eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
334 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
534 ویدیو
18 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
نام اثر: نویسنده: موضوع: رمان نوجوان انتشارات: رود آبی
🌱آیه های زندگی🌱
#معرفی_کتاب نام اثر: #ای_کاش_زودتر نویسنده: #سید_احمد_رضوی موضوع: رمان نوجوان انتشارات: رود آبی
کتاب ای کاش زودتر، مجموعه داستانهای متصل به یکدیگر است که در سه لایه با خواننده ارتباط برقرار میکند. کتاب “ای کاش زودتر” را میتوان کتابی چند وجهی دانست چرا که خواننده را درگیر و غوطه ور در ابعاد مختلف نظام مسائل عفاف و حجاب روزمره دخترانِ نوجوان میکند که با آن به صورت عینی و ملموس دست به گریبان هستند. یکی از ابعاد روایت داستانی این کتاب اختصاص به تبیین آثار و تبعات ارتباط آزاد، بی قید و شرط و بدون رعایت ملاحظات عقلی و عرفی با جنس مخالف برای دختران نوجوان دارد که در دل به چندین تجربه مستندگونه مانند هک گوشی و باجگیری از دختران نوجوان، ضربه جبران ناپذیر ناشی از خیانت، بیماری های روحی و روانی اشاره میکند که امروزه دامن گیر بسیاری از دختران نوجوان است. @ayeha313
🛑اگر خدا گفته زنهای خبیث برای مردان خبیث و پاکها برای پاکها هستن،پس چرا اطرافمون اینجوری نمیبینیم؟ به زبان ساده مینویسم تا راحت قابل فهم باشه. ‌ ‌‌در واقع اصلا اینجوری نیست! ما فکر میکنیم هرجا اسم زن و مرد میاد، قضیه ازدواج و این چیزاست! ‌ ‌در حالیکه ممکنه آیه‌،در اصل مربوط به متهم کردن دیگران به بدگویی، فحش و ... باشه! ‌‌ ‌‌چون دقت کنید آخر آیه اشاره میکنه که: مردان و زنان طیب و پاک، از این تهمت‌ها و اتهاماتی که به آنان می‌زنند مبرا هستند. أُوْلَئِكَ مُبَرَّؤُونَ مِمَّا يَقُولُونَ ‌ ‌🌏پس در اصل منظور آیه، یعنی کلمه الْخَبِيثَاتُ به یک زن خبیثه اختصاص ندارد، بلکه به سخن خبیث مثل اتهام، فحش و ... اشاره دارد که متعلق به افراد خبیث (للْخَبِيثِينَ) هست ‌ می‌فرماید: گفتار خبیث یا همون بد متعلق به افراد بد هست.مثلا دیدید ما به کسی که میگیم فحاشی در شان تو نیست! چون اون آدم،آدم پاکیه و ازش انتظار گفتار زننده و زشت نداریم. ولی از افراد بد،انتظار هر فحاشی و بی ادبی رو داریم. ‌ ‌پس خدا اینجا میگه گفتار خبیث مال آدمای خبیث هست و گفتار طیب و پاک هم برای زنان و مردان پاک. ‌ ♨️‌از کوزه همان تراود که در اوست خودمون میشه. پس ربطی نداره به ازدواج زن و مرد پاک و ناپاک! ‌‌ ‌احتمال بعدی اینجوریه که ما اصلا در نظر میگیریم خدا منظورش ازدواج افراد پاک با پاک و ناپاک با ناپاکه! ‌ ‌حتی اگر منظور این باشه دلیل نمیشه ما فکر کنیم خدا جلوی ازدواج ناپاک با پاک رو میگیره که!! بلکه خدا داره راهنمایی میکنه میگه پاک ها با پاک ها ازدواج کنن ناپاک ها با هم.افراد هم کفو با هم ازدواج کنن.پس این یه راهنماییه! ‌‌ ‌خب اگر بخوایم قبول کنیم که منظور آیه راهنمایی برای ازدواجه یه سوال مهم پیش میاد! ‌ مسأله پاکی یا بد بودن زن یا مردی فقط در مورد رعایت روابط محرم نامحرم و روابط جنسی خلاصه شده؟ ‌ ‌‌❄نه! ممکنه مثلاً دختری باشه که در بحث جنسی و ارتباطات با نامحرم خیلی رعایت کرده. اما مثلاً آدم بداخلاقی هست یا اصلاً نمی‌تونه جلوی زبونشو بگیره و فحش میده و غیبت میکنه و ... ‌ ‌✨خب این آدم درسته از بُعد جنسی آدم طیبی هست اما در بعد زبان و اخلاق خیلی هم آدم خبیثی هست! ‌ ‌پس ممکنه گیر انسانی بیفته که اخلاقش خوبه زبانش هم خوبه،اما در بحث جنسی خیلی طیب نبوده. ‌ ‌خب اینجا شاید نشه اشکال گرفت که چرا این دختر  که آفتاب مهتاب ندیده بوده گیر آدمی افتاده که 10 تا دوست دختر داشته !چون هر کدوم از این دختر و پسر از بعدی خبیث هستند و بعدی دیگر طیب و پاک! ‌ حالا اگر دختر همه جوره خوبه ولی گیر نامرد افتاده،ممکن امتحان الهی باشه.. ‌@ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الهی امروز تمامی بیماران را لباس عافیت بپوشان الهی شفای جسم وروح وفکر، به ماعطاکن🌷 پروردگارا 🙏 دوستان خوبم همیشه شاد ، سلامت و خوشبخت باشند 🌷 آمیـــن یا حَیُّ یا قَیّوم 🙏 ای زنده ، ای پاینده 🙏 @ayeha313
امام جعفر صادق (ع): دو رکعت نماز که انسان متأهل بخواند، افضل و بالاتر از هفتاد رکعت نماز است که انسان مجرد می خواند. @ayeha313
بلوغ_عقلی خواستگار خود را بسنجید. اگر از رفتارها و حرفهایش استنباط عاقل بودن نکردید، با او ازدواج نکنید. حتی اگر ظاهری مومن و متشرع داشته باشد. اکثر اختلافات منجر به طلاق از همین نبودن سرچشمه می‌گیرد. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠حد مجاز تکرار الفاظ نماز 💬از نظرشرعی تکرار کلمات و آیات سوره های نماز چه حکمی دارد؟ 🔹نماز فرد وسواسی که اذکار را تکرار می‌کند چه حکمی دارد؟ 📚 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ⁉️ متن شبهه 👇👇 چرا در آیه 29 سوره بقره خداوند گفته است که اول همه آنچه در زمین وجود دارد را آفرید سپس به آفرینش آسمان پرداخت ولی در آیات 27 تا 33 سوره نازعات خداوند گفته است که اول آسمان را آفرید سپس زمین و آنچه در آن است را آفرید ؟ آیا این یک تناقض آشکار نیست؟ ✅ پاسخ 👇👇👇 با دقت در متن عربی این آیات و واژه های که در هر مورد به کار رفته است مشخص می گردد که هیچ یک از این آیاتی که گفته شده، سخنی درباره ترتیب خلقت زمین و آسمان ندارند . برای فهم این مطلب توجه شما را به واژه هایی که در هر یک از این آیات به کار رفته است جلب می نماییم: الف) آیه 29 سوره بقره: هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ اسْتَوَىٰ إِلَى السَّمَاءِ فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ در این آیه یکی از عباراتی که در آیه به کار رفته است عبارت «استوی الی السماء» است. مفسرین برای فهم دقیق لغت استوی این مثال را از گفتار عرب آورده اند : كان الأمير يدبر أمر الشام ثم استوى إلى أهل الحجاز : یعنی امیر امور شام را تدبیر کرد و سپس به اهل حجاز رو نمود که کار آنها را نیز تدبیر کند. بر این اساس معنی لغت استوی توجه برای تدبیر است و با دقت در آن معنی آیه چنین می شود : «سپس برای تدبیر به آسمان توجه نمود.» فهم این معنا وقتی کامل می شود که آیه دیگری از قرآن را نیز در کنار این آیه قرار دهیم که می گوید: يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَى الْأَرْض‏ : خداوند امور اين جهان را از آسمان به سوى زمين تدبير می‏كند. (سجده/5) در ادامه آیه گفته است « فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ» کلمه « سَوَّیَ » در کتاب لغت عربی به فارسی قاموس قرآن که یک کتاب لغت محققانه است به معنی برابر كرد، پرداخت و مرتب گردانيد ترجمه شده (قاموس قرآن، ج3، ص328) و کلمه سماء در کتابهای لغت عربی بر اساس ریشه لغت که سمو می باشد اینگونه معنا شده : سَمَاءُ كلّ شي‏ء: أعلاه یعنی آسمان هر چیزی بالای آن است. (مفردات الفاظ قرآن، راغب، ص427) با این توضیح به نظر می رسد ترجمه درست آیه «اسْتَوَىٰ إِلَى السَّمَاءِ فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ» چنین می شود: او کسی است که همه آنچه در زمین است را برای شما خلق کرد سپس برای تدبیر به آسمان نظر نمود پس آنها را هفت آسمان مرتب و برابر و هماهنگ نمود. گویی خداوند جهت تدبیر امور عالم از عالم مافوق (السماء) در تدبیر خود مراتب هفتگانه ای را قرار داد که هر یک گرچه جزئی از عالم مافوق (السماء) هستند اما نسبت به مرتبه پایین تر خود حکم آسمان را دارند چرا که تدبیر مرتبه پایین تر وابسته به آن است. علامه طباطبائی ره در تفسیر المیزان می گویند : از آنجا که در این آیه هدف بیان نعمت های داده شده به انسان است (ما همه آنچه در زمین است را برای انسان خلق کردیم) پس ادامه آیه هم می خواهد تکمیل این نعمت را بیان کند و توجه به این مطلب ما را به این نکته می رساند که توجه تدبیری خدا به آسمان به خاطر انسان است و همچنین فهمیده می شود که تنظیم طبقات هفتگانه آن هم به خاطر انسان و تدبیر امور اوست. (المیزان، ج1، ص 113) با توضیحاتی که داده شد معلوم شد که به هر تقدیر هیچ کدام از لغت های استوی و سوی در آیه معنی آفرید را نمی دهند و اگر هم مترجمی آن را آفرید ترجمه نموده دقت لازم را ننموده است. ب) آیات 27 تا 30 سوره نازعات أَأَنْتُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَمِ السَّمَاءُ بَنَاهَا (27) رَفَعَ سَمْكَهَا فَسَوَّاهَا (28) وَأَغْطَشَ لَيْلَهَا وَأَخْرَجَ ضُحَاهَا (29) وَالْأَرْضَ بَعْدَ ذَٰلِكَ دَحَاهَا (30) آيا شما سخت‌تريد در آفرينش يا آسمان كه بنا كرد آنرا برافراشت سقفش را پس بدون نقص به اتمام رساند آنرا و تاريك ساخت شب آنرا و آشكار ساخت روز روشن آنرا و خشکی زمين را بعد از آن گسترانيد. در این آیات نیز سخن از ترتیب خلقت زمین و آسمان نیست چرا که لغت دحاها در آیه 30 به معنی آفریدن نیست . بلکه به معنی گسترش دادن است و با توجه به آن، منظور از آیه مورد نظر گسترش دادن خشکی زمین و آماده نمودن آن برای سکونت است. که در این مورد در کتابهایی مانند مجمع البحرین (ج1، ص104) و نثر طوبی (ج۱، ص ۲۵۳) که کتابهای لغت قرآنی هستند توضیح داده شده است. و روایاتی نیز در این مورد در کتابها و منابع حدیثی آمده است. به این ترتیب همانطور که دیدید در هیچ یک از آیات گفته شده سخن از ترتیب خلقت زمین و آسمان نیامده تا تعارضی بین آنها باشد و شبهه گفته شده به قرآن وارد نیست. @ayeha313
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آيا رفتن سر قبر ثواب داره؟ 👈برخي اعتقاد دارن که صرفا سر خاک اموات رفتن براي اون اموات ثواب نداره اون فاتحه و اذکار هستش که واسه اموات ثواب داره نه اومدن شما سر قبر و همون اذکار رو اگه تو خونه هم براشون بخوني به همون اندازه ثواب داره ✍️پاسخ: ✅زيارت کننده با زيارت قبور به ياد مرگ و آخرت افتاده و با سر زدن به مزار نزديک ترين افراد خود که روزهاي طولاني با ايشان انس داشته و اکنون از ديدن آنها محروم شده به فکر محروم شدن ديگران از ديدن خود وي مي افتد و باور وي نسبت به مرگ بيشتر مي شود و لذا سعي مي کند زاد و توشه اي براي آخرت خود بر دارد و لذا با ديدن اهل قبور از سرمستي و شادي هاي کاذب وي کم مي شود چنانکه با ديدن اهل قبور غم هاي بي فايده وي نسبت به امور دنيايي نيز کاسته مي شود و وقتي مي بيند که عاقبت امر وي به قبرستان ختم مي شود براي رسيدن به منافع زودگذر دنيايي نفس نفس نمي زند. همچنين طبق آنچه از روايات معصومين (عليهم السلام) استفاده مي شود شخص زيارت شونده نيز به سبب توجه و ارتباط خاصي که به قبر و بدن خود دارد از آمدن شخص زيارت کننده با خبر شده و در همان لحظات کوتاه خوشنود شده و با وي انس مي گيرد چنانکه در در رواياتي از امام صادق(ع) دربارة زيارت اهل قبور آمده:« إِنَّهُمْ يَأْنَسُونَ بِكُمْ فَإِذَا غِبْتُمْ عَنْهُمُ اسْتَوْحَشُوا» (1) « آنها با شما انس مي گيرند و وقتي از كنار آن ها مي رويد تنها شده و وحشت مي كنند». همچنين در حديث معتبر ديگري راوي نقل مي کند که از امام کاظم (ع) پرسيدم که «الْمُؤْمِنُ يَعْلَمُ بِمَنْ يَزُورُ قَبْرَهُ » «آيا شخص مؤمن نسبت به کسي که به زيارت وي رفته با خبر است» حضرت فرمود: « نَعَمْ وَ لَا يَزَالُ مُسْتَأْنِساً بِهِ مَا زَالَ عِنْدَهُ فَإِذَا قَامَ وَ انْصَرَفَ مِنْ قَبْرِهِ دَخَلَهُ مِنِ انْصِرَافِهِ عَنْ قَبْرِهِ وَحْشَة»؛ (2) « بله، مادامى كه زائر بر سر قبرش هست پيوسته با او مأنوس مى‏باشد و وقتى زائر بلند شده و از سر قبر او بر مى‏گردد از برگشتن وى وحشتى در شخص ميّت پيدا مى‏شود». بنابراين نبايد چنين فرض کنيم که شخص ميت هيچگونه اطلاعي از شخص زيارت کننده ندارد و لذا اگر ما هداياي خود که همان فاتحه و قرائت قرآن و صدقه دادن و .. را در حضور شخص ميت در کنار قبر وي انجام دهيم مطمئنا فوايد بيشتري براي ميت دارد چنانکه فرض کنيد روز مادر شده و شما در تهران و مادر شما در روستايي در سيستان و بلوچستان زندگي مي کند اگر روز مادر هديه خود را از طريق پست براي مادر ارسال کنيد فايده بيشتري دارد يا اينکه حضوري هديه خود را به مادر برسانيد فايده اش بيشتر است؟! گرچه در هر دو صورت هديه شما به دست مادر مي رسد، اما با حضور شما خوشنودي مادر بيشتر مي شود و چه بسا خوشنودي وي از حضور شما از آن هديه اي که براي وي تهيه نموده ايد بيشتر هم باشد. پي نوشت ها: 1. كليني، محمد بن يعقوب، كافي، تهران، دار الكتب الإسلامية، 1407 ه ق، ج3 ، ص228. 2. همان. @ayeha313