🕸بهائیان «ارتش پهلوی» را میانبری برای کسب قدرت می دانستند
با توجه به اینکه بهائیان به اهمیت جایگاه ارتش به عنوان مهم ترین ارکان قدرت در نظام پهلوی باور داشتند و می دانستند یکی از اصلی ترین راه رسیدن به مشاغل بالای کشور پیوستن به ارتش بود، سازمان بهائیت چون می دانستند توان به دست گیری حکومت را نخواهند داشت در پی آن بودند که به صورت نرم قدرت را به دست گیرند. با اشاره به اینکه ۶۰۵نفر از بهائیان شاعل در ارتش ۴۰۰ نفر به عنوان کادر و ۲۰۰ نفر وظیفه بودند شناسایی کردیم و بررسی روی سوابق آنها انجم شده است، اظهار کرد: رفتار آنها موید این است که می خواستند بر سیاست نفوذ کنند و به خاطر اینکه ایجاد حساسیت نشود و توجه دیگران جلب نشود، به صورت تدریجی اقدام می کردند. بهائیت در سایه کیفیت گرایی به دنبال در دست گرفتن نبض ارتش پهلوی بودند
بهائیت کیفیت گرایی را به جای کمیت گرایی مورد توجه قرار داده بودند و باتوجه به تعدد کم با اتخاذ سیاست ها تلاش داشتند نبض ارتش را در دست بگیرند. در کل تعداد ۶۵ نفر در بالاترین مناسب تیمساری قرار داشتند و این تحت شرایطی است که ما در کل امیران حکومت پهلوی که نزدیک به ۲هزار نفر هستند، ۶نفر زرتشی ، دو نفر آشوری و دو نفر اهل تسنن داشتیم، گفت: ارتش برای اینها پلی بود برای دستیای به مشاغل بالا دست و حتی در نمایندگی مجلس ردپای آنها را می بینیم. بر اساس تحقیقات استخدام بهائیت براساس قانون اساسی مشروطه ممنوع بوده است، در راستای حل این مشکل در سال ۱۳۱۳مطرح شد که بهایئت باید دین خود را عوض و دین رایج را جایگزین نمایند
ادامه دارد...
👤دکتر شاداب#عسکری
#بهائیت_پهلوی
💀@bahaiyat💀
🕸بهائیان «ارتش پهلوی» را میانبری برای کسب قدرت می دانستند
محمدرضا پهلوی این قانون را در پیش گرفت و تاکید شد که بهائیت با تغییر دین خود و مسلمان شدن به آنها درجه داده شود.
محمدرضا پهلوی از آنان به عنوان پیاده نظام و نیروی تعدیل کننده و مذهبیون ارتش استفاده می کرد، این افراد از فقر تئوری نسبت به بهائیان برخوردار بوده موید آن است بهائیان برای به دست آوردن قدرت و در اختیار گرفتن حوزه سیاسی، نظامی و تبلیغی که اهرم های پهلوی را تشکیل می دانند؛ ارتش پهلوی را میانبری اصلی برای کسب قدرت قرار دارند.
👤دکتر شاداب#عسکری
#بهائیت_پهلوی
💀@bahaiyat💀
🕸اسامی حروف حی
شوقی افندی در کتاب خود درباره قره العین می نویسد:
...نخستین زنی که در راه ترقی و تعالی نسوان شهید گردید... دلاوری که در حین شهادت خطاب به نفسی که در توقیف او قرار داشت، به کمال شجاعت اظهار نمود: قتل من در دست شماست... ولی به یقین مبین بدانید هرگز تقدم و آزادی نسوان را ممکن نیست متوقف سازید. (۱)
مقصود قره العین از آزادی را می توان از این چند سطر از نوشته های ولی امر بهایی، جناب شوقی افندی دریافت:
طاهره شبی که آخرین دقایق حیاتش را نزدیک دید، لباس نو در برکرد و چون عروسی خود را بیاراست و هیکل را با عطر و عنبر معطر و معنبر نمود. آن گاه زوجه کلانتر را نزد خود خواست و او را از تصمیمی که نسبت به وی اخذ نموده بودند، مستحضر ساخت... که ناگاه فراشان و چاوشان عزیز خان در دل شب وارد شدند و آن مظهر استقامت را اخذ و به باغ ایلخانی در خارج شهر هدایت کردند.
اگر نوشته شوقی درباره قره العین درست باشد، چه ضرورتی داشت که وی در شبی که به دیدار مرگ می رفت، خود را چون عروس بیاراید. بعید نیست این آرایش را به هدف تحریک شهوات مأموران دولتی که به هیچ عقیده ای پای بند نبودند و فریفتن آنها در آن نیمه شب، انجام داده باشد تا شاید راه نجاتی بیابد.
شیخ کاظم سمندر از یاران دیرین این فرقه، در شرحی که از قره العین می نگارد، به مطلبی اشاره می کند که چهره حقیقی این زن بهایی را در فتنه انگیزی و تحریک احساسات مذهبی و دینی علمای شیعه به خوبی آشکار می کند:
...تا ماه محرم پیش می آید و چنان که معمول بوده همه ساله در خانه سید - اعلی الله مقامه - روضه خوانی برگزار می شده، جناب قره العین و همشیره شان به ملاحظه آنکه حضرت نقطه اولی در شب اول محرم متولد شده اند، حنا استعمال نموده و البسه رنگین پوشیده و قهوه- وهمچنین- غلیان را که در آثار حضرت رب اعلی مکروه و مذموم بوده، در مجلس نهی می فرمایند. دیگر معلوم است که در انتشار این گفتار و رفتار در محضر علمای اغیار چه قیامت و محشری پدیدار می گردد... .(۲)
📗۱)- شوقی افندی، قرن بدیع، ترجمه: نصرالله مؤدت، مؤسسه ملی مطبوعات امری،ص۴۲.
📗۲)- چهار رساله تاریخی درباره قره العین، ص ۴۸.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص ۳۸-۴۰
#تحلیل_نقد_بهائیت
#حروف_حی
💀@bahaiyat💀
🕸بابيت، مهدويت
الف: اتكاء به شيخيه
نكتۀ دوم: على محمد شيرازى، نه تنها براى آموختن مقدمات كتابت و قرائت و بعدها اكتساب معارف دينى، آنهم غالباً به شيوۀ شيخيه، اشتغال داشته است بلكه براى كسب مواهب معنوى، به انجام «رياضت» و ذكر و اوراد طريقۀ شيخيه روى آورده بود.
«شيخ احمد روحى» و «ميرزا آقا خان كرمانى» در اين خصوص تصريح كردهاند كه على محمد شيرازى در ايامى كه هواى بوشهر بسيار گرم بوده و آب در كوزه مىجوشيده است، از صبح تا شام بر بالاى بام خانه مىايستاده و رو به آفتاب اوراد و اذكار مىخوانده است. (١) و تاريخ «نبيل زرندى» به تصديق همين موضوع، تصريح مىكند كه: «حضرت باب غالب اوقات در شهر بوشهر به تجارت مشغول بودند و با آنكه هوا در نهايت درجۀ حرارت بود هنگام روز بالاى بام تشريف مىبردند و به نماز مشغول بودند آفتاب در نهايت حرارت مىتابيد.... از هنگام فجر تا طلوع آفتاب و از ظهر تا عصر به عبادت مىپرداختند.
حضرت باب در هنگام طلوع آفتاب به قرص شمس نظر مىفرمودند و مانند عاشقىبه معشوق خود به او توجه كرده با لسانقلب با نير اعظم بهرازونياز مىپرداختند....
مردم نادان و غافل چنان مىپنداشتند كه آن حضرت آفتاب پرست هستند». (٢)اين مسئله نه تنها از نظر دو مأخذ بابى و بهائى مورد تأييد قرار گرفته بلكه مدارك موثق موجود غيربابى و بهائى در همان ايام، رياضت كشى على محمد شيرازى را متذكر شدهاند.
مرحوم «رضا قليخان هدايت» مىنويسد: «روزها در آن آفتاب گرم كه حدتى به شدت دارد سر برهنه ايستاده به دعوت عزائم عزيمت تسخير شمس داشتى...» (٣) و «اعتضاد السلطنه» مىنويسند: «گويند وقتى براى تهذيب و تكميل نفس در ابوشهر بر بامها بر مىآمد و در برابر آفتاب با سر برهنه مىايستاد و اوراد مجعوله مىخواند...» (۴)تا آنجا كه به تأييد آواره بهائى در كتاب «كواكب الدريه»، «على محمد شيرازى در بوشهر، به سبب همين گوشهگيرى و بام نشينى و وردخواندن و ذكر گفتن به «سيد ذكر» شهرت يافت. و از همان اوان به گردآورى و رونويسى مناجاتها و ادعيه اسلامى پرداخت و كم كم دعا نويس و مناجات پرداز شد...» (۵)ولى بهائيان چون يافتند، تأييد بر عمل رياضت كشى على محمد شيرازى مخالف دعوى اميت، و من جانب اللهى است در بعضى از آثار خود چنين موضوعى را انكار كردند. چنانچه «ميرزا جانى كاشانى» در كتاب: «نقطة الكاف» نوشت: «... اينكه مشهور شده كه آن جناب متحمل رياضات مىشدند يا آن كه خدمت پيرى و مرشدى نموده باشد افتراى صرف و كذب محض است». (۶) چنين انكارى، ناشى از آن بود كه با توجه به ملاحظۀ آثار و عقايد على محمد شيرازى اصرار على محمد شيرازى را در تداوم تسخير شمس و رياضت در هواى گرم بوشهر دليل خبط دماغ و عليلى مغزش دانسته و به گفتۀ مرحوم «ميرزا رضا قليخان هدايت» چنين معلوم گرديد كه: «تأثير حرارت شمس رطوبت دماغش را به كليه زائل و به بروز شمساتش نائل ساخت». (۷)
📗١) .هشت بهشت،ص ٢٧۶.
📗٢) .تلخيص تاريخ نبيل زرندى،ص ۶۶.
📗٣) .«روضهء الصفاى ناصرى»،ج ١،ص ٣١٠.
📗۴) . «فتنه باب»، ص٩.
📗۵) . «كواكب الدريه» ج١، ص٣۴
📗۶) . «نقطة الكاف»، ص ١٠٩
📗۷) . «روضة الصفا - قاجاريه».
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۶۷-۱۶۸
#بهائیت
#جانشینی
💀@bahaiyat💀
🌺بنگر که در آغوش رضا(علیه السلام) هست جواد(علیه السلام)
عالم شده از دیدن او مست ، جواد(علیه السلام)
باید صلوات بر قدم هایش ریخت...
گیرد به قیامت ز همه دست جواد(علیه السلام)
"عاصی"
🍃🌹🍃❤️
🌹 میلاد امام جواد علیه السلام مبارک
#امام_جواد علیه السلام
💀@bahaiyat💀
🌹بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین🌹
🌺 - آثار شگف انگیز روزه در ماه رجب :
✍️ با یک روز، روزه گرفتن در ماه رجب خود را از عذاب قبر و عالم برزخ بیمه کنیم، به روایت ذیل توجه بفرمایید:
🌺 «شخصی بنام ثوبان میگوید: با رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در قبرستان بودیم، حضرت ایستاد و گذشت و دوباره ایستاد.
عرض کردم: یا رسولالله، چرا اینگونه رفتار میکنید؟
حضرت گریه شدیدی کرد، ما هم گریه کردیم. آنگاه فرمود: [ای ثوبان] اینان کسانی هستند که در قبرهایشان عذاب میشوند، من از خدای متعال درخواست کردم که عذاب آنها را تخفیف دهد و خداوند عذاب آنها را تخفیف داد.
سپس پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: اگر کسانی که از اهل این قبرستان، در عذاباند، یک روز از ماه رجب را روزه گرفته بودند و یک شب را تا صبح قیام میکردند و به عبادت میپرداختند، در قبرها معذب نمیشدند.»(۱)
✍️ دوستان گرامی! توجه داشته باشید که در روایت فوق، ثواب یک روز، روزه ی ماه رجب بیان شده، عجیبتر از آن، آثار و ثواب روزه ی بیش از یک روز است
📚 منبع متن حدیث : ..............
۱ - «عَنْ ثَوْبَانَ قَالَ كُنَّا مَعَ النَّبِيِّ (صلی الله علیه وآله) فِي مَقْبَرَةٍ فَوَقَفَ ثُمَّ مَرَّ ثُمَّ وَقَفَ ثُمَّ مَرَّ فَقُلْتُ وَ مَا وُقُوفُكَ فَبَكَى ثُمَّ قَالَ هَؤُلَاءِ يُعَذَّبُونَ فِي قُبُورِهِمْ فَدَعَوْتُ اللَّهَ أَنْ يُخَفِّفَ عَنْهُمْ فَفَعَلَ فَلَوْ صَامُوا مِنْ رَجَبٍ وَ قَامُوا لَيْلَهُ مَا عُذِّبُوا فِي قُبُورِهِم». / الدعوات (للراوندي): ص ۲۸۰.
#ماه_رجب
💀@bahaiyat💀
🌹
🌺 - برخی از احکام روزه ی ماه رجب و شعبان
✳️ سؤال: کسی که قضای روزه ماه رمضان بر عهده دارد آیا میتواند روزه مستحبی بگیرد؟
✴️ پاسخ همه ی مراجع:
کسی که روزهی قضای ماه رمضان بر او واجب است، نمیتواند روزهی مستحبی بگیرد (و اگر با داشتن روزه واجب روزه ی مستحبی بگیرد، روزه اش باطل است).
✳️ در اعتکاف چه روزه ای باید بگیریم؟؟
✴️ پاسخ: کسانی که روز ی قضا به عهده دارند، باید روزه قضا بگیرند.
و اگر روزه قضا ندارند: میتوانند به نیابت از اموات خود روزه ی قضای واجب از طرف آنها بگیرند - و یا اینکه به نیت روزه مستحبی روزه بگیرند.
«(و در روزه اعتکاف) لازم نيست كه روزه، مخصوص به اعتكاف باشد، بلكه هر روزه اى باشد صحيح است؛ مثلًا در ايام اعتكاف میتواند روزه قضا يا نذرى يا استيجارى به جا آورد.(1)
✳️ - کسانی که در ماه رجب و شعبان، روزه قضا یا روزه استیجاری میگیرند، آیا به ثواب روزه این ماه ها که در روایات آمده میرسند؟
✴️ پاسخ: بله ...
اصل اين است که خود روزه گرفتن در ماه رجب و شعبان يا بسياری از ايام سال فضيلت دارد حتی اگر روزه ای که گرفته می شود روزه واجب باشد.
💐 در گرفتن روزه واجب، ثواب بیشتری به روزه دار میرسد:
1 - ثوابِ ادای تکلیفی که بر او واجب بوده.
2 - ثوابِ گرفتن روزه در زمانی که فضیلت بسیار زیاد دارد (مانند ماه رجب یا ماه شعبان و یا ...).
📚 منابع : ...................
1 - تحريرالوسيله: ج 1، ص 305؛ / عروة الوثقى: ج 2، ص 250، م 4.
#روزه
#ماه_رجب_شعبان
💀@bahaiyat💀