🔸ادامه👇
❕حال بررسی روایاتی که به آن استدلال می شود بر این که بیماری مسری وجود ندارد ؛
1⃣علی علیه السلام فرمود ؛
« َالْعَدْوَى لَيْسَتْ بِحَقٍّ » « بیماری مسری حق نیست »
📚نهج البلاغه حکمت 400
❕این مضمون در نقل های دیگری هم آمده است که فرموده اند « لا عدوی »
📚مستدرک الوسائل ج 8 ص 278 باب 22
👌روایت اول مورد استناد در پرسش هم از همین قسم است و ما در گذشته در پاسخ به این روایات آوردیم که مقصود این روایات آن است که « بیماری مسری استقلالی وجود ندارد » و چنین گفتیم ؛
❕« انسان در همه حال باید امید و توکلش به امید و عنایت خداوند باشد و به حسب توحید افعالی معتقد باشد « لا موثر فی الوجود الا الله » و بداند ، بیماری مسری نیز خارج از اراده الهی نیست و بدون اذن الهی سرایت نمی کند .
❕سوال کننده از امام صادق و اعرابی که نزد پیامبر سلام الله علیهما ، آمدند ، گمان می کردند که بیماری مسری استقلالا می تواند به دیگران سرایت کنند و قدرت خداوند هم مانع آن نیست ، لذا آن دو معصوم با این تفکر آنها برخورد کردند و می فرمودند « عدوی » نیست ، یعنی سرایت استقلالی و بدون اذن الهی یک بیماری وجود ندارد ، لذا می بینیم که علامه مجلسی در شرح روایت می نویسد ؛
« مقصود اين است كه تا خدا نخواهد واگير ندارد، و با پناه به خدا جلویش گرفته می شود »
📚مراه العقول ج 26 ص 96
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1973
❕دسته ای دیگر از علما در برابر روایاتی که می گوید « لا عدوی » چنین می گویند ؛
«عدوى» به معناى سرايت است به خصوص درمورد سرايت بيمارى از كسى به ديگرى به كار مىرود و اينكه امام سرايت را نفى فرموده به اين معنا نيست كه هيچگونه از بيمارىها واگيردار نمىباشد زيرا مسلم است كه بسيارى از بيمارىها از فردى به ديگرى منتقل مىشود مانند بيمارى سل و ... در جاهليت افرادى بودند كه به شدّت از همه بيماران پرهيز مى كردند و شايد اصلًا به عيادت آنها نمى رفتند و يك اعتقاد خرافى داشتند كه بايد از هر بيمارى پرهيز كرد. اسلام اين عقيده افراطى و خرافى را نفى مى كند تا مردم به عيادت بيماران بروند و به كمك آنها بشتابند و از آنها روى گردان نشوند.گاه اين تفكر افراطى انحرافى به امور ديگر غير از بيمارى ها نيز سرايت مى كند مثلًا مى گويند: فلان كس فرزندش را از دست داده، به سراغ او نرويم ممكن است فرزندمان از دست برود، يا در امر تجارت ورشكست شده با او دوستى نكنيم ممكن است به ما هم سرايت كند، و امثال اين خرافات كه اسلام با همه آنها مخالفت كرده است »
📚پیام امام امیر المومنین ، مکارم شیرازی ، ج 15 ص 270
2⃣در دسته ای دیگر از روایات هم سخن از هم غذا شدن پیامبر و امامان علیهم السلام با افراد دارای بیماری مسری سخن به میان آمده است .
❕هم غذا شدن پیامبر با مجذومین که در روایت دوم پرسش مورد بحث قرار گرفت در منابع اهل سنت آن هم بدون سند صحیح آمده است و علامه مجلسی هم به نقل از منابع اهل سنت روایت مذکور را آورد . منابع اهل سنتی که روایت مذکور را آورده اند از قرار ذیلند ؛
📚نیل الاوطار ج 7 ص 376 _ شرح صحیح مسلم نووی ج 14 ص 228 _ السیره الحلبیه ج 3 ص 242
👌بنابراین روایت مذکور در منابع شیعه نیامده است و خلاف روایات صریحی است که در منابع ما بر لزوم پرهیز از افراد دارای بیماری مسری تاکید می کند .
❕متاسفانه اهل سنت بر اساس همان نقل های جعلی معتقد شده اند که بیماری مسری وجود ندارد و در مورد کرونا هم دقت کافی و مراقبت را نمی کنند و امروز شاهدیم که استان سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز شیوع بیماری قرار دارد ، چنان که در گذشته پیرامون این موضوع بحث کردیم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2159
❕در نقل دیگری آمده است که امام صادق علیه السلام فرمود ؛
« على بن الحسين علیه السلام بر چند نفر جذامى گذشت . حضرت سوار بر الاغ بود آنها مشغول غذا خوردن بودند امام را به خوردن غذا دعوت كردند فرمود اگر من روزه نداشتم ميخوردم وقتى به منزل رسيد دستور داد غذا تهيه كنند و در تهيه غذا هر چه ميتوانند از خرج مضايقه نكنند آنها را به منزل دعوت كرد و با ايشان غذا خورد »
📚الکافی ج 2 ص 123
❕این روایت تنها سخن از هم غذا شدن امام سجاد علیه السلام با جذامیان به میان می آورد نه آنکه امام ع لزوما با آنان در یک ظرف غذا خورده باشد ، طبیعتا بر اساس روایات فوق ، ایشان با رعایت فاصله یک یا دو متری با آنان سر یک سفره نشسته است تا هم از انتقال بیماری ممانعت کند و هم بیماری جذام در جذامیان تاثیر بدی نگذارد که جذامیان بگویند همگان ما را ترک کردند ، علامه مجلسی هم می گوید ؛
« این روایت صراحت ندارد که امام علیه السلام در یک ظرف با آنان هم غذا شده اند بنابراین این نقل با نقلهای دوری کردن از مجذوم منافات ندارد »
📚مراه العقول ج 8 ص 251
#پرسمان_اعتقادی
#وجود_بیماری_مسری_شبهات_نواخباریون_بی_اطلاع
🤔#پرسش
❔احادیث صریح بر عدم سرایت بیماری های مسری
🌸حدیث اول :
🌺اخبرنا نضر بن قرواش الجمال قال: سألت اباعبدالله ـ عليه السّلام ـ عن الجِمال يكون بها الجرب اعزلها من ابلي مخافة ان يُعديها جربها؛ و الدابة ربما صفرتُ لها حتي تشرب الماء فقال ابوعبدالله ـ عليه السّلام ـ :
🌼نضر به قرواش شتردار ميگويد: از امام صادق ـ عليه السّلام ـ درباره شتري كه جرب دارد، پرسيدم كه آيا او را از شترانم جداكنم، از ترس سرايت جرب آن و نيز از سوت زدن براي حيوان براي اينكه آب بياشامد، سؤال كردم.
فرمودند :
يک باديهنشين نزد رسول خدا (صلیالله علیه و آله و سلم) آمد و عرض کرد: يا رسولالله! من به گوسفند و گاو و شتر ارزانقيمت برميخورم که به «جرب» مبتلا است، خوشم نميآيد که آن را بخرم، مبادا جربش به شتر و گوسفندم سرايت کند.
پيامبر خدا (صلیالله علیه و آله و سلم) به او فرمود: پس چه کسي اوّلي را مبتلا کرد؟
سپس فرمود: نه👈 سرايت (عدوي)، نه فال بد، نه فال پرنده شب، نه سوت زدن، نه شيرخوارگي بعد از فصال و از شير گرفتن، نه تعرّب و جاهلیت بعد از هجرت و ايمان، نهروزه سکوت از روز تا شب، نه طلاق قبل از ازدواج، نه آزادي پيش از بردگي و نه يتيمي بعد از بلوغ [در اسلام تشريع نشده است]
📚كافى جلد ۸ صفحه ۱۹۶.
💠حدیث دوم در نفی سرایت بیماری های مسری👇
🌸پیغمبر صلی الله علیه و آله با جذامی هم کاسه شد و فرمود: با توکل بر خدا و اعتماد بر او، بخور. و باز آورده اند که زنی از همسران آن حضرت درباره گریز از خوره دار پرسش کرد و او جواب داد: نه، هرگز به خدا، با اینکه رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده: 👈سرایت وجود ندارد. و ما یک خدمتکار داشتیم که دچار آن شد و در کاسه من غذا میخورد و از ظرف آبم مینوشید و بر بسترم میخوابید.
📚بحارالانوار جلد۷۲صفحه۱۳۱.
💠#پاسخ💠
👌امروزه مسلم است که بسیاری از بیماری ها از فردی به فرد دیگری منتقل می شوند مانند بیماری سل ، سرماخوردگی ، و کرونا و ... انکار وجود بیماری مسری ، به نوعی انکار واقعیت و حقیقت است که اگر این انکار مستند به روایات باشد و به اهل بیت علیهم السلام نسبت داده شود قبحش شدیدتر است زیرا مطلبی به اهل بیت علیهم السلام نسبت داده می شود که آنان نگفته اند که متاسفانه نواخباریون کنونی که چیزی از اخبار نمی فهمند به این نکته توجه ندارند .
❕در روایات اهل بیت علیهم السلام هم بر وجود بیماری مسری و لزوم مراقبت تاکید شده است ؛
1⃣در روایات متعددی آمده است که انسان می تواند از شهری که بیماری مسری در آن شیوع پیدا کرده خارج شود تا آن بیماری به او سرایت پیدا نکند .
❕در نقلی آمده است که راوی می گوید ؛
« برخى از دوستان ما درباره حكم فرار از طاعون از امام كاظم علیه السلام پرسيدند كه آيا اگر در شهر يا روستا يا خانه اى طاعون بيايد، مى توان از آنجا به جاى ديگر رفت؟ فرمود: آرى. گفتم: از رسول خدا حديث داريم كه فرمود: «فرار از طاعون مانند فرار از [ميدان] جنگ است.» امام علیه السلام پاسخ داد ؛
« پيامبر خدا اين را درباره گروهى فرمود كه در مرزها، در برابر دشمن بودند و طاعون در ميانشان افتاد و مواضع و سنگرهايشان را خالى گذاشتند و فرار كردند. پس ايشان اين را در باره آنان فرمود. »
📚معانى الأخبار، ص 153
👌این مضمون در روایات متعدد دیگری نیز آمده است ؛
📚بحار الانوار ج 6 ص 120 باب 3
2⃣در نقل های متعدد دیگری بر لزوم فاصله گیری از افراد و حیواناتی که دارای بیماری مسری هستند تاکید شده است .
👌پیامبر گرامی فرمود ؛
«اى على ، خداوند براى امّت من، اين را خوش ندارد... كه كسى با جذاميان سخن گويد، مگر اين كه ميانشان به اندازه يك ذراع، فاصله باشد». همچنين فرمود: «از جذامى بگريز، چنان كه از شيرى مى گريزى».
📚الفقیه ج 4 ص 357
👌و در نقل دیگر فرمود ؛
« در حالى با جذامى سخن بگو كه ميان تو و او، به اندازه يك يا دو نيزه، فاصله است »
📚فیض القدیر ج 5 ص 52 _ بحار الانوار ج 62 ص 83
👌و فرمود ؛
« هيچ كس نبايد حيوان آفت زده خود را به ميان حيوانات سالم شخص ديگر وارد كند.يعنى كسى كه شترهايش گَر، يا بيمار هستند نبايد آنها را به ميان شترها و چارپايان سالم شخص ديگر وارد كند ( تا حیوانات دیگر آلوده بیماری نشوند )»
📚وسائل الشیعه ج 11 ص 507
❕و فرمود ؛
« پنج دسته اند که باید از آنان پرهیز شود که یکی از آنان مجذومین و جذامیان اند »
📚خصال یک جلدی ص 287
❕در نقل دیگری آمده است ؛
« مجذومی به نزد پیامبر آمد تا با ایشان بیعت کند ، پیامبر دستش را به سوی او دراز نکرد ، و گفت دستت را دراز نکن ( بدون دست دادن ) با تو بیعت کردم »
📚بحار الانوار ج 62 ص 83
🔸ادامه👇
🏴 پیام تسلیت درپی جانباختن تعدادی از مردم در حادثه تلخ آتش سوزی
درپی حادثهی بسیار تلخ آتشسوزی در یکی از مراکز درمانی تهران که به جانباختن جمعی از شهروندان انجامید حضرت آیت الله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیام تسلیت، دستگاههای مسئول را موظف کردند ضمن بررسی موضوع، تدابیر لازم را برای کاستن از آسیبها و خسارتها بکار گیرند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثهی بسیار تلخ آتش سوزی در یک مرکز درمانی را که به جانباختن تعدادی از مردم عزیزمان انجامید به خانوادههای مکرّم آنان صمیمانه تسلیت عرض میکنم و تسلّا و آرامش قلبی آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را از خداوند متعال مسئلت میکنم. دستگاههای مسئول باید همهی تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث دلخراش و نیز تدابیر لازم برای کاستن از آسیبها و خسارتهای آن بهکار گیرند و مانع چنین ضایعات بیجبرانی شوند. بررسی درست این حادثهی مرکز درمانی نیز باید بهوسیلهی دستگاههای مسئول سریعاً انجام گیرد.
سیّد علی خامنهای
۱۱ تیر ماه ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روح اله زم تو اغتشاشات اخیر : برای ما فرقی نمیکرد روحانی یا فرد دیگه بیاد سرکار ، فقط باید آدمای نزدیک به خامنه ای مثل قالیباف و رئیسی رای نیارن ، چون اگر اونا میومدن نمی شد مردم رو از نظر وضعیت اقتصادی ناراضی کرد و به خیابون ها کشید
✍ آقای خزعلی میگفت:
🔺زمان اصلاحات روزی به آقا عرض کردم ما خاتمی را نقد میکنیم و کلی حرف درباره عملکردشان داریم، آنوقت شما در سخنرانی ها از ایشان دفاع میکنید، بالاخره تکلیف ما چیست؟یعنی نقد نکنیم؟
🔺آقای خزعلی گفت رهبری فقط یک جمله فرمودند: «شما یک تکلیف دارید من هم یک تکلیف دیگر»
#بصیرت
📍در پاسخ به خودشیفتگی های رییس مرکز استراتژیک ریاست جمهوری و ستایش وی از گدایی ظریف در شورای امنیت، مجتبی زارعی عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در توییت خود نوشت :
🖋کاری که شما در برجام با ایرانیان و این مرز پرگهر کردید تن مصدق را در گور لرزاند! شما نه مصدقی بودید و نه انقلابی و نه در اندازه ی این کشور هفت هزار ساله! اما ما ایران را پس خواهیم گرفت! ظریف، روحانی و تو باصطلاح مرکز استراتژیک باید از ایران در ذلت برجامی عذرخواهی کنید!
🔻یادداشت خواندنی وحید جلیلی خطاب به موسوی خوئینیها
🔹نگرانی شما از آینده نیست، از گذشتهتان است که حالا زیر نورافکن نگاه مردم قرار دارد
🔹از جمهوریت کینه دارید، چرا به ولایت سنگ میزنید؟
🔹هر وقت از چشم ملت میافتید نامه نوشتنتان گل میکند
🔹شیطان با برجام سر کارتان گذاشت، انتقامش را از دین خدا میگیرید؟
⬅️ این یادداشت را در لینک زیر بخوانید:
🌐 Rajanews.com/node/337539
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی حادثه کلینیک درمانی
🔹درپی حادثه بسیار تلخ آتشسوزی در یکی از مراکز درمانی تهران که به جانباختن جمعی از شهروندان انجامید حضرت آیت الله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیام تسلیت، دستگاههای مسئول را موظف کردند ضمن بررسی موضوع، تدابیر لازم را برای کاستن از آسیبها و خسارتها بکار گیرند.
🔹متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه بسیار تلخ آتش سوزی در یک مرکز درمانی را که به جانباختن تعدادی از مردم عزیزمان انجامید به خانوادههای مکرّم آنان صمیمانه تسلیت عرض میکنم و تسلّا و آرامش قلبی آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را از خداوند متعال مسئلت میکنم. دستگاههای مسئول باید همهی تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث دلخراش و نیز تدابیر لازم برای کاستن از آسیبها و خسارتهای آن بهکار گیرند و مانع چنین ضایعات بیجبرانی شوند. بررسی درست این حادثهی مرکز درمانی نیز باید بهوسیلهی دستگاههای مسئول سریعاً انجام گیرد.
سیّد علی خامنهای
۱۱ تیر ماه ۱۳۹۹
📄 نامه جمعی از طلاب و دانشجویان به مردم ایران
بسمه تعالی
مردم عزیز ایران!
نامه پراکنی به رهبر عزیز انقلاب از بیان فردی به نام «موسوی خوئینیها» در کسوت دبیرکل تشکیلات موسوم به «مجمع روحانیون مبارز» و متوجهِ رهبری نمودنِ مشکلات ایجاد شده توسط شبکه نفاق و نیرنگ، نشان داد که شهید قاسم سلیمانی به درستی نسبت به جریان سادهلوح یا آلوده؛ انذار داد که «من متاسفم بعضیها بهجای نامه سرگشاده نوشتن به استکبار و صهیونیست و دشمن، نامه سرگشاده به ولیّ ایستاده در خط مقدم در مقابل دشمن مینویسند». گلایهای که نظیر آن را در جایجای کلام نورانی امام راحل(ره) و بهخصوص در «منشور روحانیت» دیدهایم.
حقیقتا جای تأسف و تعجب است که چگونه برخی عناصر معمم در همراهی توأم با فریاد یا سکوت خود با مسببان خام یا خائن اوضاع کنونی، آتش به معیشت مردم انداختهاند و در عین حال نیز طلبکارانه و برای حفظ مال و منبر و مرید -اگر نگوییم بنابر مأموریت- اقدام به فرافکنی میکنند؛ و اینجاست که باید گفت تزویر اگر نبود، زر و زور دوامی نداشت.
به یاد نداریم که این دین فروشان دنیا پرست واکنشی به درس مذاکره گرفتن از عاشورا، زیر سؤال بردن مبنای ولایت امیرالمؤمنین(ع) و تحریف قرآن و سیره رسول الله(ص) در خصوص ادعای عجیب اصرار پیامبر(ص) به توافق با کفار پس از هر خدعه و خیانت آنان، نشان داده باشند.
و به خاطر نمیآوریم که بیتوجهی و لطمه دولتمردان به اقتصاد و اعتماد عمومی در دولت پرخسارت کنونی را شماتت کرده باشند.
حال چگونه باور کنیم که دغدغه معیشت و معاد مردم، آنان را به نامه و بیانیه واداشته است؟
چطور ممکن است هم سنگ درد فقر مردم و بیکاری فرزندانشان را به سینه زد و هم نزدیکان آلوده و عیاش خود را در گلوگاههای قدرت و ثروت قرار داد و مصون از هر تعرضی نگاه داشت؟
گرچه رنج پرشمار است و سخن بسیار، کلام کوتاه میکنیم و این رنجنامه را با فرازی از تذکر حضرت امام(ره) خاتمه میدهیم که «استکبار وقتی که از نابودی مطلق روحانیت و حوزهها مأیوس شد، دو راه برای ضربه زدن انتخاب نمود؛ یکی راه ارعاب و زور و دیگری راه خدعه و نفوذ».
۹۹/۴/۱۰
🖋 اسامی امضا کنندگان نامه درحال تکمیل و افزایش است و متعاقبا در رسانهها منتشر میگردد. جهت امضاء متن «نام و نامخانوادگی + مشخصات تحصیلی و یا شغلی» خود را به آیدی @velayat_suldier3131 در تلگرام یا ایتا یا بله ارسال نمایید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
پاسخ ۱۷ سال قبل امام خامنهای به شبههپراکنی امثال موسوی خوئینیها و تاجزاده / چرا این جماعت در برابر سئوال رهبر انقلاب ساکتند؟
۷ خرداد ۱۳۸۲ / دیدار نمایندگان مجلس ششم با رهبر انقلاب
گفتنی ۱۲۷ تن از نمایندگان مجلس ششم که بعدها یا به سرویسها و رسانههای غربی پیوستند و یا در داخل کشور ماندند و در کودتای سال ۸۸ مشارکت داشتند، با نوشتن نامهای به رهبر انقلاب، ایشان را به نوشیدن جام زهر و تعامل با آمریکا دعوت کردند.
این نامه ذلیلانه در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۱ برای امام خامنه ای ارسال شده بود و به نامه جام زهر شهرت یافت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمتی ازسخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامی درباره ی شهید ابراهیم هادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌❌چرا خطر نفوذ در دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بیش تر است؟
استاد #رحیم_پور_ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖شرح حدیثی از امام رضا (علیهالسلام)
✅راه جذب دلها، منتقل کردن سخن نیک اهلبیت (علیهمالسلام)
💠رهبرانقلاب: امام علیبنموسیالرّضا (علیه الصّلاة و السّلام) به یکی از یاران خود فرمود: «رحم اللَّه عبدا احیا امرنا»؛ رحمت خدا بر آن کسی که امر ما را، مطلب ما را زنده کند. این راوی میگوید: «فقلت له کیف یحیی امرکم»؛ چه جوری میشود که امر شما، مطلب شما، موضوع مورد اهتمام شما زنده شود؟ «قال یتعلّم علومنا و یعلّمها النّاس»؛ علوم ما را فرا بگیرند، معارف اهلبیت را فرا بگیرند، آن را به مردم، به دلهای مشتاق، به ذهنهای جستجوگر منتقل کنند. «فانّ النّاس لو علموا محاسن کلامنا لاتّبعونا».(۱)
🔸برای گسترش معارف اهلبیت هیچ لازم نیست شما به این در و آن در بزنید؛ هیچ نیازی ندارد به بداخلاقی کردن و متعرض این و آن شدن؛ همین اندازه کافی است که معارف اهلبیت را درست فرا بگیریم، آن را به دیگران منتقل کنیم. این معارف توحیدی، این معارف انسانشناسی، این معارف فراگیر نسبت به مسائل زندگی بشر، خود جذاب است، دلها را جذب میکند، آنها را دنبال راه ائمه به راه میاندازد.
۱۳۸۹/۰۸/۰۳
١) معانی الأخبار، شیخ صدوق، ص ۱۸۰
*طوفان جلیلی در پاسخ نامه نویسی خوئینی ها*
.....درد سرتان ندهم حاج آقا!
از جمهوریت کینه دارید چرا به ولایت سنگ می زنید؟ جمهوری ؛ اوضاعتان را غیر قابل دوام می کند دیگر. نمی شود یک بار سوار شد و برای همیشه از گرده ملت سواری گرفت. و از ولایت به همین خاطر مکدرید که پشتیبان جمهوریت است.بین خودمان باشد بعضی از رفقای اصولگرایتان هم همین گلایه را از ولایت دارند. تقاضایی که شما سال 88 از رهبری داشتید بعضی رفقای راستی تان خرداد 76 داشتند و هردوتان تو دهنی خوردید، هم از مردم هم از رهبری.
از مردم ترسیده اید اقای خوئینی ها.نه به خاطر تورم و گرانی.نگرانیتان از گرانی نیست از آگاهی است.
یادتان هست برای بزک برجام ؛ از صدر تا ذیلتان چه تدلیس ها کردید؟عبای پیامبر به دوش گرفتید و به مشاطگی شیطان مشغول شدید.
حالا مردم دارند می بینند فرجام پیشگویی هایتان را که : " باغ برجام چه سیب ها و گلابی هایی خواهد داد!"
تاوانِ برجام عزیزتر از جانتان را رهبری باید بدهد؟!
اگر کدخدا ، خَدویی هم کف دست رفقای ذوقزدهتان نیانداخت ؛ تلافیاش را سر نظام میخواهید در بیاورید؟
جناب مفسر قرآن! بیشتر تلاش میکردید شاید میتوانستید کذب بودن قرآن (این منبع دانسته های نامتعارف!) را ثابت کنید و دروغ بودن «انهم لا اَیمان لهم» را به مردم نشان بدهید. نشد؟ چرا فحشش را به خامنهای میدهید؟
خامنهای چه کند که آیه قرآن(این منبع دانسته های نامتعارف) غلط در نیامده؟
که اقیانوسی که به ملت نشانش دادید سراب بوده و کابوستان شده؟
"امضای کری تضمین بود " و قسم موکد پروردگار که " ان تنصروا الله ینصرکم" تضمین نبود!
با عمامههای سیاه و سفیدتان به منبر رفتید که مردم! وعدههای خدا پوچ است به وعده شیطان دل ببندید!
کلید مشکلات شما در دست کدخدای مودب و باهوش - همانکه آن پیرمرد شیطان بزرگش مینامید - است.
حالا که « یَعِدُهُمْ وَیُمَنِّیهِمْ ۖ وَمَا یَعِدُهُمُ الشَّیْطَانُ إِلَّا غُرُورًا » آشکار شده چنگ به چهره آقا میاندازید؟
خامنهای گفت بروید در خانههای ۵۰ میلیاردی بنشینید و دم در کاخ سفید ختم امن یجیب بگیرید و دنبال کلید بگردید تا مشکلات حل بشود ؟
ختم امن یجیب جواب نداد؟ کنسرت بگذارید، ؛ شاید جواب داد.بلدید که.
از این شعبدهها که زیاد در آستین دارید، چند تایش را رو کنید. سلبریتی هم که علیبرکتالله تا دلتان بخواهد دارید. بگویید کمکتان کنند.در ایران هم که لازم نیست باشند حتماً.
از همان کانادا یا لسآنجلس یا پاتایا یا آنتالیا هم میتوانند توییت کنند دلسوزی تان را. «النصیحت لائمه المسلمین»تان را و از تیرانا البته.
حساب کرده اید احتمالاً رویشان: «نعم العون علی طاعه الله»!
خدا برکت بدهد به بن سلمان. تا دلتان بخواهد رسانه درست کرده برایتان و سلبریتی خریده برای دلسوزی هایتان.
بن سلمان را که یادتان هست؟ برادرزاده ملک خالد و ملک فهد. به دنیا نیامده بود هنوز آن روز که راهپیمایی وحدت و تظاهرات برائت از مشرکین راه افتاد در مکه و مدینه. امیرالحاج بودید حاج آقا یک زمانهایی. چه راه درازی را آمده اید حاجاقا تا تیتر یکِ بی بی سی و عیران عنترنشنال. خسته نباشی دلاور.خداقوت پهلوان!
صورت حساب مختصر خیانتهای 20 ساله باند خوئینیها
«آقای موسوی خوئینیها در حالی از شیوه حکمرانی انتقاد میکند که هنوز برای کوتاهیهای مدیریت مورد حمایتش کمترین عذرخواهی از مردم انجام نداده است.»
روزنامه رسالت با اشاره به نامه سرگشاده موسوی خوئینیها نوشت: در هر دو فتنه سال 78 و 88، مجمع روحانيون بهويژه حجتالاسلام سيدمحمد موسوي خوئينيها نقشآفرين بودند. اين دو فتنه محصول توطئه سرويسهاي امنيتي آمريكا، انگليس، فرانسه و رژيم صهيونيستي و به كارگرداني بنياد سوروس و كمكهاي مستقيم مالي وي صورت گرفت.
متأسفانه مجمع و آقاي خوئينيها در مسير وحدت و همگرايي جماعتي قرار گرفتند كه يك سرش سرويسهاي امنيتي، سر ديگرش منافقين و سلطنتطلبها و ضدانقلاب و سر سوم آن احزاب به اصطلاح اصلاحطلب بودند.
نویسنده میافزاید: در وسط معركه نبرد نرم و سخت جمهوري اسلامي ايران با آمريكا و اروپا يك دفعه نامه سرگشاده آقاي خوئينيها سر باز ميكند و برخي ناگواريها در مديريت دولت و غفلت مسئولين و عدم عمل به وعدهها را به حساب رهبري و شيوه و روش مديريت كلان كشور فاكتور ميكند، آنهم از سوي كسي كه خود و جريان او در به وجود آمدن وضعيت كنوني و كاركرد دولت فعلي مسئوليت مستقيم دارند.
آقاي خوئينيها كافي است يك بار ديگر شعارها و وعدههاي آقاي روحاني را در ميتينگهاي انتخاباتي كه اين روزها در فضاي مجازي مورد بازخواني قرار گرفته، مطالعه كنند، ببينند از چه كسي حمايت كردهاند و او چه كارنامهاي از خود باقي گذاشته است و نقش او و دوستانش در اين دولت و نابسامانيهاي بهوجود آمده چيست؟
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨هشدار/ تصاویری هولناک از کفن و دفن قربانیان کرونا
🔹توصیه های بهداشتی را جدی بگیرید، کرونا هنوز در بین ماست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 قبل از اینکه فیلمو ببینید
🇮🇷 اول دختری را تصور کنید که بابا نداره
🇮🇷 و برای اینکه دلتنگ باباش نشه
🇮🇷 و به آرامش برسه ،
🇮🇷 ازش میخوای آرزو و خواسته شو بگه
🇮🇷 تا براش انجام بدی و آرومش کنی
🇮🇷 این فیلم کوتاه ،
🇮🇷 تنها خواسته صدها دختر بی باباست .
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
⛔️🚫⛔️ خائضین چه کسانی هستند؟
🍀 «وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِين»َ ﻭ ﻣﺎ ﺑﺎ ﺍﻫﻞ ﺑﺎﻃﻞ ﺑﻪ ﺑﻄﺎﻟﺖ ﻣﻰ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻴﻢ (المدثر ۴۵)
پس از قیامت و روز حسابرسی اهل بهشت از اهل جهنم می پرسند چرا کار شما بـه اینجا کشید؟ اهل جهنم هم در پاسخ می گویند چون که ما با خائضین بودیم «کُنّا نَخُوضُ مَع َالْخَائِضِینَ» ، ما عضو حزب باد بودیم ، باد به هر طرف می وزید ما به همان می رفتیم ، کاری به حق و باطلش نداشتیم ، اعتنائی به حرام و حلالش نداشتیم ، حق و باطل در نظرمان بی معنی بود...
نگاه می کردیم کدام طرف نان و آبش بیشتر است...
کدام طرف سبیلمان چرب تر است ، به همان طرف می رفتیم.
زمان شاه در کودتای ۲۸ مرداد شخصی را دیدند که صبح مرگ بر .... می گوید و عصر زنده باد .... بهش گفتند این دیگر چه صیغه ای است؟ در جواب می گوید صبح از آن طرفی ها پول گرفته بودم و عصر از این طرفی ها...
«کُنّا نَخُوضُ مَع َالْخَائِضِینَ» قرآن می فرماید این اشخاص وارد جهنم می شوند ، چون منافقانه رفتار می کنند و منافقانه موضع می گیرند ، معلوم نیست از چه کسی و یا از چه طرز فکری حمایت می کنند ، الآن اقتضا می کند ظاهرش اسلامی باشد و شعار اسلام گرائی بدهد ، همینکار را می کند یا زمان اقتضا می کند ژست مخالف بگیرد و ظاهرش را شبیه اهل فتنه کند باز همینکار را می کند...
این افراد نان را به نرخ روز می خورند ، «کُنّا نَخُوضُ مَع َالْخَائِضِینَ» ، افرادی که نان به نرخ روز می خورند به شهادت قرآن اهل جهنم هستند و عذاب الهی در انتظارشان...
در دوران پر فراز و نشیب بعد انقلاب اسلامی و دوران ۸ سال دفاع مقدس کم و بیش می شود نمونه هائی را مثال زد ، در تمام دوران می توان این افراد را مشاهده کرد...
«کُنّا نَخُوضُ مَع َالْخَائِضِینَ»... خداوندا آخر و عاقبت ما را ختم بخیر بفرما... ا
تفسیر این آیات و..... امروز در کانال مهذبین ارسال شد👌
کانال مهذبین👇
https://eitaa.com/mohazzabin
◾️پشتبامهای اجارهای و چند نکته
✍️معصومه نصیری ـ کارشناس و مدرس سواد رسانهای
🔸ما فقط چند عکس کلی با نمای دور دیدهایم؛ از جسد قاضی منصوری تا پشتبامهای اجارهای صحبت میکنم. عکسهایی که هیچ نشانهای مبنی بر صحتشان در دست نیست و هیچ مؤلفهای برای راستی آزمایی آنها وجود ندارد. حتی تنها آگهی منتشرشده روی سایت دیوار در زمینه اجاره پشتبام نیز همزمانی جالبی با اعلام خبر در رسانهها دارد! این نکات یعنی ابهام، بی سندی و البته جریان رسانهای که با کلیدواژه فقر و در سطح رسانههای خارجی با عنوان جنبش پابرهنگان و ...پیگیری میشود.
🔸 این مسائل تلنگری است که دقت کنیم علیرغم اینکه همه ما از وضعیت نامطلوب اقتصادی آگاه هستیم و این موضوع غیرقابل کتمان بوده و قطعاً نابسامانی اقتصادی فشارهای جدی را به اقشار کمدرآمد جامعه وارد کرده است، اما مصادیق مطروحه رسانهای به نظر دارای سوگیری هستند. یک عکس و آگهی دلایل کافی برای پذیرش یک موضوع نیستند.
🔸درعینحال باید حواسمان به #کلان_روایت و #خرده_روایتها باشد. رسانههای جناحهای مختلف از این خبر برای محکوم کردن گروههای رقیب بهره جستند اما همگی غافل بودیم که این خط رسانهای همان است که در راستای کلان روایت ناکارآمدی جمهوری اسلامی در حال فعالیت است. حواسمان باشد پرداخت رسانهای بدون توجه به زنجیره خبر و پیگیری چندوجهی موضوعات، یعنی ناخواسته وارد بازی رسانهای میشویم که هنوز برایش استراتژی تعیین نکردهایم.
🔸همه ما یادمان است چندی قبل «گورخوابی» مثل همین «پشتبامهای اجارهای» سعی در تعمیم امری غیرمبتلابه به عموم داشت. موضوعاتی که بهشدت #احساسات مخاطب را درگیر میکند و هر جا مخاطب احساساتی شود احتمال #ناامید_شدن، باور موضوعات غیرمستند، واکنشهای دفعتی و... نیز در او بالا میرود.
🔹این موضوعات را از سه وجه میتوان موردتوجه قرار داد:
1️⃣مخاطبانی که نباید هیجانزده خبرها را باور کنند. دقیقا منظورم این است در عصر انبوه رسانه و محتوا، بیشتر شک کنید تا باور.
2️⃣رسانههایی که موظف به تهیه و اطلاعرسانی دقیق موضوعات اجتماعی اینچنینی که در نگاه نخست یک خبر به نظر میرسند اما در عمل ردی از ناامیدی را به جامعه القا میکند، هستند. رسانههایی که باید بهعنوان چشمان ناظر افکار عمومی موضوعات مهم اقتصادی، اجتماعی و... را بهموقع پیگیری کرده باشند؛ رسانههایی که باید مطالبه گر باشند نه راوی.
3️⃣مسئولانی که در بزنگاهها و البته با تأخیر و پس از غالب شدن روایتهای گوناگون در افکار عمومی تازه یادشان میافتد مسکن مهم است، ساماندهی حوزه اقتصاد مهم بوده و نباید در حد شعار رأی آور به آن اکتفا میکردند. مسئولانی که گویی از رخدادها هم دور هستند و هم دیر به موضوعات مطروحه در رسانهها و افکار عمومی برمیخوردند.