🌱آیه های زندگی🌱
آشنایی با تفکرات اوشو @ayeha313
🔰🔰 منابع تحقیق 🔰🔰
1️⃣سایت آپارات
2️⃣سایت مددکاران اجتماعی ایرانیان -بانک اطلاعات آسیب های اجتماعی ایران،عرفان های نوظهور
http://iransocialworkers.ir/forum/showthread.php?tid=1641&pid=1648#pid1648
3️⃣سایت مرکز ملی پاسخگویی به مسائل دینی (عرفان اشو چیست)
http://www.pasokhgoo.ir
4️⃣ سایت پرسمان دانشجویی عرفان های نوظهور -اداره مشاوره نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ها
http://nozohor.porsemani.ir/osho
5️⃣سایت جنبش سایبری 313
http://www.jc313.ir
6️⃣وبلاگ مصطفی رادمرد
http://mostafa-r.blogfa.com/post/104/%D8%A7%D8%B4%D9%88-%D9%88-%D8%B9%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%86
7️⃣سایت ادیان نیوز
http://adyannews.com/fa/news/76392/شباهت-عجیب-عرفان-جنسی-اوشو-با-عرفان-سیاسی-دراویش
8️⃣سایت فرقه ها-اشو از تولد تا مرگ
http://fergheha.ir/اشو-از-تولد-تا-مرگ/
9️⃣سایت صاحب نیوز -معرفی و شناخت ۱۲ فرقه انحرافی فعال در ایران
http://sahebnews.ir/368454/معرفی-و-شناخت-۱۲-فرقه-انحرافی-فعال-در-ای.htm
1️⃣0️⃣سایت ویکی فرقه
http://www.wikiferghe.ir/فرقه_اوشو
◻️آخرین تحولات منطقه و جهان با دیدگاه مهدویت و آخرالزمان
🌐جنبش سایبری 313
◻️آخرین تحولات منطقه و جهان با دیدگاه مهدویت و آخرالزمان
🌐جنبش سایبری 313
@ayeha313
#کلام_علما
💠 حجتالاسلام صبر آمیز:
اگر صدیقه کبری، حضرت زهرا سلام الله علیها لیلهُ القدر است و اگر لیلهُ القدر، خیر مِن الف الشهر است، پس مجالس ایام #فاطمیه ی این بانوی ِمظلومه، خیر من الف مجالس است؛ با حضورمان در آنجا ارزاق معنوی ِ یک سال، بلکه یک عمر خود را بگیریم که تَنَزَّلُ الْمَلَائِکةُ وَالرُّوحُ فیها بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کلِّ أَمْرٍ سَلَامٌ هِی حَتَّیٰ مَطْلَعِ الْفَجْرِ.
@ayeha313
🔴چرا خدا از بین تمام انسانها، معصومین علیه السلام را انتخاب کرد؟!
شاید برای خیلی ها سوال شده باشه که: چرا خدا اهل بیت را انتخاب کرد و ما رو انتخاب نکرد؟ شاید ما هم به همون خوبی میشدیم!
همونطور که بارها توی کانال نوشتیم انسان ها قبل ازخلقت همه در عالم ذر به شکل ذره بودند.
و بعد از آفرینش حضرت آدم همه اونها به شکل انسان به این دنیا وارد میشن و بعد از مدتی هم باید اینجا رو ترک کنن.
ما در قسمتی از دعای ندبه میخونیم:
بَعْدَ أَنْ شَرَطْتَ عَلَیْهِمُ الزُّهْدَ فِی دَرَجَاتِ هَذِهِ الدُّنْیَا الدَّنِیَّةِ وَ زُخْرُفِهَا وَ زِبْرِجِهَا فَشَرَطُوا لَکَ ذَلِکَ وَ عَلِمْتَ مِنْهُمُ الْوَفَاءَ بِهِ فَقَبِلْتَهُمْ وَ قَرَّبْتَهُمْ وَ قَدَّمْتَ لَهُمُ الذِّکْرَ الْعَلِیَّ وَ الثَّنَاءَ الْجَلِیَّ وَ أَهْبَطْتَ عَلَیْهِمْ مَلائِکَتَکَ وَ کَرَّمْتَهُمْ بِوَحْیِکَ وَ رَفَدْتَهُمْ بِعِلْمِکَ..؛
ترجمه: خدایا بعد از آن که بر آنها(اولیای الهی) شرط کردی نسبت به دنیا و زینت و زیورها زهد بورزند، آنان نیز این شرط را پذیرفتند و دانستی که آنان به این شرط وفادارند؛ پس آنها را پذیرفتی و به خود نزدیک ساختی...
این یعنی ما از قبل در عالم ذر نشون دادیم به خدا که چه کاره ایم و
خدا هم مارو با همون خصلت ها خلق کرده به شکل انسان.
و الان هرکسی خودش رو بهتر میشناسه که چقدر قدرت خوب بودن رو داره ...
قطعا مثل معصومین نمیتونیم خویشتن دار باشیم که اگر میتونستیم ما هم به مقام اونها میرسیدیم...
و صد البته خدا هم میدونست و میدونه ما چکاره ایم...
حتی از پیامبر پرسیدند که: یا رسول الله چی شد شما بر پیامبرها پیشی گرفتی و عزیزترین خلق خدا شدی؟
فرمود: چون در عالم ذر خدا از انسانها اقرار به یگانگی خویش گرفت و من اولین کسی بودم که شهادت به یگانگی خدا دادم، خدا من رو به تمام پیامبران برتری بخشید..
پس بدونیم که ما اگر در دنیا هرجوری هستیم در عالم ذر هم همینجوری بودیم و در قیامت هم با همین روحیات خواهیم بود.
چون مراتب اخلاق به روح برمیگرده و روح ما برعکس جسممون از عالم ذر تا قیامت همراهمونه...
منتهی دنیا فرصتی هست برای اینکه اون رذایل اخلاقی رو پاک کنیم و با روحی صیقل خورده و پاک وارد برزخ و قیامت بشیم...
دنیا تنها فرصتیه که خدا به ما داده که سرنوشتمون رو خودمون عوض کنیم.
همونطور که در دنیا از اهل بیت علیه السلام هم امتحان های خیلی سختی گرفت تا به بقیه مردم هم خاص بودن اهل بیت مشخص بشه، از همه ماها هم امتحان میگیره تا به خودمون ثابت بشه و خودمون رو بشناسیم که کی هستیم...
فقیر و ثروتمند بودن و سالم و مریض بودنمون اینجا دست خودمون نیست.
ولی اینکه اون دنیا رو خودمون بسازیم کاملا دست خودمونه.
مثلا کنار انجام واجبات،مستحباتی مثل نماز شب اگر بخونیم اون دنیا ثروتمند و در درجات بالای بهشت هستیم.
دائم الذکر اگر باشیم پرونده حسناتمون سنگینتره و کلا هرکار خوبی مثل خدمت به مردم و ...که بکنیم برامون اون دنیا خونه و پاداش و باغ های بهشتی و ...ساخته میشه.
و برعکس هرکار بدی بکنیم زندگی اون دنیامونو از الان تباه کردیم و متاسفانه دیگه فرصت جبران هم نیست.
و ازهمه مهمتر اینکه قیامت زندگی ابدی در پیش رو هست مثل زندگی دنیا یک روز تموم نمیشه...
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
@ayeha313
#دکتر_غلامحسین_مصاحب
زادهٔ۱۲۸۹ خورشیدی
تهران
درگذشت ": ۲۱ مهر ۱۳۵۸
ملیت :ایرانی
محل تحصیل : دارالمعلمین عالی
پیشینه علمی : شاخه(ها)ریاضیات و دانشنامه نویسی
محل کار :ایران
@ayeha313
غلامحسین مُصاحب (زادهٔ ۱۲۸۹ تهران – درگذشتهٔ ۲۱ مهر ۱۳۵۸)
ریاضیدان و دانشنامهنویس ایرانی بود. به سبب کوششهای او در راه ترویج ریاضیات جدید در ایران وی را «پدر ریاضیات جدید» مینامند مردی است که در فرهنگ فارسی نیز مطالعاتی جدی داشته و بر اثر کثرت معلومات و احاطه بر علوم قدیم و جدید و دقت و موشکافی در کار، آثار علمیاش کمنظیر است و «دایرةالمعارف» فارسی و «مدخل منطق صورت»، از جمله آثار او میباشد.
غلامحسین مصاحب در سال ۱۲۸۹ در تهران در خانوادهای اهل علم و ادب به دنیا آمد. خاندان مصاحب در نایین از دورانصفویه به این سو شناختهشده هستند و چند تن رجال ادب و هنر از این خاندان برخاستهاند، از جمله ملا مصاحب که در عصر شاه عباس شاعری بنام بود. پدربزرگ او، میرزا غلامعلی، خوشنویس، پدرش طبیب و مادرش شاعر بود. وی ۴ خواهر و برادر داشت.
بعد از انجام تحصیلات مقدماتی وارد دارالمعلمین شد و دورهٔ آن را به پایان رساند و سپس در دارالمعلمین عالی نامنویسی کرد و در رشتهٔ ریاضیات فارغالتحصیل شد. از آن زمان به خدمت وزارت معارف درآمد، و همچنان تحصیلات خود را در علوم قدیم و فلسفه ادامه داد، و علاوه بر ریاضیات، زبانهایعربی و فرانسوی و انگلیسی را نیز در حد عالی فرا گرفت، و با زبانهای روسی و آلمانی نیز آشنایی یافت. در سال ۱۳۰۹ «مجلهٔ ریاضیات مقدماتی و عالی» را تأسیس کرد و یازده شماره از آن را منتشر نمود. از همان سالها به تألیف کتابهای درسی برای دبیرستانها پرداخت. در سال ۱۳۱۶ ازدواج کرد، و برای ادامهٔ تحصیل به فرانسه رفت. پس از بازگشت به ایران در سال ۱۳۲۰ تدریس در دانشسرای عالی را آغاز کرد. از ابتدای سال ۱۳۲۲ روزنامهٔ برق را انتشار داد که به دلیل مخالفتهای شدید
با دولتهای وقت و پس از چند بار توقیف از انتشار بازماند.
در سال ۱۳۲۴ برای تکمیل تحصیلات به انگلستان رفت و در سال ۱۳۲۷ به اخذ درجه دکتری در ریاضیات از دانشگاه کمبریج نایل آمد و در همین سال به عضویت انجمن ریاضیدانان انگلیس و انجمن فلسفهٔ کیمبریج نیز درآمد. در انگلستان شاگرد خاصبرتراند راسل، ریاضیدان و فیلسوف نامدار انگلیسی بود.
پس از بازگشت مشاغل چندی را در وزارت فرهنگ عهدهدار شد. در سال ۱۳۲۸ به سمت ریاست ادارهٔ آموزش متوسطه و سپس به سمت ریاست ادارهٔ کل تعلیمات عالیه منصوب شد، و در سال ۱۳۳۰ سمت مدیر کل وزارت فرهنگ، و در سال ۱۳۳۱ مقام معاونت فنی وزارت فرهنگ را یافت.
در سال ۱۳۴۰ به تدریس در بخش ریاضی دانشسرای عالیپرداخت و سال ۱۳۴۲ درجهٔ استادی یافت. دکتر غلامحسین مصاحب در مهر ۱۳۴۵ مؤسسهٔ ریاضیاتی را در دانشسرای عالی(بعداً دانشگاه تربیت معلم) با مجوز شورای مرکزی دانشگاهها تأسیس کرد. هدف این مؤسسه تربیت مدرسان ریاضی برای دانشگاههای کشور بود، و با کوششهای مداوم دکتر مصاحب ۷۰ نفر مدرس ریاضی دانشگاهی در آن مؤسسه تربیت شدند، و نیز کتابخانهٔ تخصصی مؤسسهٔ ریاضیات در کشور بینظیر بود. مؤسسه ریاضیات از سال ۱۳۶۳ با ضوابط جدید به پذیرش دانشجو برای دورههای عالی ریاضی پرداخت، و در سال ۱۳۷۶ مؤسسهٔ ریاضیات به مؤسسه تحقیقات ریاضی دکتر غلامحسین مصاحب تغییر نام یافت. دکتر غلامحسین مصاحب در ۲۱ مهر۱۳۵۸ در تهران درگذشت. او پنج فرزند با نامهای «شهریار»، «شاهکار»، «نامدار»، «ترانه» و «رستا» دارد
روش نوشتاری ایرانیک
در دهههای ۱۳۳۰–۱۳۴۰ غلامحسین مصاحب برای اولین بار روش نوشتاری ایرانیک را به جای ایتالیک پیشنهاد داد و درخوشنویسی علمی فارسی چاپ دانشگاه تهران معرفی کرد.