eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
53.3هزار عکس
41.6هزار ویدیو
874 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
◀️ حریری، عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین: برای فاطمه معتمد آریا، حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی و محمد معتمدی در اتاق بازرگانی تهران کارت بازرگانی صادر شده است! آدرس کسب و کار این افراد ساختمان اتاق بازرگانی تهران قید شده است! 💠 علت برخی از ها برای ! 🌵🌵🌵
🔰امیرعبداللهیان: آیا آلمانی‌ها می‌پذیرند اگر هیتلر فرزندی داشت امروز صدراعظم شود 🔹دشمنان ملت ایران خیلی تلاش کردند که از جمهوری اسلامی ایران بخواهند مشروعیت‌زدایی کند. کار دیگری که انجام شد این بود که تروریست‌ها را هم شست‌و‌شو بدهند و چهره جدیدی از آن‌ها خلق کنند. 🔹در گفت‌وگویی که با وزرای خارجه اروپایی و دبیرکل سازمان ملل داشتم گفتم آیا آلمان‌ها می‌پذیرند که اگر هیتلر فرزندی داشت امروز بیاید صدراعظم آلمان شود؟ 🔹این چه رفتاری است که یک فردی که پدر و خاندانش ده‌ها هزار نفر را در ایران به قتل رساندند و میلیون‌ها و میلیاردها دلار از اموال ایران را سرقت کردند، امروز ادعای لیدربودن برای افرادی که به‌دنبال تغییر وضعیت هستند را داشته باشد. 🔹این مثل این است که فرزند هیتلر امروز صدراعظم آلمان شود و فردی که در گروهک تروریستی مسئول شهادت بیش از ۱۷ هزار مرد و کودک بی‌گناه است توسط یک سناتور آمریکایی به‌عنوان رئیس‌جمهور آینده ایران معرفی شود. البته مردم ایران پاسخ آن‌ها را دادند.
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️تجسم معنويت و فضيلت 🔹  (ع) وارث معارف انبياء و زينت دل اولياى خدا است. دوره‌ امامت‌ امام‌ سجاد (ع) مصادف با اوج دنيا گرايى در جامعه آن روزگار بود. در اين دوره غفلت و دنياگرايى، گريبان جامعه را چنان گرفته بود كه دين و معنويت در قربت قرار داشت و تمام تلاش حاكمان در بازگرداندن معيارهاى ناپسند عصر جاهليت خلاصه مى‏شد. آرى، در اين عصر، جاهليتى كه با ظهور رسول اكرم (ص)، مقهور ارزش‏هاى الهى شده بود، بار ديگر با تمام توان به ميدان آمده و در مقابل قرآن و معنويت صف آرايى كرده بود.  (ع) به منظور مقابله با موج دنياگرايى و جلوگيرى از گسترش معيارهاى عصر جاهليت، منادى معنويت در ميان جامعه اسلامى شدند و با گفتار و رفتار خويش، مردم را دعوت به خدا و معنويت كردند.  (ع) در آن روزگار غربت قرآن و معنويت چنان بود كه گويى تمام معنويت در وجود مقدسش خلاصه شده و گفتارهاى متعاليش آينه‏اى بود كه معارف قرآن را در جامعه منعكس مى‏كرد. 🔹رفتار (ع) در آن روزگار بسان ابرى بود كه باران معنويت بر جامعه مى‏باريد و گفتارش بذر حقيقت، در مزرعه دل‏هاى مشتاقى بود كه از غربت ارزش‏هاى الهى در جامعه مى‏ناليدند. هر رفتارى كه از وجود مقدّس امام سجاد (ع) تجلّى مى‏كرد، كتاب معرفتى بود كه مردم را به معنويت دعوت مى‏نمود و رفتار صحيح اسلامى را به آن‏ها مى‏آموخت. يكى از وجوه بارز سيره امام، عشق و شور آن بزرگوار به عبادت و پرستش خداوند متعال بود. در آن زمان كه حاكمان اموى، دنياپرستى را در مقابل خداپرستى تبليغ مى‏كردند، (ع) با سير در عمق درياى عبادت و رياضت، اصل اساسى خدا محورى را به مردم مى‏آموختند و شكوه زيبايى پرستش خداى يگانه را نمايان مى‏كردند. امام سجاد (ع) در عبادت خداوند به مرتبه‏اى رسيده بودند كه در ميان مردم به القابى همچون ، و شهرت داشتند. 🔹نقل كرده‏اند آن امام بزرگوار هر شبانه روز، هزار ركعت نماز مى‏خواند و اكثر شب‏ها تا طلوع صبح، به عبادت خداوند متعال مشغول بودند و روزها را با روزه سپرى مى‏كردند. خدمتكار امام نقل كرده است: «هرگز شب‏ها براى امام رختخوابى نگستردم و روزها برايش غذايى تهيه نكردم، زيرا آن بزرگوار شب‏ها را به عبادت و روزها را به روزه مى‏گذراند».  (ع) بسيارى از شب‏ها را با حال نيايش، طواف و نماز سپرى مى‏كردند و در خلوت شب در برابر عظمت خالق يكتا زار مى‏گريستند. عبادت مداوم امام زين العابدين (ع) برخى از ياران امام را نسبت به جان شريفش بيمناك كرده بود، و آن‏ها به امام عرض مى‏كردند كه‏ اى فرزند رسول خدا، خود را با عبادت هلاك مكن! امام (ع) در پاسخ به اين افراد، لزوم سپاسگزارى از خداوند را به خاطر نعمت‏ها پيش كشيده و مى‏فرمودند: آيا بنده سپاسگزار خداوند نباشم؟ مردم كه شدت عبادت امام (ع) را مى‏نگريستند، متأثر مى‏شدند و مى‏آموختند كه در برابر نعمت‏هاى خداوند بايد شكرگزار باشند و با عبادت خويش از خطرات دنياگرايى كه بيمارى مهلك آن عصر بود بپرهيزند. 🔹علاوه بر اين، (ع) با گفتارهاى الهى خويش مردم را دعوت به خدا مى‏كردند و به مؤمنان هشدار مى‏دادند كه مبادا دلدادگان دنيا، شما را نيز بفريبد و از خدا و اعمال خير بازتان دارد. امام سجاد (ع) با ذكر شواهد تاريخى به مردم مى‏آموختند، دنياگرايى سرانجام خوشى ندارد و آرايش‏هاى دنيايى انسان را به سرمنزل مقصود نمى‏رساند، پس بايد به خدا و اعمال نيك انديشيد و از سرگذشت دنياطلبانى كه پيش از اين به تعيّنات دنيايى دست يافته بودند، عبرت گرفت. به هر حال، روش های الهى امام سجاد (ع) سبب شده بود كه زشتی های حكومت امويان بيش از گذشته آشكار شود. به همين دليل، امويان نتوانستند امام را تحمّل كنند. در حقيقت امويان حس كردند امام زین العابدين (ع) با رفتار و گفتار الهى خويش پيام عاشوراى حسينى را به خوبى در جامعه منتشر مى‏كنند، و اگر اين روش ادامه يابد، به زودى روزگار ذلّت امويان فرا مى‏رسد. سالروز ولادت سراسر نور و سعادت و عليه السلام را به همه پيروان راهش تبريك و تهنیت باد. منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم @tabyinchannel
⭕️توجه به سیره پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام‌ 🔹من به یک نکته‌ای شما را توجه می‌دهم و آن و است. رسول اکرم در آن وقتی که تنها بود و هیچ کس با او نبود، الّا یک نفر، دو نفر، در آن وقت با وحی الهی مردم را دعوت کرد؛ منتظر نشد که عدّه و عُدّه زیاد پیدا کند، منتظر نشد که جمعیتها همراه او باشند. از همان اول شروع به دعوت کرد، و شروع به دعوت مردم برای گرویدن به اسلام و برای پیدا کردن راه حق فرمود. آن وقت هم که به مدینه تشریف آوردند و تشکیل حکومت دادند، باز هم منتظر این نشدند که قدرت زیاد پیدا بکنند. باز هم دعوت خودشان را به طور گسترده تری بجا آوردند، و مردم را به وظایف شخصی و اجتماعی، سیاسی دعوت کردند. دعوت های قرآن، هم در مکه مکرمه و هم در مدینه مشرفه دعوت های شخصی بین‌ فرد و خدای تبارک و تعالی نبود. 🔹می‌شود گفت که بی‌استثنا دعوت های خدا حتی در آن چیزهایی که وظایف شخصی افراد است، روابط شخصی افراد است بین خود و خدا، از معنای اجتماعی و سیاسی برخوردار است. بعد از رسول خدا - صلی الله علیه و آله و سلم - ما ملاحظه می‌کنیم که در زمان‌هایی که ائمه مسلمین - علیهم السلام - در فشار سخت بنی امیه و بنی العباس بودند مطالب خودشان را آن طور که ممکن بود به مردم می‌رساندند، حتی در ادعیه آنها، شما اگر ادعیه  و سایر ائمه را ملاحظه بفرمایید مشحون است از اینکه مردم را بسازند برای یک امر بالاتر از آن چیزی که مردم عادی تصور می‌کنند. دعوت به توحید، دعوت به تهذیب نفس، دعوت به اعراض از دنیا، دعوت به خلوت با خدای تبارک و تعالی، معنی‌اش این نبوده است که مردم توی خانه‌هایشان بنشینند و از مصالح مسلمین غفلت کنند و مشغول ذکر و دعا باشند. 🔹چنانچه خود آنها که ملاحظه می‌کنید، این طور نبودند. در عین حالی که وظایف شخصی خودش را بجا می‌آورد و خلوتها با خدای تبارک و تعالی داشت، تشکیل حکومت داد و به انحاء عالم برای دعوت آدم فرستاد و مردم را دعوت کرد به دیانت و دعوت کردند بعد به اجتماع. این طور نبود که بنای او این باشد که بنشیند توی خانه و ذکر بگوید. ذکر می‌گفت، لکن همان ذکر هم خودسازی بود. دعا می‌کرد، ولی همان دعا هم، هم خودسازی و هم مردم‌سازی بود و مردم را تجهیز می‌کرد برای مقاومت. تمام ادعیه‌ای که در لسان او و ائمه مسلمین واقع شده است، تمام این ادعیه، در عین حالی که دعوت به معنویات است، از راه دعوت معنویات، تمام مسائل مسلمین اصلاح می‌شود. مع الاسف اعوجاج واقع شد، یا واقع کردند - و شاید در صدر اسلام هم بنی العباس بیشتر این کار را کردند - اعوجاج واقع شد در مصالح اسلامی و در مطالب اسلامی... بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۳/۰۲/۲۳ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) @tabyinchannel
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️از ديدگاه امام علی (ع) انسان های «گمراه» چه اوصافی دارند؟ 🔹امام على عليه السلام در بخشی از خطبه ۱۵۳ نهج البلاغه، از انسان هاى گمراه سخن مى گويد و چهار وصف از اوصاف آنها را بيان مى دارد، مى فرمايد: «وَ هُوَ فِی مُهْلَةٍ مِنَ اللهِ يَهْوِی [۱] مَعَ الْغَافِلِينَ، وَ يَغْدُو مَعَ الْمُذْنِبِينَ، بِلَا سَبِيلٍ قَاصِدٍ، وَ لَا إِمَامٍ قَائِدٍ؛ او [انسان گمراه] در اين چند روزى كه خدا به او مهلت داده [تا با اعمال صالح، سعادت جاويدان را براى خود فراهم سازد] پيوسته با به سوى سقوط مى رود و همه روز با به سر مى برد، بى آنكه در طريقى گام نهد كه او را به حقّ برساند، يا برگزيند كه قائد و راهنماى او باشد». 🔹آرى! اسباب بدبختى او در اين چهار امر خلاصه مى شود، با غافلان همراه بودن و سقوط كردن و با گنهكاران همنشين شدن، از راه راست حركت نكردن و پيشواى صالحى برنگزيدن. تعبير به امام قائد ممكن است اشاره به امامان معصوم عليهم السلام باشد يا هر پيشواى عالم و با تقوايى كه پيرو معصومين (ع) است و در هر حال، نقش را در هدايت و نجات انسان ها مشخص مى كند؛ همان گونه كه نقش همنشينى با غافلان و گنهكاران را در بدبختى و سقوط انسان روشن مى سازد. پی نوشت: [۱] «يهوى» از ماده «هوى» (بر وزن تُهى) در اصل به معناى سقوط كردن از بلندى است و «هوى» (بر وزن هوا) به معناى تمايل به چيزى است و معمولا در مورد تمايلات نفسانى به امور باطل به كار مى رود و در جمله بالا به همان معناى اوّل است؛ يعنى شخص دنياپرست همراه غافلان در وادى بدبختى سقوط مى كند. 📕پيام امام اميرالمؤمنين (ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه‏، چ اول‏، ج ۶، ص ۶۳ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
⭕️منحصر نبودن قرآن به احکام شخصی‌ 🔹این که در بین ید مسلمین هست و از صدر اول تا حالا یک کلمه، یک حرف در او زیاد و کم نشده است، این قرآن را وقتی که به عین تدبیر مشاهده بکنید، می‌بینید که مساله، مسئله این نیست که دعوت برای این بوده است که مردم توی خانه‌ بنشینند و ذکر بگویند و با خدا خلوت کنند. او بوده است، لکن انحصار نبوده است. مساله، مسئله دعوت به اجتماع، دعوت به سیاست، دعوت به مملکت داری، و در عین حال که همه اینها عبادات است، عبادات جدای از سیاست و مصالح اجتماعی نبوده است. در تمام کارهایی که دعوت به آن شده است جنبه عبادی دارد. حتی در کارخانه‌ها کار کردن، در کشاورزی کشاورزی کردن و در مدارس تعلیم و تربیت کردن، همه‌شان مصالح اسلامی است و جنبه عبادی دارد... 🔹[عمل‌] نکردند این طور، از صدر اسلام؛ را همان طوری که قرآن شریف فرموده است، پیاده کنند [نکردند]، چون می‌دیدند که با قدرت های خودشان مخالف است. از آن اول آنچه را از قرآن که می‌دیدند با مصالح خودشان مخالف است، چون نمی‌توانستند از قرآن بردارند، تعبیر می‌کردند، کج معنا می‌کردند، - به - روحانیونی که وابسته به خودشان بود وادار می‌کردند که اینها را کج معنا کنند، منحرف کنند قرآن را از آن چیزی که هست. ولی بحمد الله ماند بین مسلمین و نتوانستند قرآن را تحریف کنند و بردارند، اگر می‌توانستند، می‌کردند. لکن یکی از آنهایی که می‌خواست یک حرف را از قرآن بردارد، یک عربی شمشیر را کشید گفت: با این شمشیر ما جواب می‌دهیم. 🔹نگذاشتند قرآن شریف دست بخورد، و همان طوری که در زمان رسول الله وارد شد الآن هم همان است، به غیر او نیست. بنا بر این ما یک همچو کتابی داریم که مصالح شخصی، مصالح اجتماعی، مصالح سیاسی، کشورداری و همه چیزها در آن هست. البته با آن تفسیرهایی که از اهل تفسیر وارد شده است و ما به رای خودمان نمی‌توانیم قرآن را تاویل کنیم. ما باید «انَّما یَعْرِفُ الْقُرآنُ مَنْ خُوطِبَ بِه» [۱] ما از طریق وحی و از طریق وابستگان به وحی قرآن را اخذ می‌کنیم و بحمد الله از آن راه هم غنی هستیم. لکن انحرافاتی که از قدرتمندان در اول تا حالا واقع شده است و حالا ما مبتلای به آن هستیم، این انحرافاتی است که آقایان ملاحظه می‌کنند که بر خلاف قرآن مجید، دعوت به تفرقه، دعوت به جدایی، قرآن مجید می‌فرماید که: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ‌ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» [۲]، آنها دعوت به تفرقه می‌کنند. پی نوشت‌ها؛ [۱] بحار الانوار، ج ۲۴، ص ۲۳۷- ۲۳۸، ح ۶. [۲] سوره آل عمران، آیه ۱۰۳. « به ریسمان خدا چنگ بزنید و پراکنده نشوید». بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۳/۰۲/۲۳ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) @tabyinchannel
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️قرآن کریم چه عاملی را دلیل طغیان انسان ها معرفی می کند؟ 🔹انسان های كم ظرفيّت وقتى به جايى مى رسند، دست و پاى خود را گم كرده و مى كنند، آيات شريفه ۶ و ۷ سوره «علق»: «إِنَّ الْإِنسَانَ لَيَطْغَى * أَنْ رَّآهُ اسْتَغْنَى؛ چنين نيست كه شما می پنداريد به يقين انسان مى كند * از اين‏كه خود را بی‌نياز ببيند»، اشاره به همين مطلب دارد. افراد كم ظرفيّتى را مى شناسيم كه وقتى به پست و مقامى رسيدند همه چيز را به فراموشى سپردند و گاه دوستان چندين ساله را هم نشناختند. گاه ظرفيت ها آنقدر كم است كه در برابر خداوند هم طغيان مى كنند و دستورات الهى و بلكه اصل وجود خود را نيز منكر مى شوند. 🔹در مقابل، افرادى هستند كه ظرفيت وجودى آنها از اقيانوس هم بيشتر است. اگر ظرف آبى به آب اقيانوس اضافه شود اثرى براى آن ندارد، همان گونه كه اگر ظرف آبى هم از آن برداشته شود اثرى ندارد. امام علی (عليه السلام) از جمله اين افراد است، آن قدر دريادل است كه وضعيت زندگيش پس از خلافت تفاوتى با دوران خانه نشينى اش ندارد. خوشا به حال انسان هاى پرظرفيت كه آمد و رفت دنيا آنها را تكان نمى دهد. 📕داستان ياران، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: عليان نژادى، ابوالقاسم، ‏مدرسه امام على بن ابى طالب (ع)، قم‏، ۱۳۹۰ ش، ‏چ اول‏، ص ۱۰۱ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️اسلام در فعالیت های «اقتصادی» افراد چه محدودیت هایی را قائل شده است؟ (بخش دوم) 🔸 با پی ریزی اصولی، امکان تمرکز ثروت در دست فرد یا گروه خاصی را به حدّاقل رسانیده است و اگر به عللی مشروع، ثروت در نقطه ای گرد آمد، برای تعدیل آن گام های مؤثری برداشته است که می تواند از تمرکزهای مضر جلوگیری کند. در ادامه به جهاتی که مانع از تمرکز ثروت می گردد اشاره می کنیم. 💠«انفاق» 🔹ماده «انفاق» ۷۲ بار در قرآن در سوره های گوناگون به صورت های مختلفی وارد شده است و این حاکی از آن است که عنایت خاصی نسبت به این موضوع دارد و از افراد پردرآمد خواسته است تا برای رفاه مردم، یک قسمت از اموال خود را کنند. خداوند متعال می فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِنْ طَیباتِ ما كَسَبْتُمْ؛ [بقره، ۲۶۷] اى کسانى که ایمان آورده اید!از اموال پاکیزه اى که به دست آورده اید، کنید». و نیز می فرماید: «وَ أَنْفِقُوا مِمّا رَزَقْناکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ یأْتِی أَحَدَکُمُ الْمُوْتُ؛ [منافقون، ۱۰] و از آنچه به شما روزى داده ایم کنید، پیش از آن که مرگ یکى از شما فرا رسد». گاهی در مسأله انفاق آنچنان تأکید می کند که رسیدن به نیکی ها و خوبی ها را منوط به انفاق می کند و می فرماید: «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتّی تُنْفِقُوا مِمّا تُحِبُّونَ؛ [آل عمران، ۹۲] هرگز به [حقیقتِ] نیکوکارى نمى رسید مگر اینکه از آنچه دوست مى دارید، [در راه خدا] کنید». 🔹در آیه دیگر نیز می فرماید: «لَیسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَکُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَ لکِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللهِ وَالْیوْمِ الْآخِرِ وَالْمَلائِکَهِ وَالْکِتابِ وَالنَّبِیینَ وَآتَی الْمالَ عَلی حُبِّهِ ذَوِی الْقُرْبی وَالْیتامی وَالْمَساکِینَ وَابْنَ السَّبِیلِ وَالسّائِلِینَ وَ فِی الرِّقابِ؛ [بقره، ۱۷۷] نیکى، این نیست که [به هنگام نماز] روى خود را به سوى مشرق یا مغرب کنید؛ [و تمام گفتگوى شما، درباره قبله و تغییر آن باشد] بلکه نیکوکار کسى است که به خدا وروز واپسین و فرشتگان و کتاب خدا و پیامبران، ایمان آورده؛ و مال خود را، با همه علاقه اى که به آن دارد، به خویشاوندان و یتیمان و مستمندان و واماندگان در سفر و سائلان و بردگان، مى کند». در آیه دیگر نیز می فرماید: «وَالَّذِینَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ یسْرِفُوا وَ لَمْ یقْتُرُوا وَ کانَ بَینَ ذلِکَ قَواماً؛ [فرقان، ۶۷] و کسانى که هر گاه کنند، نه اسراف مى نمایند و نه سختگیرى؛ بلکه در میان این دو، حدّ اعتدالى دارند». 🔹از مجموع آیات و روایاتی که درباره وارد شده، دیدگاه اسلام درباره اموال و امکانات اضافی یک مسلمان که از راه حلال به دست آورده است، روشن می گردد که باید پس از تأمین زندگی معتدل و مناسب شأن خود، از اموال در راه رفاه خلق خدا انفاق کند؛ هر چند اینگونه از انفاق پس از ادای مالیات های واجب، مستحب مؤکد است، مادامی که ضرورت اجتماعی و دفاعی در کار نباشد. البته قرآن کریم میانه روی در انفاق را سفارش کرده است. اسلام با دستورالعمل به انفاق، جامعه را از و تبذیر که زیاده روی و ولخرجی در زندگی است بازداشته، همچنان که از «کنز» و زر اندوزی که آن نیز مایه انحراف از اقتصاد سالم است، نهی کرده است. 🔹خداوند متعال می فرماید: «وَآتِ ذَا الْقُرْبی حَقَّهُ وَالْمِسْکِینَ وَابْنَ السَّبِیلِ وَلا تُبَذِّرْ تَبْذِیراً * إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کانُوا إِخْوانَ الشَّیاطِینِ وَ کانَ الشَّیطانُ لِرَبِّهِ کَفُوراً؛ [اسراء، ۲۶و۲۷] و حقِّ خویشاوندان را بپرداز، و [همچنین حقِّ] مستمند و وامانده در راه را؛ و هرگز اسراف و تبذیر مکن * چرا که تبذیرکنندگان، برادران شیاطینند؛ و شیطان در برابر پروردگارش، بسیار ناسپاس بود». و درباره کنز و زراندوزی می فرماید: «وَالَّذِینَ یکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّهَ وَلا ینْفِقُونَها فِی سَبِیلِ اللهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلِیمٍ * یوْمَ یحْمی عَلَیها فِی نارِ جَهَنَّمَ فَتُکْوی بِها جِباهُهُمْ وَ جُنُوبُهُمْ وَ ظُهُورُهُمْ هذا ما کَنَزْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ فَذُوقُوا ما کُنْتُمْ تَکْنِزُونَ؛ [توبه، ۳۴و۳۵] و کسانى که طلا و نقره را گنجینه [و ذخیره و پنهان] میسازند، و در راه خدا نمى کنند، به بشارت ده! * در آن روز که آن [اندوخته ها] را در آتش جهنم، گرم و سوزان کرده، و با آن پیشانى و پهلو و پشت آنان را داغ مى نهند؛ [و به آنها مى گویند] این همان چیزى است که براى خود اندوختید و ساختید! پس بچشید چیزى را که براى خود مى اندوختید!». ... 📕اسلام شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، چ سوم، ص ۴۱۱ منبع: وبسایت آیت الله مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
⭕️عدم اختصاص ادعیه،‌ به زمان و مکان خاص 🔹دعاهای وارده در امکنه و ازمنه خاص، مانند دعاهای وارده در مقام‌های مسجد کوفه، مسجد سهله، مسجد صعصعه، نزدیک مسجد سهله، و دعاهای رجب، شعبان، رمضان و...، اختصاصی نیست، به‌گونه‌ای‌که نتوان در وقت و یا جای دیگر خواند، بلکه این‌گونه دستورها به‌ نحو تعددِ مطلوب است؛ بنابراین، می‌شود دعا را در غیر آن زمان و مکان خواند. 📕در محضر بهجت، ج۱، ص۲۱ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
⭕️لزوم کشاندن مفاهیم ارزشی و معرفتی اسلامی به عرصه‌ی عمل 🔹یکی از نیازهایی که مورد ابتلاء همه‌ی جوامع اسلامی و همه‌ی کشورهای اسلامی است و به آن نیاز دارند و بخصوص کشور عزیز ما که بحمدالله با نظام اسلامی اداره میشود به آن نیاز دارد، عبارت است از اینکه ما را به مرحله عمل‌ و به‌ عرصه‌ی عمل بکشانیم. 🔹منظومه‌ی معرفتی و ارزشی اسلام یک مجموعه‌ی مفاهیمی است که آوردن این مفاهیم به میان مردم و آنها را به مرحله و منصّه‌ی عمل درآوردن، یک کار بسیار بزرگ و مهمّی است که ما هر جا این کار را نسبت به هر یک از این مفاهیم انجام دادیم، برای ملّت و کشور و برای آبروی اسلام و جمهوری اسلامی ارزشمند بود؛ 🔹و هر جا غفلت کردیم، محروم ماندیم. در واقع عرض بنده این است که عناوین و مفاهیم معرفتی اسلام جنبه‌ی عملیّاتی و ترجمه‌ی عملیّاتی پیدا کند و عمل به آنها ممکن و رایج بشود که این به خودیِ خود نمیشود و احتیاج به تلاش دارد. بیانات‌ مقام معظم رهبری ۹۹/۱۲/۰۴ منبع: وبسایت‌ دفتر حفظ‌ و نشر آثار معظم‌ له @tabyinchannel
جمهوری اسلامی هرچی باشه بابت تسهیل شرایط تحصیل دختران سرش بالاست و بدهکار نیست. خیلی باید لجن باشید که این کثافت مسمومیت مدارس دخترانه رو به تفکرات جمهوری اسلامی نسبت بدید! احتمالا چندسال دیگه هم یه گوساله‌ای میاد برای همین فیلم هم میسازه که تهش بندازه گردن جمهوری اسلامی 🗣صادق نیکو 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 پیوند بافت قلبی و درمان بیماری سه‌لختی 🔺متخصصان ایرانی موفق شدند برای نخستین‌بار در جهان، دریچه سه‌لَختی قلب را با استفاده از بافت قلب بیمار، ترمیم کنند. 🔹تاکنون برای جراحیِ دریچه سه‌لَختی قلب از در دریچه‌های فلزی و حیوانی استفاده می‌شد که علاوه بر عوارض احتمال پس زدن آن نیز وجود داشت. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
⭕️پروژه جدید قم‌هراسی و مقابله با انقلاب اسلامی! 🔹موضوع مسمومیت دانش‌آموزان قمی و سرایت آن به سایر شهرهای کشور؛ مشابهت زیادی با بحث شیوه ویروس کرونا از قم و سرایت آن به دیگر جاهای کشور دارد! 🔸پروژه جدیدی که توسط دشمنان انقلاب کلید زده شده و به‌وسیله پیاده نظام رسانه‌ای آن‌ها در داخل، -امثال طیف اصلاحات و آشوبگران- در حال گسترش است! 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
✳️ انگیزه به بازار برگشت؟ 🔷سه شنبه 9 اسفند؛ بیش از 55 درصد نماد ها سبز پوش شدند! 🔹شاخص کل با رشد 29 هزار و 44 واحدی به ارتفاع 1,838,118 افزایش یافت. 🔹شاخص‌ هم وزن نیز 0.81 درصد رشد داشت. 🔹شاخص فرابورس با افزایش 328 واحدی به 23 هزار و 43 واحد رسید. 🔹ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به  حدود 9 هزار و 291 میلیارد تومان رسید. 🔹حقوقی ها 112 میلیارد تومان از حقیقی ها خرید کردند. 🔹تعداد نماد های مثبت 409 (56 درصد) نماد و تعداد نماد های منفی 317 (44 درصد)   🔹"کگل" با 8110 واحد، "کچاد" با 2616 واحد و "فارس" با 1995 واحد بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته اند.  🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
📣اینترنشنال اینجوری خبرا رو تحریف می‌کنه بیچاره مخاطبینش🤦🏻‍♂️ 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
گاردین مدعی شده ماجرای مسمومیت دانش آموزان دختر قمی،انتقام گیری حاکمیت دربرابر اعتراضات ضدحجاب در ایرانه! دارن نهایت تلاششون رو می‌کنند دوباره کشور رو شب عیدی به هم بریزند! این ماجرا در کنار دلار ۶۰ تومنی اوج دشمنی غرب با ایرانه.حالا هی ما جلوی اینها عقب نشینی کنیم وقیحتر میشن! 🔗 Ehsan Movahedian 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
🔺ممانعت از تحصیل دختران اسم رمز پروژه جدید اعتراض! ✍ نوید مستفیضی ➕ ‏جمهوری اسلامی هرچی باشه بابت تسهیل شرایط تحصیل دختران سرش بالاست و بدهکار نیست؛ خیلی باید لجن باشید که این کثافت مسمومیت مدارس دخترانه رو به تفکرات جمهوری اسلامی نسبت بدید! ▪️احتمالا چندسال دیگه هم یه گوساله‌ای میاد برای همین فیلم هم میسازه که تهش بندازه گردن جمهوری اسلامی! ✍ صادق نیکو 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهل سال وقت داشتید . این گزارش جالب از چندپارگی، اختلاف، کتک کاری و فحاشی مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از ایران حکایت مهم ماجرا است. سلطنت طلبان، حزب دمکرات کردستان، جدایی طلبان اهواز و... توان تحمل یکدیگر را ندارند. خودشان، همدیگر را سرکوب و حذف می کنند! این اولین بار نیست، در این پنج ماه بارها و بارها لحظات درگیری خودشان با خودشان وایرال شد. اگر این صحنه ها یکبار تکرار می شد و به این نتیجه می رسیدیم که اختلافات کنار گذاشته شده و به اتحاد رسیده اند، دیگر نمی‌توانستیم به آن بپردازیم. اما امروز باید به این نکته توجه داشت: عموم این مخالفانِ جمهوری اسلامی چهار دهه است بقول خودشان در ممالک آزاد جهان زندگی می کنند! چهل سال فرصت داشتند احترام به مخالف را تمرین کنند! چهل سال فرصت داشتند آزادی را تمرین و در خود نهادینه سازند. چهل سال فرصت داشتتد تحمل مخالف را بیاموزند! اما متاسفانه از مفهوم "آزادی" صرفا آن وجه برهنگی، پوشش و روابط را آموخته و تبلیغ می کنند!!! شما در مملکت آزاد اروپایی خودتان! توان تحمل همدیگر را ندارید! بعد با مخالفتان در داخل چه خواهید کرد!! هر شعار و غایتی از سمت شما قابل قبول است جز آزادی خواه بودن! شعار و هدف والایی بنام آزادی را به سخره گرفته اید.
🔺 دوره ی کامل شناخت موج کره ای و گرایش نوجوانان و‌جوانان به کی پاپ و کی داراما 💢 دو پایه اصلی ای که مبلغین و پدرمادرها در مورد کشور کُره ی جنوبی باید بدانند کی دراما(فیلم و سریال کره ای) و کی پاپ (موسیقی کره ای BTS , EXO , BLACKPINK) است که فی الحال در بین دانش آموزان خصوصا دختران رواج زیادی داشته و در طول روز ده ها بار موسیقی کره ای گوش میدهند یا درگیر سریالهای کره ای هستند دوره ی ده جلسه ی زیر نمای کاملی از اوضاع احوال موسیقی و فیلم و سریال کره ای و گرایش دانش آموزان و جوانان به این نوع سبکها و همچنین نوع مواجهه با چنین دانش آموزانی را نشان میدهد 💠 جلسه اول👈 https://eitaa.com/mdehban313/199 💠 جلسه دوم👈https://eitaa.com/mdehban313/200 💠جلسه سوم👈 https://eitaa.com/mdehban313/201 💠جلسه چهارم👈https://eitaa.com/mdehban313/202 💠جلسه پنجم👈https://eitaa.com/mdehban313/203 💠جلسه ششم👈https://eitaa.com/mdehban313/204 💠جلسه هفتم👈https://eitaa.com/mdehban313/205 💠جلسه هشتم👈https://eitaa.com/mdehban313/206 💠جلسه نهم👈https://eitaa.com/mdehban313/207 💠جلسه دهم👈https://eitaa.com/mdehban313/208 👇👇 @mdehban313
موج کره ای.mp3
36.14M
📌 🇰🇷 💠 جلسه دهم 📣 🎧 بی تی اس (BTS) ، اکسو (EXO) ، بلک پینک ( BLACKPINK) 🎬 کی دراما ✅ بینش همراه با گرایش منجر به رفتار می شود ✅ انسانها طبق علاقه ها عمل میکنند نه آگاهی ها ✅ احساس نیاز بعلاوه انگیزه منجر به فعل میشود ✅ قدم به قدم برای مواجه با نوجوان معتاد کی پاپ و کی دراما ✅ مدیریت حُب و بُغض 🔺جلسه ی پایانی https://eitaa.com/antihalghe
موج کره ای.mp3
32.66M
📌 🇰🇷 💠 جلسه نهم 📣 🎧 بی تی اس (BTS) ، اکسو (EXO) ، بلک پینک ( BLACKPINK) 🎬 کی دراما ✅ فضای کمی غمگین موجود ✅ نوجوان نتیجه گرا ✅ بحران هویت ✅ همه باید بیان وسط، یه دست صدا نداره ✅ دینِ همه چی خوبه https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ناکامی ضدانقلاب در خالی کردن نشست شورای حقوق بشر هنگام سخنرانی امیرعبداللهیان 🔸علی‌رغم تلاش منافقین و ضدانقلاب؛ هنگام سخنرانی وزیر خارجه بیشتر افراد در سالن حضور داشتند و صرفاً تعدادی از اعضای وابسته به گروهک تروریستی منافقین که در قالب سازمان‌های مردم نهاد و خبرنگار در این نشست حضور پیدا کرده بودند، سالن را ترک کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ماجرای چه بود؟ ♨️ ترس آمریکا از تشکیل حکومت مردمی و اسلامی در عراق!! ⁉️ چرا آمریکا راهبرد خود را درمورد صدام تغییر داد؟ 🔹 برشی از سخنرانی به مناسبت و انتفاضه عراق 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 برخورد مهربانانه با حیوانات! ‼️ داستانی تأمل برانگیز از دلسوزی عجیب رضاشاه برای سگ‌ها!! 🔹 برشی از سخنرانی 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅مستند بی‌بی‌سی از درگیری‌ها و اختلافات ضدانقلاب ▪️همدیگر را کتک می‌زنند و فحش می‌دهند! 🔹در روزهای گذشته ویدیوها و تصاویری از درگیری‌های فیزیکی حاضران در تجمع ضدانقلاب در شهر بروکسل منتشر شد. به تازگی نیز شبکه بی‌بی‌سی فارسی گزارشی تهیه کرده و به طور مشروح به این درگیری‌ها اشاره کرده است. 🔹البته از آغاز شکل‌گیری تجمعات ایرانیان خارج کشور در حمایت از اغتشاشات، شاهد زد و خورد میان چپ‌ها و بقایای منافقین با حامیان سلطنت بودیم که بارها فیلم‌ها و عکس‌های آن در فضای مجازی منتشر شده بود. 🔹بی‌بی‌سی فارسی تلاش داشته سلطنت‌طلب‌ها را مشروطه‌خواه بنامد و تجزیه‌طلب‌ها را خواهان فدرالیسم قلمداد کند؛ هرچند در بخشی از این گزارش اشاره شده است که یک تجزیه‌طلب پلاکاردی با این متن که "آذربایجان جنوبی جزو ایران نیست" در دست داشت. 🔹همچنین تصاویر متعددی از پرچم‌های تجزیه‌طلبان کرد و بلوچ و عرب در این درگیری‌ها دیده می‌شود. 🖥بخش‌هایی از گزارش تصویری BBC درباره زد و خوردهای ضدانقلاب را در این کلیپ می‌بینید. 📡 / عضویت👇 https://eitaa.com/antinofooz