eitaa logo
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
733 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
774 ویدیو
22 فایل
برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به ملت تمدن ساز داریم و ملت تمدن ساز در بستر آموزش های لازم به وجود می آیند. آموزشهایی در زمینه های اقتصاد سیاست فرهنگ و... لینک کانال👇👇 https://eitaa.com/joinchat/186318869C9e216c3ff1 پل ارتباطی @sadra59
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 شهید سیّدعلى اندرزگو، چریک مبارز مسلمان، فرزند على بود، همنام على بود، همراه و همگام على هم بود. من لازم مى‌دانم به امت مسلمان سفارش بکنم سعى کنید این چهره‌هاى عزیز و ناشناخته را بهتر بشناسید. این مرد مسلمان مبارز در طول چهارده سال که مشغول مبارزه بود، چهارده سال زندگى مخفى با نهایت شدّت، دستگاه جهنّمى ساواکِ شاه بدبخت را آنچنان حیران و سرگشته کرده بود که کارش معجزآسا مى‌نمود. براى خدا مبارزه کرد، براى خدا از پیوستن به گروه‌هاى مدّعى سر باز زد، براى خدا خطر ساواک و خطر بعضى از گروه‌هایى که مایل بودند او را به طرف خود جذب کنند و حاضر نمى‌شد به آن‌ها جذب بشود، این خطرها را براى خدا تحمل کرد و براى خدا هم شهید شد.  ۱۳۵۹/۰۵/۱۰ 🇮🇷 کانال اتنا (اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت: 📍چین که دارای بالاترین آمار کرونا بود توانست ۹۲درصد بیماران را با طب سنتی درمان کند و قبل از واکسن، جشن پایان کرونا گرفتند. 📍تا امروز حدود ۱۴ میلیارد دلار از صندوق توسعه برای کرونا برداشت کردید، اما یک دلار آن ‌را برای طب سنتی هزینه نکردید؛ آن‌وقت به طبیبان سنتی ما تهمت دروغگویی و شیادی می‌زنند! 📍طب سنتی در کشورمان مظلوم است زیرا برای مجوز ایجاد یک سلامتکده افراد به بیش از ۷۰ جای مختلف مراجعه می‌کنند و آخر نیز نمی‌توانند مجوزی دریافت کنند؛ این در حالی است که حتی سازمان جهانی بهداشت که قبله‌گاهش طب مدرن است، برای طب سنتی سند ۱۰ ساله منتشر کرده. 📍چرا طب ایرانی در دانشگاه‌های ما تدریس نمی‌شود؛ چرا حتی یک اتاق در بیمارستان‌ها به طب سنتی اختصاص نمی‌دهید؟ چرا صداوسیما برنامه‌های خود را به طب سنتی اختصاص نمی‌دهد؟ 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 مقصود ما از تحوّل، ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی است در همه‌ی بخش‌های اداری کشور و بخش‌های حکمرانی کشور و همچنین در بخش‌هایی از سبک زندگی عمومی و به طور خلاصه، حفظ و تقویت اصول و خطوط اساسی انقلاب و نوآوری در شیوه‌ها و روش‌ها و کارکردها. ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ 🇮🇷 کانال اتنا (اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
🔴کاهش بستری بیماران کرونایی با قرقره آب‌نمک 🔻 طبق تحقیقات جدید توسط پزشکان دانشگاه آگوستا در آمریکا شست‌وشوی بینی و حلق دو مرتبه در روز با محلول سدیم کلراید (آب‌نمک)، باعث کاهش 19 برابری بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا می‌شود ➖خوب الحمدالله به یکی از دستورات طب سنتی ایرانی ما رسیدند 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
🔴الحمدالله که یکی دیگه از دستورات طب سنتی ایرانی ما مورد پژوهش قرار گرفت و مستند شد 🔻 دانشگاه سیدنی استرالیا در مقاله زیر اعلام کرد: "شواهد موجود نشان می‌دهد که تایموکینین موجود در سیاه دانه می‌تواند به خارهای سطحی کرونا ویروس متصل شده و مانع ورود ویروس به سلول انسان شود." 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 تحول حتمی است، منتها تحول دو طرف دارد: تحول در جهت صحیح و درست، تحول در جهت باطل و غلط. ما باید مدیریت کنیم که این تحول در جهت درست انجام بگیرد. ۱۳۸۶/۰۹/۰۸ 🇮🇷 کانال اتنا (اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
شروع جلسه هفتاد و هفتم دوره جامع تدریس مجازی تاریخ تطبیقی اسلام⬇️⬇️
taaeb_tarikh_tatbighi_islam_77.mp3
9.52M
💠 سلسله دروس 📔جلسه هفتاد و هفتم 📝 دوران امام کاظم (ع) 1 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های زوج در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه هفتاد و هفتم(۱) بسم الله الرحمن الرحیم ✍️لزوم بررسی جداگانه هریک از قیام‌ها و حرکت‌های زمان ائمه(ع) 🔷بحث تاریخ در دوره قبل تا امام کاظم(ع) بیان شد؛ اما از امام کاظم(ع) به بعد، باقی ماند. بحثی که در جلسات گذشته راجع به حرکت­ها و قیام­ها مطرح شد، متوقف می­شود. اجمالا در باب قیام­ها مانند قیام زید، حرکت محمد نفس زکیه و برادرش ابراهیم، حرکت یحیی­بن­زید و تداوم چنین حرکت­هایی، به‌طور مطلق نمی­توان نظر ثابتی را ارائه داد؛ بلکه باید تمام اینها به‌شکل جزئی مورد بررسی قرار گیرد تا به یک نظر ثابتی ختم شود. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های زوج در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه هفتاد و هفتم(۳) ✍️اختلاف احوال و تغییر موضوعات؛ سبب تفاوت در رفتار ائمه(ع) 🔷در هر مرتبه از فقه، یک مطلب برای همه واضح است و آن اینکه حکم، تابع موضوع است و با تغییر آن موضوع، حکم هم تغییر می­کند. واجب و حرام یکی است؛ همچنان‌که در روایت وارد شده است: «حلال محمد حلال إلی یوم القیامة و حرامه حرام إلی یوم القیامة» ؛ ولی ممکن است یک شیئی در زمان پیامبر(ص) موضوع برای حلیت باشد و بر اثر گذشت زمان، تغییرات موجب شود موضوع برای حرمت قرار گیرد. برای مثال، ممکن است خرید کردن از یک محل خاصی در زمان پیامبر(ص) حلال باشد -چون خرید از آن منطقه، مصداقی برای اعانت به ظالم و ظلم نمی­شود و یا اینکه اگر از آن مکان خرید شود، کمبودی برای مردم آن منطقه حاصل نمی­شود- اما ممکن است پنجاه سال بعد در همان منطقه که گندم خریداری می­شد، به‌واسطه قحطی، تولید گندم فقط به نیاز مردم همان خطه و سرزمین باشد و خریداری گندم از آنجا باعث در حرج قرار گرفتن مردم آن سرزمین شود؛ لذا خرید گندم از آن مکان حرام می­شود؛ درحالی‌که نه حرام، عوض شده و نه حلال؛ بلکه موضوع، تغییر پیدا کرده است. 🔶بنابراین سیره حضرت امیر(ع) همان سیره پیامبر(ص) و سیره امام کاظم(ع) همان سیره حضرت علی(ع) و سیره امام زمان(عج) همان سیره امام کاظم(ع) و حضرت علی(ع) و پیامبر(ص) است؛ اما آنچه در زمان هریک از حضرات معصومین(ع) وجود دارد، اختلاف احوال و تغییر موضوعات است. تغییر موضوع، باعث تفاوت در رفتار می­شود؛ یعنی برای مثال، پیامبر اکرم(ص) با فلان شخص به‌دلیل اینکه فلان حرف را زده است، جنگیدند و حال آنکه همان شخص در زمان حضرت امیر(ع) همان حرف را تکرار کرده و حضرت با او نبردی نداشتند. لذا وقتی سؤال می­شود: “اگر اصول حاکم بر حرکت یکی است، چرا حضرت علی(ع) با فلان شخص نجنگیدند؟”، نباید گفت سیره حضرت علی(ع) با سیره پیامبر(ص) متفاوت است؛ تفاوت قائل شدن بین سیره حضرات معصومین(ع)، کار غلط و اشتباه است؛ بلکه باید دید در موضوع زمان پیامبر(ص) چه تغییری حاصل شده است که اگر ایشان هم در زمان حکومت حضرت علی(ع) بودند، همین کاری را انجام می­دادند که امیرالمؤمنین(ع) انجام داد؟ بنابراین سیره عوض نشد؛ بلکه موضوع عوض شده است. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های زوج در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه هفتاد و هفتم(۴) ✍️تاریخ چه زمانی موجب درس و عبرت و فهم تکلیف می‌شود؟ 🔷تاریخ، زمانی موجب درس و عبرت و همچنین موجب فهم تکلیف می­شود که اختلاف احوالی که هریک از ائمه(ع) در تاریخ با آن مواجه بودند، مورد بررسی قرار گیرد؛ برای مثال، چرا امام حسن(ع) با معاویه قرارداد ترک منازعه امضا می­کند و امام حسین(ع) همین قرارداد را در زمان معاویه ادامه می­دهند؛ اما در زمان یزید، قضیه برعکس می­شود؟ حتی خود امام حسین(ع) در زمان امامتشان دو نوع رفتار دارند؛ آیا این دوگانگی در رفتار، ناشی از دو تا بودن قرآن و اصول است و اگر نیست، چرا دو نوع رفتار وجود دارد؟ 🔶جواب این است که اختلاف احوال، باعث تغییر موضوع شده است. موضوع یزید با موضوع معاویه متفاوت شده است؛ ولذا به‌دلیل تابعیت حکم از موضوع، حکم نیز عوض می­شود. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های زوج در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه هفتاد و هفتم(۵) ✍️لزوم مطالعه در مورد جبهه مقابل برای رسیدن به سیره ائمه(ع) در باب موضوعات 🔷به همین جهت، در تاریخ برای رسیدن به سیره ائمه(ع) در باب موضوعات، مطالعه طرف مقابل بسیار لازم است؛ یعنی باید بررسی شود که عبدالملک­بن­مروان با سلیمان­بن­عبدالملک چه تفاوت­هایی داشتند؟ چه از لحاظ شخصیتی و چه از لحاظ اقدام و دستورالعمل، چه تفاوت‌هایی بین این دو وجود داشت که امام سجاد(ع) طی سه سال، تفاوت روش دارند؛ یعنی در بررسی سه‌ساله از امامت حضرت، رفتار ایشان عوض شده است؛ در یک مورد حضرت اصحابشان را از حرف زدن در باب یک موضوعی نهی می­کردند؛ اما سه سال بعد به حرف زدن در آن مورد امر کردند. اگر مطرح کردن آن حرف­ها لازم است، چرا سه سال قبل، اصحاب را از مطرح کردن آن نهی می­کردند؟ پس معلوم می­شود اختلاف احوال و ازمنه، باعث تغییر حکم شده است؛ درحالی‌که اصول حاکم بر رفتار ائمه(ع) یکسان است. اصل حاکم، مبارزه کردن با ظالم، و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است؛ منتهی نوع وجوب و حرمت آن، تابع تغییر موضوعات است. 🔶با این بیان، روشن می­شود مطلب مطرح‌شده در باب فقه مبنی بر وجوب لحاظ سیره مستمره در مورد یک حکم، اشتباه است؛ چون زمانی می­توان سیره مستمره را به دست آورد که در طول ازمنه، یک موضوع، به یک شکل باقی مانده باشد و احوال، تغییر نکرده باشد. برای مثال، با مقایسه سیره پیامبر(ص) و حضرت امیر(ع) در مورد حکام زمان خود، تفاوتی دیده می­شود و نمی­توان در مورد این تفاوت گفت: قضیة فی واقعة؛ بلکه سیره حضرت امیر(ع) همان سیره پیامبر(ص) است و به عبارتی، اگر پیامبر(ص) هم به‌جای حضرت امیر(ع) بودند، همان رفتاری را داشتند که حضرت امیر(ع) از خودشان نشان می­دادند. بنابراین برداشت غلط از تفاوت رفتار حضرت امیر(ع) در زمان حکومتشان با رفتار پیامبر(ص) در زمان حکومتشان ناشی از عدم توجه به تفاوت موضوع است. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های زوج در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه هفتاد و هفتم(۶) ✍️اصول حرکت مقام معظم رهبری با حرکت حضرت امام(ره) یکسان است 🔷امروزه نیز همین اصول جریان دارد و اگر مرحوم امام(ره) در قید حیات بودند، همان رفتاری را انجام می­دادند که مقام معظم رهبری انجام دادند. البته رفتار امروزه مقام معظم رهبری با رفتار ده سال قبل ایشان متفاوت است؛ چون موضوعات در حال تغییر هستند. اگر کسی به تغییر موضوعات توجه نداشته باشد و آن را لحاظ نکند، اقدامی که ده سال قبل واجب بود، ممکن است امروزه حرام باشد و در صورت انجام آن، فرد مرتکب حرام شده است. مرحوم امام(ره) زمانی دستور جنگ می­دادند؛ اما زمانی دیگر دستور توقف آن را صادر می­کردند و در هر صورت ایشان به وظیفه خود عمل می­کردند؛ چون حکم تابع موضوع است. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های زوج در کانال اتنا) @atna_ir