eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
53.6هزار عکس
41.8هزار ویدیو
874 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
٢ هيچيك از ما نمي توانيم معرفت كاملي نسبت به حضرت عباس عليه السلام پيدا كنيم الا اينكه با عناوين روايي و با مددجويي از حضرات معصومين معرفتي اجمالي نسبت به ايشان پيدا كنيم هر يك از ما در محضر حضرت اباالفضل به جهل خود اعتراف مي كنيم اعتراف به جهلي كه مورد مغفرت قرار نمي گيرد و هيچ گونه توجيهي به جهت جهل خود نداريم مهمترين دليل اينست كه در زيارت نامه حضرت، همه كساني كه به حقيقت او جاهلند مورد لعن قرار گرفته اند لعن الله من جهل حقك.... پس هر يك از ما وظيفه داريم پسر علي عليه السلام را بشناسيم شايد همين كه مجلس سوگ حضرت عباس ع قبل ازمجلس عزاي امام حسين ع منعقد مي شود اينست كه اول بايد وزير و سقاي كربلا را بشناسيم جمله شريف انا مدينه العلم و علي بابها در مورد وجود مقدس امام حسين نيز صادق است كه باب ورود به معرفت حسيني، معرفت عباس بن علي است . معرفت اين بزرگوار با توسل به ساحت قدسي معصوم صورت مي گيرد كه امام سجاد ع و امام صادق ع رواياتي در اين خصوص ذكر فرموده اند. شناسايي از طريق خود حضرت عباس ع نيز نحوه نگرش ما را به حضرت تغيير مي دهد و در نوع درخواستهاي ما تحولي بنيادي ايجاد مي كند : فانا بن علي لم اعجز عن مبارزه اقران و ما اشركت بالله ..... و ما خالفت رسول الله فيما امر...... روايت الولد سرّ ابيه. فرزند ، باطن پدر است براي شناخت عباس بن علي ع كافيست حضرت عباس ع فرمود: من پسر علي ع هستم قدرت علي ع در من به نمايش گذاشته شده و هيچوقت در عرصه مبارزه عاجز نبودم و به اندازه پلك زدني مشرك نشدم ... تدبر در زيارت نامه: اگر هر يك از ما براي اساسي ترين نياز زندگي دست توسل به سوي باب الحوائجي دراز كنيم كه بسرعت و سهولت نياز ما را پاسخ مي دهد ، بايد به طرف قمر بني هاشم دراز كنيم . مهم ترين نياز زندگي ما نياز به توحيد است و همه امور زير مجموعه همين نياز است . مرحوم شهيد قدوسي به طلاب مي فرمود عبارت لاموثر في الوجود الاالله را سرلوحه زندگي خود قرار دهيد كه خدا تنها تأثير گزار در عالم است و بايد دور هر چه شرك را خط بطلان بكشيد . آنچه مانع حال خوب و كمال و ارتقاء ما شده است و در عرصه وصال، حجاب ايجاد كرده است، شرك خودبيني و يا دگر بيني است ، حساب كردن روي امتيازات خود و ديگران است . اما در مدرسه قمر بني هاشم اولين واحد درسي كه به متعلم آموزش داده مي شود شناسايي سقاي توحيد است او مَشكي در دست مي گيرد كه مملو از مي ناب توحيد است و آن را در كام لب تشنگان قرار مي دهد . ادامه دارد
٣ مرحوم سيد علي قاضي عارف كامل مي فرمود: بيش از سي سال طالب حقيقت توحيد بودم و به هيچ جايي نمي رسيدم و خوابي يا بشارتي دريافت نمي كردم من هر روز نماز مغرب را در حرم امام حسين ع و نماز عشاء را در حرم حضرت عباس ع مي خواندم شبي فردي ژنده پوش كه به نظر مجنون مي آمد را ديدم كه گفت : امروز سر سلسله اولياء ابالفضل ع است و بعد از نماز دوباره اين جمله را تكرار كرد و به يكباره ديدم از قبر قمر بني هاشم نوري بر دلم وارد شد ، رفتم منزل و بيهوش شدم بطوريكه خانواده فكر مي كردند از دنيا رفته ام . بهر حال بعد از آن هر معرفتي به من رسيد از همان پيام و نورانيت بود. شب تاسوعا دست نياز بسوي قمر بني هاشم بلند كنيم كه : در اذان نماز مي گوييم اشهد ان لا اله الا الله اما هنوز در قلبمان مستقر نشده هنگامي كه در قبر گذاشته مي شويم اولين تلقين توحيد است كه اگر در دنيا به آن نرسيم ، آن تلقين شب اول قبر هم براي ما فايده ندارد مولاي ما ! ما را در كلاس توحيد راه بدهيد خيلي دير شده اما سرمايه توحيد با وساطت شما در اختيار ما قرار مي گيرد و دنيا و آخرت ما آباد مي شود . ادامه دارد
٤ معرفي ديگر حضرت عباس از لسان مبارك خودشان : ما خالفت رسول الله فيما امر هيچ مخالفتي در اوامر پيامبر ص با پيامبر ص نداشتم تدبر: حضرت عباس ع كه پيامبر ص را نديده بودند پس چگونه مخالفت نداشته اند؟ يكي از رجز هايي كه حضرت عباس ع بعد از افتادن دست چپ ميخوانند اينست : نفسي لنفس المصطفي فدا..... حضرت عباس خود را فداي پيامبر ص مي كنند . پيامبر ص كه در عاشورا نبودند كه عباس ع خود را فداي ايشان كند؟؟ پاسخ : زيرا عباس بن علي ع امام حسبن عليه السلام را نفس پيامبر ص مي داند بنابراين وقتي خودش را فداي حسين مي كند كانه خود را فداي پيامبر ص كرده است در واقع عباس ع ، پيامبر ص را در حسين ع مي بيند عباس مطيع محض امام زمانش (امام حسين ع) يعني مطيع پيامبر ص بود . تاريخ كربلا را صدها بار مطالعه كنيد حتي يك مورد پيشنهاد از علمدار و سپهسالار و سر لشكر حسبن ع (قمر بني هاشم ع) پيدا نمي كنيد . او تسليم محض بود . ادامه دارد
٥ در زيارت حضرت اباالفضل مي خوانيم سلام الله و سلام ملائكه المقربين و انبيائه المرسلين و جميع الشهداء والصديقين و الزاكيات الطيبات .... عليك يابن اميرالمومنين نحوه سلام دادن به عباس ع با نحوه سلام دادن به حضرات معصومين فرق مي كند معمولا در زيارات حضرات معصومين با السلام عليك شروع مي كنيم اما در زيارت حضرت عباس با سلام خدا و ملائك مقرب و انبياء مرسل و عباد صالح و همه شهيدان و صديقين و پاكان عالم و همه نفوس فرهيخته و مبرا از خباثت در هر صبحگاه و شامگاه بر تو اي پسر علي ع، شروع مي كنيم . در واقع ابتدا خودم ارتباط برقرار نمي كنم و بزرگان عالم را واسطه برقراري اين ارتباط قرار مي دهم سپس مي گويم اشهد انك...... و اين نكته جاي تأمل دارد ادامه دارد
٦ امام سجاد عليه السلام در مورد قمر بني هاشم مي فرمايند: رحم الله عمي العباس نافذ البصيره خدا رحمت كند عمويم عباس را كه نافذالبصيره بود. تدبر: ١-در كتاب تاج العروس بصيرت به معناي دانشمند آمده است ٢- بصيرت به معناي بسيار دانشمند و با صيغه مبالغه نيز آمده است . ٣-طبرسي مي گويد:بصيرت همان علمي است كه اكتسابي نمي باشد و موهبتي است العلم نور يقذفه الله في قلب من يشاء من عباده كسي كه نور علم را دريافت كرد عالم رباني است و بصيرت دارد. ٤-فخر رازي مي گويد: وقتي انسان همه حقايق را بدون هيچ نقصي و مانعي ادراك كند ، بصير است . به عبارتي ديگر البصيره فقه القلوب در بصيرت ، دل انسان فقيه و حقيقت شناس شده است . ٥-اميرالمومنين ع مي فرمايند: من هميشه بصيرت داشتم نه من چيزي را بر خود مشتبه كردم و نه چيزي بر من مشتبه شده است پس بصيرت يعني حقيقت بصورت عريان و واضح جلوه كند تا فرد به مقام يقين و حق اليقين مي رسد و ترديدي در اجراي حق ندارد. ٦-ما در ادعيه مي گوييم والبصيره في ديني همه ما درخواست مي كنيم ادراك كاملي در دين داشته باشيم چون امور ناقص حال ما را بد مي كند. ٧-اميرالمومنين در عبارتي ديگر مي فرمايند : بصيرت عقلي است كه منور به نور قدسي شده و هيچ ظلمتي در آن نيست بنابراين اثر بصيرت اينست كه از دنيا ، آخرت را مي بينيم و هر لحظه قيامت خود را مشاهده مي كنيم كفار قيامت را دور و مومن قيامت را نزديك مي بيند. ادامه دارد
٧ ٨- اميرالمومنين عليه السلام فرمودند: بصير كسي است كه اول از گوشش استفاده مي كند و دعوت داعي الله و پيام حق را مي شنود سپس به حركت باطني وارد مي شود و و سطحي نگر نخواهد بود ، چشم دل او باز مي شود و مي داند كه دنيا دار عبور است پس در جاده روشني سلوك مي كند در سجده زيارت عاشورا به اين سير اشاره مي كنيم (قدم صدق) درخواست سير بدون انحراف داريم مسير بصير واضح و بدون انحراف و ابهام است و در لغزشگاهها وارد نمي شود و آخر خط او بدون سقوط است . ما در شب تاسوعا از عباس ساقي گدايي مي كنيم و بر خود نهيب مي زنيم : هين مگو ما را بر آن در بار نيست / با كريمان كارها دشوار نيست / اگر وجود مقدس حضرت عباس ع در امور مادي و دنيوي سريع الاجابه است، بطريق اولي در امور معنوي نيز سريع الاجابه است در سراشيبي عمر دست نياز به طرف باب الحوائج دراز مي كنيم كه عقب ماندگي ما اورژانسي است و قمر العشيره دستگيري سريع دارد. يا باب الحوائج نياز اخروي براي ما مهم تر از نياز مادي و دنيوي است چون ما براي ابد خلق شده ايم و دنبال سعادت ابدي هستيم . امشب ياد گرفتيم كه بصير، عالم و دانشمند و اهل يقين و ..... است من جاهل را بپذير جاهل بايد به شماي عالم و سقاي معرفت پناهنده شود و كشفنا عنك غطاءك و فبصرك اليوم حديد. پرده ها را كنار بزنيد و چشمهاي ما را تيز كنيد تا ملكوت امور را ببينيم ! پايان
5f4928f4479f5_36660227.mp3
6.27M
🏴 تماشایی دارد از خیمه (حضرت عباس) 🎙مطیعی
@dars_akhlaq.mp3
8.41M
🔊 💐🎙آیت الله استاد تهرانی (ره) 🏴موضوع:اتفاقات شب عاشورا 🔴 ارسال به دیگران فراموش نشود ═══✼🍃🏴🍃✼══
@dars_akhlaq .mp3
2M
🔊 🍃🎙 🏴 موضوع:درس های عاشورا 🔴 ارسال به دیگران فراموش نشود 🔍 🔍 ═══✼🍃🏴🍃✼══
🏴حادثه عظیم عاشورا از دو جهت قابل تامّل و تدّبر است، 🔵👈 جهت اوّل، درسهاى عاشوراست. عاشوراپیامها و درسهایى دارد. عاشورا درس مى دهد که براى حفظ دین، باید فداکارى کرد. درس مى دهد که در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت. درس مى دهد که در میدان نبرد حقّ و باطل ، کوچک وبزرگ ، زن ومرد ، پیر و جوان ، امام و رعیّت و ... با هم در یک صف قرار مى گیرند. درس مى دهد که جبهه دشمن با همه تواناییهاى ظاهرى، بسیار آسیب پذیر است. (همچنان که جبهه بنى امیه، به وسیله کاروان اسیران عاشورا در کوفه آسیب دید، در شام آسیب دید، در مدینه آسیب دید، و بالأخره هم این ماجرا، به فناى جبهه سفیانى منتهى شد.) درس مى دهد که در ماجراى دفاع از دین، از همه چیزبیشتر، براى انسان، بصیرت لازم است. بى بصیرتها فریب مى خورند. بى بصیرتهادرجبهه باطل قرار مى گیرند؛ بدون این که خود بدانند. همچنان که در جبهه ابن زیاد، کسانى بودند که از فسّاق و فجّار نبودند، ولى از بى بصیرتها بودند.اینها درسهاى عاشوراست. 🔵👈جهت دوم «عبرتهاى عاشورا»ست. غیراز درس، عاشورا یک صحنه عبرت است. انسان باید به این صحنه نگاه کند، تا عبرت بگیرد. یعنى چه، عبرت بگیرد؟ یعنى خود رابا آن وضعیت مقایسه کند و بفهمد در چه حال و در چه وضعیتى است؛ چه چیزى او را تهدید مى کند؛ چه چیزى براى او لازم است؟ 🔵👈این را مى گویند «عبرت». اوّلین عبرتى که در قضیه عاشورا ما را به خود متوجّه مى کند، این است که ببینیم چه شد که پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبر صلوات اللَّه و سلامه علیه، جامعه اسلامى به آن حدّى رسید که کسى مثل امام حسین علیه السّلام، ناچار شد براى نجات جامعه اسلامى، چنین فداکارى (عظیمی) بکند؟ ... 🔵👈ما امروز یک جامعه اسلامى هستیم. باید ببینیم آن جامعه اسلامى، چه آفتى پیدا کرد که کارش به یزید رسید؟ چه شد که بیست سال بعد از شهادت امیرالمؤمنین علیه الصّلاة و السّلام، در همان شهرى که او حکومت مى کرد، سرهاى پسرانش را بر نیزه کردند و در آن شهر گرداندند؟! 🔹 ( بیانات حضرت آیت الله امام خامنه ای (حفظه الله) در22 تیرماه سال 1371) 🔍 🔍 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
@dars_akhlaq.mp3
26.56M
🔊 🍃🎙 🏴 موضوع:تاثیرات عاشورا و خطر تحریف آن.. 🔴 ارسال به دیگران فراموش نشود 🔍 🔍 ═══✼🍃🏴🍃✼══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد شهید مطهری (ره) استاد شهید مرتضی مطهری رحمه الله درباره امام حسین علیه السلام می نویسند: «امام حسین علیه السلام به واسطه شخصیّت عالی قدرش، [و] به واسطه شهادت قهرمانانه اش، مالک قلب ها و احساسات صدها میلیون انسان است. اگر رهبران مذهبی بتوانند از این مخزن عظیم در جهت شکل دادن و هم رنگ کردن و هم احساس کردن روح ها با روح عظیم حسینی بهره برداری صحیح کنند، جهان اصلاح خواهد شد». استاد مطهری هم چنین می گویند: «می گویم حادثه کربلا، نمی گویم قیام؛ چون بیش از قیام است. نمی گویم نهضت؛ چون بیش از نهضت است. حادثه کربلا راز دیگری دارد که اساسا خود این حادثه، تمام حادثه، تجسم اسلام است، در همه ابعاد و جنبه ها... همه اصول جنبه های اسلامی عملاً در این حادثه تجسّم پیدا کرده است. اسلام است در جریان، در عمل و در مرحله تحقّق... حسین علیه السلام شخصیّت حماسی نیست او سرور انسانیت است. به همین دلیل نظیر ندارد... شهادت او حیات تازه ای در عالم اسلام دمید. بعد از شهادتش رونقی در اسلام پیدا شد. او با حرکت قهرمانانه خود روح مردم مسلمان را زنده کرد و به اجتماع اسلامی شخصیت داد». 📡 منبع:گرفته از حوزه نت 🔍 🔍 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
@dars_akhlaq,.mp3
15.2M
🔊 🍃🎙 🏴 موضوع:عبرت های عاشورا 🔴 ارسال به دیگران فراموش نشود 🔍 🔍 ═══✼🍃🏴🍃✼══
امروز همزمان با تاسوعای حسینی روز مبارزه با تروریسمه ترور گاهی یا نیزه، موشک و شمشیره که منجر به شهادت حضرت ابوالفضل و حاج قاسم میشود‌ گاهی خیلی نرم با فضای مجازی تحت مدیریت دشمن است که منجر به ترور خاموش افکار عمومی و تجاوز به فکر مردم و امت حزب الله می‌شود اما پشت همه تروریست‌های دنیای موشک و مجازی کت شلواری های پشت میز مذاکره و همفکرانشان‌اند ترور فقط شلیک موشک نیست، گاهی ترور یعنی "بی اهتمامی مسئولین قوا به دستورات رهبری"
در حکمت درایت و تعقل رهبر انقلاب شکی نیست اگر به بهانه عزاداری تک نفره رهبر انقلاب میگوئیم علی زمانمان تنهاست نه بخاطر ضعف علی بلکه بخاطر کوفی صفتی ماست با شعار که نمی‌شود سرباز اسلام بود حضرت آقا کاملا صریح و واضع فرمودند: با وجود تاکیدات چندین ساله " مسئولین اهتمام لازم به فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات ندارند" این گلایه ها و عدم اهتمام مسئولین نه تنها در بخش فضای مجازی بلکه در بخش های مهم اقتصادی، سیاست خارجه و... هم با وجود تاکیدات و نصایح رهبر انقلاب وجود دارد ولی تقریبا هیچ کدام از تاکیدات حضرت آقا برای بخش وزارت خارجه، اقتصاد و فضای مجازی و... پیگیری و اجرایی نشده است چرا؟ لطفا واقعیت را آنگونه که هست ببینید نه آنگونه که می‌خواهید علی زمان ما تنهاست و بزرگترین نشانه اش بی توجهی مسئولین به نصایح و تاکیدات ایشان و سکوت مرگبار حزب الهی هاست حالا هی شما با کلمات بازی کنید
قابل توجه آقایانی که خود را منتسب به جریان انقلاب میدانند ولی به هر بهانه ای از رهبر انقلاب هزینه می‌کنند حضرت ابوالفضل پشت خیمه ها پنهان نشد تا تیر نخورد ابوالفضل مردانه برای دفاع از اسلام و امام به خاک و خون کشیده شد فارغ از اینکه اصلا اینها قابل مقایسه با کوچک ترین غلام حسین علیه السلام هم نیستید چه برسد به سقای کربلا و ما هم از شما انتظار نداریم خود را به خاک و خون بکشانید برای امام اما لطفا تیرهای که به سمت خودتان پرتاب میشود را به مسیر قلب امام هدایت نکنید که ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دکتر جلیلی: عباس فقط برادر نبود ◾️ویژگی های حضرت عباس علیه السلام چه بود؟! ◾️وقتی میگوییم "کلّنا عباسُکِ یا زینب" باید از فضائل او نیز بهره داشته باشیم
🏴(تاسوعا)🏴 *السّلام عليك يا مولاي يا اباعبدالله* *السّلام عليك يا مولاي يا بقية الله* 🏴🏴🏴🏴🏴 با كسب اجازه از محضر حضرت ولي‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف عازم زيارت سقّا در *علقمه* مي‌شویم. *سو گند به نام جاودان عباس* *سوگند به چشم خون فشان عباس* *هرگز نكند حسين نوميد مرا* *چون مي‌دهمش قسم به جان عباس* 🏴🏴🏴🏴🏴 ◾شهيدي كه شرح حال خود را با *دستان قلم شده‌اش* نوشت سزاوارترين فرد براي گريستن حضرت اذن میدان گرفت، *فَبَكى الحُسين علیه‌السلام بُكاءً شَديدا* اباعبدالله به شدت گریستند سپس فرمودند: *يا أَخِي أَنْتَ صَاحِبُ لِوَائِي وَ إِذَا مَضَيْتَ تَفَرَّقَ عَسْكَرِي * اى برادر! تو عملدار من هستي، اگر تو بروي لشكر من از هم می پاشد… *فَقَالَ الْحُسَيْنُ ع فَاطْلُبْ لِهَؤُلَاءِ الْأَطْفَالِ قَلِيلًا مِنَ الْمَاءِ* امام حسين عليه‌السلام فرمود: مقدارى آب از براى اين كودكان طلب کن *فَسَمَع الأطفال يُنادون العَطَش العَطَش* فریاد *العطش* بچه‌ها از خیمه‌ها به گوشش رسید 
*فَرَكَبَ فَرَسه وَ أخَذَ رَمحَه وَ القربة وَ قَصد نَحوَ الفُرات* سوار بر اسب شد، نيزه و مشك را برداشت و رو به سوي فرات نمود… *فَأَحاطَ بِه أربَعة آلاف مِمّن كانوا مُوكَلينَ بِالفُرات* چهار هزار نفر محاصره اش کردند... ◾*در كنار علقمه سروي ز پا افتاده است* *يا گلي از گلشن آل عبا افتاده است* *در فضاي رزمگاه نينوا با شور و آه* *ناله جانسوز «اَدرِك يا اخا» افتاده است* *از نواي جانگداز ساقي لب تشنگان* *لرزه بر اندام شاه نينوا افتاده است* *ناگهان از صدر زين افكند خود را بر زمين* *ديد بسم الله از قرآن جدا افتاده است* *تا كنار نهر علقمه بوي عباسش كشيد* *ديد بر خاك سيه صاحب لوا افتاده است* *دست خود را بر كمر بگرفت و آهي بر كشيد* *گفت پشت من ز هجرانت دوتا افتاده است* *خيز برپاكن لوا آبي رسان اندر حرم* *از چه رو بر خاك اين قد رسا افتاده است* *بهر آبي در حرم طفلان من در انتظار* *از عطش شوري نگر در خيمه‌ها افتاده است* *هرچه شه ناليد عباسش ز لب، لب بر نداشت* *ديد مرغ روح او سوي سما افتاده است* *گفت پس جسم برادر را برم در خيمه‌گاه* *ديد هر عضوي ز اعضايش جدا افتاده است* ◾زائر شهيدي مي‌شويم كه در اولين شوط طواف عشق *دستي* را داد و در شوط دوم *دست ديگر* و در شوط سوم تير دشمن به مشك خورد و او *اشك خون* ريخت و در شوط چهارم *چشمش* را سپر تير نمود و در شوط پنجم *عمود آهنين* بر سر مباركش فرود آمد و در شوط ششم *عضو عضو او قطعه قطعه شد* آخر پسر علي در چنگال سپاه قرار گرفته پس يك قطعه او را سالم نمي‌گذارند و در شوط هفتم در نهايت بي‌قراري خود را در *آغوش مادر* يافت و تمام وجودش چشم شد، هنگامي كه زهرا را بالاي سر خود ديد، *صداي زهرا* را مي‌شنود كه به او مي‌گويد *حج تو قبول* ◾در اين لحظه اين آقازاده مؤدب علي يك غصه دارد؛ *چرا نمي‌تواند در مقابل زهرا بايستد؟* بعد عمري مادر حسين را بالاي سر خويش ديده اما خون آن‌چنان مقابل ديدگانش را گرفته كه اجازه ديدن به او نمي‌دهد حال بايد حسين را صدا بزند نمي‌تواند خواهش كند که دستم را بگير! آخر دستي نيست! نمي‌تواند خواهش كند که مرا بلند كن چون *صارَ جِلده كَالقنفذ* از شدت تیر ها بدنش مثل خارپشت شده ◾اما مي‌تواند خواهش كنم با دستانت خون را از مقابل ديدگانم كنار بزن *مي‌خواهم صورت مادر را بيينم* مي‌خواهم زائر *صورت نيلي* شوم اصلاً بايد حسين را صدا بزند و خبر خوش را به او بدهد حال بايد در ميان آن همه دشمن صداي خود را به حسين برساند حال بايد اطلاع دهد كه فاطمه رضايت خويش را از او اعلام نمود حال بايد خبر دهد زحمات امّ‌البنين به ثمر نشست حال بايد خبر دهد جاي بوسه پدر بر دستانش خود را نشان داد حال بايد پسر علي بودنش را به همه عالم اعلام كند حال بايد به همه اهل عالم خبر دهد كه كنار علقمه *قدمگاه فاطمه* است حال بايد به حسين خبر دهد كه فاطمه‌ در كنار علقمه او را در اوج غربت در آغوش گرفته است بله بايد حسين را صدا كند ◾بايد حسين را صدا كنداما با *رگ‌هاي بريده* بايد صداي خود را در ميان صداي آن همه تير به گوش حسين برساند بايد به حسين بگويد *مادرت مرا به فرزندي پذيرفت* بايد به حسين اعلام كند هم قبول شدم و هم بالاترین رتبه نصيبم شد بايد به حسين اعلام كند تربيت مادرم امّ‌البنين ثمر داد بايد به حسين خبر دهد كنار علقمه بانويي با *قدَ خميده* و *صورت نيلي* حاضر شده بايد به حسين اطلاع دهد *قيامتي در كنار علقمه بر پا شده* بايد به حسين خبر دهد من نمي‌خواستم با ديدن جاي خالي دستانم خاطر فاطمه را آزرده كنم، اما امكان نداشت جاي خالي دستانم را پنهان كنم بايد به حسين خبر دهد مادرت وقتي مرا ديد زير لب گفت با اين فرق شكافته *چقدر شبيه علي شدي* ◾بايد به حسين خبرِ دست دادن و پا دادنِ خود را بدهد بايد خبر دهد كه اگر پا داشتم از تو نمي‌خواستم بر بالينم حاضر
اما لا يوم كيومك يا ابا عبد الله در هنگام جان دادن عباس بر بالينش حاضر شدي اما در آخرين لحظات عمر مطهر خودت تنها....... روي سينه ات سنگين........ *صلّي الله عليك يا مولاي يا اباعبدالله* 🏴🏴🏴🏴🏴
شوي بدون دست خود را بر پايت مي‌افكندم بايد به حسين خبر دهد بي‌دست و پايي مرا به حساب بي‌دست و پايي مگذار بايد به حسين قول دهد كه با بي‌دستي دست همه زائران حسين را مي‌گيرد بايد به حسين خبر دهد كه مادرت دستان مرا براي شفاعت همه امت پذيرفت ◾بايد به حسين بگويد سلام مرا به زينب برسان اما اجازه نده او بر بالينم حاضر شود طاقت ندارد با *كمر شكسته* نمي تواند سرپرستي آل‌الله را نمايد بايد به حسين بگويد از طرف من از كودكانت معذرت‌خواهي كن و بگو عمو با دست خالي طاقت برگشت به خيمه را نداشت بگو بايد حسين را در آخرين لحظات ببيند تا حجّش كامل شود به دليل همه‌ي اين «بايد ها» با همه وجود فرياد زد *يا أخا ادرِك أخاك* بايد از امام زمان خود اجازه جان دادن بگيرد بايد از امام زمان خود تأييد وفاداري بگيرد بلاخره صدايش به گوش مبارك امام رسيد وبر بالينش حاضر شد اما لا يوم كيومك يا ابا عبد الله در هنگام جان دادن عباس بر بالينش حاضر شدي اما در آخرين لحظات عمر مطهر خودت تنها....... روي سينه ات سنگين........ *صلّي الله عليك يا مولاي يا اباعبدالله* 🏴🏴🏴🏴🏴
زيارت عاشورا☝️
سَلامُ اللّه وَسَلامُ مَلائِکتِهِ المُقرَّبِینَ وأنبِیائِهِ المُرْسَلِینَ وَعِبَادِهِ الصّالِحینَ وَجَمِیعِ الشُّهداءِ والصِّدِّیقِینَ (وَ)الزّاکیاتُ الطَّیبَاتُ فِیما تَغتَدِی وَتَرُوحُ عَلَیک یابْنَ أمِیرِالمُؤمِنِینَ أشْهَدُ لَک بِالتِّسْلِیمِ وَالتَّصْدِیقِ وَالوَفَاءِ والنَّصِیحَةِ لِخَلَفِ النَّبِی صَلَّی اللّه عَلَیهِ وَ الِهِ الْمُرْسَلِ وَالسِّبْطِ المُنْتَجَبِ وَالدَّلِیلِ الْعالِمِ والْوَصِی المُبَلِّغِ وَالمَظلُومِ المُهْتَضَمِ، فَجَزَاک اللّه عَن رَسُولِهِ وَعَن أمِیرِالمُؤمِنِینَ وَعَنِ الحَسَنِ والحُسَینِ صَلَواتُ اللّه عَلَیهِمْ أفْضَلَ الجَزَاءِ بِمَا صَبَرْتَ وَاحْتَسَبْتَ وَأعَنْتَ فَنِعْمَ عُقبَی الدّارِ، لَعَنَ اللّه مَن قَتَلَک وَلَعَنَ اللّه مَنْ جَهِلَ حَقّک وَاسْتَخَفَّ بِحُرْمَتِک وَلَعَنَ اللّه مَن حَالَ بَینَک وَبَینَ مَاءِ الفُرَاتِ، أشْهدُ أنّک قُتِلْتَ مَظْلُوماً وَأنّ اللّه مُنْجِزٌ لَکمْ مَا وَعَدَکم، جِئْتُک یابنَ أمِیرِالْمُؤمِنِینَ وَافِداً إلَیکمْ وَقَلْبِی مُسَلِّمٌ لَکمْ وَتَابِعٌ وَاَنا لَکمْ تَابِعٌ وَنُصْرَتِی لَکمْ مُعَدَّةٌ حَتّی یحْکمَ اللّه وَهُوَ خَیرُ الْحَاکمِینَ فَمَعَکمْ مَعَکمْ لا مَعَ عَدُوِّکم، إنِّی بِکمْ وَبِإیابِکمْ مِنَ الْمُؤمِنِینَ وَبِمَن خَالَفَکمْ وَقَتَلکمْ مِنَ الْکافِرِینَ قَتَلَ اللّه أُمّةً قَتَلتْکمْ بِالاْءیدِی والاْءلْسُنِ.
زيارت وارث☝️
📸 بصیرت اباالفضل العبّاس رهبر معظم انقلاب: 🔹️ «بصیرت اباالفضل العبّاس کجاست؟ در روز تاسوعا، به او پیشنهاد تسلیم و امان‌نامه کردند و گفتند ما تو را امان میدهیم؛ چنان برخورد جوانمردانه‌ای کرد که دشمن را پشیمان نمود. گفت: من از حسین جدا شوم؟ وای بر شما! اف بر شما و امان‌نامه شما. ۷۹/۱/۲۶