eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
380 ویدیو
99 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 طرح | سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد. ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔅طرح | «مردم، راه گشایش امور» 📎 [منطبق بر بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در تاریخ 1400/01/01] در همه‌ی اموری که مردم توانستند وارد بشوند، در آن کار گشایش به وجود آمده 🔺 یک نکته‌ی دیگری که در باب اقتصاد کشور خوب است عرض بکنیم، این است که رفع مشکلات احتیاج به همراهی مردم دارد؛ همدلی مردم. هر کاری که مردم وارد شدند قطعاً گشایش در آن به وجود می‌آید، تا حالا هم این جور بوده؛ در همه‌ی اموری که مردم توانستند وارد بشوند، در آن کار گشایش به وجود آمده. من می‌خواهم عرض بکنم در مسئله‌ی سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری برای تولید، خود مردم می‌توانند نقش ایفا کنند؛ چه آنهایی که سرمایه دارند و این سرمایه را در راه مثلاً بعضی از داد و ستدها و سوداگری‌های بی­‌مورد مصرف میکنند می‌توانند اینها را در راه تولید مصرف کنند، چه کسانی که می‌خواهند کمک کنند به دیگران؛ مثل این کمک مؤمنانه‌ای که برای قضیّه‌ی کرونا انجام گرفت که همه‌ی مردم وارد شدند، در قضیّه‌ی تولید [هم] می‌توانند کسانی که توانایی دارند، برای یک نفر، دو نفر، ده نفر اشتغال ایجاد کنند و کمک کنند به اشتغال آنها. 🔺 البتّه این [کار]، سازمان‌دهیِ مردمی لازم دارد؛ خیلی‌ها هستند می‌خواهند کمک کنند، نمی‌دانند چه جور باید کمک کنند. خیریّه‌های مردمی، نهادهای انقلابی، امنای مساجدی که در این زمینه فعّالند مثل بعضی جاهای دیگر، بایستی اینها را برنامه‌ریزی کنند تا هر کسی بداند که با یک سرمایه‌ی کم چطور می‌شود به تولید کشور کمک کرد؛ یعنی همه خیال نکنند که بایستی میلیاردی سرمایه داشته‌باشند تا بتوانند در تولید وارد بشوند؛ نه، با سرمایه‌های کم هم گاهی می‌توان به تولید کشور کمک کرد. گاهی یک خانواده‌ی روستایی را مثلاً فرض کنید با چند رأس دام می‌شود زنده کرد، احیا کرد، خودکفا کرد؛ یک خانواده‌ی شهری را مثلاً فرض کنید با یک دستگاه بافندگی یا خیّاطی یا امثال اینها می‌توان اصلاً خودکفا کرد؛ از این کارها فراوان می‌توان کرد که هم کمک به مردم و مبارزه‌ی با فقر است و هم کمک به تولید است. _____________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 _____________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📌 از تواصی به حق غفلت نکنید 🔺 باید جوان‌های تحصیل کرده از این هیاهوی اجانب خود را نبازند، و سرگرم بساط عیش و نوشی که به دستور استعمار برای آنها و عقب‌نگه‌داشتن آنها فراهم شده‌است نگردند. 🔺 باید اشخاص بیدار، تولید مثل کنند و هر چه بیشتر هم‌فکر و هم‌قدم پیدا کنند و صفوف خود را فشرده کنند، و در ناملایمات پایدار و جدی و قوى‌الاراده باشند، و از تواصی به حق و تواصی به صبر که دستوری‌است الهی، غفلت نکنند. 🗓 {امام خمینی (ره) در نامه به آقای محمدرضا حکیمی | 28 آبان 1348} _____________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 _____________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز ولادت جوانه‌ی خورشید کربلا حضرت علی اکبر (علیه‌السلام) و روز جوان بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد. ------------------------------ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ببینید | امید و اعتماد من به جوان امروز از جوان نسل اول انقلاب بیشتر است ➕ [جوان نسل سوم از جوان نسل اول امیدبخش‌تر است؛ در صورتی که بتواند ایمانش را حفظ کند. جوان نسل اول کسانی بودند که از روی احساسات و هیجانات خوب، یک نظام کهن را سرنگون کرد و اسلام را بالا آورد، اما غالبا از روی احساسات بود؛ کسانی که لانه جاسوسی را تسخیر کردند، بعد از مدتی از آمریکایی‌ها عذرخواهی کردند؛ این ناشی از کم‌عمق بودن آن انگیزه است، زیرا متکی به یک زیرساخت محکم نبود. اما جوان امروزی که به دنبال وظیفه خود می‌رود، می‌فهمد که چه عملی را انجام دهد، یک نمونه‌ی آن (شهید) حججی است؛ ... لذا من اعتمادم و امیدم به جوان نسل امروز بیشتر از جوان آن روز است.] 📍 رهبر معظم انقلاب اسلامی ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔘 سلسله مباحث زمینه‌ها و ملزومات جبهه‌سازی 📼 صوت‌نوشت جلسات حجت‌الاسلام و المسلمین 🗓 شب ششم تا یازدهم محرم سال 1399 - هیئت روضه‌الزهراء دزفول جلسه پنجم | انتظار فرج و رابطه‌ی آن با جبهه‌سازی ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir خلاصه مطلب در پست بعدی ⏬
آوند
🔘 سلسله مباحث زمینه‌ها و ملزومات جبهه‌سازی 📼 صوت‌نوشت جلسات حجت‌الاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسروپن
📍 سلسله مباحث زمینه‌ها و ملزومات جبهه‌سازی 📼 صوت‌نوشت(خلاصه) جلسات حجت السلام و المسلمین ⏱ محرم سال 1399 - هیئت روضه‌الزهراء دزفول جلسه پنجم | انتظار فرج و رابطه‌ی آن با جبهه‌سازی 🔺 در [جلسات] گذشته گفته شد که شرط تمدن سازی، جبهه سازی است. تا نیروهای ارزشی، انقلابی، ولایی و دغدغه‌مند تبدیل به جبهه نشوند، امکان ندارد تمدن نوین اسلامی در این زمان شکل بگیرد. [اما اکنون] زمانه، زمانه خاصی است. حتماً باید جبهه شکل بگیرد و جبهه سازی شرط تمدن سازی است. برای تحقق جبهه هم شرایط و بسترهایی نیاز است. اخوت و محبت بین اعضای جبهه، عقلانیت و تدبیر داشتن؛ مثلاً کسانی که مسئولیت فرهنگی، سیاسی یا اقتصادی دارند حتماً باید تدبیر کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشند. هیچ مسئولی نباید بگوید من که یک سال یا دو سال در این سمت هستم برای سه یا چهار سال برنامه‌ریزی می‌کنم. بلکه باید برای بیست سال آینده برنامه‌ریزی کند. کسی که امام جمعه یک شهر است، ممکن است یک دو و حتی سه دوره بیشتر نباشد اما باید برای بیست سال آن شهر برنامه ریزی کند. عقلانیت و تدبیر شرط جبهه سازی است. 🔺 یکی دیگر از زمینه‌ها و بسترهای جبهه سازی برای ما شیعیان و مسلمانان انتظار فرج است. انتظار فرج دو قسم است؛ یک انتظار سازنده است و یک *انتظار ویرانگر* است. یک عده افرادی هستند که می‌گویند ما منتظریم که حضرت بیاید ولی دست روی دست می‌گذاریم و هرکسی خواست گناه و معصیت کند. مگر ما می‌توانیم عدالت را تحقق ببخشیم؟ اینکه یک عده در پی حکومت اسلامی و عدل هستند، زحمت بیخود می‌کشند. باید صبر کنیم تا امام زمان خودشان بیاید و مسائل را حل کند. این سخن، سخن نادرست و ادعای غلطی است. با فرهنگ اسلامی و شیعی ما نمی‌سازد، با امر به معروف و نهی از منکر نمی‌سازد. این حرف، حرف درستی است که ما اگر حکومت اسلامی را هم تحقق ببخشیم و به تعبیر رهبری دولت اسلامی و جامعه و تمدن اسلامی هم شکل بگیرد، باز هم عدل مهدوی تحقق پیدا نخواهد کرد تا زمانی که حضرت ولی عصر باشند. اما بالاخره باید بسترسازی و آماده سازی شود، باید جامعه جامعه‌ی آماده‌ای باشد. اگر جامعه آماده باشد، زمینه ظهور فراهم می‌شود. اگر جامعه عدالت‌خواه باشد، جامعه عدل مهدوی تحقق پیدا می‌کند. جامعه عدالت‌خواه جامعه‌ای است که در آن تمدن و جبهه سازی شکل بگیرد. 🔺 لذا انتظار سازنده یعنی انسان‌های منتظرِ ظهورِ جهادگرِ امیدوارِ ولایتمدار در مسیر عدالت؛ معنای انتظار سازنده منتظران این است. منتظرانی انتظار سازنده دارند که جهادی، جهادگر، ولایتمدار و امیدوار باشند و در مسیر عدالت گام بردارند. انتظار سازنده این‌گونه است و در مقابل آن انتظار ویرانگر است و انسان‌هایی که اهل سکوت، رکود، خمودی و کسالت هستند در این دسته جای می‌گیرند. مثلاً انسان‌هایی که می‌گویند هر اتفاقی افتاد بیفتد، ما چه کار داریم. جامعه به گناه و فساد کشیده شود، ما کاری نداریم. این انتظارِ ویرانگر است. 🔺 دنیا گوش شنوا دارد. ما در دنیا حاکمان سیاسی دشمنی داریم که در پی جنگ تمدن‌ها هستند. تئوری جنگ تمدن‌ها که هانتینگتون مطرح کرده‌است درست است. با سیاسیون دنیا، آمریکا و صهیونیست‌ها جنگ تمدن‌ها داریم؛ مثلاً با ترامپ جنگ تمدن‌ها داریم. اما با نخبگان دنیا گفت‌وگوی تمدن‌ها داریم. این تئوری که گفت‌وگوی تمدن‌ها است را قبل از انقلاب اسلامی ایران آقای روژه گارودی مطرح کرد و کاملاً تئوری درستی است. با نخبگان دنیا حتی نخبگان آمریکایی باید حرف بزنیم. باید تفکر اسلامی و شیعه را به آن‌ها منتقل کنیم و اثر گذار است. اما با سیاسیون دنیا گفت‌وگو بی نتیجه است. حال ممکن است ادای گفت‌وگو درآوریم ولی آن‌ها دنبال گفت‌وگو نیستند. اسمش را گفت‌وگو و مذاکره می‌گذارند ولی دنبال این هستند که قدرت خودشان را حاکم کنند. اما نخبگان دنیا این‌طور نیستند چون ما غیر از مسیحی‌ها با نخبگان دانشگاهی دنیا حتی آمریکایی‌ها هم گفت‌وگوهای زیادی داشتیم. علاقه‌مند هستند و گوش می‌دهند. تشنه شنیدن معارف و حقایق اهل بیت خصوصاً امیرالمؤمنین هستند. من واقعاً معجزه علی را در کلام امیرالمؤمنین در این جلسات دیدم. یکی از بحث‌هایی که برای آن‌ها جالب است همین بحث مهدویت است که نظر شیعه و اسلام درباره موعودگرایی و مهدویت چیست؟ 🔺 این‌گونه است که در مسئله انتظار فرج باید خیلی دقت کرد. انتظار فرج هم یک امر بینشی و هم یک امر منشی است، هم به لحاظ معرفتی باید شناختمان نسبت به مهدویت زیاد شود و مرتب آگاهی و اطلاعاتمان نسبت به مهدویت بیشتر و بیشتر شود و هم قلب و جان و دل خودمان را به امام زمان وصل کنیم. [ادامه دارد...] ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.i
🗺 📌 جامعه مهدوی [چهار خصوصیت جامعه امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) منطبق بر دعای شریف ندبه] ➕ استخراج شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی | کتاب انسان 250 ساله 🔺 نابودی ریشه‌های ظلم 🔺 بالا رفتن سطح اندیشه 🔺 استخراج نیروهای طبیعت 🔺 محوریّت اخلاق و فضیلت ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📌 طرح | سالروز ولادت یگانه منجی عالم، حضرت مهدی موعود (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد. 🔅 هیچ‌وقت ملّت‌ها، امّت‌ها مأیوس نباید بشوند از گشایش 🔺 [ملت ایران آن روزی که قیام کرد، امید پیدا کرد که قیام کرد. امروز که آن امید برآورده شده است، از آن قیام، آن نتیجه‌ی بزرگ را گرفته‌است، امروز هم به آینده امیدوار است؛ با امید، با نشاط حرکت می‌کند. این نور امید است که جوان‌ها را به انگیزه و حرکت و نشاط وادار می‌کند. از دل‌مردگی و افسردگی جلوگیری می‌کند. روح پویایی را در جامعه زنده می‌کند. انتظار فرج این است؛ بنابراین، هم منتظر فرج نهایی باید بود، هم منتظر فرج در همه‌ی مراحل زندگی فردی و اجتماعی باید بود. اجازه ندهید یأس بر دل شما حاکم بشود، انتظار فرج داشته‌باشید و بدانید که این فرج محقق خواهد‌شد؛ مشروط بر اینکه شما انتظارتان، واقعی باشد، عمل باشد، تلاش باشد، انگیزه باشد، حرکت باشد.] +کتاب انسان 250 ساله، ص.393 ؛ 1384/06/29 ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
◀️ یادداشت | شیعه آخرالزّمانی 🔺 چه رازی است در همراهی «ان الذین امنوا» با «و عملوا الصالحات»؟ و چه رازی است در همراهی «محبت» با «مودت»؟ و چه رازی است میان «ایمان به حجت» و «نمایش اضطرار به حجت»؟ مگر می‌شود ایمان داشت و آن را به تجلی ننشست؟ مگر می‌شود محبت داشت و آن را بروز نداد؟ مگر می‌شود به امام حجت، روحی لتبسمه و له الفداه، ایمان داد و اضطرار خود را نشان نداد؟ شیعه، فریادگر است. شیعیان، دِیر نشینان دیروز و امروز نیستند که در بیابانی بمانند و خود را از شهر و مردمانش تبعید کنند. 🔺 اذان، فریاد است، همچنان که مراسم اِحیای جمعی مردمان در نیمه‌شب‌های قدر، اظهار است، همچنان که طواف، نمایش جذبه حاجی به مغناطیس کعبه است. هر کس که به موعودِ موجود ایمان دارد، مجاز به اخفا نیست. جامعه تشنه عدل، جامعه زنده، هوشمند و جسور است. 🔺 انقلاب، این نقش را مضاعف کرد. حالا دیگر مجالی برای دل‌مشغولی‌های فردی نیست. حالا منتظِر، فرامرزی‌ست و به‌دوراز باورمندی به مرزهای جغرافیایی و زمانی، به رسالت بزرگ جامعه می‌اندیشد، ببین دعای امام رضا علیه‌السلام را که از آن دور زمان، دل به جمعه دیدار بسته است: اللهم طهر منهم بلادک واشف منهم عبادک و اعز به المومنین و احی به دارس المرسلین 🔺 و این فراز رازناک: اللهم اسلک بنا علی یدیه منهاج الهدی خداوندا! ما را به دو دست آن بزرگوار به راه هدایت راهنمون کن. و سلمان هراتیِ زمانه ما در اوج درد نوشت: هنوز بسیارند پرندگانی که آشیانه ندارند آیا تو فردا برمی‌گردی؟ 🔺 علاقه‌ی ما به ظهور، تنها علاقه به ظهور امام موعود ِ موجودِ حیِّ حاکمِ ناظرِ حاضر نیست. ما با پذیرش این درد، با همه پیامبران الهی، اوصیای، اولیا و حق مداران عالم همدرد می‌شویم. ظهور، اوج دردمندی عالم و بلوغ باورمندی مردمان به مقام «اولوا العزمی» است. و چه دردناک است که ما هنوز حاجتمندیم، نه مشتاقان «اولو العزمی» من به خورشیدِ نگاه تو پناهنده شدم آی، انبوه‌تر از جنگلِ ابر تو مرا خواهی برد؟ 🔺 شیعه ِ آخرالزمان، باید روبه‌قبله‌ی «اولوا العزمی» نماز گذارد. حالا همه‌ی باطل، در برابر همه‌ی حق ایستاده است. نکند روزی برایمان بخوانند: رفت آن چشم که دلواپس فرداها نیست! دلِ خونِ اسیرِ جاذبه را مثل گیلاس‌ها به دار زدیم اشک هامان چکید چون باران ابرها را کمی کنار زدیم‌ تا که خورشید گل کند، یک صبح تیرگی را شبانه بار زدیم عهد بستیم، گر چه نادیده از فراقِ امید، زار زدیم دست بر زانوی سپیده زدیم قرعه بر مشیِ ذوالفقار زدیم صبرها را دوباره هِی کردیم حمله بر خصم، بی‌گدار زدیم از حقیقت نمانده بود اثر این چکامه به استعار زدیم تا که دلدار، دل ربایی کرد سندش را به نام یار زدیم 🔺 و مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی، رحمه‌الله علیه در معرفت ۱۸۱ نوشتند: عشق به آثار هم از آثار همین عشق به ذات است که: من عَشَقَ شیئا عَشَق اثاره، هر کس به چیزی عشق ورزد، به آثار آن‌هم عشق می‌ورزد. به تک‌تک چراغ‌های نیمه شعبانی و پرچم‌های کوی و برزن عشق می‌ورزیم. به تک‌تک آدم‌هایی که نامشان مهدی است. به همه شهیدانی که با پیشانی‌بند «مع امام منصور» رفتند و ... در رکاب حضرت، ماندند. به همه مهدیه‌های شهرهایمان، به همه ندبه خوان‌هایمان. ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir