eitaa logo
این بقية الله
151 دنبال‌کننده
128 عکس
67 ویدیو
8 فایل
لینک کانال جهت معرفی به دوستان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 دعاى توسّل به حضرت بقيّة اللّه عجّل اللّه تعالى فرجه 🔻در كتاب «قبس المصباح» دعاى مختصرى (براى توسّل به مولاى مان صاحب الزمان ارواحنا فداه) نقل شده كه عبارت است از: أللّهمّ إنّي أسألك بحقّ وليّك و حجّتك صاحب الزّمان إلاّ أعنتني به على جميع اموري، و كفيتني به مؤونة كلّ موذ و طاغ و باغ، و أعنتني به، فقد بلغ مجهودي، و كفيتني كلّ عدوّ و همّ [و غمّ]و دين، و ولدي و جميع أهلي و إخواني، و من يعنيني أمره و خاصّتي، امين يا ربّ العالمين. خداوندا؛ از تو درخواست مى كنم به حق ولى و حجتت، صاحب زمان، اين كه به واسطۀ آن حضرت، مرا در همۀ كارهايم يارى رسانى و به وسيلۀ او مرا از شرّ هر طغيانگر و ستمگر و آزاررسانى در امان بدارى و كمكم كنى. به راستى كه ناتوان گشته و جانم به لب رسيده و از هر دشمن و (غم و اندوهى) و مشكلات و قرضى، كفايت كنى مرا و فرزندانم و همۀ اهل و برادرانم را، و هركس كار او به من مربوط مى شود و نيز خاصّان مرا، اين دعا را بپذير اى پروردگار جهانيان. ♦️در كتاب «جنّات الخلود» مى فرمايد: فتح و پيروزى بر دشمنان در جنگ‌ها و غير آن، و نيز اداى قرض ها، بستگى به توسّل به حضرت مهدى ارواحنا فداه به اين طريق دارد. و سپس اين دعا را نقل نموده است. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۳۴ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 توسّل به حضرت بقيّة اللّه ارواحنا فداه درمشكلات 💢 از وظائف بزرگ ما توجّه و توسّل به حضرت بقيّة اللّه ارواحنا فداه مى باشد؛ مخصوصا در هنگام سختى ها، مشكلات شديد و بيمارى هاى دشوار كه بر انسان وارد مى شود. در اين هنگام وظيفۀ ما براى حلّ آن مشكلات و رهايى از آن ها، توسّل به امام زمان ارواحنا فداه است كه سرپرست امور ما است. بنابراين در همۀ گرفتارى‌ها مخصوصا زمانى كه بيچارگى و اضطرار سراسر وجودمان را احاطه كرده، بايد به منتقم آل اللّه امام زمان صلوات اللّه عليه متوسّل شويم و بدانيم همۀ گرفتارى‌ها و سختى هايى كه به ما مى رسد بر اثر غيبت آن حضرت است، و ما موظّف هستيم براى ظهور آن بزرگوار دعا كنيم. ▪️در «بحار الأنوار» مى فرمايد: ابو الوفاء شيرازى چنين گويد: در زندانى محصور بودم و به خاطر آن پريشان بودم و به واسطۀ امامان عليهم السّلام با خدا به رازونياز پرداختم، هنگامى كه شب جمعه رسيد پس از نماز خوابيدم و پيامبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم را در خواب ديدم. پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله و سلّم او را در خواب راهنمايى فرمود كه براى هر حاجتى به كدام امام و چگونه متوسّل گردد؟ آن گاه پيغمبر خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم به او فرمود: و أمّا صاحب الزّمان فإذا بلغ منك السيف الذّبح، فاستعن به، فإنّه يعينك و وضع يده على حلقه. و امّا صاحب الزمان؛ پس هرگاه شمشير به گلوگاهت رسيد-و دستش را بر حلقش نهاده بود-از او يارى بخواه كه ياريت مى رساند. (ابو الوفاء مى گويد: ) در خواب صدا زدم: يا مولاي؛ يا صاحب الزّمان؛ أدركني فقد بلغ مجهودي. اى مولاى من؛ اى صاحب الزمان؛ مرا درياب كه همانا جانم به لب رسيده است. و ناگهان بيدار شدم و ديدم كه زندان بانان، زنجير از من باز مى كنند. در «سلاح المؤمنين» مى فرمايد: پدرم چنين فرمود: إن دنا من نحرك السّيف استغث بوليّ العصر مولاك و قل: يا صاحب الزّمان أغثني، يا صاحب الزّمان أدركني فهو باب اللّه و الرّحمة و الغوث و ابن المصطفى فخر الرّسل هنگامى كه شمشير بر گردنت نهادند استغاثه كن و يارى بخواه از مولايت ولى عصر و چنين بگو: اى صاحب الزمان؛ به فريادم برس، اى صاحب الزمان؛ مرا درياب. او باب خدا و رحمت الهى و فريادرس و زادۀ مصطفى فخر پيامبران است. 👇👇
🔻محدّث نورى رحمه اللّه مى فرمايد: ظاهرا مقصود پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله و سلّم از اين سخن اين نيست كه فقط در هنگام گرفتارى در دست دشمنان-كه قصد كشتن و نابودى شما را دارند-به امام عصر ارواحنا فداه متوسّل شويد، بلكه كنايه از اين است كه بايد به آن حضرت توسّل جست هر وقت سختى به حدّ آخر رسيده باشد و اسباب مادّى و اميد به مخلوقين از بين رفته باشد و صبر انسان لبريز گردد. و تفاوتى نمى كند كه بلا و مصيبت دينى باشد يا دنيوى، از شرّ انسان باشد يا از شرّ جن . بنابراين، وظيفۀ مضطرّ، بيچاره و ناتوان، دادخواهى و كمك خواستن از آن وجود مقدّس ارواحنا فداه است و اجابت و فريادرسى از منصب هاى الهى آن بزرگوار مى باشد. و چنانچه شخص مضطرّ از شدّت پريشانى و بيچارگى اش نتواند با زبان اظهار كند و دعايى كه از اهل بيت عليهم السّلام رسيده بخواند و به حضرت استغاثه كند، كافى است با زبان حال از او يارى بخواهد يعنى بداند و اقرار كند كه او ولىّ و امامش مى باشد و مربىّ او و واسطۀ فيض خدا، فقط وجود مقدّس اوست و چراغ هدايت در تاريكى هاى بيابان غيبت فقط اوست. پس بفهمد و بشناسد كه آن هايى كه در سفر طاعت مثل مسافرت حجّ و زيارت استغاثه مى كنند، كسى جز امام زمان كه فريادرس دوران است، آن‌ها را نجات نمى دهد و به فريادشان نمى رسد. شاهد بر اين ادّعا آن است كه «غوث» از لقب هاى اختصاصى آن حضرت است كه در زيارت هاى معتبر وارد شده است و معناى آن فريادرس است. و البتّه بديهى است اين لقب خدادادى مجرّد اسم نيست و طبعا صاحب اين لقب بايد بتواند صداى هر كسى را از هر جايى بشنود و به هر زبانى هم كه فريادرسى از او شود، بايد بداند. بلكه علمى داشته باشد كه به حالات فريادطلبان و دادخواهان احاطه داشته باشد بدون اين كه آنان استغاثه اى نمايند، همان گونه كه در توقيعش به شيخ مفيد رحمه اللّه چنين مى فرمايد. و او قدرت دارد كه در صورت صلاحديد، استغاثه كننده را از درياى گرفتارى و بلا نجات دهد به هرحالى كه باشد و به هر زبانى كه فرياد برآورد و لايق اين مقام نيست مگر كسى كه از مقام والاى امامت برخوردار است و قدم بر بساط ولايت نهاده است. و نيز اين سخن را تأييد مى كند آنچه بين عرب (شهرنشين و باديه نشين) مشهور است كه او را «ابا صالح» مى خوانند و بدو متوسّل نمى شوند و شكايت به نزدش نمى برند و استغاثه و ندبه اش نمى كنند، مگر به اين اسم مقدّس يعنى «ابا صالح». 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۳۵ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 سوره انعام، آیه ۳۷: «قُلْ إِنَّ اللَّهَ قَادِرٌ عَلَىٰ أَنْ يُنَزِّلَ آيَةً وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ» 🔻در تفسیر قمّی در روایت ابی‌الجارود از حضرت باقر سلام الله علیه در تفسیر این آیه‌ی مبارکه گفته است : « سَیُرِیکُمْ فِی آخِرِ الزَّمَانِ آیَاتٍ مِنْهَا دَابَّهًُْ [فی] الْأَرْضِ وَ الدَّجَّالُ وَ نُزُولُ عِیسَی‌ابْنِ‌مَرْیَمَ (علیه السلام) وَ طُلُوعُ الشَّمْسِ مِنْ مَغْرِبِهَا.» یعنی : زود باشد که بنماید شما را در آخر زمان نشانه هایی که از آنهاست دابّة الارض و دجّآل و فرود آمدن عیسی پسر مریم و درآمدن آفتاب از مغرب خودش . 🔻توضیح : در این حدیث چهار نشانه که از حتمیّات است حضرت باقر علیه السلام خبر داده . یکی بیرون آمدن دابة الارض و یکی خروج دجّال و یکی نزول عیسی و یکی بیرون آمدن آفتاب از مغرب خود . در بعضی از احادیث وارد شده که مراد از طلوع آفتاب از مغرب خود وجود مبارک امام زمان است و مراد از جمله أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ در آیه مبارکه - چنانکه در تفسیر قمی ذکر شده - این است که: یعنی: بیشتر از مردم نمی دانند که وقتی این آیت آمد و ایمان نیاوردند به آن ، هلاک خواهند شد . 📚 نوائب الدهور فی علائم ظهور ، ج ۱ ، ص ۱۲۷ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دعای آن حضرت برای مومنین 💢 امام هر زمانی برای شیعیانش دعا می‌کند 🔹️روایتی که در بحار به نقل از مناقب ابن شهرآشوب از موسی بن سیار آمده، که گفت: با حضرت رضا علیه السلام بودم در حالی که به دروازه شهر طوس رسیده بودیم صدای گریه ای شنیدم در جستجوی آن برآمدم، ناگاه جنازه ای دیدم، چون چشمم به آن افتاد دیدم آقایم (حضرت رضا علیه السلام) با شتاب از اسب پیاده شد سپس به سوی جنازه رفت و آن را به دوش گرفت در حالی که از جنازه جدا نمی شد همانگونه که بزغاله از مادرش جدا نمی شود، سپس به من رو کرد و فرمود: ای موسی بن سیّار، هر کس جنازه یکی از دوستان ما را تشییع کند از گناهان خود بیرون می‌رود. همچون روزی که از مادر زاده شده و هیچ گناهی بر او نیست. و چون جنازه آن مرد کنار قبرش بر زمین گذاشته شد، آقایم را دیدم که مردم را از کنار آن عقب زد و دست بر سینه او نهاد و گفت: ای فلان بن فلان مژده باد تو را به بهشت که پس از این ساعت بر تو ترسی نیست. به امام رضا عرض کردم: فدایت گردم آیا این مرد را می‌شناسی؟ چون اینجا سرزمینی است که تا کنون قدم بر آن ننهاده بودی؟ فرمود: ای موسی بن سیّار مگر نمی دانی که بر ما امامان، اعمال شیعیانمان هر صبح و شام عرضه می‌شود، پس هر تقصیری که در اعمال آنها باشد از خداوند متعال گذشت از آن را خواهیم خواست، و هر کار خوب و پیشرفت در برنامه‌های دینی باشد از خداوند پاداش برای صاحب آن عمل خواهیم خواست . 🔸️روایت است که از امیرالمؤمنین علیه السلام ضمن حدیث زُمَیله یا (رُمیله) آمده است که آن حضرت به وی فرمود: ای زُمَیْله هیچ مؤمنی نیست که بیمار شود مگر اینکه به مرض او مریض می‌شویم، و اندوهگین نشود مؤمنی مگر این که به خاطر اندوه او اندوهگین گردیم، و دعایی نکند مگر اینکه برای او آمین گوییم و ساکت نماند مگر اینکه برایش دعا کنیم . 📚 مکیال المکارم ، ج۱ ، ص ۱۳۷ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دعای آن حضرت برای مومنین 🔻روایتی که محمد بن الحسن الصفّار در بصائر الدرجات به سند خود از ابوالربیع شامی آورده که گفت: به حضرت ابوعبداللَّه صادق علیه السلام عرضه داشتم: از عَمْرو بن اسحاق حدیثی به من رسیده. فرمود: آن را عرضه کن. گفتم: وی بر امیرالمؤمنین علی علیه السلام داخل شد، پس آن حضرت آثار زردی بر صورتش دید، فرمود: این زردی چیست؟ پس بیماری خود را توضیح داد. آن حضرت به او فرمود: ما خوشحال می‌شویم به خوشحالی شما و اندوهگین می‌شویم به حزن شما و بیمار می‌شویم به بیماری شما و دعا می‌کنیم برای شما، و شما که دعا می‌کنید ما آمین می‌گوییم. عَمْرو به امیرالمؤمنین عرضه کرد: آنچه فرمودی دانستم، ولی چگونه ما دعا می‌کنیم شما آمین می‌گویید؟ آن حضرت فرمود: حاضر و دور بر ما یکسان است. امام ابوعبداللَّه صادق علیه السلام فرمود: عَمْرو راست گفته است . 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۱۳۸ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 سوره انعام، آیه ۶۵: «قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَىٰ أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِنْ فَوْقِكُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ ۗ انْظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ» یعنی : بگو - ای پیغمبر ! - اوست خدایی که تواناست بر این که برانگیزاند بر ضرر شما شکنجه و عذاب را از بالای سرهای شما یا از زیر پاهای شما، یا به جان همدیگر اندازد شما را و بچشاند بعضی از شما را آسیب بعضی . فکر کن که چگونه تغییر می دهیم نشانه های خود را که تا شاید ایشان بفهمند . 💢 در تفسیر قمّی است که مراد از عذاب بالای سر سلطان جائر است، و مراد به عذاب از زیر پا مردمان پستی هستند که هیچ چیزی در آن ها نیست، و مراد از «يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا» عصبیّت است، و مراد از «وَيُذِيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ» بد همسایه بودن است . 🔻و نیز در روایت ابی الجارود از حضرت باقر علیه السلام روایت کرده که فرمود: «عَذاباً مِنْ فَوْقِكُمْ» هو الدخان و الصيحة، «أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ» و هو الخسف، «أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعاً» و هو الاختلاف في الدين و طعن بعضكم على بعض، «وَ يُذِيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ» هو أن يقتل بعضكم بعضاً، و كل هذا في أهل القبله» یعنی: مراد از «عذاب بالای سر شما» دود تیره و صیحه آسمانی است، «و یا عذاب از زیر پای شما» فرو رفتن به زمین است، و «فرقه فرقه شدن شما» اختلاف ظاهر شدن در دین شماست و طعن زدن بعضی از شماست بر بعض دیگر ، و «چشیدن بعضی از شما آسیب بعض دیگر را» مراد این است که بکشد بعض از شما بعضی دیگر را، و همه اینها در اهل قبله ظاهر میشود . 🔺️و در جامع الاخبار در ضمن خبری که جابر بن عبدالله انصاری در حجّة الوداع از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت کرده تاویل شده است عذاب این آیه به ریح حمراء - یعنی: باد سرخ - و به زمین فرو رفتن و سنگ باریدن - ♦️مولف گوید: ممکن است عذابی که در این آیه شریفه ذکر شده عذاب خدایی باشد - از قبیل صاعقه و صیحه آسمانی و بادهای مخالف و طوفانی سخت و باریدن باران‌های خراب کننده و تگرگ و برف‌های هلاک کننده باشد - و ممکن است عذابی باشد که خدای تعالی به دست بشر ایجاد کند -از قبیل آلات و اسلحه های جنگی هوایی ؛ از قبیل طیّارات جنگی و اِعمال گازهای اتمی و نارنجک‌ها و موشک‌ها و گازهای کهربایی و امثال آنها- ، و اما عذاب از زیر پا نیز ممکن است خدایی باشد و ممکن است به دست بشر به تقدیر خدای قادر ایجاد شده باشد . اما خدایی از قبیل زلزله و به زمین فرو رفتن و آتش فشانی و غرق شدن ، و اما خَلقی از قبیل مین‌گذاری و طغیان آب‌ها باشد، والله اعلم . 📚 نوائب الدهور فی علائم ظهور ، ج ۱ ، ص ۱۲۸ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
هدایت شده از معارف الشیعه
🔴 امر به ایجاد ارتباط با سلام الله علیهما ▪️قال الإمام ﺍﻟﺒﺎﻗﺮ ﻋﻠﻴﻪ‌ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ:إِصبِرُوا عَلَى أَدَاءِ الفَرَائِضِ، وَ صَابِرُوا عَدُوَّكُم، وَ رَابِطُوا إِمَامَكمُ المُنتَظَر. 🔸امام محمدباقر صلوات‌الله‌علیه می‌فرمایند: در انجام واجبات صبر پیشه كنيد، در برابر دشمنتان صابر باشيد، و با امامتان كه در انتظار او هستيد ارتباطی فراهم کنید. 📚الغیبة النعماني، ص۲۷ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
هدایت شده از معارف الشیعه
🔴 جانم فدای " سلام الله علیه " ▪️ علیه‌السلام فرمودند: «أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لاَسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا اَلْأَمْرِ.» «بدانید اگر من آن روزگاران(عصر غیبت) را درک کنم، مطمئناً جانم را برای فداکاری در رکاب حضرت صاحب‌الامر عجل‌ الله فرجه، نگاه مى‌دارم! 📗الغيبة (للنعمانی)، ج ۱، ص ۲۷۳ 📗أعيان الشيعة، ج ۲ ص ۷۷ 📗يوم الخلاص، ص ۲۲۱ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 کامل شدن عقل ها در زمان ظهور 🔻 امام باقر سلام الله علیه فرمودند:  «اَلْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اَلْوَشَّاءِ عَنِ اَلْمُثَنَّى اَلْحَنَّاطِ عَنْ قُتَيْبَةَ اَلْأَعْشَى عَنِ اِبْنِ أَبِي يَعْفُورٍ عَنْ مَوْلًى لِبَنِي شَيْبَانَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِذَا قَامَ قَائِمُنَا وَضَعَ اَللَّهُ يَدَهُ عَلَى رُءُوسِ اَلْعِبَادِ فَجَمَعَ بِهَا عُقُولَهُمْ وَ كَمَلَتْ بِهِ أَحْلاَمُهُمْ.» زمانى كه قائم ما قيام كند دست لطف و رحمتش بر سر بندگانش قرار دهد(يعنى به بندگانش توجه كند)پس انديشه و عقلهايشان را جمع كند و آنها را كامل سازد(تا حقايق و واقعيتهاى زندگى را بخوبى درك كنند و بجاى پيروى از خواسته دل از عقل پيروى كنند و تن به خواسته آن دهند). 📚الکافي ، ج ۱، ص ۲۵ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 توسّل ديگر به حضرت بقيّة اللّه عجّل اللّه تعالى فرجه در مشكلات (يا فارس الحجاز) 🔻روايت شده است كه: هر مؤمنى كه امرى از امور دنيوى يا اخروى بر او دشوار گردد، به صحرا رود و اين دعا را هفتاد مرتبه بخواند، يارى حضرت صاحب الأمر ارواحنا فداه به او مى رسد: يا فارس الحجاز أدركني، يا أبا صالح المهديّ أدركني، يا أبا القاسم أدركني أدركني و لا تدعني، فإنّي عاجز ذليل. اى اسب سوار حجاز؛ مرا درياب؛ اى ابا صالح المهدى؛ مرا درياب؛ اى ابا القاسم؛ مرا درياب، مرا درياب، و مرا رها نكن كه همانا من درمانده اى ناتوان و خوار هستم. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۳۸ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 توسّل ديگر به حضرت بقيّة اللّه عجّل اللّه تعالى فرجه در مشكلات (يا محمّد يا عليّ... ) 💢 عالم بزرگوار عراقى رحمه اللّه در كتاب «دار السّلام» مى فرمايد: ملاّ قاسم رشتى رحمه اللّه چنين گويد: به اصفهان رفتم و به مقبرۀ تخت فولاد در روزى غير از پنجشنبه روانه شدم و چون در آن ديار غريب بودم نمى دانستم كه مردم آن شهر فقط شبهاى جمعه به زيارت اهل قبور مى روند، و در ديگر ايّام، مقبره خالى از مردم است و چيزى در آنجا يافت نمى شود، وقتى در خيابان قدم برمى داشتم، ميل داشتم كه قليانى بكشم، خادمى كه همراه من بود گفت: در اين اطراف جز شب هاى جمعه چيزى پيدا نمى شود. من هم گفتم: زيارت اهل قبور را براى كشيدن قليان ترك نمى كنم و داخل قبرستان شدم و شروع به قرائت فاتحه كردم كه ناگاه مردى را مشاهده نمودم كه در گوشۀ حياط نشسته بود. آن شخص گفت: ملاّ قاسم؛ چرا وقتى وارد شدى، طبق سنّت پيامبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم، سلام نكردى؟ شرمنده شدم و از او معذرت خواستم و گفتم: دور بودم و مى خواستم وقتى نزديك شدم سلام كنم. گفت: نه، شما اهل علم ادب نداريد. هيبتش بر دلم افتاد و به او نزديك شدم و سلامش نمودم. جوابم داد و نام والدين مرا برد گفت: آن‌ها فرزند پسر نداشتند و پدرت نذر كرد كه اگر خداوند به او فرزند پسرى عنايت كند، او را از اهل حديث و از نيكان قرار دهد. آن گاه خدا تو را به او عنايت كرد و او هم به نذرش وفا نمود. گفتم: بلى؛ اين را شنيده ام. سپس گفت: اگر مى خواهى قليان بكشى در كيسۀ من موجود است، بردار و آماده كن تا باهم بكشيم. اراده كردم كه به خادمم دستور دهم، ولى به مجرّد اين اراده و همينكه از دلم خطور كرد به من گفت: نه، خودت آماده كن. گفتم: چشم و قليان را آماده نمودم و كشيدم، سپس به او دادم، او هم كشيد و به من بازگردانيد، آن گاه چنين گفت: چند روز قبل به اينجا آمدم و هيچ ميلى به اهل اين شهر و به داخل شدن در اين شهر نداشتم و همانا دوستى در مازندران دارم و مى خواهم به زيارت او بروم. سپس به من گفت: در اين مقبره، قبور عدّه اى از پيامبران است، برخيز و آن‌ها را همراه من زيارت كن. پس برخاست و كيسه اش را برداشت و باهم رفتيم تا به جايى رسيديم، گفت: اينجا، قبور انبيا است و آن گاه زيارتى خواند كه من هرگز در كتاب‌ها آن را نديده بودم، به هرحال، همراه او خواندم، سپس از قبرها دور شد و گفت: من عازم مازندران هستم، مى توانى از من چيزى بخواهى. از او خواستم كه به من علم كيميا را بياموزد. گفت: آن را به تو نمى آموزم، اصرار ورزيدم. گفت: رزق و روزى هركسى مقدّر و معيّن شده، و آنچه مى خواهى در اواخر عمرت به تو مى رسد. گفتم: چه مى شود اگر من از فقر و فلاكت نجات يابم؟ گفت: دنيا ارزشى ندارد. گفتم: به خاطر دوستى و حبّ دنيا اين تقاضا را از تو نكردم. گفت: پس چرا فقط از امور دنيوى تقاضا نمودى؟ ولى من همچنان به خواستۀ خود پافشارى كردم. گفت: اگر در مسجد سهله مرا ديدى، خواسته ات را برمى آورم. گفتم: پس دعايى به من تعليم نما. گفت: دو تا دعا به تو ياد مى دهم؛ يكى به تو اختصاص دارد و ديگرى براى همگان، و اگر مؤمن گرفتارى آن را بخواند حتما مؤثّر واقع مى شود، سپس آن دعاها را برايم خواند. گفتم: متأسّفانه قلمى ندارم تا دعاها را بنويسم و قدرت حفظ كردن آن را هم ندارم. گفت: در كيسۀ من قلم و كاغذ است، بردار.👇👇
دست در كيسه نمودم و با تعجّب ديدم كه قليان و ديگر وسايلى كه قبلا بود، در آن نيست و فقط دوات و قلم و كاغذى به اندازۀ نياز و نوشتن آن دو دعا موجود است. بسى شگفت زده شدم! با تندى به من گفت: زود باش و معطّلم نكن كه مى خواهم بروم. مضطرب شدم و سر به طرف زمين نهاده مهيّاى نوشتن شدم. دعاى اوّلى را املاء كرد و من نوشتم. به دعاى دوّم كه رسيد اين گونه قرائت كرد: يا محمّد يا عليّ يا فاطمة، يا صاحب الزّمان أدركني و لا تهلكني. اى محمّد، اى على، اى فاطمه، اى صاحب زمان، مرا درياب و هلاكم نكن. من در عبارت دعا تأمّلى كردم و او كه ديد به فكر فرورفته‌ام گفت: آيا عبارت را غلط مى دانى؟ گفتم: آرى، زيرا خطاب به چهار نفر است و فعل آن بايد جمع باشد. گفت: اشتباه نمودى، اكنون نظم دهندۀ اين عالم، امام زمان ارواحنا فداه است و غير او در عالم تصرّف نمى كند و در دعا آن سه بزرگوار يعنى حضرت محمّد، على و فاطمه عليهم السّلام را شفيعان نزد امام عصر ارواحنا فداه قرار مى دهيم و فقط از او استمداد مى كنيم. ديدم سخن متينى مى گويد، پس دعا را نوشتم ولى وقتى سر بلند كردم كسى را نديدم. از خادم دربارۀ او سؤال كردم. گفت: من كسى را نديدم، با حالتى كه در من سابقه نداشت به شهر بازگشتم و وارد خانۀ حاجى كرباسى شدم. او گفت: آيا تبى بر تو عارض گشته است؟ گفتم: خير، و ماجرا را برايش تعريف كردم. او گفت: اين دعا را شيخ محمّد بيد آبادى به من ياد داد و من در پشت كتاب دعا آن را نوشتم. برخاست و كتاب را آورد ولى در آن چنين بود: «أدركوني و لا تهلكوني»، آن را پاك كرد و نوشت: «أدركني و لا تهلكني». 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۳۸ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دعاى موقف [عرفات‌] از على بن الحسين عليهما السلام 🔻 دُعاءُ المَوقِفِ لِعَلِيِّ بنِ الحُسَينِ عليهما السلام : . . . اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‌ مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وفَرِّج عَن آلِ مُحَمَّدٍ ، وَاجعَلهُم أئِمَّةً يَهدونَ بِالحَقِّ وبِهِ يَعدِلونَ ، وَانصُرهُم وَانتَصِر بِهِم وأَنجِز لَهُم ما وَعَدتَهُم ، وبَلِّغني فَتحَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاكفِني كُلَّ هَولٍ دونَهُ ، ثُمَّ اقسِمِ اللَّهُمَّ لي فيهِم نَصيباً خالِصاً ، يا مُقَدِّرَ الآجالِ ، يا مُقَسِّمَ الأَرزاقِ ، افسَح لي في عُمُري وَابسُط لي في رِزقي . اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‌ مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وأَصلِح لَنا إمامَنا وَاستَصلِحهُ ، وأَصلِح عَلى‌ يَدَيهِ وآمِن خَوفَهُ وخَوفَنا عَلَيهِ ، وَاجعَلهُ اللَّهُمَّ الَّذي تَنتَصِرُ بِهِ لِدينِكَ ، اللَّهُمَّ املَأِ الأَرضَ بِهِ عَدلاً وقِسطاً كَما مُلِئَت جَوراً وظُلماً ، وَامنُن بِهِ عَلى‌ فُقَراءِ المُسلِمينَ وأَرامِلِهِم ومَساكينِهِم ، وَاجعَلني مِن خِيارِ مَواليهِ وشيعَتِهِ ؛ أشَدِّهِم لَهُ حُبّاً ، وأَطوَعِهِم لَهُ طَوعاً ، وأَنفَذِهِم لِأَمرِهِ ، وأَسرَعِهِم إلى‌ مَرضاتِهِ ، وأَقبَلِهِم لِقَولِهِ ، وأَقوَمِهِم بِأَمرِهِ ، وَارزُقنِي الشَّهادَةَ بَينَ يَدَيهِ حَتّى‌ ألقاكَ وأَنتَ عَنّي راضٍ . «... خدايا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و گره از كار خاندان محمّد بگشاى و آنان را امامانى قرار بده كه به حق، ره مى‌نمايند، و به سوى آن مى‌روند، و آنان را يارى كن و به دست ايشان انتقام بگير و آنچه را به ايشان وعده داده‌اى، به انجام برسان و مرا به فتح خاندان محمّد برسان و در اين راه، از هر هول [و بلايى ]كفايتم كن. آن گاه خدايا ! براى من بهره‌اى خالص ميان ايشان قرار بده، اى اندازه‌دهنده اجل‌ها! اى قسمت‌كننده روزى‌ها! عمرم را دراز و روزى‌ام را فراخ كن. خدايا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و امام ما را براى ما و اوضاع را براى او به سامان بياور و به دست او اصلاح كن، و بيم خودش و ما را بر او به آسودگى تبديل كن. خدايا! او را كسى قرار ده كه دينت را با او يارى مى‌دهى. خدايا! زمين را با او از عدل و داد پر كن، همان گونه كه از ظلم و ستم پر شده است و با او بر فقيران و بيوه‌زنان و بينوايان مسلمان، منّت بگذار و مرا از گزيدگانِ وابسته و پيروان او كه بيشترين محبت را به او دارند و مطيع‌ترين‌اند و بهترين فرمان‌بردارى را دارند و در پىِ رضايت او سريع‌ترين‌اند و بيشترين پذيرش سخن او را دارند و بيش از بقيه به كار او قيام مى‌كنند، قرار بده، و شهادت در پيش روى او را روزى‌ام كن تا تو را در حالى ديدار كنم كه از من خشنودى». 📚مصباح المتهجّد : ص ۶۹۷ ، ح ۷۷۱ 📚الإقبال : ج ۲ ، ص ۱۱۰ 📚بحار الأنوار : ج ۹۸ ، ص ۲۳۴ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دعوت آن حضرت به سوی حقّ 🔸️در زیارت آن جناب آمده: سلام بر تو ای دعوت کننده الهی و ای مظهر و آئینه صفات ربانی . 🔹️ در زیارت جامعه آمده است: سلام بر امامان دعوت کننده به سوی خدا و زمامداران هدایتگر. 🔸️ در حدیثی که از عبدالعزیز بن مسلم در کافی و کمال الدین منقول است از حضرت ابوالحسن امام رضا علیه السلام آمده که فرمود: امام؛ امین خداوند در خلق او است، و حجّت او است بر بندگانش، و خلیفه او در بلادش، و دعوت کننده به سوی او، و مدافع از حقوق او است . 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۱۳۸ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 دعوت آن حضرت به سوی حقّ ▪️در بحار از حضرت ابی عبداللَّه صادق علیه السلام روایت شده که فرمود: چون خداوند اذن فرماید که قائم عجل اللَّه تعالی فرجه خروج کند، آن حضرت منبر می‌رود و مردم را به سوی خودش دعوت می‌کند و آنها را به حقّ خدا سوگند می‌دهد و به حقّ خویش دعوت می‌نماید و اینکه در میان آنان به شیوه و سیره رسول اللَّه صلی الله علیه وآله وسلم رفتار خواهد کرد و همان عمل او را انجام خواهد داد. پس خداوند جل جلاله جبرئیل را می‌فرستد تا به نزد آن حضرت بیاید، که بر حطیم نازل شود و به آن جناب عرض کند: به سوی چه چیز دعوت می‌نمایی؟ پس قائم او را خبر می‌دهد. آنگاه جبرئیل می‌گوید: من نخستین کسی هستم که با تو بیعت می‌کنم دستت را بده. پس بر دست او مسح می‌کند در حالی که سیصد و ده و اندی مرد (سیصد و سیزده تن) خدمتش حاضر شده اند، با آن حضرت بیعت می‌کنند و در مکّه می‌ماند تا وقتی که اصحابش به ده هزار نفر برسند، سپس از آنجا به سوی مدینه می‌رود . ▪️ از حضرت ابوجعفر باقر علیه السلام در خبر طولانی آمده که: سپس می‌رود مردم را به کتاب خدا و سنّت پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم و ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام و بیزاری از دشمنان دعوت می‌کند . 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۱۳۸ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 بگوئید ظهور نزدیک است، تا فرج نزدیک شود... 🔻 آقا امام کاظم سلام الله علیه فرمودند: «فَلَوْ قِيلَ لَنَا إِنَّ هَذَا اَلْأَمْرَ لاَ يَكُونُ إِلاَّ إِلَى مِائَتَيْ سَنَةٍ أَوْ ثَلاَثِمِائَةِ سَنَةٍ لَقَسَتِ اَلْقُلُوبُ وَ لَرَجَعَ عَامَّةُ اَلنَّاسِ عَنِ اَلْإِسْلاَمِ وَ لَكِنْ قَالُوا مَا أَسْرَعَهُ وَ مَا أَقْرَبَهُ تَأَلُّفاً لِقُلُوبِ اَلنَّاسِ وَ تَقْرِيباً لِلْفَرَجِ» اگر به ما بگویند این امر () تحقق نمی‌پذیرد، مگر بعد از دویست یا سیصد سال و آن را دیر ببینیم، دلها دچار سختی و قساوت گردد. بگوئید چه زود است، چه نزديک است و بدينگونه دل‌های مردم اُنس مي‏‌گيرد و آرامش می‌يابد و فرج نزديک می‌‏شود». 📗الکافي ج ۱، ص ۳۶۹ 📗الوافي ج ۲، ص ۴۲۸ 📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۱۰۲ 📗الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۳۴۱ کانال "این بقیة الله" https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 توسّل ديگر به حضرت بقيّة اللّه ارواحنا فداه (يا صاحب الزّمان) 🔻روايت شده است كه: هركه را شدّت و مصيبتى برسد هفتاد بار بگويد: يا اللّه يا محمّد يا عليّ يا فاطمة يا صاحب الزّمان، أدركني و لا تهلكني. اى خدا، اى محمّد، اى على؛ اى فاطمه، اى صاحب الزمان، مرا درياب و هلاكم نكن. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۴۱ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 توسّل ديگر به آن حضرت صلوات اللّه عليه 💢در كتاب «التحفة الرضويّة» آمده است: بعد از نافلۀ مغرب، صد مرتبه صلوات بر محمّد و آل محمّد عليهم السّلام بفرست، سپس هفتاد مرتبه بگو: يا اللّه يا محمّد يا عليّ يا فاطمة يا حسن يا حسين، يا صاحب الزّمان، أدركني يا صاحب الزّمان. اى خدا؛ اى محمّد؛ اى على؛ اى فاطمه؛ اى حسن؛ اى حسين؛ اى صاحب الزمان؛ مرا درياب اى صاحب الزمان. سپس صد مرتبۀ ديگر صلوات بفرست و آن گاه حاجت خود را طلب كن. ▪️صاحب كتاب «التحفة الرضويّة» در ادامه مى نويسد: سيّد علاّمه، حضرت والد فرموده است: اين دعا براى برطرف شدن مشكلات و سختى هاى مهمّ تجربه شده است. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۴۲ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا