دست روی چشم گذاشتن
برخی از افراد قرار دادن انگشت روی پلک و خواندن آیت الکرسی بعد از نماز را، بی اساس و فاقد سند می دانند.
در حالی که این عمل یعنی خواندن آیت الکرسی برای شفای چشم درد در روایات وارد شده و در کتاب مفاتیح الجنان سفارش شده که پیش از آن، دست بر چشم گذاشته و گفته شود:
أُعِيذُ نُورَ بَصَرِي بِنُورِ اللَّهِ الَّذِي لَا يُطْفَأُ؛
نور چشمانم را به نور الهی می سپرم، نوری که خاموش شدنی نیست.
حاشیه مفاتیح الجنان، باب سوم در ادعیه، بخش عوذات چشم.
🌱
🔸 برداشت های نادرست از احکام
#سرخط| درباره پیروی از اکثریت
🔴 #مهم | از صلح عافیت اندیشانه تا صلح قهرمانانه‼️
🖌 #محسن_مهدیان
🔻 #زمانـه| آقای رئیس جمهور در اظهارنظری که با واکنش های بسیاری مواجه شد اظهار داشت امام حسن چون اکثریت جامعه خواستند صلح کردند. برداشت غالب مخاطبین از سخنان رئیس جمهور تعریض بر مذاکره بود هرچند صراحت نداشت.
🔹 از فرامتن عبور کنیم. سخنان رئیس جمهور متاسفانه تناقض آمیز است و احتمالا فردا تعبیر دیگری دارند. شاید هم متناسب با واکنش ها توضیح جدیدی داشته باشند. مهمتر اینکه اکثریت که هیچ، بعید است اقلیت دلسوزی باشند که از مذاکره با اوباش حاکم بر آمریکا دفاع کنند. با این حال اصل کلام قابل تحلیل است.
🔻 نقطه کانونی این سخنان در صلح و جنگ نیست. اصل مساله در نحوه مواجهه امام با خواست اکثریت است. سوال اینست: " امام جامعه چه میزان با خواست اکثریت همراهی می کنند؟ مثلا آیا ممکن است در شراط جنگی تن به صلح دهند؟"
🔹 پاسخ به این گزاره مثبت است. امام حسن به خواست اکثریت جامعه تن دادند. امیرالمومنین وقتی با خواست ۲۰ هزار جاهل شمشمیر به دست در سپاهش مواجه شدند به حکمیت تن دادند. رهبرانقلاب نیز با اینکه فرمودند به مذاکره خوش بین نیستم اما با خواست جامعه برای مذاکره همراهی کردند. پس اصل حرف درست است. اما یک اختلاف ظریف در "همراهی مدبرانه" با "پیروی پوپولیستی" وجود دارد.
🔹یک پدر وقتی با اشتباه فرزندش مواجه شود ممکن است موقتا با او همراهی کند. این تدبیر خودش تعلیم است. به سخن دیگر مدارای مرشد گونه با خطای فرزند در نهایت به رشد او منجر می شود. به همین جهت رهبرانقلاب ماجرای مذاکره با آمریکا را نرمش قهرمانانه دانستند و همین نرمش را هم مبارزه تلقی کردند.
🔹 رهبری در ماجرای صلح امام حسن(ع) فرمودند حضرت با صلح تنها سبک مبارزه را تغییر دادند. با این توضیح بین کسی که پوپولیستی پشت سر مردم حرکت می کند و با هرهری مذهبی و تذبذب اعتقادی، اباحه گری سیاسی را ترویج می کند، با امام و رهبری که مرشد گونه و معلم وار با جامعه مدارا می کند تا مردم تجربه کنند و آگاهانه تصمیم بگیرند، تفاوت است.
🖌 #سرخط_تحلیلے| گرچه ظاهر "صلح عافیت اندیشانه" با "صلح قهرمانانه" یکی است، اما از اولی کرنش مقابل اهریمن و استیصال سیاسی و دویدن به آغوش دشمن در می آید و از دومی تنها مبارزه و استقامت!
🔴 چهار پرسش برای یک قول ناقص‼️
🔻 #زمانـه| اخیراً جناب روحانی اقدام به بیان بُرشی از سخنان امام حسن(ع) در روزهای پذیرش صلح با معاویه نمودهاند! ؛ این سخنان از چند جهت قابل نقد است!
1⃣ عبرت تاریخی تحمیل صلح به امام حسن(ع) چهره متوحّش خود را در کربلا نشان داد.
🔹اولین پرسش: جناب روحانی تئوری جنابعالی برای اینکه صلح به اصطلاح حسنی امروز به مسلخ عاشورا نیانجامد چیست؟ بفرمایید که با کدامین تئوری و تضمین، این صلح پیشنهادی به مسلخ عاشورایی دگر از سوی استکبار نمیانجامد؟ مراقب باشیم چرا که تاریخ نشان داده است خورانندگان جام زهر صلح به امام حسن(ع) در کربلا در صف همان کسانی بودند که آن فجایع را رقم زدند!
2⃣ معاویه توافق را نقض کرد. پرسش دوم این است که پس از این نقض فاحش ، چه جریانی باعث شد که وقاحت این بدعهدی، گریبان معاویه را نگیرد؟ چرا این بدعهدی باعث بیداری امّت و دیدن دست چدنی معاویه نشد؟ پاسخ روشن است، چون در کنار قدرت رسانه ای کاخ سبز ، پیشنهاد دهندگان این صلح تحمیلی جای عبرت گرفتن با تحریف واقعیت خواسته و ناخواسته معاویه را تطهیر و ظلم معاویه را به یک پُلتیک ساده تقلیل دادند!
3⃣ پرسش سوم: جناب روحانی در این تطبیق تاریخی آمریکا و اسرائیل را در جایگاه معاویه نشاندهاند که متظاهر به اسلام و پیامبر(ص) بود یا در جایگاه یزید؟! قطعا پیداست که برای ترامپ قمارباز و اسرائیل کودککش وجهی معاویه بودن قائلند نه یزیدی بودن! ؛ تصریح بفرمایند با کدام وجه و با کدامین استناد و تحلیل؟!
4⃣ اما پرسش پایانی : آیا تاریخ برای ویران ساختن مجدد تاریخ برسر اهل حق است یا درس و عبرت گرفتن از آن ؟
🖌 #جواد_زروندی
🔴 #سرخط| صلح تحمیلی امام حسن (ع) در کلام امام خمینی (ره)
🔻امام حسن - سلام اللَّه علیه- آن قدر گرفتاری که از این دوستان و اصحابش داشت از دیگران نداشت. اصحابی که توجه نداشتند که امام زمانشان روی چه نقشه دارد عمل میکند، با خیالهای کوچکشان، با افکار ناقصشان در مقابلش میایستادند و غارتش کردند و اذیتش کردند، و- عرض میکنم که- شکستش دادند، معاهده با دشمنش کردند و هزار جور بساط درست کردند. (صحیفه امام، جلد ۹ ، ص: ۳۰)
🔹 قصه امام حسن و قضیه صلح، این هم صلح تحمیلی بود؛ برای اینکه امام حسن، دوستان خودش، یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد؛ صلح تحمیلی بود. این صلحی هم که حالا به ما می خواهند بگویند، این است. بعد از اینکه صلح کردند، به حسب روایت، به حسب نقل، معاویه به منبر رفت و گفت که تمام حرفهایی که گفتم، من قرار دادم، زیر پایم؛ مثل پاره کردن این مردیکه آن قراردادها را. آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیر المؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله گر درست شد، این ما را هدایت میکند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی. (صحیفه امام، جلد۲۰ ، ص: ۱۱۸)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی عرضه ها و ترسو ها
کنایه استاد عالی به حسن روحانی و برخی از مسئولین: مشکل کشور بیعرضهها و ترسوهایی هستند که حتی حاضر نیستند بین مردم خودشان بروند
خیلی مراقب باشیم، در این جنگ اقتصادی بعضیها میخواهند مردم را خسته کنند تا مقابل رهبری بایستند..متاسفانه بی عرضه ها،خائن ها کاری کردن که تاثیر جنگ ده برابر شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️سخنان رهبر معظم انقلاب پيرامون ماه #ربيع_الاول
✍️ امام جمعه همدان طبق شواهد مسلم تاریخی #صلح امام حسن (ع) ناشی از ضعف و بی بصیرتی جامعه اسلامی بود.
◻️ مسأله جامعه اسلامی این نیست که باید #مذاکره صورت گیرد یا خیر، مسأله اصلی در خصوص مذاکره است است که آیا انجام مذاکره برای کشور ثمرهای دارد؟
◻️تجربه و منطق نشان داده که مذاکره در شرایط موجود اگر مضر نباشد، ثمره هم ندارد و بخشی از مشکلات موجود اقتصادی مربوط به رویکرد مذاکره محور در این عرصه بوده است.
یکی از اهداف رسالت #احیایعقلانیت است.
🔴کیهان: صلحی که الان مطرح می شود، در برابر امریکای روبه ضعف است
کیهان نوشت:
🔹آقای روحانی رئیسجمهور محترم در زمان «بحران فراگیر آمریکا» و «ترامپ رو به اضمحلال» دعوت به تسلیم میکند و این حتی از وادادگی اطرافیان امام حسن علیهالسلام هم بزرگتر است.
🔹آنان امام مظلوم را وادار به صلح کردند و در واقع به نفع پسر هند جگرخوار او و حق او را قربانی کردند و البته در آن زمان جبهه عراق در برابر جبهه شام ضعیف بود.
🔹صلحی که الان مطرح شده است قربانی کردن جمهوری اسلامی و حق آن در برابر یک دشمن رو به ضعف است و پس از آن صورت میگیرد که ما هزینههای بایسته یک «مقاومت پیروز» را پرداختهایم و حالا در زمانهای است که باید هزینههای پیدرپی به جبهه دشمن وارد کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴جناب پرزیدنت شما که رفتی و اومدی سپاه رو کوبیدی، شما که پروژههاتو میدی خاتمالانبیاء مفتی انجام بده، شما که پاتو گذاشتی رو بودجه نیروهای مسلح، شما و تیمت که هر روز به سپاه میگید دولت در سایه و دولت با تفنگ
لغو تحریم تسلیحاتی به چه کارت میاد آقای حقوقدان که داری مصادرش میکنی؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴شما دنبال هیجانات خاصی برای درهمکوبیدن پایگاههای نظامی آمریکا هستید اما، آمریکا از جای دیگه پایگاه فکری خودش رو در عراق تثبیت میکنه!
رهایی از پایگاههای آمریکایی محقق بشه؛ رهایی از تربیتیافتگان آمریکا رو چه میکنید؟! بعد ما که کلی زائر میاد مشهد، این فرصت عظیم رو به باد میدیم ...
🔴 رویترز: دفتر بودجه آمریکا، میزان کسری بودجه این کشور در سال مالی منتهی به ۳۰ سپتامبر با رشد بیسابقه ۲۱۸ درصد، رقم ۳.۱ تریلیون دلار را به ثبت رساند.
🔹این رقم دقیقا دو برابر کسری بودجه سال ۲۰۰۹ و در زمان رکود بزرگ اقتصادی آمریکا محسوب میشود.
🔴 🔹ایشان محمدرضا حسینیان مالک شبکه زرد و مبتذل #تی_وی_پلاس است، او سالانه صدها ساعت محتوای جنسی و دختر-پسری و سبک زندگی لاقیدی را در شبکه اینترنتی اش منتشر می کند و در ایام مذهبی برای ما بغض میکند.
🔸او اکنون ویژه برنامه شبکه یک برای ۲۸ صفر را اجرا می کند.
باتوجه صحبتهای اخیرجناب روحانی،گوش کردن فایل صوتی فوق 👆👆خالی از عریضه نیست
tahlile_sadre_eslam_5.mp3
10.92M
جلسه پنجم(نقش شیطان درانحرافات)
سلسله جلسات تحلیل صدر اسلام توسط حضرت آیت الله مصباح یزدی
tahlile_sadre_eslam_3.mp3
15.25M
سلسله جلسات تحلیل صدر اسلام توسط حضرت آیت الله مصباح یزدی
جلسه سوم(فتنه۲)
قرآن مىفرمايد:‹‹و اعدوا لهم مااستطعتم من قوة›› (انفال/60). بديهى استبر اثر تحولات جهانى، آموزش عمومى رزمى براى جوانان موجب آمادگى بيشتر در مقابل دشمن مترصد و گوش بزنگ است و عمل به روح آيه شريفه، در عصر ما، مقتضى همين امر است.
از بيان فوق، بسيارى از شبهات واهى كه بر دست و پاى برخى از افراد پيچيده استحل مىشود. براى نمونه، انبوه مسلمانان جهان روز ميلاد پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم را جشن مىگيرند و گروهى اين امر را بدعت مىنامند! در حاليكه ، طبق آنچه گفتيم، هرگز ملاك دعتبر آن صادق نيست. زيرا به فرض هم كه اين نوع تكريم و اظهار محبت، در شرع وارد نشده باشد،ولى اظهار محبتبه پيامبر گرامى اسلام وخاندان او - سلام الله عليهم اجمعين - يكى از اصول مسلم اسلام است كه اينگونه جشنها و احتفالات مذهبى جلوه و مظهرى از آن اصل كلى است. پيامبر گرامى صلى الله عليه و آله و سلم فرمود:"لا يؤمن احدكم حتى اكون احب اليه من ماله و اهله و الناس اجمعين" (4) : هيچكدام از شما مؤمن نخواهد بود، مگر آنكه من نزد او از فرزندان وى و تمامى مردم، محبوبتر باشم.
ناگفته پيداست كسانى كه در مواليد پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم و اهل بيت او عليهم السلام اظهار شادمانى كرده و بدين منظور مجالسى تشكيل مىدهند، هدفشان اين نيست كه برگزارى جشن در اين ايام، منصوص بوده و دستور برگزارى جشن عينا به صورت خاص امروزى، در شرع وارد شده است; بلكه اعتقاد آنان اين است كه اظهار محبتبه رسول گرامى و اهل بيت او يك اصل كلى است كه در كتاب و سنتبا تعابير گوناگون بر آن تكيه شده است.
قرآن كريم مىفرمايد: ‹‹قل لا اسالكم عليه اجرا الا المودة في القربى›› (شورى/23): بگو من براى ابلاغ رسالت پاداش نمىطلبم مگر دوستى خويشاوندان و نزديكان; واين اصل مىتواند در شئون مختلف زندگى فردى و اجتماعى مسلمين، براى خود جلوهها و مظاهرى پيدا كند. گرفتن جشن در مواليد، جنبه يادآورى نزول رحمت و بركتخدا در آن ايام، و شكرگزارى به درگاه الهى را دارد و اين امر(جشن در روز نزول رحمت)، در شرايع پيشين نيز سابقه داشته است، چنانكه به صريح قرآن، حضرت عيسى عليه السلام از خداى متعال درخواست كرد مائدهاى آسمانى بر وى و جمع يارانش فرو فرستد تا روز نزول مائده را او و پيروانش - در توالى نسلها - عيد گيرند:
‹‹قال عيسى بن مريم اللهم ربنا انزل علينا مائدة من السماء تكون لنا عيدا لاولنا وآخرنا و آية منك ...›› (مائده/114).
همانگونه كه يادآور شديم، بدعت عبارت از آن نوع تصرفات در دين است كه براى آنها مدرك صحيحى در شرع (به صورت خاص يا عام) وجود نداشته باشد، و بايد توجه نمود كه روايات ائمه اهل بيتعليهم السلام ، به حكم حديث متواتر "ثقلين"، از مصادر شريعت و دلايل احكام دينى به شمار مىرود. بنابر اين، هرگاه حضرات معصومين سلام الله عليهم اجمعين بر جواز يا منع چيزى تصريح كنند، پيروى از گفتار آنان پيروى از دين بوده و مشمول عنوان بدعتگذارى در دين نخواهد بود.
در پايان يادآور مىشويم بدعتبه معنى تصرف بدون اذن، پيوسته قبيح و حرام بوده و قرآن از آن بان جمله:‹‹آ الله اذن لكم ام على الله تفترون›› (يونس/59) ياد مىكند. در اين صورت تقسيم بدعت (به اين معنى) به قبيح وحسن و حرام وجائز، معنى صحيحى نخواهد داشت.
آرى "بدعت" در معناى عام لغوى آن، به معنى نوآورى در امور زندگى بدون آنكه آن را به شرع منسوب دارند، مىتواند صور گوناگون داشته و مشمول يكى از احكام خمسه تكليفيه (واجب، حرام، مكروه، مستحب و مباح) قرار گيرد.
پىنوشتها:
1. بحار الانوار: 2/263; مسند احمد:4/126-127.
2. بحار الانوار:74/202.
3. فتح البارى:5/156،17/9.
4. جامع الاصول 1/238. در اصل يكصد وسى ويكم درباره مهر ورزيدن به رسول گرامى وعترتش به طور گسترده سخن خواهيم گفت.
منشور عقايد اماميه صفحه 219
tahlile_sadre_eslam_4.mp3
10.97M
سلسله جلسات تحلیل صدر اسلام توسط حضرت آیت الله مصباح یزدی
جلسه چهارم(بدعت گذاری وتبعیت از هوای نفس)
✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️
نویسنده: استاد جعفر سبحانى
بدعت چيست و بدعت گذار كيست؟
استاد جعفر سبحانى معناي لغوي بدعت "بدعت" در لغتبه معنى كار نو و بى سابقهاى است كه بيانگر نوعى حسن وكمال در فاعل مىباشد، چنانكه يكى از صفات خداوند "بديع" است:‹بديع السمواتو الارض›› (بقره/117). مفهوم اصطلاحى بدعت نيز آن است كه انسان چيزى را كه جزو شريعت نيست، به آن نسبت دهد، و كوتاهترين عبارت براى تعريف اصطلاح بدعت آن است كه بگوييم: ادخال ما ليس من الدين في الدين.
بدعت گذارى در دين از گناهان كبيره بوده و در حرمت آن هيچ ترديدى نيست. پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم فرمود:كل محدثة بدعة و كل بدعة ضلالة، و كل ضلالة في النار" (1) نكته مهم در مسئله بدعت، تنها اين است كه مفهوم بدعتبه صورتى جامع و مانع تعريف و تبيين شود تا بدعت از غير آن تميز داده شود در اين زمينه، براى درك حقيقتبدعت، بايستى به دو مطلب توجه نمود:
1. بدعت، نوعى تصرف در دين، از طريق افزودن يا كاستن شريعت است. بنابر اين، آنجا كه نوآورى ربطى به دين و شريعت نداشته ، بلكه به عنوان يك مسئله عرفى و عادى انجام گيرد، بدعت نخواهد بود(هرچند مشروع بودن آن مشروط به اين است كه ابداع و ابتكار مزبور در شرع محرم و ممنوع نباشد). فىالمثل، بشر از نظر مسكن و پوشاك و ديگر وسايل زندگى همواره دستبه نوآوريهايى مىزند و بويژه در عصر ما بسيارى از روشها و ابزارهاى معمول زندگى دگرگون شده و براى نمونه انواع ورزشها و تفريحات جديد پديد آمده است . بديهى است همه اينها يك نوع بدعت (به معنى نوآورى) بوده، ولى ارتباط به بدعت در شرع ندارد. تنها، چنانكه گفتيم، حلال بودن آنها و استفاده از آنها مشروط به اين است كه مخالف با احكام و موازين شرع نباشند. مثلا، اختلاط زن و مرد بدون حجاب در مجالس و محافل، كه از ارمغانهاى فاسد غرب مىباشد، حرام است ولى بدعت نيست، زيرا كسانى كه در اين محافل شركت مىكنند، اين كار را به عنوان يك عمل مشروع كه اسلام بر آن صحه نهاده انجام نمىدهند، بلكه احيانا با اعتقاد به اينكه امرى مخالف شرع است، روى عدم مبالات تن به اين كار مىدهند. لذا گاه تنبه يافته و تصميم جدى مىگيرند كه ديگر در آنها شركت نورزند.
براى توضيحات فوق، چنانچه ملتى روز يا روزهايى را براى خود موسم شادى و گردهمايى معين كنند، اما نه به اين قصد كه شرع چنين دستورى داده است، چنين كارى بدعت نيست، هرچند بايستى حليت وحرمت آن از جهات ديگر مورد بحث و بررسى قرار گيرد.
از اينجا روشن مىشود كه بسيارى از نوآوريهاى بشرى در زمينه هنر، ورزش، صنعت وغيره از قلمرو بدعت اصطلاحى بيرون بوده، و آنچه درباره آنها مطرح است مسئله حلال و حرام بودن آنها از جهات ديگر است كه خود ملاك و مقياس خاص خويش را دارد.
2.اساس بدعت اساس بدعت در شرع به اين نكته باز مىگردد كه چيزى را به عنوان يك امر شرعى كه دين به آن فرمان داده به كار برند ، در حاليكه براى مشروعيتت آن، اصل يا ضابطهاى در شرع وجود نداشته باشد; ولى هرگاه كارى را كه انسان به عنوان يك عمل دينى انجام مىدهد، دليل شرعىيى(به صورت خاص، يا كلى و عام) بر مشروعيت آن وجود داشته باشد، آن عمل بدعت نخواهد بود. ازينروست كه علامه مجلسى، عالم بزرگ شيعى، مىگويد:" البدعة في الشرع ما حدث بعد الرسول[بما انه من الدين] و لم يكن فيه نص على الخصوص ولا يكون داخلا في بعض العمومات". (2) : بدعت در شرع، چيزى است كه پس از رسول گرامى حادث شده و دليل شرعى خاص يا عامى نيز بر جواز آن در كار نباشد.
ابن حجر عسقلانى، دانشمند مشهور اهل سنت، نيز مىگويد:" البدعة ما احدث و ليس له اصل في الشرع، و ما كان له اصل يدل عليه الشرع فليس ببدعة" (3) : بدعت چيزى است كه (پس از پيامبر) پديد آمده باشد، دليلى حاكى از جواز آن در شريعتيافت نشود; و آن چيزى كه اصل و ريشهاى در دين دارد، بدعت نخواهد بود.
آرى، هرگاه عملى را كه به شرع نسبت مىدهيم مستند به دليلى خاص يا ضابطهاى كلى در شرع باشد، مسلما بدعت نخواهد بود. صورت نخست (وجود دليل خاص) نياز به بيان ندارد. مهم توضيح قسمت دوم است، زيرا چه بسا ممكن استيك عمل ظاهرا حالت نوآورى داشته و در تاريخ اسلام بىسابقه باشد ولى معنا تحت ضابطهاى قرار گيرد كه شرع اسلام آن را به صورت كلى پذيرفته است. به عنوان نمونه، مىتوان از سرباز گيرى عمومى ياد كرد كه امروزه در نوع كشورها اجرا مىشود. دعوت جوانان به خدمت زير پرچم به عنوان وظيفه دينى، هرچند حالت نوآورى دارد، ولى چون يك اصل و قاعده دينى پشتيبان آن استبدعت نخواهد بود. زيرا
tahlile_sadre_eslam_6.mp3
10.4M
جلسه ششم:(هوای نفس،اصلی ترین عامل انحراف)
سلسله جلسات تحلیل صدر اسلام توسط حضرت آیت الله مصباح یزدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بیانات امام خامنه ای
🎥 #کلیپ_نموداری
🔸مقابله با طراحی دشمنان
❌🔸 بسیار مهم 🔸❌
🔴 همایش بزرگ #استیضاح_روحانی روحانی حق ملت، تکلیف مجلس
🔰امام خامنهای:
ضمانت اجرای این وظیفه نیز در خود مجلس پیشبینی شده است که حقّ تحقیق و تفحّص، حقّ ردّ و قبول مدیران ارشد قوّهی مجریّه، حقّ تذکّر و سؤال و استیضاح، از آن جمله است.
(پیامِ آغاز به کار مجلس یازدهم)
🔴⬅️ با سخنرانی:
🔸 حججاسلام #وفسی ، #ذوالنور ، میرزایی، #نیک_بین ، #نقدعلی ، #معظمی ، حسن زاده، #رسایی و 🔸 آقایان #حاجی_دلیگانی ، #کوشکی ، #غضنفری ، #مومن_نسب ، #جاویدنیا ، #کیارش ، #علوی ، جلال زاده، آصفری، خانم دکتر معصومیاصل،
🔸 پدر معزز شهید احمدیروشن، پدر معزز شهید حدادیان
🔸و با حضور جمعی از طلاب و اقشار مختلف انقلابی شهر مقدس قم؛
🔸📱پخش زنده این مراسم از کانال @jebheh در روبیکا و گپ و سروش
🔸🕢 دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۹۹، ساعت ۱۸، شهر مقدس قم
نمونه ای از عمل تا بهنگام بدلیل بی بصیرتی 👆👆👆👆
الان وقت استیضاح نیست و نتیجه هر چه باشد به نفع روحانی و جبهه اصلاح طلبان خواهد بود
دقت کنیم، هوشیار باشیم 👌👌👌👌
🗓سالروزهجرت پیامبر به مدینه
🏳ایثارامیرالمومنیندرلیلهالمبیت
💠رهبرانقلاب
‼️پیامبر ۲۳سال سختترین مجاهدتها را داشت، در ۱۳سال مکه امیرالمومنین بود که در کنار پیغمبر در سختترین مواقف، ایستاد. بعد آن وقتی که ۱۳سال رنج داشت به پایان میرسید، درست است که هجرت رسول اکرم هجرت از روی اجبار و ناچاری و زیر فشار قریش و مردم مکه بود، اما آیندهی روشنی داشت. همه میدانستند که این هجرت مقدمهی کامیابیهاست، مقدمه پیروزیهاست. درست در آنجایی که یک نهضت از دوران محنت دارد وارد دوران راحت و عزت میخواهد بشود، در همان لحظه که همه معمولاً تلاش میکنند زودتر خودشان را برسانند -تا از مناصب اجتماعی چیزی را بگیرند، در همین لحظه امیرالمؤمنین آماده شد تا در بستر پیغمبر، در شبی ظلمانی و تاریک بخوابد تا پیغمبر بتواند از مکه خارج بشود. توی آن شب، کشته شدن آن کسی که در این بستر میخوابد، قطعی بود. این ایثار امیرالمؤمنین خود یک حادثه فوقالعاده مهم است، اما زمان این ایثار هم بر اهمیت آن میافزاید. زمان کی است؟ آن وقتی که بنا است این دوران محنت بهسربیاید. بنا است بروند حکومت تشکیل بدهند، راحت باشند. در این لحظه این ایثار را امیرالمؤمنین میکند. هیچ انگیزه شخصی باید در یک انسانی وجود نداشته باشد تا اقدام به یک چنین حرکت بزرگی بکند! ۶۸/۲/۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
♦️صاحب جمله «معتادا کرونا نمیگیرن» بازداشت شد
🔹️رضا همدانی معتادی که بهطور علنی در یک گفتگوی تلویزیونی به معتاد بودن خود اعتراف کرده بود و با جمله معروف «معتادا کرونا نمیگیرن» در اینستاگرام به شهرت رسیده بود، چندی پیش توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران دستگیر و به یکی از مراکز ترک اعتیاد اجباری که زیر مجموعه پلیس ناجا به شمار میرود، منتقل شده است./روزنامه فرهیختگان
🔻حجتالاسلاموالمسلمین عابدینی نماینده ولیفقیه در استان قزوین:
🔳 دولتمردان به جای حواشی در گرفتاریها به فریاد مردم برسند
◻️ متأسفانه امروز برخی جامعه را دچار شبهه کرده اند که شاید واقعا رفع مشکلات ما در کمک گرفتن از آمریکاست و باید این ارتباط شکل بگیرد در صورتی که این عده ذلت پذیری را برای مردم به ارمغان میآورند.
◻️در ماجرای صلح امام حسن(ع) با معاویه برخی که شناخت کافی از امام نداشتند، قضاوتهای نادرستی از این ماجرا داشتند.
◻️ دولتمردان زمانی که نوکری مردم را پذیرفتند باید به جای اینکه به مسائل حاشیهای بپردازند در گرفتاریها به فریاد مردم برسند.
حاشیه سازی کار راحتی است، نباید مردم را مشغول به این موارد کرد و از مدیریت و حل مشکلات اقتصادی فاصله گرفت.