eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
53.2هزار عکس
41.6هزار ویدیو
874 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ . درباره سخن ناروای آقای پناهیان 🔹بی دقتی آقای پناهیان و متهم کردن روزنامه کیهان به ایجاد دوقطبی، موجب ذوقمرگی رسانه های زنجیره ای یی شد که اتفاقا ماموریت اصلی آنها دوقطبی سازی در کشور است. 🔻 نگاهی به رسانه هایی که از سخن نسنجیده و ناروای آقای پناهیان استقبال کردند، نشان می دهد این خطیب محترم دچار خطای تشخیص شده و به سمت جبهه خودی شلیک کرده است. 🔹استقبال کنندگان، همان هایی هستند که اتفاقا خود را در قطب معارضه و تحریف و تخریب نظام و انقلاب تعریف کرده اند. 🔻دو قطبی سازی را باید تعریف کرد و گرنه رهزن عقلانیت و انصاف می شود. دوقطبی سازی، مذموم و مطرود است، در عین حال نمی توان تقابل اساسی جریان تبیین و روشنگری با جریان تحریف و تشکیک و تخریب محکمات انقلاب اسلامی را با دوقطبی سازی اشتباه گرفت. 🔹ایشان اگر دقت به خرج می داد، می دید که کیهان طی دو ماه گذشته در کنار برخی انتقاد ها، موثرترین حمایت ها را از آقای پزشکیان داشته که در آرشیو این روزنامه موجود است. در عین خال، استدلال کیهان روشن است: این که کابینه را مقدس سازی نکنند و مسئولیت و عملکرد آن را پای رهبری ننویسند. 🔻کیهان، هم آقای پزشکیان را از برخی همراهان ناهمراه بر حذر داشته است و هم تاکید دارد که اگر جریان نفاق فرصت یابد به نام وفاق، نفوذ و مهره چینی کند، فرصت خدمتگزاری دولت را نابود خواهد ساخت و این، خسارت غیر قابل جبران، نباید اتفاق بیفتد. رویکرد کیهان، ترجیح برخورد صادقانه، بر برخورد مجامله آمیز و منافقانه است. 🔹این نکته مهم را باید یادآور شد که به تصریح امیر مومنان (ع)، «کثرت وفاق، نفاق است». و نیز، این بیان حکیمانه از آن حضرت است که فرمود: «به خدا چون كفتار نباشم كه با آهنگ به خوابش كنند و فريبش دهند و شكارش كنند. من تا زنده ام به يارى جوينده حقّ، رويگردان از آن را، و با فرمانبر يكدل، نافرمان بد دل را می زنم.» 🔻 سخن اخیر آقای پناهیان، بی انصافی بود و امید که ایشان، این اظهار نظر نسنجیده را که احتمالا از سر سهو لسان بوده، جبران کند. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تعویض پرچم حرم امام حسین و تغییر رنگ چراغانی بین الحرمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺‏رهبر معظم انقلاب موفقیت دولت را موفقیت نظام می‌دانند. 🔺وظیفه ما بعنوان ایرانیان حامی انقلاب، ضمن توجه و عمل به فرمایشات رهبری، پرهیز از ‎ در فضای سیاسی کشور است. 🔺این به معنای تعطیلی نیست؛ بلکه رعایت تقوا و انصاف است. 🔺اما برخی چهره‌ها و رسانه‌ها فقط زخم زبان می‌زنند، بدون آنکه حتی یک بار تمجیدی از دولت داشته باشند! آیا دولت هیچ رفتار سنجیده و صحیحی نداشته است؟! 🔺برای نقد و گلایه از روحانی دلایل فراوانی وجود داشت، زیرا به مردم دهن کجی آشکار می‌کرد و علاوه بر ناکارآمدی نمک بر زخم ملت می‌پاشید.‎ 🔺 انصافا اینگونه نیست و تلاش‌های زیادی هم برای برچیدن تقابل های مرسوم گذشته می‌کند. این خیلی ارزشمند است و باید به او کمک کرد. 🔺دوستان باید بپذیرند دکتر ‎ در یک سیستم دموکراتیک از پزشکیان شکست خورده و امروز مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران است. 🔺نیاز امروز کشور آرامش، وحدت و ‎ است. نباید جلوتر از رهبری حرکت کنیم و یا بیانات صریح و روشن ایشان را آنطور که خودمان میپسندیم تفسیر کنیم.
🔴 پهلوان که با اختلاف و اقتدار و فریاد "یا امام رضا" مدال طلای پارالمپیک رو با شکستن رکوردها صید کرد، چهار سال قبل و بعد از طلای پارالمپیک توکیو، در فرودگاه کرمان تصویر رهبر انقلاب رو بدست گرفت و وارد وطن شد؛ چنین جوانان قهرمانی داریم ! عاقبت بخیر باشی‌ قهرمان ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 لحظه دریافت حکم و نشان خادمی امام رضا 🌱 به سردار دلها توسط شهید رئیسی در تیرماه سال ۹۷ 🏴 به مناسبت سالروز شهادت امام رضا 🌱
🔴 وقت عوض کردن جای جلاد وشهید هم فرا رسیده... ▪️این بچه های اکباتان بخاطر قتل یک‌ انسان محکوم شدن قتلی که با سنگ و چوب و لگد و چاقو و ناخن‌گیر صورت گرفت! همین دختر اعتراف کرده با ناخن گیر گوشت بدن آرمان علی وردی رو کنده... شرف داشته باشید و برای محاربین مظلوم نمایی نکنید؛ اینها مستحق اشد مجازات هستن! 👤محمدحسین چاوشی
⬅️ شادی اول ربیع یا عزای ایام محسنیه ؟ 💠 با سلام به همه بزرگواران مهدوی یاور 🔰 هرساله وقتی ایام اول ربیع الاول می رسد ، این بحث بین عزیزان و سروران گرامی داغ می شود که آیا بلافاصله بعد از شهادت آقا رسول الله (ص) به خانه ایشان حمله شد و حضرت محسن (ع) سقط شد یا نه؟ اگر جواب مثبت است، خود را آماده می کنند برای ایام عزاداری برای حضرت محسن (ع) 🌀 بنده اول ذکر کنم که به هیچ عنوان قصد ورود همه جانبه به این بحث را ندارم ، چون گاها فضای این مباحث از مباحث علمی ، به جدال و تعصب کشیده شده است ، اما نظر بنده حقیر بعد از مطالعه مقالات و اسناد مختلف، همان نتیجه و نظری هست که این دو مقاله علمی و معتبر به آن اشاره کرده اند 1️⃣ http://tarikh.nashriyat.ir/node/611 2️⃣ https://hawzah.net/fa/Article/View/95994 👌 هر دو مقاله اینقدر پربار و پر سند و پر مدرک و با استدلال های درست هستند که دیگر نیازی به اظهار نظر بنده حقیر نیست ✅ نتیجه هر دو مقاله این است که تاریخ احتمالی حمله به خانه زهرا (س) که باعث سقط شدن حضرت محسن شد ، حدودا 50 روز بعد از شهادت آقا رسول الله (ص) بوده ، نه در ایام ربیع الاول یا بلافاصله بعد از شهادت پیامبر (ص) 👈 خواهشا هر دو مقاله را خوب و با دقت بخوانید 👈 به همین مقدار بسنده می کنم و بیش از این بحث نمی کنم و میل بحث هم در این مورد ندارم و البته فرصتش را هم ندارم، باندازه کافی این دو مقاله کافی هست ، پس لطفا در این مورد از بنده یا ادمین ، سوالی نفرمایید 🌀 همه عزیزان ، چه آنهایی که قائل به شهادت حضرت محسن در این ایام هستند و چه آنهایی که طبق نظر ما قائل به شهادت ایشان در فاصله حدود 50 روز بعد شهادت پیامبر (ص) هستند ، عزیز هستند و بزرگوار و سرباز امام زمان (عج) خواهشا دوستان انقلابی و مذهبی سر این موضوعات با یکدیگر بحث و جدل نکنند، شما مطالب و اسناد خود را نشان دهید، همین ، نیازی به مدام بحث کردن سر این موضوعات نیست ، باعث کدورت می شود ، باعث درگیری می شود، کسیکه بگوید ایام محسنیه الان نیست نه دشمن خدا هست ، نه دشمن اهل بیت، یک اختلاف نظر در مباحث تاریخی هست و بس ، پس جای هیچ بحث تعصبی و جدل و موارد غیر علمی نیست باتشکر ✍️ احسان عبادی
‍ 😱😱خرافات بزرگ 😱😱 ⛔️کوبیدن درب مسجد درشب اول ربیع⛔️ 👇👇👇👇👇 🔴نهی از منکر واجب است🔴 لطفا متن زیر رو در گروه هایتان به اشتراک بذارید❤️❤️ بدعتگذار در روایات: 🌹🌹پیامبر خدا فرمود: «عمل قلیل فی سنة خیر من عمل کثیر فی بدعة؛ عمل اندکى که با سنت همراه باشد بهتر است از عمل بسیار که با بدعت». 🔴همچنین فرمود: «أبى الله لصاحب البدعة بالتوبة؛ خداوند توبه بدعتگذار را نمى پذیرد» 💐 و نیز فرمود: «من عمل فی بدعة خلاه الشیطان والعبادة، وألقى علیه الخشوع والبکاء؛ هر کس به بدعتى عمل کند، شیطان او را با عبادت تنها گذارد و خشوع و گریه بر او فرو افکند». 🔥بدعتگزار جایگاهش جهنم است🔥 🔴🔴چند سالى است که در شب اول ماه ربیع الاول حرکتى در بعضى مساجد باب شده است بدین ترتیب که از حدود نیمه شب تا اذان صبح افرادى با در دست داشتن شمع پشت در مساجد مراجعه و با کوبیدن به در مساجد و خواندن اذکارى توسل جسته و حاجات خود را طلب مى‏نمایند، البته این عمل را تا هفت مسجد ادامه می دهند،🍀🍀 1- آیا چنین عملی مستند روایی دارد؟ 2- آیا چنین عملی (که در حال گسترش می باشد) می تواند به عنوان یک حرکت شایسته مورد تأسی دیگران قرار گیرد؟ 3- در صورتی که عمل فوق از جمله خرافات و یا خدای نکرده نوعی بدعت باشد وظیفه ما (ائمه جماعات و متدینین) در این خصوص چیست؟ پاسخ مراجع تقلید به سوال های فوق: مراجع پاسخ     🔴آیت الله خامنه ای🌷 عمل فوق الاشاره مستند روایی ندارد و شیوه قابل تأیید نیست. اگر چه اصل اذکار و ادعیه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسندیده است، لیکن اشکال در شیوه عمل به نحو یاد شده است. آقایان علماء اعلام - دامت افاضاتهم - و مومنین - ایدهم الله تعالی - با پند و اندرز و موعظه و نصیحت از رواج چنین رفتارهایی که چه بسا ممکن است منتهی به وهن مذهب گردد، جلوگیری نمایند.     🌹آیت الله مکارم شیرازی🔴 با توجه به اینکه این عمل در روایات معصومین(ع) وارد نشده است انجام آن به عنوان یک عمل مستحب شرعی جایز نیست و سزاوار است ائمه محترم جماعات مردم را به سوی مراسم و توسلاتی دعوت کنند که در روایات معصومین(ع) وارد شده است وگرنه ممکن است افراد منحرف برای وهن مذهب هر روز امر تازه ای اختراع کنند و ناآگاهان را به سوی آن دعوت کنند. همیشه موفق باشید.   🔴آیت الله صافی گلپایگانی❤️ 1- مستند روایی بر عمل مذکور به نظر نرسیده والله العالم. 2- با عدم مستند شرعی تأیید آن معنی ندارد. والله العالم. 3- علمای اعلام باید مردم را آگاه کنند. وفقکم الله. والله العالم. 🔴مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی🌹 مستند شرعی برای عمل فوق ملاحظه نشده است و لازم است مومنین از این گونه اعمال اجتناب نموده و برای قضای حوایج و برآورده شدن حاجات از طرقی که در کتب ادعیه آمده استفاده کنند.   🍀مرحوم آیت الله تبریزی🌷 زدن درب مسجد و حاجات خواستن از مسجد مسند شرعی ندارد و در روایات وارد نشده است. لکن نماز جماعت خواندن در مساجد و حاجت خواستن از خداوند با توسل به ائمه (علیهم السلام) شرعاً ثابت است. والله العالم.   🌷مرحوم آیت الله بهجت🌷 1- ظاهراً ندارد. 2- خیر. 3- و جادلهم بالتی هی احسن.   🔴مرحوم آیت الله مشکینی🔴 این کار ریشه مذهبی ندارد و اگر به عنوان دستور دینی انجام دهند اشکال دارد و چنانچه باعث زحمت و آزار دیگران باشد جایز نیست و خوب است به جای این اعمال از اوقاتی که شرعاً فیضیاتش ثابت شده استفاده کنند مانند شبهای جمعه، اعیاد، وفیات، آخرهای شب برای نماز شب، دعاهای دسته جمعی مانند توسل، ندبه، مکارم الاخلاق و غیره و بالجمله در شرع اسلام به ویژه عالم تشیع اوقاتی که در آنها اجتماع کنند و دعاهایی بخوانند زیاد است نیازی به اختراع عمل خاص که در روایات نیست،
🔺‏رهبر معظم انقلاب موفقیت دولت را موفقیت نظام میدانند. وظیفه ما بعنوان ایرانیان حامی انقلاب، ضمن توجه و عمل به فرمایشات رهبری، پرهیز از ‎ در فضای سیاسی کشور است. این به معنای تعطیلی انتقاد نیست؛ بلکه رعایت تقوا و انصاف است. اما برخی چهره ها و رسانه ها فقط زخم زبان میزنند بدون آنکه حتی یک بار تمجیدی از دولت داشته باشند. آیا دولت هیچ رفتار سنجیده و صحیحی نداشته است؟! برای نقد و گلایه از روحانی دلایل فراوانی وجود داشت، زیرا به مردم دهن کجی آشکار میکرد و علاوه بر ناکارآمدی نمک بر زخم ملت میپاشید؛ ‎ انصافا اینگونه نیست و تلاش های زیادی هم برای برچیدن تقابل های مرسوم گذشته میکند. این خیلی ارزشمند است و باید به او کمک کرد. دوستان باید بپذیرند دکتر ‎ در یک سیستم دموکراتیک از پزشکیان شکست خورده و امروز مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران است. نیاز امروز کشور آرامش، وحدت و ‎ است. نباید جلوتر از رهبری حرکت کنیم و یا بیانات صریح و روشن ایشان را آنطور که خودمان میپسندیم تفسیر کنیم.
💢آیا صحت دارد؟ که پیامبر فرمود هرکس پایان را به من یا سه نفر اطلاع دهد بهشت بر او است ⏬️⏬️⏬️ ✅مستند آنان حدیثی از پیامبر است که فرمودند:« من بشرنی بخروج آذار فله الجنه: هرکس به من بشارت دهد صفر تمام شده است می‌رود» . عده‌ای معتقد شدند آذار همان صفر است در حالی که آذار از ماههای رومی است و صفر از ماههای قمری است! مرحوم شيخ در كتاب ارزشمند علل الشرايع اين حديث را به صورت حدیثی مسند از ابن عباس آورده است و آن عبارت از این است که پیامبر اکرم روزی در مسجد قبا در جمع عده زیادی از اصحابش فرموند: «اول من یدخل علیکم الساعة رجل من اهل الجنه» یعنی اولین کسی که هم اکنون بر شما وارد می شود، مردی از اهل بهشت است. پس چند نفر که این مطلب را شنیدند از یک در مسجد خارج شدند تا از در دیگر وارد شوند و اول کسی باشند که بهشت گردند. پیامبر که متوجه این موضوع شدند، به عده‌ای که در مسجد باقی مانده بودند، فرمودند: «إنه سیدخل علیکم جماعه یستبقون فمن بشرنی بخروج آذار فله الجنه» 👈 یعنی هم اکنون عده زیادی از در مسجد وارد می‌شوند، تنها کسی که مرا به پایان ماه آذار خبر دهد، او اهل بهشت است. پس آن عده برگشته و وارد مسجد شدند در حالی که در بین آنها بود. پیامبر از آنان پرسید: «فی أی شهرٍ نحن من شهور الرومیه؟ یعنی در کدام ماه از ماههای رومی قرارداریم؟ آن حضرت فقط پرسيدند در کدام ماه از ماههای رومی قرارداریم؟ تنها ابوذر گفت: یا رسول الله از ماه آذار خارج شده ایم. پیامبر فرمود: ابوذر، این را می‌دانستم ولیکن دوست داشتم من مردی را که اهل بهشت است بشناسند. 📚علل الشرايع،ج1ص176 ✅صحبت رسول خدا(ص) در این زمان در مورد تبیین صفات مومنین بود و برای آوردن با علم لدنی خود اشاره کردند که اولین کسی که از در مسجد وارد شود او چنین صفاتی را داشته و اهل بهشت خواهد بود؛ اما چون متوجه تحرکات عده‌ای از اصحاب شدند این مطلب را که «هرکس مرا به خروج ماه آذار خبر دهد او اهل است» شرطی برای معرفی چنین شخصی یادآور شدند؛ لذا قول پیامبر(ص) تنها در همان زمان و مکان به عنوان شرطی برای معرفی مرد دارای مفهوم است و نه به معنای مطلق آن در همه زمانها و مکانها. در حالی که همین حدیث امروزه در بین برخی اینگونه مطرح شده است که هرکس در پایان ماه صفر در هفت مسجد را بزند و به پیامبر پایان ماه صفر را خبر دهد او اهل بهشت خواهد بود. نشر حداکثری 🙏🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه خوبن ، دوقطبی نکنید! خطّی که معاویه ترویج می‌کرد... قابل توجه یک عده افرادی که تا حرف می زنیم میگن دو قطبی نکنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایتی مستند از ۳ سال دولت خدمت در برابر ۸ سال دولت روحانی از زبان استاندار اصفهان ...
🔆 لیله المبیت در قاب نگاه امام خامنه‌ای: 🔸سیزده سال در کنار پیغمبر در سخت‌ترین مواقف، علی ابن ابیطالب علیه‌الصّلاة‌والسّلام ایستاد. بعد آن وقتی که سیزده سال رنج داشت به پایان میرسید، درست است که هجرت رسول اکرم هجرت از روی اجبار و ناچاری و زیر فشار قریش و مردم مکه بود، اما آینده‌ی روشنی داشت. 🔸همه میدانستند که این هجرت مقدمه‌ی کامیابی‌هاست، مقدمه‌ی پیروزیهاست. درست در آن‌جایی که یک نهضت از دوران محنت دارد وارد دوران راحتی و عزت میخواهد بشود، در همان لحظه که همه معمولاً تلاش میکنند زودتر خودشان را برسانند اگر بتوانند از مناصب اجتماعی چیزی را بگیرند، جایگاهی پیدا بکنند، در همین لحظه امیرالمؤمنین آماده شد تا در جای پیغمبر، در بستر پیغمبر، در شبی ظلمانی و تاریک بخوابد تا پیغمبر بتواند از این خانه و از این شهر خارج بشود. 🔸توی آن شب، کشته شدن آن کسی که در این بستر میخوابد، تقریباً قطعی و مسلّم بود. این‌جور نبود که حالا چون من و شما قضیه را میدانیم، میدانیم که امیرالمؤمنین در آن حادثه به شهادت نرسید، بگوییم که آن‌جا همه میدانستند. نه‌خیر. 🔸مسأله این است که در یک شب ظلمانی در یک نقطه‌ی معینی یک کسی بنا است کشته بشود، قطعی است. میگویند آقا، این آقا برای این‌که بتواند از این‌جا خارج بشود، باید کسی در آن‌ جا به جای او باشد تا جاسوس‌ها که نگاه میکنند، احساس کنند کسی در آن‌جا هست. کی حاضر است؟ 🔸این ایثار امیرالمؤمنین خود یک حادثه‌ی فوق‌العاده مهم است، اما زمان این ایثار هم بر اهمیت آن میافزاید. زمان کی است؟ آن وقتی که بنا است این دوران محنت به‌سر‌بیاید. بنا است بروند حکومت تشکیل بدهند، راحت باشند. مردم مدینه - یثرب - ایمان آورده‌اند، منتظر پیغمبرند، همه این را میدانند. در این لحظه این ایثار را امیرالمؤمنین میکند. هیچ انگیزه‌ی شخصی باید در یک انسانی وجود نداشته باشد تا اقدام به یک ‌چنین حرکت بزرگی بکند. 💠 خطبه‌های نماز جمعه تهران ۱۳۶۸/۰۲/۰۸
✅️✅️
ظاهرا حیاتش در دو قطبی سازی هست حق امام جامعه است و باطل امثال این شیخ هستن که خلاف منویات امام جامعه عمل می کنن و از توهین به سردار سلیمانی هم ابا ندارن
🔴 زدن دو بالِ پروازِ انقلابِ اسلامی 🔻 مقام معظم رهبری میفرمایند: "دو جناح برای این کشور مثل دو بالند، که کشور با این دو بال می‌تواند پرواز کند....بنده معتقد به اصولگراى اصلاح‌طلبم؛ اصول متين و متقنى كه از مبانى معرفتى اسلام برخاسته، با اصلاح روش‌ها به صورت روزبه‌روز و نوبه‌نو" در اندیشه انقلابی مقام معظم رهبری دو جریان اصلاح طلبی و اصوالگرایی، دو بالِ پرواز هستند برای اوج گیری و رسیدن به قله آرمانهای انقلاب اسلامی. دشمن نیز این نکته دقیقِ عمیقِ رهبری را دریافته و برای زدن این دو بال طراحی و برنامه ریزی کرد و در حال پیاده سازی آن است. 🔻 آنچه بر سر جریان اصلاح طلبی در طول حدود 30 سال گذشته آمده است را همگان، کم و بیش اطلاع داریم. از موجِ نفوذ در شخصیت های برجسته و تبدیل کردن به جاسوس و مزدور گرفته تا فتنه انگیزی و در مقابل نظام ایستادن و باغی بر انقلاب شدن را ما در کارنامه این بال سیاسی نظام میبینیم. 🔹 آیا این اتفاقات بدون طرح و برنامه سرویس های دشمن و پادویی افراد غافل یا جاهل درون این جریان رخ داده است؟!! 🔻اما، حال نوبت زدن بال دیگر انقلاب اسلامی است یعنی جریان اصولگرایی(انقلابی). در طول سالهای گذشته، آهسته آهسته جریان انقلابی به واسطه پازل دشمن و بازیگری غافلین و جاهلین جبهه انقلابی ضعیف و ضعیف تر شده است. در طول این سالها، جریان انقلابی، بسیاری از بزرگان خود را یا از درون جبهه خود خذف کرده یا خنثی و بی اثر، مانند ناطق نوری، لاریجانی، حداد عادل، ولایتی، مرندی و دهها شخصیتِ شاخصِ انقلابی دیگر... 🔻 امروز نیز همین موج اخراج و تضعیف و خنثی سازی به شدت در حال فعالیت است تا: 1️⃣ عرصه سیاست گذاری و مدیریت را از دست شخصیت های شاخصِ عقلانیت محور خارج کند. 2️⃣ بزرگان و شخصیت های برجسته این جریان سیاسی را در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... کم اثر یا بی اثر کند. 3️⃣ آهسته آهسته جریان انقلابی را به سمت افراط در نگاه به انقلاب اسلامی هدایت کند. ( همانطور که جریان اصلاح طلبی را به سمت تفریط در نگاه به انقلاب اسلامی هدایت کرد) ▪️ در واقع دو بال سیاسی انقلاب اسلامی باید در منتهی الیه افراط و تفریط در برداشت از شاخصه های انقلاب حرکت کنند و جامعه را با این نگاه از انقلاب اسلامی دور و زده کنند. 4️⃣ جریان انقلابی را نیز مانند اصلاح طلبی در مقابل رهبری و انقلاب اسلامی قرار دهند تا مانند دو لبه یک قیچی بر علیه انقلاب وارد عمل شوند. 🔻 اینکه میبینیم در ماههای گذشته تخریبها، دوقطبی ها، توهین ها و ... بر علیه شخصیتهای شاخص انقلابی شدت گرفته و هر یک را به نوعی در حال اخراج از اردوگاه انقلابیگری قرار داده است بر اساس همین راهبردِ کلانِ دشمن است که متاسفانه برخی از شخصیتهای شاخص انقلابی و فعالانِ رسانه ای انقلابی نیز در حال تکمیل آن هستند. ✅ اگر امروز از خواب غفلت بیدار نشویم و در مقابل این طرح و برنامه دشمن قرار نگیریم قطعا در طول سالهای آتی شاهد فتنه ای مشاهد 88 اما از جنس جبهه انقلابیِ تهی شده از شخصیت های شاخص خواهیم بود. ✅ امروز را در یابیم که فردا دیگر جای جبران نیست...
▪️ در این پازل هم برخی تخریب و حذف جلیلی برنامه ریزی شده هم قالیباف. پس لطفا: 1- موضوع را به جلیلی و قالیباف محدود نکنید 2- موضوع را به انتخابات و پسا انتخابات تقلیل ندهید
🔻 عامه مردم هیچگاه در کنار افراط و تفریط قرار نگرفته اند. برای اینکه بتوانند مردم را منصرف از حمایت و پشتیبانی از دو بال سیاسی انقلاب اسلامی کنند یکی را به سمت تفریط سوق دادن و دیگری را به سمت افراط ▪️ برداشت تفریط گونه از آرمانهای انقلاب اسلامی و گرایش به وادادگی به غرب، شاخصه ای بود که به تفکر اصلاح طلبی تزریق شد و او را تبدیل به یک اپوزیسونِ انقلاب اسلامی کرد تا آنجا چنگ به صورت انقلاب و ولایت کشید... ▪️ نسخه پیچیده شده برای جریان انقلابی نیز از همین جنس است اما شالکه اش افراط است. افراط در برداشت از آرمانها و اندیشه های انقلاب اسلامی و تصویرسازیه چهره ای دگم، خشن، غیر منعطف، غیر عقلانی و ... برای نیروهای این جریان سیاسی... 🔻 نتیجه اش نیز میشود: 1- سیاست زدگی غیر عقلانی دو بال سیاسی انقلاب اسلامی 2- دور شدن مردم از حمایت و پشتیبانی جناح های سیاسی انقلاب اسلامی 3- کاهش مشارکت در انتخابات و خدشه بر مشروعیت انقلاب اسلامی در افکار عمومی 4- عبور از اندیشه های ناب انقلابی توسط مردم 5- استحاله از درون انقلاب اسلامی
🔻 مقام معظم رهبری میفرمایند: "در گذشته هم داشتیم، امروز هم داریم- انقلابی‌گری را با رفتار هیجانی اشتباه میگیرند، با حرفهای غیر مسئولانه اشتباه میگیرند؛ نه، انقلابی‌گری این نیست؛ انقلابی‌گری آن روحیه‌ی اقدام صحیح، عازم،‌ و جازم در جهت درستی است که با عقلانیّت برخاسته‌ی از روحیه‌ی انقلابی‌گری ترسیم شده" ▪️ امروز، گمشده جبهه انقلاب، فعالیت بر مدار همین شاخصه های تعیینی رهبری هست
🔻 مقام معظم رهبری میفرمایند: "جبهه‌ی انقلاب را گسترش بدهید، یارگیری کنید؛ حذف نکنید؛ صِرف اختلاف سلیقه و اختلاف نظر درباره‌ی فلان مسئله موجب طرد نشود. بعضی هستند که به اسلام و انقلاب و نظام اسلامی و به خیلی از خصوصیّاتی که شما به آن اهمّیّت میدهید معتقدند، در فلان مسئله‌ی خاص با شما موافق نیستند؛ این نباید موجب بشود که شما او را طرد کنید، از دایره‌ی انقلابی‌گری خارج بدانید. هر چه میتوانید جبهه‌ی انقلاب را گسترش بدهید، جذب کنید؛ البتّه منظورم جذب منافق نیست، جذب آدم بی‌اعتقاد نیست؛ جذب آدم معتقدی است که با شما اختلاف سلیقه دارد" ▪️ عده ای در جبهه انقلاب، اختلاف سلیقه و اختلاف نظر رو نفاق و بی اعتقادی تفسیر و تاویل کردند و بعد شروع کردن به خارج کردن اکثر شخصیتهای انقلابی از جبهه‌ی انقلاب، این مسیر رو هم تا اخراج تمام شخصیتها ادامه میدهند که جز چند چهره محدود، دیگر کسی در جبهه‌ی انقلاب باقی نماند. همه اینها رو هم با نام انقلابیگری و ولایتمداری انجام داده و میدهند. ▪️ ته این مسیر هم کاملا مشخصه که به سمت و سویی در حرکت هست
🔴 انقلابیگری نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ نیست 🔻 اینکه در کلام رهبری بشنویم و بخوانیم: "ملّت باید با دولت همراه باشد، اتّحاد را حفظ کند؛ این منافات ندارد با انتقاد کردن یا حرف زدن یا مطالبه کردن؛ اینها اشکالی ندارد… قوای سه‌گانه هم باید با هم متّحد باشند -دولت، مجلس، قوّه‌ی قضائیّه- باز این منافات ندارد با اینکه مجلس در قبال دولت به وظایف خودش عمل کند؛ به وظایف قانون اساسی عمل بکند؛ سؤال کند، مطالبه کند، بخواهد، قانونگذاری کند، استیضاح کند و امثال اینها." 🔻 و بر همین اساس و مبنا بگوئیم رهبری مجوز انتقاد و مطالبه گری را صادر کرده است اما بی توجه به شاخصه های انتقاد مطالبه گری که توسط رهبری بی توجه باشیم مصادق بارز نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ است. 🔻 درست است که امام جامعه انتقاد و مطالبه گری از مسئولین را یک حق برای آحاد مردم، فعالین رسانه ای، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... به رسمیت شناخته اند اما برای این حق بیش از 57 شاخصه نیز تعیین کرده اند که هر فردی میخواهد وارد عرصه انتقاد و مطالبه گری از مسئولین شود باید این شاخصه ها را رعایت کند. شاخصه هایی مانند: 1- لحن مناسب داشتن: "بسیاری از انتقادها هم به‌جا است، منتها لحن انتقاد را خیلی تند نکنید"۱۳۹۸/۰۳/۰۱ 2- موجب ناامیدی مردم نشود: " اینکه ما به نحوی انتقاد بکنیم که آن شنونده‌ی انتقاد به تعبیر رایج بندِ دلش پاره بشود و بگوید «دیگر همه چیز از دست رفت، پدرمان درآمد»، این‌جوری نباید انتقاد بکنیم؛ ما گاهی اوقات اشتباه میکنیم در کیفیّت انتقاد کردن و این‌جوری کار میکنیم." ۱۳۹۷/۰۶/۱۵ 3- منصفانه باشد: "انتقاد کردن ضرر و ایرادی ندارد، منتها انتقادِ منصفانه باید باشد. انتقاد، به معنای ارائه‌ی نقاط مشکل و راه حلّ آن نقاط و گشودن آن گره‌ها [است]." ۱۳۹۵/۰۶/۰۳ 4- مسئول و دستگاه را ناکارآمد نشان ندهد: "انتقاد کردنِ صحیح و عاقلانه، غیر از حرف زدن به شکلی است که یک دستگاه را ناکارآمد نشان بدهند و ناموفق جلوه بدهند؛ چه حق باشد، چه ناحق، غلط است." ۱۳۸۵/۰۷/۱۸ 5- سیاهنمایی نباشد: "سیاه‌نمایی هنر نیست؛ اینکه برداریم همین‌طوری بی‌هوا، این دستگاه را، آن دستگاه را، این قوّه را، آن قوّه را بدون هیچ تمییزی محکوم کنیم؛ خب هر کسی، هر بچّه‌ای هم میتواند سنگ دستش بگیرد شیشه‌ها را بشکند، اینکه هنر نیست. هنر این است که انسان، منطقی حرف بزند، منصفانه حرف بزند، برای خاطر هوای نفْس حرف نزند، برای خاطر جهات شخصی حرف نزند، برای خاطر قدرت‌یابی حرف نزند، خدا را در نظر داشته باشد." ۱۳۹۶/۱۰/۰۶ 6- پازل دشمن را تکمیل نکند: " بیان انتقادی با کامل کردن پازل دشمن فرق میکند؛ با بدبین کردن مردم یا گستردن بدبینی در فضای عمومی کشور فرق میکند؛ باید واقعاً دلسوزانه باشد." ۱۳۹۰/۰۶/۰۲ 🔻 و دهها شاخصه دیگر که هر منتقدِ ولائی و انقلابی باید آن را در حوزه انتقاد و مطالبه گری رعایت کند. رهبری حتی انتقاد معنا کرده اند و فرموده اند: ▪️" انتقاد معنایش این است که هر انسانی بنشیند عیارسنجی کند، ببیند نقطه‌ی ضعف کجاست، نقطه‌ی قوّت کجاست؛ بعد ببیند این نقطه‌ی ضعف -اگر میتواند علّت یابی کند- به کجا برمیگردد، سراغ آن‌جا برود؛ یعنی آن ریشه را پیدا کند، اصل را پیدا کند. اگر این کار انجام شد، درست است؛ این همان چیزی است که انسان از جوان توقّع دارد؛ درست همان چیزی که جناحهای سیاسی به این چیزها عقیده‌ای ندارند. جناحهای سیاسی، یکباره، غالبی، خطکشی شده و بدون تمحیض در مسائل کار میکنند." 🔹 بله، معنی انتقاد، یک عیارسنجی کارشناسانه هست که در درونش هم نقطه ضعف هست هم قوت و هم راهکار، هم موجب تضعیف نظام نمیشود هم پازل دشمن را تکمیل نمیکند هم موجب ناامیدی و یاس مردم از کارآمدی مسئولین و دستگاهها و نظام نمیشود... 🔻 اینکه مدام دهان را باز کنیم و به بهانه اذنِ انتقاد و مطالبه گری توسط رهبری و بدون رعایت شاخصه های تعیینی ایشان در این حوزه صدر تا ذیل نظام را زیر سوال ببریم معنایش انقلابیگری و ولایتمداری نیست... ✍️ سید احمد رضوی