eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
378 ویدیو
99 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐 سلسله رویدادهای منطقه‌ای و متمرکز 💠ارائه نظرات، ایده‌ها و مدل‌ها 💠مباحثه، تبادل افکار و تضارب آراء. 💢 همراه با فراخوان ارسال آثار 🔹ارائه آثار برتر در رویدادها 🔹غنی سازی آراء و ایده‌ها 🔹حمایت از ترویج اندیشه‌ها و توسعه مدل‌ها ✅ محورهای محتوایی فراخوان و رویداد ۱.تعریف واژه‌های کلیدی و مفاهیم مرتبط با شبکه‌سازی و جبهه‌سازی ۲.ویژگی‌های شبکه، شبکه‌ساز، جبهه و جبهه‌ساز ۳.لوازم و موانع شبکه‌سازی و جبهه‌سازی ۴.مدل‌های شبکه‌سازی و جبهه‌سازی 📬 قالب‌های آثار ارسالی: 🔺کتاب، مقاله، یادداشت، درس‌گفتار، مصاحبه و سایر تولیدات صوتی و تصویری. 🔔 مهلت ارسال آثار: 🗓 ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۸ ♨️ بازه زمانی رویدادها: 🗓 ۴ تا ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۸ ☎️ برای ارتباط با دبیرخانه دستواره با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید: ۰۲۱۵۵۴۹۳۸۲۶_۰۹۳۶۹۱۸۹۳۸۹ 📱 برای آگاهی از اخبار و اطلاعات دستواره ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید👇 ✅بله و ایتا: 🆔 @avand98 ✅اینستاگرام: 🆔 @avand_98
▪️ شانزده درس از حیات طیبه حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) ۱. جناب ایشان هیچگاه برای دفاع از حق ، گرفتار مصلحت نشد. ۲. جناب ایشان به میزان تقرب به خاندان وحی، نسبت به دفاع از حق دردمندتر بود. ۳. جناب ایشان به رغم نظر متفاوت درباره شیوه مبارزه، تبعیت محض از امامش را نشان داد. ۴. جناب ایشان در عین همسری امام، توانست نقش تابع بودن را به زیبایی تمام ترسیم کند. ۵. جناب ایشان در عین حضور هدفمند و بالضرورة در عرصه اجتماعی نقش همسری و مادری را بر خود اصل می دانست. ۶. جناب ایشان امامت را رکن و استوانه مردمان می دانست. از این رو دفاع از امامت برای او به معنی دفاع از جایگاه همسرش نبود، بلکه به قوام مردمان می اندیشید. ۷. در نگاه جناب ایشان خانواده ، هسته کانون توحیدی جامعه بود. ۸. جناب ایشان در دفاع از ولایت انقلابی بود و نه دیپلمات. ۹. جناب ایشان نقش مردانه در مبارزه را به بهای حذف نقش زنانه و ریحانه بودنش به دست نیاورد. ۱۰. خطبه فدکیه جناب ایشان، سوره حمدِ نهج البلاغه امام علی (علیه السلام) بود. ۱۱. جناب ایشان هیچگاه دین را به سطح فهم مردمانش تنزل نداد. ۱۲. جناب ایشان در اوج صلابت، صبر و شکر را به مردمان نشان داد. ۱۳. برای جناب ایشان نتیجه مبارزه مهم نبود، مهم انجام وظیفه در راستای آن چیزی بود که خداوند می خواست. ۱۴. جناب ایشان تبری را پیش نیاز جدی تولی می دانست. ۱۵. حیات طیبه اما در ظاهر کوتاه جناب ایشان، در نگاه قرآن کوثر نامیده شد و همچنان حضور معنوی ایشان در عالم فراگیر است. ۱۶. در حالی که دشمنان کوشیدند عرصه حضور جناب ایشان را در کوچه بنی هاشم محصور کنند، تربیت یافتگانی چون امام حسن، امام حسین و زینب کبری (سلام الله علیهم) نهضت فاطمی را فرازمان، فرانسل و فراگیر کردند. @avand98
♨️ دوازده بهمن ، یادآور سپیده دمی است که برای همیشه خورشید را به خانه هایمان آورد. روزی که در عین تَحیُّر همه سیاست پیشگان، مردی با نعلین های رهیده از خاک، چشم هایی آشنا با افق و گام هایی آرام اما استوار آمد، فوجِ مردمان بی قرار را شکافت و در مزار شهیدان برای همه ناآشنایان با فرهنگ مبارزه رجز خواند: 💥 من دولت تعیین می کنم ، من به پشتوانه این ملت... 🔊و صدایش در ازدحام شورآفرین مردمان جذب شد. ⛰ امام خمینی (رحمه الله علیه) از سلسله جبال کوه های استوار بود، کالجبل الراسخ لا تحرکه العواصف 🔺 او، مردمان را به وحدت فراخواند، گویی این آیه را مستمر به جان مردمان نواخت که: 🔹 فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا. 🔸ایشان از تبار حسینیانی بود که به تبعیت از جد اطهرشان "لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَك َمن الْجَهَالَةِ و حَيرةِ الضَّلَالَة" را مهم ترین رسالت مردمانه خود می دانستند. و شاید قرنها بود ایران من، طعم "استنقاذ" را نچشیده بود. رهانیدن مردمان از همه آنچه آنان را از پرواز وا داشته بود... و مگر می شد او برای رهایی می کوشید و مردمان همچنان در قید بند باشند؟ مردمان، خود امامِ راه شدند. امام، خود را در باور تک تک آنان تکثیر کرد. خود کوشیدند و از درون طلسم ها را شکستند تا بت شکن بیاید و همه بت ها را با باور ابراهیمی اش فرو ریزد. 💢امام، با آنکه زلال و آسمانی بود و مردمانش مشتاق، اما باورهایش را به مردمان تحمیل نکرد. از همان گام های نخست مردمان را مشارکت داد تا در آینده خود و سرزمینشان سهیم باشند. 🌀 شهید مطهری (رحمه الله علیه) درباره اش گفت: او به خدایش، مردمش و راهش ایمان داشت. 💠امام (رضوان الله علیه) به ایرانِ آن روز آموخت که: كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللّهِ و سالها بعد سرود: گر تیشه ات نباشد تا کوه برکنی فرهاد باش و در غم دلدار و شاد باش شاگرد پیر میکده شو در فنون عشق گردن فراز بر همه خلق اوستاد باش مستان مقام را به پشیزی نمی خرند گو خسرو زمانه و گو کیقباد باش 🗣و او رجز خواند برای همه تاریخ: به من اگر خدمتگزار بگویید، بهتر از این است که بگویند رهبر! 💎امام خمینی، نه فقط رهایی از ستم و استبداد را به ما هدیه کرد، بلکه پنجره هایی برایمان گشود رو به افق مهدویت. خود سرود: پر و بالم که در دی از غم دلدار پرپر شد به فروردین به یاد وصل دلبر بال و پر گیرم 🌐او احیاگر دین و خصال محمدی، صلوات الله علیه بود. غبار را از روی آیات جهاد پاک کرد، و ایرانی تربیت کرد که نه فقط یک خطه جغرافیایی، بلکه یک سرمشق چلیپای جهاد، استقامت، صبر و شکر باشد. 📍 ایران امروز، دستاورد تربیت روح اللهی اوست. و خود با شهیدان هم سفره معنویت هاست. خود سرود: در جرگه عشاق روم بلکه بیابم از گلشن دلدار، نسیمی، ردپایی 🔆 راهروانش فراوان، عمر مقتدایمان، امام خامنه ای همواره در طلوع... @avand98
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🌕 محورهای برنامه: 🔺 ایده در و نقش در مسیر تحول حجت الاسلام والمسلمین 🔺مروری بر ۹۹ دکتر حامد سروری 🔺زمان: ۱۵ بهمن ماه ۹۸ ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۹:۳۰ 🔺مکان:مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی() 🌕 ما را در شبکه‌های اجتماعی زیر با نام کاربری IRANTTC@ دنبال کنید [] @avand98
27.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شناخت آخرین وضعیت عملکرد جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی در زمینه به میدان آوردن مردم در مقام افاده و استفاده 🔸برادر سعید غلامی: بر اساس پژوهش انجام شده در احصا و بررسی بیش از ۱۲۰۰ اقدام مجامع استانی و تخصصی چنانچه اقدامات ایشان‌ را در سه دسته مشتمل بر: ۱. هم عامل و هم مخاطب اقدام: فعالان و موسسات فرهنگی مردمی ۲. عامل: فعالان و موسسات و مخاطب: اقشار و آحاد مردم ۳. هم عامل و هم مخاطب: اقشار مردم به واسطه حمایت و هدایت فعالان و موسسات فرهنگی مردمی تعریف نماییم؛ درصد هریک از این اقدامات به صورت حدودی به ترتیب ۳۹%، ۴۶% و ۱۵% می باشد. 🔹برادر ساسان زارع: وقتی سیر تطور جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را مشاهده می کنیم، شاهدِ حرکتِ از فعالیت های دسته اول به دسته های دوم و سوم هستیم. ♨️ نخستین اجلاس ملی اصحاب اندیشه 🗓 آذرماه ۱۳۹۸ @avand98
📍 سومین نشست مسئولین هدایت راهبردی مجامع استانی و تخصصی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی 🗓۱۳۹۸/۱۱/۱۶ @avand98
📍 سومین نشست مسئولین هدایت راهبردی مجامع استانی و تخصصی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی 🗓۱۳۹۸/۱۱/۱۶ @avand98
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔰 اهم محورهای بیانات برادر عبودتیان: 🔸از جمله مهمترین رسالت های این جمع (مسئولین هدایت راهبردی مجامع جبهه) عمق بخشی فکری و تحلیلی به جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی می باشد. 🔹مهمترین ویژگی های این جمع را مؤمن، مبدع، پیشران و خط شکن بودن می دانم. 🔸ایجاد و گسترش حرکتِ جبهه ای قطعاً برای ما موضوعیت دارد، نه صرفاً طریقیت. 🔹طراحی و پیشبرد الگوهای نقش آفرینی مردمی در صیانت از مرزهای انقلاب اسلامی امروز، از جمله مهمترین رسالت های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی می باشد. 📍 سومین نشست مسئولین هدایت راهبردی مجامع استانی و تخصصی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی 🗓۱۳۹۸/۱۱/۱۷ @avand98
31.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نشست تخصصی چگونگی به میدان آوردن مردم در مقام افاده و استفاده فرهنگی 💠حجت الاسلام مهدیان: 🔸هدف خلقت محقق نمی شود، مگر اینکه کل پیکره انسانی به سوی خدا حرکت کند. 🔹کل دین آمده است که انسان بر خودش حاکم شود، و این تفاوت کلیدی مردم سالاری دینی با دموکراسی است. 🔸دعوای اصلی دشمن با ما، بر سرِ همراه کردن مردم است. 🔹مردم و مردم تر را باید تشخیص داد؛ محرومین مردم ترند. محرومین به آن حقیقت انسانی نزدیکترند. لذا نزدیک شدن به محرومین اگر شکلی و صوری نباشد و حقیقی باشد، شما را به کل بدنه مردمی نزدیک خواهد کرد. 🔸 مردم گرایی با عوام گرایی متفاوت است ، مردم یعنی خواص، عوام، حزب اللهی و حتی رهبر هم جزء مردم اند. ♨️ نخستین اجلاس ملی اصحاب اندیشه 🗓 آذرماه ۱۳۹۸ @avand98
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
♨️ 🔹حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌فرمایند «منظور ما از تبلیغ پروپاگاندا نیست و در اسلام تبلیغ یعنی تفاهم با مردم» اگر این تبلیغ شکل گرفت مردم ورود مسئولانه به میدان پیدا می‌کنند و یکی از ابزارهای تحقق مردم‌سالاری دینی تبلیغ است، چون قرار است تفاهم صورت بگیرد و مردم مسئولانه به میدان بیایند. 🔸محمدمجید فولادگر؛ رئیس پژروشکده چشم انداز: نظام مسائل و مشکلات کشور به دو دسته تصمیمات درست و غلط تقسیم می‌شود. باید میان نظام حکمرانی، نظام مسائل و مشکلات کشور و جامعه ارتباط و تعامل وجود داشته باشد. رسانه‌ها نقش مهمی در وصل کردن این سه مورد دارند و اندیشکده‌ها به دنبال این هستند که با مردم حرف بزنند و در این زمینه نقش مؤثری می‌توانند داشته باشند. 🗓۱۵ بهمن ۹۸ 📍مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی() @IRANTTC @avand98
🌀 امت جاودانه ✳️ امت ، برآیند هدفمندی، پویایی و تلاش مستمر مردمانی است که به "حبل الله" چنگ زده و در میان طوفان‌های سهمگین مسیر، کشتی نجات را ترک نکرده‌اند. ✳️ امت ، نماد شکوهمندی جمعیِ مردمانی است که از علایق و خواست‌های شخصی و شخصیتی عبور کرده و به معدل علایق و خواست‌های جمعی رسیده‌اند. ✳️ امت ، نه آغاز یک جریان، بلکه اوج آن است. به عبارت دیگر امت‌ها، امت زاده نمی‌شوند. مردمان تا نخواهند و بلوغ فهمی خود را نشان ندهند، امت نمی‌شوند. 🔺رازناک است که امت‌ها، همچون تک تک مردمان عمری مقرر دارند. عمری که قرآن شریف آن را "اجل" می نامد، "لكل امة اجل اذا جاء اجلهم فلا يستاخرون ساعة و لا يستقدمون"(اعراف ۳۴) و بینش، افق‌ها و رفتار امت‌ها همچون مردمان، به عنوان برآیند زیستشان ثبت خواهد شد. 💠امت‌هایی که پس از ابلاغ هدایت الهی گرفتار تردید نشده و قوتِ رایجشان یقین است، رستگارانند. آنان رستگاری را از امت‌های رستگار گذشته گرفته و با ارزش افزوده معنوی خود آن را به امت‌های بعد تقدیم می‌کنند. اینان، همچون امت‌های رستگار گذشته، مسافران کهکشان راه هدایت‌اند. ❗️و امت‌هایی که پس از ابلاغ هدایت الهی دچار تردید شده، خسته از راهِ آمده به علایق و خواست‌های شخصی و شخصیتی خود باز می‌گردند، کارنامه ای غم‌بار دارند. هيچ قوم و ملتى به هنگام انحراف از مسير حق در مقابل مجازات‌هاى الهى كه نتيجه اعمال خودشان است مصونيت ندارند، هنگامى كه در چنين مسيرهائى گام بگذارند و از قوانين قطعى آفرينش منحرف شوند، امكانات خود را از دست داده و سرانجام سقوط مى كنند. ♻️و حال به گذشته تاریخی باز می گردیم و "امت جاودانه" را جستجو می‌کنیم. 🌐امت‌های اندکی به دلیل معیت با امام و مقتدای آسمانی به خلود رسیده اند. امت در ظاهر اندک و درباطن خیل کثیرِ عاشوراییان که در یک نیم روز درس‌واره رهایی‌بخش همه امت‌ها شدند. امت در ظاهر ناپیدا و دور از چشم مردمان کهف که به یُمن استواری در بینش خدا داده‌شان همچنان نشانه راه رهروان‌اند. ✅قرآن شریف اینان را اینگونه معرفی می کند: ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و اولئک هم المفلحون (آل عمران ۱۰۴) رازناک است که همه مفهوم این آیه در استمرار است. از پیش و پیشتر‌ها تا فردا و فرداها. 📔 تاریخ، که برای بعضی همه آرمان است و برای ماندن در آن دست به هر کاری می زنند ، تنها توان فهم حضور مُلکی این امت‌ها را دارد. این در حالی است که حضور ملکوتی این امت‌ها هماره است. 🔹این‌ها به استناد قرآن شریف "امت استوار" می شوند: امه قائمه یتلون آیات الله ( آل عمران ۱۱۳) 🔸مفسران تلاوت را خواندن اندیشیدن دانسته اند. و حال این آیه را بر بالا بلندی ذهنت بکار: و اذا تلیت علیهم آیاته زادتهم ایمانا (انفال ۲) ⏩و حال همین دو آیه آخر را دوباره مرور کنیم: امر به معروف و نه تمنای به معروف نهی از منکر و نه بی تفاوتی به منکرها ♦️تلاوت آیات و نشانه های خداوند اما جاودانه، زیست ملکوتی خویش را تجربه کرده، نور هدایت را برای نسل های بعد دست به دست می‌کنند. 🔆برای امت جاودانه، امت های رستگار پیشین امام و خود امام امت‌های پسین‌اند. ❇️امتِ درس گرفته از امام روح الله (رحمه الله علیه)، پس از یک چهله زیستن ملکوتی، از راهبر خویش مدال "صبار و شکور" گرفته است. و این مدال ارزشمندی است. 🇮🇷نگاه این امت، به نیازها و علایق مُلکی‌اش نیست، هر چند بر حکومت است که الزاماتش را برآورد. این امت با افق نگاری مهدوی امامین انقلاب، به بلوغ حیات جاودانه رسیده است. ✅انجامِ این نوشتار متبرک است به قطعه ای نفیس از بیانیه گام دوم انقلاب.گوارای بینشتان: دهه‌های آینده، دهه‌های شماست و شمایید که باید کارآزموده و پر انگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع ولایت عظمی (ارواحنا فداه) است، نزدیک کنید. @avand98
43065089_-211349.pdf
35.7K
💠 درس‌واره ای از سیره امام پنجاه و هفت 🔹با مختصات زمانی، مکانتی و تحولی بهمن پنجاه و هفت، نقطه‌ای در سینه ستبر تاریخ ایران اسلامی ثبت شده است که به عنوان نمایه شکوه، می‌تواند الگوی همه نقطه‌های تاریخی باشد. امام خمینی (رحمت الله علیه) به عنوان شخصیت تراز اول این تحول، سیره‌ای دارد پر رمز و راز که شناخت آن روند تداوم پیروزی‌ها را سهل می‌کند. دردمندانه باید گفت که پرداختن صرف به سیاست، بخش‌های مهم و اساسی سیره امام را تحت‌الشعاع قرار داده است. در این مقاله کوشش شده به اختصار و با توجه به ادبیات نوین مدیریت، مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی، به آن روزها نگاهی نوین شود. @avand98