نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام است، بلكه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید. در سال روز نهم ربیع الاول كه یادمان آغاز امامت ولی عصر علیه السلام است.
تصمیم گرفتیم در چند سطر كوتاه به رخ دادهایی كه پس از شهادت امام حسن عسكری علیه السلام در سامرا روی داد، اشاره كنیم.
روز جمعه، هشتم ربیع الاول سال 260 هـ.ق، امام حسن عسكری علیه السلام پس از این كه نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری كه هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید. این حادثه در شرایطی روی داد كه امام یازدهم افزون بر این كه مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده كرده بود، شب پیش از شهادتشان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند. خبر شهادت امام در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم به احترام او عزاداری كردند. به گفته مورخان، در روز شهادت امام علیه السلام، سامرا به صحرای قیامت تبدیل شده بود.
بر اساس گفته شیخ صدوق، خود امام زمان علیه السلام با كنار زدن عمویش جعفر كه قصد نمازگزاردن داشت، بر بدن پدر بزرگوارش نماز خواند.
حكومت عباسی از مدت ها پیش بر اساس سخن رسول الله صلی الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام مبنی بر این كه مهدی فرزند امام حسن عسكری علیه السلام است، امام یازدهم را زیر نظر داشت و مراقب بود تا فرزندی از ایشان نماند، ولی امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش این نقشه را باطل كرده بود. پس از شهادت امام علیه السلام كم كم خبر فرزندی به نام مهدی علیه السلام پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی علیه السلام به نتیجه نرسید.
عثمان بن سعید، نائب اول امام علیه السلام بود و با آغاز غیبت ولی عصر علیه السلام نامه های حضرت را به شیعیان می رساند. از همین زمان بود كه شیعیان برای نخستین بار طعم غیبت را چشیدند. آغاز غیبت صغرا مصادف با آغاز امامت حضرت مهدی علیه السلام بود تا مردم آرام آرام با مفهوم تلخ و دردناك غیبت آشنا شده، بتوانند تا آن زمان كه به اشتباه خود پی میبرند و به وظایف خود در برابر امامان آگاه میشوند، همچنان دیندار بمانند.
در دوران غیبت صغرا چهار نایب خاص،امر وساطت میان امام علیه السلام و شیعیان را به عهده داشته و چنانكه خواهیم دید، همه آنها معروف و سرشناس بودهاند. آنان احكام دین را از وجود اقدس امام زمان علیه السلام گرفته و در اختیار شیعیان میگذاشتند. سؤالات [كتبی و شفاهی] ایشان را به حضور امام زمان علیه السلام برده و سپس پاسخ را به شیعیان میرسانیدند و همچنین، وجوه شرعی شیعیان را با وكالتی، كه از امام داشتند، میگرفتند [و به حضرت تحویل میدادند یا با اجازة ایشان مصرف میكردند] آنان جمعی بودند كه امام حسن عسكری علیه السلام در زمان حیات خود عدالتشان را تأیید فرمود و همه را به عنوان امین امام زمان علیه السلام معرفی كرد و بعد از خود، ناظر املاك و متصدی كارهای خویش گردانید، و آنها را با نام و نسب به مردم معرفی نمود.اینها، همه دارای عقل، امانت، وثاقت، دِرایت، فهم و عظمت بودند.
پاسخ چند سوال امامت كودك
مسأله خلافت و امامت در اسلام، تنها بر اساس لیاقت و شایستگی افراد بوده و سن و سال هیچ تأثیری نداشته است. پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله در سال سوم هجرت بعد از دعوت خویشان خود به اسلام، علی علیهالسلام را كه نوجوانی پیش نبود به خلافت و وصایت منصوب كرد و به قوم خود دستور داد كه از او اطاعت كنند. همچنین در واقعه مباهله با نصارای نجران، آن حضرت امام حسن و امام حسین علیهالسلام را در حالی كه كودك بودند به همراه خویش برد. شیخ مفید در اینباره مینویسد: پیامبر همراه حسنین در حالی كه طفل بودند با نصارا مباهله كرد. بعد از آن، این امر هیچگاه سابقه نداشت. این وقایع و شواهد بسیار دیگر تاریخی، دلایلی است كه امامت حضرت ولی عصر علیه السلام را در سن كودكی تأیید میكند.
حوزه نمایندگی ولی فقیه
﷽
🔰 امام؛ شاخصِ صدِ انسانیت
✍️🏻 در اتوبان که حرکت کنی هر کجا جاده پیچید، تو هم باید بپیچی. هر کجا مستقیم رفت، تو هم باید مستقیم بروی. هر وقت پایین یا بالا برود،
تو هم باید مطابق آن حرکت کنی.
▫️ خداوند، امام را از جنس بشر آفریده تا مثل اتوبان، مرتب به آن نگاه کنی و از جاده خارج نشوی!
در حوزه انسانیت اگر بخواهیم به آن نقطه صد انسانیت برسیم و آدم بشویم؛ ناخودآگاه حواسمان به #امام_زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف ) جمع میشود و تمرکز میکنیم.
✍️🏻 همانطور که اگر کسی خواست فوتبالیست شود، ناخودآگاه یک شخصیت شاخص فوتبالیست را انتخاب میکند و به دنبال تکنیکها، حرکات و ریزهکاریهای او میرود تا شبیه او شود، به همان نحو، اگر کسی خواست که به آن درجه انسانیت برسد، ناخودآگاه امام زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف ) را یاد میکند چون ایشان شخصیت شاخص صدِ انسانیت در عصر ما هستند.
⬅️ اگر کسی به دنبال آدم بودن است، محال است که انسانِ شاخص مورد نظر خود را فراموش کند.
بنابراین آنهایی که آدمتر هستند به ایشان نزدیکترند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شادی واقعی آن است که دل انسان آماده حرکت باشد
🛑#جهاد_تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ انتقاد از بدحجابی و بیحجابی به سبک استاد قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😂نمایش طنز:
چشمای معصومش یا بدن لختش؟ کدام؟!😁
⛔️حضور نتانیاهو و آنشرلی با موهای قرمز در این قسمت⛔️
(کاری از تیم پاسخگوها مرتضی کهرمی )
#شبهات_حجاب #سیدجواد_هاشمی #گلشیفته #کهرمی
▬▬▬▬▬▬▬ 🎭 ▬▬▬▬▬▬▬
مشاهده ۹۹ نمایش دیگر(لینک)
▬▬▬▬▬▬▬ 📱 ▬▬▬▬▬▬▬
کانال کهرمی @PasokhGooha_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز پنجشنبه و جمعه ای دیگر از راه رسید یادی کنیم از #درگذشتگان خاک #پدران و #مادران و دیگر عزیزان آسمانی با خواندن فاتحه و صلوات و دادن خیرات به نیابتشان هرچند که اندک باشد.
#خرافه_عیدالزهرا
💢 آیا نهم ربیع روز #قتل خلیفه دوم است؟
"این متن بدنبال دفاع از #خلیفه_دوم نیست؛ بلکه هدف رفع یک داستان تخیلی در بین #شیعیان است"
✅تاریخِ #دقیق قتل عُمَر بن خطاب به دست ابولولو :
طبق منابع تاریخی شیعه و سنی ، عمر بن الخطاب ( خلیفه دوم ) در بیست وششم ذی الحجه ترور شد و بعد از حدود سه روز درگذشت. بنابراین وی در آخر ذیحجه یا اول محرم درگذشته است. این مطلب را همه ی مورخان اعم از شیعه و سنی در آثار خود آورده اند.
بنابراین اقلیت قلیلی که در نهم ربیع الاول مراسم عمرکشان ( عید الزهرا یا فرحة الزهراء ) برگزار می کنند اساسا حدود هفتاد روز تأخیر می کنند و کارشان حتی اگر توجیه شرعی و عقلی دشته باشد ، دستکم از نظر تاریخی دچار اشکال است.
✅برای اطمینان می توانید به منابع تاریخی زیر مراجعه فرمایید که همگی آخر ذی الحجه را به عنوان تاریخ قتل عُمَر بیان کرده اند:
✅منابع تاریخی #شیعه یا متمایل به تشیع :
۱. تاریخ الیعقوبى ، یعقوبی، ج۲ ، ص۱۵۹ ، قرن سوم ، مولف آن شیعه است. همچنین تاریخ یعقوبى/ ترجمه فارسی آیتی ، ج۲ ، ص۴۹
۲. التنبیه و الإشراف ، مسعودی ، ص۲۵۰ ، قرن چهارم ، مؤلف آن شیعه یا متمایل به تشیع است
۳. مروج الذهب ، مسعودی ، ج۲ ص۳۰۴ و ص۳۲۱ ، قرن چهارم ، مولف آن شیعه یا متمایل به تشیع است.
۴. الفتوح ، ابن اعثم کوفی ، ج۲ ، ص۳۲۳ ، قرن چهارم ، مولف متمایل به تشیع است.
۵. مَسارّ الشیعه ، ص42 ، مؤلف: شیخ مفید (ره) پیشوای بزرگ شیعیان در اوایل قرن پنجم که خوشبختانه نسخه خطی اصلی این کتاب با دستخط مؤلف موجود است. در این کتاب نیز مرگ عمر در ذیحجه ذکر شده است. می دانیم که شیخ مفید(ره) از نظر عظمت علمی و تقوایی در حد عالی هستند تا جایی که برخی بر این باورند که به دریافت توقیع ( نامه ) از امام عصر (عج) مشرف شده اند.
✅برخی دیگر از #منابع تاریخی:
۶. الإمامة و السیاسة ، مولف ناشناس، ج۱ ص۳۹ ، قرن سوم ، مذهب مولف: نامعلوم
۷. المعارف ، ابن قتیبه، ص ۱۸۳ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی
۸. أنساب الأشراف، بلاذری، ج۱۰، ص۴۱۷ ، قرن: سوم ، مذهبِ مولف: سنی
۹. الطبقات الکبرى، محمد بن سعد، ج۳ ، ص:۲۵۸ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی
۱۰. تاریخ الطبری، طبری، ج۴، ص:۱۹۱ ، قرن چهارم ، مذهب مولف: سنی
✅بد نیست بدانیم که #علمای قدیم ما شیعیان درباره اینکه « عمر در ذیحجه کشته شده » اتفاق نظر داشته اند و حتی مرحوم علامه مجلسی(ره) نیز به این موضوع اعتراف کرده است
📚بحارالانوار، ج۳۱، ص ۱۱۸
✅البته مجلسی(ره) خود سعی کرده به هر قیمت شده #نهم ربیع الاول را تایید کند!! بعید نیست ایشان که در عصر صفوی می زیست از سوی حکومت یا جو جامعه تحت فشار بوده اند و از این رو به روایتی که از نظر سندی ضعیف است و از نظر متن نیز با مسلمات تاریخی و روایی در تعارض است استناد کرده اند! روایتی که مجلسی به آن استناد کرده از طریق دو راوی مجهول الهویه به احمد بن اسحاق قمی(ره) منسوب شده که سند و متن آن بسیارِ ضیعف است.
✅کفعمی از ابن ادریس حلی (صاحب کتاب السرائر) نقل کرده که درباره تاریخ نهم ربیع گفته است: " مَنْ زَعَمَ أَنَّ عُمَرَ قُتِلَ فِیهِ فَقَدْ أَخْطَأَ بِإِجْمَاعِ أَهْلِ التَّوَارِیخِ وَ السِّیَرِ " ترجمه: « هر کس بپندارد عمر در نهم ربیع کشته شده به اجماع صاحبان کتب تاریخ و سیره در اشتباه است». سپس خود کفعمی تاریخ ذیحجه را صحیح دانسته می افزاید: « الإجماعُ حاصلٌ مِن الشیعةِ و أهلِ السنّةِ على ذلک» یعنی «شیعه و سنی بر این موضوع اتفاق نظر دارند»
📚کفعمی، مصباح الکفعمی = جنة الأمان الواقیة ، ص: 511 و مجلسی، بحارالانوار، ج۳۱، ص ۱۱۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شیعه_انگلیسی
💢 وقتی لعنِ #همسر پیامبر
بازیچه و بهانه #کشتار شیعیان میشود!
کاری که #شیعه_انگلیسی به آن با افراط گرایی دامن میزند☝️
🌷 ویژه فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس
🎤 #تحلیل_و_تبیین | صنعت قوی و هویتساز با فناوری قوی میسر میشود
🖼 پرونده: نوشتافزار هویتساز
🎤 بررسی وضعیت تولید داخلی نوشتافزار و تأثیر آن بر فرهنگ و هویت جامعه در گفتوگو با مهدی کلانتری عضو هیئت مدیره مجمع مراکز تولید و توزیع نوشتافزار اسلامی-ایرانی
🔹 درحالحاضر بیش از ۵۰ درصد تولیدات نوشتافزار صرفنظر از محتوای آنها، ایرانی است و در برخی از کالاها مثل مداد، خودکار، دفتر و نه کاغذش، کیف و جامدادی تقریباً به خودکفایی رسیدیم.
🔹 فقط نباید به مسئله تولید صرف بسنده کرد؛ علاوه بر تولید کالای خوب و باکیفیت در تیراژ بالا، کالاها باید متنوع باشند که تمام این عوامل قابلیت دسترسی و توزیع را بالا میبرد.
🔹 شخصیتسازی و الگوسازی برای ما بسیار مهم است. اگر برای جوان و نوجوانمان الگو نسازیم، دیگران برای آنها میسازد.
🔹 ابزارها تغییر میکنند و تداوم کیفیت مهم است. ما گاهی تولیدات خوب و با کیفیت داریم ولی آن را ادامه نمیدهیم و اول کار خوبیم و در ادامه کیفیت را پایین میآوریم.
🔍 ادامه را بخوانید👇
khl.ink/f/54186
📢 هر روز #یک_صفحه_قرآن بخوانیم
🔹 امروز؛ صفحه صد و شصت و یک قرآن کریم
سوره مبارکه الأعراف
✏️ توصیه مهم حضرت آیتالله خامنهای:
هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند.
💻 Farsi.Khamenei.ir
Quran-page-161.mp3
2.09M
📢 هر روز #یک_صفحه_قرآن بخوانیم
🔹 صفحه صد و شصت و یک قرآن کریم، سوره مبارکه الأعراف
با صدای آقای شهریار پرهیزگار بشنوید.
✏️ توصیه مهم حضرت آیتالله خامنهای:
هر روز حتماً یک صفحه قرآن بخوانید
💻 Farsi.Khamenei.ir
مروری بر دیدگاه انجمن حجتیه نسبت به انتظار
◀️ اعتقاد و روش انجمن موسوم به «انجمن حجتیه» در مسئله انتظار، کاملاً منفعلانه و به دور از هر نوع فعالیتی در به نتیجه رساندن انتظار منتهی به ظهور است و این دیدگاه انفعالی مطابق و برخاسته از نظریه و بینش اصطلاحاً دیالکتیکی نسبت به تحولات تاریخی است. هرچند خود ندانند یا دانسته آن را انکار کنند.
◀️ این نگاه مبتنی بر مثلث «تز، آنتی تز و سنتز» در شکل «هگلی» و «مارکسیستی» است که تحولات تکاملی طبیعت از جمله تاریخ بهعنوان عضوی از اعضای طبیعت را از زاویه انقلاب اضداد به یکدیگر توجیه میکند. برای روشن شدن مطلب به توضیح این طرز تفکر بهصورت خلاصه و به آن اندازه که با مسئله «انتظار» مرتبط است، پرداخته میشود.
◀️ دیدگاه دیگر #انجمن_حجتیه نسبت به مسئله انتظار این است که آن را مساوی با محبت و انسان منتظر را صرفاً «محب» میداند که فقط حسرت دیدار امام (ع) را دارد، از دوری و فراق او تضرع و بیقراری میکند و دنبال راهی است، برای رسیدن محضر امام (ع)، پس، از هر عالِم و متقی سراغ ایشان را میگیرد و راه رسیدن به او را جویا میشود. صرف همین کارهای ظاهری را در صدق عنوان منتظر برای انسان کافی میداند. حتی بلکه بیشتر از آن را هم بدعت و موجب تأخیر در امر ظهور تلقی میکند.
◀️ از دیگر دیدگاههای انجمن حجتیه نسبت به مسئله ظهور این است که انسان منتظر انسانی است، صبور که باید در مقابل ظلم ظالم در حکومت جور، برای لو نرفتن و پیشبرد کار خود صبر و تقیه کند. اعتقاد انجمن بر این پایه استوار است که صرفا باید آماده بود و نیروی خود را حفظ و ذخیره کرد و حتی تظاهر به مخالفت با دشمن هم نکرد و چه بسا موافقت زبانی هم با او داشت و همیشه تا زمان ظهور و قیام امام (عج) در سنگر تقیه باقی ماند.
💥پایگاه خبری مفاز💥
💠 سخنی کوتاه با آن دسته عزیزانی که مخالف برگزاری #عید_بیعت هستند
✳️ هرساله وقتی ایام نهم ربیع الاول ، سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) فرا می رسد ، عده ای از عزیزان و بزرگواران که قطعا قابل احترام هستند نظری مخالف با برگزاری جشن های #عید_بیعت دارند
دلیل این عزیزان این می باشد که:
⏺ چون در فردای روز شهادت امام حسن عسکری (ع) به خانه ایشان هجوم بردند تا اگر شخصی به نام امام زمان (عج) پیدا کردند او را به شهادت برسانند ، پس چرا ما باید شادی کنیم ؟
چرا در شام غریبان امام عسکری (ع) که وقت عزاداری هست ، باید شادی کنیم؟
امام زمان (عج) ، داغدار پدر خویش هستند ، آیا شادی معنا دارد؟
👈 در جواب به این عزیزان عرض می کنم :
1️⃣ آیا قرار است ما در مراسم #عید_بیعت ، پایکوبی و رقص و هلهله به راه بیاندازیم؟ اصلا فلسفه برگزاری این مراسم را می دانید❓
2️⃣ این مراسم یک فرصتی فوق العاده مهم است برای آشنا کردن مردم با امام زمان (عج) ، توجه دادن مردم به این امام عزیز ، استفاده از سخنرانان و مداحان خوب برای اینکه بحث معرفتی مهدویت را در بین مردم جا بیاندازند ، آیا این اشکالی دارد❓
آیا اینکار بی احترامی به امام عسکری (ع) است ❓
3️⃣ ما هم مثل شما با اسامی و عناوینی مثل جشن تاج گذاری و... مخالفیم، اما این را هم نباید فراموش کرد که طبق نقل تاریخ ، بعد از شهادت امام عسکری(عج) ، یکی از سخت ترین دوران های عقیدتی شیعه شروع شد و آن هم ندیدن امام بود، بعد امام عسکری (ع) ، شیعیان به گروههای مختلف تقسیم شدند که فقط یکی از آنها شیعیان 12 امامی بودند، بقیه آنها امام دوازدهم را تکذیب کردند
حال که در همین دوران ما هم ، عده ای از افراد معتقد به حضرت ، به خاطر شدت فتنه ها ، کمی در اعتقاد به امام زمان (عج) ، سست شده اند یا نعوذبالله کار را به انکار حضرت کشاندند ، آیا این فرصت #عید_بیعت ، زمان مناسبی نیست برای تعمیق فرهنگ مهدویت و اثبات اصل امام زمان (عج) ❓
4️⃣ امروز که تمام دنیا درگیری بیماری ، فقر، قحطی ، جنگ ، تبعیض ، فساد و... هست و کم کم بشر دارد به این نقطه می رسد که بسیاری از مشکلات با دستان و قوانین بشری حل نخواهد شد ، آیا این فرصت #عید_بیعت ، زمان خوبی نیست برای تشویق مردم به زمینه سازی ظهور ❓
آیا فرصت خوبی برای همدلی تبلیغ مهدویت برای خارجی هایی که امام را نمی شناسند نیست ❓
⬅️ اگر ما در روز #عید_بیعت ، هدفمان همین هایی باشد که عرض کردم، باز هم بی احترامی به امام عسکری (ع) خواهد بود❓ قطعا خیر ، نخواهد بود
👌 ترویج فرهنگ مهدویت و زمینه سازی برای ظهور ، در راستای هدف اهل بیت (ع) است و قطعا اگر ما روز بعد شهادت امام ، مراسم هایی بگیریم و در آن ، این مباحث را ترویج کنیم ، هیچ ایرادی نخواهد داشت.
✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
پ.ن.
توجه داشته باشید این سخن👆 به معنای برگزاری مراسم عمر کشون و لعن علنی و استفاده از الفاظ رکیک و نسبت های نا روا توسط مداح و منبری نیست ❌❌❌❌
بلکه اگر کسی میتواند مجلسی در مدح امام زمام عج الله و بازگو کردن فضائل و مناقب اهل بیت علیهم السلام داشته باشد و در این روزی که بیش از هر زمان دیگری رعایت وحدت لازم و واجب است مراسمی برپا کند بسم الله 🤷♀🌺🌸🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا عید الزهرا سند تاریخی دارد؟؟
حقیقت ماجرای عیدالزهرا
و ابولولو چیست؟
استاد مهدوی ارفع
بدعت
پیشاپیش از صحنه های داخل کلیپ عذر خواهیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔 عاشقانی که مدام از فرجت میگفتند
🥀عکسشان قاب شد و از تو نیامد خبری
سخنان تاریخی شهید رئیسی درمورد امام زمان(عج) در سازمان ملل
🌷بمناسبت آغاز امامت مولایمان(عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای لعنت امام صادق برای یکی از اصحاب!!!
🔻 متن روایت 👇👇
وقيل للصادق - عليه السلام -: يا ابن رسول الله، إنا نرى في المسجد رجلا يعلن بسب أعدائكم ويسميهم. فقال:
ما له - لعنه الله - يعرض بنا
📚 منبع:
الاعتقادات في دين الإمامية - الشيخ الصدوق - الصفحه ۱۰۷
🔰 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت نزدیک شدن به #هفته_وحدت
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir
#احکام_فرقه | توهین به مقدسات مذاهب
⁉️ لعن و نفرین کردن نسبت به مقدسات یا بزرگان دیگر مذاهب، در سخنرانی یا مداحیها چه حکمی دارد؟
✅ هر گونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمانان گردد شرعا حرام اکید است.
#احکام_فرقه | توهین به مقدسات مذاهب
⁉️ لعن و نفرین کردن نسبت به مقدسات یا بزرگان دیگر مذاهب، در سخنرانی یا مداحیها چه حکمی دارد؟
✅ هر گونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمانان گردد شرعا حرام اکید است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | ای مهدی موعود! محتاج دعایت هستیم
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: اى امام زمان، اى مهدى موعودِ محبوب این امّت، اى سلالهى پاک پیامبران و اى میراثبر همهى انقلابهاى توحیدى و جهانى! ملّت ما با یاد تو و با نام تو از آغاز خو گرفته است و لطف تو را در زندگى خود و در وجود خود آزموده است. اى بندهى شایستهى صالح خدا!
✏️ ما امروز محتاج دعایى هستیم که تو از آن دل پاک الهى و ربّانى و از آن روح قدسى براى پیروزى این ملّت و پیروزى این انقلاب بکنى و به دست قدرتى که خدا در آستین تو قرار داده است، به این ملّت و راه این امّت کمک بفرمایى... ۱۳۵۹/۴/۶
🗓 سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)
🔸 تبعات برگزاری مراسم نهم ربیع
♦️ بیحرمتی، سبّ و دشنام گویی به بزرگان و اشخاص مهمِ و تأثیرگذار یک مذهب یا عقیده، سبب انگیزه بیشتر طرفداران آن مذهب جهت پاسخ توهینآمیز برای مقابله شده؛ موجب افزایش خشم، نفرت و انزجار میشود. توهین به مقدسات اهلسنت نیز این نوع است که سبب میشود آنها نیز در اقدام تلافی جویانه نهتنها به لعن مقدسات شیعه بپردازند؛ بلکه به جان و مال شیعیان نیز تعرض و تجاوز کنند.
♦️ برگزاری مراسم جشن نهم ربیعالاول توسط پیروان و طرفداران جریان تشیع لندنی که بهخاطر شادی از قتل خلیفه دوم برگزار میشود، نیز این نمونه است که منجر به اقدام تلافی جویانه و ریخته شدن خون شیعیان است.
📎 #تشیع_لندنی
📎 #نهم_ربیع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_اعتقادی
❓چرا به شیعیان دوازده امامی، «شیعه ی جعفری» می گویند؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔗 https://btid.org/fa
📎 #راهنماشناسی
📎 #شیعه #امام_زمان
💠 پرسمان اعتقادی استاد محمدی
╭┅─────────┅╮
@ostadmohamadi 🌺
╰┅─────────┅╯