eitaa logo
𔘓عطرنرگس³¹³𔘓
1.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
2هزار ویدیو
15 فایل
𔘓بسم‌رب‌المهدے𔘓 🌼هدف اصلےکانال عطرنرگس🌼 ☜دعاےهمگانےبراےظهور🌺 ☜یارےمولاےغریبمان ❤️ ☜افزایش‌معرفت‌وخودسازے براےیارےامام‌زمان‌ ارواحنافداه😍 جهت‌تبادل‌👇🏻 @admin_atrenarges ناشناس کانال👇🏻 https://daigo.ir/secret/62381622
مشاهده در ایتا
دانلود
بالاترین ذکر در عالم... @atre_narges_313 ╰┅┅┅❀🖤❀┅┅┅╯ ‍
☁️🌞☁️ 🛑برکات و معجزه های صلوات! 🌺رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : در معراج ، ملکی را دیدم که هزار هزار دست دارد( یعنی یک میلیون) و هر دستی هزار هزار انگشت دارد و هر انگشتی هزار هزار بند دارد آن ملک گفت : من حساب دانه های قطرات باران را می دانم که چند تا در صحرا و چند دانه در دریا می بارد. تعداد قطرات باران را از ابتدای خلقت تا حال را می دانم ، ولی حسابی است که من از محاسبه آن عاجزم. رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: چیست؟ عرض کرد: هرگاه جماعتی از امت تو با هم باشند و با هم بر تو صلوات بفرستند ، من از محاسبه ثواب صلوات عاجزم 🌺صلوات جهت حاجت! حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : صلوات فرستادن شما بر من باعث روا شدن حاجت های شماست و خدا را از شما راضی می گرداند و اعمال شما را پاک و پاکیزه می کند. 🌺 آمرزش گناهان با صلوات! حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)  فرمودند : هر کس هر روز از روی شوق و محبت به من سه مرتبه صلوات بفرستد ، بر خدا لازم می شود که گناهان او را بیامرزد ، در همان روز یا همان شب 🌺میزان صلوات در قیامت! حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)  فرمودند : روز قیامت ، من پیش میزان اعمال هستم ، یعنی که هر کس کفه سیئاتش (گناهانش) سنگین تر از کفه حسناتش (ثواب هایش) باشد ، من صلوات هایی را که برایم فرستاده می آورم و در کفه حسناتش می گذارم تا آن که کفه حسناتش سنگین تر گردد 🌺دیدن بهشت با صلوات! حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)  فرمودند : هر کس هر روز هزار صلوات بر من بفرستد از دنیا نخواهد رفت تا جای خود را در بهشت ببیند. 🌺هرگاه چیزی از یاد انسان برود و آدمی آن را فراموش کند ، صلوات موجب می شود آن را به خاطر آید. 🌺حضرت رضا (علیه السلام) فرمودند : هر کس قادر بر کفاره گناهان خود نباشد صلوات بسیار بفرستد که صلوات بر محمد و آل محمد گناهان را میریزد. 🌺امیر المومنین (علیه السلام) فرمودند : صلوات فرستادن در محو کردن گناهان شدیدتر است از فرو نشانیدن آتش توسط آب. 🌺رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : هر کس بعد از نماز ظهر ، صد بار صلوات بفرستد خداوند سه پاداش به او می دهد: 1⃣ مدیون نشود و اگر مدیون شود خداوند ادا کند 2⃣ایمان او را حفظ کند که این بزرگ ترین بخشش است 3⃣ روز قیامت از نعمتی که به او داده نپرسد. 🌺صلوات با دل و زبان! یکی از آداب فرستادن صلوات این است که دل با زبان موافقت نماید ، به این معنا که از روی غفلت زبان را به گفتن صلوات حرکت ندهد. 🌺نجات عبور از صراط! رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : شب گذشته ، عجیب خوابی دیدم . مردی از امت خود را دیدم که از صراط می گذشت و هر لحظه می لرزید ، و در هر قدم می لغزید . پس دیدم صلواتی که بر من فرستاده بود ، آمد و دست او را گرفت ، و به سلامت او را از صراط گذرانید. 🌺واجب شدن شفاعت! رسول خدا  (صلی الله علیه و آله و سلم)در وصیت خود به امیر مومنان علی (ع) فرمود : یا علی ! هر کس بر من ، هر روز و هر شب صلوات فرستد ، شفاعتم بر او واجب می شود ؛ اگر چه گناهانش از گناهان بزرگ باشد. 🌺رفع فقر و تنگدستی! مردی خدمت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آمد و از فقر شکایت کرد آن حضرت فرمود: وقتی داخل خانه خود شدی، سلام کن؛ خواه کسی در خانه باشد خواه نباشد، و بر من سلام فرست و بعد از آن، سوره اخلاص را بخوان. آن مرد چنان کرد و در اندک روزی توانگر گردید. 📚منابع:بحارالانوار،اصول کافی ج 4ص249،کتاب آثار و برکات صلوات،ثواب الاعمال و عقاب الاعمال،جامع الاخبارص68 @atre_narges_313 ╰┅┅┅❀🖤❀┅┅┅╯ ‍
بر چهره پر ز نور مهدی صلوات بر جان و دل صبور مهدی صلوات... 🔅تا امر فرج شود مهيا بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات... 🔸امام صادق علیه السلام؛ « هیچ عملی در روز جمعه، برتر از بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله نیست. » (الخصال ص۳۹۴) با سلام خدمت شما همراهان مهدوی؛ 💚عاشقان امام زمان (عج)💚 طبق قرار هر جمعه، داریم به نیت و امام زمان عجل الله، با نفس های گرمتون همراهی بفرمایید. لطفا تعداد صلواتهای خودتون رو در ربات زیر وارد کنید👇👇👇 https://EitaaBot.ir/counter/bfh با تشکر از همراهی شما بزرگواران اجرتون با امام زمان عج🌹🙏 اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج🤲 @atre_narges_313 ╰┅┅┅❀🖤❀┅┅┅╯ ‍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤🖤🖤 اگر زِ قافله دوریم خوب می دانیم ولی به لطف تو هر سال جا نمی مانیم و باز هم به نگاه محبتت امسال کنار سفره ی این مهمانیم ✍کنار سفره ایی که زمان گریه می کنه… حجت خدا کنار این سفره است … به منِ نالایق هم اجازه دادن بیام…😭😭 به شما هم اجازه دادن… هر چه قدر از کنار این سفره بهره ببری، باز هم یه روزی حسرت می خوری.. ای کاش تو شبای فاطمیه برا مادر پهلو شکستۀ امام زمان بیشتر ناله می زدم ، بیشتر گریه می کردم… یابن الحسن فاطمیه رفته و نیامده ای نگو که باز بدون تو روضه می خوانیم بیا که در گذرِ گرد باد این دنیا در انتظار شروع بهار و بارانیم قسم به ساحل چشمانِ ابریت عمریست به لطفِ بارش چشم شماست گریانیم و گر نه مثل بیابانِ خشک دلهامان فقیر روزیِ این سفره های بی نانیم از این که بار غمِ مادرِ تو را دنیا به دوش برد، ولی خَم نگشت حیرانیم آقا به انتقامِ غمِ صورتِ کبود بیا که ما کنار شما پیروِ شهیدانیم الهی بحق فاطمه الزهرا س 🤲 ↳| @atre_narges_313 |↲
.. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُكَ🍃🌺🍃 صلی علیک یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها 🖤🙏
𔘓 امیرالمومنین بعد نماز جمعه یکی از اصحابشون رو دیدن که گویا کمی ناخوش احوال بود صداشون کردن فرمودن ؛ که چیشده حالت خوبه؟ گفتند ؛ نه آقا یکم تب دارم . . حضرت فرمودن ؛ شما می‌دونید وقتی مریض هستید ماهم مریض می‌شیم؟ مرد گفت ؛ فقط برای ما اینطور هستید! امام‌علی گفتند؛ نه ما نگران همه‌ی دوستان و محبین خودمون هستیم..
𔘓 الان توی این عصر امام‌زمانه که پا به پاتون گریه می‌کنه، غم‌گسار شماست، ناراحت می‌شید، ناراحت می‌شه، خوشحالید، خوشحال می‌شه:) هر روز صبح به عشق شما چشم باز می‌کنه چرا امیدشو ناامید می‌کنی . . به قول حاج مهدی ؛ از من نا امید نشیا.. من شاید به دردت بخورم . .
𔘓 پس یه جوری تویِ جامعه راه برید . . که همه بگن این بویِ 'ارواحنافداه- میده ؛ اگه بگی چی شد که شهیدا شهید شدن ! میگم یه روده راست تو شِکَمِشون بود راست میگفتن امام زمان دوسِت داریم. بیاید راست بگیم که حجت خدا رو دوست داریم . این بلوف زدنا فقط خودمونو گول می زنه . .
𔘓 به قول یه نفری همه میتونن با چفیه یا ریش بگن ما مذهبی هستیم، ما منتظریم! ما هیئتی هستیم . . همه میتونن چادر سر کنن.. اینا راه و روش یه منتظر نیست.. منتظر واقعی توی خونه نمیشینه بگه آره من منتظرم ؛ پا میشه میره تو کوچه، خیابون کمک میکنه، دست میگیره فقط و فقط برایِ شادی امام زمانش برای رضایِ خدا.. اینجوری برای ظهور تلاش میکنه نه با حرف! با عمل میره جلو:)
رفقا با حرف بزنید از غماتون ، حاجتاتون ، حالتون و هر چیزی که به آدمای دیگه نمیشه گفت رو‌ به امام زمان بگید جوری حالت خوب میشه که انگار اصلا غمی نداشتی((: ↳| @atre_narges_313 |↲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
𔘓عطرنرگس³¹³𔘓
.. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَ
پیامبر اکرم (ص) فرمودند : ای فاطمه! هر کس بر تو بفرستد خداوند او را می آمرزد و در هر جای بهشت که باشم وی را به من ملحق میسازد . ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ↳| @atre_narges_313 |↲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️هر کس در هر موردی و در هر جنبه‌ای از زندگی‌اش ضعف دارد، در بُعد مادّی، در مسائل روحی، تزکیه نفس، غم و غصّه، هر چه دارید به در خانه‌ی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بروید. ▪️استاد اخلاق حاج آقا زعفری زاده حفظه الله تعالی ↳| @atre_narges_313 |↲
ها.. صدای فاطمه را می شنوم که نیمه های شب درب خانه دلم را می زند تا برای یاری علی زمانم قدمی بردارم! :) الّلھُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّك الْفَرَج بِحَقِ زِینَبِ ڪُبْریٰ سَلآمُ اللّٰه عَلَیہا 🕊 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌↳| @atre_narges_313 |↲
https://eitaa.com/atre_narges_313/6949 صوت 👆 https://eitaa.com/atre_narges_313/6950 متن صلوات ضراب اصفهانی👆 صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی توصیه و سفارش (عج) در عصر جمعه... ♥️عطرنرگس
🔥 قطعی بودن ⚠️ سفیانی مشمول نمیشود! ✍ در روایات اسلامی به حتمی بودن خروج اشاره شده؛ اين مطلب در روايات معتبری با تعابير مختلف مثل: محتوم، لابدّ‌‌منه، حتم من الله، لابدّ ان یکون، لایکون قائم إلا بسفیانی، من قبل قیام القائم، خمس قبل قیام القائم و خمس علامات محتومات، بيان شده 📚 امام سجاد عليه‌السلام: إنّ أمر القائم حتم من الله و أمر السفیانی حتم من الله و لایکون قائم إلا بسفیانی [حمیری، قرب الاسناد حمیری ص ۳۷۴ حدیث ۱۳۲۹] 🔺 قائم از جانب خداوند قطعی‌ست و خروج سفیانی نیز قطعی است. هرگز قیام قائم بدون سفیانی نخواهد بود. 📚 امام صادق علیه‌السلام: السفیانی من المحتوم و خروجه فی رجب [کمال‌الدین شیخ صدوق ج ۲ ص ۶۵۰] 🔺 سفیانی از علائم حتمی است و قیام او در خواهد بود. 📚 از امام باقر عليه‌السلام در تفسیر آیه ۲ سوره انعام (ثم قضی اجلا و اجل مسمی عنده) نقل شده: آنها دو اجل‌ هستند: و تغییرناپذير و و مشروط. حمران پرسید: اجل محتوم چیست؟ فرمود: اجلی که جز آن نخواهد شد. حمران عرض کرد: اجل موقوف و مشروط چیست؟ فرمود: آنچه اراده‌ی خداوند در آن راه دارد و قابل تقدیم و تاخیر و برطرف شدن است. حمران عرض کرد: امیدوارم از علایم موقوف و مشروطی باشد که در آن راه دارد! امام فرمودند: به خدا سوگند که چنین نیست، او از است. [بحارالانوار مجلسی جلد ۵۲ صفحه ۲۴۹] ❤️ السلام علیک یا صاحب الزمان 🇮🇷🇵🇸 ↳| @atre_narges_313 |↲
❌ علائم حتمی ظهور ممکن است باعث شوند؟! خیر! برخی به روایتی از امام جواد علیه‌السلام استناد میکنند که بله ممکن است حتی علائم پنجگانه‌ی اصلی ظهور هم مشمول بدا شوند! اما واقعیت ماجرا (بخش اول) ✍ تنها اشکال به حتمی بودن در روایات مربوط به ، مستند به روایتی از امام جواد علیه‌السلام در کتاب الغیبۀ نعمانی می‌باشد: 📚 ابوهاشم می‌گوید که نزد امام جواد عليه‌السلام بودیم. از و روایاتی که بر اساس آن، خروج او حتمی خواهد بود، سخن به میان آمد. به حضرت عرض کردم: آیا خداوند در هم میکند؟ فرمود: آری. عرض کردیم: می‌ترسیم در قائم نیز بداء نماید! فرمود: قیام قائم عليه‌السلام از وعده‌های الهی است و خداوند خُلف وعده نمیکند! [الغیبه نعمانی صفحه ۴۲۱] ✍ در پاسخ باید گفت: این روایت، با انبوه معتبری که بر حتمی بودن و تغییر ناپذیریِ خروج سفیانی دلالت دارند، قدرت تعارض ندارد. ✍ این روایت، تنها در کتاب الغیبه نعمانی ذکر شده و خبر واحد منفرد است، اما در مقابل، روایاتی که خروج سفیانی را از علایم حتمی میدانند، مستفیض و بلکه نزدیک به تواتر هستند. ✍ همچنین ممکن است این روایت در شرایط خاصی مثل صادر شده باشد. حتی خود مرحوم نعمانی بعد از نقل این روایت در کتاب خویش، احادیث سفیانی را جزو احادیث متواتر، شمرده [الغيبة نعمانی ترجمه فهرى، صفحه ۳۳۲] ✍ بنابراین نظریه‌ی تحقق بداء در علائم حتمی و اصلی ظهور، طرفداران اندکی دارد. 🧡 السلام علیک یا صاحب الزمان 🇮🇷🇵🇸 ↳| @atre_narges_313 |↲🚩
❌ علائم حتمی ظهور ممکن است باعث شوند؟! خیر! برخی به روایتی از امام جواد علیه‌السلام استناد میکنند که بله ممکن است حتی علائم پنجگانه‌ی اصلی ظهور هم مشمول وبدا شوند! اما واقعیت ماجرا (بخش دوم) ✍ بداء، یکی از اعتقادات است. بدان معنا که خدواند تغییراتی را در برخی امور ایجاد می‌کند که تصور ما بر قطعی بودن آنهاست. در واقع تغییری در علم الهی به وجود نمی‌آید، بلکه تغییر در اطلاع و آگاهی ما ایجاد می‌شود. ✅ در بررسی روایت یاد شده در کتاب الغیبۀ نعمانی از امام جواد مبنی بر امکان در ، سه نظر مطرح می‌شود: 1⃣ دیدگاه اول: عدم پذیرش امکان بداء 📌 معتقدین به این نظریه اعتقاد دارند که روایت موجود به دلایل زیر، قابل استناد نیست: 🔹 نقل شده از امام جواد درباره‌ی امکان بداء در علائم پنجگانه‌ی اصلی ظهور، است. [مستدرکات علم رجال الحدیث ج ۶ ص ۴۲۲] 🔹 حتی اگر روایت از نظر سندی صحیح باشد، با انبوه روایات معتبر که بر حتمی بودن و تغییرناپذیری از منطقه شام () دلالت دارند، قدرت تعارض ندارد. 🔹 این روایت، خبر واحد است و در مقابل روایاتی که را از می‌­د‌‌انند، مستفیض و نزدیک به تواتر [منتخب الاثر مرحوم صافی گلپایگانی ج ۳ ص ۸۸] هستند، نمی‌تواند معارضه کند. 🔹 حتی اگر از ضعف سندی این روایت چشم‌پوشی کنیم، ممکن است این روایت در شرایط خاصی مثل صادر شده باشد. 🧡 السلام علیک یا صاحب الزمان 🇮🇷🇵🇸 ↳| @atre_narges_313 |↲
❌ علائم حتمی ظهور ممکن است باعث شوند؟! خیر! برخی به روایتی از امام جواد علیه‌السلام استناد میکنند که بله ممکن است حتی علائم پنجگانه‌ی اصلی ظهور هم مشمول بدا شوند! اما واقعیت ماجرا (بخش سوم) ✍ بداء از اعتقادات است. بدان معنا که خدواند تغییراتی را در برخی امور ایجاد میکند که تصور ما بر قطعی بودن آنهاست. ✅ در بررسی روایت یاد شده در الغیبۀ نعمانی از امام جواد، مبنی بر امکان بدا در ، سه نظر مطرح می‌شود که اکنون دیدگاه دو و سه را مطرح می‌کنیم: 2⃣ دیدگاه دوم: امکان بداء در علائم حتمی ✨ خداوند برای هر امری، زمانی مقرر کرده و هر چه را بخواهد، محو میکند و یا برقرار میسازد و حکم اصلی نزد خداست. [آیه ۳۸ و ۳۹ رعد] 📌 طرفداران این دیدگاه معتقد به امکان بداء در علائم حتمیه هستند. زیرا، این آیه‌ی ، حکم محو و اثبات برای همه‌ی حوادثی که زمانبردار هستند، عمومیت دارد و این حوادث، عبارتند از: همه‌ی آنچه در آسمانها و زمین و بین آنهاست و علائم ظهور، از جمله این حوادث زمان‌بردار است. پس امکان بداء وجود دارد. [دانشنامه امام مهدی مرحوم ری‌شهری ج ۷ ص ۴۳۲] 3⃣ دیدگاه سوم: جمع امام جواد با روایات متواتر قطعی بودن وقوع علائم 📌 برای تجمیع بین کلام امام جواد مبنی بر امکان تغییر و در علائم حتمی، با روایات متعدد و مستفیض دیگر که علائم حتمی را غیرقابل تغییر میدانند، چند احتمال مطرح شده: 🔹 الف. نظر مرحوم علامه کورانی 🔹 ب. نظر مرحوم علامه مجلسی 🧡 السلام علیک یا صاحب الزمان 🇮🇷🇵🇸 ↳| @atre_narges_313 |↲
❌ علائم حتمی ظهور ممکن است باعث شوند؟! خیر! برخی به روایتی از امام جواد علیه‌السلام استناد میکنند که بله ممکن است حتی علائم پنجگانه‌ی اصلی ظهور هم مشمول بدا شوند! اما واقعیت ماجرا (بخش چهارم) 3⃣ دیدگاه سوم: جمع بین حدیث امام جواد با روایات متواتر قطعی بودن وقوع علائم 📌 برای تجمیع بین کلام امام جواد مبنی بر امکان در علائم حتمی، با روایات متعدد و مستفیض دیگر که علائم حتمی ظهور را غیرقابل تغییر میدانند، چند احتمال مطرح شده: 🔹 الف. نظر مرحوم علامه کورانی 🔹 ب. نظر مرحوم علامه مجلسی ✍ نظر علامه کورانی: برای واژه محتوم، دو معنا می‌باشد: محتوم من الله (از طرف خدا حتمیست) و محتوم علی الله (بر خدا حتمی شده و امکان تغییر ندارد). و در این روایت امام جواد، منظور از محتوم، معنای اول آن، یعنی محتوم من الله است. 📌 توضیح بیشتر اینکه، طبق گزارش قرآن، یهودیان توهم داشتند که دستان خدا بسته است. معتقد بود، خدا بعد از اینکه جهان را آفرید، دیگر از تغییر آن، عاجر و ناتوان میشود! و قالَتِ الْيهودُ يَدُاللّهِ مَغْلُولَةٌ 📌 با رد این نظر فرمود که دستان خود شما بسته است و دست خدا باز است: غُلَّتْ أَيْديهِم و لُعِنُوا بِما قالُوا بَلْ يَداهُ مَبْسُوطتان 👈 و این تفکر یهود، در میان برخی از مسلمانان نیز نفوذ کرده بود. بنابراین گاهی تصور میشد که وقتی امری حتمی باشد، یعنی بر خدا هم حتمیست (محتوم علی الله) و دیگر قابل تغییر نخواهد بود! 🤏 خیر اینگونه نیست. بلکه، محتوم من الله است، یعنی از طرف خدا حتمیست اما طبق آیه‌ی قرآن، اینطور نیست که وقتی امری از طرف خدا، حتمی شد، دیگر دست خدا بسته باشد (همانطور که یهودیان تصور می‌کردند)، بلکه دست خدا، باز است. ✅ بنابراین این روایت امام جواد، که می‌فرماید امکان و تغییر در نیز می‌باشد، اشاره به همین ماجرا دارد. یعنی با اینکه سفیانی، از طرف خدا، حتمی می‌باشد (محتوم من الله) اما تصور نکنید که بر خدا حتمی شده (محتوم علی الله)؛ خیر، اینگونه نخواهد بود و دستان خدواند باز است (يَداهُ مَبْسُوطَتان) و این نظر مرحوم علامه کورانی، صحیح بنظر می‌رسد. ✍ نظر علامه مجلسی: امکان دارد، مقصود از بداء در در این روایت، به معنای بداء در خصوصیات و ویژگیهای نشانه‌های حتمی است، نه بداء در اصل وجود علائم حتمی 📌 زیرا از تقابل میان علایم موقوف و حتمی که در برخی از روایات آمده، نتیجه‌گیری میشود که سفیانی و دیگر علایم حتمی ظهور، از دایره‌ی علایم موقوف و غیرحتمی خارج است. 🤏 بنابراین، وارد کردن این علائم محتوم بر آنچه که احتمال بداء در آن راه دارد، به نوعی وارد کردن علائم محتوم به دایره‌ی علائم موقوف و غیرحتمی‌ست كه برخلاف ظاهر روایات سفیانی و دیگر علائم حتمی می‌باشد؛ در نتیجه، این سخن، به نوعی، اشتباه بودن تقسیم‌بندی به حتمی و غیرحتمی خواهد شد که در روایت معتبر از امام باقر نقل شده! ❌ در حالیکه روایات اسلامی به نقل معتبر از امام معصوم، علائم ظهور را به دو دسته‌ی حتمی و موقوف (غیرحتمی) تقسیم کرده‌اند. 👈 بنابراین میتوان گفت در علائم حتمی، بداء امکان ندارد، اما علائم غیرحتمی و خصوصیات علائم حتمی، ممکن است مشمول حکم بداء شوند. ✅ البته به نظر میرسد که دیدگاه علامه کورانی نسبت به دیدگاه علامه مجلسی صحیح‌تر است. ⚠️ البته توجه کنید که امکان تحقق بداء در علائم غیرحتمی، به این معنا نیست که اتفاق نخواهد افتاد. بلکه برعکس، به این معناست که چون در بیان اهل بیت و در احادیث ذکر شده‌اند، احتمال تحقق علائم غیرحتمی مقدم است بر عدم تحقق‌شان 💯 نتیجه‌گیری پایانی: بداء در علائم حتمی وجود ندارد. به این معنا که علائم حتمی رخ خواهند داد. اما با آمادگی شیعه، انجام درست وظایف، تبیین، روشنگری، هشیاری، ترک گناه و دعوت دیگران به مسیر، ممکن است در خصوصیات وقوع علائم حتمی، شدّت یا حدّت وقوع آنها، تغییراتی پیدا کند. 🧡 السلام علیک یا صاحب الزمان 🇮🇷🇵🇸 ↳| @atre_narges_313 |↲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊🌹🕊 چشمم به زیارت تو باز است بیا ذڪر فرج ات به هر نماز است بیا با آنڪه بدے زِمن تو دیدے بسیار با مِهر تو دل،گلشن راز است بیا ✨شبت بخیر واژه ی نجات✨ ↳| @atre_narges_313 |↲