eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
329 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
525 ویدیو
14 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰گله ها و ناراحتيهاي خود را با متانت و نرمي با شوهر در ميان بگذاريد: ‌‌➣ در موقع ناراحتي گله خود را اظهار نكنيد.تحمل كنيد تا وقتي شما و شوهرتان در آرامش روحي وخيال هستيد آن وقت شكايت خودتونو بگوييد و ‌‌➣ اينكه تنها باشيد فقط شما و شوهرتان ‌‌➣ اينكه لحن حرف زدن شما تند نباشد و بوي تحكم وبرتري جويي ندهد ‌‌➣ اينكه طريقه گفتن شما طوري باشد كه واقعايكراست برويد سر اصل مطلب .و ساعتها مقدمه چيني نكنيد و رنجش خود را به شوهرتان بفهمانيد.مثلا بگوييد:"من از اين كه تو فلان حرف رو پيش خانوادت به من زدي رنجيده خاطر شدم." و در ادامه بگوييد" چه خوب بود كه اگر هم حرفي داري وقتي تنها هستيم به خودم بگويي" وامثال اينها . ‌‌➣ اينكه عاقل و متين و منطقي باشيد @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
🔴 بلوغ عقلی2⃣ 🔴 🔸یکی از موانع ازدواج عدم رسیدن به بلوغ عقلی کامل می‌باشد. بلوغ عقلی به معنای کند ذه
🔴بلوغ عقلی۳🔴 🔸اهمیت بلوغ عقلی. تعریف و تعابیر آن و اینکه چگونه می‌تواند مانع ازدواج باشد در بخش های قبل توضیح داده شد... ادامه نکات رسیدن به بلوغ عقلی: 6⃣ـ تنش‌های آسیب‌های روانی بیشتر در زندگی بدون برنامه بروز می‌کند. اگر خواهان آرامشید، اگر خواهان نشان دادن استقلال فکری و عملی خود هستید، سعی کنید برنامه صحیح و اصولی داشته باشید. 7⃣ـ وقتی انتظاراتی دارید که برآورده نمی‌شود قبل از واکنش‌های غیر منطقی دربرابر خود و دیگران، احتمال بدهید که شاید بعضی انتظاراتتان نامعقول بوده، پس: 🔸الف: انتظارات خود را متعادل و منطقی سازید. 🔸ب: به تجزیه و تحلیل منطقی انتظاراتی که ازخود و دیگران دارید بپردازید تا درگیری و سوءتفاهم ناشی از انتظارات نامعقول را کم کنید. 🔸ج: باآگاهی از توانایی و استعدادهای خود، هدفهای دور از دسترس را به حداقل برسانید. 8⃣- پافشـــاری روی افکار نادرست و خودداری از شنیدن نظرات دیگران می‌تواند بیانگر عدم رشد عقلی باشد. پس از این رفتار بپرهیزید. قبلا اشاره شد که چگونه ضمن حفظ استفلال فکری از مشورت و نظرات دیگران استفاده کنید. ادامه دارد... @ayeha313
💢فرق خواندنِ با به پا داشتن آن ✅فرق است میان نماز خواندن و نماز را به پا داشتن؛ و اصولًا مواردی که در قرآن «نماز خواندن» تعبیر شده است، در مقام مذمّت است؛ یعنی از کسانی بوده که نمازهایشان ایراد داشته است. ✅اقامه (به پا داشتن) نماز چیست؟ به پا داشتن نماز آن است که حق نماز ادا شود، یعنی نماز به صورت یک پیکر بی روح انجام نگردد بلکه نمازی باشد که واقعاً بنده را متوجه خالق و آفریننده خویش سازد؛ و این است معنی «ذکر الله» که در آیه شریفه 14 سوره طه بدان اشاره شده: اقِمِ الصَّلوةَ لِذِکری. 📚آشنایی با قرآن، ج2، ص65 @ayeha313
🔹گردو، گرم است. به همین دلیل، خوردن آن در تابستان، نهی و در زمستان و هوای معتدل بهاری توصیه شده است. ✅در روایتی امیرالمومنین(ع) فرمودند: خوردن گردو، در گرمای شدید [تابستان]، گرمای درون را به هیجان می آورد و زخمها و ترک های بدن را زیاد می کند؛ ولی در زمستان، کلیه ها را گرم می کند و سردی را دفع میکند. 📚کافی، ج 6، ص 340، ح1 📚محاسن، ص497 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لبریزِ دعایم از سحرگاه تا آنکه برآید آفتابت ای کاش ببارد از نگاهت باران زلال استجابت #محسن_خانچی سلام 🍁 صبح زیباتون بخیر دلهاتون نورانی و پر امید @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢عملی برای دفع بلای قطعی ✅حضرت عيسى علیه السلام با اصحاب خود نشسته بودند که هیزم‌شکنی از کنار آنها گذشت. حضرت عیسی علیه السلام به اطرافیان فرمودند: این هیزم شکن به زودی خواهد مُرد پس از مدتی، هیزم‌شکن با كوله‌بارى از هيزم برگشت. اصحاب به حضرت عیسی گفتند: شما خبر داديد كه اين مَرد به زودی مى‌ميرد ولی او را زنده مى‌بينيم. حضرت عيسى عليه السلام به آن هیزم‌شکن فرمودند: هيزمت را زمین بگذار وقتی هيزم را باز كردند، ناگهان مارى سیاه كه سنگى در دهان گرفته بود را دیدند. حضرت از هیزم‌شکن پرسيدند: امروز چه عملی انجام دادی که این بلا از تو دفع شد؟ هیزم‌شکن پاسخ داد: دو عدد داشتم. فقيرى دیدم؛ يكى از نان‌ها را به فقیر دادم. 📚عده الداعی و نجاح الساعی، صفحه ۸۴ @ayeha313
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰ترس از خدا به چه معناست؟ ✍️ پاسخ: ✅ مقوله ترس از خدا، در بین ما مقداری بد جا افتاده است. فکر می کنیم ترس از خدا مثل ترس دنیائی ست که به خاطر در امان نبودن از یک موجود خشن و بی رحم اتفاق می افتد. در حالیکه ترس از خدا دارای معانی دیگری ست. یک معنای ترس از خدا، ترس از خشم خداوند و عذاب در دنیا و آخرت است. این نگران بودن از عصبانیت خداوند و چیزی که باعث می شود نافرمانی خدا را نکنید و ترس از جهنم و عذاب، همان ترس از خدا و قابل ستایش است. گاهی هم انسان از این ترس دارد که نکند در جهت فرمانبری تمام توانش را به کار نبرده و ای بسا این اطاعت دست و پاشکسته مقبول درگاه حق نیفتد و پاداشی بر آن مترتب نشود یا درجه ای را که انتظار دارد برای او نسازد. چنین ترسی دلهره از رد و عدم پذیرش طاعت بوده و موجب میشود انسان در اعمالش دقت بیشتری کرده و نیّتش را هر چه بیشتر خالص کند. اگر چنین ترسی در دل نباشد و انسان به قبولی اعمالش مطمئن باشد، در جهت بهبود آنها تلاش نکرده و دچار خطا یا عجب می شود. معنای دیگر ترس از خدا، لرزش دل در برابر هیبت و عظمت خداوند است که این نوع ترس در آیات قرآن "خشیت" نامیده شده. خشیت حالت خضوع و خشوع و تسلیم در برابر حق است و هرچه درجه علم و معرفت انسان نسبت به عظمت و برزگی وجلال خداوند بیشتر شود، خود را حقیرتر و ناچیزتر دیده و به درجه خشوعش اضافه میشود. خداوند در قرآن میفرمایند: «إِنَّما يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ» [۱]؛ ازميان بندگان خدا، تنها عالمان هستند كه از خدا مىترسند. و نیز میفرماید: «رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ ذلِكَ لِمَنْ خَشِيَ رَبَّهُ» [۲]؛ خدا از آنان خشنود است و آنان نيز از خدا خشنود و راضى هستند. اين مقام، از آن كسى است كه از پروردگارش مىترسد. در جاى ديگر مىفرمايد: «وَ أَمَّا مَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوى فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِيَ الْمَأْوى» [۳]؛ آن كس كه از مقام پروردگارش ترسيده و نفس را از هوا باز داشته، بهشت جايگاه اوست. كسى كه به اين مرتبه از خوف، برسد خداوند ابهت او را در دل همه جهانيان قرار مىدهد. امام صادق عليهالسلام در اين باره مى فرمايد «مَنْ خافَ اللَّهَ اخافَ اللَّهُ مِنْهُ كُلَّ شَىْءٍ وَمَنْ لَمْ يَخَفِ اللَّهَ اخافَهُ اللَّهُ مِنْ كُلِّ شَىْءٍ» [۴] كسى كه از خدا بترسد خداوند همه چيز را از او مىترساند و كسى كه از خدا نترسد، خداوند او را از هر چيزى میترساند. راه درست، اعتدال در خوف و رجاء است. رجاء درست انسان را وادار به پشیمانی از گناهان گذشته و توبه میکند و مقدار بیش از حد آن انسان را دچار آمال و آرزوهای بی جا کرده و از طاعت بازمیدارد. خوف هم به همین صورت است. خوف به میزان لازم انسان را از نافرمانی باز داشته و خوف بیش از حد انسان را دچار ناامیدی و یأس از درگاه خداوند میکند. امام صادق عليه السلام از پدر بزرگوارش نقل مى كند: هیچ بنده مومنی نیست مگر اینکه در قلب او دو نور است. نور خوف و نور امید. که اگر این دو نور با هم سنجیده شود، هیچ کدام بر دیگری زیادتی نکند. [۵] علامه طباطبائی رحمه الله علیه میفرمایند: هر كسى نمي تواند اين دو شرط را در خود حفظ كند، چون باقى نگهداشتن ايمان بسيار سخت است، و بقاى آن از جهت گناهان، و مخصوصا گناهان كبيره، و باز مخصوصا تكرار و ادامه گناهان، در خطرى عظيم است، آرى ايمان آدمى دائما در لبه پرتگاه قرار دارد، چون منافيات آن دائما آن را تهديد بنابودى مىكند. و چون چنين است، پس يك فرد مسلمان دائما ترس اين را دارد، كه مبادا گرانمايه ترين سرمايه نجات خود را از دست بدهد، و اين اميد هم دارد، كه بتواند با توبه و جبران مافات آن را حفظ كند، پس چنين كسى دائما در ميان خوف و رجاء قرار دارد، و خداى خود را، هم از ترس مىپرستد، و هم با اميد، و در نتيجه در زندگيش هم در حالت اعتدال، ميان نوميدى، كه منشا خمودي ها است، و ميان اطمينان به شفاعت، كه كوتاهي ها و كسالت ها است، زندگى مى كند، نه بكلى نوميد است، و نه بكلى مطمئن، نه گرفتار آثار سوء آن نوميدى است، و نه گرفتار آثار سوء اين اطمينان. [۶] /۳۴۲/ پی نوشت: ۱- سوره مبارکه فاطر آیه ۲۸ ۲- سوره مبارکه بینه آیه ۸ ۳- سوره مبارکه نازعات آیات ۴۰ و ۴۱ ۴-اصول کافی ج ۳، ص ۱۱۰ ۵- اصول کافی. ج۳. ص۱۱۴ ۶- ترجمه تفسير الميزان. ج۱. ص۲۸۱ @ayeha313
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰بعد از حضرت عیسی (ع) و قبل از حضرت محمد (ص) چه کسی بر روی زمین حجت بود؟ ✍️پاسخ: ✅حضرت علی (ع) می فرمایند: «اللَّهُمَّ بَلَى لَا یَخْلُو الْأَرْضُ مِنْ قَائِمٍ لِلَّهِ بِحُجَّةٍ إِمَّا ظَاهِراً مَشْهُوراً أَوْ خَائِفاً مَغْمُوراً؛[۱] زمین هیچ گاه از حجتهاى خدا خالى نمى ماند، خواه آشكار و مشهور باشد یا بیمناك و مستور.» همچنین حضرت در توصیف زمان بعثت رسول اکرم (ص) می فرمایند: خدا پیامبر اسلام را هنگامى مبعوث فرمود كه از زمان بعثت پیامبران پیشین مدّتها گذشته، و ملّتها در خواب عمیقى فرو خفته بودند.[۲] از کنار هم گذاشتن این دو کلام می توانیم نتیجه بگیریم که در زمانی که بین عروج حضرت عیسی (ع)، تا زمان بعثت رسول اکرم بوده ، دوره هایی وجود داشته که یا رسولی در آن نبوده و حجت الهی غیر رسول بوده (مثل اوصیای پیامبران) یا اینکه حجت الهی، فرد مشهور و آشکاری نبوده است. اما شناخت بعضی از حجت های الهی در این دوره ممکن است. مثلا طبق نظر بعضی از مفسران، یاران حضرت عیسی (ع) بعد از عروج ایشان صاحب ماموریت هایی شده اند و حجت الهی بوده اند: «إِذْ أَرْسَلْنا إِلَیْهِمُ اثْنَیْنِ فَكَذَّبُوهُما فَعَزَّزْنا بِثالِثٍ فَقالُوا إِنَّا إِلَیْكُمْ مُرْسَلُونَ[یس/۱۴] هنگامى كه دو نفر از رسولان را بسوى آنها فرستادیم، امّا آنان رسولان (ما) را تكذیب كردند پس براى تقویت آن دو، شخص سوّمى فرستادیم، آنها همگى گفتند: «ما فرستادگان (خدا) به سوى شما هستیم!» در تفسیر نمونه، ج۱۸، ص: ۳۴۱ آمده « در اینكه این رسولان چه كسانى بودند در میان مفسران گفتگو است، جمعى گفته اند: نام آن دو نفر" شمعون" و" یوحنا" بود و نام سومین" بولس" و بعضى نامهاى دیگرى براى آنها ذكر كرده اند. و نیز در اینكه آنها پیامبران و رسولان خداوند بودند و یا فرستادگان حضرت مسیح ع (و اگر خداوند مى فرماید ما آنها را فرستادیم به خاطر آنست كه رسولان مسیح هم رسولان او هستند) باز در میان مفسران گفتگو است، هر چند ظاهر آیات فوق موافق تفسیر اول است.» در بیان جزئی تر دو دوره متفاوت، حدیثی از امام صادق (ع) نقل شده است که: مردم بعد از عیسى (ع) ۲۵۰ سال بدون امام ظاهرى گذراندند ... میان عیسى و محمد (ص) پانصد سال فاصله بود كه در ۲۵۰ سالش پیغمبر و عالمى در میان مردم ظاهر و با نفوذ نبود یعقوب ابن شعیب راوى حدیث گوید عرض كردم مردم در دین دارى خود چه میكردند فرمود به دین عیسى (ع) عمل میكردند عرض كردم چه حالى داشتند فرمود مؤمن بودند سپس فرمود زمین همیشه داراى یك عالم و رهبر دینى است كه اهل ایمان مى توانند از او استفاده كنند.[۳] از دیگر حجت هایی که برای این دوره نام برده شده، می توان به اسامی زیر اشاره کرد (شمعون)، (ملیخا)، (انشوا)، (دسیخا)، (نسطورس)، (مرعیدا) و (بحیراى راهب).[۴] [۱]. تحف العقول عن آل الرسول ص ۱۷۱. [۲]. خطبه ۸۹ نهج البلاغه. [۳]. كمال الدین و تمام النعمة، ج۱، ص: ۱۶۱. [۴]. داستان پیامبران یا قصه هاى قرآن از آدم تا خاتم، ص۷۰۰. @ayeha313
🌼 ساده زیستی حضرت مسیح علیه السلام 🌿نهج البلاغه 🌿 💠اگر خواهی از عیسی بن مریم علیه السلام بگویم ، که سنگ را بالش خود قرار می داد ، لباس پشمی خشن به تن می کرد ، و نان خشک می خورد ، نان خورش او گرسنگی ، و چراغش در شب ماه ، و پناهگاه زمستان او شرق و غرب زمین بود ، میوه و گُل او سبزیجاتی بود که زمین برای چهار پایان می رویاند ، زنی نداشت که او را فریفته خود سازد ،فرزندی نداشت تا او را غمگین سازد ، مالی نداشت تا او را سرگرم کند ، و آز و طمعی نداشت تا او را خوار و ذلیل نماید ، مرکب سواری او دو پایش ، و خدمتگزار وی ، دستهایش بود. 📗 خطبه ۱۶۰ 💖میلادحضرت مسیح مبارک باد💖 @ayeha313
💢حکایت حمایتِ روشنفکری از فقرا مرد به سفارش اهل و عیال برای خانه ، و خرید. با دستانی پر از مایحتاج منزل از کوچه عبور میکرد، کُنج کوچه را دید که لابه لای زباله ها دنبال لقمه نانی میگشت و ناامیدانه زمزمه ای می خواند. مرد ایستاد، آهی کشید، غصه خورد. را صدا زد و از حکایت زندگی اش پرسید. فقیر هم فرصت را شمرد درحالیکه نگاهش به دستان مرد بود یک دل سیر از فلاکت و نداری هایش گفت تا شاید رزق آن روزش برسد. مرد توانگر که مدام آه میکشید و سری تکان میداد. چند دقیقه ای کرد، با دست راستش با نان بازی میکرد و به سخنان گوش میداد. سپس چند توصیه فرمود، کمی از بدی و ناجوانمردی روزگار گفت و رفت. پیرمرد ماند و تکرار ماجرا... ✅ روز خود را با آغاز کنید: پیامبر اکرم(ص): دهید اگر چه با یك باشد كه از گرسنگی جلوگیری می كند و لغزش را خاموش می سازد، همچنان كه آب را خاموش می كند. 📚محجة البیضا، ج 2، ص 107 روز خود را با صدقه کنید، امروز به نیت پیامبر(ص) @ayeha313
✍٨خاصيت درماني بادمجان 👈حفاظت از DNA و سلول‌ها 👈دفع مواد زاید بدن 👈كمك به حفظ سلامت مغز 👈کمک به جذب آهن 👈مفيد براي ديابت نوع ٢ 👈کمک به کاهش وزن بدن 👈تنظيم فشارخون 👈ضد التهاب @ayeha313
✍ چطوری از رشد حشرات در برنج جلوگیری کنیم؟ 👈برای هر یک کیلوگرم برنج خام، پنج گرم پودر نعناع خشک را در کیسه نازک ریخته و به کیسه برنج اضافه کنید @ayeha313
🔴ازدواج یا کسب فضیلت مجردی؟ 💠 زنى به امام باقر عليه السلام عرض كرد : خدايت نيكو گرداند ، من زنى تارك دنيا هستم😥 حضرت فرمود : منظورت از ترك دنيا چيست؟ عرض كرد: نمى خواهم هرگز كنم.😐 حضرت پرسيد : چرا؟ عرض كرد : در ترك ازدواج، به دنبال كسب فضيلت هستم🤔 ✅حضرت فرمود : دست بردار ؛ اگر در اين كار فضيلتى بود، فاطمه عليها السلام از تو سزاوارتر به آن بود . هيچ كس نيست كه در فضيلت بر او سبقت گيرد .💞 💠 (إنَّ امرأةً سَألَتْ أبا جعفرٍ عليه السلام فقالت : أصلَحَكَ اللّه ُ ، إنّي مُتَبَتِّلَةٌ ، فقالَ لَها : و ما التَبَتُّلُ عِندَكِ ؟ قالَت : لا اُرِيدُ التَّزويجَ أبدا . قالَ : و لِمَ ؟ قالَت : ألتَمِسُ في ذلكَ الفَضلَ ، فقالَ : انصَرِفي فلَو كانَ في ذلكِ فَضلٌ لكانَت فاطمةُ عليها السلام أحَقَّ بهِ مِنكِ ، إنّه لَيسَ أحَدٌ يَسبِقُها إلى الفَضلِ) @ayeha313
اسفناج موهایتان را پرپشت می کند. بدلیل داشتن ویتامین های A و C که به طور طبیعی موها را مرطوب نگه داشته و محکم می کنند. @ayeha313
👨🏻آقای خونه! "عذرخواهی کردن را عیب ندانید!" 🍃 از هر خانم متاهلی بپرسید که موقع جروبحث کردن با همسرش چه چیزی بیشتر از همه آزارش می‌دهد، اکثرشان جواب می‌دهند که قبول نکردن و شانه خالی کردن شوهرشان از اشتباهاتش آزاردهنده‌ترین چیزی‌ست که در طول دعواها و سوتفاهم‌ها پیش می‌آید. 👈 این یک واقعیت انکارنشدنی‌ست که اغلب مردان تمایل چندانی به ابراز پشیمانی و عذرخواهی کردن ندارند. عذرخواهی صمیمانه‌ای که از ته قلب باشد، بهترین و سریع‌ترین راه حل برای ترمیم روابط است. ✅ باید قبول کنیم که در هر کدورتی دو طرف مقصر هستند و باید هرکسی به نوبه خودش و به اندازه سهمی که در آن دلخوری داشته، عذرخواهی کند. از ادای جملاتی چون «متاسفم!»، «ببخشید»، «جبران می‌کنم» و… نترسید و آن را راحت در جای مناسب خود به‌کار ببرید. @ayeha313
#کلام_علما ☘علامه طباطبایی (ره) ☘ 🔹هرگاه در میان مشکلات قرار گرفتید،"سیل صلوات به راه اندازید" زیرا آن سیل، حتما مشکلات را با خود می برد. @ayeha313
💢آیا از لحاظ روایی دارد که امیرالمومنین(ع) زمانیکه احساس فتنه میکردند از با نگین یاس کبودی استفاده میکردند؟ ✅از روایات بر می آید که امیرالمؤمنین (ع) دو انگشتر داشته اند که یکی انگشتر خودشان و دیگری بود که از پیامبر(ص) به ایشان به ارث رسیده بود. نگین انگشترِ خودِ امیرالمؤمنین(ع) از جنس فیروزه بود و عبارت «المُلکُ لِله» بر آن حک شده بود(کلینی، الكافي ؛ ج6، ص: 472). از آنجا که نام «فیروزه» به معنای «پیروزی» است احیانا در عربی به «ظفر» ترجمه شده است. اما انگشتر رسول الله(ص) که بعدها به امام علی(ع) به ارث رسید ، کاملا از نقره بوده و نگینِ(جداگانه) نداشته است(کلینی، الكافي ؛ ج6 ؛ ص468) ✅ظاهرا این انگشتر کاملا از نقره و یک تکه بوده و نگینِ جداگانه ای از جنس دیگر (مثل عقیق یا فیروزه و ...) که در میان نقره نصب و جای گذاری شود نداشته است. با اینهمه برخی نیز ادعا کرده اند که نگین انگشتر رسول الله(ص) عقیق بوده است(مقریزی، إمتاع الأسماع، ج7، ص:48 و 50). درباره نقش پیامبر(ص) نقل شده که عبارت «لا اله الا الله محمد رسول الله» را بر آن کنده کاری کرده بودند و از آن برای مُهر کردنِ برخی از نامه های مهم استفاده فرمودند(مقریزی، إمتاع الأسماع، ج7، ص36) ✅این انگشترِ بعدها به امیرالمومنین(ع) رسید که نقل شده آن حضرت نیز در مواردی از این انگشتر برای مُهر کردنِ اسناد مهم استفاده فرمودند(بلاذری، أنساب الأشراف، چاپ زكار،ج2،ص:407). در برخی از ، خواص نیکویی برای انگشتر عقیق ، یاقوت ، زمرد ، فیروزه و جَزع یمانی(نوعی عقیق) بیان شده است(کلینی، الكافي ؛ ج6 ؛ صص:470-472) ✅چیزی با عنوان «نگین یاس کبود» در روایات اهل بیت(ع) و منابع تاریخی و به نظر می رسد این تعبیر یک تعبیر «جعلی» و «جدید» است که شاید هدف از آن «بازاریابی برای نوع خاصی از نگین» باشد. @ayeha313
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آیا حضرت مسیح(ع) و حضرت خضر(ع) زنده هستند؟ ✍️پاسخ: ✅درباره زنده بودن حضرت عیسى قرآن مى فرماید: »وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِیحَ عِیسَى ابْنَ مَرْیمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِینَ اخْتَلَفُوا فِیهِ لَفِی شَكٍّ مِنْهُ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ یقِینًا[نساء/۱۵۷] و گفتارشان که: «ما، مسیح عیسی بن مریم، پیامبر خدا را کشتیم!» در حالی که نه او را کشتند، و نه بر دار آویختند؛ لکن امر بر آنها مشتبه شد. و کسانی که در مورد (قتل) او اختلاف کردند، از آن در شک هستند و علم به آن ندارند و تنها از گمان پیروی می‌کنند؛ و قطعا او را نکشتند!» «بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَیهِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِیزًا حَكِیمًا[نساء/۱۵۸] بلکه خدا او را به سوی خود، بالا برد. و خداوند، توانا و حکیم است.» قسمت اولیه این آیات دلالت بر بالا بردن حضرت به سوى آسمان دارد و قسمت اخیر طبق این تفسیر كه ضمیر «موته» (قبل از مرگ) راجع به حضرت عیسى باشد دلالت بر زنده بودن آن حضرت مى كند. البته قسمت اخیر آیه، دو معنا شده است: ۱. قبل از مرگ اهل كتاب، پرده ها از جلوى چشمان آنان كنار مى رود و حقایق را مى بینند پس منكران حضرت عیسى به او ایمان مى آورند و مسیحیانى كه او را خدا مى پنداشتند، به اشتباه خود پى مى برند. ۲. اهل كتاب به حضرت مسیح(ع) ایمان مى آورند و منكران او، نبوتش را قبول مى كنند و مسیحیان دست از ادعاى الوهیت مسیح و انكار پیامبر آخرالزمان برمى دارند و این هنگامى است كه مسیح، طبق روایات اسلامى در موقع ظهور حضرت مهدى(عج) از آسمان فرود مى آید و پشت سر حضرت مهدى(عج) نماز مى گزارد. یهود و نصارا نیز او را مى بینند و به حضرت مهدى (عج) ایمان مى آورند. روایاتى در علایم ظهور حضرت آمده كه این موضوع را تأیید مى كنند.[۱] اهل سنت هم روایتى نقل كرده اند كه معناى آن این است چگونه خواهید بود هنگامى كه فرزند مریم در میان شما نازل گردد در حالى كه امام شما از خود شما است.[۲] همچنین از برخى روایات كه در مجامع روایى شیعه و سنى آمده زنده بودن حضرت عیسى استفاده مى شود از جمله امام باقر(ع) مى فرماید: در صاحب این امر (امام زمان) چهار سنت پیامبر هست و اما سنتى كه از عیسى دارد، این كه گفته مى شود او مرده است در حالى كه نمرده و زنده است.[۳] زنده بودن حضرت خضر، از روایات استفاده مى شود گر چه پیامبر بودن ایشان مسلم نیست و محل خلاف است.[۴] در برخی روایات آمده است كه امام صادق(ع) فرمودند: خداوند به حضرت خضر علیه السلام عمر طولانی عطا فرمود زیرا خدا می خواست به قائم ما(حضرت مهدی(عج) عمر طولانی بدهد و می دانست) كه بندگانش بر طول عمر او اشكال خواهند كرد، به همین جهت عمر بنده اش حضرت خضر را طولانی گردانید كه عمر طولانی حضرت قائم به آن تشبیه شود.»[۵] در برخی روایات از طرق شیعه و سنی نقل شده كه حضرت خضر(ع) از آب حیات نوشیده است، مرحوم علامه طباطبایی(ره) در این روایت تردید و تشكیك می فرمایند و می گویند: « این روایات و امثال آن روایات آحادی(خبر واحدی است) كه قطع به صدورش نداریم و از قرآن كریم و سنت قطعی و عقل هم دلیل بر توجیه و تصحیح آنها نداریم.[۶] [۱]. بحارالانوار، ج ۲، صص ۱۸۱ و ۱۹۱ و ۱۹۲. [۲]. مسند احمد، صحیح بخارى و مسلم و سنن بیهقى طبق نقل تفسیر نمونه، ج ۴، ص ۲۰۵. [۳]. بحارالانوار، ج ۱۴، ص ۲۳۸. [۴]. همان، ج ۵۱، ص ۲۹۱. [۵]. كتاب هزار و یك چرا؟ نویسنده علی سالك، نشر جمال، قم، ص۲۲۴. [۶]. ترجمه تفسیر المیزان، ج۱۳، ص۴۸۹، ذیل آیات ۶۰ تا ۸۲ سوره كهف. @ayeha313
❇️در راستای زن بودن و لطافت زنانه داشتن یه وقتایی اجازه بدین همسر تون مردانگی اش رو نشون بده واحساس برتری کنه☺️ ⬅️اینجوری اولا اون احساس بهتر به زندگی خودتون بر میگرده 👌و دوما اینکه غیر مستقیم جایگاه شما به عنوان ی بانوی لطیف و ظریف تثبیت میشه😌 مثلا یه وقتی همسرتون داره در مورد بحث های فنی صحبت می کنه. شما زود نپرین وسط بگین : "آره می دونم، منم بلدم و..." 😐 یه راهش اینه که انگار بلد نیستین گوش بدین و تایید کنین. میتونین آخراش بهش بگین : "ایول، چه چیزایی بلدی "😁 بذارین احساس برتری کنن😉 🌀احساس برتری از نظر قدرت ، اطلاعات و چیزهای مشابه در نبردها مثل احساس زیبایی در خانمهاست👉 💥البته بسته به موقعیت خیلی هم ندونم بازی در نیارین طوری تعادل رو برقرار کنین که در عین حال یه خانم با اطلاعات هم به نظر بیاین 💞 @ayeha313
ساعت 5:26 صبحِ 15 سال پیش، زلزله‌ای 6.6 ریشتری به مدت 12.5 ثانیه بم را لرزاند. 70 درصد از این شهر تاریخی را با خاک یکسان شد، بیش از 30 هزار نفر (یک سوم جمعیت شهر) جان سپردند و 5024 کودک یتیم شدند... ایرج بسطامی یکی از اهالی بم و از شاگردان محمدرضا شجریان نیز یکی از درگذشتگان این زلزله بود. 🌷 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدایا شروع سخن نام توست وجودم به هر لحظه آرام توست دل از نام و یادت بگیرد قرار خوشم چونکه باشی مرا در کنار سلام صبحتون بخیر آخر هفته‌ی خوبی را برایتان آرزومندیم @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢آیا نباید اصرار بر یک کرده و یا به عبارت دیگر، نباید چیزی را به از خدا خواست؟ ✅پاسخ برای استجابت دعا شرایطی وجود دارد. یکی از شرایط آن، بر دعا از سوی بنده است. امام صادق(ع) فرمودند:«در و خواست خود اصرار داشته باش، چرا که خداوند اصرار مؤمنانی که بر دعای خود اصرار می‌کنند را دوست دارد». همچنین امام باقر(ع) فرمود: «به خدا سوگند! هیچ بندهاى به درگاه خدا نورزد، جز اینکه خداوند او را مستجاب کند. روایات بالا و برخی از دیگر روایات نشانگر مجاز بودن – و در برخی موارد، مطلوب بودن - اصرار بر دعاست. اما اینکه با وجود چنین ، توصیه برخی از بزرگان چه معنایی دارد که می‌گویند چیزی را به زور از خدا نخواهیم؟! هنگام دعا، نباید برای خدا تعیین تکلیف کرد، بلکه با دل و جان مصلحت او را پذیرا باشیم. عاقلانه کنیم و به دنبال چیزهایی نباشیم که شاید به نفع ما نباشد. مانند بنی اسرائیل نباشیم که بر اساس آنچه در آیات 68 تا 70 سوره گزارش شده، به حضرت موسی(ع) فشار می‌آوردند تا از خدا چیزهایی را درخواست کند که مصلحتشان در آن نبود. 📚کافی، ج 2، ص 475،  @ayeha313