eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
53.6هزار عکس
41.8هزار ویدیو
874 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴الإمامُ الرِّضا عليه السلام لَو لَم يُخَوِّفِ اللّه ُ النّاسَ بِجَنّةٍ و نارٍ لَكانَ الواجِبُ أن يُطيعوهُ و لا يَعصُوهُ؛ لِتَفَضُّلِهِ علَيهِم و إحسانِهِ إلَيهِم و ما بَدَأهُم بهِ مِن إنعامِهِ الَّذي ما استَحَقّوهُ . ▪️امام رضا عليه السلام اگر خداوند مردم را به بهشت و دوزخى هم وعده و وعيد نمى داد، باز لازم بود كه از او اطاعت كنند و نا فرمانيش نكنند؛ زيرا به آنان تفضّل و نيكى فرموده و نعمتهايش را در اختيارشان گذاشته است، بى آن كه [به سبب انجام عملى] استحقاق آن را داشته باشند. عيون أخبار الرضا : 2 / 180 / 4.
‌‌【 】 🔻 | رهبرانقلاب: شش تدبیر امام رضا(ع) برابر دشمن: 1⃣ ابراز عمومی بدبینی نسبت به دشمن 2⃣ نپذیرفتن پیشنهاد دشمن مگر بالاجبار و حفظ جان خود 3⃣ ارائه شروط سخت برای بی اعتبارکردن پیشنهاد دشمن 4⃣ استفاده از تریبون دشمن برای رساندن پیام خود به جهان 5⃣ استفاده از هر فرصتی برای قرارگیری در معرض ارتباط با مردم 6⃣ حمایت امام از معترضان شیعه در برابر دشمن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
متفکر شهید مرتضی مطهری: 🎥 اکثریت بالایی از مردان به این دستور الهی در مورد همسر و فرزندان خود عمل نمی‌کنند
الگوی معاشرت با مردم۱- شرح حکمت۱۰.mp3
3.94M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 ⭕️ الگوی معاشرت با مردم 1⃣ 🔺بایدهای معاشرت با مردم
جهاد تحول و تبیین
تکذیب شد❌ دقت بفرمایید👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تموم شدن ماه صفر رو مژده ندید! 👆🏼 در این ویدیو ماجرای واقعی حدیث پایان صفر رو ببینید؟ 🔸می‌دونستید رجوع و کوبیدن درهای مساجد یکی از خرافات پایان ماه صفر هست؟
🔴سخنان رحیم‌پور ازغدی علیه روحانی 🔹نسبت سازش را اولین‌بار معاویه به امام حسن(ع) بست، مظلوم بزرگ همه دوران‌ها، حسن‌بن‌علی(ع) است 🔹 کسی که از مذهب سواستفاده سیاسی کند از روحانیت تنها لباسش را دارد 🔹 معیشت مردم را برجامی کردند، حالا نوبت به برجامی کردن دین مردم رسیده است 🔹 من امثال قاسم سلیمانی را واجد روحانیت و اهل معنا میدانم وامثال حسن‌روحانی را فاقد آن 🔹 مردم دارند تاوان توهم و وعده های چند سیاستمدار با ضریب هوشی پائین را میدهند که معلوم شد نه تنها مفهوم عزت و اقتدار ملی را نمیدانند بلکه سیاست بین الملل هم نمیدانند 🔹 پایان معامله با شیطان و اعتماد به وعده های او، به تعبیر قرآن فحشای سیاسی می‌شود 🔹 الشیطان یعدکم الفقرو یامرکم بالفحشا، شیطان با ارعاب و تهدید و سپس وعده اقتصادی، ضعیفان را وادار به فحشا میکند 🔹 شانس مردم مارا ببین که آن یکی میخواهد با آنجلیناجولی، خودشان دونفری مشکلات جهان را حل کنند و این یکی، در پایان هشت سال حکومتش هنوز منتظر ترحم ترامپ و تعهد اوباما و امید جدیدش، جو بایدن است.
🍃◾🍃◾ 🍀 امام رضا علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند: 🔆 *«لَنَا أَعْيُنٌ‏ لَا تُشْبِهُ‏ أَعْيُنَ النَّاسِ»* 🔆 *«ما دارای چشمانی هستیم که شبیه چشمان مردم نیست.» ◾🍃 حضرات معصومین علیهم‌السلام عین‌ الله الناظره‌اند، آنان چشم باز خدای سبحانند، چشمانی که هیچ چشمی به آن چشم شبیه نیست. ◾🍃 تشعشع نگاه این چشم‌ها از عمق جان می‌گذرد و به قلوب امنیت می‌بخشد و حصاری برای دل ایجاد می‌کند که شیطان نمی‌تواند به آن نفوذ کند، نگاهی مهربان، امنیت‌بخش و نگهدارنده، نگاهی که گرمای آن خطاها و کم‌کاری‌های بندگان را ذوب می‌کند و قلوب را آماده پذیرایی از بقیةالله الاعظم عجل‌الله‌تعالی‌فرجه می‌کند، چون این نگاه بر دلی بگذرد غم و غصه‌ای در آن باقی نمی‌ماند.
🍃◾🍃◾ 💠 *روز و شب با تو بودنم هوس است* 🍀 حضرت امام رضا علیه‌السلام به ابن شبیب فرمودند: 🔆 «اگر می‌خواهی در درجات بهشت با ما همراه شوی، پس از حزن ما محزون باش و در شادی ما شاد شو و ولایت ما را بر خود بپذیر.» ◾🍃 *همسویی دل و جان با حبیب خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله و اولاد مطهر ایشان علیهم‌السلام موجبات معیت دائم با خاندان کرم را برای ما فراهم می‌سازد.*
☘ حضرت امام رضا (علیه السلام) فرمودند : 🖌 عقل شخص مسلمان تمام نيست ، مگر اين كه ده خصلت را دارا باشد : 1⃣ از او اميد خير باشد 2⃣ مردم از بدى او در امان باشند 3⃣ خير اندك ديگرى را بسيار شمارد 4⃣ خير بسيار خود را اندك شمارد 5⃣ هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود 6⃣ در عمر خود از دانش طلبى خسته نشود 7⃣ فقر در راه خدايش از توانگرى محبوبتر باشد 8⃣ خوارى در راه خدايش از عزّت با دشمنش محبوبتر باشد 9⃣ گمنامى را از پرنامى خواهانتر باشد 🌿 سپس فرمود : دهمین و چيست دهمین؟ به او گفته شد : چيست؟ 👌 فرمود : احدى را ننگرد جز اين كه بگويد او از من بهتر و پرهيزكارتر است. 📖 تحف العقول ص ۴۳۳
🔴🔴مهم و فوری🔴🔴 👈اولین سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی بعد از شیوع کرونا و در سال 99 ♦️پاسخ ویرانگر استاد به حسن روحانی 📙روحانی دچار فحشای سیاسی شده است! 🔹️نسبت سازش را اولین‌بار معاویه به امام حسن(ع) بست، مظلوم بزرگ همه دوران‌ها، حسن‌بن‌علی(ع) است 🔹️کسی که از مذهب سواستفاده سیاسی کند از روحانیت تنها لباسش را دارد. 🔹️معیشت مردم را برجامی کردند، حالا نوبت به برجامی کردن دین مردم رسیده است. 🔹️من امثال قاسم سلیمانی را واجد روحانیت و اهل معنا میدانم و امثال حسن‌روحانی را فاقد آن 🔹️مردم دارند تاوان توهم و وعده‌های چند سیاستمدار با ضریب هوشی پائین را میدهند که معلوم شد نه تنها مفهوم عزت و اقتدار ملی را نمی‌دانند بلکه سیاست بین الملل هم نمی‌دانند. 🔹️پایان معامله با شیطان و اعتماد به وعده‌های او، به تعبیر قرآن فحشای سیاسی می‌شود. 🔹️الشیطان یعدکم الفقرو یامرکم بالفحشا، شیطان با ارعاب و تهدید و سپس وعده اقتصادی، ضعیفان را وادار به فحشا میکند 🔹️شانس مردم مارا ببین که آن یکی میخواهد با آنجلیناجولی، خودشان دونفری مشکلات جهان را حل کنند و این یکی، در پایان هشت سال حکومتش هنوز منتظر ترحم ترامپ و تعهد اوباما و امید جدیدش، جو بایدن است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پیامبر اکرم(ص) به شهادت رسیدند یا رحلت کردند❓ 🎤پاسخ حجت الاسلام محمدی را بشنوید
🔴ویروس خطرناک حسن روحانی دیر یازود خواهد رفت اما یادمان نرود مشکل مملکت یک شخص نیست بلکه تفکر غربگرایی است. اگر این تفکر باقی بماند فردا یک غربگرای دیگر با یک اسم دیگر و با ترفندی دیگر به حکومت می رسد و همان آش و همان کاسه 🔺حضرت امام خمینی(ره) در ۱۳۶۰/۱۰/۷ :  ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی‏ ها نجات نخواهیم یافت... دیگر وقت آن فرارسیده است که یک بار برای همیشه جهت خلاصی مملکت از مشکلات و کمبودها و فسادها ، با تمام قوا در ریشه کن کردن بیماری غربگرایی بکوشیم و مملکت را از شر این ویروس خطرناک نجات دهیم ...
✳️ روایت نادرست و هدفمند روحانی از صلح امام حسن (ع) 🔹 حسن روحانی، در جلسه هیات دولت اظهار داشت: «وقتی اصحاب معترضانه از امام حسن پرسیدند چرا پیمان صلح را امضا کردی گفت در مسجد دیدم که اکثریت قاطع مردم صلح می‌خواهند. نظر مردم ملاک است و امام حسن هم به خاطر خواست مردم صلح کرد. جامعه که همین ده نفر و بیست نفر مخالف نیست؛ به رای اکثریت مردم باید توجه کرد. در هنگام جنگ باید مرد جنگ بود و در هنگام صلح مرد صلح. ✴️ حداقل سه نکته درباره این سخنان گفتنی است: 🔻۱. روحانی نشان داده او در جنگ و صلح یکسان است. او چه در جنگ و چه در صلح؛ از راهبرد ثابتِ و سازش استفاده می‌کند. از این رو حتی اگر اکثریت مردم خواستار مقاومتِ در مقابل دشمن باشند باز او درخواست مقاومت اکثریت مردم را به و سوق خواهد داد. 🔻۲. سابقه دولت او نشان داده که تعریف او از جنگ، جنگ نیست و از صلح هم صلح نیست. تعریف او از جنگ و صلح، بی‌تحرکی، بی‌حالی، کم‌کاری و شکست ایده‌هایش هست. هرگاه او بحث جنگ و صلح را به میان کشیده، دقیقا با رصد رفتارهایش می‌توان فهمید که دوباره به‌دلیل خطای محاسباتی و بی‌تحرکی، چالشی برای نظام درست کرده است و با حاشیه‌سازی، راه فرار می‌جوید. 🔻 ۳. فهم او از میدان و آرایش دشمن نادرست است. دشمن برخلاف هیاهوی تبلیغاتی، هرگز جرات جنگ با ایران را ندارد. روحانی زمانی که آرایش دشمن، جنگی نبود، آن را به جنگ تعبیر کرد و از آن درآورد و امروز که آرایش دشمن، جنگ اقتصادی است، با بی‌تحرکی و ناتوانی و رهاسازی، در حال واگذاری اقتصاد کشور و معیشت مردم به عرصه تاخت و تاز دشمن است.
🔴مسئله اینست معاویه های امروزی خود را در جایگاه امام حسن علیه السلام معرفی میکنند . فراموش نکنیم که معاویه لباس دین بر تن داشت در جهان اسلام حکمرانی میکرد نه در آمریکا و در لباس کفر . پس بهتر است که خود را معاویه های زمان ما معرفی کنند . اما یک تفاوت اساسی دیگر هم وجود دارد . اگر در روزگار امام حسن علیه السلام فرمانده سپاه امام خیانت کرد و به اردوگاه معاویه رفت تا صلح را بر امام تحمیل کنند اما امروز در سپاه حق فرماندهانی وجود دارند مانند حاج قاسم سلیمانی که قطعه قطعه میشوند اما به امام خود خیانت نمیکنند . شما معاویه صفت ها کور خوانده اید که بتوانید بار دیگر را تاریخ را به نفع خود تکرار کنید . این بار سپاه حق روزگارتان را سیاه خواهد کرد نه کربلایی در پیش است و نه صلح تحمیلی . جبهه حق آماده یک پیروزی بزرگ و تاریخی در مقابل شما اصحاب فتنه و جمل و صفین و.‌... میباشد .....
یا امام رضا سلام.mp3
6.6M
🎙 صوت | "یا امام رضا سلام"
🌹 پنجره فولاد رضا برات می‌ده... 🍃 ؛ آقاجان، این روزها شده‌ایم مثل کسی که راه نفسش را بسته‌اند. شما، حکم هوا دارد برای ما. برای ما ایرانی‌ها. مشهد شما کربلای ماست. نجف و کاظمین و سامرای ماست. مدینه‌ی ماست. اصلا دنیای ماست آقا. 😔 دل‌مان لک زده برای گم شدن در شلوغی رواق‌ها. لک زده برای یک سوال از خادمانت که «بست شیخ طوسی کدام طرف است؟» برای دانه خریدن و نذر برای کبوترهایت. دل‌مان پر می‌زند برای خنکی لیوان‌های سقاخانه‌ها. زل زدن به پنجره فولاد و زمزمه‌ی: «پنجره فولاد رضا برات می‌ده» 🍃 ما هرچند سال‌مان هم باشد از شنیدن صدای نقاره‌خانه‌ات ذوق می‌کنیم! هروقت از کنار حوض‌های پر از آب رد می‌شویم هوس می‌کنیم دست‌مان را در آب فرو کنیم. ما هر چه‌قدر هم بزرگ شویم، بچه‌های شماییم… 🌹 به حکم آن که علیک الرَّفیق، ثُم الطَّریق / دلم بدون رضا نمی‌خواهد… 🏴 دوماه مهمان روضه‌های «یابن الشَّبیب…» شما بودیم. حالا ماه صفر دارد ساعات پایانی‌اش را طی می‌کند. دوریم از . دوریم از . نشد امسال پیغام‌رسان شما شویم و از جانب شما روبروی حرم جدتان سر خم کنیم و سلام دهیم. یاد شما رفیق و همراه‌مان بود که راهی می‌شدیم. به گفته‌ی جدتان که فرمود: «الرَّفیق، ثُم الطَّریق». پا که به خاک عراق می‌گذاشتیم، دل‌مان برای شما تنگ می‌شد. به که می‌رسیدیم زمزمه می‌کردیم: «من از  طلب کردم… و اینک از تو طلب می‌کنم خراسان را». حکایت غریبی داشت این اربعین‌ها!… ✅ امروز اما کبوتر دل راهی کرده‌ایم؛ تا به دور گنبد طلا بچرخد و روی بام خانه‌تان بنشیند. از آب و دانه حضرتی بخورد و بر سنگ‌های کف صحن‌ها قدم بگذارد. مثل همیشه آغوشت باز است ایهاالرئوف… ما در شهرهای خودمان هستیم؛ اما گوش‌هایمان مدام نوایی را می‌شنود: 🌹 ای صفای قلب زارم هرچه دارم از تو دارم…
🤔 ❔شما گفتید لقب رضا را خدا برای امام انتخاب کرده اما در اینجا عقیل هاشمی یک روایت میاره که مامون به امام لقب رضا داد ❗️❗️ 💠💠 👌از جمله القاب مشهور امام رضا ع که شیعه و سنی ، به آن تصریح دارند ، لقب شریف « رضا » می باشد . «علّامه مجلسى در جلاء العيون در احوال حضرت امام رضا عليه السّلام می آورد ؛ « اسم شريف آن حضرت على و كنيت آن حضرت ابو الحسن و مشهورترين القاب آن حضرت رضا است. و صابر و فاضل و رضىّ و وفىّ و قرّة اعين المؤمنين و غيظ الملحدين نيز مى‏ گفتند » 📚جلاء العیون ص 925 _ مناقب ابن شهر آشوب ، ج 4 ص 396 _ کشف الغمه ج 3 ص 53 ❕شبلنجی از علمای اهلسنت نیز می نویسد ؛ « القاب او ؛ رضا و صابر و زکی و ولی بوده است که مشهورترین آنها ، رضا می باشد » 📚نور الابصار ، ص 178 ❕این لقب ، توسط امام کاظم ع برای امام رضا ع به کار می رفت ، چنان که در نقلی ، سلیمان بن حفص می گوید ؛ « امام کاظم ع پیوسته ، فرزند پسندیده خود را رضا می نامید و می فرمود فرزند مرا رضا بخوانید ...» 📚عیون الاخبار ، ج 1 ص 23 _ بحار الانوار ، ج 49 ص 4 ❕این لقب ، توسط خداوند به امام رضا ع داده شد ، چنان که راوی می گوید ؛ «به خدمت امام محمّد تقى عليه السّلام عرض كردم كه گروهى از مخالفان شما گمان مى‏ كنند كه والد بزرگوار شما را مأمون ملقّب به «رضا» گردانيد در وقتى كه آن حضرت را براى ولايت عهد خود اختيار كرد. ❕امام ع فرمود ؛ « به خدا سوگند كه دروغ مى‏ گويند، بلكه حقّ تعالى او را به رضا مسمّى گردانيد براى آن كه پسنديده خدا بود در آسمان، و رسول خدا و ائمّه هدى عليهم السّلام در زمين از او خشنود بودند و او را براى امامت پسنديدند. 👌راوی می گوید ؛ گفتم: آيا همه پدران گذشته تو پسنديده خدا و رسول و ائمه عليهم السّلام نبودند؟گفت: بلى. گفتم: پس به چه سبب او را در ميان ايشان به اين لقب گرامى مخصوص گردانيدند؟ امام ع فرمود ؛ « براى آن كه مخالفان و دشمنان او را پسنديدند و از او راضى بودند چنانچه موافقان و دوستان از او خشنود بودند، و اتّفاق دوست و دشمن بر خشنودى از او مخصوص آن حضرت بود پس به اين سبب او را به اين اسم مخصوص گردانيدند » 📚عیون الاخبار ج 1 ص 22 _ بحار الانوار ، ج 48 ص 12 ❕بنابراین ، به تصریح امام جواد ع ، لقب رضا توسط خداوند به امام هشتم داده شده بود و هر کسی که بگوید ، مامون این لقب را به امام داده است ، دروغگو است و بر این اساس ، هر نقلی هم که بگوید این لقب توسط مامون به امام رضا ع داده شده است ، جعلی و ضعیف است . ❕لذا نقلی که کارشناس شبکه وهابی به آن استناد کرد که مطابق آن راوی می گوید ؛ « مامون امام رضا را به لقب رضا نام نهاد » 📚عیون الاخبار ، ج 2 ص 147 ❕این نقل سندا ضعیف و جعلی است ، زیرا در سند آن سه راوی وجود دارد که هر سه مجهول هستند ؛ 1⃣راوی اول ، حسین بن احمد بیهقی است که مجهول است ؛ 📚زبده المقال من معجم الرجال ج 1 ص 337 2⃣راوی دوم ، محمد بن یحیی الصولی است که او نیز مجهول است ؛ 📚مستدرکات رجال الحدیث ، ج 7 ص 369 3⃣راوی سوم ، عبید الله بن عبد الله بن طاهر است که او نیز مجهول است ؛ 📚مستدرکات رجال الحدیث ، ج 5 ص 186 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پرسش و پاسخ های مربوط به پایان ماه صفر و ایامی که برخی به ایام محسنیه نامگذاری کرده اند ؛ 1⃣آیا پایان ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول شادی و تبریک دارد که امروزه این و تبریک گفتن مرسوم است ❗️آیا دهه محسنیه واقعیت دارد ❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1836 2⃣می گویند ایام ابتدایی ماه ربیع روزهای حزن و اندوه و عزاداری است چون در این ایام است که خلافت غصب شد و به خانه حضرت زهرا حمله شد و فرزند ایشان سقط شد .بر پایه این استدلال دهه محسنیه از ۲۸ صفر تا۸ ربیع گرفته می شود آیا این کار اشکالی دارد ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1837 3⃣هجوم به خانه وحی و هتک حرمت بیت نبوی و مورد ضربت قرار گرفتن حضرت زهرا دقیقا چند روز پس از شهادت پیامبر گرامی صورت گرفت ❗️آیا روزهای ابتدایی ماه صورت گرفته است ❕آیا راست است که در روایتی آمده است که تا روز نهم ربیع باید سیاه پوش باشیم ❕آیا روایت مذکور دلالت ندارد که مصائب وارده پس از شهادت پیامبر تا روز نهم ربیع بوده است ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1838 4⃣آیا راست است که مصیبت سقیفه و شهادت حضرت محسن حتی از امام حسین هم بزرگتر است ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1839
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 ماجرای صلح امام حسن علیه السلام و معاویه از زبان رهبر معظم انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرارهبری وضعیت اقتصادی مردم رو درست نمیکنه! 🔻 چرا رهبری گوش مسئولین دزد رو نمیگیره ...و صدها سوال دیگر که غیرعقلانی و غیرمنطقی مطرح میشود پیشنهاد میکنم افرادی که توقع بی جا از رهبری دارن مشاهده کنن
🏴محبت مردم نسبت به اهل‌بیت در دوران ولایتعهدی امام رضا(علیه‌السّلام) بسیار بالا بوده است ✍رهبر انقلاب: آنچه در دوران ولایتعهدى علىّ‏‌بن‌‏موسى‏‌الرضا پیش آمد نشان‏‌دهنده‌‏ى این است که وضع علاقه‌‏ى مردم و جوشش محبّتهاى مردم نسبت به اهل‌بیت در دوران امام رضا، خیلى بالا بوده؛ به‌‏هرحال، بعد هم که اختلاف امین و مأمون و جنگ و جدال بین خراسان و بغداد پنج سال طول کشید، همه‏‌ى اینها موجب شد که علىّ‏‌بن‌‏موسى‏‌الرضا بتوانند کار خوبى بکنند که اوجش رسید به مسئله‌‏ى ولایتعهدى، منتها متأسّفانه با آن حادثه‌‏ى شهادت قطع شد. ۱۳۶۵/۰۴/۲۸
📸 جای خالی سردار در کنار ضریح امام رضا (علیه السلام)
🔴 : «هر کس مژده حلول ماه ربیع الأول را به من بدهد من مژده بهشت را به او می‌دهم» ؛ آیا این حدیث صحیح است؟ 🔻 : 🔹همزمان با پایان یافتن ماه صفر و حلول ماه ربیع الأول شاهد رواج یک باور غلط هستیم که بیشتر در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود، با این مضمون که پیامبر فرموده است: «هر کس خروج از ماه صفر را به من اطلاع دهد، اهل بهشت است»! 🔻اما اصل واقعه و حدیث چیست؟ 🔹این روایت در شأن یکی از بهترین صحابه پیامبر اعظم ابوذر غفاری است که به دلیل رواج آن باور غلط، محور حدیث به کلی فراموش شده است. 🔻این حدیث از کتاب معانی الاخبار (النص/۲۰۴) و همچنین کتاب علل الشرایع شیخ صدوق (ج۱/ص۱۷۵) بیان شده است. 🔹سلسله سند این روایت به صحابی بزرگوار عبدالله بن عباس منتهی می‌شود که وی اصل واقعه را این‎گونه توصیف می‌کند: "روزی پیامبر صلی الله علیه و آله به همراه تعدادی از اصحابشان در مسجد قبا نشسته بودند، رسول خدا فرمود: اولین کسی که الان بر شما وارد می‌شود، مردی از اهالی بهشت است! 🔹 برخی از اصحاب تا این سخن را شنیدند، برخاسته و از مسجد خارج شدند تا دوباره وارد شده و اولین کسی باشند که بهشت بر او واجب می‌شود، پیامبر متوجه شده و به بقیه اصحاب که نزد ایشان بودند، فرمودند: اکنون جماعتی در حال سبقت گرفتن از یکدیگر، بر شما وارد می‌شوند، (ولی از میان آن‌ها) کسی که پایان یافتن ماه آذار (معادل خرداد و در آن زمان معادل ماه صفر) را بر من بشارت بدهد، اهل بهشت است. 🔹 آن جماعت برگشتند و وارد شدند و این بار ابوذر نیز همراه‌شان بود، پیامبر به آن‌ها فرمود: ما در کدام ‌یک از ماه‌های رومی هستیم؟ ابوذر گفت: یا رسول الله! ماه آذار به پایان رسیده است. 🔹پیامبر (ص) فرمودند: ای اباذر! من این مسأله را می‌دانستم، ولی دوست داشتم قوم من بدانند که تو مردی از اهالی بهشتی و چطور این‌گونه نباشد، در حالی که تو بعد از من به دلیل محبتت به اهل بیتم، از حرم من طرد (تبعید) می‌شوی، تنها زندگی می‌کنی و تنها می‌میری." 🔹درواقع این حدیث برای فضیلت اباذر نقل شده نه برای بهشتی شدنِ هرکس که خبر حلول ماه ربیع الأول را بدهد!! 🔻 دوستان عزیز بهتر است در برخورد با روایاتی که در فضای مجازی و اجتماعی مطرح می‌شود و به گونه‌ای منطبق بر عقل و منطق نیست، مانند همه تولیدات سمعی و بصری فضای مجازی با دیده تردید و تأمل بیشتر نگریسته شود و قبل از بازنشر با مشورت کارشناسان خبره از میزان صحت حدیث مطمئن شد.
💠 صلي الله عليه و آله مي‌فرمايد: 🔹 «مَنْ سَمِعَ النِّدا فَلَمْ يُجِبْهُ مِنْ غَيْرِ عِلَّةٍ فلا صَلاه لَه» 🔹 کسی كه صدای را در اول وقت بشنود و بی دليل خود را به تأخير اندازد (یا در شركت نكند)نماز او نماز كامل نيست» 📚 وسائل الشيعه، ج ۵، ص ۳۷۵.