📸 #عكس_نوشته| ريشههای قيام مسجد گوهرشاد
🔻 رضاشاه بعد از سفر به تركيه و ديدار با آتاتورك، پادشاه سكولار تركيه، تأثير زيادی از انديشههاي غربي گرفت و يگانه راه پيشرفت را تقليد از غرب میپنداشت.
📚 كتاب واقعه كشف حجاب، مقدمه غلامحسن زرگرینژاد
#مسجد_گوهرشاد
#غربزدگی
#شاه
🔸 حجتالاسلام احمد پناهیان در این مراسم با اشاره به اینکه تفاوتی بین زن و مرد در رسیدن به عالیترین مقامات معنوی وجود ندارد، افزود: در رسیدن به معرفت حقیقی بین مرد و زن تفاوتی وجود ندارد و خداوند در آیات متعددی از قرآن این واقعیت را به تصویر کشیده است
🔸 وی آیه35 سوره احزاب را نمونهای از آیاتی معرفی کرد که خداوند از پاداش مساوی مرد و زن یاد میکند و در این باره گفت: خداوند وقتی میخواهد از عطای مغفرت و پاداش عظیم خود یاد کند، این عطاها را مشمول هر دو گروه میکند و میفرماید: إِنَّ الْمُسْلِمینَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتینَ وَ الْقانِتات الصَّادِقینَ وَ الصَّادِقاتِ وَ الصَّابِرینَ وَ الصَّابِراتِ وَ الْخاشِعینَ وَ الْخاشِعاتِ وَ الْمُتَصَدِّقینَ وَ الْمُتَصَدِّقاتِ وَ الصَّائِمینَ وَ الصَّائِماتِ وَ الْحافِظینَ فُرُوجَهُمْ وَ الْحافِظاتِ وَ الذَّاکِرینَ اللَّهَ کَثیراً وَ الذَّاکِراتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظیماً؛ مردان و زنان مسلمان، و مردان و زنان با ایمان، و مردان و زنان عبادت پیشه، و مردان و زنان راستگو، و مردان و زنان شکیبا، و مردان و زنان فروتن، و مردان و زنان صدقه دهنده، و مردان و زنان روزه دار، و مردان و زنان پاکدامن، و مردان و زنانى که خدا را فراوان یاد مى کنند، خدا براى [همه] آنان آمرزشى و پاداشى بزرگ فراهم ساخته است.»
🔹 امروز زنان با زبان و قلم با دشمن جهاد میکنند
🔸 پناهیان با تأکید بر آنکه در دین اسلام مصداق جهاد در راه خدا فقط با مبارزه با سلاح نیست، گفت: بر اساس آیات قرآن حتی افراد میتوانند با اموالشان جهاد کنند: «جاهِدُوا بِأَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُم؛ با اموال و جانهایتان جهاد کنید». علاوه بر این امیرالمؤمنین در یک روایت علاوه بر جهاد با دست، جهاد با زبان و قلب را از دیگر اقسام جهاد معرفی کرد و فرمود: «در راه خدا با دستهای خود جهاد کنید، اگر نتوانستید با زبانهای خود و اگر باز هم نتوانستید با قلب خود جهاد کنید؛ جاهِدوا فی سَبیلِ اللّه بَأَیدیکُم فَإِن لَم تَقدِروا فَجاهِدوا بِأَلسِنَتِکُم فَإِن لَم تَقدِروا فَجاهِدوا بِقُلوبِکُم». امروز زنان ما با اتکاء به همین آموزهها میتوانند وارد میدان جهاد با دشمن شوند و اگر مانند مردان توانایی حضور در میدان کارزار با دشمن را ندارند، با زبان، قلم و یا در نهایت با قلبشان که همان تبری جستن از دشمنان و نقشههای شوم آنها و نیز تولّا نسبت به ارزشهای اصیل اسلامی است، اعلام جهاد کنند.
🔹 حضرت زهرا (س) کانون قدرت اسلام است
🔸 این استاد حوزه و دانشگاه حضرت زهراء (سلامالله علیها) را کانون قدرت اسلام و انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: این شخصیت بزرگوار اسلام به عنوان پرچمدار معرفت الهی و اسوه عفت و حیاء توانست به عالیترین معارف الهی دست یابد و الگوی برترین خوبان بشر شود. نصرتها و عنایات معنوی حضرت زهراء (سلامالله علیها) باعث دوام این نظام و انقلاب است و خواهد بود.
🔸 پناهیان با تصریح بر اینکه انقلاب ما یادگار حماسه گوهرشاد است، گفت: در سال 1314 در تاریخ ایران شاهد واقعهای تأسفبار بودیم که طی آن مردمی که در اعتراض به قانون کشف حجاب در مسجد گوهرشاد تجمع کرده بودند، توسط حکومت پهلوی اول به رگبار بسته شده و به خاک و خون کشیده شدند.
🔸 وی با هشدار نسبت به اینکه امروز دشمنان و عوامل نفوذ کرامت بانوی عفیف ما را مورد هجمه قرار داده است، گفت: شاهدیم برخی از جریانات با دریافت مبالغ ناچیزی به حریم اخلاقی جامعه هجوم آوردهاند؛ با چنین جریاناتی باید قاطعانه و با شدیدترین و در عین حال دقیقترین وجه برخورد کرد.
🔹برخی نمایندگان زن از حجاب خود پشیمانند
🔸 پناهیان با ابراز تأسف نسبت به اظهارات برخی نمایندگان مجلس در تخریب فرهنگ عفاف و حجاب گفت: امروز برخی نمایندگان زن در مجلس از حجاب خود پشیمانند و در صددند قانون عفاف و حجاب را تجدید نظر کنند. این مسئله عین حمله به این ارزش انسانی و اخلاقی است ارزشی که دشمنان سالهاست جهت براندازی نظام نسبت به آن حساب باز کردهاند.
👇👇👇👇👇
🔸 این استاد حوزه و دانشگاه در ذکر نمونهای از برنامههای دشمن در راستای براندازی نظام با استفاده از تخریب فرهنگ عفاف و حجاب گفت: مستر همفر به عنوان جاسوس انگلیسی میگوید: در ایران زنان آنان دارای حجاب محکمند که نفوذ فساد در میانشان ممکن نیست، به هر وسیلهای که شده باید زن مسلمان را از حجاب اسلام خارج و بی حجابی را در بین مسلمانان رایج کرد و ابتدا برای گول زدن آنها برای اینکه حجاب را کنار بگذارند، باید به آنها تفهیم کرد که حجاب به صورت چادر و یا عبا مربوط به اسلام نیست». همچنین یکی از جاسوسان کاخ سفید در گزارش خود نوشته ما توانستیم چادر مشکی زن ایرانی را به چادر توری و گلدار و چادر را هم به مانتو و و مانتوهای بلند را به مانتوهای رنگین تنگ و خیلی کوتاه تبدیل کنیم.
🔸 وی افزود: لذا امروز صیانت از خانواده که مهد مجاهدان آخرالزمان و تربیت فرهیختگان است، یک مسئله امنیتی است نه صرفاً مذهبی و اعتقادی. نمایندگان مجلس و دولت موظفند جهت تحکیم عفاف و حجاب، قانون آن را تحکیم کنند و مسئولانی که قصد تخریب این ارزش الهی را دارند باید محکوم و رسوا کنند. دولت و مجلس موظفند مطالبه رهبر معظم انقلاب در تحکیم فرهنگ حجاب در جامعه را جامه عمل پوشانند و مقابل اشاعهدهندگان فرهنگ بیعفتی و بیحجابی در جامعه را بگیرند. هر مسئولی که با فرهنگ حجاب مخالف باشد مشروعیت و مقبولیت تصدی هیچ پست حکومتی را نباید داشته باشد.
🌺#معروف_اخلاقی_اجتماعی : #حیا_غیرت_عفاف 🌺
📣📣📣به مناسبت روز عفاف وحجاب دوستان با دقت به استدلال ها توجه کنید🌺🌺🌺
از کلمه «اجباری» سو استفاده میکنند. به جای این کلمه «اجباری»، کلمه «قانونی قرار دهید، دیگر نمیتوانند بحث را ادامه دهند۰
آیا ما چراغ قرمز اجباری، پلیس اجباری، مدرسه اجباری و… داریم یا نداریم؟ دقت کنید که کلمه اجبار بار منفی شدید دارد. با همین کلمه حتی میتوان مدرسه رفتن را هم زیر سوال برد. سوال درست این است که حجاب قانون بشود یا نشود؟ اگر قانون شد، قانون رعایت بشود یا نشود؟ این دو سوال، دو سوال معقول است
تمام قوانین اجباری است. کسانی که دنبال آزادی هستند، آیا میپذیرند که هرکس دلش خواست از این به بعد از چراغ قرمز عبور نکند چون یک قانون اجباری است؟! لذا باید صورت مسئله را درست ببنید.
سوال این است که حجاب باید قانون باشد یا نه؟ پاسخ این مساله بسیار واضح است و بحث کردن نمیخواهد. کشور ما یک کشور اسلامی است و طبق مادهای از قانون اساسی، قوانین کشور باید با قوانین اسلام هماهنگ باشد. اگر شما به قانون اساسی اشکال دارید، بروید و در مورد قانون اساسی دعوا کنید.
نکته دوم این است که حجاب یک مسئله شخصی و خصوصی است یا اجتماعی؟ اگر زنی در خانهاش در مقابل نامحرم حجاب نداشت، حکومت حق دارد به او چیزی بگوید؟ حق ندارد. حکومت حق ندارد در خانهها تفحص کند. قانون حجاب برای عرصه عمومی است. حجاب هم مسئله عرصه عمومی است. پس چون مسئله اجتماعی اسلام است، مشمول آن ماده قانون اساسی میشود که اشاره کردم. پس حجاب در قانون ما هست. حال که حجاب قانون است، رعایت آن لازم است یا نه؟
مثل هر قانون دیگری؛ معنی ندارد که قانون باشد اما رعایت آن اختیاری باشد.
پس دقت کردید: عبارت «حجاب اجباری» یک کلاه است که نباید بگذاریم این کلاه سرمان برود.
تمام قوانین اجباری است. کسانی که دنبال آزادی هستند، آیا میپذیرند که هرکس دلش خواست از این به بعد از چراغ قرمز عبور نکند چون یک قانون اجباری است؟! لذا باید صورت مسئله را درست ببنید. مثل هر قانون دیگری؛ معنی ندارد که قانون باشد اما رعایت آن اختیاری باشد
مطرح میشود که انسانها آزادند و میتوانند هرجور که بخواهند زندگی کنند. ما میگوئیم پس اگر انسانها آزادند باید بگذاریم هر جور که میخواهند رانندگی کنند. اگر گفته شود عدم رعایت قوانین رانندگی برای دیگران مزاحمت ایجاد میکند ما هم میگوئیم عدم رعایت قانون حجاب برای دیگران مزاحمت ایجاد میکند.
این که انسانها حق آزادی دارند، خدا به انسانها اختیار داده و این یعنی حق آزادی و وقتی این امر را خدا به انسان داده، شما میخواهید آن را از انسان بگیرید؟ مطرح میکنند که «لااکره فی الدین».
همین استدلال را در مورد حجاب مطرح میکنند و میگویند خدا به انسانها آزادی داده و حق آزادی داریم و شما نباید جلوی ما را بگیرید.
در این ادبیات دو مفهوم خلط شده است؛ بین «اختیار به مفهوم تکوینی» و «حق آزادی به مفهوم قانونی و اصطلاحاً تشریعی و اعتباری» خلط شده و همچنین بین مفهوم «حق به معنای مُجاز» و «حق به عنوان یک امتیاز» خلط شده است.
گاهی میگوئیم «شما حق دارید اشتباه کنید» این یعنی شما مُجازید که اشتباه کنید و اگر اشتباه کردید، تنبیه نمیشوید. در حق به معنای مجاز اگر مثلاً خطای سهوی رانندگی رخ دهد، این جرم نیست ولی به این معنی نیست که شما به عنوان یک امتیاز ویژه حق داشته باشی در رانندگی خطا کنی!
گاهی میگوئیم «ما حق داریم پیشرفت کنیم، ما حق داریم باسواد شویم» در اینجا حق به معنای یک امتیاز است؛ یعنی یک چیزی باید به من بدهند و اگر ندهند مقصراند.
مطرح میشود که انسانها آزادند و میتوانند هرجور که بخواهند زندگی کنند. ما میگوئیم پس اگر انسانها آزادند باید بگذاریم هر جور که میخواهند رانندگی کنند. اگر گفته شود عدم رعایت قوانین رانندگی برای دیگران مزاحمت ایجاد میکند ما هم میگوئیم عدم رعایت قانون حجاب برای دیگران مزاحمت ایجاد میکند
گاهی میگوئیم «خدا به من اختیار داده است» این یعنی من انسانم خدا این توانایی را به من داده که هر یک کارهایی را که می خواهم انجام دهم. اگر خدا توانایی کاری را به من داد آیا معنایش مُجاز بودن من در انجام آن کار است؟ برای اینکه این مغالطه بهتر معلوم شود به این مثال توجه کنید: من توانایی دارم یک سیلی به گوش کسی بزنم و خدا این توانایی را به من داده، اما آیا این یعنی من مُجاز به این کار هستم؟
اینکه خدا یک توانایی را داده یک مسئله کاملاً تکوینی است
يَا عُدَّتِي عِنْدَ شِدَّتِي 💐
#مرا_به_خیر_تو_امیدی_نیست_شر_مرسان !
▫️ترامپ : شرایط کشور(ایران ) از نظر معیشت، بودجه و ارز بسیار بحرانی است !
به نظر شما این👆🏻 حرف ترامپ با چه منظوری گفته شده !؟
▪️ترساندن مردم !
▪️ترساندن دولت !
▪️تهدید و فشار به رهبر
▪️آماده کردن زمینه مذاکره مجدد با امریکا !
🔸این حرف همان حرف خزانه #خالی روحانیست !
🔸همان حرف ظریف است که گفت امریکا با یک #بمب ما را نابود می کند !
🔸همان حرف های زنگنه که گفت دیگر نمی توانیم #نفت بفروشیم !
👈آبشخور حرف همه اینها یکیست !
👈ترساندن مردم برای تسلیم !
👈حالا هرچند ژست ضد امریکایی بگیرند !
🤓اما قبل از ادامه مطلب عذرخواهی کنم بخاطر اشتباهی که عمدا اتفاق افتاد !!!
😏جمله ابتدای مقاله را امروز آقای #جهانگیری گفتند نه #ترامپ !!!
▪️همه می دانیم که اینها انقلابی نیستند و هرگز نبودند و انتظاری هم نیست !
☝اما دیگر در این شرایط حساس چرا دل مردم را خالی و آنها را نا امید می کنند !!؟
✋🏻مردم ما با دستان خالی و همه سختی ها مردانه ایستاده اند و امثال جهانگیری با آنهمه امکاناتی که در اختیار داشته حالا جا زده است !!!
1️⃣ اول : جناب جهانگیری
✖️شش سال است که دولت را در اختیار دارید !
✖️خزانه دست شماست !
✖️مجلس تمام و کمال پشت شما بود !
✖️صندوق توسعه ملی را که در این شش سال به هر بهانه ای خالی کردید !
✖️بانک ها و شرکت های دولتی دست شماست !
✖️دلار را هرجور که خواستید خرید و فروش کردید !
▪️بازار را هم که ول کردید به امان دلالان و فروشندگان که هرجور دلشان خواست قیمت بزنند !
▪️فرمانده اقتصاد مقاومتی با اختیارات فراوان شما بودید !
▪️حقوق های نجومی با چراغ سبز شما همچنان در حال پرداخت است !
▪️کار عمرانی هم که شش سال است تعطیل شده !
▪️وامی که به مردم نمی دهید و همان هم که هست با سود بالای بیست درصد است !
▪️همه خدمات دولتی را هم که چند برابر کردید !
😏آنوقت حالا آمدید خبر مرگتان را به مردم بدهید !؟
👈این حرفهای نا امید کننده را در جامعه منتشر می کنید که چه بشود !!؟
👈این مردم بیچاره چه کاری از دستشان برمی آید که اینگونه آنها را مایوس می کنید !؟
2️⃣دوم : جناب جهانگیری آنوقتی که هزاران میلیارد دلار و ذخیره استراتژیک بانک مرکزی را برای نجات بانکها و شرکت های ورشکسته دولتی و خوشبحالی دوستان تاجرتان به قیمت دلار جهانگیری !! به فنا دادید و بازار ارز را خراب کردید فکر اینجا را نمی کردید که کشور دچار بحران می شود !؟
😏شما که کار بلد و خبره باتجربه و برند بودید چطور عقلتان به اینجا نرسید که ذخیره ارزی کشور را مفت و مجانی نابود نکنید !!!؟
✋🏻جناب جهانگیری به دستور کدام احمق حدود ۸۰ تن طلای پشتوانه کشور را مسکوک کردید و دلال بازی را سکه !!!
3️⃣سوم جناب جهانگیری شما که از وضعیت اقتصادی مملکت خبر داشتید بر اساس کدام قانون بودجه نویسی بودجه جاری و شرکت های دولتی ورشکسته و فشل را نسبت به دولت قبل چهار برابر کردید تا همچنان بیت المال را ریخت و پاش کنند و خیرشان به این کشور نرسد !؟
✋🏻چرا به مهلت دوماهه رهبری در ابتدای امسال برای اصلاح بودجه و تبدیل ان به یک بودجه برای وضعیت جنگ اقتصادی عمل نکردید !!؟
4️⃣جناب جهانگیری می خواهی راه نجات نشانت دهیم !؟
👈همین امروز #اموال بانک ها را با نظارت قوه قضائیه به مزایده بگذارید !!؟
👈بجای فروش کارخانه هایی که دزدان سرگردنه مفت و مجانی از چنگتان در می آورند ، کارگرانش را بیکار می کنند و ساختمان و زمینهایش را می فروشند و به خارج فرار می کنند شما #ساختمان های متعلق به بانکها را به مزایده بگذارید و درآمد آن را تبدیل به #دلار کنید !!!
🔸همین امروز #بودجه شرکت های دولتی را در شرایط جنگی نصف کنید !
🔸همین امروز ارز ۴۲۰۰ تومانی را به کالاهای غیر ضروری همچون غذای #سگ ! قطع کنید !؟
🔸همین امروز حقوق های #نجومی پیرمردهای ۱۰ شغله خرپول را در شرکت های دولتی قطع کنید !
🔸همین امروز #فرماندهی اقتصاد مقاومتی را به شصت کیلو پوست و استخوان مثل دکتر فتاح بدهید تا ببینید با همین وضعیت می شود کشور را به بهترین شکل اداره کرد !
✅مملکت ما با هیچ بن بستی روبرو نیست این شما هستید که #مجسمه بن بستید !
🔸آقای جهانگیر #مرا_به_خیر_تو_امیدی_نیست_شر_مرسان !
والسلام 💐✋🏻
🗓سالروز رحلتمتفکرگمناماسلامی
🏳حجتالاسلام علیصفاییحائری
💠رهبرانقلاب:
‼️وجود امثال ایشان برای انقلاب نیاز است، خوب است کتب ایشان در دانشگاه تدریس شود! سایت عین صاد
‼️حافظه تاریخی یک ملت نباید ضعیف بشود، اگر جوانهای ما تاریخ کشورشان را ندانند و تحلیل نکنند در شناخت آینده دچار اشتباه خواهند شد! ۹۴/۶/۱۸
‼️تاریخ کشور را بخوانید چراکه از راههای فریب جوانان تحریف تاریخ است و متاسفانه اینکار به وفور انجام میگیرد! ۸۰/۸/۲۰
‼️باید تاریخ را یاد بگیرید؛ چون مهم است. اگر بخواهید وضع امروز را درست تشخیص بدهید و بفهمید که در کجا قرار دارید، باید تاریخ بدانید و بر آن مسلط باشید! ۶۹/۹/۲۸
‼️متأسفانه مطالعه جوانان ما از تاریخ کشور بسیارضعیف است، در تابستان كه فراغت دارید قدرى کتب تاريخ معاصر را مطالعه كنيد، البته کتابهای امین! ۷۷/۲/۲۲
💠علی صفایی حائری:
‼️شُكر در زمينی زندگی ميكنيم كه رهبرش شب را با خدا دارد و روز را برای خلق خدا و با تمام وجود از شرق و غرب آزاد است آن هم در هنگامی كه تمام رهبران دنیا سر در دامان اين و آن دارند! سایت عین صاد
نهج البلاغه
۳- و من كتاب له ( عليه السلام )
>لشريح بن الحارث قاضيه <
وَ رُوِيَ أَنَّ شُرَيْحَ بْنَ الْحَارِثِ قَاضِيَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ( عليه السلام ) اشْتَرَي عَلَي عَهْدِهِ دَاراً بِثَمَانِينَ دِينَاراً فَبَلَغَهُ ذَلِكَ فَاسْتَدْعَي شُرَيْحاً وَ قَالَ لَهُ : بَلَغَنِي أَنَّكَ ابْتَعْتَ دَاراً بِثَمَانِينَ دِينَاراً وَ كَتَبْتَ لَهَا كِتَاباً وَ أَشْهَدْتَ فِيهِ شُهُوداً .
>فَقَالَ لَهُ شُرَيْحٌ : قَدْ كَانَ ذَلِكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ، قَالَ فَنَظَرَ إِلَيْهِ نَظَرَ الْمُغْضَبِ ، ثُمَّ قَالَ لَهُ :<
يَا شُرَيْحُ : أَمَا إِنَّهُ سَيَأْتِيكَ مَنْ لَا يَنْظُرُ فِي كِتَابِكَ وَ لَا يَسْأَلُكَ عَنْ بَيِّنَتِكَ حَتَّي يُخْرِجَكَ مِنْهَا شَاخِصاً وَ يُسْلِمَكَ إِلَي قَبْرِكَ خَالِصاً فَانْظُرْ يَا شُرَيْحُ لَا تَكُونُ ابْتَعْتَ هَذِهِ الدَّارَ مِنْ غَيْرِ مَالِكَ أَوْ نَقَدْتَ الثَّمَنَ مِنْ غَيْرِ حَلَالِكَ فَإِذَا أَنْتَ قَدْ خَسِرْتَ دَارَ الدُّنْيَا وَ دَارَ الْآخِرَةِ . أَمَا إِنَّكَ لَوْ كُنْتَ أَتَيْتَنِي عِنْدَ شِرَائِكَ مَا اشْتَرَيْتَ لَكَتَبْتُ لَكَ كِتَاباً عَلَي هَذِهِ النُّسْخَةِ فَلَمْ تَرْغَبْ فِي شِرَاءِ هَذِهِ الدَّارِ بِدِرْهَمٍ فَمَا فَوْقُ .
>وَ النُّسْخَةُ هَذِه : ِ< هَذَا مَا اشْتَرَي عَبْدٌ ذَلِيلٌ مِنْ مَيِّتٍ قَدْ أُزْعِجَ لِلرَّحِيلِ اشْتَرَي مِنْهُ دَاراً مِنْ دَارِ الْغُرُورِ مِنْ جَانِبِ الْفَانِينَ وَ خِطَّةِ الْهَالِكِينَ وَ تَجْمَعُ هَذِهِ الدَّارَ حُدُودٌ أَرْبَعَةٌ الْحَدُّ الْأَوَّلُ يَنْتَهِي إِلَي دَوَاعِي الْآفَاتِ وَ الْحَدُّ الثَّانِي يَنْتَهِي إِلَي دَوَاعِي الْمُصِيبَاتِ وَ الْحَدُّ الثَّالِثُ يَنْتَهِي إِلَي الْهَوَي الْمُرْدِي وَ الْحَدُّ الرَّابِعُ يَنْتَهِي إِلَي الشَّيْطَانِ الْمُغْوِي وَ فِيهِ يُشْرَعُ بَابُ هَذِهِ الدَّارِ اشْتَرَي هَذَا الْمُغْتَرُّ بِالْأَمَلِ مِنْ هَذَا الْمُزْعَجِ بِالْأَجَلِ هَذِهِ الدَّارَ بِالْخُرُوجِ مِنْ عِزِّ الْقَنَاعَةِ وَ الدُّخُولِ فِي ذُلِّ الطَّلَبِ وَ الضَّرَاعَةِ فَمَا أَدْرَكَ هَذَا الْمُشْتَرِي فِيمَا اشْتَرَي مِنْهُ مِنْ دَرَكٍ فَعَلَي مُبَلْبِلِ أَجْسَامِ الْمُلُوكِ وَ سَالِبِ نُفُوسِ الْجَبَابِرَةِ وَ مُزِيلِ مُلْكِ الْفَرَاعِنَةِ مِثْلِ كِسْرَي وَ قَيْصَرَ وَ تُبَّعٍ وَ حِمْيَرَ وَ مَنْ جَمَعَ الْمَالَ عَلَي الْمَالِ فَأَكْثَرَ وَ مَنْ بَنَي وَ شَيَّدَ وَ زَخْرَفَ وَ نَجَّدَ وَ ادَّخَرَ وَ اعْتَقَدَ وَ نَظَرَ بِزَعْمِهِ لِلْوَلَدِ إِشْخَاصُهُمْ جَمِيعاً إِلَي مَوْقِفِ الْعَرْضِ وَ الْحِسَابِ وَ مَوْضِعِ الثَّوَابِ وَ الْعِقَابِ إِذَا وَقَعَ الْأَمْرُ بِفَصْلِ الْقَضَاءِ وَ خَسِرَ هُنالِكَ الْمُبْطِلُونَ شَهِدَ عَلَي ذَلِكَ الْعَقْلُ إِذَا خَرَجَ مِنْ أَسْرِ الْهَوَي وَ سَلِمَ مِنْ عَلَائِقِ الدُّنْيَا .
نهج البلاغه
نامه ۳- به شريح قاضي
برخورد قاطعانه باخيانت كارگزاران
به من خبر دادند كه خانه اي به هشتاد دينار خريده اي، و سندي براي آن نوشته اي، و گواهاني آن را امضا كرده اند. (شريح گفت: آري اي امير مومنان امام (ع) نگاه خشم آلودي به او كرد و فرمود) اي شريح! به زودي كسي به سراغت مي آيد كه به نوشته ات نگاه نمي كند، و از گواهانت نمي پرسد، تا تو را از آن خانه بيرون كرده و تنها به قبر بسپارد. اي شريح! انديشه كن كه آن خانه را با مال ديگران يا با پول حرام نخريده باشي، كه آنگاه خانه دنيا و آخرت را از دست داده اي. اما اگر هنگام خريد خانه، نزد من آمده بودي، براي تو سندي مي نوشتم كه ديگر براي خريد آن به درهمي يا بيشتر، رغبت نمي كردي و آن سند را چنين مي نوشتم:
هشدار از بي اعتباري دنياي حرام
اين خانه اي است كه بنده اي خوارشده، و مرده اي آماده كوچ كردن، آن را خريده، خانه اي از سراي غرور، كه در محله نابودشوندگان، و كوچه هلاك شدگان قرار دارد، اين خانه به چهار جهت منتهي مي گردد. يك سوي آن به آفتها و بلاها، سوي دوم آن به مصيبتها، و سوي سوم به هوا و هوسهاي سست كننده، و سوي چهارم آن به شيطان گمراه كننده ختم مي شود، و در خانه به روي شيطان گشوده است. اين خانه را فريب خورده آزمند، از كسيكه خود به زودي از جهان رخت برمي بندد، به مبلغي كه او را از عزت و قناعت خارج و به خواري و دنياپرستي كشانده، خريداري نموده است. هرگونه نقصي در اين معامله باشد، بر عهده پروردگاري است كه اجساد پادشاهان را پوسانده، و جان جباران را گرفته، و سلطنت فرعونها چون (كسري) و (قيصر) و (تبع) و (حمير) را نابود كرده است.
عبرت از گذشتگان
و آنان كه مال فراوان گرد آوردند، و بر آن افزودند، و آنان كه قصرها ساختند، و محكم كاري كردند، طلاكاري نمودند، و زينت دادند، فراوان اندوختند، و نگهداري كردند، و به گمان خود براي فرزندان خود گذاشتند، اما همگي آنان به پاي حسابرسي الهي، و جايگاه پاداش و كيفر رانده مي شوند، آنگاه كه فرمان داوري و قضاوت نهايي صادر شود (پس تبهكاران زيان خواهند ديد.) به اين واقعيتها عقل گواهي مي دهد هرگاه كه از اسارت هواي نفس نجات يافته، و از دنياپرستي به سلامت بگذرد.
نهج البلاغه
It is related that Shurayh ibn al-Harith (al-Kindi) who was Amir al-Mu'minin's Qadi (judge) at Kufah during his tenure, purchased a house for eighty Dinars.When it became known to Amir al-Mu'minin he sent for him and said to him : "I
have come to Know that you have purchased a house for eighty Dinars, and that you have written a document for it and put witnessing on it". Shurayh replied :
"Yes, Amir al-Mu'minin, it is so." Amir al-Mu'minin cast an angry look at him and said to him :
O Shurayh! Beware, shortly somebody (the angel of death) will come to you who will not look at the document, nor question you about your evidence but
take you out of it far away and deposit you in your grave quite alone. Look! O' Shurayh, if you have purchased this house from money other than yours or
paid the price from unlawful source, you have incurred loss of this world as well as of the next. If you had come to me at the time of purchase I would have
written for you a document on this paper and then you would not have liked to
purchase the house even for one Dirham, not to speak of more. That document is this :-
This is about a purchase made by a humble slave (of Allah) from another slave ready to depart (for the next world). He has purchased a house out of houses
of deceit in the area of mortals and the place of those liable to perish. This house has four bound-aries as follows : The first boundary is contiguous to
sources of calamities; the second boundary adjoins the sources of distress; the third boundary adjoins devastating desire; and the fourth boundary adjoins
deceitful Satan and towards this opens the door of this house.
This house has been purchased by one who has been waylaid by desires from one who is being drive by death at the price of leaving the honour of contentment
and entering into the humility of want and submissiveness. If the purchaser encounters some (evil) consequences of this transaction then it is for him
who dismantles the bodies of monarchs, snatches the lives of despots, destroys the domain of Pharaoh like Kisras, Caesars, Tubbas and Himyars and all those
who amass wealth upon wealth and go on increasing it, build high houses and
decorate them and collect treasures and preserve them, as they claimed according
to their own thinking, for children to take them to the place of accounting and judgement and the position of reward and punishment When the verdict will be
passed those who stood on false-hood would then be the losers (Qur'an, 40:78).
This document is witnessed by intelligence when it is free from the shackles of desires and away from the adormments of this world.
🔴آهای رزمنده و انقلابی سابق که میگی: من دیگه کارمو برای این انقلاب کردم، دیگه خسته شدم بریدم و نشستی سر سفره عافیت و رفاه طلبی....
آهای جوانان پر مدعای حزب الهی که گاها اول راه دچار غرور و خود بزرگ بینی میشوی عزیزم به این عکس ها خیره شوید و خیره شوید!
ببینید این پیرمردها و پیرزن های جلاد را.... دشمن شما خسته نشده و بعد از ۴۰ سال هنوز در حال جنگیدن است برای نابودی ملت...
تا ریشه کنی نفاق و فتنه و خیانت باید به مبارزه ادامه داد، این آخرین نفسهای دشمنی دشمنان است
🔝
#سوهان_عسلی
♨️سوهان عسلي درون قابلمه گودي چهل گرم عسل را با صدو بيست و پنج گرم شكر ، چهل گرم كره ، بيست گرم گلاب مخلوط كرده و بذاريد رو شعله يكسان تا كم كم شكر حل بشه احتياجي به هم زدن در ابتداي كار نيست ، فقط ارام ارام ظرف و حركت بدهيد تا مواد با هم مخلوط بشن.
بعد پنج دقيقه شكرو عسل از ديواره ظرف مرتب كف كرده و ظرف را دوباره چرخي بهش ميديم تا زمانيكه متوجه شدين كه رنگ عوض ميكنند ، كمي كه رنگشان طلايي شده ، يك ليوان معمولي خلال بادام بريزيد و مرتب هم بزنيد ، مواظب باشيد شعله كم باشه چون تو اين مرحله سريع مي سوزد.
وقتيكه يكدست قرمز قهوه اي شد ، يك قاشق چ اب ليمو بريزيد و بدلخواه يك قاشق چاي خوري زعفران اب كرده ، اگر از طعم زعفران تو سوهان رو دوست نداريد ، چند قطره رنگ خوراكي بريزيد.
مقداري از شيره را بريزيد تو يك ليوان محتوي اب ،اگه شيره بسته شد يعني سوهانتون اماده ست و يا هم با دماسنج دماشو اندازه بگيريد به دماي دويست و هفتاد كه رسيد يعني سوهانتون اماده ست.
سريع با يك قاشق به فاصله تو سيني كه روش كاغذ روغني انداختيد قرار دهيد و روش خلال پسته بريزيد. سوهان را نيم ساعت تا يك ساعت درون يخچال قرار دهيد و بعد از كاغذ جدا کنید.
طرز تهیه خورش گوجه
مردم شمال به این غذا خورش یا همان پامادورقاتوق می گویند. این غذا تقریبا همان املت است که شمالی ها به آن خورش گوجه می گویند.
طرز تهیه خورش گوجه :
ابتدا پوست گوجه ها را بکنید و ریز خرد کنید و یا اگر دوست داشتید رنده کنید سپس بگذارید روی حرارت تا آب آن ها کشیده شود و بعد روغن بریزید تا گوجه ها داخل روغن تفت بخورند. سیر خرد شده را جداگانه با روغن و زردچوبه سرخ کنید و به گوجه ها اضافه کنید وقتی غذا جا افتاد به آن نمک و فلفل قرمز یا سیاه بزنید. 2 - 3 عدد تخم مرغ را به آن بزنید. بعضی افراد دوست دارند تخم مرغ را با سیر سرخ کنند و به گوجه بزنند، این بسته به سلیقه شما دارد. مردم شمال این غذا را با مخلفاتی چون ماهی دودی یا ماهی شور و باقالی خام و خیار و ... می خورند.
#شربت_لیمونعناع
«اين يه شربتيه كه تخم ريحونا توي شربت شناور ميمونن و ته نشين نميشن»
دستور تهیه :👇
يه بسته ژله با هر طعمي كه دوس دارين رو(من طعم ليمو انتخاب كردم)با يك ليوان آب جوش مخلوط و خوب هم بزنين تا ذوب بشه،بزارين يخچال تا نيم بند بشه،دقت كنين كه نبايد كامل ببنده يه حالت آبكي بايد داشته باشه.
حــــالا ژله رو ميزارين كنار... يه كاسه بزرگ وردارين ٢ ليوان آب توش ميريزيم با ٣قاشق غذاخوري عرق نعناع و كمتر از نصف ليوان شكر و ٤قاشق غذاخوري تخم شربتي،قشنگ هم ميزنيم و ميزاريم يك ساعت يخچال تا لعاب بده.
بعد از يك ساعت
شربتي كه درست كرديم رو با ژله ي نيم بند شده مخلوط ميكنيم و با هم زن دستي خوب مخلوط ميكنيم،شربت آمادس
اين مقدار واسه ٢تا ليوان هستش
.
✅سوپ قارچ خامه ای 😋
اول از همه ۱ استکان جو رو به همراه ۱ ق غ خ کره و ۱ لیوان آب جوش و ۱ عدد عصاره مرغ گذاشتم به مدت ۱ ساعت خوب با حرارت خیلی کم بپزه و جو جا بیفته سپس بهش ۳ الی ۴ لیوان شیر اضافه کردم + ۳۰۰ گرم قارچ اسلایس شده و در قابلمه رو باز گذاشتم تا شیر سر نره.
تو این فاصله ۲ عدد هویج رو رنده کردم و شستم تا سوپ رنگش نارنجی نشه و خوب آبشو گذفتم و به سوپ اضافه کردم به همراه نصف لیوان ذرت دون شده و نمک و گذاشتم بپزه.
خوب که همه مواد پختن بهش ۱ ق غ خ آرد رو که با ۱ ق غ خ کره تفت داده بودم به سوپ اضافه کردم. حالا تو یه کاسه دیگه ۲ ق غ خ خامه صبحانه ریختم و هم ردم و بهش مقداری سوپ اضافه کردم و هم زدم( این کار واسه اینه که خامه توی سوپ نبره چون اگه به صورت مستقیم اضافه کنمیم سوپ میبره و از شکل میفته)
حالا مخلوط سوپ و خامه رو به سوپمون که در حال پختن میریزیم و ۵ دقیقه دیگه میذاریم بپزه و زیرشو خاموش میکنیم.میتونین توش جعفری هم بریزیم اما من نریختم
#کوکو_بادمجان_مجلسی
طرز تهیه:
حدود پنج عدد بادمجان قلمی رو پوست کنده و به صورت مربع خرد کرده و روش کمی نمک می پاشیم و میذاریم عرق کنه و آب اضافیش در بیاد ، دویست گرم گوشت چرخکرده رو با یه پیاز بزرگ رنده شده که آبشو گرفته ویک حبه سیر رنده شده و نمک و فلفل مخلوط کرده میذاریم یخچال و3 تا دونه سیب زمینی متوسط رو نگینی خرد کرده وسرخ میکنیم،یه دونه هویج رو هم یا نگینی ویا رنده میکنیم وسرخ می کنیم وبعد جمع می کنیم وبعد بادمجان رو تفت میدیم و درشو میذاریم تا بپزه وجمع میکنیم و توی همون روغن گوشت رو تفت داده و بعد از روی حرارت برمیداریم ونمک وفلفل و زعفران کافی وپودر گل سرخ و دارچین اضافه کرده و 4 یا 5 عدد تخم مرغ، بسته به بزرگی و کوچیکی اضافه می کنیم و خوب مخلوط کرده ودر تابه نچسب یک ق غ روغن ریخته ومایه کوکو رو میریزیم و روش دمکنی میذاریم تا خودشو بگیره،میتونین توی فر بذارین ولی هیچ فرقی نداره روی گاز هم با شعله ملایم خوب میپزه ،این کوکو هر قدر ضخامتش بیشتر باشه مجلسی تر هستش ونیاز به برگردوندن هم نداره ولی من چون روی گاز گذاشته بودم ،حدود 5 دقیقه گریل رو روشن کردم تا روش یه کم طلایی بشه برای تزیینش هم من از چیپس خلالی سیب زمینی و هویج سرخ شده و زرشک و خلال پسته استفاده کردم
این کوکو بسیار خوشمزه هستش در مهمانی ها بعنوان پیش غذای بسیار لذیذ مورد استفاده قرار میگیره و همچنین بعنوان یه غذای کامل برای شام هم مناسبه، ان شاالله که درست کنین و لذت ببرین
نکته :چون همه مواد این کوکو با روغن سرخ میشه اگه در روغن زیاده روی بشه در آخر کوکو بسیار روغن پس میده، بنابراین موقع سرخ کردن مواد روغن اضافیشوسعی کنید بگیرین
هدیه امروز من به شما👆
پایان حسرت۲۲۰ساله ایرانیان
سرمقاله روزنامه جوان -عبدالله گنجی
ایرانیان برای اولین بار غرب جدید صنعتی را از صدای توپخانه روسیه در جنگهای دوگانه ایران و روس شناختند. از این تاریخ بود که هیبت و عظمت ایرانِ قبل و بعد از اسلام طی ۲۵ سال به کلی فروپاشید. تقارن این دوران با شروع استعمار و صنعتی شدن غرب باعث گردید تا ایران ضعیف شده در آن دو جنگ، همچون بیماری لاعلاج، آلت دست دو قدرت فایق آن روز یعنی روسیه و انگلیس باشد. هرگاه آنها مطالبهای داشتند و ایرانیان از پذیرش آن سر باز زدند، مصیبتی را بر آنان تحمیل کردند. تاریخ ایران از این زمان (۱۲۱۸ قمری) تا انقلاب اسلامی سراسر داستان تجزیه کشور، قراردادهای استعماری، کاپیتولاسیون، صدراعظمها یا پادشاهان دستنشانده و کودتاست. تقریباً در این دوران ۱۸۰ ساله هیچ نقطه افتخاری در تاریخ ایرانیان ثبت نشده است، حتی در دورانی که ایران صاحب مشروطه، مجلس، قانون و انتخابات شده بود، باز میتوانستند پادشاه بیاورند و ببرند و کاپیتولاسیون را تحمیل نمایند. مثالهای تلخی برای این دوران در تاریخ ثبت است که هر ایرانیای که از آن آگاهی یابد، ذائقه خود را تلخ شده مییابد و عرق شرم از یکسو و نفرت از سوی دیگر غرورش را احاطه میکند.
حاکم هرات در سال ۱۲۳۶ خورشیدی اعلام استقلال کرد. ناصرالدینشاه سپاهی را برای محاصره آنجا فرستاد، اما بلافاصله انگلیس جزیره خارک و بوشهر را تصرف کرد و عازم شیراز شد. شاه بلافاصله دستور تخلیه هرات را صادر کرد و طبق معاهده پاریس استقلال هرات را به رسمیت شناخت. در مثالی دیگر، خانم شیل، همسر سفیر وقت انگلیس در ایران در زمان صدارت امیرکبیر (۱۲۶۸-۱۲۶۴ قمری) در خاطرات خود مینویسد: «ایران امروز مانند برّه رام در دامن انگلیس و روسیه جابهجا میشود. امیر میخواهد این بره را از دامن آنها بیرون بکشد، اما هرگز نخواهد توانست» و البته درست میگفت و همین اتفاق افتاد و امیر در کمتر از چهار سال صدارت، عزل و کشته شد و جنازه وی را نیز از ایران به در کردند. در مثالی دیگر میرزا آغاسی، صدراعظم محمدشاه هشت سال پس از شکست دوم از روسیه مینویسد: «برای کاری از کاخ گلستان به سمت دوشانتپه در شرق تهران روان شدم که دیدم از پشت سر صدایی میآید. یکی از اعضای دفترم بود و گفت: از سفارت روسیه آمدهاند با شما کار دارند. گفتم به طرف بگو میروم دوشانتپه و برمیگردم، اما فرستاده گفت: باید همین الان برگردی! گفتم مگر سفیر روسیه است؟ گفت، خیر کارمند سفارت است.» در جمعبندی این داستان خود مینویسد: «مردهشور حکومتی را ببرد که کارمند سفارت روسیه برای صدراعظم آن تصمیم میگیرد».
این دوران تلخ با شروع انقلاب اسلامی معکوس شد، اما در این ماهها و روزها که ایران یکپارچه مقابل قدرت اول
نظامی-اقتصادی جهان ایستاده است و طرف مقابل روزی چندبار میگوید «ما دنبال جنگ با ایران نیستیم»، میتوان آن حسرت ۲۲۰ ساله را پایان یافته دانست. وقتی رهبر این کشور به فرستاده رئیسجمهور امریکا –که خود نیز شأنی در جهان دارد- میگوید من ترامپ را شایسته مبادله نامه هم نمیدانم چه رسد به مذاکره و ترامپ پاسخ میدهد که: «بله نه ایرانیان فعلاً آماده مذاکرهاند و نه من»، یعنی آن دوران گذشته است. ما هواپیمای آنان را در سرزمینمان ساقط میکنیم، اما آنان توجیه میکنند که «شاید اشتباهی شده باشد». تصمیم به جنگ محدود میگیرند، اما به آنان مشاوره میدهند که ایران امروز آن کشوری نیست که به جنگ محدود شما پاسخ نامحدود ندهد. از مذاکره بدون پیششرط تا سلسله میانجیان تا اعتراف نزد رئیس فلان کشور که اشتباه کردم از برجام خارج شدم را در پرونده دارند، اما هیچ روزی نیست که یک یا دو مسئول امریکایی نگویند ما دنبال جنگ با ایران نیستیم. در نقطه مقابل آمادگی ایران را بازدارنده ارزیابی میکنند و فرماندهان سپاه با صراحت میگویند ناوهای امریکا امروز برای ما تهدید نیستند بلکه هدف هستند و ۱۲ سال پیش مسئله آنان را حل کردیم و اینگونه ناوشان نیز در اقیانوس هند میماند و جلوتر نمیآید. این سرمایه و این قدرت بازدارندگی بعد از ۲۲۰ سال چگونه بهدست آمده است؟ چرا برخی نمیخواهند احیای عظمت تاریخی ایران را ببینند؟
معمولاً هیچ ملتی در تاریخ به خاطر پیروزی یا شکست ستایش نمیشود. یزید ظاهراً پیروز صحنه کربلا بود، اما پیروزی وی با ظلم معنا شد. امریکا با اتم هیروشیما و ناکازاکی را نابود کرد، اما پیروز شناخته نمیشود. در نقطه مقابل هیچکس سلطان حسین صفوی را به خاطر سقوط اصفهان نمیبخشد.
به تعبیر مقام معظم رهبری اگر او به بیرون شهر میآمد و مقاومت میکرد و کشته میشد امروز در تاریخ بهعنوان شهید ایستادگی شناخته میشد.
هیچکس فتحعلیشاه را نمیستاید و همه او را به بیعرضگی و زنبارگی متهم
میکنند که ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از حاصلخیزترین بخشهای ایران را از دست داد. آنچه تاریخ به احترام
آن خواهد ایستاد، ایستادگی یک ملت است.
ایستادگی مقابل حمله دشمن، موجهترین و مشروعترین نوع دفاع است و پیروزی در این ایستادگی قطعاً پرافتخارتر از پیروزی پس از حمله به یک سرزمین یا کشور دیگر است.
در جنگ تحمیلی نه ما جایی را تصرف کردیم و نه شروعکننده جنگ بودیم، اما فقط ایستادیم و امام فرمود: «در جنگ پیروزی از آن ما گردید و دشمنان در تحمیل آن همه خسارت چیزی به دست نیاوردند.» بنابراین ما شروعکننده هیچ نبردی نیستیم و، اما هیچ ستم و ظلمی را به آغوش نخواهیم کشید. خواهیم ایستاد و تاریخ را در مقابل این ایستادگی به مالکیت خویش درخواهیم آورد و آیندگان رمز این ایستادگی و نتایج آن را تمسک به اسلام و علمای آن خواهند شناخت. امروز و پس از ۲۲۰ سال آنچه میبینیم آرزوی به بغض نشسته سلسله نسلهای ایرانیان است که پس از ۱۸۰ سال تحقیر و وابستگی و استضعاف روی پای خود ایستادهایم و ابهت قدرتهای مادی جهان را به سخره گرفتهایم و «واژه جنگ» برای ملت ایران هیچ حسی را تحریک نمیکند. امام به ما آموخت که رمز استمرار همان رمز پیروزی است و آن وحدت کلمه است. هزینه ایستادگی قابل دفاعتر از هزینه تسلیم است. غرور تاریخی ایرانیان در دست نسل امروز امانت است. ما امروز امانتدار یک تاریخ کهن هستیم.
💠 مفهوم سکولاریسم از دیدگاه مقام معظم رهبری
🔺 نگاه رهبر معظم انقلاب به مفهوم #سکولاریسم، همان مفهوم عامی است که از این واژه ارائه گردیده است. از مجموع نظرات ایشان در مورد این اصطلاح، می توان سه معنا که همگی در یک هدف مشترکند را استخراج کرد:
1️⃣ سکولاریسم یعنی عدم بُروزوظهور دین در غیر عمل شخصی
2️⃣ سکولاریسم یعنی بی توجهی به مسئله حکومت
3️⃣ سکولاریسم یعنی عدم ورود به #سیاست
🔹 ایشان از یک نوع دیگری از سکولاریسم نیز سخن می گویند یعنی«سکولاریسمِ پنهان»:«مراقب باشیم دچار…… سکولاریسمِ پنهان …… نشویم. گاهی اوقات در ظاهر، تبلیغات، تبلیغات دینی است؛ حرف، حرف دینی است؛ شعار، شعار دینی است؛ اما در باطن، سکولاریسم است؛ جدائی دین از زندگی است.»
🔺 نباید از نظر دور داشت که حوزه سکولاری و بی تفاوتی روحانیون یکی از دیرینه ترین آرزوهای دشمنان به شمار می آید. يكی از اصلیترين حربههای دشمنان اسلام، جهت عقب مانده نگه داشتن جامعه اسلامي، تبليغ اين ايده بود كه اصولاً دين هيچ ارتباطي با سياست ندارد.
🔺 #رهبر_معظم_انقلاب در همین رابطه فرمودند: «سیاست سلطهگران جهانی این بوده و هست که مراکز دانش دین را منزوی، منفعل، بیروحیّه، بیابتکار، وابسته به خود و فارغ از آرمانهای بزرگ کنند. آنان را به جدایی دین از سیاست، معتقد و از همگامی دین با تحوّلات شگرف جهانی مأیوس سازند: این ترفند نسبت به #حوزههای_علمیه، بکار رفته و تأثیراتی نیز کرده بود.»
✍️ حجت الاسلام عالمیان