eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
54.2هزار عکس
42.3هزار ویدیو
877 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حامد کاشانی:خدا به مسئولین رحم کنه که بجای اینکه سپر رهبری باشند خم میشوند تا تیرهای دشمن به ایشان اصابت کنه !
✨رهبر انقلاب: اینکه شما می‌بینید و می‌شنوید بعضی از این شهدای ما عاشقانه آرزوی شهادت میکردند، خدای متعال یک نوری به دل آنها انداخته بود؛ با این نور یک حقیقتی را میدیدند، این بود که عاشق شهادت بودند. ۱۴۰۱/۸/۸
☑️ یک قمی، سفیر ایران در افغانستان شد؛ کاظمی قمی سفیر جدید ایران در افغانستان 🔹«عباس بدری‌فر» رایزن سفارت ایران در کابل: با توجه به اینکه مأموریت «بهادر امینیان» به عنوان سفیر پیشین در افغانستان به پایان رسیده است، «حسن کاظمی قمی» به عنوان سفیر جدید ایران در افغانستان معرفی شده است. 🔷 کاظمی قمی از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور افغانستان فعالیت داشت. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
✅پرسش و پاسخ پیرامون انجمن حجتیه سوگواره نگین شکسته هیئت آل یاسین "قسمت دوم" 6⃣سوگواره نگین شکسته خیلی هم محتوای خوبی داره و بسیار قابل استفاده است ✅ج: اولا باید تفکیک کرد بین محتوا ،مجریان و منطق تولید یک اثر بلاتشبیه فیلم یوم العذاب(بانوی بهشت) محتوای فوق العاده ای داره و از نظرتاریخی هم مستند وهم مطلوبه اما به سفارش یاسر الحبیب (شیعه انگلیسی)و توسط کارگردان هالیوودی (ضد اسلام )ساخته شده ویقینا آتش تفرقه بین مذاهب را شعله ور خواهد کرد ثانیا این نمایش از نظر محتوائی صرفا یک روضه مصور است با دیالوگهای ضعیف ،شخصیت پردازی ضعیف ، واژه پردازیهای تنش زا ،روایت بدون تحلیل ،با کمترین اثر گذاری بصیرتی و رفتاری در مخاطب وجز تحریک احساسات مثل همان مجالسی که در حسینیه آل یاسین برگزار میشود آورده ای برای مخاطب ندارد . ثالثا منطق تولید این نمایش قبل از هر چیز تنزیه آل یاسین و تبلیغ آن است ،این نمایش محملی برای راضی کردن مسولین شهراست تا ظرفیتهای تبلیغی اعم از شهری و رسانه ای ،سرویس پیامکها و... را در اختیار یک هیئت بگذارند و اگر واقعا هدفشان ترویج معارف بود نیازی به اینهمه بولد کردن نام هیئت نبود و میتوانستند با اخلاص تمام ،بدون تمرکز بر تبلیغ هیئت چه در مقدمه نمایش در هر سیانس و چه در تبلیغات خیابانی این خدمت را به مومنین ارائه کنند . 7⃣چرا حوزه علمیه ،مدارس علمیه و بسیج طلاب این مراسم را تبلیغ کردند ؟ ✅ج : با استفسار از مسئولین متوجه شدیم که نه رسانه های رسمی حوزه ونه بسیج طلاب ،نه سازمان تبلیغات و...هیچ گونه تبلیغ رسمی نداشته اند ،ممکن است برخی از افراد به صورت خود جوش اقدام به تبلیغ کرده باشند 8⃣چرا این حساسیت برای هیئات دیگر نیست؟ ✅ج: برخی از هیئات مدعی انقلابیگری نیستند برخی هیئات کنشگر و فعالیت اینچنینی ندارند و برخی هیئات مشهور به برخی شائبه ها نیستند تا لازم باشد حساسیت به خرج داده بشه این هیئت هم مدعی است و هم فعالیت زیاد داره و هم مشهور به برخی شائبه هاست که چنانچه تغییر رویه داده ،مدیریتش عوض شده یا... لازم است شفاف سازی کنند 9⃣چرا میخواهید کم کاری مجموعه های حاکمیتی و انقلابی را با تخریب این مجموعه فعال تبرئه کنید ؟ ✅ج: اولا کم کاری مجموعه ها به نوع مدیریت برمیگردد و ممکن است نسبت به برخی مجموعه ها صادق باشد ولی بسیاری از مجموعه ها بر اساس وظایف و رسالتهای خود فعالیتهای صدها برابری دارد لیکن چون گستره عملیاتی آن کل استان خراسان است ممکن است به چشم نیاید ،مانند اعزام هزاران مبلغ به کل استان، ساماندهی هزاران هیئت مذهبی ،تربیت صدا سخنران ،مداح،قاری ،راه اندازی صدها دارالقرآن ،برگزاری بیش از 600 جشن محوری فقط در دهه ولایت ،راه اندازی راه پیمائیها و تجمعات چندین هزار نفری در اعیاد و شهادات اهل بیت علیهم السلام و... 0⃣1⃣آیا این انتقادات به یک مجموعه با جذب حداکثری منافات ندارد؟ ✅ج: انتقاد برای رفع عیوب مجموعه جهت تنویر افکار عمومی است و با عمل به راهکارهای ارائه شده این مجموعه میتواند خود را به عنوان یک مجموعه ارزشی تثبیت نماید ، جذب حداکثری به معنای جذب فرقه های انحرافی نیست
پرسش و پاسخ پیرامون : انجمن حجتیه سوگواره نگین شکسته هیئت آل یاسین "قسمت اول" 1⃣چرا این مجموعه خدوم را متهم به انجمنی میکنید؟ ✅ج: متهم نکردیم ،گفتیم کسانی که ادعای انقلابی گری دارند با توجه به سابقه خنثی وبعضا جهت دار و حضور فعال برخی عناصر انجمنی در 17 سال گذشته ،الان باید اعتماد سازی کرده و فعالیتهای نرم افزاری خود را افزایش دهند 2⃣ این مجموعه با مدیریت آیت الله شرعی که یک فرد اقلابی ،پدر شهید و ...است مدیریت میشود چگونه میتواند انحراف داشته باشد؟ ✅ج :اگر واقعا یک فردی با این سطح از همراهی با انقلاب این مجموعه را مدیریت میکرده توقع داریم که هم در مناسبات انقلاب ،هم درانتخاب سخنران ومداح ،هم در برگزاری جلسات معرفتی برای جوانان یکی از پایگاههای انقلاب در مشهد باشد در حالی که اصلا اینچنین تصوری نسبت به این مجموعه حتی دربین مستمعین آن نیست و در یک مقایسه با مجموعه ای مانند مهدیه مهر آباد که بدون بودجه های میلیاردی ،اسپانسرهای متمول و متولیی چون آیت الله شرعی انقلابی ، در حاشیه شهر توسط عده ای جوان کارگر اقدامات فوق العاده ای داشته که هیئت مذکور یک درصد از آن اقدامات را هم در پرونده خود ندارد اما برای تبلیغات آنچنانی و ارتباط با مسئولین بضاعتی ندارند . لازم به ذکره که مدیریت حسینیه در اختیار فرزند آیت الله شرعی بوده نه خود ایشون . 3⃣این مجموعه برای امام وانقلاب دعا میکند وعکس آنها را هم نصب میکند دیگر از انقلابی گری چه میخواهید ؟ ✅ج :حرکات نمایشی و سخت افزاری میتواند مصلحتی و تقیه ای باشد اتفاقا اگر انقلابیگری را در این اقدامات خلاصه کردیم منافق پروری رونق میگیرد و هر کسی تحت لوای این اقدامات نمایشی میتوانند خطرناک ترین تفکرات را پرورش داده و تحت امنیت عکس و دعا و... در امان بمانند .بلکه شاخص انقلابیگری در نرم افزار و تفکرات ترویج شده در آن مجموعه است 4⃣شما از هیئت اهل بیت انتظار دارید مثل نماز جمعه سیاسی باشد ؟ ✅ج :خیر ،اگر چه سیاست و دیانت قابل تفکیک از یکدیگر نیستند لیکن کمترین توقع از هیئتی که ادعای انقلابیگری دارد این است که سخنرانها و مداحان مشتهر به انقلابی گری و موضوعاتی که لا اقل مبانی انقلاب از قرآن و حدیث را تبیین میکند در جلسات مطرح کند در حالی که اینگونه نیست کافی است که با شفافیت لیستی از سخنرانان ،مداحان، موضوعات مطرح شده را در این 17 سال منتشر نماید 5⃣شما از افرادی مانند آیت الله صدیقی و شب زنده دار و ... انقلابی تر هستید ؟ آنها این هیئت را تائید کرده اند ✅ج: اولا باید از این بزرگان سوال کرد با اینهمه ابهامات چگونه با حضور خود مخاطبین را به اشتباه می اندازند ثانیا احتمال هم دارد برای این عزیزان این ابهامات برطرف شده باشد ولی دلیل نمیشود برای افکار عمومی شفاف سازی نشود . این عزیزان هیچ کدام نه مرجع تقلید دیگران هستند ،نه سیره آنها برای دیگران حجت است . ثالثا حضور در یک مراسم روضه دلیل برای تائید تمامی حرکت یک جریان نیست .
📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢 مطالبی درمورد مراسم نگین شکسته و فرقه انجمن حجتیه 👈تشدید فعالیتها در ظرفیت دهه فاطمیه 👈دهه سازیهای مختلف با استفاده از شبکه ای از منبریها ،مداحهای غیر انقلابی و هیئات لاکچری، با هزینه های هنگفت قربانگاه جوانان عاشق اهل بیت علیهم السلام است . 👈اگر تا یک دهه قبل شاخصهای انجمن تمرکز بر لعنهای علنی، عدم پرداختن به انقلاب، دعا نکردن برای امام و شهدا ، عدم استفاده از تصویر امامین انقلاب بود ،امروز دیگر آن شاخصها فرقان و معرِّف نیست ، چه اینکه در ابلاغ پروتکلهای جدید 👈ورود به سیاست 👈استفاده از تصاویر امامین انقلاب 👈دعا برای امام و شهدا و... نه تنها بلا مانع است حتی مورد تاکید نیز هست و با غلظت بیشتری اعلام میشود . 👈شاید به علت شکست سیاستهایشان، در تقابل عریان با نظام به این نتیجه رسیده اند که زین پس برای کاهش هزینه های اعتباری برای فعالین انجمنی باید در لاک تقیه فرو رفته با تظاهر به همراهی با نظام از مواهب مادی مانند بودجه های مجموعه ها، 👈اعتباری مانند حضور در جایگاهها و مسئولیتهای کلیدی جهت تسهیل امور انجمن بهره مند گردند . 👈ورود به دنیای رسانه و حتی رسانه های وابسته به مجموعه های انقلابی، برگزاری همایشهای پر طمطراق اعم از عید غدیر و فاطمیه 📢پوشش چهره واقعی خود با دعوت از شخصیتهای حوزوی، حاکمیتی و علمی انقلابی نیز اخیرا در رفتارهای انجمنیها مشهود است . ✅انجمنیها علیرغم تحول مصلحتی در مناسک ، از نظر معرفتی هیچ تحولی را نپذیرفته ،در جلسات خصوصی خود عقاید انحرافی را فریاد میزند . ✳️اینکه هیئت آل یاسین در مشهد تا چندی قبل پاتوق اینگونه افراد بوده مشهور است و اگر این هیئت بخواهد انقلابی بودن خود را اثبات کرده و خود را از این اتهام تبرئه نماید راه طولانی در پیش دارد ❌با راه اندازی نمایشگاه نگین شکسته و بهره برداری رسانه ای از شخصیتهایی چون آیت الله شب زنده دار، صدیقی، مرتضوی ❌و همچنین جانمایی آیتم های انقلابی در برنامه ❌و جلودار کردن شخصیتهای موجه انقلابی در ارتباط با مجموعه ها و شخصیتهای انقلابی نخواهد توانست چند دهه فعالیتهای خنثی، با حضور پر رنگ جریانهای انجمنی در این هیئت را جبران نماید و این اقدامات برای تبرئه آنها کافی نیست. ✳️محتمل است که گردانندگان اینگونه برنامه ها نیت خیر و حتی سابقه انقلابی نیز داشته باشند ، در این صورت باید با اهرمهای قویتر مانند ✅تبری جستن از انجمن حجتیه ✅برگزاری کلاسهای رد انجمن در حسینیه برای جوانان ✅برگزاری دوره های معرفتی با استفاده از اساتید مورد تایید حوزه و سازمان تبلیغات ✅حضور و فعالیت جدی در ظرفیتهای انقلابی ✅دعوت از سخنرانان و مداحانی که مشتهر به انجمنی نیستند ✅عضویت چند عضو حقوقی (نماینده ریاست سازمان تبلیغات، نماینده ای از طرف امام جمعه، رئیس کانون مداحان) در هیئت امنای خود جهت تصمیمات اصلی هیئت شائبه انجمنی بودن را از بین ببرند . 👈یک سال پیش رو ،فرصتی است تا مسئولین، مامورین امنیتی، دغدغه مندان انقلابی با رصد فعالیتهای حسینیه آل یاسین به قضاوت منصفانه و مصاب بپردازند . 🔇پ.ن: از اینکه حتی یک نفر را از دایره انقلاب خارج کنیم ابا داریم اما پذیرش جریان خزنده انجمن حجتیه را هم با چند نمایش تبلیغاتی و شعار و شخصیت انقلابی حماقت میدانیم . ❇️حواستان را جمع کنید که نکند یکمرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیه‌ایها همه چیزتان را نابود کرده‌اند. من به شما آقایان علاقه‌مندم ولی لازم می‌دانم گاهی که مسئله‌ای را می‌بینم تذکر دهم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته. روح‌الله الموسوی الخمینی‌» منبع:  صحیفه امام ،ج۲۱،ص۵۷۹
▪️شیخک از حلال و حرام حرف می زند ولی علیه نص صریح قرآن موضع می گیرد، ندیدم اصلاح طلبی عاقبت بخیر شود چه مرجعش باشد چه ژورنالیست و سیاستمدارش!
"انجمن حجتیه پس از کودتای ۱۳۳۲ با هدف تعلیم کادرهایی برای دفاع علمی از اسلام و تشیع در برابر چالش الهیاتی بهائیت ایجاد شد. شیخ محمود حلبی بنیان‌گذار این سازمان، از استادان حوزه علمیه مشهد و از طرفداران نهضت ملی در دوران حکومت مصدق بود؛ که پس از کودتای ۱۳۳۲ فعالیت سیاسی را کنار گذاشت. مبلغان بهائی این نظر را تبلیغ می‌کردند که منجی منتظَر شیعیان ظهور کرده و پس از او پیامبری جدید ظهور کرده و دین اسلام با آمدن پیامبر جدیدی بعد از پیامبر اسلام، منسوخ شده‌است.[نیازمند منبع] حجتیه به دنبال دفاع از موقعیت شیعه، با مراجعه به متون اسلامی و بهائی بود. حساسیت حلبی نسبت به این موضوع از یک تجربه شخصی سرچشمه می‌گرفت. در دوران طلبگی، او و همشاگردی‌اش ، سید عباس علوی، توسط یک مبلغ بهایی به آئین بهائی دعوت شده بودند و دوست او به بهائیت گرویده بود. این موضوع زنگ خطری را برای حلبی به صدا درآورد؛ و او با کنار گذاشتن تحصیلات و مطالعات معمول، وقت خود را وقف مطالعه تاریخ و متن‌های اصلی بهائیت کرد؛ تا یک پاسخ جامع اسلامی برای مسئله بهائیت بیابد. طرح اولیه حلبی، آموزش گروهی از طلبه‌ها برای انجام این وظیفه بود. برگزاری کلاس‌هایی برای آموزش این دروس به طلبه‌ها، با مخالفت مقامات مذهبی بلندپایه حوزه علمیه قم روبرو شد. حلبی آن‌گاه یک گروه داوطلب غیر روحانی متبحر در مباحثه و مناظره را برای این منظور استخدام کرد. این گروه ابتدا به نام انجمن ضد بهائیت و پس از انقلاب به انجمن حجتیه معروف شد. مراحل اولیه پروژه حلبی در مشهد سپری شد. پیشرفت پروژه در مشهد امیدوارکننده نبود و حدود ۶ ماه طول کشید تا او بتواند یک دانشجوی جدی را استخدام کرده و آموزش دهد. تصمیم حلبی برای سفر به تهران، موفقیت‌های استراتژیکی را برای او به ارمغان آورد. نخستین حلقهٔ شاگردان او از بازاری‌ها و پیشه‌وران مذهبی تشکیل می‌شد و آن‌ها توانستند گروهی از دانش‌آموزان مشتاق و بااستعداد حوزه‌های علمیه و دبیرستان‌ها را به خدمت گیرند. 1
عقاید ویرایش اعتقادات انجمن حجتیه خوانشی از عقاید شیعه امامیه با مکتب فقهی غیرسیاسی و جنبهٔ موعودگرایانهٔ قوی است. انجمن حجتیه مخالف تشکیل حکومت اسلامی و دخالت عالمان دینی در سیاست بود. آن‌ها با تمسک به روایت «رایت» (پرچم): «هر پرچمی که قبل از قیام قائم برپاداشته شود، صاحب آن طاغوتى است كه در برابر خدا پرستيده مى‌شود.»[۳] معتقد بودند قبل از قیام مهدی موعود شیعیان، هر قیامی اشتباه است و به شکست می‌انجامد. همچنین با تمسک به روایتی از جعفر صادق تشکیل حکومت خالص را تنها در زمان موعود ممکن می‌دانستند : «هیچ‌یک از ما اهل بيت تا روز قيام قائم ما براى دفع ظلمى يا به پا داشتن حقّى خروج نكرده و نخواهد كرد مگر آنكه طوفان بلا او را از ريشه بركند و قيامش موجب افزايش غصۀ ما و شيعيان ما گردد. »[۴] بر خلاف مشهور، آن‌ها معتقد نبودند که باید گناه و ستم به اوج خود برسد تا زمینه قیام مهدی فراهم شود. بلکه آنان را اعتقاد بر این بوده و هست که راه گشایش از فتنهٔ غیبت، خواست و ارادهٔ الهی است و خواست خداوند، تنها با درخواست مردم از او و دعا کردن برای فرج امکان‌پذیر است؛ لذا از دید آن‌ها توجه دادن به این موضوع، مصداق بارز امر به معروف است و بدین وسیله، باید مردم را به دعای برای ظهور مهدی توجه داد. این گروه در دوران غیبت، مخالف جهاد ابتدایی (آغاز جنگ) بوده هر چند که منکر دفاع در صورت تجاوز نیستند.[۵] این سازمان در دوران غیبت کبرا، قایل به تقیه بوده، معتقد بودند که «مبارزه» نابخردانه و ماجراجویانه، هدر دادن نیروهاست. آنان در عصر غیبت یکی از مسئولیت‌ها و وظایف یک انسان مسلمان را «انتظار» می‌دانند. البته در کنار انتظار، سایر وظایف یک مسلمان شیعه، همچون برقراری نماز، روزه، پرداخت خمس و زکات و اقامه امر به معروف و نهی از منکر را برقرار می‌دانند. آن‌ها فلسفه را نوعی بدعت و ورود فلسفه یونان را به اسلام از طرح‌های خلفای بنی عباس برای مقابله با مکتب امامان شیعه و مبانی اندیشهٔ دینی تشیع می‌دانستند. آن‌ها معتقدند هر گونه مبارزهٔ هیجانی و نابخردانه با استعمار و استبداد نه تنها سودی ندارد؛ بلکه مایهٔ نیرومندی و پیشرفت دشمنان خواهد شد و پیوسته این اندیشهٔ شیعی را پراکنده‌می‌ساختند که مبارزه با زورمندان و قدرت‌های جهانی ویژهٔ مهدی است و قرآن با صدای رسا اعلام می‌دارد که خود را به دست خویش هلاک نکنید.[۶] آن‌ها خود را پیرو افرادی که «علما و فقهای اسلام‌شناس، آگاه، عالم و دلسوز برای اسلام» می‌نامیدند دانسته و معتقد بودند، رهبر و ولی و حاکم جامعه باید معصوم باشد، و عدالت تنها برای مرجعیت دینی کافی است، و برای تشکیل حکومت اسلامی به عصمت و علم الهی نیز احتیاج است. سه اصل اساسی آن‌ها در زمان شاه چنین بود: ۱. مبارزهٔ منطقی و علمی با گروه‌های از نظر آنان منحرف که اعتقادات شیعیان را هدف قرار گرفته بودند؛ ۲ .خودداری از دخالت در سیاست به منظور حفظ کیان خود و جلوگیری از زد و خورد بی‌مورد با دولت مستقر در کشور؛ ۳. پیروی از مرجعیت دینی.[۲] 2
در اواخر دهه ۱۳۴۰ نسل دوم نوآموزان حجتیه وارد دانشگاه‌ها شدند و در پی مدرنیزه و استاندارد کردن مدیریت انجمن برآمدند. به این ترتیب ابتدای دهه ۱۳۵۰ شاهد اصلاحات سازمانی در داخل انجمن بود؛ که به تخصصی شدن و تقسیم کار در انجمن منجر شد. افراد پس از آموزش‌های پایه‌ای در مورد تشیع، تاریخ بهائیت و الهیات جذب گروه‌های عملیاتی تخصصی می‌شدند. این گروه‌ها عبارت بودند از: گروه ارشاد که مسئولیت بحث با مبلغان بهایی، دعوت بهائیان به اسلام و خنثی‌سازی تأثیرات فعالیت‌های مبلغان بهایی را بر عهده داشت. گروه تدریس و گروه نگارش که به استانداردسازی درجات و متن‌های آموزشی می‌پرداختند؛ متن‌های آموزشی حجتیه به صورت تایپ شده و پلی کپی به کلاس‌های انجمن ارسال می‌شد. کلاس‌هایی که هر هفته در خانه‌های شخصی اعضا در سراسر کشور برگزار می‌شد. این جزوات تا یک هفته پس از توزیع از شاگردان تحویل گرفته و بازیافت می‌شدند، در نتیجه برای بررسی تاریخ انجمن، چیزی از آن‌ها در دست نیست. به شاگردان نیز آموزش داده می‌شد که نباید جزوه‌ها را به دیگران نشان داده یا در مورد آن‌ها با دیگران بحث کنند. گروه سخنرانی تجمع‌های هفتگی همگانی را در مکان‌های مختلف سازمان می‌داد؛ که سخنرانان آموزش‌دیدهٔ حجتیه در آن‌ها به بحث در مورد الهیات شیعی، انتقاد از نگرش‌های بهایی و پاسخ به سؤالات می‌پرداختند. گروه تحقیق بازوی اطلاعاتی انجمن بود و در سه واحد عملیاتی جداگانه به عنوان ستون پنجم انجمن در بهائیت فعالیت می‌کرد و توانست با شکیبایی و به آرامی در سلسله مراتب مقامات بهائی نفوذ کند. به این ترتیب بدون آن که بهائیان متوجه شوند، تعدادی از اعضای حجتیه یه ظاهر بهائی شده و از برجسته‌ترین مبلغان بهایی شدند.[نیازمند منبع] متخصصان ارشد انجمن در هر یک از این گروه‌ها در اصطلاح اعضای حجتیه با القاب مبارز، سخنران، مدرس و محقق مشخص می‌شدند. بیشتر اعضای اصلی حجتیه در جلسات هفتگی حداقل دو تا از وظایف ذکر شده را انجام می‌دادند. 3