eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
327 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
525 ویدیو
14 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
نیایش صبحگاهی پروردگارا.. 🌸امروز به من دلی پُر مهر و بخشش، زبانی نرم و نیتی خیر عطا فرما 🌸تا در پناهِ اَمنِ تو با رعایتِ حقوقِ دیگران 🌸و با تسلط بر اعمال و گفتارم موجبِ آرامش در زندگی خود 🌸و دیگران باشم آمیـــن...🙏 @ayeha313
💢دستاورد دروغگو از دروغ گفتنش؟ امام على (ع) دروغگو با دروغگويى خود چيز بدست مى آورد: خشم خدا را نسبت به خود، نگاه تحقيرآميز مردم را نسبت به خود و دشمنى را نسبت به خود. 📚غررالحکم و دررالکلم ص 221 ، ح 4418 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱آیه های زندگی🌱
🔰🔰 معاد در نگاه اُشو 🔰🔰 اُشو برای انکار معاد از طریق نفی اختیار عمل نموده است و سلب اختیار را مق
به عنوان نمونه عده ای وقتی كه قدرت بیكران خداوند را دیدند و توحید فاعلی را فهمیدند، تصور کردند که انسان مجبور آفریده شده است یعنی فاعل كارهای انسان خداوند است و انسان هیچ اراده ای ندارد اما با اندک توجهی غلط بودن این اندیشه روشن می شود؛ چون خدای تعالی عادل است و انسان را جزا می دهد! پس معلوم است که انسان، اختیار دارد که از او بازخواست می شود و در مقابل اعمالش مسئول اس انسان با راهنمایی از عقل وكمك گرفتن از روایات امامان معصوم(علیهم السلام) معتقدند : انسان نه مجبور است كه فقط ابزار كار باشد وهیچ اختیاری ازخود نداشته باشد ونه مستقل كه خداوند او را به حال خود رها كرده باشد. حال خداى بزرگ که صاحب و مالک همه ی ماست اراده کرده است که انسان در کارهاى اختیاریش با اراده‏ى خود منشاء اثر باشد؛ یعنى اگر براى تحقق یک حادثه مثلاً پنج شرط و علت نیازمند باشد، یکى از آن علت‏ها اختیار و اراده انسان است، بر فرض براى روشن شدن یک چراغ باید تمام وسایل لازم، سالم و مهیا باشد از جمله: کلید، سیم، لامپ، کنتور برق، اتصال سیم به کارخانه و منبع تولید برق و جریان برق در سیم‏ها. حال یکى از علت‏هاى روشن شدن چراغ، فشار دادن کلید برق است که در این مثال در کارهاى اختیارى ما وقتى همه شروط مهیا است، زدن کلید همان اختیار ماست و خداوند خواسته است که تا انسان با اختیار خودش کلید برق حادثه‏اى را نزند، چراغ آن واقعه روشن نگردد (در کارهاى اختیارى). به حسب تعلیم اهل بیت پیامبر (ص) که با ظاهر تعلیم قرآن مطابقت دارد، انسان در فعل خود مختار است، ولى مستقل نیست بلکه خداى متعال از راه اختیار فعل را خواسته است. به عبارت دیگر خداى متعال از راه مجموع اجزاى علت تامه که یکى از آنها اراده و اختیار انسان است فعل را خواسته و ضرورت داده است که در نتیجه، فعل، ضرورى و انسان نیز در آن مختار مى‏باشد؛ یعنى فعل نسبت به مجموع اجزاى علت خود ضرورى و نسبت به یکى از اجزاى که انسان باشد اختیارى و ممکن است ادامه دارد... @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
به عنوان نمونه عده ای وقتی كه قدرت بیكران خداوند را دیدند و توحید فاعلی را فهمیدند، تصور کردند که ا
🔰🔰 اشو از منظر اُشو 🔰🔰 اُشو عنوان می دارد : «ارثیه ای واقعا وحشتناک بجای گذاشته ام ازحرفهای من چیزی نخواهند فهمید همین خوب است». او اقرار دارد « من خودم را نقض می‏کنم. وقتش رسیده که شما این را درک کنید. من نقض کردن خودم را ادامه خواهم داد. این یکی از راه‏هایی است که استفاده می‏کنم. من به نقض کردن خودم ادامه می‏دهم و هر‏چه را که گفته‏ام نقض خواهم کرد. حتی یک جمله را باقی نمی‏گذارم که نقض نکنم این یک روش است. و عنوان می دارد که حرف‏های متناقض زیاد دارد و هوادارانش باید او را این‏گونه بپذیرند و با همین مرام ادامه دهند. ⁉️حال سئوال ما این است: 1️⃣ کلامی که خود انسان به عنوان ایجاد کننده ان بدان ملتزم نبوده وآنرا ارثیه خطرناک معرفی میکند که نشأت گرفته از عدم اعتقادش به این آموزه است چگونه این میتواند برای دیگران اعتقاد و التزام بیافریند. 2️⃣ آیا آنچه در بر دارنده کمال وسعادت انسان است و نقش اصلی و اساسی را در به فعلیت رسیدن قوا واستعدادهای انسان دارد بایستی در حاله ای از ابهام باشد یا بصورتی بیان شود تا همه فهم و کلی و همگانی باشد؟ 3️⃣ آیا بیان آموزه های دینی به گونه ای که باعث سرگردانی مخاطبین در شناخت و عمل به آموزه های دینی شود کاری لغو بیهوده نخواهد بود؟ 4️⃣ آیا دین را میتوان به بازیچه گرفتن انسان ها واستهزاء دیگران تعریف کرد؟ اما مطلبی که واقعا به عنوان سئوالی اساسی فکر هرصاحب خردی را بخود معطوف میدارد این است که در زندگینامه اُشو که درتمامی آثار اُشو میتوان آنرایافت این مطلب است که اُشو دارای هیچ دین و آیینی نبود و ملتزم به هیچ عملی که بر گرفته از آینی خاص باشدنیست. حال پرسش این که چگونه این شخص میتواند آئینی بیاورد تا دیگران ملتزم به اجرای آن باشند. و می توان گفت :که آیا اُشو خود را به کمال رسیده قلمداد میکند که بایست نتیجه گرفت رستگاری و کمال در پرتو هیچ آئینی نیست چنانکه اشو عمل کرده و بدان معتقد بوده است. یا خود را بکمال رسیده نمیداند حال سئوال اینست که کسی که خود بکمال نرسیده و ناقص است چگونه میتواند دیگران را به کمال رهنمون شود . «کوری شود عصاکش کوری دیگر» واقعا جای تأمل است که آیا انسان می تواند عنان کار خود را به هر که ادعایی میکند بسپارد وکور کورانه از آن تبعیت نماید. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ متن شایعه: 👇👇👇 وزیر کشور: اگر انقلاب بخواهد ضربه ببینید، از ناحیه زنان است ✅پاسخ شایعه: 👇👇👇 آنچه به صورت گسترده و دسته‌جمعی توسط رسانه‌های ضدانقلاب نقل شده تقطیع سخنان وزیر کشور است. وی دربخشی از نشست سراسری با مدیران کل امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه نقش بانوان از نقش مردان مهمتر است، گفت: ما باید فرصت ها و تهدیدها را در حوزه زنان بشناسیم اعتقاد دارم اگر انقلاب بخواهد ضربه ببیند از ناحیه زنان است و اگر موفق هم بشود باز هم از ناحیه بانوان خواهد بود. اما رسانه‌‌های معاند و بیگانه فقط بخش اول این صحبت‌ها را به عنوان تیتر انتخاب کردند و به بخش دوم صحبت‌های وزیر کشور اشاره نکردند. @ayeha313
🔔📃 هفت ویژگی یک شریک عاطفی امن از دید روانشناسان 1️⃣ رشد عاطفی: فردی که دارای رشد عاطفی است هیجانات و احساسات خود را می بیند و اجازه می دهد هیجاناتش در زمان مناسب بدون هیچ گونه قضاوتی جاری شوند. چنین فردی همانطور که به خود فکر می کند، قابلیت همدلی با دیگران را نیز دارد و به اصطلاح می تواند خود را جای افراد دیگر بگذارد و احساسات آنها را نیز بپذیرد. این اشخاص، مستقل و مطمئن به خود هستند و به همسر خود حس دلبستگی دارند نه وابستگی. 2️⃣ گشودگی: منظور از گشودگی پذیرای تجربیات جدید بودن است. یک شریک عاطفی نه تنها نباید شما را محدود کند بلکه باید پر و بالی برای پرواز شما به سمت اهداف تان باشد. زمانی که زوجین پذیرای یکدیگر نباشند و عرصه را برای رشد و پیشرفت یکدیگر محدود کنند آن زمان است که می توان فهمید در آنها هیچ گونه گشودگی وجود ندارد. 3️⃣ صداقت: برای هر شخصی دروغ گفتن اتفاق پسندیده ای نیست اما زیاد اتفاق می افتد که زوجین به آن به عنوان مرهمی کوتاه مدت برای حل مشکلات خود نگاه می کنند. جالب است بدانید طبق تحقیقات بین کمتر دروغ گفتن و ارتباط بهتر رابطه معنی داری وجود دارد. هر چه بین زوجین یکرنگی و اعتمادی بیشتری موج زند به طور طبیعی صمیمت بیشتری را با هم حس می کنند. 4️⃣ احترام و حساس بودن به یکدیگر: از جمله با ارزش ترین احساساتی که یک فرد می تواند تجربه کند مورد احترام واقع شدن است. وقتی شخصی به خود واقعیتان احترام می گذارد احساس دوست داشتن را برای شما آسان و ساده می کند چرا که می بینید در یک رابطه خود شما با تمام علایق، نقاط ضعف و قدرتتان مورد قبول هستید و این حس شیرینی است. 5️⃣ استقلال: تصور عموم به این صورت است که یک زوج برای ما شدن باید تلاش کنند و زندگی مشترک باید سرشار از فداکاری باشد. شاید در ابتدا هر زوجی اینگونه فکر کنند اما با گذر زمان می توان فهمید که یک رابطه سالم اینجوری کار نمی کند. هر انسانی منحصر به فرد است و دارای افکار و علایق خاص خود است و یکی شدن با فردی دیگر می تواند به ندیدن خود و خواسته های خود تمام شود که در انتها موجب نا امیدی می شود. در یک رابطه سالم افراد جدا از همراهی و همدل بودن به فکر حفظ فردیت و استقلال خود نیز هستند چرا که متوجه ارزش انسان هستند و به دنبال تغییر اجباری یکدیگر نیستند. 6️⃣ مسئولیت پذیری: مسئولیت پذیری به معنای تعهد درونی است که فرد نسبت به انجام وظایف خود احساس می کند. این جمله که مسئولیت زندگی خود را به عهده گیرید را شاید زیاد شنیده باشید. اما فایده مسئولیت پذیری چیست؟ از دید دکتر نسرین باقری مشاور ازدواج هر چه افراد مسئولیت پذیری بیشتری از خود نشان دهند دیگران اعتماد بیشتری به آنها می کنند و حس رضایت دو طرفه ایجاد می شود. افرادی که مسئولیت پذیر هستند به خود به عنوان فردی اثرگذار نگاه می کنند که می توانند در حل اختلاف خانواده کنترل زندگی را به دست گیرند و برای حل آن قدمی بردارند. واضح است که فردی با این ویژگی در بحران های زندگی در کنار همسر خود خواهد بود نه در مقابل او! 7️⃣ همدلی: از دید راجرز همدلی به معنی درک دنیای پدیدارشناسی شخص مقابل است. منظور از پدیدار شناسی درک جهان بینی شخص است. اینکه یک فرد دنیا را، خود را و دیگران را چطور می بیند و درک می کند؟ زوجینی که همدلی می کنند به یکدیگر گوش می دهند و از نگاه دکتر تابع جماعت روانشناس پیش از ازدواج این افراد قصد جانب داری ندارند و به دنبال مقصر هم نیستند تنها سعی می کنند در غم و شادی، دنیا را از دید یکدیگر ببیند و حس کنند. @ayeha313
✨ مقام معظم رهبری: 【 بنده حوائج یک ساله خود را در ایام فاطمیه میگرم... رزق سال کشور را در شب‌های فاطمیه میگیرم. 】 @ayeha313
💢فاطميه اول يا فاطميه دوم؟ کدام است؟ ✅درباره تاريخ شهادت حضرت زهرا ‌‌(س) روايات مختلف است. از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پيامبر ‌(ص). ميان علماي شيعه، دو تاريخ مشهور و مقبول است: يكي هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پيامبر ‌(ص) و ديگري نود و پنج روز. ✅با توجه به رحلت پيامبر اسلام ‌(ص) در بيست و هشتم صفر، بنا به روايت ۷۵ روز، در مورخة سيزدهم تا پانزدهم جمادي الاوّل ، شهادت حضرت زهرا‌‌(س) است و اين ايام را فاطمية اوّل مي‌ خوانند اما بنا به روايت ۹۵ روز، شهادت حضرت‌‌ زهرا (س) در سوم تا پنجم جمادي الثاني است و اين ايام را فاطمية دوم مي‌ خوانند. ✅ظاهراً علت اينکه سه روز در هر ماه بعنوان روز شهادت آن حضرت‌‌ معرفي شده است به اين دليل است که اين احتمال وجود دارد که ماههاي قمري از رحلت پيامبر‌ (ص) تا شهادت حضرت زهرا‌‌ (س)،۲۹روز بوده باشند، حال آنکه در صورت کامل بودن ماههاي قبل، روز شهادت ۱۳ جمادي الاول و يا سوم جمادي الثاني خواهد بود.  چرا که طبق تقويم، حداکثر سه ماه قمري ۲۹ روزه و حداکثر ۴ ماه قمري ۳۰ روزه مي توانند پشت سر هم قرار گيرند. ✅اما در عرف، به دهه دوم جمادي الاول، از دهم تا بيستم جمادي الاول که بنابر قول ۷۵روز، شهادت آن بانوي بزرگوار در آن واقع شده است دهه فاطميه اول و به دهه اول جمادي الثاني از اول تا دهم جمادي الثاني، که طبق قول ۹۵روز، شهادت حضرت زهرا‌‌ سلام‌الله‌عليها‌ در آن واقع شده است،دهه فاطميه دوم گفته مي شود. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نیایش صبحگاهی خدایا 🌺در آخرین چهارشنبه پاییز فراوانی و برکت 🌺آرامش و سعادت را به همه هم گروهی های 🌺عزیزم ارزانی دار بارالها 🌺دل همه ی هموطنانم را شاد لبهاشون را خندون 🌺روزی هاشون را فراوون رویاهاشون را محقق گردان آمیـــن...🙏 @ayeha313
💠امیرالمؤمنین (ع) : أجهَلُ النّاسِ المُغتَرُّ بقَولِ مادِحٍ مُتَمَلِّقٍ؛ يُحَسِّنُ لَهُ القَبيحَ ، و يُبَغِّضُ إلَيهِ النَّصيحَ. 💎امام علی (ع) : نادان ترين مردم كسى است كه فريب سخن ستايشگر چاپلوسى را بخورد كه زشت را در نظرش زيبا جلوه مى دهد و خيرخواه را منفورِ او مى سازد. 📖منبع : میزان الحکمه ج ۱۰ ص ۴۳۶➖ پُست شماره ۳۳۹ @ayeha313
💢 راهکارهای بعد از شنیدن جواب رد در خواستگاری: اصولاً وقتی آدم حالش بد است، انگار یک جورهایی خودآزارگر هم می شود. شما هم که فکر می کنید شکستی را متحمل شده اید، دلتان می خواهد حالا حالاها در این حال بد بمانید. به این امید که چرخ و فلک با دیدن حال شما، دلش بسوزد و گشایشی در کارتان ایجاد کند. اما همان طور که گفتم کلید این گشایش فقط دست خودتان است، نه دست روزگار و نه هیچ کس دیگر. پس برای اینکه در این شرایط بتوانید به خودتان کمک کنید کاری بکنید. من چند راهکار زیر را پیشنهاد می کنم: 1⃣ احساساتتان را احساس کنید. این که شما احساس ناراحتی بکنید نه تنها چیز بدی نیست بلکه به شما کمک هم می کند که سریعتر بتوانید خودتان را از آن موقعیت خارج کنید. پس از احساساتتان فرار نکنید. سعی کنید احساساتتان را بشناسید برای این کار آنها را به اسم برای خودتان مشخص کنید برای مثال «من ناراحتم»، «عصبانی ام»، «نا امید شده ام» و غیره. سپس آنها را ابراز کنید اگر کسی را سراغ دارید که قابل اعتماد و دلسوز و آگاه باشد احساساتتان را با او در میان بگذارید و اگر کسی نیست آنها را روی کاغذ بنویسید و چند بار با صدای بلند برای خودتان بخوانید. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱آیه های زندگی🌱
🔰🔰 اشو از منظر اُشو 🔰🔰 اُشو عنوان می دارد : «ارثیه ای واقعا وحشتناک بجای گذاشته ام ازحرفهای من چ
🔰🔰 خاتمه 🔰🔰 مى توان گفت كه نتيجه و حاصل سخنان اُشو و پيام نهايى مكتب وى، اين است: اى انسان هايى كه اهل گناه هستيد و احياناً از گناه خود پشيمان مى شويد و گاهى دست و پا زدن فطرت تان، زير چكمه هاى هواى نفس به شما تلنگرى مى زند! با آسودگى، گناه كنيد و عذاب وجدان نداشته باشيد و اين گونه بپنداريد كه همين گناهان و معصيت ها، راه رسيدن به خداست. اى انسان ها! به اين جرقه ها و بارقه هاى الهى، بى توجه باشيد؛ تا عيش دنيايى تان كامل شود؛ بدون هيچ ندامتى. ⛔️⛔️ متأسفانه نظرات گمراه کننده این فرقه بسیار زیاد است و بیان کامل آن در این مجال نمی گنجد .از این رو ما به صورت اجمالی آن ها را برای شما در این تحقیق بیان نموده ایم. « تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل » @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
آشنایی با تفکرات اوشو @ayeha313
🔰🔰 منابع تحقیق 🔰🔰 1️⃣سایت آپارات 2️⃣سایت مددکاران اجتماعی ایرانیان -بانک اطلاعات آسیب های اجتماعی ایران،عرفان های نوظهور http://iransocialworkers.ir/forum/showthread.php?tid=1641&pid=1648#pid1648 3️⃣سایت مرکز ملی پاسخگویی به مسائل دینی (عرفان اشو چیست) http://www.pasokhgoo.ir 4️⃣ سایت پرسمان دانشجویی عرفان های نوظهور -اداره مشاوره نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ها http://nozohor.porsemani.ir/osho 5️⃣سایت جنبش سایبری 313 http://www.jc313.ir 6️⃣وبلاگ مصطفی رادمرد http://mostafa-r.blogfa.com/post/104/%D8%A7%D8%B4%D9%88-%D9%88-%D8%B9%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%86 7️⃣سایت ادیان نیوز http://adyannews.com/fa/news/76392/شباهت-عجیب-عرفان-جنسی-اوشو-با-عرفان-سیاسی-دراویش 8️⃣سایت فرقه ها-اشو از تولد تا مرگ http://fergheha.ir/اشو-از-تولد-تا-مرگ/ 9️⃣سایت صاحب نیوز -معرفی و شناخت ۱۲ فرقه انحرافی فعال در ایران http://sahebnews.ir/368454/معرفی-و-شناخت-۱۲-فرقه-انحرافی-فعال-در-ای.htm 1️⃣0️⃣سایت ویکی فرقه http://www.wikiferghe.ir/فرقه_اوشو ◻️آخرین تحولات منطقه و جهان با دیدگاه مهدویت و آخرالزمان 🌐جنبش سایبری 313 ◻️آخرین تحولات منطقه و جهان با دیدگاه مهدویت و آخرالزمان 🌐جنبش سایبری 313 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حجت‌الاسلام صبر آمیز: اگر صدیقه کبری، حضرت زهرا سلام الله علیها لیلهُ القدر است و اگر لیلهُ القدر، خیر مِن الف الشهر است، پس مجالس ایام ‌ی این بانوی ِمظلومه، خیر من الف مجالس است؛ با حضورمان در آنجا ارزاق معنوی ِ یک سال، بلکه یک عمر خود را بگیریم که تَنَزَّلُ الْمَلَائِکةُ وَالرُّوحُ فی‌ها بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کلِّ أَمْرٍ سَلَامٌ هِی حَتَّیٰ مَطْلَعِ الْفَجْرِ. @ayeha313
🔴چرا خدا از بین تمام انسانها، معصومین علیه السلام را انتخاب کرد؟! شاید برای خیلی ها سوال شده باشه که: چرا خدا اهل بیت را انتخاب کرد و ما رو انتخاب نکرد؟ شاید ما هم به همون خوبی میشدیم! همونطور که بارها توی کانال نوشتیم انسان ها قبل ازخلقت همه در عالم ذر به شکل ذره بودند. و بعد از آفرینش حضرت آدم همه اونها به شکل انسان به این دنیا وارد میشن و بعد از مدتی هم باید اینجا رو ترک کنن. ما در قسمتی از دعای ندبه میخونیم: بَعْدَ أَنْ شَرَطْتَ عَلَیْهِمُ الزُّهْدَ فِی دَرَجَاتِ هَذِهِ الدُّنْیَا الدَّنِیَّةِ وَ زُخْرُفِهَا وَ زِبْرِجِهَا فَشَرَطُوا لَکَ ذَلِکَ وَ عَلِمْتَ مِنْهُمُ الْوَفَاءَ بِهِ فَقَبِلْتَهُمْ وَ قَرَّبْتَهُمْ وَ قَدَّمْتَ لَهُمُ الذِّکْرَ الْعَلِیَّ وَ الثَّنَاءَ الْجَلِیَّ وَ أَهْبَطْتَ عَلَیْهِمْ مَلائِکَتَکَ وَ کَرَّمْتَهُمْ بِوَحْیِکَ وَ رَفَدْتَهُمْ بِعِلْمِکَ..؛ ترجمه: خدایا بعد از آن که بر آنها(اولیای الهی) شرط کردی نسبت به دنیا و زینت و زیورها زهد بورزند، آنان نیز این شرط را پذیرفتند و دانستی که آنان به این شرط وفادارند؛ پس آنها را پذیرفتی و به خود نزدیک ساختی... این یعنی ما از قبل در عالم ذر نشون دادیم به خدا که چه کاره ایم و خدا هم مارو با همون خصلت ها خلق کرده به شکل انسان. و الان هرکسی خودش رو بهتر میشناسه که چقدر قدرت خوب بودن رو داره ... قطعا مثل معصومین نمیتونیم خویشتن دار باشیم که اگر میتونستیم ما هم به مقام اونها میرسیدیم... و صد البته خدا هم میدونست و میدونه ما چکاره ایم... حتی از پیامبر پرسیدند که: یا رسول الله چی شد شما بر پیامبرها پیشی گرفتی و عزیزترین خلق خدا شدی؟ فرمود: چون در عالم ذر خدا از انسانها اقرار به یگانگی خویش گرفت و من اولین کسی بودم که شهادت به یگانگی خدا دادم، خدا من رو به تمام پیامبران برتری بخشید.. پس بدونیم که ما اگر در دنیا هرجوری هستیم در عالم ذر هم همینجوری بودیم و در قیامت هم با همین روحیات خواهیم بود. چون مراتب اخلاق به روح برمیگرده و روح ما برعکس جسممون از عالم ذر تا قیامت همراهمونه... منتهی دنیا فرصتی هست برای اینکه اون رذایل اخلاقی رو پاک کنیم و با روحی صیقل خورده و پاک وارد برزخ و قیامت بشیم... دنیا تنها فرصتیه که خدا به ما داده که سرنوشتمون رو خودمون عوض کنیم. همونطور که در دنیا از اهل بیت علیه السلام هم امتحان های خیلی سختی گرفت تا به بقیه مردم هم خاص بودن اهل بیت مشخص بشه، از همه ماها هم امتحان میگیره تا به خودمون ثابت بشه و خودمون رو بشناسیم که کی هستیم... فقیر و ثروتمند بودن و سالم و مریض بودنمون اینجا دست خودمون نیست. ولی اینکه اون دنیا رو خودمون بسازیم کاملا دست خودمونه. مثلا کنار انجام واجبات،مستحباتی مثل نماز شب اگر بخونیم اون دنیا ثروتمند و در درجات بالای بهشت هستیم. دائم الذکر اگر باشیم پرونده حسناتمون سنگینتره و کلا هرکار خوبی مثل خدمت به مردم و ...که بکنیم برامون اون دنیا خونه و پاداش و باغ های بهشتی و ...ساخته میشه. و برعکس هرکار بدی بکنیم زندگی اون دنیامونو از الان تباه کردیم و متاسفانه دیگه فرصت جبران هم نیست. و ازهمه مهمتر اینکه قیامت زندگی ابدی در پیش رو هست مثل زندگی دنیا یک روز تموم نمیشه... اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زادهٔ۱۲۸۹ خورشیدی تهران درگذشت ": ۲۱ مهر ۱۳۵۸ ملیت :ایرانی محل تحصیل : دارالمعلمین عالی پیشینه علمی : شاخه(ها)ریاضیات و دانشنامه نویسی محل کار :ایران @ayeha313
غلامحسین مُصاحب (زادهٔ ۱۲۸۹ تهران – درگذشتهٔ ۲۱ مهر ۱۳۵۸)  ریاضی‌دان و دانشنامه‌نویس ایرانی بود. به سبب کوشش‌های او در راه ترویج ریاضیات جدید در ایران وی را «پدر ریاضیات جدید» مینامند مردی است که‎ در فرهنگ فارسی نیز مطالعاتی جدی داشته و بر اثر کثرت معلومات و احاطه بر علوم قدیم و جدید و دقت و موشکافی در کار، آثار علمی‌اش کم‌نظیر است و «دایرةالمعارف» فارسی و «مدخل منطق صورت»، از جمله آثار او می‌باشد.
غلامحسین مصاحب در سال ۱۲۸۹ در تهران در خانواده‌ای اهل علم و ادب به دنیا آمد. خاندان مصاحب در نایین از دورانصفویه به این سو شناخته‌شده هستند و چند تن رجال ادب و هنر از این خاندان برخاسته‌اند، از جمله ملا مصاحب که در عصر شاه عباس شاعری بنام بود. پدربزرگ او، میرزا غلامعلی، خوشنویس، پدرش طبیب و مادرش شاعر بود. وی ۴ خواهر و برادر داشت. بعد از انجام تحصیلات مقدماتی وارد دارالمعلمین شد و دورهٔ آن را به پایان رساند و سپس در دارالمعلمین عالی نام‌نویسی کرد و در رشتهٔ ریاضیات فارغ‌التحصیل شد. از آن زمان به خدمت وزارت معارف درآمد، و همچنان تحصیلات خود را در علوم قدیم و فلسفه ادامه داد، و علاوه بر ریاضیات، زبانهایعربی و فرانسوی و انگلیسی را نیز در حد عالی فرا گرفت، و با زبانهای روسی و آلمانی نیز آشنایی یافت. در سال ۱۳۰۹ «مجلهٔ ریاضیات مقدماتی و عالی» را تأسیس کرد و یازده شماره از آن را منتشر نمود. از همان سال‌ها به تألیف کتاب‌های درسی برای دبیرستان‌ها پرداخت. در سال ۱۳۱۶ ازدواج کرد، و برای ادامهٔ تحصیل به فرانسه رفت. پس از بازگشت به ایران در سال ۱۳۲۰ تدریس در دانشسرای عالی را آغاز کرد. از ابتدای سال ۱۳۲۲ روزنامهٔ برق را انتشار داد که به دلیل مخالفت‌های شدید با دولت‌های وقت و پس از چند بار توقیف از انتشار بازماند.
در سال ۱۳۲۴ برای تکمیل تحصیلات به انگلستان رفت و در سال ۱۳۲۷ به اخذ درجه دکتری در ریاضیات از دانشگاه کمبریج نایل آمد و در همین سال به عضویت انجمن ریاضی‌دانان انگلیس و انجمن فلسفهٔ کیمبریج نیز درآمد. در انگلستان شاگرد خاصبرتراند راسل، ریاضیدان و فیلسوف نامدار انگلیسی بود. پس از بازگشت مشاغل چندی را در وزارت فرهنگ عهده‌دار شد. در سال ۱۳۲۸ به سمت ریاست ادارهٔ آموزش متوسطه و سپس به سمت ریاست ادارهٔ کل تعلیمات عالیه منصوب شد، و در سال ۱۳۳۰ سمت مدیر کل وزارت فرهنگ، و در سال ۱۳۳۱ مقام معاونت فنی وزارت فرهنگ را یافت.
در سال ۱۳۴۰ به تدریس در بخش ریاضی دانشسرای عالیپرداخت و سال ۱۳۴۲ درجهٔ استادی یافت. دکتر غلامحسین مصاحب در مهر ۱۳۴۵ مؤسسهٔ ریاضیاتی را در دانشسرای عالی(بعداً دانشگاه تربیت معلم) با مجوز شورای مرکزی دانشگاه‌ها تأسیس کرد. هدف این مؤسسه تربیت مدرسان ریاضی برای دانشگاه‌های کشور بود، و با کوشش‌های مداوم دکتر مصاحب ۷۰ نفر مدرس ریاضی دانشگاهی در آن مؤسسه تربیت شدند، و نیز کتابخانهٔ تخصصی مؤسسهٔ ریاضیات در کشور بی‌نظیر بود. مؤسسه ریاضیات از سال ۱۳۶۳ با ضوابط جدید به پذیرش دانشجو برای دوره‌های عالی ریاضی پرداخت، و در سال ۱۳۷۶ مؤسسهٔ ریاضیات به مؤسسه تحقیقات ریاضی دکتر غلامحسین مصاحب تغییر نام یافت. دکتر غلامحسین مصاحب در ۲۱ مهر۱۳۵۸ در تهران درگذشت. او پنج فرزند با نام‌های «شهریار»، «شاهکار»، «نامدار»، «ترانه» و «رستا» دارد
روش نوشتاری ایرانیک در دهه‌های ۱۳۳۰–۱۳۴۰ غلامحسین مصاحب برای اولین بار روش نوشتاری ایرانیک را به جای ایتالیک پیشنهاد داد و درخوشنویسی علمی فارسی چاپ دانشگاه تهران معرفی کرد.
وفات وی در  ۲۱ مهر ۱۳۵۸ش دیده از جهان فروبست آثار مجله «ریاضیات عالی‎ و مقدماتی‎»؛ جبر و مقابله خیام (که‎ شامل متن عربی و ترجمه فارسی رساله خیام در جبر و تاریخ ریاضیات تا زمان خیام است. در این کتاب برای نخستین بار‎ مقام‎ علمی‎ خیام در ریاضیات به‌طور مستقل به زبان‎ فارسی‎ شناسانده شد)؛ رساله دکتری که در جلد ششم مجله انجمن فلسفه کمبریج در سال 1950م، به طبع رسید‎؛ مدخل‎ منطق‎ صورت؛ حکیم عمر خیام به‌عنوان عالم جبر؛ آنالیز ریاضی؛ تئوری مقدماتی اعداد و...... @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا