13.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 صور اسرافیل چیست ؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
⏹️ #آینده_از_آن_اسلام_است .
https://eitaa.com/joinchat/3403677734C14d161740e
📷 #انتشار_برای_اولین_بار
قسمتی از یادداشت های #شهید_زاهدی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب ...
📿 شادی روح شهدا صلوات
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم
📚
دو کلمه #حرف_حساب
برای ثبت در تاریخ و اذهان همه ما مردم
✅ بزرگان گفتهاند:
چهل تا عاقل را میشود با یک حرف منطقی قانع کرد،
ولی یک احمق را نمیشود با چهل بار حرف منطقی قانع کرد!
سرگذشت همه کسانی که به آمریکا اعتماد کردند در چند خط بخوانیم:
⭕️حسنی مبارک گفت: نباید به آمریکا اعتماد میکردم.
⭕️ معمر قذافی گفت:
بزرگترین اشتباه عمرم اعتماد به آمریکا بود.
⭕️محمد مرسی گفته است:
اشتباه استراتژیک من و عامل اصلی شکست انقلاب مصر اعتماد به آمریکا بود.
⭕️ بن علی گفت: دلیل سقوط من اعتماد بیجای من به آمریکا بود.
⭕️منصور هادی در یمن گفت:
اگر فریب آمریکا را نمیخوردم، در قدرت باقی می ماندم.
⭕️ محمد مصدق در ایران گفت:
بزرگترین اشکال در دولت ملی شدن نفت زمانی بود که به آمریکایی ها امیدوار و اعتماد کردم.
✅ تمام تاریخ نگاران
معاصر در کشور معتقدند:
دلیل سقوط دولت مردمی مصدق و کودتای 28 مرداد 1332 به دلیل اعتماد بیجای مصدق به آمریکا بود.
⭕️ صدام در لحظه اعدامش گفته بود:
این طناب دار را آمریکائیها به گردن من انداختند.
⭕️در کتاب پاسخ به تاریخ ص 278، محمد رضا شاه در آخرین روزهای عمرش میگوید:
دلیل فروپاشی سلطنت من اعتماد به آمریکا بود.
یعنی حتی شاه هم بعد از سالها رفاقت و خدمت به آمریکا، فهمیده بود که نمیتوان به آمریکا اعتماد کرد.
⭕️جمله معروف شاه:
... آن زمان که صاحب قدرت بودم، تصور میکردم که اتحاد من با غرب بر مبنای اتحاد و اطمینان دو جانبه برقرار است، شاید این اطمینان و اعتماد #یک_اشتباه_بود ..."
📚منبع کتاب پاسخ به تاریخ، نوشته محمدرضا پهلوی، صفحه ۲۷۸.
❌ حالا برخی در کشور همچنان امیدوارند تا آمریکا این شیطان بزرگ و اروپاییها این شیاطین کوچک، برایشان آستین بالا بزنند و مشکلاتشان را حل کنند، در کجای عبرتهای تاریخ قرار گرفتهاند؟
⏹️ #آینده_از_آن_اسلام_است .
https://eitaa.com/joinchat/3403677734C14d161740e
محمد بناییان سفید:
«باسمه تعالی»
«تعریف حکم رانی اسلامی»:برای واژه انگلیسی Governance در زبان فارسی معادل های فراوانی مانند: ولایت ،حکمرانی،حکمروایی،زمامداری،تدبیر امور،راهبری،فرمانروایی،شهریاری،امارات...
حکمرانی ازدوبخش «حکم»و«راندن»تشکیل شده است.حکم به معنای؛فرمان،قاعده،مقررات،نظام،تنظیم،قانون و«راندن»به معنای اجرا،اعمال قدرت،پیش بردن،راهبری،اداره،هدایت،و...
حکمرانی موضوعی فرا رشتهای ومیان رشتهای،ازشاخه های مختلف علمی مانند حقوق ،جامعه شناسی ،مدیریت اقتصادی ،علوم سیاسی ،الهیات،روانشناسی و..بهره میبرد.
تعریف حکمرانی:فرآیند قاعده گذاری ،اجرای قواعد،بررسی،نظارت،وکاربست باز خوردها ،بااعمال قدرت مشروع به منظور هدف مشترکی برای همه کنشگران و ذینفعان درچارچوب ارزشها وهنجارها در محیط یک سازمان یایک کشوراست.بر اساس این تعریف تنظیم قوانین ،وفرآیند هایی که بر سبک سیاستگزاری،نحوه نقش آفرینی کنشگران درفرآیند سیاستگزاری واعمال قدرت تاثیر می گذارند بخشی از وظایف حکمرانی است.
موفقیت حکمرانی::بامشخصه هایی مانند:دستیابی به،ارزشها،رضایتمندی،عدالت گستری ،مهار فساد،مشارکت،مسئولیت پذیری،اثربخشی،یکپارچگی،بهره وری وامثال آن سنجیده می شود.
انواع مدلهای حکمرانی:۱_حکمرانی خوب،۲_حکمرانی سالم ۳_حکمرانی متعالی ودیگرشیوه ها.
حکمرانی خوب:مفهومی است که توسط سازمانهای بین المللی در اواخر دهه ۱۹۸۰وا رد ادبیات توسعه شده است،این حکمرانی حاصل تعامل وارتباط متقابل دولت وکنشگران جامعه مدنی(سازمان های غیر دولتی،بخش خصوصی،گروه های ذینفوذ ورسانه ها جهت نیل به توسعه وپیشرفت در هر کشوری می باشد.
معیارهای حکمرانی خوب عبارتند از :مشارکت،حاکمیت قانون،شفافیت ،پاسخگویی،وفاق عمومی ،حقوق مساوی،اثربخشی وکار آبی،مسئولیت پذیری.
۲_حکمرانی سالم:در انتقاد به حکمرانی خوب که اصولاً از سوی سازمانهای بین المللی وجهانی مطرح است،حکمرانی باید مطابق با آداب ،رسوم وفرهنگ محلی هر کشور تعریف وسازماندهی شود،(البته معیار اصلی حکمرانی سالم همانند حکمرانی خوب«رفاه مردم»می باشد.
۳_حکمرانی متعالی:به شیوه ای از حکمرانی گفته می شود که مبتنی بر یک نظام ارزشی الهی همچون اسلام برای نیل به سعادت دنیوی و اخروی مردم دریک حوزه جغرافیایی ویاحوزه های گسترده تر مطرح می باشد.بر اساس نظریه حکمرانی متعالی،حکومت از آن خداست،وتنها او است که می تواند بر انسان حکم براند،به این دلیل حکمرانان تازمانی دارای مشروعیت می باشند که از تزکیه نفس ومقبولیت برخوردار بوده و تنها مجری احکام الهی باشند.تنظیم روابط،فعالسازی ظرفیت کنشگران وذینفعان بر اساس هدایت الهی واراده مردمی شکل می گیرد.
«اهداف تشکیل حکومت اسلامی از نگاه امام علی(ع)»:همانگونه که در هجدهم ذیالحجه ،در غدیر خم،قاعده نظام حکمرانی اسلامی باذن خداوند،توسط پیامبر اسلام خاتم النبیین(ص)به علی (ع), تنفیذ گردید که اهمیت وضرورت آن به حدی بود که اگر این اعلان امامت و ولایت عظیم بوسیله پیامبر ابلاغ نمی شد گویا رسالت ۲۳سال پیامبر اسلام ( ص)انجام نمی شد.
اهداف تشکیل حکومت اسلامی از نگاه علی ع) در خطبه ۱۲۹نهج البلاغه؛۱_بازگشت به اسلام راستین.۲_آشکار سازی اصلاحات در شهرها ۳_نجات مظلومان ازتجاوز وستم.۴_برپایی قوانین الهی تعطیل شده.
«مهمترین اهداف حکومت اسلامی»:جهالت زدایی ،وضلالت روبی،تعلیم وتربیت (علم ،کتاب وحکمت دربر طرف کردن گمراهی اخلاقی وانحراف عملی،ترغیب به تزکیه وتهذیب روح.
آیه الله جوادی آملی«دام عزه»:شناخت حکومت و سیاست مرهون معرفت انسان (شناخت علوم انسانی)است؛نقش سه نظام،فاعلی،داخلی(مخصوص)ونظام غایی (خاص)(ربنا الذی اعطی کل شی خلقه ثم هدی(طه؛۵۰).نظام فاعلی یعنی مبداء جهان هستی خداونداست.۲_نظام داخلی یعنی حقیقت انسان روح مجرد و جسم مادی را تشکیل می دهد.۳_نظام غایی یعنی بامرگ انسان نابود نمی شود بلکه تمام عقاید،اندیشه ها،اخلاق اوصاف ،کردارورفتار اودر جهان پایداربه نام قیامت محشور می شوند.که نظام مادی فاقد نظام فاعلی وغایی است.
«دو هدف اصیل حکومت اسلامی»:۱_خلیفه الله شدن.۲_تاسیس مدینه فاضله(یعنی مبادی تمدن راستین را مهیا نمودن،واصول حاکم برروابط داخلی وخارجی را تبیین کردن).تامین مدینه فاضله برای پرورش انسانها ورشد آنان می باشد.البته مدینه فاضله به مثابه بدن وخلیفه الله به مثابه روح است.که بدن از روح که ماندگار است پیروی می کند.مدینه فاضله را انسان کامل تاسیس وتامین میکند.برپایی قسط و عدل از اهداف متوسط اسلام است».
«سه مولفه ومشخصه حکمرانی اسلامی»:۱_رابطه حکومت ومردم (حداکثری سازی مشارکت)۲_نظام اداری وروابط اجرایی حکومت (افزایش بهره وری وعقلانیت محور نظام اداری ومدیریتی)است.۳_روابط حکومت باسیاست،اقتصادوفرهنگ معطوف است.که هدف دراین پنج حوزه تنظیم روابط حوزه های مختلف
سیاسی ،اقتصادی،فرهنگی,دفاعی،وبازدارندگی بابکدیگر ،حفظ کلیت وانسجام درونی،وتوسعه وهم افزایی بخش های مختلف نظام ،بادرنظرکرفتن ظرفیت هاوملاحظات برنامه ها،سیاست وتصمیمات از زوایای مختلف می
باشد که به صورت زنجیرهای وسیستمی عمل می شود.
«تفاوت حکمرانی غربی با حکمرانی اسلامی»:حکمرانی غربی مبتنی بر ماده است،وفقط همین دنیایی را مد نظر دارد یعنی حکمرانی خوب که در بعضی مسائل اشتراکاتی دارد.که در لفظ است اما در معنا تفاوت دارند،اما حکمرآنی اسلامی مبتنی بر خلیفه الله ومدینه فاضله است که اولا حکمرانی مطلق خداوند است،قانون قرآن و عترت است و علاوه بر دنیا،آخرت گرا است.
«ضرورت و اهمیت حکمرانی اسلامی»:
درنظم سیاسی ملت_دولت،این دولت است که ظرف تحقق اراده ملت محسوب می شود هر ملت ارزشها و آرمانهایی دارد که مسیر تحقق آن درپیکره قانون پیش بینی واجرای قانون نیازمند وجودقدرت وتوانایی اعمال قدرت است وقدرت باید به نفع مردم وبه نفع ارزشها توسط قانون رام شود.ظرف قدرت درهرکشوری بالمعنی الاعم است که بر اساس اصل تفکیک قوا که یک اصل عقلانی است شامل سه قوه مجریه،مقننه وقضائیه می شود.هرحکومتی برای نحوه اعمال قدرت به منظور تحقق سیستماتیک قانون باید ایده روشن وبر اساس این ایده:قاعده،سیاست،راهبرد ،روش وابزارنهادوسیستم داشته باشد که مجموعه اینها «زنجیره حکمرانی»است.حکمرانی اسلامی در ایران در زنجیره حکمرانی در بسیاری موارد قوی،وبعضی موارد متوسط ودربعضی موارد ضعیف بوده البته در اجرای عدالت ضعیف بوده است.«مافاقد ایده روشن برای پیادهسازی عدالت هستیم».تاسیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در آمریکا در قبل از انقلاب خطی را ترسیم کردندکه پس از ۴۵سال از انقلاب هنوز در سازمان مدیریت و برنامهریزی در بدنه دستگاههای مختلف مانع حرکت انقلاب هستند،درمساله فروش نفت،خام فروشی توزیع عادلانه ثروت،توجه به نظام تعلیم و تربیت،تامین منابع انسانی وتربیت آنان وانتخاب مدیران کار آمد با شاخص ها وسنجه های لازم،دخالت جریانهای گرایش سیاسی وحزبی بدون درنظر گرفتن صلاحیت های حرفه ای وفضیلت های اخلاقی واخلاق حرفهای از جمله موانع پیشرفت وحرکت انقلاب هستند، البته در دوره دولت نهم و دهم ودولت سیزدهم اقداماتی صورت گرفته که متأسفانه بین دولتها انسجام پایدار روشنی وجود نداشته که این اختلافات سلیقه ای موجب عدم استفاده کامل از ظرفیت های مادی ،معنوی وسرمایه های اجتماعی کشور ما شده است.مفهوم چند وجهی،پیچیده،ونسبی حکمرانی موجب شده که نمی توان یک تعریف جامع و قطعی ارائه نمود.اما دریک تعریف ساده و اولیه:«به اعمال حساب شده قدرت وهم افزایی بازیگران مختلف بامحوریت حکومت برای پیادهسازی قانون ازطریق شکل گیری زنجیرهای از
سیاستها،راهبردها،قواعد،فرایندها،روش ها،ابزارها،نهادها،سیستم هاوبرنامه های حکمرانی گفته می شود».که مولفههای حکمرانی اسلامی در ۸عنصرمطرح می شود:۱_عنصر قدرت به عنوان یک مزیت اجتماعی برای محقق ساختن اراده هاوبرطرف کردن موانع برپایه اخلاق درجهت منافع عمومی.
۲_هم افزایی بازیگران گوناگون (بالمعنی الاعم)مشارکت مردم وتشکل های مردمی.۳_قانون وپیاده سازی درست قانون.
۴_فرآیند بودن حکمرانی که باید در همه مسائل سیاسی و اجتماعی جاری شود.۵_عنصر شناخت در واقع همان معرفت شناختی فلسفه حکمرانی اسلامی است.
۶_عنصر تصمیم ومولفه های مربوط به آن.
۷_عنصر زنجیره ای بودن اجزاء حکمرانی.(اندام وار ومنسجم)باشد.۸_عنصر عمل است وقدرت در فرصت عمل، منتج به نتیجه می شود.حکمرانی اسلامی از نظر مبانی وحتی شاکله با سایر حکمرانی ها متفاوت است هرچند اشتراکاتی هم دارد.هرحکمرانی مبنای تئوریک دارد که در قرن نوزدهم پراگماتیسم صرفا سودمندی عملی را مطرح کرد که در رویکردهای پست مدرنیسم پررنگتر شده است.حکمرانی اسلامی به معنای جریان یافتن نهاد قدرت و سیاست در سایر نهاد های اجتماعی یعنی نهاد دولت در نهادهای اقتصادی،خانواده،علمی،آموزشی وسلامت که نهاد دولت باید در همه این نهادها جریان پیدا کند.که مفهوم عملیاتی حکمرانی به مثابه کنش وحکمرانی به مثابه دانش است که کنشگران به سه قسمت فرد جمع ودولت ودانش همان بایدها و نبایدها هست که مسئله عمل کردن است.
وآخر دعوانا آن الحمدلله رب العالمین
نویسنده:محمد بنائیان سفید دانش آموخته دکترای تخصصی برنامهریزی درسی ومسئول کار گروه تخصصی سبک زندگی در حکمرانی اسلامی سازمان بسیج اساتید کشور.
💎 سزای آزار مؤمن
🔻رسول خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلم:
مَنْ آذَی مُؤْمِناً وَ لَوْ بِشَطْرِ کَلِمَةٍ جَاءَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ مَکْتُوباً بَیْنَ عَیْنَیْهِ آیِسٌ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ
❇️ هر كس مؤمنى را و لو به يك جزء كلمه آزار دهد، در روز قيامت در حالى محشور مىگردد كه ميان دو چشمش نوشته شده: اين شخص از رحمت خدا مأيوس باشد.
📚 إرشاد القلوب، جلد ۱، صفحه ۷۶
8.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️❗️❗️❗️❗️
🔴میدونید چرا تصاویر عزاداری رفتن دکتر پزشکیان رو بولد میکنند؟
🔸جوابش رو از آیتالله میرباقری بشنوید.
🔸دعوا بر سر دو اسلامه ؛ اسلام سیاسی و اسلام فرهنگی
#چقققققدر زیبا
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در انتهای زیارت عاشورا در سجده میخوانیم:
الّذینَ بَذَلوا #مُهَجَهُم دونَ الحسین علیهالسلام
این #مُهَجَهُم يعني ...؟
✦࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
⏹️ #آینده_از_آن_اسلام_است .
https://eitaa.com/joinchat/3403677734C14d161740e
19sharh-ziyarate-ale-yasin-1403-03-29.mp3
40.62M
🔴📣مهم مهم مهم خیییییییییلی هم مهم.
🔴از میثم تمار به شما عزیزانم 👇
این ۴۲ دقیقه رو اصلا اصلا نباید از دست بدید و تا میتونید منتشر کنید .
تحلیل بسیار مهم استاد محمد شجاعی در مورد ظریف ،اصلاح طلب ها و پزشکیان .
فتنه های شدیدی امسال در راه است ،امسال پرفتنه ترین روزها را پیش رو خواهیم داشت و تبیین گرانی هم شهید خواهند شد در این فتنه ها .
#نشر_حداکثری
┈┈┈•••༶༓✤༓༶•••┈┈┈
✅کانال #میثم_تمار 👇
⏹️ #آینده_از_آن_اسلام_است .
https://eitaa.com/joinchat/3403677734C14d161740e
.
♨️ حملات رژیم صهیونسیتی به یمن با عبور از آسمان امارت و برخی کشورهای منطقه!!
💥در این حملات، مخازن نفت و فرودگاه شهر الحدیده هدف قرار گرفت.
💥این اقدام صهیونیستها آتش 🔥 جنگ را در منطقه شعله ور می سازد و کشورهای کمک کننده را نیز مورد حمله قرار خواهد داد.
💥تنها راه عقب نشینی اسراییل از غزه است نه گسترش جنگ، یمن جنگ ۸ساله را تجربه کرده و ملت یمن نیز پشتیبان انصارالله برای پاسخ کوبنده به صهیونیست هاست.
#روانبخش