eitaa logo
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
733 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
774 ویدیو
22 فایل
برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به ملت تمدن ساز داریم و ملت تمدن ساز در بستر آموزش های لازم به وجود می آیند. آموزشهایی در زمینه های اقتصاد سیاست فرهنگ و... لینک کانال👇👇 https://eitaa.com/joinchat/186318869C9e216c3ff1 پل ارتباطی @sadra59
مشاهده در ایتا
دانلود
7⃣ میشل کاکس، تغییر قدرت و سقوط غرب «میشل کاکس» (Michael Cox)، استاد روابط بین‌الملل به این موضوع می‌پردازد که در اوایل قرن ۲۱، ما شاهد حقیقتی جدید به نام «تغییر قدرت» هستیم. در این فرایند، آمریکا و غرب در حال سقوط بوده و نظم جدید بین‌المللی توسط به اصطلاح بریکس (BRICs)، شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند و چین، در حال شکل­گیری است.[۳]
8⃣ نوام چامسکی، آمریکا امپراطور در حال سقوط «نوام چامسکی»، اندیشمند آمریکایی، آمریکا را امپراطور در حال سقوط می‌داند. از نگاه وی، اگرچه اصول تسلط امپریالیستی آمریکا تغییر کرده اما ظرفیت پیاده‌سازی آن، به شکل قابل ملاحظه‌ای، کاهش یافته است. آمریکا هم در داخل و هم در خارج در حال سقوط است.[۴]
9⃣ فرید زکریا و جهان پساآمریکا «فرید زکریا»، نظریه‌پرداز نئورئالیست معتقد است جهان در حال انتقال از عصر آمریکایی به عصر پساآمریکایی است. جهانی که در پیش داریم جهانی است که درآن ایالات متحده آمریکا نه رهبری اقتصادی و ژئوپلیتیک آن را بر عهده خواهد داشت و نه بر فرهنگ آن چیره خواهد بود بلکه قدرت آن سقوط خواهدکرد. به اعتقاد فرید زکریا، ما در حال «خیزش دیگران» هستیم که چشم‌انداز جدید جهانی را به وجود می‌آورد و در آن چشم‌انداز قدرت و ثروت در حال جابجایی است. قدرت در حال جابجایی و فاصله گرفتن از سلطه آمریکایی است. ما در حال گام نهادن به جهان پساآمریکایی هستیم که مردمان بسیار در نقاط بسیار، جهت و ماهیت آن را تعیین می‌کنند.[۵]
1⃣0⃣ موسسه بروکینگز و عصر پسا­آمریکا «مؤسسه بروکینگز» در زمینه افول قدرت آمریکا معتقد است؛ بسیاری از ناظران سیاسی و اقتصادی اظهار می‌دارند که آمریکا در حال سقوط است. از زمان وقوع بحران اقتصادی بین‌المللی در سال ۲۰۰۸، مسئله سقوط آمریکا در چین و سایر کشورها مطرح شد. برخی از افراد از جمله خود آمریکایی‌ها بر این باورند که «سقوط برگشت‌ناپذیر» در ایالات متحده آمریکا شروع شده و جهان در حال ورود به عصر پسا­آمریکا است. [۶]
1⃣1⃣ دانشکده تجارت هارواد و شکست نظام سیاسی آمریکا بر اساس یافته‌های «دانشکده تجارت هاروارد»، نظام سیاسی آمریکا شکست خورده و اقتصاد آن هم در حال سقوط بوده و دست‌و­پا می‌زند. رشد و رفاه اقتصادی آمریکا ۲۰ سال پیش به پایان رسید. رویای آمریکایی در معرض خطر است. آمریکایی‌ها به رهبران سیاسی اعتماد ندارند و قطب‌بندی سیاسی به طرز چشم‌گیری افزایش یافته است. امریکایی‌ها از نظام سیاسی خود ناامید هستند و اعتماد کم‌تری به دو حزب بزرگ دارند. این شرایط اقتصادی و سیاسی، بیان‌گر آن است که رویای آمریکایی در خطر است.[۷]
1⃣2⃣ جوزف نای و چشم‌انداز سقوط قدرت آمریکا از نگاه «جوزف نای»، تئوریسین جنگ نرم و دیپلماسی عمومی، آینده قدرت آمریکا به شدت مورد چالش است. بحران اقتصادی جهانی سال ۲۰۰۸ را می‌توان شروع سقوط آمریکا تفسیر کرد. «شورای اطلاعات ملی» پیش‌بینی کرده که در سال ۲۰۲۵، ایالات متحده به عنوان یک قدرت باقی می‌ماند اما سلطه آمریکا از بین خواهد رفت. در قرن حاضر، قدرت امریکا را می‌توان با قدرت انگلستان در قرن گذشته مقایسه کرد و سقوط هژمونی امریکا را پیش‌بینی کرد. اما آمریکا به طور مطلق سقوط نمی‌کند و سقوط آن نسبی خواهد بود. [۸]
1⃣3⃣ آلفرد مک کوی (Alfred McCoy) «آلفرد مک کوی» استاد و مورخ آمریکایی معتقد است مرگ ایالات متحده آمریکا به عنوان ابرقدرت جهانی می‌تواند به مراتب سریع­تر از آن باشد که هر کس تصور می‌کند. این مرگ، تا سال ۲۰۲۵ کامل خواهد شد. انتقال ثروت و قدرت اقتصادی جهانی از غرب به شرق در حال جریان است. در سال ۲۰۱۲، ۶۵ درصد مردم آمریکا معتقد بودند که کشور در شرایط سقوط قرار دارد. مک کوی، استدلال می‌کند که بزرگترین عامل سقوط آمریکا، نظامی‌گری است.[۹]
1⃣4⃣ ویلیام نورمن گریج و مهندسی سقوط آمریکا سقوط آمریکا اتفاق افتاده و دلیل آن هم این است که آمریکا ویژگی‌هایی مانند فقر، جرم، بیسوادی و بیماری‌های موجود در جهان سوم را از خود به نمایش گذاشته است. نورمن گریج، استاد آمریکایی ریشه سقوط آمریکا و تشدید اختلاف و خشونت در آن را در «ثروت بدون کار، لذت بدون وجدان، دانش بدون شخصیت، تجارت بدون اخلاق، علم بدون انسانیت، عبادت بدون ایثار و سیاست بدون اصول» می‌داند. [۱۰]
1⃣5⃣ استفان کوهن­، پایان نفوذ آمریکا ایالات متحده آمریکا، قدرت و نفوذ خود را از دست خواهد داد. نفوذ آمریکا در جهان در حال اتمام است و بازگشت آن غیرقابل پیش‌بینی است. استانداردهای زندگی آمریکا در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه، کاهش یافته است. ایالات متحده آمریکا، کشوری با ثروت، قدرت و نفوذ بود. اما همه این­ها در حال تغییر است و رویای لیبرالیسم رو به پایان است. [۱۱]
1⃣6⃣ ونکته ای که بنده می خواهم اضافه کنم اینه که یکی ازمولفه ای قدرت امپریالیسمی آمریکا.قدرت اقتصادی وامپراطوری دلاراست.دلارکه پول اعتباری است وپولهای اعتباری به پشتوانه سرمایه ناخالص ملی هرکشورچاپ می شودواگرچاپ آن بدون پشتوانه باشداون کشوررادچارتورم می کندولی کشورآمریکابه دلیلی که پولش راارزبین المللی کردوتمام معاملات بین المللی بااین پول انجام می شودازسال ۲۰۰۸بخاطروضع خراب اقتصادیش شروع به چاپ پول بدون پشتوانه کردواگرکشورهااین پول راازمعاملات خودخارج کنندهمان کاری که چندکشورمثل چین،روسیه وظاهراایران شروع کرده اندقطعاتورم آمریکابه بیش از۴۰۰درصدخواهدرسیدواین یعنی نابودی کامل اقتصادی آمریکا
بخش دوم کتاب پیامبرامی .شهیدمطهری ازصفحه ۱۴الی ۲۳ @atna_ir
1⃣ غرض از نقل سخن اینان استشهاد به سخنشان نیست. برای @atna_ir
3⃣ از نظر آنان مخفی نمی‌ماند و در زیر ذرّه بینهای قوی این گروه چندین بار بزرگتر نمایش داده می‌شد. برای اینکه مطلب روشن شود لازم است در دو قسمت بحث شود: دوره قبل از رسالت. دوره رسالت. در دوره رسالت نیز از دو نظر باید مطلب مورد مطالعه قرار گیرد: نوشتن. خواندن. بعداً خواهیم گفت آنچه قطعی و مسلّم است و مورد اتّفاق علمای مسلمین و غیر آنهاست این است که ایشان قبل از رسالت کوچکترین آشنایی با خواندن و نوشتن نداشته‌اند. امّا دوره رسالت آن اندازه قطعی نیست. در دوره رسالت نیز آنچه مسلّم‏تر است ننوشتن ایشان است، ولی نخواندنشان آن اندازه مسلّم نیست. از برخی روایات شیعه ظاهر می‌شود که ایشان در دوره رسالت میخوانده‌اند ولی نمینوشته‌اند، هر چند روایات شیعه نیز در این جهت وحدت و تطابق ندارند. آنچه از مجموع @atna_ir
2⃣ اظهار نظر در تاریخ اسلام و مشرق، خود مسلمانان و مشرق زمینی‏ها شایسته‌ترند. نقل سخن اینان برای‏ این است که کسانی که خود شخصاً مطالعه‏ای ندارند بدانند که اگر کوچکترین نشانه‏ای در این زمینه وجود می‌داشت از نظر مورّخان کنجکاو و منتقد غیر مسلمان پنهان نمی‌ماند. رسول اکرم در خلال سفری که همراه ابوطالب به شام رفت، ضمن استراحت در یکی از منازل بین راه، برخورد کوتاهی با یک راهب به نام «بحیرا»[1] داشته است. این برخورد، توجّه خاورشناسان را جلب کرده است که آیا پیغمبر اسلام از همین برخورد کوتاه چیزی آموخته است؟ وقتی که چنین حادثه کوچکی توجّه مخالفان را در قدیم و جدید برانگیزد، به طریق اولی اگر کوچکترین سندی برای سابقه آشنایی رسول اکرم با خواندن و نوشتن وجود می‌داشت ۱.پرفسور ماسینیون، اسلام شناس و خاورشناس معروف، در کتاب سلمان پاک در اصل وجود چنین شخصی، تا چه رسد به برخورد پیغمبر با او، تشکیک می‌کند و او را شخصیت افسانه‏ای تلقّی می‏نماید، می‌گوید: «بحیرا سرجیوس و تمیم داری و دیگران که روات در پیرامون پیغمبر جمع کرده‌اند اشباحی مشکوک و نایافتنی‏اند». ↩ @atna_ir
4⃣ قرائن و دلائل استفاده می‌شود این است که در دوره رسالت نیز نه خوانده‌اند و نه نوشته‌اند. برای اینکه دوره ما قبل رسالت را رسیدگی کنیم لازم است درباره وضع عمومی عربستان در آن عصر از لحاظ خواندن و نوشتن بحث کنیم. از تواریخ چنین استفاده می‌شود که مقارن ظهور اسلام، افرادی در آن محیط که خواندن و نوشتن می‌دانسته‏اند بسیار معدود بوده‌اند. پیدایش خط در حجاز بلاذری در آخر فتوح البلدان آغاز پیدایش خط را در میان اعراب حجاز چنین ذکر می‌کند: «اوّلین بار سه نفر از قبیله «طی» (که در مجاورت شام بودند) خط (خطّ عربی) را وضع کردند و هجاء عربی را به هجاء سریانی قیاس کردند. بعد عدّه‏ای از اهل انبار این خط را از آن سه نفر آموختند و اهل حیره از اهل انبار فرا گرفتند. بشر بن عبدالملک کندی برادر @atna_ir
5⃣ اکیدر بن عبدالملک کندی امیر دومة الجندل که نصرانی بود، در رفت و آمده‌ای خود به حیره خطّ عربی را از اهل حیره یاد گرفت. همین بشر برای کاری به مکه رفت و سفیان بن امیه (عموی ابو سفیان) و ابوقیس بن عبدمناف بن زهره او را دیدند که می‏نوشت؛ از او خواستند که نوشتن را به آنها تعلیم کند و او به آنها تعلیم کرد. بعد خود بشر با این دو نفر در یک سفر تجارتی به طائف رفتند؛ غیلان بن سلمه ثقفی در طائف خط نوشتن را از آنها آموخت. بعد بشر از آن دو نفر جدا شد و به دیار مصر رفت. عمرو بن زرارة که بعد به عمرو کاتب معروف شد نوشتن را از او آموخت. سپس بشر به شام رفت و در آنجا عدّه زیادی از او فرا گرفتند.» ابن النّدیم در الفهرست، فنّ اول از مقاله اولی، به قسمتی از گفته‏های بلاذری اشاره می‌کند[1]. ابن النّدیم از ابن عباس ۱.الفهرست (چاپ مطبعة الاستقامة قاهره)، ص 13. ↩ @atna_ir
6⃣ روایت می‌کند که اوّل کسی که خطّ عربی نوشت سه نفر از مردان قبیله بولان بودند که قبیله‏ای است در انبار، و اهل حیره از مردم انبار فرا گرفتند. ابن خلدون نیز در مقدّمه خویش فصل «فی انّ الخطّ و الکتابة من عداد الصنائع‏ الانسانیة» قسمتی از گفته‏های بلاذری را ذکر و تأیید می‌کند[1]. بلاذری با سند روایت می‌کند که هنگام ظهور اسلام در همه مکه چند نفر باسواد بودند. می‌گوید: «اسلام ظهور کرد و در قریش فقط هفده نفر صنعت نوشتن را می‌دانستند: عمر بن الخطّاب، علی بن ابی طالب (ع)، عثمان بن عفّان، ابو عبیده جرّاح، طلحه، یزید بن ابی سفیان، ابو حذیفة بن ربیعه، حاطب بن عمرو عامری، ابو سلمه مخزومی، ابان بن سعید اموی، خالد بن سعید اموی، عبد اللّه بن سعد بن ابی سرح، حویطب بن عبد العزّی، ابو سفیان بن حرب، ۱.مقدّمه ابن خلدون (چاپ ابراهیم حلمی)، ص 492. ↩ @atna_ir
8⃣ بلاذری آنگاه چند زن از زنان مسلمان را نام می‌برد که در دوره اسلام، هم می‌خواندند و هم می‏نوشتند، و یا تنها @atna_ir
7⃣ معاویة بن ابی سفیان، جهیم بن الصّلت، علاء بن الحضرمی که از هم پیمانان قریش بود نه از خود قریش». بلاذری فقط یک زن قرشی را نام می‌برد که در دوره جاهلیت مقارن ظهور اسلام، خواندن و نوشتن می‌دانست و او «شفاء» دختر عبد اللّه عدوی بود. این زن مسلمان شد و از مهاجران اوّلیه به شمار می‌رود. بلاذری می‌گوید: «این زن همان است که حفصه همسر پیغمبر را نوشتن آموخت و روزی پیغمبر اکرم به او فرمود: «ألا تعلّمین حفصة رقیة النّملة کما علّمتها الکتابة» یعنی همچنانکه نوشتن را به حفصه آموزانیدی خوب است «رقیة النّملة»[^2]. را نیز به وی بیاموزانی.» @atna_ir
9⃣ می‌خواندند. می‌گوید: «حفصه همسر پیغمبر می‏نوشت. امّ کلثوم دختر عقبة بن ابی معیط (از زنان مهاجر اوّلیه) نیز می‏نوشت. عایشه دختر سعد گفت پدرم به من نوشتن آموخت. کریمه دختر مقداد نیز می‏نوشت. عایشه (همسر پیغمبر) می‌خواند ولی نمی‏نوشت؛ همچنین امّ سلمه.» بلاذری سپس نام کسانی را که در مدینه سمت دبیری رسول خدا را داشتند ذکر می‌کند، آنگاه می‌گوید مقارن ظهور اسلام فقط یازده نفر از مردم اوس و خزرج (دو قبیله معروف ساکن مدینه) صنعت خط، را می‌دانستند، و نام آنها را هم ذکر می‌کند. معلوم می‌شود صنعت خط، تازه وارد محیط حجاز شده بوده است و اوضاع و احوال محیط آن روز حجاز چنان بوده که اگر کسی خواندن یا نوشتن می‌دانست معروف خاص و عام می‌شد. افرادی که مقارن ظهور اسلام این صنعت را می‌دانستند، چه در مکه و چه در مدینه، معروف و انگشت‏نما، و @atna_ir
1⃣0⃣ معدود و انگشت شمار بودند؛ لهذا نامشان در تاریخ ثبت شد، و اگر رسول خدا در زمره آنان می‏بود قطعاً به این صنعت شناخته می‌شد و نامش در زمره آنان برده می‌شد، و چون اسمی از آن حضرت در زمره آنان نیست معلوم می‌شود به طور قطع او با خواندن و نوشتن سر و کار نداشته است. @atna_ir
🔴 دلایل#مواجهه_منفعلانه نیروهای انقلابی با #فضای_مجازی طراحی شده توسط دشمن از دیدگاه حجت الاسلام استاد #کهوند 🔸حجت الاسلام استاد #کهوند طی جلسه ای با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه قم درگروه #مباحثات_انقلابی، مطرح کردند: #بخش_اول: عدم موضوع شناسی صحیح 🔸 بیش از ۲۵ سال است اینترنت وارد کشور شده و اگر بازی های ویدیویی را هم اضافه کنیم قریب به ۳۰ سال است که ما درگیر #فضای_مجازی هستیم و معمولا در مواجهه با آن رویکرد منفعلانه داشته‌ایم. ما در بررسی‌ها و تحقیقات ، به دو مشکل عمده رسیدیم که مسبب این انفعال هست: ۱. موضوع را نمی شناسیم. ۲. از مبانی دینی مواجهه با این موضوع یا کاملا غافل بوده‌ایم یا در برخی موارد منطبق با این مبانی با موضوع مواجهه نشده ایم.بنای کار بر این است که به اقتضای وقت این دو مشکل عمده را بررسی نماییم. 🚩به گروه #مباحثات_انقلابی در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب در جهت صیانت از حوزه انقلابی بپیوندید 👇 http://eitaa.com/joinchat/2841968654C1c033152b3
🔴 دلایل نیروهای انقلابی با طراحی شده توسط دشمن از دیدگاه حجت الاسلام استاد در جمع طلاب و فضلای انقلابی حوزه علمیه قم در گروه مطرح شد 👇 : عدم شناخت تفاوت ابزارها از حیث مدیریت و کاربری 🔺 معتقدیم کسی که میگوید فضای مجازی مثل چاقوست، ابزار شناس نیست‼️ 🔺در بحث فراوان شنیده‌ایم که فضای مجازی مثل چاقو است و این بستگی به خودمان دارد چطور از آن استفاده کنیم. 🔺 اگر شما فضای مجازی خصوصا را مانند چاقو دانستید ، مانند چاقو هم با آن مواجهه می‌کنید و می‌روید به سمت و آموزش اما... ا ما آیا واقعا مانند چاقو است⁉️ 🔺 کسی که میگوید مثل چاقوست، ابزارشناس نیست. 🔺ابزارها از حیث علم و به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول ابزارهایی هستند که مدیر (تعیین کننده نهایی جهت‌گیری ابزار) و کاربر (استفاده کننده از این ابزار) یک نفر است؛ مثل چاقو، قلم، اسلحه و... دسته دوم ابزارهایی هستند که علاوه بر کاربر، شخص ثالثی هم در روند به کارگیری ابزار دخالت می‌کند؛ که این نوع دوم ابزارها خود بر دو قسمند: 🔹نوع اول مثل که (به عنوان شخص ثالث) در روند مدیریت و جهت‌گیری آن دخالت می‌کند اما کاربر () در تصمیم‌گیری دارد. 🔹قسم دیگر ابزارهایی هستند که شخص ثالث دخالت دارد و کاربر فقط استقلال عمل دارد و گمان می‌کند که است درست مشابه که فرق آن با سایر اتومبیل ها این است که پدال‌هایی زیر پای مدیر که کنار ما نشسته است تعبیه شده و اگر خلاف نظر او عمل کنیم او از این پدال‌ها استفاده می‌کند و ماشین را متوقف خواهد کرد. اینجا در حقیقت ما خیال می کنیم که فرمان و کلاچ و دنده در اختیار ماست؛ در حالی که اگر خلاف نظر مدیر حرکت کنیم او از این ابزارهای مدیریتی که در اختیارش هست استفاده کرده و ما را متوقف می‌کند. 🔺 با کمال تاسف چه بخواهیم و چه نخواهیم جنس فضای مجازی از این جنس است و عموم خدمات فضای مجازی (، ، ، و...) از این سنخ هستند، یعنی شخص ثالث در حال مدیریت است و دست برتر دارد و کار را [اگر اراده کند] از دست ما خارج خواهد کرد. ✅ به عنوان مثال اگر شما در ادمین یک گروه باشید می‌توانید کاری کنید یک نفر در گروه به مدت زمانی که شما تعیین می‌کنید نتواند محتوا را ببیند، می‌توانید کاری کنید هر محتوایی که یک کاربر قرار می‌دهد بقیه اعضا نبینند، می‌توانید کاری کنید یک کاربر نتواند در گروه عکس یا متن یا لینک قرار دهد. وقتی شما [به عنوان ادمین گروه] چنین دسترسی دارید آیا نمی‌تواند این کارها را انجام دهد؟ قطعا و مسلّما و یقینا این کار را مطابق اهداف خود خواهد کرد. اما سوال اینجاست که کِی این کار را می‌کند؟ مثلا در ایام . شما شاهد بودید در ایام انتخابات شبهه «آیت الله قتل عام» یا شبهه «دیوار کشیدن در پیاده روها» مطرح می‌شود اما به طرز عجیبی پاسخ به دست مردم نمی‌رسد. این [موضوع] به این دلیل است که این ابزار مثل چاقو نیست و صاحب دارد و صاحبش هم از ایجاد آن اهدافی دارد و برای رسیدن به آن از این استفاده می‌کند. 🚩به گروه در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب در جهت صیانت از حوزه انقلابی بپیوندید 👇 http://eitaa.com/joinchat/2841968654C1c033152b3
🔴 دلایل نیروهای انقلابی با طراحی شده توسط دشمن از دیدگاه حجت الاسلام استاد در گروه در جمع طلاب و فضلای انقلابی حوزه علمیه قم مطرح شد 👇 : عدم شناخت تفاوت ابزارها از حیث بسیط و غیر بسیط بودن ♦️ وجه بعدی تفاوت ابزارها این است که ابزارها از حیث و بودن با هم متفاوتند. ابزار ابزاریست که و آن در یک چیز است. مثل چاقو که خوبی و ‌بدی آن در برندگی است. قلم خوبی و بدی‌اش در نوشتن است. شما نمی‌توانید طرحی بدهید که [این دست ابزارها] فقط در خوبی عمل کنند و در بدی عمل نکنند. چاقو فقط در برش داشته باشد و در برش نداشته باشد! لذا دقت می‌کنید که این ابزارها را در اختیار چه کسی قرار بدهید و برای آن در بعد اجتماعی و تدوین می کنید. اما ابزارهایی هستند که بسیط نیستند و خوبی و بدی آنها در یک چیز نیست. مثل . شما میتوانید خوبی های آن را جدا کنید و بدی هایش را هم جدا کنید و خوبی های آن را به مردم تحویل دهید و از بدی ها مصون‌شان بدارید. ✅ مثال روشن در این مورد است. صدا و سیمای جمهوری اسلامی سرآمد این کار در این موضوع است؛ یعنی حداقل در دوجا وارد می شود؛ چه در فیلم ها و چه در برنامه‌ها؛ می پرسید چگونه؟ یکی اینکه مثلا با یک قیچی بعضی چیزهای نادرست را حذف میکند و دوم اینکه در دوبله، بازیگر در فیلم یک چیزی می‌گوید، یک چیز دیگر (متناسب با فرهنگ ایرانی) دوبله می‌ شود. مثال دیگر بسته شد، کار خوبی هم بود، بنده به شدت موافق این کار هم هستم اما آیا هر آنچه در یوتیوب هست، بد است؟ چیز خوب در یوتیوب پیدا نمی شود؟ آیا نمی شود عين همان کاری که در صدا و سیما می شود و تغيير و دوبله می کند، یک عده ای ممحض و متمرکز باشند در اینکه محتوای خوب و فیلم های خوب یوتیوب را بردارند و در بارگزاری کنند؟ چرا درست می شود و میگوییم یا یوتیوب با تمام مفاسد آن (مثل ) باید باز باشد یا باید تماما بسته باشد؟ این ابزار، رسانه است، می شود خوبی های آن را جدا کرد و در اختیار مردم قرار داد. حالا شما حریف مدیریت آن نمی شوید [مثل یوتیوب] ولی آپارات که داری می توانی از آن استفاده کنی. این هم یک وجه تفاوت. باز هم در اینجا چاقو مثل شبکه اجتماعی نیست چاقو مثل اینترنت نیست و اینها با هم متفاوتند. 🚩گروه در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب در جهت صیانت از حوزه انقلابی👇 http://eitaa.com/joinchat/2841968654C1c033152b3