پس از ناکامیهای پی در پی جلالالدین و پایان گرفتن کار او، بیبی و خانوادهاش به دمشق رفتند و به دربار سلطان ایوبی راه یافتند. سلطان ایوبی، آنها را به گرمی پذیرا شد و احترام بسیار کرد. چون علاءالدین از حضور بیبی منجمه در دربار الملک الاشرف، اطلاع یافت قاصدی فرستاد و از سلطان ایوبی درخواست کرد تا رخصت دهد که بیبی و خانوادهاش به قونیه بروند. هنگامی که بیبی در جنگ میان علاءالدین و الملک الاشرف به درستی پیشبینی کرد که در روز و ساعتی خاص سپاهیان سلجوقی بر دشمن پیروز خواهند شد اعتقاد و ارادت سلطان به بیبی بیشتر شد و در جهت برآورده ساختن آرزوی وی بالاترین منصب دیوانی یعنی ریاست دارالانشای دربار را به همسرش سپرد و او را لقب امیری بخشید. از آن پس مجدالدین از مقربان خاص دربار شد و پیوسته در سفر و حضر همراه سلطان بود. بیبی در سال ۶۷۹ قمری درگذشت
@ayeha313
خدایا🙏امروز
حاجت دوستانم را
برآورد کن
به وجودشان سلامتی
به لحظه هایشان شادی
به کارشان رونق و
به زندگیشان آرامش عطا فرما
@ayeha313
امام علی علیه السلام:
اخلاقت را نیکو گردان تا خداوند حسابت را آسان گرداند.
امالی صدوق ص۲۷۸
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
#آشنایی_با_یاران_امام_حسین_علیه_السلام 💢یکی از آن ۷۲ نفر 🔰#محمد_بن_ابی_سعید_ابن_عقیل 🤔چند تن از
#آشنایی_با_یاران_امام_حسین_علیه_السلام
💢یکی از آن ۷۲ نفر
🔰#حبیب_بن_مظاهر
🏕حبیب بن مظاهر، پیرترین شهید کربلا
حبیب از قبیله بنی اسد و از اصحاب خاص حضرت علی (علیه السلام) بود.
او مردی عابد و با تقوا و حافظ قرآن بود.
📗حضرت علی (علیه السلام)، حبیب را به علم منایا و بلایا(علم به اموری که بعد ها اتفاق خواهد افتاد) آگاه ساخته بود.
✉️او از کوفیانی بود که به امام حسین (علیه السلام) نامه نوشتند. حبیب هنگامی که بیعت شکنی کوفیان را دید،مخفیانه از کوفه خارج شد و به همراه مسلم بن عوسجه، روز هفتم محرم، به کاروان امام پیوستند. وی از قبیله خود سپاهی را فراهم کرد اما با محاصره لشکریان عمر سعد، امکان دسترسی به سپاه امام حسین فراهم نشد. صبح عاشورا امام حسین (علیه السلام) حبیب را فرمانده سپاه سمت چپ نیروهای خویش ساخت، زُهیر بن قین را در جناح راست و حضرت ابوالفضل (علیه السلام) را با پرچم در قلب لشکر قرار داد.
⚔🛡حبیب، با آن سن زیاد همچون یک قهرمان شمشیر می زد و ۶۲ نفر از افراد دشمن را کشت و به عنوان پیرترین یار امام حسین(علیه السلام) در سن ۷۵ سالگی شهید شد.
🕌مزار او در نزدیکی ضریح امام حسین(علیه السلام) است و ضریحی مستقل از دیگر شهدای کربلا دارد.
#ادامه_دارد
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
♦️از جمله بلوغ های مورد نیاز برای ازدواج: 💠بلوغ عاطفی5️⃣ ♦️قضاوت نکردن: 🔅افرادی که به بلوغ عاط
♦️از جمله بلوغ های مورد نیاز برای ازدواج:
بلوغ عاطفی6⃣
♦️مقاومت:
lهمیشه در زندگی اشتباهاتی رخ میدهد که باعث میشود احساس ناکامی و ناامیدی کنید؛ در این شرایط بلوغ عاطفی به شما کمک میکند که احساساتتان را بهتر بروز دهید، برای رفع آنها راه حلی پیدا کنید و بگذارید که جریانات منفی عبور کنند.
‼️درواقع اگر مقاومت داشته باشید، احساسات منفی را تجربه میکنید اما اجازه نمیدهید که این احساسات تصمیمات و پاسخهای شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
#بلوغ_عاطفی
#مقاومت
#اللهم_اجعل_عواقب_امورنا_خیرا
@ayeha313
🇮🇶 تحلیلی بر اوضاع امروز عراق
۱. مقتدی صدر را از لحاظ شخصیتی فردی سبکسر، بیشفعال، کم صبر، قدرتطلب و ستیزهجو یافتهام که هر کاری میکند تا مطرح و در دید باشد؛ گاهی با هیاهو و هجمه و گاهی با قهر و عقبنشینی.
۲. پس از آنکه آیتالله سید کاظم حائری، به عنوان وصی شهید سید محمد صدر، تلویحا مقتدی را فاقد صلاحیت رهبری و در عین در تلاش برای زعامت امور عراق خواند، مقتدی نیز برای چندمین بار اعلام کرد برای همیشه از سیاست کناره گیری میکند که برای این اعلام چند فرض و انگیزه از خوشبینانهترین حالت تا بدترین آن قابل طرح و تصور است:
یک. اقدامی احساسی و هیجانی.
دو. اعلام کنارهگیری به قصد بازگشت مجدد به قدرت با هدف مقطعی خنثی کردن موج منفی علیه خود و رفع اتهام قدرتطلبی.
سه. بههم ریختن اوضاع عراق با آزاد گذاشتن هواداران خود، همزمان با اعلام کنارهگیری از قدرت با هدف نفی انتصاب اقدامات خرابکارانه سرایا السلام به خویش.
۳. پیاده نظام جریان صدر را دو طیف تشکیل میدهد؛ یکی حامیان و هواداران خاندان صدر و شخص مقتدی، دیگری بعثیها و افراد شروری که تابلوی صدر را بستری دو سویه یافتهاند تا از یک طرف تحت پوشش آن فعالیت (خرابکاری) کنند و از سوی دیگر با مهندسی فکری مقتدی، او را به دوری از ایران و ضدیت با حشدالشعبی بکشانند.
۴. با ضربه هوشمندانه و به موقعی که آیتالله حائری بر بدنه هواداران صدر زده، طبیعتا طیف اول تا حدی زیرش کرده؛ اما تکلیف طیف دوم چه میشود؟ این طیف تا جایی که بتواند همچنان به نام هواداری از صدر حرکت میکند اما درجایی که گریزی از عبور از مقتدی را نداشته باشد، از او نیز عبور خواهد کرد.
۵. چند موضوع مهم در بیانیه آیتالله حائری وجود دارد که بیان میگردد.
اول آنکه بسیار بعید میدانم چنین بیانیه مهم، بینقص و تاریخیای بدون مشورت با بزرگان ایران بوده باشد.
دوم اینکه تشر زدن به صدر، اعلام حمایت از حشدالشعبی و درخواست تبعیت از رهبر انقلاب را همراه کرد با اعلام کنارهگیری از مرجعیت تا کمترین شبههای درخصوص جنگ قدرت و تصاحب میراث شهید صدر را باقی نگذارد.
سوم آنکه با اطلاع از برنامهای که دشمن علیه عراق دیده، پیش از وخامت اوضاع دست به کار شد تا هرچه زودتر و بیشتر از بدنه حامیان صدر بکاهد و او را منزوی نماید.
۶. در این اوضاع با توجه به رودست خوردن جریان فتنه در عراق، و همزمان شدن بیانیه آیتالله حائری، انصراف مقتدی و آشوب دوباره صدریها، نگران جا افتادن این تحلیل خدعهآمیز هستم که با ربط دادن بیانیه آقای حائری به انسداد مرزها و لغو پیادهروی اربعین، جماعتی مقدسنما را علیه این مرجع بصیر بشورانند.
۷. درخصوص کنارهگیری آیتالله حائری از مرجعیت توجه کنید که «اجتهاد» با «مرجعیت» تفاوت دارد.
مرجعیت مرتبه علمی نیست که انصراف از آن به منزله اسقاط مقام افتاء باشد؛ شانی اجتماعی است که حول ارتباط با مردم و پاسخ به سوالات شرعیشان میگردد.
مقام اجتهاد آیتالله حائری کماکان باقی است و منافاتی با صدور فتوا ندارد.
در مقام مثال، حکایت ایشان حکایت استاد دانشگاهی است که از کرسی تدریس کناره گیری کرده.
۸. درخصوص رفتارشناسی دشمنان باید گفت طبیعتا ترجیح آنان این است که از ظرفیت مقتدی برای اهداف خرابکارانه خود استفاده کنند که با توجه به اعلام کناره گیری او از سیاست فعلا این پروژه در هالهای از ابهام قرار دارد و گزینههای دیگر یا تکرار الگوی آشوبهای بیسر مشابه آنچه سال ۹۸ در عراق و لبنان و ایران گذشت است و یا علم کردن چهرهای دیگر چون شیرازی و الصرخی.
۹. زمان نیز در اینجا موضوعیت داشت؛ از یک سو این فتنه همزمان با افزایش تنشهای جهانی و منطقهای و نزدیک شدن به ساعت صفر نابودی اسرائیل رقم خورده و از سویی دیگر اربعینی را هدف گرفته که میرفت تا پرشورترین اربعین تاریخ شود.
فعلا برای قضاوت و تحلیل قطعی زود است، اما تصور بر آن است که اوضاع عراق رو به وخامت و آشوب فراگیر میرود و مقدمات حمله خارجی را فراهم میآورد.
۱۰. در پایان به این مهم اشاره میشود که برای تحلیل اوضاع امروز عراق، حتما بیانیه اخیری که برای موسوی نوشتند تا از زبان او اعلام شود را بار دیگر بخوانید.
رد اوضاع کنونی عراق در آن بیانیه که مصداق مهندسی معکوس سیاسی است، به وضوح قابل مشاهده و نشان دهنده برنامهای است که برای کل منطقه دارند.
@ayeha313
💢این چندخط را برای #نوجوانان مینویسم.
#نماز_نمیخوانم چون سخت است!
وقتی از نوجوانی در مورد دلایل نماز نخواندن یا روزه نگرفتن سوال می شود بلافاصله یکی از پاسخ هایی که می دهد این است این کار #سخت است این که صبح از خواب بلند شوم و نماز بخوانم یا اینکه ۱۵ ساعت #گرسنه بمانم #سخت است.
اینکه در فضای مجازی یا حقیقی صحنه شهوت برانگیزی را ببینم و جلوی خود را بگیرم #سخت است در نتیجه اساساً دین داری سخت است پس به جای این که خود را مقید به دین کنم سعی میکنم #آزاد از دین باشم تا خود را به سختی مبتلا ننمایم.
باید در اینجا #مثالی را مطرح کرد.
فرض کنید یک نوجوان یا یک جوان از بین میلیون ها نفر که علاقه مند به ورزش قهرمانی هستند قصد داشته باشد در تیم ملی #فوتبال یا #والیبال به عنوان یک قهرمان ملی دست یابد.
آیا می تواند بدون تحمل سختی به یک مقام و یک درجه دست یابد؟ اگر همه مردم تا نیمه های شب بیدار بمانند عیب و ایرادی ندارد، اما کسی که به دنبال قهرمانی است باید بر اساس زندگی حرفه ای زودتر از دیگران بخوابد کمتر از دیگران بخورد همیشه خود را در یک سطح آمادگی حفظ کند ایامی که همگان به #تعطیلی و تفریح می روند او باید به تمرین سخت بپردازد این هم #سخت است.
اساساً انسان های موفق بدون تحمل سختی هیچ جایگاهی در دنیا دست نمی یابند. شما می توانید زندگی نامه همه قهرمانان ورزشی یا افراد شاخص در عرصه اقتصاد و علم را بررسی کنید تنها کسانی که برای رسیدن به اهداف خود حاضر به تحمل سختی و مشقت هستند زندگی متفاوتی خواهند داشت.
در دینداری هم پس از تحمل سختی #آسانی ممکن است و لذت آن مثل لذت آن لحظه قهرمانی است که پس از سالها تلاش و تحمل سختی ورزشکار بر روی سکوی قهرمانی به دست آمده است.
@ayeha313
#پاسخ_به_شبهات
💢 در اسناد #تاریخی آمده است:
در #کشتار 4000 نفری مردم #گرگان (طبرستان) امام حسن امام حسین و سعید بن عاص #شرکت داشته اند
پاسخی دارید؟
✅نکته اول
اول: بیشتر منابع دست اول تاریخی، فتح طبرستان را از راه #صلح و بدون #جنگ و خونریزی نوشتهاند.
دوم: برخی از #مورخان، نامی از امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در این فتح نبردهاند. برخی هم با ذکر عبارت « #گویند که حسن و حسین در این جنگ شرکت داشتهاند»
✅نکته دوم
چند نمونه از #اسناد_تاریخی از منابع دسته اول که به موضوع فتح #طبرستان (گرگان) بدون #جنگ و خونریزی اشاره کرده اند میپرداریم:
1⃣بلاذری نیز در فتوح البلدان:
سعید بن عاص با پادشاه جرجان به دویست هزار و به قولی سیصد هزار بغلیه وافیه #صلح کرد
📚بلاذری، فتوح البلدان، ص330.
2⃣ #طبری می نویسد:
سعید بن عاص با مردم گرگان #صلح کرد. ادریس بن حنظله میگوید: سعید بن عاص با مردم گرگان #صلح کرد و چنان بود که گاهی یکصد هزار وصول میکردند و میگفتند صلح ما بر همین است
📚تاریخ طبری، ج3، ص323.
در نتیجه اصل داستان سرایی هایی که میشود #صحت ندارد از جمله #کشتار بیش از 4000 هزار نفر از مردم گرگان که به گواه #اسناد تاریخی، سعید بن عاص با مردم آن منطقه صلح نمود و بدون خون ریزی آنجا #فتح شد.
✅نکته سوم
تنها مورخی که نسبت به سایر مورخین به #کشتار مردم اشاره کرده است، ابن خلدون می باشد که روایت تاریخی او در برابر سایر مورخین بدلیل متاخر بودن و تناقض با سایر منابع دسته اول قابل پذیرش نخواهد بود.
✅اساس این جنگ و نحوه برخورد خود محل سوال است چه رسد به حضور امامحسن و امامحسین در این جنگ.
@ayeha313
💢چرا هرکس بر امام حسین (ع) بگرید بهشت بر او واجب میشود؟ این #عدالت است؟
چرا هرکس بر امام حسین (ع) بگرید بهشت بر او واجب میشود؟ این عدالت است؟
#پاسخ
با در نظر گرفتن مجموعه روایات در این موضوع به این نتیجه میرسیم، گریهای برای ورود به بهشت مؤثر است که از روی معرفت و محبت باشد، نه از روی احساسات صرف.
✅نکته مهم
یک آیه و یا یک روایت را به تنهایی نمیشود انتخاب و آن را معیار عمل قرار داد.
بلکه باید این حدیث را در کنار سایر احادیث بگذارد تا به یک جمع بندی درستی برسد، براین اساس به برخی از احادیثی که ما را برای رسیدن به یک دیدگاه صحیح کمک میکنند اشاره میکنیم.
1. امام صادق (ع) فرمود: از شیعیان ما نیست آن که با زبانش بگوید ما را دوست مىدارد و از ما پیروى مىکند، ولى در رفتارها و نشانه ها با ما مخالفت میکند، شیعیان ما کسانى هستند که با زبان و دل با ما موافق باشند و از آثار ما پیروى کنند، و مانند ما رفتار کنند.
2. پیامبر (ص) فرمود: شفاعت من به کسى که نماز خود را سبک بشمارد نمىرسد، به خدا سوگند، چنین شخصی کنار حوض کوثر بر من وارد نمىشود.
3. برای تأثیر گذاری گریه دست کم دو شرط اساسی وجود دارد.
گریه باید از روی معرفت و محبت باشد، لذا میبینیم مردم کوفه و شام - همان کسانی که به نحوی در شهادت امام حسین (ع) دست داشتند- نیز زمانی از روی احساسات، گریه میکنند.
الف. از حذیم بن شریک اسدىّ روایت شده است؛ زمانی که امام سجاد (ع) را همراه با زنان از کربلا وارد کوفه کردند، زنان کوفه زارى کنان، گریبان چاک زده و مردان هم با آنان مىگریستند، زین العابدین (ع) بیمار بود، پس به آوازى ضعیف و آهسته گفت: اینان بر ما گریه مىکنند پس ما را که کشت؟
✅شرط مهم
گریه باید مخلصانه و همراه با پیروی در گفتار و رفتار از اهل بیت (ع) باشد
امام صادق (ع) فرمود: خدا را معصیت کنى و اظهار محبّت او نمائى؟! بجانت قسم که این در میان کارها بسى عجیب است! اگر دوستیت صادقانه مىبود اطاعتش می کردى! که بی شکّ فرد محبّ مطیع و فرمانبردار محبوب است.
📚روضة الواعظین ج 2، ص 319
📚الإحتجاج على أهل اللجاج، ج 2، ص 303 و 304،
@ayeha313
هرکداماز انگشتهای دست مسئول یک احساسه !✋🏻
▫️شصت مسئول دلشوره
▫️اشاره مسئول ترس
▫️وسط مسئول عصبانیت
▫️انگشتری مسئول ناراحتی
▫️کوچک مسئول استرس
+ با ماساژش میتونید اون احساس رو کنترل کنید :)
@ayeha313