eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
334 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
534 ویدیو
18 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نماز خواندن در باغات و مزارع اطراف شهرها 💬سؤال: حکم نماز خواندن و تصرفات جزئی مانند نشستن و استراحت کردن، در باغات و مزارع اطراف روستاها و شهرها که دارای دیوار نمی‌باشد چیست؟ ✅ جواب: 🔹: نماز خواندن در باغ‌ها و زمین‌هایی که در و دیوار ندارند، جایز است هر چند با اجازه مالکین نباشد ولی اگر بداند صاحبش ناراضی است، تصرّف در آن حرام و نماز باطل است. 🔹 آیت‌الله شیرازی: نماز خواندن در باغ‌ها و زمین‌هایی که در و دیوار ندارند، جایز است هر چند با اجازه مالکین نباشد، ولى اگر صاحبش صريحاً بگويد راضی نيستم يا بدانيم قلباً راضى نيست تصرّف در آن حرام و نماز نيز اشکال دارد. 🔹آیت‌الله : نماز خواندن در باغ‌ها و زمین‌هایی که در و دیوار ندارند، جایز است هر چند با اجازه مالکین نباشد، ولی اگر بداند مالک راضی نیست نباید تصرف کند. اگر مالک صغیر و یا مجنون باشد و یا آنکه گمان به راضی نبودن او داشته باشند، احتیاط لازم آن است که در آنها تصرف نکنند و نماز خوانده نشود. 📚 پی‌نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله خامنه‌ای - تحریرالوسیله، کتاب‌الصلاه، مکان نمازگزار، ج ،1م 6 - توضیح المسائل آیت‌الله سیستانی، م 865، توضیح المسائل آیت‌الله مکارم شیرازی م 804 📚 @ayeha313
‍ ‍ 9 خصوصیت در مردان که زنان آرزوی داشنتن‌شان را دارند👇 🔺پای‌بند به رابطه باشد 🔺در لحظات بحرانی، به دنبال راه‌حل باشد 🔺به جزئیات علاقه نشان دهد 🔺دانا باشد 🔺همسرش با او احساس اعتماد به نفس می‌کند 🔺مشکلات را گردن می‌گیرد 🔺به اشتباهات همسرش لبخند می‌زند 🔺همیشه سورپرایز دارد 🔺اگر اشتباه کرد، عذرخواهی می‌کند @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟡 شبهه مردم فارس (استخر) در زمان خلافت امام علی شورش کردند که علی حاکمی به سوی آنها فرستاد و آنها را کشتار کرد!! (شبهه خلاصه شده) 🟢 پاسخ 🔹 کشتار مردم فارس در زمان خلافت امام علی یکی از دروغ‌های بی‌شرمانه فضای مجازی است. مردم فارس دو مرتبه شورش کردند، یکی در زمان خلیفه سوم یعنی عثمان که آن شورش توسط عبدالله بن عامر سرکوب شد. یک بار دیگر نیز در ابتدای خلافت امام علی علیه السلام و به دلیل اعتراض به خراج (مالیات) شورش کردند که حضرت «زیاد» را برای آرام کردن اوضاع به فارس فرستادند. وی با سیاست و درایت و بدون جنگ و خونریزی، اوضاع را کنترل کرد و سازش برقرار شد. ▫️گزارش تاریخی زیر در این زمینه، خواندنی است: «پيرى از مردم استخر گويد: پدرم مى‏‌گفت: «زياد را ديدم كه سالار فارس بود و ولايت يك پارچه آتش بود، زياد چندان مدارا كرد كه مانند پيش به اطاعت و استقامت آمدند و به جنگ نپرداخت. مردم فارس مى‏‌گفتند: رفتار اين عرب همانند رفتار خسرو انوشيروان بود كه نرمش و مدارا مى‏كرد و مى‏‌دانست چه كند.» گويد: وقتى زياد به فارس آمد كس پيش سران ولايت فرستاد و كسانى را كه‏ به يارى وى آمدند وعده داد و آرزومند كرد، جمعى را نيز بيم داد و تهديد كرد، بعضى را به جان بعضى ديگر انداخت، بعضى‏ها خطر گاه ديگران را گفتند، گروهى گريختند، گروه ديگر به جاى ماندند. بعضى‏شان بعضى ديگر را بكشتند و فارس بر او راست شد، اما با گروهى مقابل نشد و جنگى نكرد. در كرمان نيز چنين كرد. آنگاه به فارس باز گشت و در ولايتهاى آنجا بگشت و بكسان وعده‏هاى خوب داد تا مردم آرام شدند و ولايت به استقامت آمد. سپس سوى استخر رفت و آنجا فرود آمد» (تاريخ طبري، ج‏6، ص: 2674) 🔹 بله، در منابع دست چندم واقعه‌ای را به ابن عباس نسبت می‌دهند که در زمان امام علی علیه السلام واقع شده است. در حالیکه این گزارش دروغ است چون اولا در منابع معتبر قدیمی نیامده و ثانیاً ابن عباس در طول خلافت امام علیه‌السلام حاکم بصره بود (تاریخ طبری ج۶ ص ۲۶۹۸) 🔹 بنابراین شبهه‌افکنان، با در هم آمیختن دو واقعه، سعی کردند، چهره‌ی سراسر نور و عدالت امیرالمومنین علیه السلام را در نزد ایرانیان خدشه‌دار کنند. البته پر واضح است: چراغی را که ایزد برفروزد هر آنکس پف کند، ریشش بسوزد @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم یک سخنرانی منتسب به شهید بهشتی است که میگوید از نظر اسلام اینکه مسئول در ملا عام نباشه و در دید مردم نباشه که بخوان باهاش ارتباط بگیرن، حرام مطلق است و میفرماید که اگر ترس از ترور باشه عیب نداره بشه کی از امام علی ارزنده تر که ترور شد خب سوالی که پیش میاد در مورد مثلا حضرت آقا، چرا ایشان در بین مردم نیست؟ ✅ پاسخ تردیدی وجود ندارد که حفظ جان بر همه واجب است. هیچ کس حق ندارد در جایی حضور پیدا کند که یقین دارد یا احتمال زیاد می‌دهد که در آن مکان خطر جانی وجود دارد. این موضوع هم آیه قرآن دارد، (بقره: ۱۹۵) هم روایت هم فتوای علما ( جواهر الکلام ج ۲۱ ص۱۶) و هم حکم عقل است. با این توضیح معلوم میشود منظور ایشان مسئولانی است که احتمال ترور آنها کم است (مانند اکثر مسئولان) اما شخصی مانند حضرت آقا یا سید حسن نصرالله و... که دشمن در صورت دسترسی، قطعاً آنان را ترور می‌کند، عقل و شرع حکم می‌کند که از باید از جان مراقبت کرد. بله، مراقبت نباید به شکلی باشد که دیدار با مردم به طور کلی قطع شود. رویه حضرت آقا هم اتفاقا چنین است؛ یعنی ایشان به بهانه‌های مختلف و به اشکال گوناگون با اقشار مختلف مردم دیدار دارند؛ گاهی حضور سرزده در اماکنی مانند زلزله زدگان (به طور نمونه زلزله بم)، حضور در نمایشگاه ها (از جمله نمایشگاه اخیر کتاب که بی واسطه با ناشران صحبت کردند)، گاهی دیدار با هنرمندان، دانشجویان، کارگران ، شاعران و.... (مستند "غیر رسمی" برخی از این دیدارها را که شامل گفتگوی بی‌واسطه با حضرت آقا بود را به تصویر کشید)، گاهی حضور در منزل شهدا و.... همچنین دیدار با نمایندگان مردم در مجلس، و یا حتی نامه هایی که برای ایشان ارسال می‌شود راهی ارتباطی با مردم محسوب میشود. ( توجه داشته باشید که برخی از دیدارهای ایشان هم رسانه‌ای نمی‌شود.) خلاصه ایشان سعی کرده است تا حد امکان، ارتباط خود را با اقشار گوناگون داشته باشد. بله طبیعی حتی ملاقات با مدیر یک اداره کوچک یا شهردار یک منطقه برای همه ممکن نیست چه برسد رهبر مملکت، چیزی که مهم است اینکه نباید ارتباط مستقیم با مردم به طور کلی قطع شود. @ayeha313
🥀 ما رأیٺ الاجمیلا چون نمایان مےشود بانگاه زینبے عالم گلستان مےشود هرڪسے ڪه ساخٺ سبڪ زندگے را زینبے زن اگر باشد یقیناً مرد میدان مےشود 🥀 (س)🥀 🥀
پرسشی بسیار مطرح می شود که آیا حضرت زینب سلام الله معصوم بوده اند یا خیر ! لطفا در این زمینه روشنگری فرمایید 👌ما اگر چه دلیلی نداریم که بانو زینب ، سلام الله علیها ،  آن عصمت موهبتی را که  برای انبیاء و امامان قائلیم که علاوه بر گناه ،  شامل خطا و سهو و نسیان از بدو تولد می شود را حائز بوده اند ، اما دلیل قطعی داریم که ایشان هیچ گاه اهل گناه و معصیت نبوده اند و به این معنا ، معصوم از گناه و عصیان خداوند بوده اند . ❕بی شک کسی که امام سجاد ع در وصف او می گوید ؛ «َأَنْتِ بِحَمْد ِاللَّهِ عالِمَةٌ غَيْرُ مُعَلَّمَةٍ، فَهِمَةٌ غَيْرُ مُفَهَّمَةٍ » «  خداى را سپاس كه تو عالمه تعليم نديده و خردمندِ خرد نياموزيده ‏اى». 📚الاحتجاج : ج 2 ص 305 _ بحار الانوار ج 45 : ص 164 ❕چنین کسی که تحت تعلیم و الهام مستقیم خداوند بوده اند ، انسان برگزیده ای است که هیچ گاه عصیان الهی را نمی کند . 👌همینطور ، آنچه در فضیلت این بانوی بزرگوار ، نقل شده است ، همه حاکی از علو شأن و مقام ایشان است ، و برای ما این نکته را یقینی می کند ، که چنین فردی با آن مقام رفیع ، هیچ گاه اهل عصیان الهی نبوده اند و معصوم از گناه بوده اند . ❕نام مبارك ایشان به وسيله جبرئيل عليه السّلام بر رسول خدا ص  عرضه شد و پيامبر ص  فرمود ؛ «  وصيت مى‏ كنم حاضران و غائبان را كه حرمت اين دختر پاس داريد؛ همانا وى به خديجه كبرى س مانند است. » 📚رياحين الشريعه :  ج  3 ص 38 ❕از نظر فصاحت و بلاغت اين بانوى گرامى، تمام فصحا و بلغا اعتراف دارند كه هرگاه لب به سخن مى‏ گشود گويا على ع  سخن مى‏ گفت. مرتبه عفت و عصمت و عقل و دانش آن بانوی بزرگ ، آن چنان است كه قادر به گزارش آن نيستيم. 👌 سيد بن طاووس مى ‏نويسد ؛ «  آنگاه كه حسين به شهادت رسيد، زينب س فرياد زد: «يا محمّداه صلّى عليك مليك السّماء هذا حسين مرمّل بالدّماء منقطع الاعضاء و بناتك سبايا إلى اللّه المشتكى و الى محمّد المصطفى و الى علىّ المرتضى و إلى فاطمة الزهراء و إلى حمزة سيّد الشّهداء يا محمّداه هذا حسين ...» « اى‏ محمد ،  فرشتگان آسمان بر تو درود فرستند، اين حسين است كه آغشته به خون و اعضايش قطع شده است و اين دخترانت هستند كه اسير شده‏ اند. به خدا و محمد مصطفى و على مرتضى و فاطمه زهرا و حمزه سيّد الشهدا شكايت مى‏ برم. اى محمد. اين حسين است. » 📚اللهوف علی قتلی الطفوف ، ص 37 ❕در ايمان و فداكارى در راه دين و جهاد چندان شوقى داشت كه با تمام وجود در كنار امام و پيشوايش ابا عبد الله عليه السّلام بود و پسرانش را در راه دين و برادرش هديه كرد. 👌 زينب س چنان صبور و شكيبا بود كه در طول تاريخ همه را به تعجب واداشته است و در حقيقت از آغاز خلقت تاكنون هيچ زنى به حلم و بردبارى او مشاهده نشده است. ❕ وى در مقامى بود كه توانايى حفظ اسرار امامت را داشت و حسين عليه السّلام هنگام شدت بيمارى زين العابدين، مطالبى به زينب عليها السّلام فرمود و آن بانو داراى منزلت نيابت امامت گرديد. 📚محدثات شیعه : ص 194 ❕شيخ صدوق به دو سند از احمد بن ابراهيم روايت كند كه پس از شهادت امام عسكرى عليه السّلام از حكيمه بنت محمد بن على عليهما السّلام، پرسيدند ؛ « شيعه به كه رجوع كند؟ فرمود: به ام ابى محمد عليه السّلام . پرسيدند زنى مورد وصيت است؟ حكيمه گفت: آن حضرت به حسين عليه السّلام اقتدا كرده است كه به خواهرش زينب بنت على عليه السّلام وصيت فرمود. » « ان الحسین بن علی ، اوصی الی اخته زینب بنت علی بن ابی طالب فی الظاهر ... »  📚کمال الدین : ج 2 ص 501 _ 507 ❕زينب عليها السّلام در عبادت، زهد، تقوا، جود و سخا سرآمد زنان زمان خويش بود. از مال و زينت و آسايش منزل همسرش چشم پوشيد و براى انجام دادن وظيفه به همراه برادرش رهسپار بيابانها شد. 👌ایشان در خضوع، خشوع، عبادت و بندگى، وارث مادر گرامى و پدر بزرگوارش بود. اكثر شبها را به تهجد صبح مى‏ كرد و دائما قرآن تلاوت مى‏ فرمود، حتى شب يازدهم محرم با آن همه فرسودگى و خستگى و ديدن مصيبتها، به عبادت مشغول شد؛ چنانكه حضرت سجاد عليه السّلام مى ‏فرمايد ؛ « در آن شب ديدم عمه ‏ام در جامه نماز نشسته و مشغول عبادت است‏ » 📚ریاحین الشریعه ج 3 ص 62 ❕ایشان به قدری مقام و قرب در نزد خداوند داشتند که امام حسین ع ، در هنگام وداع با ایشان ، فرمودند که در نافله شب خود ، برایشان دعا کنند ؛ « إنّ الحسين عليه السّلام لمّا ودّع اخته زينب عليها السّلام وداعه الأخير قال لها: يا اختاه، لا تنسيني في نافلة الليل » 📚عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآيات و الأخبار و الأقوال (مستدرك سيدة النساء إلى الإمام الجواد، ج‏11-قسم-2-فاطمةس، ص ، 954 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢آیا اعتراف و یا بازگو کردن گناهان نزد دیگران اشکال دارد؟ پاسخ: ✅از نظر اسلام انسان اجازه ندارد گناهان (کوچک یا بزرگ) خود را در مقابل دیگران بازگو کند و اسرار خود را فاش نماید. چون اولا: آبروی و ارزش انسان ها آنقدر زیاد است که اعتراف به گناه تنها باید در پیش گاه پروردگار متعال آنهم به جهت توبه و درخواست بخشش باشد. انسان با اعتراف به گناه نزد خداوند کسب ارزش و آبرو می کند. و این ویژگی مخصوص خداوند است اما غیر خداوند هر چند رازدار باشد توانایی برگشت دادن ارزش و آبروی از دست رفته انسان (در اثر اعتراف نزد آنان) را ندارند تا چه رسد به زیاد نمودن آن. ثانیا: از نظر اسلام و براساس بینش توحیدی تنها موثر حقیقی در جهان هستی خداوند است، غیر خداوند بدون اذن و اجازه خداوند، نمی توانند تأثیری داشته باشند و در منابع دینی اسلام به شخص یا شخصیتی مقام بخشش گناهان داده نشده است. در این رابطه توجه به چند نکته حائز اهمیت است: ۱-اعتراف در مقابل بنده ی خدا گناه نیست مگر آنکه سبب تحقیر و ذلت فرد گردد، مثلا انسانی مرتکب گناهی شده است به اشتباه خود پی برده است و به این اشتباه خود در نزد دیگران اعتراف می کند. ۲-حقوق در منظر تربیت دینی بر دو قسم است: ۱-یا حق الله است ۲-یا حق الناس، این قضایا هم حق الله است در صورتی که حقوق بندگان در آن دخیل نباشد در این صورت رضایت صاحب حق باید در نظر گرفته شود. ۳-اینکه خداوند سبحان به یک طریقی می خواهد انسان را رها نکند و با او در ارتباط باشد و بنده اش به این نتیجه برسد که همه چیزش خداست. ۴-اینکه این کار یک سری آثار پسندیده دارد و یک سری آثار غیر پسندیده. آثار پسندیده آن این است که انسان به خطای خودش اعتراف می کند و از دیگران کمک میگیرد ودر صد جبران و رضایت بر می آید البته به شرط آنکه آن بنده که در نزد او اعتراف به خطا می کنیم راز دار باشد و راهنمائی خوب، آثار غیر پسندیده آن این است که در آینده ممکن است برای معترف در دسر ساز باشد واینکه بهترین راز دار خدا است و فقط حرف دلت را با او مطرح نما که ستار العیوب و بینا به حال بندگانش است. ۵-اعتراف کردن به گناهان در نزد بنده خدا روشی است مرسوم در بین کنیسه ها و این روش صحیحی نیست. البته اعتراف به گناه در واقع نوعی پشیمانی است و پشیمانی از گناه توبه است وبه فرموده امام باقر (ع) پشیمانی خود توبه است وشخص ممکن است با اقرار به کار خود ندامت خود رانشان بدهد. و حرفش را میخواهد برای کسی بگوید که او را سرزنش نکند ودر واقع او را در راه رسیدن به هدفش یاری نماید. 📚خصال ترجمه مدرس گیلانی ج‏۱ص / ۱۴ @ayeha313
🛑آیا در عصر عاشورا که چادر حضرت زینب ودیگر زنان اهل بیت را از سرشان کشیدند با این عمل آنها بی حجاب شدند و موهای ایشان دیده شد؟! ✍برخی از مطالب مشهور میان مردم، به دلیل عدم اطلاع کافی از تاریخ و مسائل پیرامون آن به وجود آمده.. درست است که حمله لشکر عمر سعد به خیمه های اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و تاراج خیمه خاندان آن حضرت بوده و حتی چادر و معجر از سر زنان و کودکان اهل بیت میکشیدند اما 🛑این موارد به معنی بی حجاب شدن حضرت زینب (سلام الله علیه) و اهل بیت امام (علیه السلام) و بیرون بودن موی سر آنها نیست چرا که: ◼️اولًا: حضرت زینب و دیگر زنان اهل بیت (علیهم السلام) با توجه به دستورات قرآنی و سیره حضرت زهرا (سلام الله علیه)، جهت رعایت عفاف و حجاب نهایت دقت را می نمودند از همین رو تنها به چادر اکتفا ننموده و علاوه بر چادر دارای خمار و پیراهن و شلوار بودند و حتی از پارچه هایی جهت پوشاندن صورت خود استفاده می نمودند. ▪️ بنابراین برداشته شدن چادر از سر آنها به معنی خارج شدن از حجاب کامل و یا خروج از حدود شرعی نیست بلکه این بزرگواران با برداشته شدن چادر نیز حجاب کامل را داشتند. ◼️ثانیاً: در هیچ یک از نقل های روایی و تاریخی مطلبی مبنی بر برهنه بودن سر زنان اهل بیت (علیهم السلام) مطرح نگردیده و تنها مطلبی که یافت می شود نمایان بودن چهره زنان و عبور دادن خاندان نبوت از میان نامحرمان می باشد که این امر خود بزرگ ترین حرمت شکنی بر این خاندان محسوب می گردید. 🛑در امالی صدوق نیز کیفیت ورود خاندان رسالت به دمشق چنین توصیف گردیده: «چون بشام رسیدیم روز روشن زنان و اسیران را صورت های باز وارد کردند» ◼️ثالثاً: آنچه که از رفتار و سخنان حضرت زینب و دیگر زنان اهل بیت بر می آید آن است که در این جریان تنها چادر رویین و یا نقاب از صورت زنان برداشته شده نه این که سرهای زنان برهنه شده باشد ازاین رو می بینیم حضرت زینب و دیگر زنان اهل بیت (علیهم السلام) در سخنان خود از بیرون بودن موی سر خود شکایتی نکرده اند بلکه از این که صورت هایشان پوشیده نبوده و مانند دیگر زنان در سراپرده قرار نداشتند اظهار نارضایتی شدید می نمودند. 🔵پس در نهایت مطلبی که می توان در مورد زنان اسیر گفت این است که پس از واقعه عاشورا «مکشفة الوجوه» بودند یعنی صورت آنان باز بوده نه اینکه موهای سر آنها پیدا بوده باشد... 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 📒طبرى، تاريخ الامم و الملوك، ج 5، ص 453. [2] . اللهوف على قتلى الطفوف، ص 132. [3] . مثير الأحزان، ص 77. [4] . اللهوف على قتلى الطفوف، ص 143؛ بحار الأنوار، ج 45، ص 107. [5] . أمالى الصدوق، ص 166.