eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
53.2هزار عکس
41.6هزار ویدیو
874 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠خبری از عالم برزخ!!!!! 🔸استاد مسعود عالی ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔹تلنگری زیبا برای همه ما
VID_20230404_141339_081.mp3
1.45M
🎙خبری از عالم برزخ!!!!! 🔸استاد مسعود عالی ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔹تلنگری زیبا برای همه ما
14.mp3
18.44M
🕋 🎵 قاری : استاد شهریار پرهیزگار 📖جزء : 4️⃣1️⃣ ✅ قرائت روزانه بک جزء از قرآن به نيابت از امام عصر عليه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓منظور از ضرری که باعث می‌شه روزه واجب نباشه، چیه؟ ❓کسی که دیابت یا زخم‌معده داره، روزه بگیره یا نه؟
13980328_29177_192k.mp3
3.35M
🔹کلیپ صوتی چرا ما دشمن خودمان را نمى‌شناسیم؟ بعضی خیال میکنند دشمنی‌هایی که با ما میشود به‌خاطر این است که ما ستیزه‌گری کرده‌ایم؛ ما دائماً انگشت در چشم اینها کرده‌ایم، اینها از این جهت با ما دشمنی میکنند؛ نه، این هم خیال غلطی است، تصوّر غلطی است. ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ ⚜⃟🔰 مجتبی علیه السلام 🔰بخش⇦| دوم °•|مهربانی و مهرورزی|•°_۲ ⚜°•امام، همواره، مهربانی را با مهربانی پاسخ می گفت. حتی پاسخ او در برابر نامهربانی نیز مهربانی بود. هم چنان که نوشته اند، امام گوسفند زیبایی داشت که به او علاقه نشان می داد.روزی دید گوسفند در گوشه ای افتاده و ناله می کند. جلوتر رفت و دید که پای آن را شکسته اند. 🍃✿⃟‌‌امام از غلامش پرسید: «چه کسی پای این حیوان را شکسته است؟». غلام گفت: «من شکسته ام». حضرت فرمود: «چرا چنین کردی؟» ⚜°•گفت: «برای این که تو را ناراحت کنم». امام با تبسّمی دلنشین فرمود: «ولی من در عوض، تو را خشنود می کنم و غلام را آزاد کرد». 📚[حیاة امام الحسن بن علی، ج1، ص 314] 🍃✿⃟‌‌ هم چنین آورده اند، روزی امام مشغول غذا خوردن بودند که سگی آمد و برابر حضرت ایستاد. حضرت هر لقمه ای که می خوردند، یک لقمه نیز جلوی آن می انداختند. مردی گفت: «یا بن رسول الله! اجازه دهید این حیوان را دور کنم». ⚜°• امام فرمود: «نه، رهایش کنید! من از خدا شرم می کنم که جانداری به غذا خوردن من نگاه کند و من به او غذا ندهم». 📚[بحارالانوار، ج 43، ص 352]. ادامه دارد... ♡
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️سطوح سواد رسانه (بخش دوم) 1⃣سطح مقدماتی و اولیه‌ی پیامها 🔹یک سطح مقدماتی و اولیه که طی آن مخاطب به موضوعات و پرسش هایی مانند: چه کسی پیام های رسانه ای را می‌آفریند؟ از چه فنونی استفاده می‌کند؟ و با چه هدفی پیام را ارسال می‌کند؟ توجه دارد. در این سطح مخاطبی که دارای است، این توانایی را دارد که پدید آورندگان پیام ها (کارگردان، بازیگران، تهیه کنندگان، سیاستگذاران و...) را تشخیص دهد. چنین‌ مخاطبی از نقش صدا، موسیقی و سایر جلوه‌های ویژه برای القای فضا و معنی در انتقال تصاویر تا حدودی با خبر است، و قادر است تشخیص دهد که هر پیام برای چه گروهی از مخاطبان تهیه و پخش می‌شود، هدف‌ پیام‌آفرینان (اعم از اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) را در نظر داشته، میزان تأثیرگذاری پیامها را تعیین کند و پیامدهای آسیب زا یا اثرات مثبت (حفاظت کننده) آنها را مشخص سازد.   2⃣سطح عمیق و پنهان پیام‌ها 🔹دومین سطح، ویژگی های‌ پنهان‌تر و درونی‌تر هر پیام را در برمی‌گیرد، و مخاطب به گونه‌ ای  عمیق تر، ارزشها و سبک های پنهان و مستتر در پیام را مدنظر قرار می‌دهد. هر پیام ارزش‌ها و سبک های زندگی متناسب با خود را به نمایش می‌گذارد. سبک زندگی، ارزشها و هنجارهایی است که در زندگی افراد از اولویت برخوردار است و عملاً به کار گرفته می‌شود، و مخاطب بایستی قادر باشد سبک زندگی القا شده در پیام را شناسایی کند. به عبارت دیگر، مخاطبِ دارای «سواد رسانه‌ای» میتواند زندگی‌ای را که «رسانه ها» بر افکار و اعمال و زندگی او اعمال می‌کنند، تشخیص دهد و بداند رسانه ها قادرند آنچنان نامحسوس و بطور تدریجی سبک زندگی خانواده‌ ها را به کلی تغییر دهند، که حتی خود افراد نیز متوجه نباشند. ... منبع: راسخون به نقل از سایت حوزه @tabyinchannel
⭕️به امید حکومت جهانی اسلام‌ 🔹ما متکی به خدا هستیم و می‌خواهیم برای خدا کار بکنیم؛ می‌خواهیم را در ایران متحققش کنیم. نه در ایران در همه جا، در هر جا انسان هست. باید مسلم باشد. ان شاء الله. آرزوی ما این است. مثل اینکه آرزوی انبیا هم این بوده که همه بشر مسلمان باشند، یعنی توحیدی باشند، و به انبیایشان معتقد باشند. راه بهشت را پیدا بکنند. پیغمبر اکرم در نقل است که دیدند که در جنگی یک دسته را گرفتند و بستند دارند می‌آورند، اسیر کردند. فرمود که من دارم با غل و زنجیر مردم را به بهشت می‌برم. می‌خواهم ببرمشان به بهشت، حاضر نیستند. 🔹مساله این است که خیال نشود که اسلام می‌ خواسته‌  کشورگشایی بکند، مثل مثلًا آقای کارتر که می‌خواهند کشورگشایی بکنند، اسلام هم این است، خیر اصلًا مطرح نیست پیش اسلام کشورگشایی. می‌خواهد انسان درست کند. می‌بیند که انسانها هدر دارند می‌روند ممالک دیگر دارند انسانها را هدر می‌دهند. و این مکتب است که انسان درست می‌کند. انسان را به صراط مستقیم می‌برد. نه [تنها] اسلام، هر نبی‌ای در عالم که آمده برای این آمده است که انسانها را نجات بدهد از شرّ این طاغوتها... بیانات‌ حضرت‌ امام ۵۸/۰۹/۱۶ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) @tabyinchannel
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️گوشه‌ای از خدمات اقتصادی حکومت امیرالمؤمنین (ع) به جامعه (بخش اول) 🔸دوران حکومت حضرت از جهات مختلفی قابل بررسی است. یکی از آن جهات خدماتی است که «حکومت‌ علوی» به جامعه آن دوران داشته و کمتر به آن توجه می‌شود، با اینکه این خدمات به قدری زیاد است، که اگر از لابلای کتاب‌ های تاریخ استخراج شود، می‌تواند به صورت یک کتاب مستقل نگارش شود. گوشه‌ای از «خدمات‌ حکومت‌ امیرالمومنین (ع)» به جامعه آن دوران را می‌توان کارهایی دانست که آن حضرت در جهت «رفاه‌ اقتصادی‌ مردم» انجام داده است که در ادامه به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. 1⃣تقسیم بیت المال بر پایه عدالت اجتماعی 🔹اولین گام حضرت برای اقتصاد جامعه اسلامی، «تقسیم‌ بیت‌ المال بر پایه عدالت‌ اجتماعی» بود، موضوعی که بعد از رسول خدا (ص) به فراموشی سپرده شد و متولیان حکومت وقت، بر خلاف سیره پیامبر اکرم (ص) بیت المال را بین اقوام و دوستان خود ناعادلانه تقسیم می‌کردند، موضوعی که باعث به وجود آمدن دو جنگ بزرگ در آن زمان شد. (ع) در روز دوم‌ خلافت خویش، سیاست‌ عدالتخواهی‌ خویش را این‌گونه بیان کردند: «سوگند به‌ خدا [اگر اموال بخشیده شده از سوی عثمان‌ را بیابم] به‌ مالک‌ آن‌ بازگردانم، اگرچه‌ از آن‌ زن‌ها شوهر داده‌ و کنیزکان‌ خریده‌ شده‌ باشد؛ زیرا در عدل‌ و درستی، وسعت‌ و گشایش‌ است‌ و آن‌ که‌ عدالت‌ را برنتابد، ستم‌ را سخت‌تر یابد». [۱] 🔹از این‌رو در تاریخ نوشته‌اند که حضرت دستور داد که همه سلاح‌هایی‌ را که‌ در خانه عثمان‌ پیدا شده‌ بود و آن‌ها را علیه‌ مسلمانان‌ به‌ کار گرفته‌ بودند، بگیرند و در بیت‌المال‌ قرار دهند. همچنین‌ مقرر فرمود شتران‌ زکات‌ که‌ در خانه‌اش‌ بود را تصرف‌ کنند و شمشیر و زره‌ او را هم‌ بگیرند؛ اما کاری‌ به‌ سلاح‌هایی‌ که‌ در خانه عثمان‌ بود و بر ضد مسلمانان‌ از آن‌ استفاده‌ نشده‌ بود، نداشته‌ باشند و از تصرف‌ همه اموال‌ شخصی‌ عثمان‌ که‌ در خانه‌اش‌ و جاهای‌ دیگر است، خودداری‌ شود. همچنین دستور فرمود اموالی‌ که‌ عثمان‌ به‌ صورت‌ پاداش‌ و جایزه‌ به‌ یاران‌ خود و دیگران داده‌ است، برگردانده‌ شود. چون‌ این‌ خبر به‌ عمروبن‌عاص‌ رسید، برای‌ معاویه‌ نوشت: «هر چه‌ باید انجام‌ دهی‌ انجام‌ بده‌، که‌ پسر ابیطالب‌ همه اموالی‌ را که‌ داری‌ از تو جدا خواهد کرد؛ همان‌ گونه‌ که‌ پوست‌ عصا و چوب‌دستی‌ را می‌کَنند». [۲] 2⃣عمران و آبادانی زمین های تحت حکومت 🔹عمران‌ و آبادانی‌ زمین های‌ تحت‌ حکومت، یکی دیگر از اقدامات (ع) برای رونق اقتصاد جامعه بود، به گونه‌ای که آن حضرت به فرمانداران خویش دستور داد که در این جهت گام نهند؛ [۳] به عنوان نمونه در نامه‌ای‌ خطاب به‌ «قرظة‌ بن‌ کعب‌ الانصاری‌» کارگزار بهقباذات عراق سفارش‌ می‌کند، در لایروبی‌ نهرها به‌ کشاورزان‌ کمک‌ نماید. 🔹در این نامه آمده: «اما بعد؛ گروهی‌ از مردم‌ منطقه مأموریت‌ تو، نزد من‌ آمدند و یادآوری‌ کردند که‌ نهری‌ از آنها پنهان‌ و از بین‌ رفته‌ است‌ و در صورتی‌ که‌ آن‌ نهر را حفر نموده‌ و آماده‌ سازند، دیار آنها آباد می‌گردد، و بر پرداخت‌ خراج‌ خود توانایی‌ پیدا می‌کنند و بر بیت‌المال‌ مسلمین‌ نیز افزوده‌ می‌شود. از من‌ خواستند نامه‌ای‌ به‌ تو بنویسم‌ تا برای‌ حفر نهر و لایروبی‌ آن، آنها را جمع‌ نمایی‌ و در این‌ راه‌ به‌ آنان‌ کمک‌ مالی‌ کنی. اما من‌ این‌ را صحیح‌ نمی‌دانم‌ که‌ کسی‌ را مجبور به‌ کاری‌ بکنم‌ که‌ کراهت‌ دارد. آن‌ها را دعوت‌ کن، پس‌ اگر نهر آنگونه‌ بود که‌ آن‌ها می‌گفتند، هر کسی‌ بخواهد او را برای‌ کار بفرست‌ و نهر از آن‌ کسی‌ است‌ که‌ روی‌ آن‌ کار کند، نه‌ آنان‌ که‌ مایل‌ به‌ همکاری‌ نیستند. اگر آن‌ را آباد سازند و قوی‌ گردند، برای‌ من‌ محبوب‌تر است‌ از آن‌ که‌ ضعیف‌ شوند. والسلام». [۴] ... پی نوشت‌ها؛ [۱] نهج‌البلاغه، خ‌ ۱۵ [۲] جلوه‌ تاریخ‌ در شرح‌ نهج‌ البلاغه، ابن‌ ابی‌ الحدید، ترجمه‌ و تحشیة‌ محمود مهدوی‌‌ دامغانی، ج‌۱، ص‌۱۳۵-۱۳۶ [۳] نهج‌البلاغه، نامه‌ ۵۳ [۴] انساب‌الاشراف، البلاذُری، ج‌۲، ص‌۳۹۰ نویسنده: کمالی منبع: وبسایت‌ رهروان‌ ولایت‌ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲ امروز کانال منتظران ظهور پاسخ جالب و شنیدنی استاد قرائتی به یک سوال👇 مردم رفتن رو تسخیر کردن ، شما همه ش میگین بشینید بخوونید‼️ ➖➖➖➖➖➖
صوت روز سیزدهم فروردین ۱۴۰۱.mp3
12.62M
😍 بفرمایید 🎙 💎 3⃣1⃣ سیزدهمین قسمت از صحبت های 🔻در برنامه «سلام بهار» رادیو معارف 🔊گـــوش بدید و مـنـتـشـر کنید. 💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده ... https://eitaa.com/joinchat/1655439360C3ac9fe7eda به کانال آمرین بپیوندید👆
📣📣📣📣📣فـــــــوری و مــهــم❌ ✅ کاش توانایی داشتم که به کل مردم مومن و انقلابی ایران این بنر رو میفرستادم!👍 🔹 شرکت در این کارگاه از واجباته💯 💡پـــاسخ به تـــمــامی شبهات روز در مورد امــر به معروف و نهی از منکر 🔴کـــاملا رایگان ✅ چهار شنبه ۱۶ فروردین ⏰ ساعت ۲۱ الی ۲۳ 🔰لینک اسکای روم🔰 https://www.skyroom.online/ch/mouod/vebinar 🔰لینک پخش زنده ایتا🔰 https://eitaa.com/joinchat/3518955713C6b2bc116ef 💥اگر مایل هستید که هنگام شروع جلسه برایتان پیامک یادآوری ارسال بشود، همین الان عدد «۱» را به سامانه پیامکی 3000493040 ارسال نمایید حتما لینک رو برای بچه مذهبی ها بفرستید ❤
حکمت 468 نهج البلاغه.mp3
7.85M
💠 شرح 🔸 حکمت 468 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/192692 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ⁉️ چرا اموات به خواب ما نمی‌آیند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/video/186104 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
💠 دعای روز چهاردهم ماه رمضان از منظر آیت الله مکارم شیرازی 💫 اللَّهُمَّ لا تُؤاخِذْنی‌ فیهِ‌بِالْعَثَراتِ، وَأَقِلْنِی‌ فیهِ مِنَ الْخَطایا وَالْهَفَواتِ، وَلا تَجْعَلْنی‌فیهِ غَرَضاً لِلْبَلایا وَالْأفاتِ، بِعِزَّتِکَ یا عِزَّ الْمُسْلِمین» «خدایا در این ماه مرا بر لغزش‌هایم مؤاخذه مکن و از اشتباهات‌ و لغزش ‌هایم درگذر و هدف بلاها و آفت‌ها قرارم مده به عزّتت ای عزّت مسلمانان» ترسیم کیفیت نگاه انسان هنگام گناه کردن به خدا، تبیین مفهوم «اقاله»، توبه پذیر بودن خدا، ترسیم رابطه گناه و مصیبت از جمله نکات مهمی است که در دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان مورد اشاره قرار گرفته است. با فضلت با ما رفتار کن نه عدلت! روشن است که هر انسانی به جز معصومان (ع) در زندگی خود گرفتار لغزش یا لغزش‌ هایی می‌شوند. در این میان اگر از خشم و غضبش ترسان بودیم، به عفو و رحمتش پناه می‌بریم و اگر از عدالتش بیم‌ناک شدیم، به فضل‌ و کرمش پناهنده می‌شویم؛ زیرا عدل مرکبی است نگران کننده، در حالی که عفو مرکبی است آرام بخش و از خداوند تقاضا می‌کنیم که ما را بر آن مرکب آرام بخش سوار کند تا آسوده خاطر به جوار قرب او نائل آییم و فارغ البال از مجازات‌های دردناک، در سایه لطفش قرار گیریم و این همان مضمون جمله معروفی است که به عنوان دعا در نمازها و غیر نمازها خوانده می‌ شود: «إلهنا عاملنا بفضلک‌ و لا تعاملنا بعدلک یا کریم». لذا موازنه‌ای میان پاداش الهی و اعمال مؤمنان نیست، بلکه از آن افزون و بسیار برتر و بالاتر است و در این مرحله همه جا با فضل‌ او روبرو هستیم و در کیفرش با عدل‌ او. #«اقاله» چیست؟ «إقاله» از مادّه «قیل» (بر وزن سیل) به معنای هر نوع چشم پوشی اطلاق شده است. خداوند بسیار پذیر است «توبه» در اصل به معنی بازگشت از گناه است (این در صورتی است که به شخص گنه کاری نسبت داده شود) ولی در قرآن و روایات اسلامی بارها به خدا نسبت داده شده است، در این صورت به معنی بازگشت به رحمت است، همان رحمتی که به خاطر ارتکاب گناه از گنه‌کار سلب شده بود، پس از بازگشت او به خط عبادت و بندگی خدا، رحمت الهی به او باز می‌گردد و به همین دلیل یکی از نام‌های خدا، «توّاب» (یعنی بسیار بازگشت کننده به رحمت یا بسیار توبه پذیر) است. بار اگر توبه شکستی باز آی ذکر وصف (توّاب) در قرآن کریم به صورت صیغه مبالغه، اشاره به این نکته است که‌ اگر بنده‌ای یک یا چند بار گناه کرد و توبه را شکست مأیوس از عفو و رحمت او نگردد، چرا که او توّاب یعنی بسیار توبه ‌پذیر است. بدیهی است هنگامی که انسان این در را به روی خود باز می‌بینند و دریای رحمت الهی را به حکم توّاب بودن خداوند، مواج مشاهده می‌کنند، در پی بازگشت و اصلاح و جبران خواهند بود و این خود نردبان تکامل انسان محسوب می‌شود. بی‌تردید گناهان آثار تخریبی فراوانی دارند که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت، از جمله آن‌که بر اثر انحراف از حق و ارتکاب گناه، مجازات و کیفر و بلا دامان انسان را می‌گیرد. امام صادق (ع) در روایتی می‌فرماید: «هنگامی که چهار گناه‌ شایع بشود چهار بلا دامنگیر مردم می‌شود: هنگامی که «زنا» شایع شود زلزله‌ ها آشکار می‌گردد و هنگامی که مردم از دادن زکات امساک کنند مرگ‌ و میر در چهارپایان می‌افتد و هنگامی که حاکمان در قضا ستم کنند آسمان از باریدن باران باز می‌ایستد و هنگامی که پیمان‌ها شکسته شود مشرکان بر مسلمین پیروز می‌شوند». همان‌گونه که در روایت‌ها نیز آمده است یکی از عوامل نزول‌ بلا، شیوع برخی از گناهان بزرگ در میان مردم است؛ چنانچه در دعای کمیل می‌ خوانیم: «اللّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتی تُنْزِلُ الْبَلاءَ ...؛ بارالها! آن گناهان مرا بیامرز که موجب نزول بلا می‌شود!»
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️دشمن شناسی - سیاست مبارزه با دشمن (بخش دوم) 🔸در مورد معیار کلی برخاسته از متون دینی ما این است که کسی و یا مجموعه ای که سد راه تکامل انسان بسوی قلل رفیع «شدن» و موجب دوری از خدا و خسران در زندگی گردد، محسوب می شود. طبق آیات و روایات انسان دو گونه دشمن دارد: ۱) یا دشمن نزدیک؛ ۲) یا دشمن دور عبارتند از شیطان های جن و انس. 💠دشمن‌ بیرونی 🔹الف) شیاطینِ جن: اما و دور، است. شیطان موجودی حقیقی است که با وسوسه و دگرگون ساختن واقعیت امور و زینت بخشیدن به زشتی ها و گناهان، و ناگوار جلوه دادن نیکی ها و طاعات، سعی در اغوا و انحراف انسان دارد. در واقع حوزه اصلی فعالیت شیطان در حالات روانی انسان و جنبه تخیل و توهم او است، که حقایق را وارونه و بر خلاف واقعیت آنها جلوه می دهد و انسان را به خیال و توهم در مورد واقعیات وادار می سازد. از منظر تنها وسوسه می کند و در قوه خیال و وهم انسان تصرف می کند و حقایق را دگرگون می سازد. 🔹«فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّیْطانُ لِیُبْدِیَ لَهُما ما وُرِیَ عَنْهُما...» [اعراف، ۲۰]؛ و «فَوَسْوَسَ إِلَیْهِ الشَّیْطانُ قالَ یا آدَمُ هَلْ أَدُلُّکَ عَلى شَجَرَةِ الْخُلْدِ...» [طه، ۱۲۰]. زشتی ها را زیبا جلوه می دهد و اعمال ناپسند را زینت و آرایش کرده و آن را پسندیده و درست در اذهان ظهور می دهد: «...وَ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ ما کانُوا یَعْمَلُونَ» [انعام، ۴۳]؛ و «وَ إِذْ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ أَعْمالَهُمْ وَ قالَ لا غالِبَ لَکُمُ الْیَوْمَ مِنَ النّاسِ...» [انفال، ۴۸]. بت پرستی ها و تکبرها و ایستادن در برابر حق و حقیقت، نمونه هایی از اعمال نفوذ و تصرف در وهم و خیال انسان است که بخشی از حوزه فعالیتهای روانی انسان هستند. ... منبع: وبسایت پرسمان @tabyinchannel
﷽؛ 💎 نمازهای هر یک از شب‌های ماه رمضان چهار رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «پانزده مرتبه» سوره «توحید» . چهار رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «بیست مرتبه» سوره «قدر» . ده رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «پنجاه مرتبه» سوره «توحید» . هشت رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «بیست مرتبه» سوره «قدر» . دو رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «پنجاه مرتبه» سوره «توحید» و پس از سلام «صدبار» صلوات . چهار رکعت ، در هر رکعت «حمد» و سوره«تبارک» . چهار رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «سیزده مرتبه» سوره «قدر» . دو رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «ده مرتبه» سوره «توحید» و پس از سلام «هزار مرتبه»«سُبْحانَ اللّٰهِ» . شش رکعت در فاصله میان نماز شام و هنگام خوابیدن ، در هر رکعت «حمد» و «هفت مرتبه» «آیت‌الکرسی» و پس از پایان نماز «پنجاه بار» صلوات . بیست رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «سی مرتبه» سوره «توحید» . دو رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «بیست مرتبه» سوره «کوثر» . هشت رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «سی مرتبه» سوره «قدر» . چهار رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «بیست‌وپنج مرتبه» سوره «توحید» . شش رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «سی مرتبه» سوره «زلزال» . چهار رکعت ، در دو رکعت اول پس از «حمد»«صد مرتبه» سوره «توحید» و در دو رکعت دیگر، بعد از «حمد» «پنجاه مرتبه» سوره«توحید» . دوازده رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «دوازده مرتبه» سوره «تکاثر» . دو رکعت ، در رکعت اول «حمد» و هر سوره‌ای بخواهد و در رکعت دوم «حمد» و «صد مرتبه» سوره «توحید» و پس از سلام «صدبار» «لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰه» . چهار رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «بیست‌وپنج مرتبه» سوره «کوثر» . پنجاه رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «یک‌ مرتبه» سوره «زلزال» . در هر کدام هشت رکعت با هر سوره‌ای که میسر شود . هشت رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «ده مرتبه» سوره «توحید» . هشت رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «صد مرتبه» سوره «توحید» . چهار رکعت ، در هر رکعت «حمد» و سوره«مُلک» و اگر نتوانست ، «بیست‌وپنج مرتبه» سوره «توحید» . شش رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «صد مرتبه» «آیت‌الکرسی» و «صد مرتبه» سوره«توحید» و «صد مرتبه» سوره «کوثر» و پس از نماز «صدبار» صلوات . : نماز شب بیست‌وهشتم موافق آنچه من یافتم به این صورت است : شش رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «ده مرتبه» «آیت‌الکرسی»و «ده مرتبه» سوره «کوثر» و «ده مرتبه» سوره«توحید» و پس از نماز «صدبار» صلوات . دو رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «بیست مرتبه» سوره «توحید» . دوازده رکعت ، در هر رکعت «حمد» و «بیست مرتبه» سوره «توحید» و پس از سلام «صدبار» صلوات . و این نمازها چنان‌که بیان شد هر دو رکعت به یک سلام است .
‏اقلیت پرادعا vs اکثریت بی‌ادعا گروه دشمن شناسی جهت پیوستن به جمع ما در گروه دشمن شناسی ، نوشته ی رنگی رو لمس نمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایتی از ماجرای خداحافظی مجری شبکه معاند بی بی سی
ومن شر حاسد اذا حسد... حرف حق را بذار صاحبش برمیداره...
عنوان: برنامه «زندگی پس از زندگی» (رمضان امسال) لینک تماشای کل برنامه‌ها بدون‌ نیاز به دانلود: ✅ قسمت اول- منفی هفت (بخش اول) 3فروردین 1402👇 http://www.telewebion.com/episode/0x5fa1818 ✅ قسمت دوم- منفی هفت (بخش دوم) 4فروردین 1402👇 https://telewebion.com/episode/0x5fdae8f ✅ قست سوم- فقط پدر 5 فروردین 1402👇 http://www.telewebion.com/episode/0x601461d ✅ قسمت چهارم_ ورود به مردن 6 فروردین 1402👇 http://www.telewebion.com/episode/0x605a463 ✅ قسمت پنجم_ نمی بخشم 7 فروردین 1402👇 http://www.telewebion.com/episode/0x609b86f ✅ قسمت ششم_ از پافتاده 8 فروردین 1402👇 https://telewebion.com/episode/0x60df0f2 ✅ قسمت هفتم_ باور 9 فروردین 1402👇 https://telewebion.com/episode/0x6120af7 ✅ قسمت هشتم_ مهتاب شبی... (بخش اول) 10 فروردین 1402👇 http://www.telewebion.com/episode/0x6164577 ✅ قسمت نهم_ مهتاب شبی... (بخش دوم) 11 فروردین 1402👇 https://telewebion.com/episode/0x61d64a6 ✅قسمت دهم_ در، گذشت 12 فروردین 1402👇 https://telewebion.com/episode/0x61f0c75 ✅ قسمت یازدهم_ صدای سخن عشق (بخش اول) 13 فروردین 1402👇 https://telewebion.com/episode/0x622e76b ✅ قسمت دوازدهم_ صدای سخن عشق (بخش دوم) 14 فروردین 1402👇 https://telewebion.com/episode/0x6260a03 ✅ قسمت سیزدهم_ رسم زمونه... 15 فروردین 1402👇 https://telewebion.com/episode/0x62a3585
💠 پرداخت کفاره میت 💬سوال: آیا کفاره تأخیر و عذر بر عهده پسر بزرگ هست یا از اصل مال میت باید پرداخت شود؟ ✅ پاسخ: 🔹 آیت الله خامنه ای: پسر بزرگتر نسبت به کفاره میت تکلیفی ندارد، اگر میت مال دارد از اصل مالش کفاره را بدهند. 🔹 آیت الله مکارم: چنانچه میت از ثلث مال خود در این مورد وصیت نکرده باشند پسر بزرگ و سایر ورثه تکلیفی در این مورد ندارند هر چند خوب است در صورتی توانایی دارند این نوع دیون میت را نیز ادا کنند. 🔺 استفتا از سایت آیت الله خامنه ای / شماره استفتاء: r57yz55. 🔺 استفتا از سایت آیت الله مکارم/ کد رهگیری : 140012170089. 📚 👇 http://eitaa.com/joinchat/667484162C8f6ea6f09c