eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
327 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
526 ویدیو
14 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴آیا چشم زخم (چشم زدن) واقعا اثر دارد؟ ✅علم امروز ثابت کرده که در بعضي از چشم ها اثر مخصوصي است که وقتي از روي اعجاب به چيزي بنگرند، ممکن است آن را از بين ببرد و يا معيوب کنند و يا بيمار نمايد و ... 🌹 رسول اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید: «چشم زخم حق است و قله کوه را پایین می آورد» 🌸همچنین در حدیث دیگری می فرمایند: «همانا چشم زخم انسان را داخل قبر و شتر را وارد دیگ می کند». 🌹امیر المؤمنین علی علیه السلام می فرمایند: »چشم زخم حق است و توسل به دعا برای دفع آن نیز حق است« 🌺امام صادق علیه السلام می فرماید: اگر قبور را بشکافید، خواهید دید که بیش تر مردگان بر اثر چشم زخم از دنیا رفته اند، زیرا چشم زخم حق است. ☘محدث خبیر مرحوم علامه مجلسی (ره) در بیان رفع چشم زخم، روایتی از امام صادق (علیه السلام) در دفع چشم زخم بیان می کند که حضرت فرمود: 🔴 کسی که می ترسد چشم او در کسی یا چشم کسی در او تأثیر کند سه مرتبه بگوید: «ما شاء الله لا قوه الا بالله العلی العظیم». 🔴و یا فرمود: سوره قل اعوذ برب الناس و قل اعوذ برب الفلق بخواند و در روایت دیگری سوره حمد و توحید اضافه شد. 💥چشم زخم لازم نیست از دشمن باشد. گاهى دوست از دوست خودش به خاطر داشتن کمالى تعجب میکند و لذا در حدیث داریم که: 🌟اگر از دوست خود چیزى دیدید که تعجب کردید، خدا را یاد کنید تا بلاى چشم زخم دفع شود و چه بسیارند کسانى که به وسیله چشم زخم هلاک شده و جان داده ‏اند... * منابع📚 مجیدی، غلام حسین، نهج الفصاحه، ج ۲، ص ۷۰۴، مؤسسه انصاریان، چاپ اول، قم، ۱۳۷۹ش؛ مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج ۶۰، ص ۳۹، مؤسسه الوفاء، چاپ اول، بیروت، ۱۴۰۴ق. [۳]. نهج البلاغه، حکمت ۴۰۰٫ [۴]. بحارالانوار، ج۶۰، ص۲۵۰٫ [۵]. حلیه المتقین، علامه مجلسی، ص ۳۱۹، چاپ هجرت @ayeha313
🔴 آیا اقوام در قیامت همچنان رابطه فامیلی دارند؟ 🍃 باتوجه به آیه زیر روابط فامیلی در قیامت از بین میرود: 🔹فَإِذَا نُفِخَ فِی الصُّورِ فَلَا أَنسَابَ بَيْنَهُمْ يَوْمَئِذٍ وَ لَا يَتَسَآءَلُونَ (مومنون آیه 101) 🔮چون‌ قيامت‌ بر پا گردد، بين‌ مردم‌ روابط‌ نَسَبی نخواهد بود؛ و بين‌‌ خويشاوندان‌ گفتگوئی نيست‌. ✅ چون‌ روابط‌ اين‌ دنیا از شئون‌ همین دنیاست ‌و قیامت شئون‌ ديگری دارد که در آن روابط فامیلی جایگاهی ندارد. 💢 در این دنیا روابط انسانها بر اساس نیازشان به همدیگر است ☑️ لذا در قیامت که منفعت رساندن بر اساس تقواست، 🔶آن وقت دوستی‌های غير خدائی‌ تبديل‌ به‌ دشمنی میشود و انسان‌ از پدرش‌، مادرش، همسرش و پسرش‌ فرار ميكند. 🔹 الاخِلّآءُ يَوْمَئِذِ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِينَ. (زخرف ۴۷) 🔵دوستان‌‌ در آن‌ روز، بعضی با بعضی دیگر‌ دشمنند، مگر‌ پرهيزكاران‌. ✅ نتیجه اینکه: اگر رابطه قومی و قبیله ای در این دنیا بر محوریت دین نباشد، در قیامت از بین خواهد رفت و هیچ گونه کمکی نخواهد کرد. ♦️مگر کسانی که ارتباطشان خدایی باشد، مانند زن و شوهری که اهل ایمان باشند، در بهشت هم باهم خواهند بود... @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدایا🙏 در این آخرین روز هفته 🌺 برای تمام خانه ها آرامش برای سرزمینم🇮🇷 امنیت،سربلندی و عزت را از درگاه لطفت خواستاریم🙏 پناهمان باش🙏 آمیـــن ای فرمانروای حق و آشكارا 🙏 @ayeha313
💠گناهی که شیطان هم از آن بیزار است امام جعفر صادق (ع) فرمودند : اگر کسى سخنى را بر ضد مۆمنى نقل کند و قصدش از آن ، زشت کردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از ولایت خود خارج مى کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ ولى شیطان هم او را نمى پذیرد! الکافی ج2 ص 358 @ayeha313
🍃 نمونه رفتارهایی که موجب اختلاف و ناسازگاری در همسران می‌شود! 👈 همكاری نكردن در انجام كارهای خانه 👈 تبعيض در پذيرایی و احترام خويشاوندان زن از سوی شوهر و بالعكس. 👈 كمک‌های مالی زن به خويشاوندان خود از درآمد خانواده، بدون رضايت شوهر و بالعكس؛ اين كار بايد با رضايت و مشورت انجام گيرد... 👈 بی‌توجهی به ارضای نيازهای جنسی همسر 👈 برخوردهای سرد و خالی از عطوفت از سوی زن يا شوهر نسبت به يكديگر. 👈 انجام رفتارها و اعمالی از سوی زن يا شوهر بدون اطلاع و مشورت با ديگری بخصوص اگر اين رفتار جنبه مالی يا ناموسی داشته باشد. 👈 رفتار مستبدانه و تصميم گيری‌های يک طرفه كه بدون مشورت و هماهنگی با ديگری انجام شود. 👈 خسیسی و حساب خواستن از همسر 👈 خريد لباس يا خودآرایی بدون در نظر گرفتن ذوق همسر و حداقل نظرخواستن از ديگری. 👈 بد زبانی و لجاجت و برتری طلبی از سوی يكی از زوجين نسبت به ديگری 👈 عدم توجه به علايق زن اختصاص دادن و اوقات فراغت به كارهای شخصی 👈 غيرتی بودن بيش ازحد مرد وحسادت بيش ازحد زن در مورد معاشرت‌ها @ayeha313
عادت‌های بدی که در اثر استرس ایجاد می‌شوند👇 🔻خوردن غذاهای چرب و شیرین و شور 🔻ننوشیدن آب و مایعات کافی 🔻حذف یک وعده‌ی غذایی 🔻زیاد قهوه نوشیدن 🔻هیجانی خوردن این عادت‌ها موجب👇 🔻عدم تعادل قند خون 🔻کاهش تمرکز و کارایی 🔻و ضعف ایمنی می‌شوند @ayeha313
💢دین ناقص یا دینداران پر مدعا اینکه (تجاوز، خودکشی، فقر، طلاق...) را کنار هم بگذاریم بعد به این نتیجه برسیم مردم از خیری ندیده اند و یا اساسا دین توانایی پاسخ نیازهای جامعه مدرن را ندارد خطاست. خطای بزرگتر آنجاست که اصل دین را ناقص و مردم را دین گریز بدانیم انسان بنا به خود نمیتواند دین گریز باشد. اما باید کرد دینداران پر مدعا مردم را از دین فراری میدهند. پس عیب از دین نیست، از دیندارانی است که دین را فدای منافع خود میکنند. اگر برای مردم بخوانیم که فی المثل باشید اما خودمان به آن حدیث نکنیم تبدیل به دیندارانی شده ایم که تیشه به ریشه دین زده ایم. کمتر حرف بزنیم، بیشتر عمل کنیم. @ayeha313
❌پاسخ به شبهات اسلام شعار محترم بودن خون انسان‌ها را سر می‌‌دهد اما خون مخالفان و کفار را محترم نمی‌شمرد. ✅ پاسخ 🔹باید دانست در فرهنگ اسلامی غیر مسلمانان به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند: اول: اهل ذمه که اقلیت‌های غیر مسلمانی هستند که در داخل کشورهای اسلامی زندگی کرده و تابع قوانین آن کشورند. حاکم اسلامی در برابر مالیاتی که از ایشان دریافت می‌کند، مکلف است تا از جان و مال و ناموس ایشان به عنوان شهروند خود دفاع کند. دوم: معاهد؛ ایشان نیز غیر مسلمانانی هستند که با دولت اسلامی مناسبات دوستی دارند و پیمان های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی و امنیتی با حاکم اسلامی امضا می‌کنند. در آموزه‌های اسلامی، این دسته نیز به دلیل معاهدات فیمابین، دارای حرمت بوده و حتی در برخی موارد بسان افراد مسلمان باید با آن‌ها رفتار نمود. بطور مثال در قرآن کریم، پرداخت دیه فرد مقتول در صورتی واجب است که خانواده او مسلمان و یا از غیر مسلمانانِ هم پیمان با حکومت اسلامی باشند. سوم: مهادن؛ کشورهایی هستند که با دولت اسلامی نه در حال جنگ‌اند و نه پیمان صلحی منعقد نموده اند. شاید بتوان این دسته را همان جامعه و یا گروه‌های بی‌طرف نام نهاد. حاکم اسلامی در قبال این دسته نیز موظف به رعایت اصول اخلاقی و انسانی است. چهارم: محارب؛ گروه‌ها و یا کشورهایی هستند که با دولت اسلامی و جامعه مسلمانان از در جنگ وارد شده و با آن‌ها در حال ستیزند و از هیچ‌گونه کارشکنی علیه ایشان کوتاهی نمی‌کنند. این‌ها را می‌توان همان کفار حربی نام نهاد که جامعه و حاکم اسلامی در قبال ایشان هیچ تعهدی نداشته و حرمتی از نظر قانونگذار اسلامی ندارند. با توجه به این نکات، در اسلام، تنها قتل و سرکوب کسانی مجاز است که جزء گروه چهارم بوده و علنا یا به دشمنی با مسلمین می‌پردازند و یا در پی متزلزل کردن اعتقادات مومنین از راه‌های مختلفند. 🔹حال برای روشن‌تر شدن بحث، به این آیه توجه بفرمایید: 🔹«خدا شما را از نيكي كردن و رعايت عدالت نسبت به كساني كه در امر دين با شما پيكار نكردند و از خانه و ديارتان بيرون نراندند نهي نمي‌كند. چرا كه خداوند عدالت پيشگان را دوست دارد. شما را تنها از دوستي و رابطه با كساني نهي مي‌كند كه در امر دين با شما پيكار كردند و شما را از خانه هايتان بيرون راندند. يا به بيرون راندن شما كمك كردند و هر كسي با آنان رابطه دوستي داشته باشد ظالم و ستمگر است.» (ممتنحه/8) بر اساس این آیه: اولا: مسلمانان موظفند نسبت به افراد غير مسلمان و حتی مخالفان، با اخلاق حسنه و قسط و عدل اسلامي عمل نمايند و حقوق انساني آنان را رعايت كنند. البته اين اصل در حق كساني معتبر است كه بر ضد اسلام توطئه و اقدام نكنند. ثانیا: رابطه حكومت اسلامي و مسمانان، تنها با كفار حربي و كساني كه در حال جنگ يا در صدد جنگ با كشور اسلامي هستند، رابطه اي خصمانه است، که صد البته این قاعده هم، نه تنها مختص به حکومت اسلامی و مسلمانان نیست، که حتی از سوی تمامی کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. جالب آنجاست که، امروزه در قواعد و روابط بین الملل، «مقابله و سرکوب مخالف» حق مشروع، پذیرفته شده و قانون نانوشته حکومت‌ها به حساب می‌آید. 🔹براستی کدام کشور را دیده اید که با دشمنان و مخالفان خود مقابله نکند؟! @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(پدر فلسفه ایران) زاده: ۲۶ دسامبر ۱۹۳۴ ‏(۸۷ سال) اصفهان، ایران محل زندگی: تهران پیشه: فیلسوف زمینه کاری: تدریس فلسفه ملیت: ایرانی مذهب: شیعه دلیل سرشناسی: نویسنده و فیلسوف
غلامحسین ابراهیمی دینانی (زاده ۵ دی سال ۱۳۱۳، دینان،اصفهان نویسنده و فیلسوف ایرانی است. بخشی از شهرت وی به علت پژوهش در حکمت اشراق و سهروردی و احیای آن در سال‌های اخیر است. دینانی تسلط خاصی بر فلسفه ابن سینا، ابن رشد، سهروردی و ملاصدرا دارد. ↵وی با بررسی تمامی آثار و نوشته‌های شیخ شهاب‌الدین سهروردی تاکنون چندین کتاب مهم در رابطه با فلسفه و افکار این فیلسوفایرانی نگاشته‌است. هم‌اکنون استاد بازنشسته گروه فلسفهدانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است. او در دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، دانشگاه مذاهب اسلامی،دانشگاه آزاد اسلامی و مدرسه عالی شهید مطهری به تدریس فلسفه پرداخته‌است. ابراهیمی دینانی همچنین عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران است. او در سال ۱۳۸۴ با کتاب دفتر عقل و آیت عشق، در سال ۱۳۸۵ با کتاب درخشش ابن رشد در حکمت مشاء و در سال ۱۳۸۹ با کتاب فلسفه و ساحت سخن برنده جایزه کتاب سال شد. او چهره برتر فلسفه ایران در اولین دوره همایش چهره‌های ماندگار است. تا به حال چندین مقاله و فیلم مستند نیز دربارهٔ این فیلسوف، نوشته و ساخته شده‌است.