eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
334 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
535 ویدیو
18 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
انجمن‌‌های تخصصی ایران، انجمن بین المللی ارتوپدی AO، انجمن جراحان ارتوپدی آمریکا AOS، انجمن جراحان ارتوپدی SICOT، انجمن جراحان ارتوپدی کشورهای عربی PAN ARAB، تالیف سه کتاب و ارایه بیش از 200 سخنرانی علمی در کنگره‌‌های مختلف در سطوح بین المللی از دیگر سوابق علمی او است.
ایشان گفتند در سال دوم که عشق وارد زندگیم شد کم کم علاقه به این رشته پیدا کردم. در سال 1346 در ادامه ایده های عدالت خواهانه و حق طلبی، همگام با دانشجویان سراسر ایران به اعتصاب نشستم که ثمره آن زندان چندین ماهه برای من و بسیاری از هم کلاسی هایم بود و پس از آن اخراج موقت شدم و سپس مجددا در سال 1350 همزمان با جشن 2500 ساله مجددا زندان رفتم و اخراج طولانی برایم رقم خورد. بعد از یک سال وقفه تحصیلی بالاخره در سال 1351 به زور و فشار خانواده دانشکده را به اتمام رسانده و بلافاصله با همسرم مریم ازدواج کردم و به انتخاب خودم به بلوچستان رفتم. منطقه خدمتی من فقیر ترین منطقه ایران بود که نه برق داشت، نه آب و نه امکانات درمانی کامل. از همسرم خواستم که پا به پای من به آن منطقه بیاید و او با عشق به من و عشق به خدمت به مردم شغل خود را که پرستاری سازمان تامین اجتماعی بود رها کرد و به من در درمانگاه سپاه بهداشت جالق بلوچستان پیوست و تا سال 1352 به مردم در ایران درمانگاه خدمت می کردیم.
مقالات و سخنرانی ها : ارائه بیش از 200 سخنرانی علمی در کنگره های مختلف در سطوح بین المللی جوایز دکتر غلامعلی عکاشه : پزشک نمونه سال 1386 در ایران پزشک نمونه سال 1393 در ایران دکتر عکاشه در حال حاضر در کلینیک تخصصی ارتوپدی ماهان پذیرای بیماران می باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸پروردگارا... ✨برکتت را بر من ارزانی فرما! ✨آنسان که هر روز در مسیر ✨حرکت الهي زیارت گونه ✨خویش دیدگانم خيره ✨به عظمت و شكوه و جلال 🌸زیبایی های تو باشد 🌸و هیچ گاه وظایف انسانی ✨خود را از یاد نبرم و دعای ✨هر روزه ام این باشد: ✨پروردگارا باشد كه هر آنچه ✨خواست توست انجام پذيرد ! 🌸آميــن @ayeha313
💠 قالَ رَسُولُ اللهِ ص: 🔸"اَحِبُّوا الصِّبْيانَ وَ ارْحَمُوهُمْ وَ اِذا وَعَدْتُمُوهُمْ فَفُوا لَهُمْ فَاِنَّهُمْ لايَرَوْنَ اِلّا اَنَّكُمْ تَرْزُقُونَهُمْ" كودكان خود را دوست بداريد و با آنان مهربان باشيد، وقتي به آن‌ها وعده‌اي مي‌دهيد حتماً وفا كنيد زيرا كودكان، شما را رازق خود مي‌پندارند. 📚وسائل الشيعه، ج ۵، ص ١٢۶ @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
خوفناک ترین فرقه های مذهبی😱 ۳- دروازه بهشت فرقه «دروازه بهشت» توسط مارشال اپل وایت و بونی نتلز در
خوفناک ترین فرقه های مذهبی😱 ۴- جامعه آتریوس جامعه آتریوس یک فرقه مذهبی بود که در اواسط دهه ۱۹۵۰ توسط یک راننده تاکسی بریتانیایی شکل گرفت. این فرقه آموزه های دینی نسبتاً جدیدی داشت و بر این باور بود که تعدادی «اربابان فضایی» از جمله ونوس و مشتری بر سرنوشت بشریت حکمرانی می کنند. علاوه بر این آن ها به شدت به دعا کردن باور داشته و سعی می کردند با «شارژ روحی» زمین راه را برای «ارباب آینده» باز کنند که یک شخصیت مسیحایی بوده و قرار بود با یک سفینه پرنده که به یک اسلحه جادویی مجهز بود و قدرت آن از تمامی ارتش ها و تجهیزات نظامی مدرن بیشتر بود به زمین می آمد. این گروه بر این باور بودند که این شخصیت در کالبد رهبر گروه تبلور خواهد یافت.
میدونستین که از ۳۰سالگی به بعد روزی ۳۰هزار تا از نورون‌های مغز میمیرن؟ و برای جلوگیری از پیر شدن سلول‌های مغز تنها کار مؤثری که میشه کرد حفظ"connection"های مغزیه؟ چطور؟! با مطالعه، یادگیری زبان جدید، حل جدول، درست کردن پازل، شطرنج و کارهایی که مغز رو به چالش بکشه! پس تا قبل از ۳۰سالگی تموم انرژیتون رو برای یادگرفتن چیزایی که ارزش دارن بزارید! @ayeha313
⁉️متن شبهه👇👇👇 آیا حکمت 141 نهج البلاغه انسان را بر داشتن فرزند کمتر تشویق می کند ✅پاسخ شبهه👇👇👇 استدلال براى كمى فرزند به این حدیث: « قِلَّةُ الْعِيَالِ أَحَدُ الْيَسَارَيْنِ؛ كمى افراد نانخور انسان يكى از دو وسيله توانگرى مى‏باشد»، مردود و غلط مي باشد. ديده شده است كه بعضى از غير مطّلعين براى رجحان كاهش فرزند به این روايت استدلال كرده‏اند و ندانسته‏اند كه: عيال در لغت عرب به معنى فرزند نيست؛ چه بسا فرزندانى كه نانخور انسان نيستند، و چه بسا عائله‏اى كه فرزند نمى‏باشند. عيال به معنى نانخور و در تحت عيلوله و مخارج انسان در آمدن است؛ مانند خادم و خادمه و شاگردان كسب و غلام و كنيز و ميهمانان وارد بر انسان، و تكفّل مخارج بسيارى از اقوام و محارم و زوجه و امثال ها كه تحت مخارج و عيلوله انسان زيست مي كنند. بنا بر اين نسبت ميان عيال و اولاد، نسبت عموم و خصوص مِن وجه مى‏باشد. و منافات ندارد كه ترغيب به كثرت فرزندان شده باشد؛ با وجود اين، توصيه شده باشد كه هر چه انسان بتواند افراد تحت عيلوله خويشتن را تقليل كند و کاهش دهد که يك گونه توانائى و توانگرى را حائز گرديده است. اين از يك ناحيه. و از ناحيه ديگر، در جمله «أَحَدُ الْيَسَارَيْن»، ترغيبى و تحريضى بدان نيست؛ بلكه توانگرى براى انسان از دو راه تحصيل مى‏شود: يكى از راه كسب مال و صرف آن بر عائله كثيره؛ و ديگرى حصر عائله در قلّت با وجود كمي مال. هر كدام را مي خواهى انتخاب كن! ضمنا توجه نشده به گفتار ديگر حضرت علی (ع) قبل از اين حكمت كه مى‏فرمايد: « تَنْزِلُ الْمَعُونَةُ عَلَى قَدْرِ الْمَئُونَةِ؛ كمك و مساعدت آسمانى به مقدار مؤونه زندگى و مخارج لازم فرود مى آيد». بنا بر اين: «هر كه بامش بيش برفش بيشتر». خداوندِ رازق عالم قادر حكيم، كه از عوالم غيب روزى را نازل مى‏فرمايد براى هر فرد بخصوصه روزى جداگانه مي رساند؛ براى يكى، يكى؛ براى هزار، هزار. بسيار عجيب است اين شرع مبين و آئين توحيدى و معرفتى، كه چگونه در عمل و متن كار، ما را به خدا پيوسته و مربوط مى‏سازند. در «وسائل الشّيعة» چهار روايت در كراهت اعراض از نكاح به جهت بيم از تنگدستى و ترس از فقر، و پنج روايت در استحباب اقدام به نكاح با وجود فقر و تنگدستى وارد است که از هر کدام به یک مورد اشاره می کنیم:( 1) قال الصادق(ع) : « مَنْ تَرَكَ التَّزْوِيجَ مَخَافَةَ الْعِيلَةِ فَقَدْ أَسَآءَ بِاللَهِ الظَّنَّ؛ هر كس كه از ترس مخارج زندگانى ازدواج را ترك كند، به ذات اقدس الله سوء ظنّ برده است». قال الصادق(ع): «جَآءَ رَجُلٌ إلى النَّبىِّ (صَ) فَشَكَا إليهِ الْحَاجَةَ. فَقَالَ: (لَهُ- خ) تَزَوَّجْ! فَتَزَوَّجَ فَوُسِّعَ عَلَيْهِ ؛ مردى به حضور پيامبر صلّى الله عليه و آله شرفياب شد و از تنگدستى و نيازمندى به او شكايت آورد. حضرت به او فرمود: ازدواج كن! چون ازدواج‏ كرد، روزي اش گشایش پیدا کرد». و حتی باید گفت که: مستفاد از آيات و روايات این است که طريق صحيح حفظِ نسل بشر، نكاح است و حفظ نسل، مطلوب شارع و عقلاست، حتّى نسل حيوانات و گياهان را هم بايد حفظ كرد، چون حتماً مصالحى‏ بوده كه خداوند آن ها را آفريده است. شاهد آن حديث مشهوری است که در آن پیامبر (ص) فرمود: «تناكحوا تناسلوا تكثروا فأنّى أباهى بكم الأمم يوم القيامة و لو بالسقط ؛ (2) نكاح كنيد تا بسيار شويد بدرستى كه من فخر مي كنم به شما امّتها در روز قيامت و اگر چه از شكم ساقط شود» . و در حدیث دیگری آمده است: « تزوّجوا الودود الولود فإنّي مكاثر بكم الأنبياء ؛ ( 3) زن مهربان و بچه‏آور بگيريد! زيرا من به كثرت شما بر ساير پيغمبران افتخار مى‏كنم». البته بر اثر تبليغات موفق و غیر مطلوب استعمار كه بر در و ديوار نوشته بود: زندگى خوشتر، فرزند كمتر. و يا فرزند فقط يكى و يا دو تا. و در يك صفحه پوستر يا پلاكارد، عكس يك مرد و يك زنى را كشيده بود، كه در دستشان يك دختر و يك پسر بود، بطور شادابى و خوشحالى در حركت بودند. و دست راست را بلند كرده، فقط انگشت وسطى و مسبّحه را (سبابه) بطرف بالا باز نموده تا نشان دهند كه فقط أولًا فرزند بايد دو تا باشد و بس، و ثانياً اين را با حرف (V ) كه رمز موفقيت است، خاطرنشان نموده باشند. (4) مسئله: بعد اين كه امير المومنين علي (ع) يك واقعيت خارجي را بيان مي فرمايند كه شخصي كه ناخور او كم است راحتي و آسايش و توانگري او در دنيا بطور طبيعي بيشتر از كسي است كه ناخور او زيادتر است . اما آيا مراد حضرت آن است كه در آخرت هم راحتي او بيشتر است ؟ @ayeha313
آیا « بارانهاى پیاپى » ، « جنگهاى خونین » ، « خروج یأجوج و مأجوج » و « طلوع خورشید از مغرب » از نشانه های حتمی ظهور است⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در سال ظهور بارانهاى پیاپى زمین را آباد و سرسبز مى کند و وضع مردم بهتر مى شود. 🔷 امامان(ع) در تبیین نشانه هاى ظهور و خبر دادن از رخدادهاى آن روزگار از این واقعه نیز یاد کرده اند که به چند نمونه از احادیثى که در این باره رسیده اشاره مى کنیم: 🔶 شیخ مفید با بهره گیرى از روایات مى نویسد: (ثم یختم ذلـک بأربع وعشرین مطرة متصل فتحیى بها الأرض بعد موتها و تعرف برکاتها 🔷 پس پایان مى گیرد این (پدید آمدن نشانه ها) با بیست و چهار باران پیاپى که زمین را پس از آن که مرده بود زنده مى کند و برکات آن را مى شناساند. شیخ طوسى از امام صادق(ع) روایت مى کند: (انّ قدام القائم لسنة غیداقة یفسد التمر فى النخل فلاتشکوا فى ذلک 🔶 در آستانه قیام مهدى(عج) سالى پرباران خواهد بود که در اثر آن خرما بر روى نخل مى پوسد. پس در این تردیدى به خود راه ندهید. یا امام صادق مى فرماید: (واذا آن قیامه مطر الناس فى جمادى الآخرة وعشرة ایام من رجب مطراً لم یر الناس مثله فینبت اللّه به لحوم المؤمنین فى ابدانهم فى قبورهم… 🔷 و چون هنگام ظهور مهدى(ع) نزدیک شود در تمام ماه جمادى الآخر و ده روز نخست ماه رجب بارانى بر مردم ببارد که تا آن هنگام مانند آن را ندیده باشند. پس خداوند به وسیله آن گوشت بر بدن مؤمنان که در قبرهایشان خفته اند برویاند. 🔶 بارش این مقدار باران آن هم پیاپى کم سابقه و یا بى سابقه است. با این حال حمل آن بر معجزه وجهى ندارد زیرا وقوع آن به گونه عادى ممکن است. 🔷 البته احتمال دیگرى نیز وجود دارد که این بارانها همزمان و در همه جاى زمین ببارد که در این صورت مى تواند جنبه اعجاز داشته باشد 🔶 این نشانه را گرچه بزرگانى مانند: شیخ مفید شیخ طوسى و طبرسى در ردیف نشانه هاى ظهور آورده اند ولى باید توجه داشت: 🔷 اولاً روایت طبرسى و مفید مرسله است. 🔶 ثانیاً جمله (فینبت اللّه به لحوم المؤمنین) در ذیل روایت طبرسى نشان مى دهد که مربوط به برپایى قیامت و زنده شدن مردگان است. 🔷 و ثالثاً روایت شیخ طوسى نیز ضعیف است زیرا در سند آن على بن ابى حمزه قرار دارد که از واقفیه است. ♦️ بنابراین اثبات چنین نشانه اى براى ظهور به استناد این گونه روایات مشکل است. 🔷 البته از مجموع این روایات و سخنانى که در این باب گفته اند با توجه به این که دوران ظهور آغاز سامان یافتن امور و از بین رفتن مشکلات است احتمال مى رود که از نظر طبیعى شرایط مساعدى پیش مى آید تا سال ظهور سالى پرباران و آبادان باشد. 🔻جنگهاى خونین 🔷 در منابع دینى از جنگ هاى خونین و کشتارهاى بزرگ نیز به عنوان نشانه هاى ظهور یاد شده است 🔶 گویا این جنگها بین اهل باطل بر سر رقابتهاى مادى و سیاسى روى مى دهد که در نهایت بدون پیروزى هیچ یک از دو گروه و پس از برجاى گذاشتن. انبوهى از کشته ها پایان مى یابد. بروز چنین فاجعه هاى بزرگ نتیجه طبیعى فساد زمین و فراگیر شدن ظلم و جور است. 🔷 از برخى روایات استفاده مى شود که در منطقه (قرقیسا) جنگ عظیمى بین بنى عباس و مردانى رخ مى دهد که نوجوانان زورمند فرسوده و پیر مى گردد و لاشه هاى کشته ها بر روى هم انباشته مى گردد. 🔶 از قرائن و شواهد بر مى آید که این خون ریزیهاى بزرگ در همان واقعه خروج سفیانى و آشوبهاى آن زمان است و حادثه جداگانه اى نیست. ♦️ این احتمال نیز وجود دارد که منظور از این روایات درهم کوبیدن مستکبران و دشمنان حق و عدالت باشد که در زمان ظهور و به دست مهدى(ع) انجام مى شود بنابراین از وقایع دوران ظهور است نه نشانه ظهور. ادامه دارد... @ayeha313
🍏•☜علت اصلی بدبویی بدن بیشتر ناشی از افزایش مواد زا‌ئد در بدن است که وقتی فضولات بدن دفع نشود معمولا موجب بدبویی عرق بدن میگردد 🍏•☜که برای جلوگیری از آن باید تغذیه را اصلاح نمود و از مصرف مواد کارخانه‌ای مثل فست فودها، چربی و سرخکردنیها و تنقلات از قبیل چیپس خود داری نمود. 🍏•☜انجام حجامت و فصد بسیار مفید میباشد مصرف عرق کاسنی و شاهتره و خوردن خوراکیهای خوشبو مثل گلاب و دارچین و هل و زعفران @ayeha313