May 11
🔴 آیا با ظهور امام زمان، دیگر انسان ها مرتکب گناه نمیشوند؟
🌴این طور نیست که در زمان امام زمان عجل الله گناه نباشد!
🔅 تا وقتی انسان در دنیا زندگی می کند برای او امکان گناه وجود دارد.چون ممکن است که شیطان گردن زده بشود و از بین برود اما نفس اماره و سایر شیاطین تا قیامت دست از سر انسان برنمیدارند!
🌾تفاوت در این است که الان گناه امر غالبی است و دلیل بسیاری از گناهان، شرایط امروز جامعه است.
🔷اما هنگام ظهور دیگر این چیزها نیست،حاکمان از میان صالحان هستند و کارگزاران جامعه همه از بهترینها هستند و کسی که بخواهد گناه نکند بهراحتی میتواند.
🔥 اما اگر کسی هم بخواهد گناه مرتکب شود؛
مثلاً در خانه خودش روزه نمیگیرد شراب میخورد...
🌏 اما دیگر اینگونه نیست که در خیابان عربده بکشد. چون در جامعه دیگر امکان انجام دادن این گناهان برایش وجود ندارد و فضای جامعه سالم است.
🌕الان در جامعه امروزی سالم ماندن و پاک ماندن با وجود غلبه گناه بر خوبی ها، بسیار سخت شده اما در زمان ظهور حضرت مهدی دوری کردن از گناه به راحتی امکان پذیر است چون برتری با نیکان است و آن زمان قدرت در دست خوبان است.
🌑اما الان حاکمیت عالم در دست شیاطین است نمیگذارند مردم خدا را بشناسند و عبادت کنند.
🇺🇸 آمریکا و قدرتهای شیطانی دیگر بندگان خدا را از مسیر کمال شان منحرف میکنند.
🔰اما با کشته شدن ابلیس انسان راحت در مسیر کمال حرکت می کند.
💐امام زمان همه موانع عدم رشد انسان را بر می دارد و حاکمیت به دست حق میافتد...
📘بحارالانوار،ج ۹۷،ص ۱۸۷
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران
خدايا 🙏
در این روز زیبای زمستان
به حرمت و برکت روز نيمه شعبان🌷
و میلاد باسعادت حضرت صاحب الزمان عج
نيکوترين سرنوشتها🌷
حلالترين روزيها🌷
پربارترين زيارتها🌷
خالصترين نيتها🌷
صالحترين عملها🌷
مقبولترين عبادتها🌷
را براي دوستانم مقدربفرما 🌷🙏
آمین به برکت صلوات بر 🌸🍃
حضرت مُحَمَّدٍ ﷺ 💚
و خاندان مطهرش 🌸 🍃
@ayeha313
✍حضرت مهدی (عجل اللّه تعالی فرجه)
إنَّ اَلْأَرْضَ لاَ تَخْلُو مِنْ حُجَّةٍ وَ لاَ يَبْقَى اَلنَّاسُ فِي فَتْرَةٍ
به یقین، زمین خالی از حجّت نخواهد بود. و مردم در فترت (و دوران بی رهبری) نخواهند ماند.
📗كمال الدين ج2 ص444
@ayeha313
🔴چرا باید #امام_زمان در جایی زندگی کند که کمتر شناخته شود در حالی که خداوند می تواند آن حضرت را از همه بلاها حفظ نماید؟
پاسخ:
امام زمان عجل الله در میان ما حضور دارد و اینکه ما او را نمی بینیم دلیل بر عدم حضورش نیست.
پروردگار متعال آن حضرت را با شناخته نشدن در میان مردم از خطرها حفظ می کند
💚برای خداوند آسان است که امام زمان را به لطف و اعجاز خود از گزند دشمنان در امان بدارد.
♦️اما به تعبیر پیامبر اسلام خداوند متعال ابا دارد از اینکه امور عالم را از غیر مجرای اسباب و علل جاری کند
🌟یعنی اگر خداوند بخواهد آن حضرت را از طریق غیرطبیعی و معجزه می تواند حفظ کند
اما همانطور که گفتیم خداوند دوست ندارد که امور عالم از طریق معجزه و غیر طبیعی پیش برود...
@ayeha313
#نیمه_شعبان #ماه_شعبان
📚بحارالانوار جلد ۲
#مجردانه
#قسمت_اول
#انتخاب_همسر
✍️در انتخاب همسر و ازدواج با این افراد باید دقت بیشتری کرد و تردید داشت. بعضی از علائم خطرناک و بعضی هشداردهنده هستند.
1) با کسی که مدام به شما می گوید این رفتارت اشتباه است.
2) با کسی که تصویری از همسر آینده اش در ذهن خود ساخته که با شما متفاوت است و تمایل دارد شما شبیه آن همسر خیالی وی شوید.
3) با کسی که برای کنار او ماندن باید خودتان را تغییر دهید.
4) با کسی که در هر بحثی اگر حتی خودش خطا کرده باشد باز طوری رفتار میکند که شما مجبور به عذرخواهی بشوید و احساس کنید این شما هستید که اشتباه کردید.
5)با کسی که هر لحظه باید به اون ثابت کنید که راست می گویید.
6) با کسی که مدام در گذشته شما دنبال اینست که ببنید با کسی رابطه داشتید یا خیر.
7) با کسی که اگر پشت خط تلفن شما بیاید و شما نتوانید پاسخ وی را بدهید بعد از آن از شما بازجویی می کند.
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
فرقه عجیبِ صوفیان « بكتاشيه » 🔻 قسمت (چهارم) 4️⃣ 🔻سلسله مراتب در فرقه بکتاشیه 🔷 پیروان طریقه بکت
فرقه عجیبِ صوفیان « بكتاشيه »
قسمت (پایانی) 5️⃣
🔻عدم التزام به شریعت در فرقه بکتاشیه
🔷 غالب منابع تحقیق درباره بکتاشیان به عدم التزام آنان به احکام شریعت و ترک نمازهای یومیه روزه رمضان و سایر عبادات، اشاره کردهاند.
♦️ این امر، یکی از وجوه اختلاف این طریقه با شیعه اثنی عشری است.
🔷 البته وجود ارکان نامه هایی مثل «شرعیات بکتاشی» نوشته نجیب عاصم (د۱۳۵۴ق/۱۹۳۵م) که بر ادای فرایض و پایبندی به قوانین شرعی شیعه تاکید دارند، خود شاهد آن است که همواره اقلیتی پیرو شریعت نیز در این طریقه وجود داشته است.
🔻 دعا در فرقه بکتاشیه
🔷 در این طریقه ادعیه و اذکاری به نامهای «گلبانگ» و «ترجمان» نیز وجود دارد که مریدان، آنها را میآموزند و در اوقات مشخصی از روز میخوانند.
🔻 ادبیات در فرقه بکتاشیه
🔷 ادبیات بکتاشیه مشتمل بر آثاری منثور و منظوم است که در این مجموعه نظم جایگاهی والاتر از نثر دارد. بکتاشیه نیز چون مولویه، آراء و آثار و عقاید خود را با شعر، موسیقی و سماع بکتاشی بیان داشتهاند.
🔶 اشعار آنها که به «نَفَس» و «دوریه» مشهور است با وزن هجایی و به زبان ترکی است. بکتاشیان در این اشعار خواستههای خود را به بیان ساده و عامیانه بیان کردهاند.
🔻تاریخ ادبیات در فرقه بکتاشیه
🔷 تاریخ ادبیات بکتاشیه از قرن هشتم هجری/۱۴م با سعید امره آغاز شده، در قرن ۸ و ۹ق و ۱۵م با ظهور شاعر توانایی چون قایقوسوز ابدال تحول نوینی یافت، قایقوسوز ابدال در شعر و نثر بکتاشی جایگاه برجسته دارد.
🔶 یونس امره که مضامین اشعار او به زبان ترکی آناتولی شاهدی بر بکتاشی بودن اوست با سرودن معنویترین اشعار همراه با احساسات عمیق دینی و خلوص آشکار، ادبیات بکتاشی را به اوج رسانید.
🔷 گرچه بعد از یونس امره شاعران بسیاری در زمینه ادبیات بکتاشی شعر سرودهاند اما اشعار آنان تکرار مضامین اشعار گذشتگان است.
🔶 در ادبیات و اشعار بکتاشی از موضوعاتی چون محبت اهل بیت(ع)، تقدیس دوازده امام، تولی و تبری، علاقه افراط آمیز به علی(ع) وگاه به الوهیت رسانیدن آن حضرت سخن رفته است.
♦️ همچنین مراثی امام حسین(ع) و فاجعه کربلا، اشعاری در مدح حاجی بکتاش و بزرگان طریقت علوی ـ بکتاشی و مناقب آنان، شعرهایی درباره البسه و آیینها وگاه عقاید حروفیه، قلندریه، حیدریه، باباییه و نیز آراء ابن عربی و جلالالدین مولوی در آثار ادلی بکتاشیه یافت میشود.
🔻منابع:
آژند، یعقوب، حروفیه در تاریخ، تهران، ۱۳۶۹.
ابن بطوطه، رحلة، بیروت، ۱۹۶۴م.
اصفهانیان، داوود، سیری در افکار بکتاشیه، ارمغان، ۱۳۵۵ش. شماره ۱.
حکمت، علی اصغر، تعلیقات بر تاریخ ادبی ایران (از سعدی تا جامی) ادوارد براون، تهران، ۱۳۵۷ش.
شیبی، کامل مصطفی، الصلة بین التصوف و التشیع، بیروت، ۱۴۰۲ق/۱۹۸۲م.
کوپریلی، محمد فواد، ریشههای افسانههای مربوط به بکتاش ولی، ترجمه محمدتقی امامی، گستره تاریخ و ادبیات، تهران، ۱۳۶۴ش.
گولپینارلی، عبدالباقی، تصوف در یکصد پرسش و پاسخ، ترجمه توفیق هاشم پور سبحانی، تهران، نشر دریا.
گولپینارلی، عبدالباقی، مولانا جلال الدین، ترجمه توفیق هشام پور سبحانی، تهران، ۱۳۶۳ش.
هاشم پور سبحانی، توفیق و قاسم انصاری، حاجی بکتاش ولی و طریقت بکتاشیه، نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی، تبریز، ۱۳۵۵ش، شماره ۱۲۰.
@ayeha313