٍ نَذَرْتُهُ وَ كُلِّ وَعْدٍ وَعَدْتُهُ وَ كُلِّ عَهْدٍ عَاهَدْتُهُ ثُمَّ لَمْ أَفِ بِهِ وَ أَسْأَلُكَ فِي مَظَالِمِ عِبَادِكَ عِنْدِي فَأَيُّمَا عَبْدٍ مِنْ عَبِيدِكَ أَوْ أَمَةٍ مِنْ إِمَائِكَ كَانَتْ لَهُ قِبَلِي مَظْلِمَةٌ ظَلَمْتُهَا إِيَّاهُ فِي نَفْسِهِ أَوْ فِي عِرْضِهِ أَوْ فِي مَالِهِ أَوْ فِي أَهْلِهِ وَ وَلَدِهِ أَوْ غِيبَةٌ اغْتَبْتُهُ بِهَا أَوْ تَحَامُلٌ عَلَيْهِ بِمَيْلٍ أَوْ هَوًى أَوْ أَنَفَةٍ أَوْ حَمِيَّةٍ أَوْ رِيَاءٍ أَوْ عَصَبِيَّةٍ غَائِباً كَانَ أَوْ شَاهِداً وَ حَيّاً كَانَ أَوْ مَيِّتاً فَقَصُرَتْ يَدِي وَ ضَاقَ وُسْعِي عَنْ رَدِّهَا إِلَيْهِ وَ التَّحَلُّلِ مِنْهُ فَأَسْأَلُكَ يَا مَنْ يَمْلِكُ الْحَاجَاتِ وَ هِيَ مُسْتَجِيبَةٌ لِمَشِيَّتِهِ وَ مُسْرِعَةٌ إِلَى إِرَادَتِهِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُرْضِيَهُ عَنِّي بِمَا (بِمَ) شِئْتَ وَ تَهَبَ لِي مِنْ عِنْدِكَ رَحْمَةً إِنَّهُ لاَ تَنْقُصُكَ الْمَغْفِرَةُ وَ لاَ تَضُرُّكَ الْمَوْهِبَةُ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ اللَّهُمَّ أَوْلِنِي فِي كُلِّ يَوْمِ إِثْنَيْنِ نِعْمَتَيْنِ مِنْكَ ثِنْتَيْنِ سَعَادَةً فِي أَوَّلِهِ بِطَاعَتِكَ وَ نِعْمَةً فِي آخِرِهِ بِمَغْفِرَتِكَ يَا مَنْ هُوَ الْإِلَهُ وَ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ سِوَاهُ.
🌷🌷
لوح | اگر زنها با قرآن مأنوس شوند...
🔻رهبر انقلاب در دیدار با بانوان قرآنپژوه ۱۳۸۸/۰۷/۲۸:
📗 «اگر زن ها با #قرآن مأنوس شوند، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.
چون زنِ آشنای با قرآن میتواند در #تربیت_فرزند تأثیرات زیادی داشته باشد.»
✅ #بازخوانی_یک_دیدار
زن، خانواده و سبک زندگی در نگاه رهبر انقلاب
🌹🌹
✅ #زیارتروزدوشنبه
💥روز دوشنبه روز زیارت امام حسن و امام حسین علیهم السلام است⬇️
🌹 #زیارتامامحسنعلیهالسلام
السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمِينَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حَبِيبَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا صِفْوَةَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَمِينَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا صِرَاطَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَيَانَ حُكْمِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا نَاصِرَ دِينِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَاالسَّيِّدُ الزَّكِيُّ السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْبَرُّ الْوَفِيُ السَّلاَمُ عَلَيْك َأَيُّهَاالْقَائِمُ الْأَمِينُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَالِمُ بِالتَّأْوِيلِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْهَادِي الْمَهْدِيُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الطَّاهِرُ الزَّكِيُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا التَّقِيُّ النَّقِيُّ السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْحَقُّ الْحَقِيقُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الشَّهِيدُ الصِّدِّيقُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ.
🌹 #زيارتامامحسينعليهالسلام:
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ أَشْهَدُ أَنَّكَ أَقَمْتَ الصَّلاَةَ وَ آتَيْتَ الزَّكَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصاً وَ جَاهَدْتَ فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَعَلَيْكَ السَّلاَمُ مِنِّي مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ أَنَا يَا مَوْلاَيَ مَوْلًى لَكَ وَ لِآلِ بَيْتِكَ سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَ جَهْرِكُمْ وَ ظَاهِرِكُمْ وَ بَاطِنِكُمْ لَعَنَ اللَّهُ أَعْدَاءَكُمْ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ وَ أَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى مِنْهُمْ يَا مَوْلاَيَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ يَا مَوْلاَيَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ هَذَا يَوْمُ الْإِثْنَيْنِ وَ هُوَ يَوْمُكُمَا وَ بِاسْمِكُمَا وَ أَنَا فِيهِ ضَيْفُكُمَا فَأَضِيفَانِي وَ أَحْسِنَا ضِيَافَتِي فَنِعْمَ مَنِ اسْتُضِيفَ بِهِ أَنْتُمَا وَ أَنَا فِيهِ مِنْ جِوَارِكُمَا فَأَجِيرَانِي فَإِنَّكُمَا مَأْمُورَانِ بِالضِّيَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَصَلَّى اللَّهُ عَلَيْكُمَا وَ آلِكُمَا الطَّيِّبِينَ.
🌺🌺
💫💡💫
💡💫
💫
#پاک_کننده_گناهان 🌊
🔻بعضیا میگن:
ما چون گرفتار فلان گـ🔥ـناه شدیم،
دیگر نماز هم نمیخوانیم چون سودی ندارد!
اینطور نیست.در قرآن آمده اگر گناه ڪردی
حتما نماز بخوان نماز پاڪ ڪن گناهِ است.✨
📚هود/۱۱۴
❤️الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج❤️
📝 #پرسش_پاسخ_مهدوی
🔴چرا بحث امامت حضرت مهدی (عج) بهطور صریح در قرآن نیامده است⁉️
#شرح_پرسش :
❇️چرا بحث امامت ائمه اطهار علیهم السلام بالعموم و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بالخصوص به روشنی در آیات قرآن نیامده؟ با این که مسائلی با اهمیت کمتر- نظیر بعضی احکام که از حیث تعداد و دلالت قابل قیاس با این بحثها نیست- در قرآن وجود دارد. اگرچه جوابهای مشهور داده شده اما قانع کننده نیست (نظیر جلوگیری از تحریف قرآن و دیگر موارد).
✔️ #پاسخ :
✍ذکر نشدن صریح امامت ائمه اطهار علیهم السلام در قرآن، به خاطر قانون الهی است. خداوند تبارک و تعالی بشر را میخواهد امتحان کند همه چیز را نمیخواهد در قرآن بیان کند حتی اعتقادات را.
بعضی چیزها را باید خودشان زحمت بکشند، یعنی امکان گمراهی ضروری است. مسألهی انسان باید مثبت و منفی باشد مثل تولید برق همانگونه که هدایت ضروری است، گمراهی هم ضروری است. «وَ کَذلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوّاً مِنَ الْمُجْرِمِینَ...»(1) پیامبر میفرستد، یک نفر غریب هم همراهش است و این ضروری است. پیامبر مثلاً هدایتش بزرگتر بود و همراهش باید چند نفر گمراه باشند. این قاعدهی الهی است. اگر انسان مجبور شود که هدایت شود، این سلب اختیار انسانی است. این که کدامین مسأله در قرآن ذکر بشود یا ذکر نشود، این سیاست خدایی است و مربوط به همین موضوع است؛ مثلاً اصحاب کهف، چند نفر هستند، خداوند تبارک و تعالی در چند آیه از اصحاب کهف حرف میزند، ولی مشخص نمیکند که چند نفر هستند؛ «سَیَقُولُونَ ثَلاَثَةٌ رَابِعُهُمْ کَلْبُهُمْ وَ یَقُولُونَ خَمْسَةٌ...»(2).
این را میگوید ولی تعداد را نمیگوید، نمیخواهد بگوید. در رابطه با آخرالزمان و ظهور حضرت مهدی علیه السلام نیز چنین است و همچنین راجع به اهل بیت علیهم السلام با کنایه و اشاره و تصریح آیهی مباهله(3) مطلب را بیان میکند. بیش از این تصریح نمیکند. خداوند متعال میخواهد راه بدهد به مردم که اگر کسی بخواهد راه فرار باز باشد درواقع راه فرار از ولایت را خداوند تبارک و تعالی باز کرده است.
📚پینوشتها:
1. سوره فرقان، آیه 31. ([آری،] این گونه در برابر هر پیامبری، دشمنی از مجرمین قرار دادیم.)
2. سوره کهف، آیه22. (گروهی خواهند گفت: «آنها سه نفر بودند، که چهارمین آنها سگشان بود و گروهی میگویند: پنج نفر بودند...)
3. سوره آل عمران، آیه 61.
📌 اگر دنیا و آخرت میخواهی #نماز_شب بخوان
🔰 #علامه_طباطبایی: «چون به نجف اشرف برای تحصیل مشرف شدم
از نقطه نظر قرابت و خویشاوندی گاهگاهی
به محضر مرحوم قاضی (ره)شرفیاب میشدم
یک روز در نجف در مدرسهای ایستاده بودم
که مرحوم آیةالله قاضی از آنجا عبور میکردند
چون به من رسیدند دست خود را
به روی شانهام گذاردند و گفتند:
«ای فرزند، دنیا میخواهی نماز شب بخوان
آخرت میخواهی نماز شب بخوان!»
📗اسوه عارفان/72.
#رونمایی از تئوریسین مخلص جریان مقاومت
حسین شریعمتداری، تئوریسین مخلص جریان مقاومت است که از ابتدای انقلاب تاکنون جان برکف در جملگی میدان های مبارزه حضور فعال داشته و تاکنون کمتر کسی به این حضور توجه نموده است...
جریان مقاومت، پس از رونمایی از رزمنده شماره یک میدان مقاومت (حاج قاسم سلیمانی) تصمیم گرفته از یکی دیگر از رزمنده های تئوریسین خود رونمایی کند:
#حاج_حسین_شریعمتداری، خار چشم جریان نفاق داخلی و استکبار جهانی...
💢حسین شریعتمداری در واکنش به سخنان روحانی:
🔹🔸تسلیم که به رفراندوم نیاز ندارد، برای تسلیم شدن نیم متر پارچه سفید کافی است/ دیوانهها عاقل شدهاند یا عاقلان را به دیوانگی فرا میخوانند؟
♦️آمریکا و اروپا با صراحت اعلام میکنند که منظورشان از مذاکره، حل و فصل مسائل فیمابین نیست بلکه نتیجهای که از مذاکره در نظر گرفته و بر آن اصرار دارند را پیشاپیش اعلام کردهاند. چرا آقای روحانی دیکتهنویسی ایران برای آمریکا را مذاکره معرفی میکند؟
♦️مذاکرهای که آمریکا کف و سقف و متن آن را از قبل تعیین و اعلام کرده است که مذاکره نیست دیکتهنویسی ذلیلانه است! آیا جناب رئیسجمهور از مردم شریف و پاکباخته ایران دعوت میکند که بیایند و در یک همهپرسی، نظر خود را درباره تسلیم شدن ذلیلانه به آمریکا و اروپا و رژیم صهیونیستی و برخی حکام بیسر و پای عرب اعلام کنند؟! دعوت به این به اصطلاح رفراندوم اگر اهانت مستقیم به ملت نیست -که هست- پس چیست؟!
♦️از آقای روحانی به عنوان رئیس قوه مجریه انتظار آن است -و حق مردم نیز هست- که به جای نظریهپردازیهای حاشیهساز و غیرعلمی به وظایف اصلی خود که انجام امور اجرایی کشور و حل مشکلات مردم است بپردازند و...
مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح درباره زیارت عاشورا نقل میکند که امام صادق (ع) فرمود: از پدرم از پدرش تا امیرالمؤمنین از پیامبر (ص) و پیامبر از جبرئیل و جبرئیل از خداوند متعال نقل می کند که خداوند فرمود: «بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا اباعبدالله...» تا آخر زیارت عاشورا...
متن زیارت عاشورا
اَلسَّلاَمُ عَلَیكَ یا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَیكَ یا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ
(السَّلاَمُ عَلَیكَ یا خِیرَةَ اللَّهِ وَ ابْنَ خِیرَتِهِ)
السَّلاَمُ عَلَیكَ یا ابْنَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ ابْنَ سَیدِ الْوَصِیینَ
السَّلاَمُ عَلَیكَ یا ابْنَ فَاطِمَةَ سَیدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ
السَّلاَمُ عَلَیكَ یا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ
السَّلاَمُ عَلَیكَ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنَائِكَ
عَلَیكُمْ مِنِّی جَمِیعاً سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَ بَقِی اللَّیلُ وَ النَّهَارُ
یا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصِیبَةُ
بِكَ (بِكُمْ) عَلَینَا وَ عَلَى جَمِیعِ أَهْلِ الْإِسْلاَمِ
وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصِیبَتُكَ فِی السَّمَاوَاتِ عَلَى جَمِیعِ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ
فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیكُمْ أَهْلَ الْبَیتِ
وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقَامِكُمْ
وَ أَزَالَتْكُمْ عَنْ مَرَاتِبِكُمُ الَّتِی رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فِیهَا
وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ
وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْكِینِ مِنْ قِتَالِكُمْ
بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیكُمْ مِنْهُمْ وَ (مِنْ) أَشْیاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِیائِهِمْ
یا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ إِلَى یوْمِ الْقِیامَةِ
وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ
وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنِی أُمَیةَ قَاطِبَةً
وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجَانَةَ
وَ لَعَنَ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللَّهُ شِمْراً (شَمِراً)
وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسْرَجَتْ وَ أَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتَالِكَ
بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی لَقَدْ عَظُمَ مُصَابِی بِكَ
فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِی أَكْرَمَ مَقَامَكَ وَ أَكْرَمَنِی (بِكَ)
أَنْ یرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارِكَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ
مِنْ أَهْلِ بَیتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی عِنْدَكَ وَجِیهاً بِالْحُسَینِ علیه السلام فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ
یا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ
وَ إِلَى أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى الْحَسَنِ وَ إِلَیكَ بِمُوَالاَتِكَ
وَ بِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ أَسَّسَ أَسَاسَ ذَلِكَ
وَ بَنَى عَلَیهِ بُنْیانَهُ
وَ جَرَى فِی ظُلْمِهِ وَ جَوْرِهِ
عَلَیكُمْ وَ عَلَى أَشْیاعِكُمْ بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیكُمْ مِنْهُمْ
وَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ إِلَیكُمْ بِمُوَالاَتِكُمْ وَ مُوَالاَةِ وَلِیكُمْ
وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِكُمْ
وَ النَّاصِبِینَ لَكُمُ الْحَرْبَ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَشْیاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ
إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ
وَ وَلِی لِمَنْ وَالاَكُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاكُمْ
فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِی أَكْرَمَنِی بِمَعْرِفَتِكُمْ
وَ مَعْرِفَةِ أَوْلِیائِكُمْ
وَ رَزَقَنِی الْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ
أَنْ یجْعَلَنِی مَعَكُمْ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ
وَ أَنْ یثَبِّتَ لِی عِنْدَكُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ
وَ أَسْأَلُهُ أَنْ یبَلِّغَنِی الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ
لَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ وَ أَنْ یرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارِی (ثَارَكُمْ) مَعَ إِمَامٍ هُدًى (مَهْدِی)
ظَاهِرٍ نَاطِقٍ بِالْحَقِّ مِنْكُمْ وَ أَسْأَلُ اللَّهَ بِحَقِّكُمْ
بِالشَّأْنِ الَّذِی لَكُمْ عِنْدَهُ أَنْ یعْطِینِی بِمُصَابِی بِكُمْ
أَفْضَلَ مَا یعْطِی مُصَاباً بِمُصِیبَتِهِ مُصِیبَةً مَا أَعْظَمَهَا
وَ أَعْظَمَ رَزِیتَهَا فِی الْإِسْلاَمِ وَ فِی جَمِیعِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ (الْأَرَضِینَ)
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِی مَقَامِی هَذَا مِمَّنْ تَنَالُهُ مِنْكَ
صَلَوَاتٌ وَ رَحْمَةٌ وَ مَغْفِرَةٌ
اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیای مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
وَ مَمَاتِی مَمَاتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
اللَّهُمَّ إِنَّ هَذَا یوْمٌ تَبَرَّكَتْ بِهِ (فِیهِ) بَنُو أُمَیةَ وَ ابْنُ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ
اللَّعِینُ ابْنُ اللَّعِینِ عَلَى (لِسَانِكَ) وَ لِسَانِ نَبِیكَ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ)
فِی كُلِّ مَوْطِنٍ وَ مَوْقِفٍ وَقَفَ فِیهِ نَبِیكَ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ)
اللَّهُمَّ الْعَنْ أَبَا سُفْیانَ وَ مُعَاوِیةَ وَ یزِیدَ بْنَ مُعَاوِیةَ عَلَیهِمْ مِنْكَ اللَّعْنَةُ أَبَدَ الْآبِدِینَ
وَ هَذَا یوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِیادٍ وَ آلُ مَرْوَانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَینَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیهِ (عَلَیهِ السَّلاَمُ)
اللَّهُمَّ فَضَاعِفْ عَلَیهِمُ اللَّعْنَ مِنْكَ وَ الْعَذَابَ (الْأَلِیمَ)
اللَّهُمَّ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَیكَ فِی هَذَا الْیوْمِ وَ فِی مَوْقِفِی هَذَا
وَ أَیامِ حَیاتِی بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ عَلَیهِمْ
وَ بِالْمُوَالاَةِ لِنَبِیكَ وَ آلِ نَبِیكَ (عَلَیهِ وَ) عَلَیهِمُ السَّلاَمُ
سپس صد مرتبه میگویى:
اللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِكَ
اللَّهُمَّ الْعَنِ الْعِصَابَةَ الَّتِی (الَّذِینَ) جَاهَدَتِ الْحُسَینَ
وَ شَایعَتْ وَ بَایعَتْ وَ تَابَعَتْ (تَایعَتْ) عَلَى قَتْلِهِ
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمِیعاً
بعد صد مرتبه میگویى:
السَّلاَمُ عَلَیكَ یا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ
وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنَائِكَ
عَلَیكَ مِنِّی سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَ بَقِی اللَّیلُ وَ النَّهَارُ
وَ لاَ جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّی لِزِیارَتِكُمْ (لِزِیارَتِكَ)
السَّلاَمُ عَلَى الْحُسَینِ
وَ عَلَى عَلِی بْنِ الْحُسَینِ
(وَ عَلَى أَوْلاَدِ الْحُسَینِ )
وَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَینِ
آنگاه می گوئی:
اللَّهُمَّ خُصَّ أَنْتَ أَوَّلَ ظَالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنِّی
وَ ابْدَأْ بِهِ أَوَّلاً
ثُمَّ (الْعَنِ) الثَّانِی وَ الثَّالِثَ وَ الرَّابِعَ
اللَّهُمَّ الْعَنْ یزِیدَ خَامِساً
وَ الْعَنْ عُبَیدَ اللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ أَبِی سُفْیانَ وَ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ إِلَى یوْمِ الْقِیامَةِ
سپس به سجده می روی و می گوئی:
اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاكِرِینَ
لَكَ عَلَى مُصَابِهِمْ
الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى عَظِیمِ رَزِیتِی
اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی شَفَاعَةَ الْحُسَینِ یوْمَ الْوُرُودِ
وَ ثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَكَ مَعَ الْحُسَینِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَینِ
الَّذِینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَینِ علیه السلام
التماس دعا
با سلام.
دوستان امروز جلسه شرح زیارت جامعه کبیره واقع در فلسطین ۲۶ چهار راه اول سمت راست داخل میلان سمت چپ قطعه دوم منزل کرم زاده راس ساعت ۶ عصر برگزار خواهد شد،
لطفا در گروه های خود اطلاع رسانی بفرمایید .با تشکر
May 11
#جاماندگان_اربعین
🤔#پرسش
❔آیا اصطلاح جاماندگان از زیارت اربعین و امام حسین ، اصطلاح صحیحی است ❗️آیا این افراد باید از حزن و اندوه بمیرند چون نتوانستند به زیارت قبر امام حسین بروند ❕❕
💠#پاسخ💠
👌زیارت قبر امام حسین فضیلتی بس بزرگ است که امید است توفیق تمام محبین آن امام همام شود . رفاعه می گوید ؛
« بر امام صادق عليه السلام در آمدم. به من فرمود: «اى رفاعه! آيا امسال، حج نگزارده اى؟». گفتم: فدايت شوم! چيزى نداشتم كه با آن، حج بگزارم؛ امّا روز عرفه را در كنار قبر حسين بن على عليه السلام بودم.
❕امام عليه السلام به من فرمود: «اى رفاعه! كمتر از آنچه حاجيان در مِنا يافتند، نداشته اى. اگر نبود كه ناپسند مى دارم مردم، حج را وا گذارند، حديثى را برايت بازگو مى كردم كه هيچ گاه، زيارت قبر حسين عليه السلام را وا نگذارى».
🔸سپس به زمين، خيره شد و مدّتى طولانى سكوت كرد و آن گاه فرمود: «پدرم به من خبر داد و فرمود: «هر كس با شناخت حقّ حسين عليه السلام و بدون تكبّر، به سوى قبر حسين عليه السلام بيرون شود، يك هزار فرشته از سمت راست، و يك هزار فرشته از سمت چپ، او را همراهى مى كنند و يك هزار حج و يك هزار عمره همراه با پيامبر يا وصىّ پيامبر، برايش نوشته مى شود».
📚مصباح المتهجّد: ص 716، بحار الأنوار: ج 101 ص 91 ح 32
👌با این وجود گفتنی است ، کسانی جاماندگان از زیارت قبر امام حسین علیه السلام و رسیدن به ثواب و فضیلت آن محسوب می شوند که اصلا توجه به زیارت امام حسین نداشته و حتی مخالف زیارت هم بوده اند و برایشان فرقی نداشته که به زیارت بروند یا نروند .
🔸اینان خسران دیدگان و حسرت زدگان روز قیامتند . اما کسانی که قلب و دلشان با زائران امام حسین است و خودشان قصد و اراده رفتن به سوی قبر امام حسین علیه السلام را داشتند ، اما شرایط به آنان اجازه نداد ، اینان جامانده نیستند ، بلکه به واسطه نیتشان و قصدشان ، ثواب و فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام را می برند و درک می کنند .
🔸امام صادق علیه السلام فرمود ؛
« بنده مؤمن فقير مى گويد ، اى پروردگار من! به من [مال و ثروت] روزى كن تا فلان احسان و بهمان كار خير را انجام دهم. پس، اگر خداوند عزّوجلّ بداند كه اين سخن را از صدق نيّت مى گويد، همان اجرى را براى او مى نويسد كه اگر آن كارهاى خير را انجام مى داد برايش مى نوشت. خداوند گشاينده بخشنده است.»
📚الکافی ج 2 ص 85
❕پیامبر گرامی در مورد برخی افراد که توفیق نیافتند در جنگ ها در رکاب ایشان باشند می فرمود ؛
« افرادى را در مدينه باقى گذاشتيم كه هيچ وادى اى را نپيموديم و بر هيچ تپه اى بالا نرفتيم و در هيچ سراشيبى قدم نگذاشتيم، مگر اينكه آنان نيز با ما بودند. عرض كردند: چگونه با ما هستند، در حالى كه حضور پيدا نكردند؟ فرمود: نيّت هايشان [با ماست].»
📚میزان الحکمه ج 12 ص 519
👌و فرمود ؛
« هر كس به بستر خود رود و نيّتش اين باشد كه نماز شب بخواند، امّا خوابش ببرد تا صبح شود، آنچه در نيّتش بوده براى او نوشته شود و خوابش صدقه اى از جانب پروردگارش براى او باشد. »
📚الترغیب و الترهیب ج 1 ص 60
❕امام على عليه السلام به مردى كه دوست داشت برادرش نيز مى بود تا پيروزى خدا بر دشمنانش را در جنگ جمل ببيند فرمود ؛
« آيا دل برادرت با ماست؟ عرض كرد: آرى. حضرت فرمود ، پس، او با ما بوده است. هر آينه در اين سپاه ما افرادى حضور داشته اند كه هنوز در پشت پدران و زهدان مادرانند. به زودى روزگار آنان را به جهان هستى آورد و با وجود آنها [جبهه] ايمان نيرو گيرد »
📚نهج البلاغه ، خطبه 12
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
❕در داستان «جابر بن عبد اللّه انصارى» كه روز اربعين شهادت امام حسين علیه السلام به زيارت قبر مباركش آمد و غوغايى در آن جا بر پا كرد مى خوانيم كه او ضمن زيارتنامه پر سوز و پر محتوايش در برابر قبر امام حسين و يارانش، خطاب به قبر ياران كرده و مى گويد ؛ «من گواهى مى دهم شما نماز را بر پا داشتيد و زكات را ادا كرديد و امر به معروف و نهى از منكر نموديد با اهل الحاد پيكار كرديد و خدا را تا آخرين نفس پرستش كرديد، سپس افزود: «و الّذى بعث محمّدا بالحقّ لقد شاركناكم فيما دخلتم فيه، سوگند به خدايى كه محمّد را به حق مبعوث ساخته ما با شما در آنچه از نعمتها و پاداش الهى وارد شديد شريك و سهيم هستيم».
👌اين سخن چنان بود كه حتّى دوست با معرفت «جابر»، «عطيّه» را در شگفتى فرو برد تا آن جا كه زبان به اعتراض گشود و گفت: اى جابر ما چه كرده ايم كه با
آنها شريك باشيم، نه از درّه اى پايين رفتيم و نه از كوهى بر آمديم و نه شمشير زديم در حالى كه ياران حسين ميان سرها و بدنهايشان جدايى افتاد و فرزندانشان يتيم و همسرانشان بيوه شدند!
🔸جابر، اصلى را كه در بالا به آن اشاره شد به استناد حديثى از پيامبر اكرم به «عطيّه» يادآور شد و گفت ؛ من از حبيب خدا رسول خدا شنيدم كه مى فرمود: «من احبّ قوما حشر معهم و من احبّ عمل قوم اشرك في عملهم، كسى كه قومى را دوست دارد با آنها محشور مىشود و كسى كه عمل قومى را دوست دارد در عملشان شريك است». سپس افزود: «سوگند به خدايى كه محمّد را به حقّ به نبوّت برانگيخته، نيّت ياران من همان است كه حسين و اصحابش بر آن بودند»
📚بحار الانوار ج 65 ص 131
❕در آيات قرآن كرارا «يهود» معاصر پيامبر اسلام را كه در مدينه مى زيستند مخاطب قرار داده و آنها را به خاطر اعمالى كه معاصران موسى نسبت به او انجام دادند سرزنش و مؤاخذه مى كند، در حالى كه قرنها بلكه هزاران سال ميان آنها فاصله بود ولى چون آنها نسبت به اعمال نياكانشان علاقه مند و پايبند بودند تمام فاصله در نورديده شده و همه در يك صف در برابر موسى قرار گرفتند.
🔸از جمله در يكى از آياتى كه در آن خطاب به بهانه جويان يهود دارد مى گويد ؛
«بگو پيامبرانى پيش از من با دلايل روشن و آنچه را گفتيد (معجزاتى را كه امروز از من مى خواهيد) به سراغ شما آمدند، پس چرا آنها را كشتيد اگر راست مى گوييد» ( آل عمران 183)
👌جالب اين كه در ذيل اين آيه حديثى از امام صادق علیه السلام وارد شده است كه مى فرمايد: «خداوند مى دانست آنها (يهود معاصر پيامبر) قاتل پيامبران پيشين بودند و لكن چون همدل و هم عقيده با قاتلان بودند، آنها را قاتل ناميد، چون راضى به فعل آنها بودند»
📚بحار الانوار ج 97 ص 94
❕در زيارت جامعه آمده است ؛ « خدا را گواه مى گيريم كه در ريختن خون ناكثين و قاسطين و مارقين و قاتلان ابا عبداللَّه، آن سرور جوانان اهل بهشت، در كربلا، ما نيز با نيّتها و دلهايمان و تأسّف خوردن براى از دست دادن آن صحنه هايى كه يارانتان براى يارى شما حضور داشتند، در كنار دوستان و ياران وقت شما شركت داشتيم »
📚بحار الانوار ج 102 ص 167
👌محدّث بزرگ «شيخ حرّ عاملى» در جلد اول و جلد شانزده «وسائل الشّيعه» روايات متعدّدى در اين زمينه نقل كرده است.
📚وسائل الشیعه ج 1 ص 49 باب 6 _ ج 16 ص 137 باب 5
/پرسماناعتقادی
🔴اتاق فکرهای دولت به فکر مردم باشند نه جنگ روانی با ملت
🔹🔸روزنامه کیهان نوشت:
♦️این روزها و در حالی که کشور با مسائل جدّی اقتصادی و معیشتی روبهرو است و دشمن نیز تمامقد تلاش میکند تا از این نقطه ضعف ماهی درشتی برای خود صید کند ، رئیسجمهور کشورمان ترجیحش این است که همچنان به طرح مسائل دو قطبی و حاشیهای که هیچ ثمری جز رادیکالیزه کردن فضای سیاسی کشور ندارد، بپردازد.
♦️حجتالاسلام روحانی روز چهارشنبه گذشته در آیین در آئین بازگشایی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه تهران در اظهاراتی بیربط به مراسم بازگشایی دانشگاهها گفت: «دعوا سر برجام نیست، مسئله بالاتری است. یک عده میگویند وقت تلف میکنید با خارجیها حرف میزنید. ما باید قوی شویم و خارج را تهدید کنیم، روزی در برابر ما به زانو درمیآید. پیشرفت و آینده کشور در سایه تعامل با دنیا به دست میآید یا تقابل با آن؟ 41 سال است ما هنوز به جواب راهبردی نرسیدهایم. برخی میگویند دشمن خبیث است و باید با او دوئل کرد و زد و کشت یا کشته شد. عدهای در مقابل میگویند باید تعامل کرد. 40 سال است بحث میکنیم، پس اگر به نتیجه نرسیدهایم راهش این است که در همهپرسی از مردم بپرسیم».
♦️این اظهارات رئیسجمهور در حالی مطرح شد که وی شش سال قبل این نسخه را به اجرا گذاشت و پاسخ آن را با عهدشکنی و دهنکجی اروپا و آمریکا گرفت. آقای روحانی، چنان تصویری به دست میدهد که انگار نه در مهر 98 بلکه فروردین 92 سخن میگوید!
♦️دوقطبی خودساخته روحانی درباره تعامل و زد و خورد با دنیا از آن دست دوقطبیهایی است که هدفی جز انحراف اذهان از واقعیت صحنه دنبال نمیکند. سخنان رئیسجمهور درباره تعامل با دنیا در حالی است که ایران با همه کشورهای دنیا جز آمریکا در تعامل است و در نتیجه از این سخنان تنها میتوان مذاکره و تعامل با آمریکا را برداشت کرد.
♦️رئیسجمهور هچنین 17 مهرماه در نشست هیئت دولت درخصوص انتخابات و شورای نگهبان، حرفهای عجیب و البته بیسابقهای را مطرح کرده و با بیان اینکه «بهترین مجلس در طول تاریخ انقلاب اسلامی مجلس اول بود»، گفته است: «در آن مجلس، نظارت به این شکل وجود نداشت و حتی شورای نگهبان و اینهمه دفاتر نظارتی وجود نداشت و همه از جناحهای مختلف آمدند و ثبتنام کردند؛ حتی منافقین هم در آن انتخابات ثبتنام کردند. همچنین گروههایی مانند دفتر هماهنگی، نهضت آزادی و جبهه ملی نیز ثبتنام کردند و بهترین انتخابات و بهترین مجلس ثمره آن بود.»
♦️حجتالاسلام روحانی افزوده است: «نباید اینقدر سختگیری کرده و فشار بیاوریم و فکر کنیم هرچه این فیلتر را تنگتر کنیم، نتیجه مثبتتری خواهد داشت چراکه «مردم خودشان خوب میفهمند و بهترینها را انتخاب میکنند.»
♦️تخریب جدید و تقریبا بیسابقه شورای نگهبان توسط رئیسجمهور به عنوان یک نهاد انقلابی حافظ اسلامیت نظام و مورد تاکید جدی امام(ره) و رهبری انقلاب در نوع خود قابل تامل است؛ چرا که رئیسجمهور تمام روند از ثبتنام تا انتخاب و دریافت اختیاراتش را از قانون اساسی کسب میکند و بعد از آنکه سر کار میآید به آن میثاق ملی و مفسرش یعنی شورای نگهبان حمله میکند. این رفتار رئیسجمهور به عنوان مجری قانون اساسی در نوع خود طنز تلخی است و گویای یک رفتار دوگانه عمیق است که متاسفانه از آقای روحانی بسیار دیده شده است؛ بدین شکل که به نام رفتار فراجناحی، عمیقترین رفتارهای حزبی و گروهی را به اجرا میگذارند، به نام وحدت، شدیدترین دوقطبیها را میسازند و به نام قانون اساسی، به قانون اساسی ضربه میزنند.
♦️بارها شاهد بودهایم که بسیاری از فرصتهای کشور در سالهای پایانی دولتها صرف اقدامات حاشیهای شده که این امر صدمات زیادی به کشور وارد کرده که از جمله میتوان به ایجاد دوقطبیهای کاذب و نظریهپردازیها و حاشیه سازیهای بیفایدهاشاره کرد.
♦️حالا که شش سال از عمر دولت تدبیر و امید میگذرد و کمتر از دو سال از زمان این دولت باقی مانده، ضروری است که دولت به خود آمده و با دوری از حاشیهسازی، حداقل از فرصت باقی مانده برای بهبود وجهه خود در میان مردم و عمل به وعدههای خود استفاده کند.
🖊آتش به اختیار