🔴 آیتالله سید ابراهیم رييسى، ذوالقرنین است
📝 #حسين_شريعتمدارى در #كيهان نوشت:
🔹در سوره مبارکه کهف به داستان ذوالقرنین اشاره شده است، او اگرچه به روایت معصومین علیهمالسلام پیامبر نبود ولی شخصیتی مومن و دادگستر و محبوب خدا بود. برخی از مفسران، از جمله مرحوم علامه طباطبائي او را کوروش کبیر یعنی همان پادشاه هخامنشی میدانند. ذوالقرنین سپاه عظیم و سلحشوری در اختیار داشت.
🔸در کلام خدا از سفرهای سهگانه او یاد شده است، سفر به مشرق و مغرب و سفر به منطقهای که در پس تنگهای (برآمده از دو کوه) قرار داشت، « حَتَّى إِذَا بَلَغَ بَيْنَ السَّدَّيْنِ وَجَدَ مِن دُونِهِمَا قَوْمًا لَّا يَكَادُونَ يَفْقَهُونَ قَوْلًا …. ذوالقرنین در سفر سوم خود به میان دو کوه میرسد و در پس آن دو کوه مردمی را میبیند که از ظلم و ستم جماعت ستمگری بهنام «یأجوج و مأجوج» به تنگ آمدهاند و از او میخواهند که میان آنها و یأجوج و مأجوج دیواری بنا کند تا از تاخت و تاز آن ستمگران در امان باشند و ذوالقرنین با آهن و مس گداخته میان آن دو کوه، سد محکمیبنا میکند که یأجوج و مأجوج توان نفوذ و عبور از آن را نداشتهاند. « فَمَا اسْطَاعُوا أَن يَظْهَرُوهُ وَمَا اسْتَطَاعُوا لَهُ نَقْبًا- نه میتوانستند از آن بالا بروند و نه در آن نقبی بزنند».
🔻اردیبهشت ماه سال ۹۶ و در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی، آقای رئیسی را که یکی از نامزد های ریاست جمهوری بود ، متهم کردند اگر انتخاب شود، در پیاده رو ها دیوار می کشدو گفتند؛ «اگر شما جوانان در خانه بنشينيد، بدانيد كه در پيادهروهاي ما هم ديوار خواهد بود، شما آنها را نميشناسيد. من آنها را ميشناسم. آنها روزي در جلسهاي تصميم گرفتند كه در تهران و در پيادهرو ديوار بكشند. آنها ميخواستند، پيادهرو زنانه و مردانه ايجاد كنند.»!
✅ بعدها اگرچه آقای رئیسی به ریاست جمهوری انتخاب نشد اما، نیمیاز آنچه درباره دیوارکشی ایشان گفته بودند به حقیقت پیوست! و ایشان که به ریاست قوه قضائیه انتخاب شده بود، دیوارکشی را آغاز کرد، ولی آنگونه که ایشان را متهم کرده بودند، در پیادهروها دیوار نکشید! رئیسی در برخورد قاطع و هوشمندانه با مفسدان اقتصادی و دستگیری و محاکمه آنها ، میان یاجوج و ماجوج های عصر حاضر و مردم مظلوم و ستمدیده ایران ، دیوار بلندی کشید و دست غارتگر آنها را از جان و مال ملت کوتاه کرد. هزاران میلیارد از اموال به غارت رفته مردم را به بیتالمال باز گرداند و غارتگران را به دست عدالت سپرد...
💢 این گردونه- که با استجازه معروف آیتالله آملی لاریجانی از حضرت آقا به گردش درآمده بود- کماکان به چرخش خود ادامه داد و این روزها با هر چرخی که میزند، ارتفاع آن دیوار بلند و بلندتر میشود و مردم را به اجرای بیچون و چرای عدالت امیدوارتر میکند... کاری کارستان و همسو با برخوردی که جناب ذوالقرنین با جماعت بیدادگر یأجوج و مأجوج کرده بود... از این روی باید گفت: آیت الله سید ابراهیم ذوالقرنین، دست مریزاد و خدا قوت
کانال «ضد اسلام آمریکایی»
✅👉 @Antiamericanislam
May 11
KayhanNews759797104121495448101305.pdf
11.81M
بسم الله الرحمن الرحیم
تمام صفحات روزنامه کیهان
امروز یکشنبه ۱۰ شهریور ۹۸
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🏴 فلسفه و حکمت عزاداری بر اهلبیت عصمت و طهارت(ع)
۱- ابزار محبت و دوستی
قرآن و روایات، دوستی خاندان رسول اکرم و اهل بیت را بر مسلمانان واجب کرده است.
روشن است که دوستی لوازمی دارد و محب صادق، کسی است که شرط دوستی را - چنان که باید و شاید- بجا آورد. یکی از مهمترین لوازم دوستی، همدردی و همدلی با دوستان در مواقع سوگ یا شادی آنان است.
از این رو در احادیث، بر برپایی جشن و سرور در ایام شادی اهلبیت و ابراز حزن و اندوه در مواقع سوگ آنان، تاکید فراوان شده است.
امام صادق(ع) در روایتی میفرماید: یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا
شیعه و پیروان ما در شادی و حزن ما شریکاند. (بحارالانوار، ج۵ ص۲۲۵)
امام صادق نیز فرمودند: «شیعتنا جزء منا خلقوا من فضل طینتنا یسوؤهم ما یسؤنا و یسرهم ما یسرنا». شیعیان ما پارهای از خود ما بوده و از زیادی گل ما خلق شدهاند؛ آنچه که ما را بدحال یا خوشحال میسازد، آنان را بدحال و خوشحال میگرداند. (ارشادالقلوب، ج۲ ص۲۵۷)
این وظیفه عقلانی و شرعی، ایجاب میکند که در ایام عزاداری اهل بیت، حزن و اندوه خود را به «زبان حال»؛ یعنی، با اشک، آه و ناله و زاری، از نظر خوراک، با کم خوردن و کم آشامیدن مانند افراد غمزده و از نظر پوشاک، با پوشیدن لباسی که از حیث جنس و رنگ و نحوه پوشش در عرف، حکایتگر اندوه و ناراحتی است، آشکار سازیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 حدیث قدسی بسیار زیبا درباره رزق و روزی
✔️در این روزها که وضعیت اقتصادی مردم به هم ریخته، شنیدن این حدیث بسیار آرامش بخش و قابل توجه است.
✔️ ما در دنیا واقعاً نقطۀ رهایی از محدودیتها نداریم!
🔸خداوند هیچوقت انسان را با محدودیتهای فراوان، محاصره نمیکند بهطوری که انسان در یک دایرۀ بسته، گرفتار شود و جایی برای فرار، رهایی و رشد نداشته باشد. خداوند یک جاهایی را محدود میکند و بعد، یک مسیری را باز میکند.
🔸دنیا خیلی از سختیها را به ما تحمیل میکند و این سختیها دائماً در قرآن کریم برای ما توضیح داده میشوند؛ اما در کنار همۀ این محدودیتها یک نقطۀ رهایی هست که خیال ما میتواند به آن نقطۀ رهایی متوجه بشود، همانطور که أمیرالمؤمنین(ع) فرمودند: با چشم قلبت نگاه کن به عالم آخرت و زیباییها و شکوه عالم آخرت
🔸خیلیها دنبال این هستند که یک خیالِ خام و درواقع «توهمِ رهایی» در دنیا برای خودشان یا برای دیگران درست کنند؛ مثلاً در برخی فیلمها نشان میدهند که قهرمان داستان به آن نقطۀ مطلوبش میرسد و همۀ مشکلاتش حل میشود و همه خوشحال از پای فیلم بلند میشوند! درحالیکه ما در دنیا واقعاً نقطۀ رهایی نداریم.
🔸تنها جایی که ما میتوانیم به رهایی بیندیشیم-در مرحلۀ اول- خود وجود پروردگار عالم و ملاقات خود خدا است، ولی در دنیا، هرچه در اطراف خودمان میبینیم، درگیری و سختی است و این سختیها را نباید انکار کنیم، بلکه باید بپذیریم که این سختیها وجود دارد و الا اگر نپذیریم، خسته و افسرده میشویم. باید با این سختیها بجنگیم؛ اگر با این سختیها مبارزه کنیم، قوی میشویم و اگر نجنگیم، ضعیفتر میشویم. همچنین باید برای برداشتن این سختیها تلاش کنیم، ولی از همان اول هم باید بدانیم که صرفاً یک بخشی از این سختیها و محدودیتها را میتوانیم برداریم نه همۀ آنها را.
#گناه_و_توبه 42
علیرضا پناهیان ۹۸.۲.۳۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فرمانده نیروی هوافضای سپاه:
امروز به جایی رسیدهایم که هواپیمای جاسوسی آمریکایی را می زنیم و آنها تشکر میکنند.
KayhanNews759797104121495449101305.pdf
9.06M
بسم الله الرحمن الرحیم
تمام صفحات روزنامه کیهان
امروز دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 اکسیر رستگاری
✅ در جوانی طوری سرمایه گذاری کنید که تا آخر عمر سعادتمند باشید.
🌼 داستانی خواندنی از حجت الاسلام قرائتی در مورد قمه زنی
(با استناد به آیه قرآن)
حجت الاسلام قرائتی:
در یکی از شهرها با وجود توصیه های مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمهزنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست برنمی داشتند. به ما گفتند به آنجا برویم و آنها را از این کار باز داریم. ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی می آید و مردم ما را در تلویزیون دیده بودند، در مسجد جمع شدند.
وقتی وارد شدم گفتند: آقای قرائتی آمدهای برای قمهزنی بگویی.
گفتم: شغل من چیست؟
گفتند: تو معلم قرآن هستی.
گفتم: به عنوان معلم قرآن قبولم دارید؟
گفتند: بله قبولت داریم، ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو.
من روی تخته نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم - یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» (سوره بقره آیه ۱۰۴)؛
«ای کسانی که ایمان آورده اید! "راعنا" نگویید، بلکه بگویید: "انظرنا".» و بعد توضیح دادم که:
«یا ایها الذین آمنوا» یعنی: ای مؤمنین.
«لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» یعنی: راعنا نگویید بلکه انظرنا بگویید. راعنا نگویید یعنی چه؟ این قصهای دارد و قصه اش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا، یعنی مراعات ما را هم بکن.
یعنی آرامتر صحبت کن یا به این طرف و آن طرف نگاه کن.
این کلمه راعنا مثل کوکو است که هم می شود آن را با سیب زمینی درست کرد و هم با سبزی.
«راعنا» را هم می شود از ریشه «رعی» گرفت و هم از ریشه «رعن». اگر از «رعی» گرفته شود به معنای «مراعات ما را بکن» است، ولی اگر از ریشه «رعن» گرفته شود، رعونت به معنای خر کردن است! و «راعنا» یعنی «خرمان کن.»!
وقتی که مسلمانان می گفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن» را اراده می کردند، ولی یهودیها از این کلمه استفاده کرده و گفتند: مسلمانها به پیغمبرشان میگویند خرمان کن. در اینجا آیه نازل شد که: «یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»؛ «ای کسانی که ایمان آورده اید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.»
یعنی کلمهای را که دشمن از آن سوء استفاده می کند به کار نبرید.
بعد از این که این آیه را تفسیر کردم، گفتم: شما که قمه می زنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را می کنید، ولی تلویزیون کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته است که شیعه ها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده می کند.
این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده می کرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث به مسلمانان آن روز و امروز هشدار می دهد که: از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده میکند پرهیز کنید. پس، چون امروز دشمنان از قمه زنی شما سوء استفاده می کنند، شما دیگر قمه نزنید.
گفتند: حالا فهمیدیم و دیگر قمه نمیزنیم.
منبع: مجله مبلغان، شماره ۳۹
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به احترام امام حسین، محرم گناه نکنیم!!
حجت الاسلام حسینی قمی
🏴 فلسفه و حکمت عزاداری بر اهلبیت عصمت و طهارت(ع)
۲- انسانسازی
از آنجا که در فرهنگ شیعی، عزاداری باید از سر معرفت و شناخت باشد؛ همدردی با آن عزیزان، در واقع یادآوری فضایل، مناقب و آرمانهای آنان بوده و بدین شکل، آدمی را به سمت الگوگیری و الگوپذیری از آنان سوق میدهد.
فردی که با معرفت در مجالس عزاداری، شرکت میکند؛ شعور و شور، شناخت و عاطفه را درهم میآمیزد و در پرتو آن، انگیزهای قوی در او پدیدار گشته و هنگام خروج از مراسم عزاداری، مانند محبی میشود که فعال و شتابان، به دنبال پیدا کردن اوصاف محبوب در وجود خویشتن است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیام استاد ماندگاری به هیئت های مذهبی در آستانه ماه محرم
13.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 زخم خباثت انگلیس
❓ ریشه مشکل امروز #کشمیر و کشتار مسلمانان در آن منطقه چیست؟
KayhanNews759797104121495450102306.pdf
10.26M
بسم الله الرحمن الرحیم
تمام صفحات روزنامه کیهان
امروز سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🏴 فلسفه و حکمت عزاداری بر اهلبیت عصمت و طهارت(ع)
۳- جامعهسازی
هنگامی که مجلس عزاداری، موجب انسانساز گشت؛ تغییر درونی انسان به عرصه جامعه نیز کشیده میشود و آدمی میکوشد تا آرمانهای اهلبیت را در جامعه حکمفرما کند.
به بیان دیگر، عزاداری بر اهلبیت؛ در واقع با یک واسطه زمینه را برای حفظ آرمانهای آنان و پیاده کردن آنها فراهم میسازد. به همین دلیل میتوان گفت: یکی از حکمتهای عزاداری، ساختن جامعه بر اساس الگوی ارائه شده از سوی اسلام است.
20.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 در آرزوی شهادت
✉️ پیام شهدا به آنان که هنوز به ایشان ملحق نشدهاند، بشارت است!
بشارتی به منتظران شهادت...
🌹 موسی صدر:
من حسینیه را حسینیه نمیدانم مگر اینکه دلاورانی را برای نبرد با دشمن اسرائیلی فارغ التحصیل کند.
#منبرهای_محرم
#هیئت_سکولار_نداریم
❓سوال:
قمه زدن چه حکمی دارد ؟
🔸آیت الله خامنه ای(دام ظلّه):
قمه زنى علاوه بر اینكه از نظر عرفى از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمىشود و سابقهاى در عصر ائمه «علیهم السلام» و زمانهاى بعد از آن ندارد و تأییدى هم به شكل خاص یا عام از معصوم «علیه السلام» در مورد آن نرسیده است، در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب مىشود بنابراین در هیچ حالتى(چه پنهان و چه آشکار) جایز نیست. (رساله اجوبه، سوال ۱۴۶۱)
🔸آیت الله مکارم شیرازی(دام ظلّه):
قمه زنی قطعا حرام است و باید از انجام اعمالی که موجب وهن مذهب و یا آسیب به بدن می شود اجتناب کرد .
🔸آیت الله سیستانی(دام ظلّه):
باید از کارهایی که عزاداری را خدشه دار می کند اجتناب شود .
🔸آیت الله فاضل لنکرانی(ره) :
توجه به گرایشی كه نسبت به اسلام و تشیع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در اكثر نقاط جهان پیدا شده است و ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام، شناخته میشود و اعمال و رفتار ملت ایران به عنوان الگو و بیانگر اسلام، مطرح است، لازم است در رابطه با مسائل سوگواری و عزاداری سالار شهیدان، حضرت امام حسین ـ علیه السلام ـ به گونهای عمل شود، كه موجب گرایش بیشتر و علاقهمندی شدیدتر به آن حضرت و هدف مقدس وی گردد. پیداست در این شرایط، مسئله قمه زدن نه تنها چنین نقشی ندارد، بلكه به علت عدم قابلیت پذیرش، و نداشتن هیچ گونه توجیه قابل فهم مخالفین، نتیجه سوء بر آن مترتب خواهد شد. لذا لازم است، شیعیان علاقهمند به مكتب امام حسین ـ علیه السلام ـ از آن خودداری نمایند؛ و چنان چه در این مورد، نذری وجود داشته باشد؛ نذر واجد شرایط صحت و انعقاد نیست.
🔸آیة الله جوادی آملی(دام ظلّه):
چیزی که مایه وهن اسلام و پایه هتک حرمت عزاداری است جایز نیست، انتظار می رود از قمه زنی و مانند آن پرهیز شود.
🔸آیت الله بهجت(ره):
ازهرعملی كه باعث وهن به تشیع می شود باید پرهیز نمود.
🔸آیت الله نوری همدانی(دام ظلّه) :
قمه زدن اشکال دارد.
🔸آیة الله مظاهری اصفهانی(دام ظلّه):
قمه زدن و مانند آن جائز نیست.
🔸آیة الله سید كاظم حائری(دام ظلّه):
خرافاتی مانند قمه زنی، موجب بدنامی اسلام و تشیع است.
🔸آیة الله نوری همدانی(دام ظلّه):
عزاداران محترم و متعهد به جای اینکه قمه را بر فرق خود بکوبند در فکر آن باشند قمه را بر سر دشمنان اسلام که اراضی آنان را اشغال و در فکر تضعیف آنان می باشند و منابع آنان را غارت و بالاخره هر روزی با ترفند جدیدی حیات اسلامی آنها را به مخاطره می اندازند بکوبند . خداوند توفیق بیشتر برای پیمودن این راه به همه ی مسلمانان عنایت بفرماید.