🔴 چرا از عبادت لذّت
نمی بریم؟
🌿حضرت آیت الله جوادی آملی فرمودند:
☑️ اگر انسان مریض،شیرین ترین و خوشمزه ترین گلابی و میوه راهم بخورد،لذّت نمی برد..
✅ در بُعد معنوی و عبادت هم این گونه است.
🔷 کسی که ((فی قلوبهم مرض)) یعنی قلبش بیمار است، از نماز و عبادت لذّت نمی برد و گاهی هم خسته می شود.
🔴بیماری قلب همان گناهان است.
تا انسان گناه را ترک نکند ، علاوه بر این که از عبادت لذّت نمی برد،بلکه خسته هم می شود.
✨اللهم الرزقنا توفیق طاعه و بعد المعصیه.
@ayeha313
🔴چهره اسلام، چهره خشمگين و بداخلاق نيست!
🌹مقام معظم رهبری:
من قبول ندارم کسی چهرهی اسلام را یک چهرهی خشمگین و اخمو و بداخلاق تصور کند. بههیچوجه، اسلام این نیست!
🔷چهرهی اسلام، چهرهی یک انسان جدی و متین است.
🌟یک جا باید شادمانی کرد؛
💥یک جا باید تلخی نشان داد؛
یک جا انسان با دشمن روبهروست؛ یک جا با غریبه روبهروست؛ یک جا با خودی روبه روست. اینها با هم فرق میکند.
🌺یک انسان متین، چهرهاش همه جا یکسان نیست.
🌟 آنجا که با یک #دشمن روبهروست، طبیعی است که چهرهی دیگری خواهد داشت.
💚اسلام اینگونه است و هر جایی یک برخورد دارد.
@ayeha313
نیایش صبحگاهی 🌸🍃
🌸خدایا
✨در اولین روز تابستان
🌸به زندگیمان سرسبزی وخرمی
✨ببخش و از نعمتهای بیڪرانت
🌸سیرابمان ڪن
✨به قلبمان مهربانی
🌸به روحمان آرامش
✨به زندگیمان محبت
🌸و آغاز فصل تابستان را برای
✨همه پُر برکت و رحمت بگردان
🌸آمیــن
@ayeha313
🍃خصال سه گانه 🍃
🔰قالَ الصادقُعلیه السلام:
إِنَّ الْمَرْءَ یَحْتَاجُ فِی مَنْزِلِهِ وَ عِیَالِهِ إِلَی ثَلَاثِ خصالٍ یَتَکَلَّفُهَا وَ إِنْ لَمْ یَکُنْ فِی طَبْعِهِ ذَلِکَ مُعَاشَرَةٌ جَمِیلَةٌ وَ سَعَةٌ بِتَقْدِیرٍ وَ غَیْرَةٌ بِتَحَصُّنٍ.
💬هر مردی برای اداره کردن خانواده خود به سه خصلت نیازمند است و باید آنها را به کار ببرد، اگر چه این ویژگیها در طبیعت او نباشد:
1⃣رفتار پسندیده و زیبا با افراد خانواده.
2⃣گشاده دستی حساب شده و از روی برنامه.
3⃣غیرت ورزی در جهت حفظ خانواده.
📗(بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۲۳۵)
@ayeha313
♻️شاخصه ازدواج موفق
🔸ازدواج زمانی موفق محسوب میشه که شما با فردی ازدواج کنید که به اندازه شما برای موفقیت در ازدواجش تلاش کنه!
🔸از همه مهمتر شما رو دوست داشته باشه و به رشد و تعالی و افزایش حرمت نفس شما کمک کنه.
🔸وقتی کسی با این مشخصات پیدا میکنید، رویای تجربه کردن عشق عمیق و موفقیت کامل، در دسترستون قرار میگیره.
🔸اما تمام اینا بستگی به شما داره و این که چگونه همسری برای خود انتخاب میکنید!
#اللهم_اجعل_عواقب_امورنا_خیرا
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
فرقه های نوظهور برای دستیابی به اهداف خود از شیوه هایی مختلف و متعدد استفاده میکنند 🕉 قسمت (سوم)
اجرای مراسم تکفیر یا نفرین مرگ « جادوی سیاه » توسط یهودیان
قسمت (پایانی) 4️⃣
♦️ شاید بتوان تهدید قیس ناصر را از معدود نمونههای پولسا دنُرا علیه یک عرب دانست.
🔷 بنا به گزارش خبرگزاری الشمس در ماه می سال 2014، قیس ناصر –استاد دانشکده حقوق دانشگاه عبری اورشلیم- و فعال حقوقی مناطق مسکونی فلسطینی در داخل منطقه سبز اسرائیل به علت دعاوی علیه شهرکنشینان به اجرای نفرین مرگ (פולסא דנורא) تهدید شد.
🔶 نفتالی بنت وزیر- وقت آموزشوپرورش و مهاجرت رژیم صهیونیستی پس از مصوبه اجباری شدن سربازی برای یهودیان مشغول به تحصیل تورات –که پیش از آن و علیرغم اعتراضات فراوان از انجام خدمت سربازی معاف بودند- نوشته تهدیدآمیز بینامونشانی را مبنی بر اجرای نفرین مرگ (פולסא דנורא) علیه وی، دریافت داشت.
🔻 درنهایت باید چند نکته را یادآوری کرد:
🔷 نخست آنکه نفرین مرگ (פולסא דנורא) پدیدهای مدرن است که گروههای ارتودوکس از آن برای تسویهحساب با مخالفان و کسب قدرت از آن استفاده میکنند. در این باب روزنامه عبری زبان هاآرتص چنین گزارش میدهد:
🔶 "מחקר: עסקנים חרדים המציאו את הפולסא דנורא
מחקר שפורסם באחרונה מראה שהפולסא דנורא אינו טקס קבלי עתיק, אלא חידוש ישראלי בן זמננו, שנוצר על ידי עסקנים בקהילה החרדית והדתית "
🔷 ([ترجمه]"تحقیقات نشان میدهد که گروههای حریدی پولسا دنُرا را ایجاد کردهاند. تحقیقاتی که اخیراً منتشرشده، حاکی از آن است که نفرین مرگ (פולסא דנורא) متنی کابالیستی و مقدس نیست بلکه ساخته دست حزب و گروه مذهبی حریدی است.")
🔶 دیگر آنکه تأثیرگذار بودن این فعالیتهای اسرارآمیز و جادوگری، محل تردید جدی است.
🔷 چنانکه به گفته پروفسور برایان بریت(Prof. Brian M. Britt) – استاد بخش ادیان- در مواردی در عهد عتیق بهروشنی آمده است که امکان عمل نکردن طلسمها وجود دارد که میتوان از سِفر اعداد و ساموئل نام برد.
🔶 بهعبارتدیگر صحیح یا دروغین بودن نفرین مرگ (פולסא דנורא) محل بحث این نوشتار نبوده است بلکه استفاده از جادو توسط یهودیان ارتودوکس علیه سایر یهودیان توجه نگارنده را به خود جلب کرده است .
🔷 چنانکه این روش سحرآمیز بههیچوجه تنها مورد از فعالیتهای یهود علیه یهود نیست، بلکه موارد دیگری ازجمله دین رودف (דין רודף) و یا موسر(מוסר) و یا خِرِم (חרם) اشاره کرد که بررسی آنها مجالی مجزا میطلبد.
🔻 و آخرین نکته آنکه این طلسمها و جادوها تاکنون بر ایران اسلامی بیتأثیر بوده است چنانکه خبرگزاری اسپوتنیک در 22 ژوئن 2016 به همین نکته اشارهکرده و ادامه میدهد:
🔷 بنا بر جلسات متعدد خاخام اوادیا یوسف (Ovadia Yosef) با مقامات اسرائیل، تا زمانی که مراکز دینی و کابالیستی به طلسمی برای مقابله با ایران و نفرین آیتاللهها دست نیافتهاند، حمله به ایران امکانناپذیر است و گزارش میدهد که موجودیت اسرائیل بسته به نفرین آیتاللهها است.
♦️ اینها همه باعث شد که اودیا یوسف درنهایت استیصال در سال 2010/1388 اسرائیلیها را به نفرین دستهجمعی علیه ایران دعوت کند؛ اما عمرش کفاف نداد و در سال 2013/1391 درگذشت.
#پایان
👇👇👇
♨️سوال:
🔰 چرا خداوند يکي رو ثروتمند و يکي رو فقير کرده ؟،چرا بايد يک ثروتمند ( باايمان، نه بي دين و حرامخور)هم تو اين دنيا بخاطر ثروتش لذت ببردو هرچي بخواد بتونه به راحتي فراهم کند و حتي با ثروتش کار هاي خوبي انجام دهد(يعني آخرتش را با پولش بسازد) و هم اون دنيا بخاطر کارهاي خوبي که انجام داده ؟
ولي يک فقير (مومن)فقط در دنياي آخرت بخاطر اعمال نيکش شاد باشد و در اين دنيا چون خداوند او را در خانواده ي فقيري قرار داده زجر بکشد؟
✍️پاسخ:
✅ اولا: عدل الهي هرگز به معناي اين نيست كه خداوند مي بايست همه انسانها را در شرايط مساوي قرار دهد و به همه توانايي هاي يكسان دهد ، بلكه يه اين معناست كه از هر كسي به اندازه توانايي هاي او بازخواست كند و شرايط و زمان و مكان و نوع توانايي آنها را در هنگام سنجش اعمال و داوري در اعمال آنها لحاظ كند و از هر كسي به اندازه توانايي هاي او تكليف بخواهد؛ قرآن نيز به اين اصل اشاره كرده و مي فرمايد :" لَا تُكلَّفُ نَفْسٌ إِلَّا وُسْعَهَا؛
هيچ كس موظّف به بيش از مقدار توانايى خود نيست!"(1) پس اگر خداوند حكيم شخصي را غني و شخص ديگر را فقير قرار دهد هيچ مانعي ندارد. البته در صورتي كه تكليف اين دو در هنگام باز خواست يكي نباشد.
ثانيا: مي توان گفت اين فقر مي تواند امتحاني از جانب خداوند متعال باشد و اينكه او در آن شرايط چگونه عمل مي كند، آيا گناهي مرتكب مي شود يا خير؛ كما اينكه همين فقر مي تواند جلوه اي از رحمت الهي باشد چرا كه خداوند ظرفقيت انسان ها را خوب مي داند و چه بسا غني شدن آدمي سبب طغيان او گرديده و او را نسبت به پروردگار عاصي وطغيان گر كند و به گناه و معصبت بكشاند؛ در اين صورت هم اين فقر با عدالت الهي منافاتي ندارد.
ثالثا: ريشه بسياري از فقرها اعمال انسانها و گناهان آنها است چراكه در رواياتي كه از معصومين (عليهم السلام ) وارد شده است به اين موضوع اشاره شده است و بيان كرده اند بعضي از گناهان روزي آدمي را كم مي كند و باعث فقر مي شود؛
از طرفي در بعضي از موارد ديده شده آدمي بر اثر ندانم كاري و اشتباه خود فقير مي شود، لذا در اين دو مورد هم اين فقر اصلا با عدالت الهي منافات ندارد، چرا كه مسبب آنها خود انسان است.
حضرت علي(ع) مي فرمايد: هر کس بر رنج(ناشي از کار) بردباري نورزد، بايد فقر را تحمل کند. همچنين مي فرمايند: آن گاه که اشياء جفت شوند تنبلي و کم کاري با هم جفت گردند و فقر تولد يابد(2). همچنين بي برنامگي يا برنامه ريزي نادرست به پيدايش فقر در سطح افراد و جوامع مي انجامد. به همين جهت امام علي(ع) نداشتن برنامه در زندگي و سوء تدبير را عامل فقر دانسته است.
برخي از روايات نيز اسراف را سبب زوال نعمت دانسته اند که در واقع نوعي بي برنامگي و عدم رعايت اعتدال در مصرف است. البته در سطح کلان اسراف گستره يي فراتر مي يابد و هر نوع تضييع اموال کشور(اموال عمومي يا خصوصي) يا عدم بهره برداري بهينه از آن ها اسراف تلقي مي شود.
پي نوشت:
1. بقره (2) آيه233.
2- ميزان الحکمه 251
@ayeha313
#سید_علیرضا_درخشان(پدرعلم آی تی ایران)
زادهٔ : سال ۱۳۳۱
یزد
محل زندگی :ایران، تهران
ملیت: ایران
تحصیلات: دکترای کامپیوتر (I.I.T هندوستان)
کارشناسی ارشد (آکسفورد انگلستان)محل تحصیل دانشگاه آکسفورد، انگلستان وI.I.T، هندوستان
پیشه: استاد دانشگاه و مدیر مسئول ماهنامه تجارت الکترونیکی و رایانه
عنوان: پدر IT ایران
عضو هیئت مدیره عضو هیئت علمی دانشگاه گسترش انفورماتیک ایرانیان
سید علیرضا درخشان (زاده سال ۱۳۳۱ - یزد)،
پژوهشگر،نویسنده و استاد دانشگاه است. وی از سال ۱۳۸۸ صاحب امتیاز، مدیر مسئول و عضو شورای سردبیری ماهنامه تجارت الکترونیکی و رایانه تنها نشریه تخصصی حال حاضر در زمینه تجارت الکترونیکی و رایانه در ایران میباشد.
درخشان کارشناسی کامپیوتر را از دانشگاه تهران دریافت کرد و سپس در رشته IT دانشگاه آکسفورد انگلستان کارشناسی ارشد و از I.I.T هندوستان دکترای را خود اخذ نمود.
دانشجویان و دانشآموختگان بسیاری در طی ۳۲ سال آموزش و تدریسعلیرضا درخشان در زمینههای مختلف علوم مرتبط با کامپیوتر، فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک، اینترنت و برنامهنویسی از دانشگاههای مختلف ایران در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا فارغالتحصیل شدند.
از دانشگاههایی که او در آن به تدریس پرداخت میتوان: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی (۱۸ سال)، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه تهران، دانشگاه یزد، دانشکدههای علمی، کاربردی و مراکز آموزش عالی مانند: مؤسسه آموزشی اتاق بازرگانی ایران، مرکز آموزش مدیریت دولتی، مجتمع آموزش عالی صنایع، مؤسسه آموزش عالی بانکداری، سازمان مدیریت صنعتی تهران، مشهد، مراکز آموزش وزارت بازرگانی تهران، مشهد، اصفهان و بسیاری موسسات آموزش عالی دیگر در استانهای تهران، خراسان رضوی، اصفهان، گیلان، قزوین و یزد را نام برد.