✨ وصف مومن ✨
👈 در پیغام قرآنی روز گذشته در آیات ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ سورهء ق خواندیم، دو فرشتهء راست و چپ که ملازم انسانند همهء اعمال او را ثبت می کنند که در این میان روی ثبت سخنان او تأکید شده است. انگاه خواندیم مرگ به سراغ انسان می آید.
ادامه: ( ۲ )
🌹وَنُفِخَ فِي الصُّورِ ۚ ذَٰلِكَ يَوْمُ الْوَعِيدِ.
و در صور دمیده مى شود. آنروز، روز وعدهء وحشتناک است. ۲۰ ق.
تفسیر: منظور از نفخ صور در اینجا، همان نفخ دوم است، زیرا دو بار در صور دمیده مى شود، نفخهء اول نفخه ایست که در پایان جهان صورت مى گیرد، و همهء انسانها با شنیدن آن مى میرند، و نظام عالم دنیا متلاشى مى شود، و نفخهء دوم نفخه اى است که در آغاز رستاخیز انجام مى گیرد، و با آن، همهء انسانها زنده مى شوند، از قبرها برخاسته و براى حساب و جزا در محضر عدل الهى حاضر مى گردند.
👈 آنگاه به وضعیت انسانها اشاره فرموده است:
🌹وَجَاءَتْ كُلُّ نَفْسٍ مَّعَهَا سَائِقٌ وَشَهِيدٌ.
و هر انسانى (به محشر) مى آید در حالیکه فرشته اى او را (بسوى دادگاه عدل الهى) مى راند و شاهدی همراه اوست. ۲۱ ق.
👈 👈 سائق، او را بسوى دادگاه عدل الهى مى راند، و شاهد بر اعمال او گواهى مى دهد ( یاالله ).
در اینکه سائق و شاهد چه کسانی هستند، تفاسیر متعددی وجود دارد که بهترین آنها دو فرشته هستند که فرشتهء اول مانع از فرار است، و فرشتهء دوم مانع از انکار، و به این ترتیب، هر انسانى در آنروز گرفتار اعمال خویش است، و راه گریزى از جزاء و کیفر وجود ندارد.
👈 سپس به انسان غافل خطاب میشود:
🌹لَّقَدْ كُنتَ فِي غَفْلَةٍ مِّنْ هَٰذَا فَكَشَفْنَا عَنكَ غِطَاءَكَ فَبَصَرُكَ الْيَوْمَ حَدِيدٌ.
تو از این صحنه غافل بودى و ما پرده را از چشم تو کنار زدیم، و امروز چشمت تیزبین است. ۲۲ ق.
🌹 يَوْمَ هُم بَارِزُونَ.
روزى که همه چیز آشکار مى شوند. ۱۶ غافر.
🌹يَوْمَ تَشْهَدُ.
روزى که شهادت می دهند. ۲۴ نور.
🌹يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ.
در آن روز که اسرار نهان (انسان) آشکار مى شود. ۹ طارق.
🌹يَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهَادُ.
روزی که شاهدان به پا می خیزند.
به همین دلیل، چشمى تیز بین پیدا کرده اى، و بخوبى مى توانى حقائق را درک کنى.
👈 آنگاه:
🌹وَقَالَ قَرِينُهُ هَٰذَا مَا لَدَيَّ عَتِيدٌ.
فرشته همراه او مى گوید: این نامهء اعمال اوست که نزد من حاضر است! ۲۳ ق.
/ادامه در پیغام فردا إن شاءالله/
✨ حدیث ۴۸ نهج الفصاحه ✨
🌸 پیامبر فرموده اند:
از نفرین مظلوم بترسید حتی اگر
کافر باشد، زیرا در برابر نفرین
مظلوم، پرده و مانعی نیست.
👈 پس از انکه شیطان برای اغوای بندگان از خدا مهلت خواست و خداوند به او مهلت داد، گفت:
🌹ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ ۖ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِينَ.
سپس از پیش رو و از پشت سر، و از طرف راست و از طرف چپ آنها، به سراغشان مى روم. و بیشتر آنها را شکرگزار نخواهى یافت. ۱۷ اعراف.
👈 👈 👈 مهمترین هدف شیطان اینست که بتواند بندگان خدا را از شکرگزاری پروردگار، دور و منصرف کند.
💚 الهی شکر، و هزاران مرتبه شکر، بلکه به اندازهء تمام شنهای روی زمین شکر که باز هم کم است، بخاطر تمام نعمتهایت.
نعمتهای گذشته و آینده....
آنها که می بینیم و آنها که نمی بینیم....
آنها که می دانیم و آنها که نمی دانیم....
خدا را شکر.....................
🌹وَلَوْ أَنَّمَا فِي الْأَرْضِ مِن شَجَرَةٍ أَقْلَامٌ وَالْبَحْرُ يَمُدُّهُ مِن بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ مَّا نَفِدَتْ كَلِمَاتُ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ.
و اگر همهء درختان روى زمین قلم شود، و دریا براى آن مرکّب گردد، و هفت دریا به آن افزوده شود، (اینها همه تمام مى شود ولى) کلمات ( و نعمتهای ) خدا پایان نمى گیرد. خداوند توانا و حکیم است. ۲۷ لقمان.
✨ وصف مومن ✨
در پیغامهای قرآنی دو روز گذشته خواندیم، روز قیامت دو فرشته انسان را همراهی می کنند و شاهد بر اعمالی هستند که او در دنیا انجام داده است. ( ۳ )
👈 در ادامه، وضعیت گنهکاران را شرح فرموده اند:
🌹🌹وَقَالَ قَرِينُهُ هَٰذَا مَا لَدَيَّ عَتِيدٌ....
فرشتهء قرین او مى گوید: این نامهء اعمال اوست که نزد من حاضر است. (خداوند فرمان مى دهد) هر کافر لجوج را در جهنم افکنید. ۲۳ و ۲۴ ق.
تفسیر: منظور از قرین، فرشته اى است که در دنیا همراه انسان و مأمور ضبط اعمال اوست، و در دادگاه عدل الهى گواهى مى دهد.
سپس، خداوند فرشته ای را مأمور بندهء گنهکار نموده و او را مخاطب ساخته مى فرماید: در جهنم بیفکنید هر کافر خودخواه متکبر و لجوج را.
در اینکه این مامور یک نفر است یا دو نفر، و اصولا کدامیک از ماموران همراه انسان است، تفاسیر متعددی وجود دارد.
👈 در آیهء بعد، به چند وصف از اوصاف زشت و مذموم این کافران عنید اشاره کرده، مى فرماید:
🌹مَّنَّاعٍ لِّلْخَيْرِ مُعْتَدٍ مُّرِيبٍ.
آن کسیکه به شدت مانع خیر و متجاوز و در شک و تردید بوده است. ۲۵ ق.
◾ مَنّاع لِلْخَیْرِ، کسی است که مانع انجام اعمال خیر میشود و مُعْتَد یعنى متجاوز، خواه متجاوز به حقوق دیگران، یا متجاوز از حدود احکام الهى.
مُرِیْب، شخصى است که در شک است، شکى توأم با بدبینى، و دیگران را هم با گفتار و عمل خود به شک مى اندازد، و باعث گمراهى آنها مى شود.
👈 👈 سپس ریشهء اصلی این صفات رذیله را می فرماید:
🌹الَّذِي جَعَلَ مَعَ اللَّهِ إِلَٰهًا آخَرَ فَأَلْقِيَاهُ فِي الْعَذَابِ الشَّدِيدِ.
همان کسیکه معبود دیگرى با خدا قرارداده بود، او را درعذاب شدید بیفکنید. ۲۶ ق.
👈 کسی یا چیزی را بیشتر از خدا یا به اندازهء او دوست دارد و باعث میشود بخاطر آن، خدا را نادیده بگیرد و در انجام فرمان پروردگار، متزلزل شود.
◾ 👈 و در آیهء بعد، پرده ای دیگر از وضعیت اسفبار گنهکاران برداشته می فرماید:
🌹قَالَ قَرِينُهُ رَبَّنَا مَا أَطْغَيْتُهُ وَلَٰكِن كَانَ فِي ضَلَالٍ بَعِيدٍ.
و قرین او (از شیاطین) مى گوید: پروردگارا! من او را به طغیان وانداشتم، بلکه او خود در گمراهى دور و درازى بود. ۲۷ ق.
👈 👈 در این آیه منظور از قرین، شیاطین همنشین گنهکاران است.
اینکه هم فرشتهء مامور انسان و هم شیطان همنشین او را با کلمهء قرین معرفی می فرماید، به این دلیل است که به همان اندازه که خداوند، فرشته ای را نزدیک به بنده اش قرار داده، این بندهء غافل به همان اندازه شیاطین جن و انس را به خود نزدیک می کند!!!
البته شیطان با این توجیه، نمى خواهد نقش خود را در اغواى انسان انکار کند، بلکه مى خواهد این امر را ثابت کند که اجبارى در کار نبوده، و انسان با میل و رغبت خویش وسوسه هاى او را پذیرفته، بنابراین تضادى با آیه لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ: من همهء آنها را اغوا مى کنم ندارد. ۸۲ سورهء ص.
◾ این انکار شیطان، چیزی از بار گناه او کم نمی کند.
درست مثل زمانیکه افرادی، عامدا انسان را به راههای کج و اشتباه، راهنمایی می کنند، حال اگر انسان حرف آنها را حجت قرار نداده و از مسیر درست زندگی منحرف نشود، این چیزی از بار گناه منحرف کنندگان کم نمی کند (دقت کنیم).
👈 سپس خداوند به مخاصمه کنندگان می فرماید:
🌹قَالَ لَا تَخْتَصِمُوا لَدَيَّ وَقَدْ قَدَّمْتُ إِلَيْكُم بِالْوَعِيدِ...
نزد من جدال و مخاصمه نکنید. من پیشتر به شما هشدار داده ام (و اتمام حجت کرده ام). سخن من تغییرناپذیر است، و من هرگز به بندگان ستم نخواهم کرد. ۲۸ و ۹ ق.
یک سوال:
سخن پروردگار تغییر ناپذیر است، پس چگونه جمعى مشمول عفو او مى شوند؟
پاسخ اینست که عفو نیز طبق برنامهء حساب شده اى است، به این معنی که انسان، عملى انجام داده باشد که در عین مجرم بودن، قابلیت و شایستگى عفو را داشته باشد، این خود، یکى از سنت هاى الهى است. کسانى را مشمول عفو خویش قرار می دهد که شایسته عفوند، و این نیز تغییر ناپذیر است.
✨ وصف مومن ✨
🌹🌹وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ غَيْرَ بَعِيدٍ.
(در آنروز) بهشت را به پرهیزگاران نزدیک مى کنند، و فاصله اى از آنان ندارد. ۳۱ق.
تفسیر: نفرموده پرهیزگاران را به بهشت نزدیک مى کنند، بلکه مى فرماید بهشت را به آنها نزدیک مى کنند.
این نهایت لطف و احترام خدا به بندگان مؤمن است که بالاتر از آن تصور نمى شود.
👈 اما اینهمه لطف و مرحمت از آن کیست؟
🌹هَٰذَا مَا تُوعَدُونَ لِكُلِّ أَوَّابٍ حَفِيظٍ.
این چیزى است که به شما وعده داده مى شود، براى توبه کاران و حافظان پیمان. ۳۲ ق.
اواب، به معنى بازگشت است. بازگشت و توبه از گناهان کوچک و بزرگ، و بازگشت به طاعت او. به این معنی که بهشتیان، پرهیزگارانى هستند که هر عاملى بخواهد آنها را از اطاعت خدا دور سازد، فوراً متوجه شده و به طاعت او باز مى گردند، و از تقصیرات و غفلتهاى خود توبه مى کنند تا به مقام نفس مطمئنه برسند.
حفیظ هم به معنى حافظ و نگاهدارنده است. حفظ عهد و پیمانهاى الهى، که از انسانها گرفته که اطاعت پروردگار را کنند و عبادت شیطان ننمایند (آیهء ۶۰ یس). و حفظ قوانین و حدود الهى، که توبه از گناه و جبران آن، یکی از همین قوانینی است که باید حفظ کنیم.
👈 و در ادامهء این اوصاف، به دو وصف دیگر آنها اشاره مى فرماید:
🌹مَّنْ خَشِيَ الرَّحْمَٰنَ بِالْغَيْبِ وَجَاءَ بِقَلْبٍ مُّنِيبٍ.
همان کسیکه از خداوند رحمان در نهان بترسد و با قلبى پر إنابه در محضر او حاضر شود. ۳۳ ق.
منظور از نهان، پنهان از چشم مردم است، وگرنه جایی نیست که از دیدگان خداوند، پنهان باشد.
به این معنی که آنها در خلوت نیز مرتکب گناه نمى شوند. این خوف و خشیت، سبب مى شود که قلب آنها منیب باشد، یعنی دائماً متوجه خدا گردد، و میل به طاعت او داشته باشد، و از هر گناه و لغزشى توبه نماید.
👈 آنگاه فرشتگان به آنان می گویند:
🌹ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ ۖ ذَٰلِكَ يَوْمُ الْخُلُودِ.
بسلامت وارد بهشت شوید، امروز روز جاودانگى است. ۳۴ ق.
سلامت از هر گونه بدى، ناراحتى، آفت، بلا، کیفر و عذاب، سلامت کامل از نظر جسم و جان.
🟢 امروز، روز جاودانى است، جاودانى نعمتها، و جاودانى بهشت با تمام مواهبش.
و به دنبال این دو موهبت سلامت و جاودانگى، خداوند منان دو بشارت دیگر به آنها مى دهد که مجموعا چهار بشارت میشود.
👈 مى فرماید:
🌹لَهُم مَّا يَشَاءُونَ فِيهَا وَلَدَيْنَا مَزِيدٌ.
هرچه بخواهند در آن جا براى آنها هست، و نزد ما افزون بر آن است (نعمتهایى که به فکر هیچ کس نمى رسد). ۳۵ ق.
✅ و این به این معنی است که موازنه اى میان پاداش الهى و اعمال مؤمنان نیست، بلکه، از آن افزون و بسیار برتر و بالاتر است.
آیات الهی
چه شب سخت و عجیبی را گذراندیم.... اما گذشت و چه پایان غم انگیزی داشت. ملت بزرگ ایران عادت دارند که
⚫ چهل روز گذشت.......
چه فرازها و نشیبها که این ملت بزرگ و شریف به خود ندیده.....
اما همیشه مقاوم و مستحکم ایستاده است.
نه در غمها به زانو درآمده، و نه در شادیها مغرور شده.
ملت بزرگ ایران اسلامی مصداق این آیهء شریفه است:
🌹 وَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ.
نه ترسی دارند و نه غمی.
👈 این سخن، بیش از ۱۰ مرتبه در قرآن مجید در بارهء مومنین بیان شده.
✅ غم گذشته را نمی خوریم چون گذشته، عبرت است.
از آینده نمی ترسیم چون توکلمان بر خداست.
✨ وصف مومن ✨
🌹🌹فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً.
إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً.
پس به یقین با سختی، آسانی هست.
به یقین با سختی، آسانی هست. ۵ و ۶ انشراح.
🌼 به این معنی که وقتی گرفتاری یا سختی و یا مصیبتی برایمان پیش می آید قطعا به موازات آن، نعمت و اخبار خوب و آسانی هم به ما رو می کند.
بنابراین، همیشه سختیها و ناگواریها، نیمهء پر هم دارند. همانگونه که خوشیها و شادیها دارای نیمهء خالی هم هستند. پس نه در مصیبتها، همهء امید خود را از دست بدهیم، و نه در شادیها دچار غرور و شعف بیحد بشویم.
👈 اما متأسفانه انسان، سختیها و ناگواریها را خیلی بیشتر از نعمتها و الطاف الهی می بیند و بیشتر به چشمش می آید....
بهمین دلیل است اغلب بهنگام گرفتاری، رو به درگاه خدا می آوریم و با گریه و زاری از او درخواست کمک می کنیم.
👈 👈 آیا تا بحال بخاطر نعمتها، بخاطر الطاف الهی و بخاطر شکرگزاری در پیشگاه او گریه و زاری کرده ایم؟ بخاطر عظمت خدا، بخاطر عرض ادب، بخاطر عذرخواهی از ناشکریها؟......
💚 اما سفارش خداوند:
در این باره خداوند فرموده اند، در سختیها علاوه بر صبر، شکرگزار هم باشید، و در شادیها، علاوه بر شکرگزاری، صبور هم باشید:
🌹إِنْ یَشَأْ یُسْکِنِ الرِّیحَ فَیَظْلَلْنَ رَواکِدَ عَلى ظَهْرِهِ إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیات لِکُلِّ صَبّار شَکُور.
اگر او اراده کند، باد را ساکن مى سازد تا ( کشتیها ) بر پشت دریا بى حرکت بمانند. در این نشانه هائى است براى هر صبور شکرگزار! ۳۳ شوری.
👆 مصیبتی که باید در آن صبور و شکرگزار بود.
🌹 وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنْ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لاَیَات لِکُلِّ صَبَّار شَکُور.
ما موسى را با آیات خود فرستادیم، (و دستور دادیم) قومت را از تاریکى ها بسوى نور خارج ساز، و ایام الله را به آنان یادآورى کن. در این، نشانه هایى است براى هر صبور شکرگزار. ۵ ابراهیم.
👈 ایام الله، روزهایی است که هرگز نباید فراموش کنیم و این آیه صبر و شکرگزاری را در بشارتها سفارش فرموده است.
🌹 أَ لَمْ تَرَ أَنَّ الْفُلْکَ تَجْرِی فِی الْبَحْرِ بِنِعْمَتِ اللّهِ لِیُرِیَکُمْ مِنْ آیاتِهِ إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیات لِکُلِّ صَبّار شَکُور.
آیا ندیدى کشتى ها در دریاها، و به نعمت او حرکت مى کنند تا بخشى از آیاتش را به شما نشان دهد؟! در اینها نشانه هائى است براى کسانیکه صبور و شکرگزارند! ۳۱ لقمان.
👆 صبر و شکرگزاری در شادی و نعمت.
🌹 فَقالُوا رَبَّنا باعِدْ بَیْنَ أَسْفارِنا وَ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ فَجَعَلْناهُمْ أَحادِیثَ وَ مَزَّقْناهُمْ کُلَّ مُمَزَّق إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیات لِکُلِّ صَبّار شَکُور.
گفتند: پروردگارا! میان سفرهاى ما دورى بیفکن. آنها به خویشتن ستم کردند، و ما آنان را داستانهائى (براى عبرت دیگران) قرار دادیم و جمعیتشان را متلاشى ساختیم، در این ماجرا، نشانه هاى عبرتى براى هر صبور و شکرگزاری است. ۱۹ سبأ.
👆 این هم کیفر ناشکری که باز باید صبور و شکرگزار بود.
👈 قوم سبأ از خدا درخواست کردند، شرایط مطلوبی را که برای رفت و آمد همهء مردم (فقیر و ثروتمند ) فراهم است، به گونه ای شود که فقط اغنیاء بتوانند بی دردسر در بین آبادیها و شهرها رفت و آمد کنند و مردم کم بضاعت نتوانند دوشادوش آنها سفر کنند....
همین باعث عذابشان شد.
حالا که بزرگواران دکتر جلیلی و دکتر قالیباف به اجماع نرسیدند، بیائید تا ما رأی دهندگان به اجماع برسیم.
مهم نیست از بین این بزرگواران کدامیک رئیس جمهور میشود..... که هر دو شایسته اند.
الان مهم اینست که دولت سوم روحانی بر سر کار نیاید.
از بین آقایان جلیلی و قالیباف، هر کدام که اقبال بیشتری از سوی مردم با اوست، به همان رأی دهیم.
و من الله توفیق.......
✨ وصف مومن ✨
👈 خلاف کافر، مومن است.
🌹وَكَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّن قَرْنٍ هُمْ أَشَدُّ مِنْهُم بَطْشًا فَنَقَّبُوا فِي الْبِلَادِ هَلْ مِن مَّحِيصٍ.
چه بسیار اقوامى را که پیش از آنها (پیش از اقوام گنهکار دیگر ) هلاک کردیم، اقوامى که از آنان قویتر بودند و شهرها را گشودند. آیا راه فرارى (از عذاب الهی) وجود دارد؟ ۳۶ ق.
تفسیر: در این آیه، هشدار مى دهد که سَرى به تاریخ گذشتگان بزنید، و آثار آنها را در تاریخ و در زمین بنگرید و مطالعه کنید و ببینید خداوند با اقوام سرکشى که پیش از آنها بودند چه کرده است؟
👈 سپس می فرماید:
🌹إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَذِكْرَىٰ لِمَن كَانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَى السَّمْعَ وَهُوَ شَهِيدٌ.
در این (مطالعه و پندگیری از گذشتگان)، تذکرى است براى آن کسیکه عقل دارد، یا گوش دل فرا دهد در حالیکه حضور (قلب) داشته باشد. ۳۷ ق.
🌸 امام موسى بن جعفر در تفسیر همین آیه، فرموده اند: منظور از قلب، عقل است.
اصول کافی، ج۱، حدیث ۱۱.
👈 👈 👈 در آیهء مذکور نکتهء بسیار مهمی وجود دارد:
👈 أَلْقَى السَّمْعَ (گوش را افکند) کنایه از گوش دادن با نهایت دقت است، شبیه تعبیرى که در فارسى داریم: گوش ما با شماست، یعنى به خوبى به سخنانت گوش مى دهیم.
شَهِید، در اینجا به معنى کسى است که حضور قلب دارد، و با دقت، مطالب را پى گیرى مى کند.
پس، مفهوم آیه اینست 👇
دو گروه مى توانند از مواعظ و آیات کلام الله، پند و اندرز گیرند، نخست، آنها که داراى ذکاوت و عقل و هوشند، و خود مستقلاً مى توانند مسائل را تحلیل کنند، و دیگر کسانیکه در این حد نیستند، اما مى توانند مستمع خوبى براى آنها که می دانند باشند، و با حضور قلب به سخنان آنها گوش فرا دهند، و حقایق را از طریق ارشاد و راهنمائى آنها فراگیرند. (دقت کنیم).
✅ اگر هنوز رأی نداده اید، در انتخاب اصلح دقت فرمائید.
🌸 حضرت امیرالمومنین در صد و هفتاد و ششمین کلمات قصار، در بارهء انتخاب اصلح فرموده اند:
آلَةُ الرِّيَاسَةِ سَعَةُ الصَّدْرِ.
شکیبایی و وسعت نظر، لازمهء ریاست است.
👈 و این روزها بخوبی دیدیم چه کسانی از سعهء صدر لازم برخوردار نیستند!!!
🌸 امام صادق در بیان معیار انتخاب اصلح فرموده اند:
الْحُكْمُ مَا حَكَمَ بِهِ أَعْدَلُهُمَا وَ أَفْقَهُهُمَا وَ أَصْدَقُهُمَا فِي الْحَدِيثِ وَ أَوْرَعُهُمَا وَ لَا يَلْتَفِتْ إِلَى مَا يَحْكُمُ بِهِ الْآخَرُ.
چنین شخصی باید عادلتر و فقيهتر و راستگوتر و با تقوىتر باشد.
اصول کافی، ج۱، ص۶۸.
✅ نتیجهء انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، رفت به دور دوم.
بین آقایان پزشکیان و جلیلی.
👈 ما برای پیروزی کسیکه به تشخیصمان اصلح است، تلاش می کنیم.
اما..........
نتیجه با اقبال مردم است.
تا بوده همین بوده.
🟢 👈 تلاشمان برای معرفی حق باشد، نه شخص.
اگر بتوانیم حق را معرفی کنیم، قطعا پیروز خواهد شد.
✨ انتخابات ۱۴۰۳ ✨
🌷 خطبهء بیست و پنجم نهج البلاغه 🌷
👈 👈 حضرت امیر، اين خطبه را در آن هنگام فرموده اند که اخبار پی درپی به آن حضرت می رسید که ياران معاويه بر شهرها مسلط شده اند. در آن زمان، دو والی از طرف آن حضرت در يمن (محل ماموريت خود را ترک کرده) و نزد اميرالمومنين آمده بودند. اين دو والی، عبدالله بن عباس و سعيد بن نمران بودند. ترک محل ماموريت اين دو نفر هنگامی بود که، بسر بن ارطاه بر آنان پيروزشده بود. (بسر بن ارطاه، مامور معاویه بوده است در مقابل حضرت امیر).
🌷فرازی از فرمایشات اميرالمومنين، در این خطبه:
💚 خبر به من رسيده است که، بسر بن ارطاه مسلط به يمن گشته است. و سوگند به خدا، من اطمينان دارم که آنان به همين زودی دولت را از شما خواهند گرفت. (اين تسلط) به این جهت است که آنان در باطلشان، اجتماع و تشکل دارند و شما در حقتان پراکندگی دارید. (اين تسلط) به جهت نافرمانی شماست از پيشوايتان در حق، و اطاعت آنان از پيشوايشان در باطل.
👈👈 چرا در میان جبههء باطل، اجتماع وجود دارد ولی در میان جبههء حق، این اجتماع نیست؟!!
■ چیزی که متاسفانه در تبلیغات انتخاباتی، در جبههء انقلاب شاهد بودیم. هم میان نامزدها در مواردی البته، و هم میان طرفداران آنان. البته آن هم در مواردی.
پاسخ:
معمولا پیروان جبههء باطل را افرادی تشکیل می دهند که از آگاهی لازم نسبت به مسائل کلان، برخوردار نیستند. آنها سطحی نگر و اغلب، کسانی هستند که دنیا بیش از هر چیزی برایشان مهم است. و کافیست دنیایشان تأمین باشد تا در آن جبهه، محکم بایستند.
اما در مقابل، جبههء انقلاب کسانی هستند که آگاهی و مطالعه نسبت به امور دارند و معنویات آنها در سطح خوبیست و نگاهشان به مسائل کلان، سطحی نیست و دوردست ها را در نظر می گیرند. برای آنها اسلام مهمترین است، و آخرت را بر دنیا ترجیح می دهند.
◾ خب، پس چرا همانطور که حضرت امیر فرموده اند، اجتماع در جبههء باطل وجود دارد اما در جبههء حق نیست؟!!!
👈 به دلیل اینکه جبههء باطل بخاطر همان ناآگاهی که عرض شد و ترجیح دنیا بر آخرت، در یک مسیر هستند و هیچیک بر دیگری احساس برتری و خودبینی ندارد. همه در مسیر ناآگاهی قرار دارند و متحدند.
👈 اما در جبههء حق، بدلیل وجود آگاهی و دریافت پیامهای فراوان معنوی و داشتن بصیرت در تشخیص درست از غلط، متاسفانه در مواردی که کم هم نیست، غرور و خودبینی ایجاد میشود و برخی از مومنین خود را بهتر و برتر از مومنین دیگر می دانند و از بالا به آنها نگاه می کنند و آنان را قبول ندارند و حاضر نیستند برای آنها منافع خود را نادیده گرفته و فداکاری کنند.
💚 شاید شما آن روزها را ندیده باشید، اما در ۸ سال دفاع مقدس، فقط ایثار و از خودگذشتگی بود که باعث شد یک ایران بتواند در مقابل تمام کفر بایستد.
✅ راه حل فقط یک چیز است و آن:
👈 داشتن تواضع است 👉
💚 از همهء طرفداران جبههء انقلاب دعوت می کنم به اتحاد و یکپارچگی.
هیچ چیز مهمتر از اسلام نیست و حراست از اسلام با دوستی و ارتباط با دشمنان اسلام میسر نخواهد شد.
اسلام یعنی:
🌹فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً.
در دنیا نیکی و در آخرت نیکی. ۲۰۱ بقره.
و غیر اسلام یعنی:
🌹خَسِرَ الدُّنْیا وَ الآخِرَةَ. ۱۱ حج
✨ انتخابات ۱۴۰۳ ✨
امروز می خواهم با شما صحبت کنم. با شما خواهر و برادر گرامی که خداپرستید و اهل نماز و اهل روزه اید.....
اما در رأی گیری شرکت نمی کنید!!
برای شما یک آیه از کلام الله و یک فرمایش از حضرت امیر آماده کرده ام 👇👇
🌹🌹 أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنكُمْ وَيَعْلَمَ الصَّابِرِينَ.
آیا چنین پنداشتید که (تنها با ادعاى ایمان) وارد بهشت خواهید شد، در حالیکه خداوند هنوز مجاهدان از شما و صابران را مشخص نساخته است؟! ۱۴۲ آل عمران.
👈 آیا به صِرف اینکه بگوییم مسلمانیم و خدا را عبادت می کنیم، به بهشت راه پیدا خواهیم کرد؟
👈 چه کسی مجاهدت می کند و در این مسیر صبور است؟
کسیکه جهاد می کند.
👈 چرا خداوند اینقدر به جهاد تأکید فرموده و چرا شرایط فعلی، شرایط جهاد است؟
✅ اسلام، دین رشد است و پیشرفت.
رشد و پیشرفت در همهء جهات.
بهمین دلیل است که نظام سلطه، بیشترین اهتمام خود را برای محدود کردن منطقهء خاورمیانه صرف می کند که مهد تمدن، سرزمین ظهور پیامبران الهی، دارای ثروت فراوان خدادادی، و صاحب مردان و زنان باایمانی است که مرگ در راه خدا را بزرگترین افتخار خود می دانند. قطعا چنین منطقه ای برای ظالمان جز خسارت چیزی ندارد.
دشمن مطالعهء کافی روی اسلام و مسلمین، و دو مذهب شیعه و سنی دارد و خوب می داند اگر دست مسلمانان مومن، باز باشد همهء جهان را فتح خواهند کرد، لذا او را مورد انواع تهاجمات قرار می دهد تا از هدفش باز بماند. تهاجمات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی، ترور شخصیت، ترور شخص و هزاران آسیب دیگر.
👈 با این وصف، آیا دوستی با دشمن و یا حتی دشمنی نکردن با او خلاف فرمان خدا، و خلاف منطق نیست؟
👈 👈 پس در چنین شرایطی اگر ادارهء ایران اسلامی را که چشم تمام منطقه، بلکه چشم همهء کسانیکه از نظام سلطه به ستوه آمده اند، به آن دوخته شده، به کسانی بسپاریم که قصد دوستی با دشمنان اسلام و مسلمین را دارند، عین دشمنی با خود است.
💚 اما کلام امیر:
🌷 هجدهمین حکمت🌷
حضرت دربارهء كسانیكه از جهاد، كنار رفتند فرمودند:
حق را خوار كردند و باطل را هم ياری ننمودند.
👈 👈 مسلمانانی که نه به حمایت از حق قیام میکنند و نه حتی به باطل اهمیتی می دهند.
برایشان فرقی ندارد که در جامعه و جهانی که زندگی میکنند چه می گذرد؟
مسلمانانی بی تفاوت که فقط درآمدی داشته باشند و سجاده ای امن، و روزگارشان را سپری کنند، کافیست.
💚 خواهر و برادرم، دختر و پسرم!
اگر در شناخت حق دچار تردید هستید، باطل که معرف حضور است. پس برای اینکه باطل به قدرت نرسد، پشت جبههء مقابلش باشیم و از او حمایت کنیم.
💚 إن شاءالله در پیغامهای پیش رو باز هم میهمان آیاتی از کلام الله می شویم که ما را در انتخاب اصلح یاری دهد.