📸 گزارش تصویری | تبیین گفتمان جبههسازی با تمرکز بر چیستی و چگونگی نقشآفرینی جریانهای حلقههای میانی
🗓 نشست منطقهای یکم: قم- یکم تیر ماه 1400
#جبهه_فرهنگی_اجتماعی_قم
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | تبیین گفتمان جبههسازی با تمرکز بر چیستی و چگونگی نقشآفرینی جریانهای حلقههای میانی
🗓 نشست منطقهای دوم: کرمانشاه- پنجم تیر ماه 1400
#جبهه_فرهنگی_اجتماعی_کرمانشاه
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | تبیین گفتمان جبههسازی با تمرکز بر چیستی و چگونگی نقشآفرینی جریانهای حلقههای میانی
🗓 نشست منطقهای سوم: شیراز- نهم تیر ماه 1400
#جبهه_فرهنگی_اجتماعی_فارس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | تبیین گفتمان جبههسازی با تمرکز بر چیستی و چگونگی نقشآفرینی جریانهای حلقههای میانی
🗓 نشست منطقهای چهارم: مشهد مقدس- دهم تیر ماه 1400
#جبهه_فرهنگی_اجتماعی_خراسان_رضوی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📝 تحلیل | نکات شناختی درباره چرایی عدم تنظیم دستگاه محاسباتی برخی از ما با دستگاه محاسباتی رهبری
2️⃣ قسمت دوم: اگر دستگاه محاسباتی تنظیم نبود یعنی از خط رهبری جدا شدیم؟
🔸بعنوان مثال اگر به دیدارهای چندساله اخیر دانشجویان با رهبری توجه کنیم، فاصله گرفتن مواضع برخی دانشجویان وتشکلهای انقلابی با ایشان در مواردی، نسبت به سالهای قبلتر مشهود و اتفاقا مورد توجه رهبری است؛ در این بین برخی مواضع کارشناسیتر که متفاوت از نگاه رهبری مطرح شده است گاها مورد استقبال و گاها مورد نقد رهبری قرار گرفته است؛ اینکه در بعضی حوزههایتخصصی، موضوعی یا موردی مواضع کارشناسی متفاوت مطرح است امری طبیعی میباشد، اما وقتی این تفاوت نگاه با رهبر انقلاب تبدیل به یک «رویه» و جریان مداوم میشود که گسترهای از موضوعات را دربرمیگیرد آیا معنایی غیر آن دارد که اساسا دستگاه محاسباتی برخی از ما با دستگاه محاسباتی رهبری فاصله پیدا کرده است؟
حال آیا کسانی که چنین رویهای دارند از خط رهبری جدا شدهاند؟
🔸بهتر است مسئله را اینگونه طرح کنیم که این فاصله چه تبعاتی دارد؟
اگر درک و شناخت صحیحی از صحنه تمدنی داشته باشیم متوجه میشویم که جبهه مقابلما از هر زمینی بتواند استفاده میکند. افراد و جریانهای خنثی و ساکت جای خود،او حتی از ظرفیت انقلابیترینها هم استفاده میکند تا به جریان انقلاب اسلامی ضربه وارد کند و به تعبیر رهبر انقلاب با کنارهم قرار دادن خانههای یک جدول یا قطعات یک پازل ظاهرا بی ربط بهم میدان را طوری آرایش دهد که متضرر آن انقلاب اسلامی باشد. اساسا یکی از تبحرهای جبهه مقابل خط روخط انداختن و عوض کردن کدها باهم است؛ چیزی که رهبری از آن به عنوان اصلی و فرعی کردن امور نام میبرند و از جمله عوامل اختلال در دستگاه محاسباتی همین اختلال در کدها و اولویت های افراد و جریانها میباشد.
به هر حال از آنجاکه نظر نهایی جریان انقلاب از لسان رهبر دارای صلاحیت انقلاب اعلام میشود (پس از طی مسیر مشورتی و تصمیم سازی که ایشان برای خود دارند) مسلم است که هر مطلبی خارج از آن مستعد قرارگرفتن در پازل جبهه مقابل است (چه بجا باشد،چه نابجا چه نیمهجا) و این یعنی هر حرکتما و اعلام موضعما یا تاثیر مثبتومنفی بر جبهه خودی دارد یا جبهه مقابل؛ بدیهی است که حتی حرکت در ظاهر خنثی، اثر مثبتش برای جبهه مقابل بیشتر است و لو اثر منفی مستقیمی برای جبهه خودی نداشته باشد.
🔸تجربه زیسته انقلاب گویای آن است بسیاری از تفاوت رویههایی که از سوی افراد و جریانها بوجود میآید در مبنا (مبانی) و در مقصد (هدف) نیست بلکه در روش است؛ در لایه مبانی نیست که در لایه شناخت و سپس اتخاذ روش است. (مثلا روش مقابله با بیماری کرونا چه ارتباط مستقیمی با مبانی علمی و دینی پیدا میکند؟ عقل میگوید هرچه داری که میتوانی به آن اطمینان کنی و در این زمان قابل حصول و استفاده برای مقابله با این بیماری است استفاده کن) فلذا سهم شناخت و سپس روش در تفاوت رویهها عمده و محوری است و از آنجا که روش هرکاری به دادههای ورودی و لوازمش وابسته است بسیاری از این تفاوت رویهها در عدم کفایت ما نسبت به همین مواد اولیه خصوصا ماده شناخت است؛ بارها دیدهشده که گذشت زمان این مسئله را به افراد غیرلجوج ثابت کرده است.
🔸جمعبندی آنکه اولویت تکلیفی و رسالتی ما در اهداف کلان، اثبات آزاد اندیشی ماست یا پیشبرد جریان بحق انقلاب اسلامی؟ اصلا چه تضمینی وجود دارد که راه حل یا موضع ما بیش از آنچه رهبر جریان از روی متد اجتهادیاش اعلام و اعمال میکند موثر واقع شود؟ (که نمونه ناموفق آن بسیاراست- مثلا اختلاف نظر در کیفیت ورود ایران به فتنه سوریه) پس اگر دومی اولویت اول است، ناگزیر به تنظیم دستگاه محاسباتیمان با دستگاه محاسباتی و دقیق رهبری عظیمالشان انقلابیم؛ آنجاهم که موضع متفاوت و دارای قوت داریم و مطمئنیم رهبری از آن با خبر نیست، برماست (تکلیف ماست) تلاش کنیم تا نظر خود را به فرایند تصمیمسازی ایشان برسانیم و به ایشان در اتخاذ تصمیم و اعلان مواضع کمک کنیم. (لزوما نه از سمت دفتر.برای کسی که بخواهد ازطرق گوناگون قابل دسترسی است واینکه حتی بدون آنکه رهبری بداند میتوان پازل ایشان را در حوزه عملی خودمان تکمیل کنیم، نکته آنجاست برخی از آنهایی که دفتر را بهانه میکنند، بعد آنکه نظرشان به دست رهبری هم میرسد و باز اعمال نمیشود بجای اینکه تکلیف خود را در فرایند تصمیمسازی تمام شده و موفق ببینند متاسفانه سرخورده میشوند.)
🔹توجه به این نکته ضروری است که زاویه نگرش رسانه شناخت صحنه در این بحث سه قسمتی، یک زاویه دید مدیریتی، ساختاری و تشکیلاتی است.
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#جبهه_مقابل_ما
#تعالی_تشکیلات
#آوند
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
آوند
📝 تحلیل | نکات شناختی درباره چرایی عدم تنظیم دستگاه محاسباتی برخی از ما با دستگاه محاسباتی رهبری
3️⃣ قسمت سوم: علت چیست و برای تنظیمات چه باید کرد؟
🔸از منظر رسانهشناختصحنه یک قوت و یک ضعف توامان منجر به بروز اختلال در تنظیمات دستگاه محاسباتی برخی از ما شده است.
🔸بازهم به دیدارهای اخیر رهبرمعظم با دانشجویان بنگریم، تقدیر سالانه ایشان از سطح مباحث و رشد فکری دانشجویان توام با تذکر ایشان به عدم شناخت صحیح و دقیق از صحنه همان دانشجویان میتواند بیانگر این نتیجه باشد که انقلابیها اتفاقا چون رشد کردهاند پر از سوال شدهاند، چون خود را مطابق فرمایشرهبرانقلاب مرکز دنیا میپندارند، احساس مسئولیتکرده و تکلیف خود را در پاسخگویی و کنشگری فعال و آتشبهاختیار میبینند، فلذا اقدام به انجام تکلیف و اثرگذاری و اعلام موضع به نفع انقلاب و آرمانها میکنند و چون به اندازه سطح مواجهه شان با مسائل، ورودی کافی اطلاعات و پردازش متناسب با آن و در نتیجه تحلیل صحیح از صحنه ندارند در خروجی اقدامشان، احساس فاصله با دستگاه محاسباتی رهبر انقلاب میکنند.(که البته همانطور که در شماره قبل طرح شد بحث ما در رویه دستگاه محاسباتی است نه در موردهایخاص)
🔸مطالعه چند ساله بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تطبیق آن با شرایط کنونی مارا بر آن داشت که به چند مورد از عوامل ریز و درشت اختلال پیش آمده در دستگاه محاسباتی برخی از ما ذیل عنوان «عدم شناختصحیحازصحنه» اشاره کنیم:
۱) عدم وجود اصول علمی، مبنایی و عدم ارائه نظر تخصصی در موضوعی که درباره آن موضع گرفته میشود (وزانت علمی و تخصصی)
۲) عدم مطالعه کافی و لازم مبتنی بر یک روش پژوهش منطقی درباره آن موضوع (پژوهش و پدیده شناسی)
۳) مشکل بزرگی بنام «عدم درک تفاوت مقیاس شخصی یا محلی با مقیاسملی و جهانی»در تحلیلها (درک مقیاس و مقیاس شناسی)
۴) اتکا به دادههای با روایت ناقص و دور،کماعتبار یا بیاعتبار (کلان داده و بیگ دیتا)
۵) قراردادن تحلیلها بجای اطلاعات و نتیجه گیری (قوه پردازش)
۶) عدم داشتن دانشمیدانی و تجربه لازم و کافی در مواجهه با موضوعات و مسائل (دانش تجربی و بومی، مدیریت دانش)
۷) تحلیلازدور و بههموصل کردن دادههای موجود و ناقص و نتیجهگیری وقضاوت (قابلیت تحلیل ازنزدیک و تحلیلاز دور)
۸) کمرنگی نگاه سیستمی و شبکهای و برتری نگاهخطی (نگرش سیستمی)
۹) عدم یا کمبود شناخت نسبت به آدمها،جریانها، قوانین و ساختارها (شناسایی)
۱۰) عدم یا کمبود دانش درباره نظام مسائل و اقتضائات کشور و اولویتهای آنها و نداشتن نقشه جامع برای حل مسائل (مسئله شناسی،دانش کاربردی)
۱۱) عدم داشتن تحلیل صحیح از وضع موجود آن موضوع و نداشتن تحلیل صحیح از وضع مطلوب و راههای رساندن وضع موجود به وضع مطلوب (دانش راهبردی، آینده پژوهی)
۱۲) عدم یا کمبود دانش حکمی،فلسفی و تاریخی سیر جامعه و تاریخ و تمدن (مطالعات تاریخی، تمدن شناسی)
۱۳) عدم یا کمبود دانش و شناخت برنامهها و نظام اولویتهای نظامسلطه و نقطه تمرکز آنها در موضوعات گوناگون (غرب شناسی، صهیونیست شناسی،رصد)
۱۴) عدم دید یا نقص دید ماهوارهای و از بالا به مسائل و همچنین عدم قدرت و امکان زوم کردن تا رهگیری جزئیات (جامع نگری و تسلط به صحنه)
۱۵) بیصبری یا کمصبری و عجله در بکارگیری زبان و قلم با اتکا به زاویهدید خودمان یا زاویهدید مشهور در رسانهها بجای اطلاع از زوایای دید کارشناسی متعدد و تفکر و تامل بیشتر (صبر)
۱۶) مغلوب شدن در جنگ ادراکی، جنگ روایتها و تحت تاثیر قرارگرفتن در جو القائی روانی واغوایی رسانه در فضای مجازی وحقیقی (جنگ شناختی- جنگ روانی)
۱۷) اغوای ریز و درشت شیاطین جن و انس و ایجاد اختلال در تنظیمات دستگاهمحاسباتی (خطوات الشیطان، عدو مبین)
۱۸) عجلهکردن در رسیدن به اهداف درست و در نظر نگرفتن یا ندیدن بسیاری از موانع اجتنابناپذیر راه مانند مانع زمان یا کمبود نیروی انسانی با کیفیت و تخصصی یا نبود دستورالعمل های علمی و بومی لازم و... (درک اقتضائات، دانش مدیریت)
۱۹) گاها غفلت و عدم رعایت تقوای لازم و نکات ریز اخلاقی و دوری از معارف و ارتباطمعنوی (خودسازی)
۲۰) عدم مطالعه مستمر و بهروز مجموعه اندیشهها، مواضع و فرمایشات حضرتآیتاللهخامنهای طی 32 سال رهبری ایشان (اندیشه ولایت، رسالت اندیشی)
🔸جمع بندی همه این نکات- که برخی از آنها موارد تخصصیتر و قابل مطالعه و مباحثه میباشد- در همان یک عبارت خلاصه می شود که پیش از این طرح شد:لزوم شناختصحیحازصحنه در سطوح گوناگون و موضوعات مختلف که مطابق فرمایشات رهبرمعظمانقلاب اولین عنصر لازم برای نقش آفرینی جوانان در رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#جبهه_مقابل_ما
#تعالی_تشکیلات
#آوند
آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره شانزدهم) | آنچه گفتیم و خواهیم گفت
✔️ در قسمتهای قبل، از تجربه هند و ژاپن در مواجهه با پیشرفتهای علمی و فنی غرب گفتیم (تجربهکارگریِ علمیِ هندیها و تجربه غربگزینی ژاپنیها پیشازتسلیم) و بهبررسی تجربه ایران در این مواجهه پرداختیم (تجربه تقلیدکورکورانه).
✔️ در ادامه بررسی تجربه ایران، از دو سنت«آموزشعالی یا دانشگاهیجدید در ایران» نام بردیم و نسبت آن دو را با «سنت علمی ایران» بررسی کردیم:
➖ یکم سنت دارالفنونی که نه در ادامه سنت علمی کشور و با تاسی از علوم نوین و با توجه جدی به دو عنصر «فن» و «نیازهایعلمیِملی» با هدف «انتقال فنون» و «تربیت اهل فن کارآشنا» ایجاد و دنبال شده و تاسیس دانشگاه علم و صنعت و پلی تکنیک امیرکبیر از نتایج آن بود.
➖ و دوم «سنت مدارس جدید» که در عرض و به تعبیری در مقابل«سنت علمی ایران»پدیدارشد و به وسیله رجال منورالفکر نهضت مشروطه،که بعدها کرسیهای مهم حکومت پهلوی را در اختیار گرفتند دنبال شد که از نتایج این سنت نیز تاسیس دانشگاه تهران بود.
➕ همچنین گفتیم تمرکز سنت دوم متفاوت از سنت اول، بجای «فنون و صناعات» بر «اندیشه و ادبیات» و هدفش نیز بجای حل مسائل داخلی و توسعهکشور،ایجاد مسائلِ جدید،آشنایی با اندیشههای جدید و تربیت نسل جدیدی از منورالفکران بود که رهبری آینده تجددخواهی ایران را برعهده گیرند.
✔️ در قسمت بعدی درباره سنت دوم بیشترخواهیم گفت.
✔️ و بزودی درباره تولد و رشد سومین سنت مطالب مهمی عنوان خواهیم کرد!
ان شاءالله
🔻 [ادامه دارد...]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | نشست ویژه مجامع استانی
🔺 تبیین گفتمان جبههسازی با تمرکز بر چیستی و چگونگی نقشآفرینی جریانهای حلقههای میانی
🔅 با حضور سردار محمدعلی جعفری
🗓 سیزدهم تیر ماه 1400 - تهران، مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه)
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 طرح | غلبهی نرمافزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دستاندرکاران مراسم سالگرد شه
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره هفدهم) | مقسی بانو! سپاس موسیو!
✔️ همانطور که بسیاری از محققان مطرح کردهاند این نوع اهمیت علوم انسانی، فلسفه و ادبیات نسبت به علوم و فناوری در نظام آموزش «سنت دوم مدارس جدید ایران» را باید بیش از هرچیز حاصل قرار گرفتن در دامنه فضای فرهنگی_سیاسی اروپا و به ویژه فرانسه دانست.
✔️ آنطور که عیسی صدیق (۱) در رساله دکتری خود با موضوع «ایران مدرن و نظام آموزشی آن» که در ۱۹۳۱ میلادی در دانشگاه کلمبیا از آن دفاع کرد و با همین عنوان به چاپ رسید مطرح میکند، زبان خارجی طبقه نخبگان ایرانی در دوران مشروطه، فرانسه است و کل دستگاه آموزشی به وجود آمده پس از تحولات مشروطه متکی بر الگوی دانشگاههای فرانسوی بوده است.
✔️ با این حال به واسطه خاصیت دوگانه مشروطهطلبی تجددخواه، که ضمن غربی اندیشیدن و تجددمآبی، هنوز ریشههای زندهای نیز در تاریخ و سنت ایرانی داشت، نهاد «دانشگاه تهران» و «دانشگاه خوارزمی» که برآمده از سنت مدارس جدید در ایران بودند بر دو پایه اندیشههای جدید غربی و سنت تاریخی- ادبی ایران پایهگذاری شدند و طبقهای از نخبگانی چنین در ایران پدید آوردند.
📌(۱) عیسی صدیق؛ ادیب، نویسنده، مدرس، وزیر فرهنگ( ۱۳۳۹–۱۳۴۰) و سومین رئیس دانشگاه تهران
🔻 [ادامه دارد...]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir