«در زیر خیمهاش همه یک خانوادهایم»
#شعار_محرم۱۴۰۲_هیئت
زیر علمت امن ترین جای جهان است.
🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩
🏴#سخنرانی_و_عزاداری🏴
امشب به صحرا بیکفن جسم شهیدان است، شام غریبان است
#مراسم_شام_غریبان
محرم۱۴۴۵ه_ق
🎙#سخنران
شیخ عباس اکبری
🎤#بانوای
کربلایی میثم حیدری
کربلایی سجادحیدری
🕌#دشتغران_هیئت وحسینیه امیرالمؤمنين امام على(ع)#آوای_طبس
#رسانه_مجازی_طبسیها
✅ جدیدترین اخبار شهرستان طبس، ایران، جهان و ...
ادمین @ava_tabas
☑️به ما پیوندید
🌴 @avayetabas 📡 آوای طبس 🌴
#شام_غریبان
#روستای_محمدآباد
#ما_ملت_امام_حسینیم
🎬مراسم سخنرانی و عزاداری در شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام توسط هیئت ابوالفضلی روستای محمدآباد با حضور خدمتگزاران ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان طبس
🔰سخنران حجتالاسلام والمسلمین ایمانی مقدم استاد حوزه و دانشگاه
#درزیرخیمه_اش_همه_یک_خانواده_ایم
🗓جمعه ۶ / ۵ /۱۴۰۲
#آوای_طبس
#رسانه_مجازی_طبسیها
✅ جدیدترین اخبار شهرستان طبس، ایران، جهان و ...
ادمین @ava_tabas
☑️به ما پیوندید
🌴 @avayetabas 📡 آوای طبس 🌴
22.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیک یا با عبد الله
💢اگر هنوز از ته دل برای ابا عبد الله اشک نریختی و رزق اربعین نگرفتی این کلیپ برنامه معلی رو ببینید .
هر چقدر فعال باشیم و بدوئیم بازم بدهکار شهدا و خانواده هاشون هستیم
#آوای_طبس
#رسانه_مجازی_طبسیها
✅ جدیدترین اخبار شهرستان طبس، ایران، جهان و ...
ادمین @ava_tabas
☑️به ما پیوندید
🌴 @avayetabas 📡 آوای طبس 🌴
🔰حامیان حرمت شکنی 1388 را با عاشورا و امام حسین (ع) چه کار؟!
تحریریه روزنامه هممیهن میگوید از نگاه مدرن، عاشورای حسینی، مسئله چگونه زیستن است.
روزنامه زنجیرهای به قلم یکی از مدعیان اصلاحطلبی نوشت: «حادثه بزرگی در عاشورای سال 61 هجری رخ داد که قریب به 1400 سال است درگرامیداشت آن آثار متفاوتی نگاشته شدهاند. عزاداریها برپا و نوحهها سروده میشوند. بخش عمدهای از ادبیات عاشورا در پی تحلیل دلایل و چگونگی آن است. اندیشمندان بسیاری به حادثه عاشورا پرداختهاند و شعرای زیاد در مورد آن شعر سرودهاند. فرهنگ مکتوب اسلامی و ایرانی مملو از اظهارنظرها، اشعار و نوشتههایی است که در این موضوع نوشته و سروده شدهاند. هزاروچهارصد سال پس از عاشورا، این واقعه همچنان در عرصه جامعه جریان دارد و در مورد آن موضعگیریهای متفاوتی اظهار میشود. ما و مردمان عصر ما همچنان در برابر این حادثه قرار داریم و باید همواره نسبتمان را با آن مشخص کنیم. «مردن و زیستن» دو واژه پربسامد در پاسداشت حادثه عاشورا است و گویی عاشورا حادثهای درمیانه زیستن و مردن بوده است.
محتشم کاشانی و مولانا دو شاعری هستند که به طبعآزمایی پیرامون عاشورا پرداختهاند و اشعار آنها کاربرد فراوانی در پاسداشت عاشورا دارد. ترکیب بند محتشم کاشانی (باز این چه شورش است که در خلق عالم است) مهمترین شعری است که در مراسمات و کتیبههای محرم دیده میشود و تصور غالب در مورد عاشورا را بازتاب میدهد. فاجعهای که تا عرش اعظم را در بر میگیرد و قدسیان نیز از عمق فاجعه سر بر زانوی غم گرفتهاند.
دکتر عبدالکریم سروش با تقسیمبندی اصناف دینداری به سه نوع مصلحتاندیش، معرفتاندیش و تجربت اندیشه، کربلا را تصویری از دینداری تجربتاندیش و معرفتاندیش میداند. وی معتقد است دینداری مصلحتاندیش عامیانه، اسطوره را بیشتر میطلبد. دو دیدگاه متفاوت دکتر سروش و دکتر شریعتی در یک نکته مشترکند که عاشورا یک مرگ آگاهانه بوده است.
ما، انسانهایی که در روزگار فعلی زندگی میکنیم میتوانیم دو رویکرد به عاشورا داشته باشیم. یکی رویکرد گریستن است که نزد بسیاری از مردمان معتقد پذیرفته شده است و قابل احترام است. این رویکرد به چگونه مردن در عاشورا و گریستن بر این مردن میپردازد. رویکرد دیگر به چگونه زیستن میپردازد و مرگ را از مردن به یک نوع زیستن ارتقا میدهد. منظر نگرش دکتر سروش از تبیین عاشورا ستایش چون زیستن معرفتاندیش و تجربتاندیش است. دکتر حبیبالله پیمان، اندیشمند معاصر، در همین راستا شهادت حسین در روز عاشور را برجستهترین و باشکوهترین تظاهر حیات معنوی و اخلاقی آدمیان میداند . وی با برجسته ساختن ایثار و شهادت بهعنوان رفتاری اخلاقی میکوشد عاشورا را واقعهای محصول زیستن اخلاقی نشان دهد. نسبت امروز و اکنون ما و عاشورا با هر عقیده و منشی چه از طریق عزاداری سنتی یا تفکر مدرن در همین چگونه زیستن و تاثیر عاشورا در نسبت با حیات اخلاقی و معنوی جامعه و نگرش ما به زندگی و مرگ است. ما امروز اگر ساعتها بر سینه و سر بزنیم ولی از ظلم نکاهیم و اخلاقی نباشیم، نسبتی با عاشورا نداریم. عاشورایی بودن یک جامعه را نیز از تعداد هیئتها و طبلها و زنجیرهایش نمیشناسند، بلکه از حیات اخلاقی آن و تلاش برای شکلگیری چنین حیاتی شناخته میشود. مرگ شادمانه امام حسین و یارانش انتخابی آگاهانه و اخلاقی بود که به ما و مردمان روزگاران پس از ما اگر از این مرگ شادمانه بهره نگیرند و برای حیات اخلاقی جامعه تلاشی نکنند نسبتی با این واقعه بزرگ ندارند».
قلمفرسایی هممیهن برای ماجرای عاشورا از قول کسانی مثل سروش در حالی است که برخی از مدعیان اصلاح طلبی در جریان فتنه سبز (سال 1388) با حرمت شکنی اعضای گروهک منافقین و باند صهیونیستی بهائیت در روز عاشورا همراه شده و یا از آن حرمت شکنی حمایت کردند و میرحسین موسوی از حرمتشکنان به عنوان مردم خداجو نام برد! چند روز بعد ملت ایران در اثر انزجار از فتنه گران، حماسه بی سابقه راهپیمایی 9 دی را بر پا کردند و شعار لعن علی عدوک یا حسین (ع) را در اعلان انزجار از سران فتنه ترتیب دادند. آن زمان، سروش یکی از چند عضو « اتاق فکر جنبش سبز در خارج از کشور» (لندن) بود.
همچنین برخی افراطیون مدعی اصلاحات، مقارن فعالیت خاتمی و مجلس همسو، با ادعای این «خون به خون شستن محال آمد محال» گفتند اگر امام حسین (ع) در کربلا شهید شد، نتیجه خشونت طلبی پدر و جدش بود! میراثداران چنان جریان فاسدی حالا مدعیاند که امام حسین علیهالسلام آموزگار اخلاق و چگونه زیستن بود!
🌴 آوای طبس 🌴
@avayetabas 📡
🔰اگر برجام اهرم فشار آمریکا بود چرا غربگرایان، دستاورد جا زدند؟!
اگرچه بخشی از جریانهای سیاسی شیفته و فریفته برجام هستند و آن را توافقی راهگشا برای حل معضلات میدانند اما واقعیت موجود با برداشت آنان تفاوتهای بارزی دارد.
وبسایت « الف» در این باره نوشت: انتشار یک فایلصوتی محرمانه از
«رابرت مالی»، نماینده سابق آمریکا در امور ایران موید آن گزارهای است که منتقدین برجام سالها قبل به آن اشاره کرده بودند و آن چیزی نیست جز استفاده ابزاری ایالاتمتحده از این توافق برای اعمال محدودیتهای گسترده در حوزههای مختلف و اهرم فشار قرار دادن برجام برای ترغیب ایران به مذاکره.
سایت روزنامه تهرانتایمز، با انتشار فایلصوتی محرمانه رابرت مالی افشا کرد که ایالات متحده به دنبال احیای برجام و سپس استفاده از این توافق به عنوان نقطه شروع برای اعمال فشار بیشتر بر ایران است. او در این فایل صوتی گفته بود:«ما حتی اگر به این توافق بازگردیم، خود این بازگشت اولین هدف ماست. ما بهدنبال یک توافق بلندمدتتر، قوی و گستردهتر هستیم. ما بهمحض بازگشت به توافق در نظر داریم با بهرهگیری از ابزارهای گوناگون ایران را تحتفشار قرار دهیم. ما تواناییمان برای تحتفشار قرار دادن و تحریم ایران را حفظ میکنیم.»
برجام از ابتدا توافق یکطرفهای بود که کارکردش فشار بر ایران، امتیازگیری بیشتر و تبدیل کشورمان به بازیگری سر بهزیر در نظام بینالملل با استفاده از اهرم این توافق بود. از همان ابتدای انعقاد برجام، دولت اوباما به انحاء مختلف به نقض این توافق پرداخت و مشخص بود که حتی با تداوم کار یک دولت دموکرات در آمریکا هم دستاویزی برای کسب امتیازات بیشتر و زیادهخواهیهای این کشور خواهد شد.
در سال 2018 که دولت ترامپ از برجام خارج شد، هیلاری کلینتون بهصراحت اعلام کرد که خروج آمریکا از برجام اشتباه مهلکی است زیرا فرصت را برای پرداختن به دیگر تهدیدهای ایران و مذاکرات موشکی و منطقهای از بین خواهد برد. یا جان کری، وزیر خارجه دولت اوباما که بعد از خروج کشورش از توافق هستهای گفت: «با خروج از این توافق، آمریکا بهترین گزینه ممکن را از دست میدهد. این گزینه این است که ما مدتی در این توافق میماندیم و بعد از ماندن در آن به عنوان اهرم فشار جهت جلب همکاری اروپا، روسیه و چین برای همکاری با خودمان در زمینه موشکی، فعالیتهای ایران در یمن، حمایتش از حزبالله و غیره استفاده میکردیم.من فکر میکنم ما میتوانستیم اهرم فشار و نتایج بهتری داشته باشیم، اما خروج از برجام و عصبانی کردن همه، فکر نمیکنم در راستای منافع کشور ما باشد.»
اگرچه اصلاحطلبان و طیفی از اصولگرایان که فریفته برجام و دلبسته منطق برجامی هستند سعی دارند این توافق را راهگشای معضلات کشور معرفی کنند اما واقعیت آن است که برجام نقطهای برای حل اختلافات طرفین و آغاز همکاریها در موضوعی مشخص نبود، بلکه اهرم و دستاویزی برای تحتفشار قرار دادن ایران و دریافت امتیازات گستردهتر محسوب میشد. هر دولتی در آمریکا بر سر کار میآمد بهدنبال مذاکرات فرابرجامی میرفت چون منطق برجام بر این اساس شکل گرفته بود اما جریانهای سیاسی عمداً یا سهواً به واکاوی این امر نمیپردازند.
در برهه کنونی و حتی بهفرض بازگشت آمریکا به برجام در نزدیکترین زمان ممکن، همانگونه که رابرتمالی به صراحت اشاره کرده، این توافق پلی بهسوی خواستههای فراهستهای آمریکا و مسائل موشکی، منطقهای و ادعاهای واهی حقوق بشری خواهد شد و بهواقع سناریوی سالهای گذشته دوباره تکرار خواهد شد؛ استفاده از برجام برای پلزدن به مطالبات زیادهخواهانه آمریکا و تبدیل ایران به کشوری که تمامی مولفههای امنیتساز خود را بهپای فروش چندبشکه نفت واگذار کند و تمامی تهدیدات را متحمل شود.
🌴 آوای طبس 🌴
@avayetabas 📡
🔰امام خامنهای(مدظلهالعالی): امام حسین(علیهالسلام) باید تا ابد به عنوان پرچم حق باقی بماند؛ پرچم حق نمیتواند در صف باطل قرار گیرد و رنگ باطل بپذیرد. این بود که سیدالشهداء(علیهالسلام) فرمود: «هیهات منّا الذّلّة». افتخار متعلق به آن انسان، ملت و جماعتی است که پای حرفشان بایستند و نگذارند پرچمی را که آنها بلند کردهاند، توفانها از بین ببرد و بخواباند. امام حسین(علیهالسلام) این پرچم را محکم نگه داشت و تا پای شهادت عزیزان و اسارت حرم شریفش ایستاد.(1381/1/9)
🌴 آوای طبس 🌴
@avayetabas 📡
▼ حرف روز
👈عاشورای معنادار!
♻«سیاه نپوشید»، «به حسینیه نروید»، «در هیئتها دیده نشوید» و «نذری ندهید» در قالب کمپینی به نام «تحریم محرم» پرده جدید سناریوی دشمنان ملت ایران بود که از مدتها قبل از ایام محرم آغاز شده بود. برای به نتیجه رساندن این نقشه هم تلاش کردند تا با دستکاری ذهنی نسل جوان، هویت دینی و ملی مردم مسلمان ایران را نشانه روند و با ساختن انگارههای جدید از تحولات و وقایع تاریخی به ویژه تاریخ اسلام و تشیع و تلاش مذبوحانه برای تقلیل واقعه دهم محرم سال 61 هجری به یک جنگ داخلی میان اعراب آنان را نسبت به حادثه عالمگیری چون عاشورا و کربلا بیتفاوت کنند!
🔹فراموش نکردهایم که سالهای قبل با نزدیک شدن به این ایام، موضوعاتی مانند تشکیک در فلسفه هزینه کردن و نذری دادن برای امام حسین(ع) و اهل بیت(ع)، ژست انساندوستی میگرفتند و مدعی بودند که به جای سفرههای اطعام حسینی باید به نیازمندان کمک کرد! این در حالی بود که نه تنها نیازمندان و محرومان جامعه از این سفره پربرکت بهرهمند بودند، بلکه اساسا فرهنگ دستگیری و کمک به محرومان و نیازمندان از دل مساجد، تکایا و هیئات مذهبی در قالب خیریهها و... جوشیده و در طول سالیان متمادی خدمترسان به مردم بیبضاعت بوده که مصداق عینی آن در کمکهای مؤمنانه در جریان شیوع ویروس کرونا بود.
🔹اما امید دوباره دشمن برای پیادهسازی نقشههای شومش علیه فرهنگ عاشورا و پاسداشت این حماسه بزرگ از یکسو حوادث پاییز سال گذشته بود که دشمنان اسلام و ایران با بهانه قرار دادن یک حادثه و روایت غیرواقعی از آن، طراحی قبلی خود را برای مبارزه با حجاب پیاده کردند که با پشتیبانی پرحجم رسانههای بیگانه و در قالب عملیات پیچیده شناختی منجر به کشف حجاب برخی از زنان و دختران شد که مغلوب این هجمه رسانهای قرار گرفتند. آنها تصور میکردند که با تعمیم این موضوع به مسئله عزاداری امام حسین(ع) میتوانند خدشهای در عشق و ارادت ملت ایران به اهل بیت(ع) ایجاد کنند. مرحله تکمیلی این نقشه هم با طراحی صهیونیستها در صحنههای اهانت به قرآن کریم جلوهگر شد، اما نه تنها تأثیری بر عشق و ارادت دلباختگان به اباعبدالله الحسین(ع) ایجاد نکرد بلکه حضور معنادار و توأم با بصیرت مردم در هیئات مذهبی و دستههای سینهزنی و و مجالس عزاداری در اقصی نقاط کشور علیرغم گرمای شدید هوا و آفرینش صحنههای ماندگار از عشق و ارادت به سالار شهیدان، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا در آورد که علیرغم تبلیغات وسیع و فضاسازیهای گسترده و صرف هزینههای هنگفت باز هم در برابر فرهنگ عاشورا که با جانها و قلبهای شیعیان درآمیخته شکست خوردند و این شکستها تکرار خواهد شد.
✍علی حیدری
🌴 آوای طبس 🌴
@avayetabas 📡