eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
326 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
531 ویدیو
17 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱آیه های زندگی🌱
نظر مراجع عظام تقلید در مورد صوفیه
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای: شرکت کردن در مجالس صوفیه و انجام اعمال و گفتن اذکار آنان و حضور در خانقاه آنها جایز نیست و کسانی که اوامر و نواهی قرآن کریم را قبول داشته و به امامت ائمه معتقدند چه بهتر است که اسم جداگانه را که لازم نیست بلکه مضر است کنار گذاشته و در جماعت عظیم ملت بزرگ و مسلمان خود منسلک باشد. * حضرت آیت‌ الله العظمی گلپایگانی: مجالست با فرقه‌های ضاله حرام است و شرکت در مجالس آنها حرام است توضیح اینکه مجالست در مجالس آنها ولو و در تحت عناوین اسلامی مثل قرائت قرآن و ختم انعام و غیره باشد حرام است و هر چیزی که تقویت آنها به حساب آید حرام است. * حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: تمامی فرقه‌های صوفیه دارای انحرافاتی هستند و شرکت در فعالیت‌های آنان و کمک به اهدافشان جایز نیست. تمام فرقه‌های صوفیه دارای انحرافاتی هستند و خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از مراکز آنان تعطیل شد. مسئولین محترم هم نباید اجازه تاسیس یا تعمیر خانقاه تحت هر اسم و عنوانی به آنها بدهند. * حضرت آیت الله العظمی سیستانی: اجتناب از حضور در مجامع آنان و دور کردن مردم از آنها لازم است. *حضرت آیت‌العظمی فاضل لنکرانی: معبد مسلمان مسجد است و رفتن به خانقاه اگر بر این باشد که گمان کند آنجا خصوصیت و شرافتی بر سایر امکنه دارد صحیح نیست بلکه اگر به این عنوان بروند که آنجا شرعا پایگاه ذکر و مدح و منقبت است حرام می‌باشد. لذا بر عموم مسلمانان است که برای امور عبادی،‌مذهبی و اعیاد موالید ائمه در مساجد اجتماع کنند که «انما یعمر مساجد الله من آمن بالله» و شما هم در مقابله با این حرکت طبق شرایط و مراحل امر به معروف و نهی از منکر عمل کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱آیه های زندگی🌱
تفاوت روزه در ادیان از جهت تعداد روزها و چگونگی روزه‌هاست، هرچند در ادیان مختلف جزئیات و کیفیت روزه
اما منطق اسلام در زمینه روزه چیز دیگری است. در اسلام روزه معامله و مبادله نیست؛ چرا که شأن پروردگار بالاتر از آن است که  احتیاج و یا اثرپذیری برای او تصور شود. خداوند سبحان مبرا و به دور از هر نقصی است؛ بنابراين اثر نیک هر عبادت­ تنها عاید بنده می‌شود؛ همچنان که اثر سوء گناهان نیز به خود بندگان باز می‌گردد و این معنایی است که قرآن کریم به آن تصريح دارد
🌱آیه های زندگی🌱
اما منطق اسلام در زمینه روزه چیز دیگری است. در اسلام روزه معامله و مبادله نیست؛ چرا که شأن پروردگار
-❌❌❌ روزه و روزه‌داری در دین یهود واژه عبری برای کلمه روزه، لفظ صوم است؛ در آئین یهود روزه جزئی از مجموعه اعمالی است که یک یهودی برای ذلیل ساختن تن و رنجور ساختن آن انجام می‌دهد. روزه در تمام اوقات در میان هر طایفه و ملت و مذهب موقع ورود اندوه و رحمت غیرمترقبه معمول بوده است (یونس۵:۳) و می‌توان گفت که حکم طبیعت است که در این مواقع پرورش و نمو را ترک می‌کند. در عهد قدیم (کتاب مقدس) به هیچ وجه اشاره‌ای نشده که قبل از ایام موسی روزه بطور صحیح معمول بوده، همچنین در تورات به وجوب روزه و حدود آن تصریحی نیست ولی روزه‌داران را ستوده است. قوم یهود غالباً در موقعی که می‌خواستند اظهار عجز و تواضع در حضور خدا نمایند روزه می‌داشتند تا گناهان خود را اعتراف نموده و به واسطه روزه و توبه رضای حضرت اقدس الهی را تحصیل نمایند. (داوود ۲۶:۲۰) مخصوصاً در مواقع مصیبت عام روزه غیرمرسوم قرار می‌دادند و در این صورت اطفال شیرخوار و گاهی حیوانات را نیز از چرا منع می‌کردند. (یوئیل ۱۶:۲) عهد قدیم از روزه داشتن فردی، همچون روزه داشتن داود، عزرا، الیاس، دانیال و جمعی بسیار سخن گفته که بیانگر یک ارب دینی کاملاً متداول برای نیل به هدف مورد نظر در میان یهودیان بوده است. ادامه دارد
آیا صحیح است که گفته می شود، کسانی که نماز جمعه نمی‌روند بهتر است نماز خود را نیم ساعت به تأخیر بیندازند؟ ✅ پاسخ نه تنها اکثر مراجع از جمله رهبر معظم انقلاب، چنین چیزی قائل نیستند، بلکه آنچه از بررسی آیات و روایات معلوم می‌شود این است که لازم است نسبت به اقامه نماز ظهر، مخصوصاً ظهر روز جمعه در اول وقت اهتمام بیشتری داشت. در آیه ۹ سوره جمعه آمده است: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذا نُودِیَ لِلصَّلاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلى ذِکْرِ اللّهِ وَ ذَرُوا الْبَیْعَ؛ ای مومنان هنگامی که در روز جمعه اذان گفته شد، به سوی یاد خدا... همچنین در آیه ۲۳۸ بقره که به محافظت از همه‌ی نمازها سفارش شده، درباره "نماز وسطیٰ" تأکید جداگانه‌ای شده است و می‌دانیم که طبق روایات، نماز وسطیٰ همان نماز ظهر است، ولی جالب اینکه این آیه و تأکید ویژه‌اش بر محافظت از نماز ظهر، در روز جمعه نازل شده است. (وسائل الشیعه، ج۳ ص۱۴) از این‌رو امام صادق علیه‌السلام با اشاره به همین آیه می‌فرمایند: اصحاب ما به خاطر این آیه محافظت بیشتری نسبت به نماز ظهر دارند. (همان ص ۱۵) همچنین در پاسخ به سوالی، وقت نماز ظهر در روز جمعه را هنگام زوال (اول ظهر) می‌دانند. (همان ج ۵ ص۱۷. نظیر این روایت در صفحات بعدی نیز تکرار شده است) با توجه به همین نکته است که بر خلاف سایر روزهای هفته که باید نافله‌های نماز ظهر را بعد از اذان خواند، نافله های نماز ظهر جمعه را باید قبل از اذان خواند تا هنگام اذان بلافاصله نماز ظهر را آغاز نمود. (همان ص ۱۹) @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌پاسخ به شبهات روزه در ماه رمضان فقط سه روز واجب است نه سی روز (شبهه خلاصه شده) ✅ پاسخ 🔹اگر ملاک خود قرآن باشد که می گوید: شَهْرُ رَمَضانَ الَّذي أُنْزِلَ فيهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدى وَ الْفُرْقانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْه توضیح اینکه در انتهای آیه آمده: هرکس این ماه را درک کرد آن را روزه بگیرد. با توجه به اینکه ضمیر «هـ» در کلمه «فلیصمه» به کلمه «شهر» یعنی ماه بر می گردد، معنا این می شود که ماه را روزه بگیرد. اگر چند گرفتن چند روز کفایت می کرد باید از حرف اضافه «مِن» که اصطلاحاً به آن « من تبعیضیه» گفته می شود استفاده می شد و آیه این طور بود: (فمن شهد منکم الشهر فلیصم منه) اگر هم روایات ملاک بیان مقدار روزه باشد که درباره لزوم روزه گرفتن در تمام ماه روایات زیادی وجود دارد که در این میان به روایت جالبی اکتفا می کنیم که فلسفه لزوم 30 روز امساک و روزه داری را نیز بیان کرده است: امام حسن علیه السلام فرمود: عده اى از یهود، خدمت حضرت رسول اكرم صلى الله علیه و آله آمدند؛ پس داناترین آنها، از حضرت سوالاتى كرد؛ از جمله اینكه گفت: روى چه اصل خداى تعالى سى روز روزه بر امت شما واجب كرده ؛ ولى بر امت هاى گذشته بیشتر از این را؟ پس رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: همانا هنگامى كه آدم از آن درخت، خورد، تا سى روز در شكم او باقى ماند؛ پس خدا بر ذریه او واجب كرد كه سى روز گرسنه و تشنه باشند. و آنچه آنها مى خورند (در شب) كرم و تفضل است بر ایشان و همچنین بر آدم نیز سى روز روزه واجب شد. و خداوند واجب كرد بر امت من همان سى روز را سپس رسول خدا صلى الله علیه و آله آیه (كتب علیكم الصیام ) را تلاوت كرد. (متن کامل روایت را اینجا ببینید👇 https://ghorbanimoghadam.ir/760 ) این از قرآن و روایات، اما اگر کسی ملاک دین و احکام را سلیقه ی خود یا آسانگیری بی مورد برای جذب مرید قرار داده، خودش می داند و خدای خودش! @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
#مجردانه 🔺️هشدارهای#دوران_نامزدی(۴) 🔻شک در انتخاب ✍اگر نامزدتان در مقابل پدر و مادرش تسلیم مطلق ا
# 🔻نشانه منفی ✍اگر برای نامزدتان مسائلی مثل برگزاری مراسم عروسی،خرید و...مهمتر از اصل رابطه است،این یک نشانه منفی است. @ayeha313
7.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر اهل کارهای خوب و نیک باشیم اما فقط نماز نخونیم، خدا با ما چجوری حساب میکنه؟ حتما کلیپ رو ببینید @ayeha313