eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
326 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
528 ویدیو
15 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷بنام خداوند ِزنده كننده 🌸روح و دل و جان، 🌷خداوند جمیل و جمال 🌸خداوند بی‌نهايت بخشنده مهربان، 🌷با توکل باسم اعظمت 🌸آغاز میکنیم روزمان را 🌸 بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم 🌷الــهـــی بــه امــیــد تـــو @ayeha313
♥️امیرالمومنین علی علیه السلام 🍀بدهکاری زیاد، راستگو را دروغگو می کند و خوش قول را بدقول كَثْرَةُ الدَّيْنِ تُصَيِّرُ الصّادِقَ كاذِبا وَ المُنْجِزَ مُخْلِفا @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
#مجردانه ♦️از جمله بلوغ های مورد نیاز برای ازدواج: 💠بلوغ عاطفی3⃣ ♦️مسئولیت پذیری 🔅افراد با ب
♦️از جمله بلوغ های مورد نیاز برای ازدواج: 💠بلوغ عاطفی4️⃣ ♦️انعطاف پذیری: 🔅شما بتوانید به هر موقعیت به عنوان یک حالت منحصر به فرد بنگرید و براساس شرایط  موجود، خود را با آن کنید. 🔅افرادی که ذهن انعطاف پذیری دارند، می‌توانند به راحتی با شرایط مختلف کنار بیاییند و الزامات مربوط به آن را کنند. 🔅این توانایی به آن‌ها در کمک بسیاری می‌کند. چرا که انعطاف پذیری ذهن را برای رو به رو شدن با اشخاص، مکان‌ها و موقعیت‌های مختلف آماده می‌کند و برخورد با آن‌ها را ساده‌‌تر می‌سازد. ‼️به این‌‌ترتیب شما می‌توانید زندگی شغلی و خانوادگی رضایتمندانه‌‌تری را کنید. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی(ره): آقای رجایی و آقای باهنر این طور نبود که ریاست در آنها تاثیر کرده باشد، آنها در ریاست تاثیر کرده بودند... 🌹هشتم شهریور، سالروز انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰ و شهادت شهیدان رجایی و باهنر گرامی باد. @ayeha313
چرا موهای بدن سیخ میشوند؟ 🤔 هر تار مو به وسيله عضله كوچک به پوست متصل شده وقتی احساسات هيجانی قوی در بدن ما ايجاد شود اين ماهيچه ‌ها منقبض شده و باعث سيخ شدن موها می ‌شوند @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢نحوه جبران غیبت ✅سوال اگر در مورد شخصی غیبت کرده باشیم، ایا میتوان با اهدا ثواب اعمال مستحبی و واجب، گناه آن را جبران کنیم؟ 🔰پاسخ اهدا ثواب اعمال کافی نیست، بلکه اگر زنده است وطلب حلالیت از او ممکن هست و مفسده ندارد، باید از او حلالیت بطلبید واگر در قید حیات نیست یا طلب حلالیت از او امکان ندارد، برایش استغفار کنید. 💠دفتر استفتائات رهبری @ayeha313
‍⁉️موانع رسیدن به  روحیه مناسب چیست؟ 1_ اجتناب : بیشتر افراد سعی می کنند حتی الامکان خود را در موقعیت هایی قرار ندهند که عواطف ناخواسته ای در آن ها ایجاد شود یا بدتر این که سعی می کنند هیچ احساسی نداشته باشند. به این ترتیب ممکن است در کوتاه مدت بتوانیم خود را از وضعیت های نامطلوب کنار بکشیم، اما در مقابل بسیاری امکانات، روابط عشق و صمیمیت را دست می دهیم و عاقبت نمی توانیم از آن احساسات فرار کنیم. 2_ انکار : برخی با گفتن جملاتی مانند : "عیب ندارد"، " آن قدرها هم بد نشده است."احساسات خود را پنهان می کنند. چنانچه پیام هایی را که عواطف ما سعی در بیان آن ها دارند، نادیده بگیریم، شدت عواطف ما بالاتر می رود و سرانجام آنقدر شدید می شوند که به آن ها توجه کنیم. 3_ رقابت : برخی جنبه های منفی را تقویت می کنند و در این احساس با دیگران رقابت می کنند. مثلاً می گویند : " تو فکر می کنی در زندگی بد آورده ای؟ حالا گوش کن من چقدر بد آورده ام، و ... " که حالت انتظار پیش آمدهای ناگوار و بدبختی دائمی را در انسان بوجود می آورد. 4_ خطاهای شناختی : تفکر همه یا هیچ، تعمیم مبالغه آمیز، فیلتر ذهنی به جنبه های منفی، بی توجهی به امر مثبت، نتیجه گیری شتابزده، درشت بینی یا ریزبینی، استدلال احساسی، بایدها و نبایدها، برچسب زدن ... @ayeha313
💢 آیا اربعین بدعت نیست؟ مگر بدعت در اسلام نیست؟ ✅ ابتدا باید گفت اصل به قصد زیارت امام حسین(ع) و به مقصد کربلا در توصیه شده است؛ مانند: راوی می گوید خدمت امام صادق(ع) رسیدم و «مرازم» نیز در خدمت آن‌حضرت بود. حضرت می‌‏فرمود: کسى که پیاده به زیارت قبر امام حسین(ع) برود، خداوند متعال به هر گامى که برداشته و به هر که از زمین بلند نموده و بر آن نهاده، ثواب آزاد کردن بنده‌‏اى از اولاد حضرت را می‌دهد. 📚کامل الزیارات، ص ۱۳۴ ✅از طرفی هر رفتار مشروعی که به عنوان نماد برای امام حسین(ع) به شمار آید، دارای خواهد بود. ✅با این وجود، اما بدون آن‌که مستندی از داشته باشیم، نمی‌توانیم مسیری از پیاده‌روی‌ها را به عنوان سنتی برگرفته از سخن معصومان(ع) ترویج کنیم که اگر این‌گونه باشد در دین به شمار خواهد آمد، اما اگر نگاهمان به این‌گونه پیاده‌روی‌ها تنها آن باشد که تمام عزاداری‌ها با هر روش‌ مباحی که باشد، دارای پاداش است و در صدد آن نباشیم که خاص و طراحی‌شده توسط خودمان را به عنوان سنتی قلمداد کنیم، بدعت در دین به شمار نخواهد آمد. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متن شبهه👇 خسته نباشی کربلایی!!! امسال هم هرطور شده خودت را به کربلا رساندی و چهلمین روز شهادت امام حسین را به سوگ نشستی البته چهلمین روز که غلط است،تا امروز دقیقا پانصد و یازده هزار و چهل روز از شهادت امام حسین می گذرد!! ▪️غذایشان بوی خون شهدا را نمی داد؟ ▪️عجب وفادار ماندی به خون شهدای جنگ! گوشه ای از فیلم عملیات کربلای ۴ و کشتار عزیزانمان بدست برادران عراقی را حتمآ دیده ای؟ ﻣﺤﻞ ﺯﻧﺪﻩ به گور ﮐﺮﺩﻥ ﻏﻮﺍﺹ ﻫﺎﻣﻮﻥ ..... ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﻫﺎﯼ ﺑﺴﺘﻪ .... 🔸تا به حال از خودت نپرسیدی که چرا آمریکا بدون دلیل دشمن است و عراق با کشتن میلیونها ایرانی برادر است؟ 🔸نپرسیدی چرا رفتن به مزار کوروش جرم و دشوار است و رفتن با پای پیاده به کربلا ساده و سهل؟ 🔸نپرسیدی چرا واژه ی مرگ بر عراق یا مرگ بر عربستان نداریم؟ 🔸نپرسیدی چرا آنها از عراق پیاده به حرم امام رضا نمی آیند اگر انقدر معتقد هستند؟ 🔸و نپرسیدی چرا فقط ۴ سال است این پیاده روی عظیم بر قرار است!!؟ (متن خلاصه شده است) 📌 پاسخ به شبهه👇 🔹در ابتدا از کشف مهم نویسنده که اربعین چهلم شهادت امام حسین نیست و پانصدهزارمین روز است تشکر می کنیم. 🔹اما آنچه جفا، مغالطه و بی انصافی است، نسبت دادن جنایات صدام و رژیم بعث عراق به مردم این کشور مخصوصاً شیعیان آن است. 🔹خوب است اگر کسی به موضوعی هم نقد دارد، منصفانه نقد کند، ما با امریکا بدون دلیل دشمنی می کنیم؟ حمایت از کودتاچیان در سرنگونی دولت قانونی و مردمی مصدق، زدن هواپیمای مسافربری ایرباس، حمایت آشکار از صدام، اعتراف به تاسیس داعش، تحریم های متعدد و ظالمانه (و به قول خود اوباما فلج کننده) و... اینها دلیلی برای دشمنی نیست؟ 🔹چه کسی گفته است که رفتن سر مزار کوروش جرم نابخشودنی است؟ افرادی که امسال در هفتم آبان به پاسارگاد رفتند کدام یک دستگیر و محاکمه شده اند؟ اگر مستند این شبهه افکن عزیز برخی فیلم های تقطیع شده در فضای مجازی است، باید دانست که دخالت محدود نیروی انتظامی برای جلوگیری از نفوذ و سوء استفاده عده ای است که با تحریک و شعارهای ساختارشکن در صدد سوء استفاده از جمعیت حاضر بوده است. بماند که روز کوروش را بیشتر یهودیان افراطی برای ما ساخته اند! علتش را قبلا در گروه گفتیم. 🔹 اما در مورد شعار مرگ بر عراق و مرگ بر عربستان باید دانست که دلیلی برای آن وجود ندارد. بله مرگ بر صدام گفته ایم و خدا را شکر محقق شد. مرگ بر آل سعود هم می گوییم و ان شاء الله محقق خواهد شد. اما با مردم عراق و عربستان و هیچ نقطه ای از عالم مشکلی نداریم. شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس هم همه می دانند که منظور نظام استکباری آن است نه مردم آن ها (چون شخص یا گروه خاصی در امریکا یا انگلیس سردمدار محسوب نمی شود، بخلاف تجاوز عراق که به محوریت صدام بود و جنایات عربستان که به محوریت آل سعود است) 🔹اگر شبهه افکن محترم به قم یا مشهد مسافرت کند، خیل عظیم زائران عراقی و عرب را مشاهده خواهد کرد. البته لطفا ببخشیدشان که پیاده نمی آیند و ما به آنها آب و خرما نمی دهیم. 🔹اگر چه پیاده روی اربعین در این سالها رشد قابل توجهی کرده است، اما به این معنا نیست که قبلا نبوده احیا این مراسم مانند احیای ارزشهای زیادی مانند حفظ قرآن، اعتکاف، نماز جمعه و ... است که به برکت جمهوری اسلامی و رویکرد جوانان این مرز و بوم به ارزشهای الهی و اسلامی است. ♦️یک سوال مهم ✅به راستی حضور استراتژیک ایران و ایرانی در عراق و نصب عکس رهبران ایران بر فراز کشوری که زمانی با ما در حال جنگ بوده، آیا باید موجب سرافرازی باشد یا ایرادهای بچه گانه؟ چرا عده ای از قشون کشی فرهنگی و نرم ایران در کشورهای دیگر ناراحتند؟ اینها دوست ایرانند یا....؟ 📌ایران و عراق بزرگترین کشور شیعه در دنیا هستند حق بدهید دشمن دنبال بهانه اختلاف افکنی بگردد 👈راستی کسانی که به صدام سلاح شیمیایی فروختند و به او کمک کردند از ۳۲ کشور بودند یکبار هم انگلیس و امریکا را محکوم کنید! @ayeha313
🌹 منظور از "الاعمال بالنيات"چيست؟🌹 یکی از چیزهایی که در روایات مورد تأکید قرار گرفته است نیت است و در این رابطه روایات متعددی وارد شده در روایتی پیامبر گرامی اسلام می فرمایند: «إِنَّمَا الْأَعْمَالُ بِالنِّيَّات» (1) به درستی که اعمال و کارهای انسان به نیتها وابسطه است. نیت در فرهنگ اسلام، جان عمل است، و خلوص نیت شرط صحت عبادات می باشد. یکی از تفاوتهای اساسی میان قوانین الهی و قوانین بشری، نیت است. قوانین الهی دو بعدی است؛ یعنی هم به حسن عمل کار دارد و هم به حسن فاعل و تکامل معنوی وی. (2) یعنی اینکه هم کار باید کار خوبی باشد و هم فاعل نیت خیر داشته باشد. در معارف اسلامی، هر کار یا قصد و نیّتی که ما را به خدا نزدیک کند و رضایت و خشنودی و قرب الهی را در برداشته باشد، خوب و پسندیده است و با فلسفه حیات و هدف نهایی آفرینش همگرایی دارد. پس عملی خوب است که هم از «حسن فاعلی» برخوردار باشد و هم دارای «حُسن فعلی» باشد، یعنی هم فاعل هدفش از انجام کار جلب رضایت خدا و خالص برای او باشد (حسن فاعلی) و هم کار را از جهت کمیت و کیفیت و زمان و مکان و شیوه به گونه‌ای انجام دهد که خدا می‌خواهد (حسن فعلی). بنابر این اگر انسان به خاطر رضای خداوند، در نماز جماعت شرکت کند؛ این عمل هم از حسن فاعلی برخوردار است و هم از حسن فعلی؛ و یا اگر نیت شرکت در نماز را داشته باشد. ولی به خاطر موانعی نتواند در نماز شرکت کند. چون دارای حسن فاعلی بوده؛ در روایات وارد شده که خداوند به این شخص از باب تفضل و کرم خودش ثواب نماز جماعت را عنایت می کند. در مقابل اگر شخصی یک لیوان آب را به نیت اینکه شراب است بخورد چنین شخصی اگر چه قبح فعلی را انجام نداده یعنی کار قبیحی انجام نداده، ولی قبح فاعلی داشته، یعنی اینکه با این کار سوء باطن خود را نشان داده است. اگرچه در این مورد نیز خداوند به خاطر تفضل و کرم خودش او را عقاب نمی کند و حدّی بر او نیست. چرا که در واقع این شخص شرابی ننوشیده است. به طور کلی نیت گناه تا زمانی که منجر به انجام آن گناه نشود برای انسان عقابی نیست؛ در مقابل اگر انسان نیت کار خوب داشته باشد و موفق نشود آن کار را انجام دهد برای او ثوابی در نظر گرفته می شود و این به خاطر لطف و تفضل خداوند نسبت به بندگانش می باشد. بنابر این روح اعمال وابسته به نیات افراد است. ولی مادامی که انسان گناهی را مرتکب نشده باشد عقابی برای او نیست اگر چه نیت آن گناه را داشته باشد و این به خاطر لطف خداوند به بندگانش است. ولی نکته ای که نباید از آن غفلت نمود این است که این سخن بدین معنی نیست که انسان نیت و فکر گناه را در سر بپروراند چرا که در روایات وارد شده که نیت و فکر گناه نیز در زندگی انسان تأثیر گذار است. حضرت علی (ع) در روایتی می فرمایند: «من کثر فکره فی المعاصی دعته الیها» كسى كه زياد درباره گناهان بينديشد، گناهان او را به به طرف خود بكشانند. (3)چرا که فکر و نیت گناه زمینه ساز انجام گناه است و انسان را به طرف گناه می کشاند. بنا بر این نیت با توضیحی که ذکر شد ملاک و معیار می باشد؛ ولی در جایی که منجر به انجام گناه نباشد از باب لطف خداوند عقاب ندارد. پی نوشت ها : 1. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، بیروت، موسسه الوفاء، ج67، ص 211. 2. مرتضی مطهری، عدل الهی، تهران، صدرا، چاپ دوم، 1361هش،ص 326. 3. محمدی ری شهری، محمد، میزان الحکمه، قم ، دار الحدیث، ج9، حدیث 16394 @ayeha313